AMD به قدرت بزرگي دست خواهد يافت!

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس

به نام خدا

amd.gif

AMD و ATIC طرح32nm و 22nm را اجرا مي كنند.
AMD با كمي پول بيشتر و طرحي گسترده تر و به روز تر اميدوار است كه از رقيب ديرينه (ديرينه كه نمي توان گفت چون AMD حدود چهار يا پنج سال مي شود كه با اينتل وارد رقابت شده وگرنه در ابتدا در برابر اينتل به قول خودمان عددي بيش نبوده!) شركت اينتل بالاتر برود.

اي ام دي در February 18th با سهامداران خود در طي يك جلسه خصوصي با آنها وارد مذاكره مي شود و از آنها مي خواهد كه اجازه بدهند با Advanced Technology Investment Company (ATIC) در اين زمينه مشاركت نمايد.

اي ام دي با "The Foundry Company" نيز به طور رسمي وارد كار مي شود و شايعاتي ديگر بر اين اساس شكل مي گيرد و اسم هاي مختلفي منجمله AMD Foundry and Advanced Technology Foundries براي اين شركت نوپا اتخاذ مي شود ، AMD براي پايان دادن به شايعات اعلام مي كند كه اين شركت "GLOBALFOUNDRIES" نام دارد.
AMD از ATIC حدود 700 ميليون دلار دريافت نمود تا در طرح GLOBALFOUNDRIES اهداف خود را به خوبي پيش ببرد و با اين ميزان AMD حدود 1.1 بيليون دلار بدهي خواهد داشت!!!
ولي اي ام دي با پيشبرد كارش امكان سود آروي بيشتر و زود بازده را مي تواند بدست بياورد و نگران بدهي هايش نباشد و از طرفي هم اعتبار خود را بدست مي آورد و از بحراني كه اينتل گرفتارش كرده خلاصي يابد.
Paul Otellini مدير اينتل و CEO به طور علني اعلام كرد كه با قرار دادي كه بين AMD and GLOBALFOUNDRIES بسته شده يك جنگ تمام عيار بين دو غول توليد كننده پردازنده بر سر قيمت و كارايي شروع خواهد شد.
AMD بيان مي كند كه عوامل Mubadala با سرمايه گذاري در اين پروژه خواهند توانست يك ثروت مقتدر و هنگفت بدست آورند.
Mubadala هم اكنون حدود 16.5 درصد از سهام AMD را دارا مي باشد ،Mubadala طبق این قرارداد اين شرکت که مقر آن در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد، 49 میلیون سهم از AMD را به قیمت هر سهم 12.70 دلار به‌دست آورد كه جمعاً 142 ميليون سهم را دارا خواهد بود البته این شرکت علي‌رغم سرمایه‌گذاری در معامله مذکور هیچ صندلی‌ای از هیئت مدیره AMD را به دست نخواهد آورد ولي در عوض 19.9 درصد از AMD را از آن خود مي كند.
در ضمن ATIC and AMD هر يك كنترل 50 درصد از GLOBALFOUNDRIES را خواهند داشت كه در آينده ممكن از ميزان كنترل ACTI بر اين شركت افزايش يابد.
همچنين ممكن است ATi از تكنولوژي 32 نانومتري در كارتهاي آينده اش كه از DirectX 11 پشتيباني مي كنند به كار ببرد.
و اما اينكه چه زماني اين تكنولوژي جديد اي ام دي ارائه خواهد شد!
مهندسي ساخت 32نانومتري در سال 2010 و تكنولوژي 22 نانومتري در سال 2012 ! توليد و ارائه خواهد شد!
اين طرح به AMD ‌اجازه خواهد داد كه در آينده با شركت اينتل رقابت بكند و رقيبي سرسخت براي اين شركت باشد.
اي ام دي با راه اندازي شركت GLOBALFOUNDRIES حدود 1400 فرصت شغلي فراهم مي آورد كه در آينده اين ميزان به 5000 فرصت شغلي خواهد رسيد كه در خور توجه است.



source

 

CyrusGreat

کاربر سایت
Jul 24, 2008
587
تا یاد دارم amd تو فرایند ساخت و همچنین تکنولوژی رم از اینتل عقب تر بوده
amd ati باید فکر خودشونو بکنن اگه لارابی اجرا بشه
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,752
نام
فرشید
خب این رقابت برای ساخت تراشه های بهتر همیشه بوده و هست.
اما راجع به تکنولوژی ساخت ، در چندین سال اخیر Intel از نظر تکنولوژی ساخت جلوتر بوده و الان هم Intel هزاران نمونه ی 32 نانومتری تراشه های Westmere رو به بیش از 30 مشتری خودش ارسال کرده تا اونا رو هم برای عرضه ی عمده ی این تراشه ها آماده کنه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر