Alan Wake | پست اول تاپیک حتمآ خوانده شود

moosa

کاربر سایت
Mar 11, 2009
296
نام
MooSa
يه جورايي قبول دارم ! ميدوني چيه من خودم تصوري كه از اين بازي پيدا كرده بودم يه شاهكار بود ولي بعد از پايان بازي

ديدم شاهكار نيست ولي فوق العاده هست ! ...

در كل بازيش خيلي حال داد . خداروشكر , چون با اين ذهنيت شاهكار كه من داشتم از اين بازي, جاي شكرش باقيه باوجود

شاهكار نبودن بازي بازم خيلي خيلي باهاش حال كردم ...
دوست من میشه بیشتر توضیح بدید که جرا شما رو کامل راضی نکرد ؟چه مشکلی داره نتونست اونی باشه که شما تصورشو داشتید؟
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
با شما کاملا موافقم. بررسی های علمی روی این 2 کنسول همین چیزی که شما میگین رو ثابت کرده

در ضمن من 1 نکته رو بگم.من در مورد بازی نظری ندارم.راستش هنوز بازی نکردمش.ولی این که میگن تیم 60 نفره هست و نباید انتظار داشت فلان باشه و عالی باشه رو قبول ندارم. اول اینه برای اکثر بازی های حتی بزگ یه تیم در همین تعداد دارن. مسلما شرکت ea بزرگ تر از remedy هست(برای مثال.)ولی همزمان مثلا رو 20 تا بازی اونم واسه کنسول های مختلف و pc و حتی موبایل کار میکنه.نه رو 1 بازی.اونم فقط واسه xbox. پس اگه انتظار از 1 بازی که 5 سال روش کار شده بالا باشه کاملا به حق هستش.مخصوصا شرکتی که قبلا بازی max payn رو داده بود بیرون.اگرم 60 نفر کمش بود میتونست استخدام کنه.این که مشکل ما نیست;) مشکل خودشه.چطور همه موقع تبلیغات برای بازی رو 5 سال مانور میدادن نه رو مثلا60 نفر!؟! (از این عدد هم من اطلاعی ندارم.دوستان چون گفتن منم گفتم)
بازم میگم.من بازی رو بازی نکردم.قضاوت نمیکنم ارزش 5 سال رو داشت یا نه.فقط میگم مثل همه شما منم با انتظار بالا میخوام برم ببازی کنمش.به امتیازات هم کاری ندارم.مهم خودمم که باید خوشم بیاد.متاسفانه تا 8 خرداد باید صبر کنم. (امتحان IELTS دارم)
خُب اول اینکه 60 نفر نیستن.45 نفر هستن.
دوم هم اینکه کسی نگفت "چون 45 نفر دارن روش کار میکنن نباید انتظار داشت فلان باشه و عالی باشه و ..."
بچه ها گفتن 5 سال طول کشیده و میشد تو دو سال ساختش.که بقیه گفتن این بدبختها 45 نفر بیشتر نبودن.
پ.ن:مثل اینکه جدیدا یه دستگاهی اومده تو بازار که دقیقا نشون میده یک بازی رو تو چند سال میشد ساخت.این دستگاه قبل از Alan Wake امتحان خودشو تو Splinter cell conviction پس داده بود و عدد فوق العاده ی 1 سال رو نشون داده بود!!!!! LOL
 

niyas4

کاربر سایت
Nov 1, 2009
22
آخه با این اوج تو داستان مخصوصا تو اواسطش نمیشد هیچ جور دیگه جز خواب و کابوس بودن همه این اتفاقات داستان رو تموم کرد
[/QUOTE]
رو چه حسابی می گین اینو ؟؟؟؟؟ اصلا پایان داستان اینجور نیست اشتباه متوجه شدین قسمت آخرو دوباره بازی کنید.
 

GOOD DEMON

کاربر سایت
Mar 2, 2008
233
نام
مهدی
milad_dante
عزیز من اصلا فهمیدی پایان بازی چیشد؟
اونایی که بازی رو تموم نکردن نخونن
با اون پایان باید انتظار شماره 2 رو 100% داشت چون زمانی که Alan داشت آخر بازی می پرید تو آب گفت خیلی طول می کشه تا همه چیز رو به زمان قبل از تاریکی ببرم و بعد در یک CG نشون داد که همه چیز درست شد و آلیس نجات پیدا کرد در ضمن Dark presence هم قبل از این که توسط نور ناپدید شه به Alan گفت که من با یک صورت دیگه ظاهر می شم که همراه با ناپدید شدن Alan نشان دهنده ادامه داستانه.
از همین الان تو کف ادامه داستانم بعد هم بازی غیر از یک سری مواقع مثل اول بازی و یک قسمتی از Ep3 دیگر در خواب و کابوس نبود بلکه در زمان واقعی اتفاق می افتاد
نوشته شده توسط mehdee2
با شما کاملا موافقم. بررسی های علمی روی این 2 کنسول همین چیزی که شما میگین رو ثابت کرده

در ضمن من 1 نکته رو بگم.من در مورد بازی نظری ندارم.راستش هنوز بازی نکردمش.ولی این که میگن تیم 60 نفره هست و نباید انتظار داشت فلان باشه و عالی باشه رو قبول ندارم. اول اینه برای اکثر بازی های حتی بزگ یه تیم در همین تعداد دارن. مسلما شرکت ea بزرگ تر از remedy هست(برای مثال.)ولی همزمان مثلا رو 20 تا بازی اونم واسه کنسول های مختلف و pc و حتی موبایل کار میکنه.نه رو 1 بازی.اونم فقط واسه xbox. پس اگه انتظار از 1 بازی که 5 سال روش کار شده بالا باشه کاملا به حق هستش.مخصوصا شرکتی که قبلا بازی max payn رو داده بود بیرون.اگرم 60 نفر کمش بود میتونست استخدام کنه.این که مشکل ما نیست;) مشکل خودشه.چطور همه موقع تبلیغات برای بازی رو 5 سال مانور میدادن نه رو مثلا60 نفر!؟! (از این عدد هم من اطلاعی ندارم.دوستان چون گفتن منم گفتم)
بازم میگم.من بازی رو بازی نکردم.قضاوت نمیکنم ارزش 5 سال رو داشت یا نه.فقط میگم مثل همه شما منم با انتظار بالا میخوام برم ببازی کنمش.به امتیازات هم کاری ندارم.مهم خودمم که باید خوشم بیاد.متاسفانه تا 8 خرداد باید صبر کنم. (امتحان IELTS دارم)
دوست عزیز شما که EA رو مثال می زنی باید بدونی که نزدیک 5 تا استدیو فقط نام EA رو + پسوند یک شهر دارند و در ضمن تعداد زیادی استدیو با این ناشر قرار داد دارند و به نوعی EA مالک اونهاست بعد هم شما نگاه به امتیازات نکن مگه Heavy Rain بازی بدی بود که بهش 4 دادند اینا همون منتقد ها هستند، که فقط بازی ها رو با گرافیکشون می سنجند پس هیچ وقت نباید به Mario و Zelda نمره های خوب بدن چون این بازی ها گرافیکشون در حد PS2 هم بعضی وقت ها نیست این بازی ها گیم پلی و داستان جذاب دارند در هر صورت در حالی که گرافیک این بازی بین بازی های 360 خیلی عالیه بخصوص در زمینه مدلها ،فیزیک و نورپردازی و سایه زنی یک استاندارد جدیدی رو تو 360 به نظر من پیاده کرده اما هیچکس نمیاد در مورد داستان گیرا و جالبش و گیم پلی افسون گر و معتاد کننده و سراسر هیجانیش صحبت کنه همه چسبیدند به گرافیک نمی گند صداگذاری توبازی بی نقص هست و آنچنان حس ترس و هیجان رو ایجاد می کنه که شما گاهی مدهوش صدای راه رفتن خودتون توی یک ساختمان خالی می شید
حالا با این تفاسیر قضاوت کنید که نقد چنین بازی رو افرادی انجام می دهند که به یک بازی Run & Gun مثل ... نمره 10 رو میدند و حسابی ازش تعریف می کنند و بازی رو تو داشتن Multi جالب و هزارجور اسلحه می بینند نه گیم پلی نوآورانه با نور و استفاده از محیط اطراف و اشیا.
در کل شما بازی رو انجام بده مطمئن باش لذت رو می بری حتی اگر فکر کنی ارزش 5 سال صبر رو نداشت.
 
آخرین ویرایش:

LEERY

کاربر سایت
Jan 16, 2008
2,833
نام
رامين
خندم میگیره اونایی که میگن بازی بد تموم شد اصلا نفهمیدن چی شده اخرش...!:laughing:
اقا این دست نوشته ها رو هر مرحله که میری تا تش پیدا کنی چی میشه ؟
این بازی کلت پیزولیش و قوی ترشو میده 9mm ?
با کامل شدن manuscript page ها یک اچیومنت میگرید.و میتونید در مورد الن اطلاعات بیشتری بدست بیارید.یه قسمتی از داستان در کل توی ایناست!
برای بدست اوردن بعضیهاشون حتما باید رو حالت nightmare بازی رو برید.
کلت بازی یک دونه است.
 
آخرین ویرایش:

niyas4

کاربر سایت
Nov 1, 2009
22
خندم میگیره اونایی که میگن بازی بد تموم شد اصلا نفهمیدن چی شده اخرش...!:laughing:

پایان از این نظر بد بود که نه تنها به خیلی از سوال ها جواب نداد بلکه یک سری سوال جدید مطرح کرد مثلا شما که از پایان راضی هستید و توجیه شدید می تونید بگین این ماهیت Dark Presence چی بود ؟ چرا اونجا بود ؟ دقیقا بر سر Zane چی اومد ؟ اون همزاد Lake کی بود ؟ بر سر Lake چی اومد آخر ؟ و آخر از همه منظور از It's not a lake , It's an ocean چی بود ؟
 

SOL!D 5NAK3

کاربر سایت
Jul 26, 2008
2,674
نام
meyti
رای بدست اوردن بعضیهاشون حتما باید رو حالت nightmare بازی رو برید.
کلت بازی یک دونه است.
همون هايي هستن كه يه علامت كنارشون دراه.
راستي تو اپيزود دو، 2 تا از Manuscript هاش مال Max payne هستش . خيلي باحاله حتما بهونيدش.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
3 تا episode از بازی رفتم جلو میتونم بگم گور بابای هرچی سایته ! تا به امروز جزء معدود بازهایی که دارم واقعا یک تجربه ی ناب و متفاوت میکنم . اینم شده دقیقا ماجرای Max payne که یک بازی شاهکار ولی با میانگین امتیازات پایین .
تا بازی را تموم نکنم چیزی نمیگم از جزئیاتش .

ولی در مورد گرافیک که اینجا فنبوی ها ریختن ..... تلاش کنید ببینم کجا ها میرسید!
خیلی از چیزها هست در گرافیک تو عمرم برای اولین بار در یک بازی شاهد هستم . بعد از این که تموم کردم همشون را نام میبرم .
 
آخرین ویرایش:

Francis Drake

کاربر سایت
Dec 24, 2008
7,727
نام
کیارش
منم رسیدم اپیزود 2. تا اینجاش باید بگم خیلی درگیر کننده بود. واقعا لذت بردم.
من نمیدونم چرا اصلا این پارگی تصویر رو متوجه نمیشم. خیلی هم دقت میکنم. البته من رو LED بازی میکنم.

اوج گرافیک بازی به نظرم تو جنگل و شب به چشم میاد که استثنایی کار شده. تو اپیزود 2 که تو شهر هستم یکم تو ذوق میخوره.
صورت هاشون هم واقعا مصنوعیه.
منم Tearing ـي تا الان نديدم.
واقعا هموني كه ميخواسته شده كه گفته بودن مثل سريال هاي تلويزوني و ... .
تنها ايراد صورتشون اين چشم و پلكهاشونه ، بغير از اون بي ايراده.
دقیقا همین چشم هاشون باعث شده صورتشون بی روح به نظر بیاد.
 
آخرین ویرایش:

SOL!D 5NAK3

کاربر سایت
Jul 26, 2008
2,674
نام
meyti
من نمیدونم چرا اصلا این پارگی تصویر رو متوجه نمیشم. خیلی هم دقت میکنم. البته من رو LED بازی میکنم.
منم Tearing ـي تا الان نديدم.
واقعا هموني كه ميخواسته شده كه گفته بودن مثل سريال هاي تلويزوني و ... .
تنها ايراد صورتشون اين چشم و پلكهاشونه ، بغير از اون بي ايراده.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
خب دوستان همین طور هم که انتظار میرفت بالاخره Digital Foundry گرافیک بازی را آنایز کرد و تثبیت کد که alan wake در روزلیشن 540p و در 4xaa اجرا میشه ولی چرا هست و alan wake از چه خصوصیات و تکنولوژهایی استفاده میکنه که تا کنون در بازیسازی بی مانند و بی سابقه بوده ! واقعا جالبه بخونید تا تکنیکهای به کار برده شده در این بازی را بدونید .
و همچنین مشکلاتش را هم گفته مثل طراحی چهره ها که اونم گفتن مسئولان remedy در حال کار روی اونها هستند و میخوان از قدرت بیشتر کنسول استفاده کنند تا در dlc های خودشون به کار ببرن .

3 صفحه در مورد آنالیز گرافیک بازی :
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-alanwake-tech-analysis
 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,127
نام
حسین
خوب سر انجام من هم این شاهکار رو به پایان رسوندم.
و حالا میخوام نظر کلی خودم رو در مورد این شاهکار بگم.

داستان:10یک داستان بی نقص.فوق العاده درگیر کننده.احساسی.مقداری ترسناک.واقعا جزء معدود داستانهایی بود که انقدر مجذوبش شدم.
manuscript ها هم که واقعا عالی و دلچسب بود.از پایانش هم خیلی خوشم اومد.ولی همونطور که دوستان گفتن یکم مبهم بود.که به احتمال زیاد میخوان به این سوالات در شماره دوم پاسخ بدن.چون ساخت شماره دوم هم تائید شده.پس طبیعی هست که مقداری ابهام در این شماره وجود داشته باشه.
=========================================================
صدا:10واقعا در بخش صداگذاری به جرات میشه گفت بهترین هست.از صدای اسلحه ها گرفته تا صدای اجسام و موسیقی-همه و همه در بالاترین سطح ممکن خودش قرار داشت.
=========================================================
گیم پلی:10بسیار عالی و بی نظیر.اول بازی فکر کردم یکم بازی کنم خسته کننده میشه.ولی به هیچ عنوان این حس بهم دست نداد و هرچی جلوتر میرفتم بهتر و بهتر میشد.استفاده خیلی عالی و دلچسب از نور و اسلحه که ترکیب بی نظیری رو رقم زده بود.تنها ایراد بخش رانندگی بود که البته خیلی هم بد نبود و در سطح معمولی ایی قرار داشت به همین جهت میشه با چشم پوشی از این ایراد نمره 10 رو به این بخش هم داد.حس ترس به خوبی در بعضی از صحنه های بازی وجود داشت.البته میتونست بیشتر هم بشه.
=========================================================
گرافیک:10بی نقص-بی نظیر-استثنائی.برترین گرافیک هنری و تکنیکی که تا بحال دیدم.بهترین نورپردازی ممکن.در طول بازی بارها و بارها وایمیسادم و گرافیک بی نظیر بازی رو نگاه میکردم.به خصوص در شب.به قول یه دوستی که الان یادم نمیاد کی بوده.محیط شب این بازی واقعا شب هست.در بازیهای دیگه انگار فقط نور کم شده و محیط شب درست شده.اما در این بازی واقعا انگار شب هست.و دلیلش هم قطعا نورپردازی بی نظیر بازی هست.البته گرافیک بازی قطعا ایراداتی داره.مثل رزولیشن.یا مثلا گرافیک درون محیطی-مثل خانه ها در سطح پائین تری نسبت به محیط بیرونی قرار داره.اما گرافیک محیط بیرون انقدر بی نظیر هست که آدم از این ایراد چشم پوشی کنه.مشکل tearing هم که من هرچی زور زدم متوجه این قضیه نشدم.و حقیقتا نمیدونم این سایتها چی میگن.
=========================================================
در کل باید بگم لذتی که از این بازی بردم واقعا در بازی دیگه ایی نبردم.و الان فقط دارم لحظه شماری میکنم که dlc بازی منتشر بشه.البته همین الان که این پست رو بدم میخوام برم و رو درجه سختیه hard بازی رو از اول برم.این بازی برای من ارزش بارها و بارها تموم کردن رو داره.در کل باید یه خسته نباشید به remedy گفت.میخوام برم و یک ایمیل تشکر بهشون بزنم.دست همشون درد نکنه.این بازی ارزش 10 سال انتظار رو هم داشت.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,997
نام
آریا
خب بالاخره تموم شد ! به جز یه سری موارد اندک , همه انتظاراتی که ازش داشتم رو برآورده کرد و حتی بعضی جاها از حد انتظارم هم بالاتر بود ! بعد از تموم کردن بازی از یه چیز خیلی ناراحت شدم. اینکه Remedy اجازه ساخت Max Payne 3 رو نداره ...
اینهایی که می نویسم نظرات شخصی هست و مطمئنآ خیلی دوستان باهاشون موافق یا مخالف هستن. پس لطفآ به عنوان یه نظر شخصی بهشون نگاه کنین !

گيم پلي - 9.25
+ گيم پلي کلي بازي براي من که خيلي خوب بود. حتي شايد فراتر از انتظاراتي که ازش داشتم. استفاده جالب از نور و ترکيبش با اسلحه ها به شکلي واقعآ زيبا کار شده و بازيکن سريع بهش عادت ميکنه.
+ تنوع گيم پلي در روز و شب که باعث ميشه دو تا سبک متفاوت رو شاهد باشيم. يکي با آرامش و راحتي , يکي با دلهره و ترس. این اختلاف حالت کمک زیادی به سازنده بازی کرده تا تآثیر بیشتری روی بازی بذاره.
+ ارزش تکرار بازي بالاست.

- بازي ميتونست يه کمي دست بازيکن رو براي پيشرفت بازتر بذاره. با اينکه طراحي مراحل جوري هست که حس Open World بودن رو به بازيکن ميده , ولي در عمل در اکثر مواقع فقط از يک مسير خاص بايد حرکت کنيم و کار ديگه اي نميشه کرد.
- اواخر بازي کمي خسته کننده ميشه :
اگه اون قسمت آخر يک دفعه از روز به شب تبديل نميشد به نظرم بهتر بود. قسمتهاي شب بازي يه کم طولاني شده بود اون اواخر . ديگه تآثير خودش رو هم از دست داده بود , هر چند متر يه دفعه دوربين دور ميشد و چند نفر ميريختن سرمون و دوباره چند متر جلوتر همين کار تکرار ميشد و ...

موسيقي و صداگذاري 9.75
+ موسيقي هاي بازي بسيار زيبا و شنيدني هست و مخصوصآ در آخر هر اپيزود موسيقي دلنشين و زيبايي پخش ميشه که لذت خاصي به بازيکن ميده.
+ صداگذاري روي اجسام و افکتهاي صدايي خيلي خوب کار شده و حسي که سازنده ميخواسته به بازيکن منتقل کنه رو به بهترين شکل انتقال ميده.
+ صدای دشمن ها با اینکه در بعضی جاها حس راز و رمز دار بودن بازی رو زیر سوال میبره , ولی در مجموع خوب کار شده و یه سری جاها ترسناکه !
+ , - صداگذاري شخصيتها به دو گروه تقسيم ميشه. يک گروه مشکل خاصي نداره و حتي خیلی تآثيرگذار هم هست به خاطر دقت بالايي که داشتن. يک گروه هم بيشتر روي اعصاب هست و کيفيت خيلي بالايي نداره.

داستان و شخصيتها 9.25
+ داستان پيچيده بازي خيلي جالب بيان ميشه و بازيکن رو مجبور به فکر کردن ميکنه. چيزي که توي کمتر بازي اي (مخصوصآ بازيهاي اين نسل) شاهدش هستيم.
+ حالت اپيزوديک خيلي به حال و هواي بازي ميخوره و زيباترش کرده. انتهاي هر اپيزود با يک اتفاق جالب تموم ميشه و ابتداي اپيزود بعد هم با مختصري از اپيزودهاي قبلي شروع ميشه. دقيقآ مثل سريالهاي پرطرفدار خارجي. تا قبل از امتحان کردن بازي زياد با اين حالت اپيزودي بودنش حال نميکردم ولي بعد از اولین اپیزود نظرم عوض شد !
+ شخصيت الن خيلي خوب طراحي شده و بازيکن ارتباط خوبي باهاش برقرار ميکنه. اليس هم نه به اندازه الن ولي در نوع خودش خوب کار شده.
+ دنبال کردن داستان و اتفاقات از طريق تلويزيون , راديو و صفحه هاي کتاب هم واقعآ عالي کار شده.
+ قرار دادن تلویزیون ها و رادیوها و Manuscript ها به حال و هوای بازی خیلی میاد و کمک بزرگی به بهتر شدن جو بازی کرده.
+ اشارات واقعآ جالب به منابع مختلف مثل فیلمهای سینمایی (Shining , LOTR و ...) یا نویسنده های بزرگ (Steven King و یکی دو نفر دیگه که الآن یادم نیست) خیلی ماهرانه انجام شده.

- شخصيت هاي فرعي اکثرآ اعصاب خورد کن هستن و اوج اين شخصيتها هم :
جناب Barry هست ! اگه بخوام ليست 10 شخصيت سوهان روح رو انتخاب کنم , Barry رو توي يکي از 3 رتبه اول ميذارم :دي از قيافه و صورتش گرفته تا تُن صداي تهوع آورش (al , al , al , ...) و انيميشن هاش :دي قبل از امتحان بازي توي سايتي ديدم جزو نکته هاي بد بازي ايشون رو ذکر کرده ! حالا مي فهمم چرا :دي
- داستان با اینکه خوب مطرح میشه , ولی کمی هم زیادی پیچ خورده. البته با یک بار تموم کردنش خیلی چیزها رو نفهمیدم و حتی Manuscript ها رو هم به جز دو فصل اول نخوندم (چون میخوام وقتی روی Nightmare برم و همه Manuscript ها رو می گیرم به ترتیب بخونم :D) ولی در کل میتونستن یه کمی بهتر داستان رو توضیح بدن.

گرافيک 9.5
+ نورپردازي بازي بي نظيره. به شخصه همچين نورپردازي اي تا حالا نديده بودم. گذشته از کيفيت واقعآ بالاي نورپردازي , به خوبي در خدمت گيم پلي هست. بعضی جاها این نورپردازی حتی با کلمه فوق العاده هم تعریف شدنی نیست :
قسمتي که بايد از دست پليس ها فرار کنيم و داخل جنگل تاريک نور چراغ قوه پليس ها رو مي بينيم , بعدش ماشين پليس مياد بالاي پل و بعد هم مُنَوَر ميزنن و ... فراموش نشدنيه. جزو صحنه هايي هست که آدم بي اختيار سازنده بازي رو تحسين ميکنه.
+ طراحي سايه ها هم که مکمل نورپردازي هست , در اين بازي فوق العاده کار شده. وقتي چراغ قوه رو به سمت يه جسم يا آدم مي گيريم , سايه اون به طبيعي ترين شکل ممکن با ابعادي که بايد باشه تشکيل ميشه که توي کمتر بازي اي اين دقت رو ديدم. یعنی سایه ها به نسبت فاصله و جهتی که از منبع نور و چراغ قوه دارن , کوچیک و بزرگ میشن که خیلی زیبا کار شده.
+ منظره ها واقعآ زيبا و تماشايي هستن. گل و گياهها خيلي جالب طراحي شده و با اينکه در شب جلوه بهتري داره , ولي روز هم خيلي خوبه. تکون خوردن گياهان وقتي بهشون برخورد ميکنيم هم که جاي خود داره.
درختها شاید از نزدیک بافتهای خیلی خوبی نداشته باشن ولی از دور و مخصوصآ در تاریکی شب کم نظیر هستن.
+ افکتهای جالبی مثل مه یا حرکت برگ درختها توی شب محشره ! بعیده به این زودی ها توی بازی دیگه ای همچین حالت سنگین و جالبی رو توی جنگل (یا هر جای دیگه) ببینیم.
+ Draw Distance بازی عالیه.

- انيميشن هاي شخصيتها اصلآ در حد و اندازه بقيه قسمتهاي بازي نيست. گاهي اوقات حتي نميشه بهش گفت خوب و بايد ناچارآ بگيم متوسط. بازي اي که سعي داره بازيکن رو از راههاي خاص خودش تحت تآثير قرار بده , ميتونست از نظر انيميشن قوي تر از اين باشه.
- طراحي چهره ها هم به جز الن و يکي دو نفر ديگه خيلي جالب نيست. نه اينکه بد باشه ولي هم خشک و بي روح هست , هم کمی مصنوعی طراحي شده. مخصوصآ موقع حرف زدن بيشتر به چشم مياد و بعضي وقتها حرکات لب و دهن و چشم با جمله اي که گفته ميشه مطابقت نداره.
- بزرگترين نقطه ضعف گرافيکي بازي در کنار انيميشن هاش , تآثير نگرفتن محيط از تيرهاي الن هست. حتي بازيهاي 10,11 سال پيش هم اين نکته رو مد نظر قرار ميدادن ولي توي AW اگه با اسلحه به شيشه شليک کنين حتي ترک هم نميخوره چه برسه به اينکه بشکنه. به آب شليک کنين هيچ خبري نميشه. به در و ديوار و اجسام هم شليک کنين , کوچکترين سوراخ يا حتي نقطه اي ايجاد نميشه که براي بازي اي در سال 2010 ضعف بزرگي هست.
- بازي کمي تار هست که احتمالآ به خاطر رزولوشنش هست. (شايدم دليل ديگه اي داره)
- بعضي اجسام هم سايه هاي نه چندان جالب و لرزوني دارن که قابل چشم پوشي هست.

در مجموع همون چیزی که از Remedy میخواستم رو دیدم. فقط اگه چند تا ایرادی که بازی داشت هم توی این مدت زیاد ساخت بازی برطرف میشد دیگه با یک بازی کاملآ بی نقص طرف بودیم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر