Multi Platform A Plague Tale: Innocence

3kpf_a_plague_tale_header.jpg

Title: A Plague Tale - Innocence
Developer:
Asobo Studio
Publisher: Focus Home Interactive
Platforms: PS4 - Xbox One - PC
Release Date: 14 May 2019
A Plague Tale: Innocence داستان تراژدی و احساسی خواهر و برادری در قرن 14 فرانسه را دنبال می کند. Amicia خواهر بزرگ تر و Hugo برادر کوچک او از فرزندان مقامات کشور بودند که به دلیل توطئه صورت گرفته مجبور به فرار از خانه و پیمودن مسیری سخت و بی رحم در پی یافتن سرنخ این توطئه ها می شوند. گیم پلی بازی شامل بخش های ماجراجویی، مخفی کاری و اکشن خواهد بود که در کنار یک داستان قوی بازیکن را همراهی خواد کرد.
در طول مسیر خواهر بزرگ وظیفه مراقبت از Hugo را بر عهده خواهد داشت، اما در مواردی به کمک او باید به حل پازل های بازی پرداخت. همچنین شخصیت های بسیاری در طول 16 چپتر بازی همراه شخصیت های اصلی خواهند شد که هر کدام نقش مهمی در داستان و حتی گیم پلی خواهند داشت. در کنار سربازان Inquisition که به دنبال شما هستند، موش ها جدی ترین دشمنان دنیای بازی خواهند بود، دریایی از موش ها که به هیچ کس بر سر راه خود رحم نکرده و همه چیز را می بلعند. تنها راه مقابله با آن ها استفاده از نور و آتش است که پایه بسیاری از پازل ها و مبارزات بازی را تشکیل خواهد داد.


** فضای بازی بسیار خاص و زیبا طراحی شده و همراهی این دو شخصیت قول یک داستان احساسی و فوق العاده را می دهد. داستان و فضای بازی از فرانسه قرن 14 استفاده می کند، با این حال قصد شبیه سازی را به هیچ وجه نخواهد داشت و همه چیز ساخته ذهن استودیو و اعضای آن است.
یکی از بازی های Indie خوبی که در سال 2019 باید حتما نگاهی به اون انداخت همین عنوان است و امیدوارم مثل نمایش های فوق العاده زیبایی که تا به حال داشت، محصول نهایی هم بتونه عالی عمل کنه و خاطره ای فراموش نشدنی رو به وجود بیاره.





عکس و Artworkهای بازی
hmey_a_plague_tale_footer.jpg




 
آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
چون تاپیک نداشت بازی، با اجازه همینجا میگم.
فعلا که تو قرنطینه ام گفتم این بازی رم برم حالا که اومده گیم‌پس.
امتیازش در حد ۷.۵ بود برا من.
بازی خوبی بود ولی خب اشکالات مشخص گیم‌پلی داشت.
نکات مثبت:
داستان به طور کلی قشنگ بود. دنبال کردن ماجرای یه خواهر و برادر در اروپای قرون وسطی ای طاعون زده خوب بود.
گرافیک بسیار زیبا بود که وقتی فهمیدم با موتور داخلی کار کردن رو گرافیکش خیلی تحسینشون کردم.
موسیقی، طراحی هنری و اتمسفر محیط طاعون زده فوق العاده بود.
شخصیت پردازی افراد مثبت خوب بود تقریبا.


نکاو منفی:
منطق روایی یه جاهایی تو دیوار بود
مثلا:
برا کشتن ۴ تا بچه چرا ریسک اوردن هیوگو رو به جون خریدن؟
ارتششون رو میکشوندن و میاوردن دیگه. واقعا دلیلش چی بود؟
شخصیت های منفی کاملا تک بعدی و کلیشه ای

گیم پلی خیلی ایراد داشت. تو چهار پنج اپیزود اول که رسما گیم‌پلی نداشتیم. یه سری صحنه های صد در صد کارگردانی شده رو باید پیش میبردیم.
چپتد ۹ و ۱۰ شرایط خیلی بهتر شد(اوج گیم پلی بازی) و بعدشم تو سطح به مراتب بهتر از نیمه اول قرار گرفت ولی هنوزم مشکلات زیاد هوش مصنوعی که ارزش مخفی کاری رو کلی پایین اورد، مبارزاتی که زود تکراری شدن و باس فایت های خیلی بد، واقعا نزاشتن بازی به پتاتسیل خودش برسه.
البته باز بخش هایی از گیم‌پلی که با موش ها سر و کار داشتیم بهتر بود واقعا. ینی هوش مصنوعی گله موش ها از سربازا بهتر بود به نظر من.
پازل هاش باید سخت تر میشد. رسما چالش نبودن‌ و همونا هم متاسفانه بعد ۲۰ ثانیه یکی از همراه ها کامل راهنماییمون میکرد که باید چیکار کنیم و فرصت فکر کردن نمیداد.
البته باز یه جاهایی پازل های خوبی هم بود به نسبت. مثل:
چپتر ۹ یه جا باید موش هارو به کمک نور و اون تله های انفجاری که توجهشونو جلب میکرد یه جا گیر مینداختیم و بعد با کمک همون نور راهشون رو سد میکردیم که بتونیم یه ارابه ای رو ورداریم از یه جای دیگه که نسبتا بهتر از بقیه بود.
در کل بازی خوبی بود و لذت بردم. کلش رو تو ۱.۵ روز رفتم ولی واقعا با گیم پل بهتر، خیلی ارزشش بالاتر میرفت.
ناخوداگاه با هلبلید قیاسش میکردم همش که خب قطعا هلبلید خیلی بهتر از اینه.
 

DAT 47

کاربر سایت
Jun 14, 2010
629
نام
A R M I N
چون تاپیک نداشت بازی، با اجازه همینجا میگم.
فعلا که تو قرنطینه ام گفتم این بازی رم برم حالا که اومده گیم‌پس.
امتیازش در حد ۷.۵ بود برا من.
بازی خوبی بود ولی خب اشکالات مشخص گیم‌پلی داشت.
نکات مثبت:
داستان به طور کلی قشنگ بود. دنبال کردن ماجرای یه خواهر و برادر در اروپای قرون وسطی ای طاعون زده خوب بود.
گرافیک بسیار زیبا بود که وقتی فهمیدم با موتور داخلی کار کردن رو گرافیکش خیلی تحسینشون کردم.
موسیقی، طراحی هنری و اتمسفر محیط طاعون زده فوق العاده بود.
شخصیت پردازی افراد مثبت خوب بود تقریبا.


نکاو منفی:
منطق روایی یه جاهایی تو دیوار بود
مثلا:
برا کشتن ۴ تا بچه چرا ریسک اوردن هیوگو رو به جون خریدن؟
ارتششون رو میکشوندن و میاوردن دیگه. واقعا دلیلش چی بود؟
شخصیت های منفی کاملا تک بعدی و کلیشه ای

گیم پلی خیلی ایراد داشت. تو چهار پنج اپیزود اول که رسما گیم‌پلی نداشتیم. یه سری صحنه های صد در صد کارگردانی شده رو باید پیش میبردیم.
چپتد ۹ و ۱۰ شرایط خیلی بهتر شد(اوج گیم پلی بازی) و بعدشم تو سطح به مراتب بهتر از نیمه اول قرار گرفت ولی هنوزم مشکلات زیاد هوش مصنوعی که ارزش مخفی کاری رو کلی پایین اورد، مبارزاتی که زود تکراری شدن و باس فایت های خیلی بد، واقعا نزاشتن بازی به پتاتسیل خودش برسه.
البته باز بخش هایی از گیم‌پلی که با موش ها سر و کار داشتیم بهتر بود واقعا. ینی هوش مصنوعی گله موش ها از سربازا بهتر بود به نظر من.
پازل هاش باید سخت تر میشد. رسما چالش نبودن‌ و همونا هم متاسفانه بعد ۲۰ ثانیه یکی از همراه ها کامل راهنماییمون میکرد که باید چیکار کنیم و فرصت فکر کردن نمیداد.
البته باز یه جاهایی پازل های خوبی هم بود به نسبت. مثل:
چپتر ۹ یه جا باید موش هارو به کمک نور و اون تله های انفجاری که توجهشونو جلب میکرد یه جا گیر مینداختیم و بعد با کمک همون نور راهشون رو سد میکردیم که بتونیم یه ارابه ای رو ورداریم از یه جای دیگه که نسبتا بهتر از بقیه بود.
در کل بازی خوبی بود و لذت بردم. کلش رو تو ۱.۵ روز رفتم ولی واقعا با گیم پل بهتر، خیلی ارزشش بالاتر میرفت.
ناخوداگاه با هلبلید قیاسش میکردم همش که خب قطعا هلبلید خیلی بهتر از اینه.
اگه توجه داشتی قسمت قبل تر اون رییس (اسم هاشونو یادم رفته) میگه تا زمانی که هیوگو یه مانع از نظر عاطفی یا هر چیزی داشته باشه نمیتونیم ازش استفاده کامل کنیم و بتونیم کار های شیطانی مونو انجام بدیم ؛ که مانع هیوگو هم برای انجام کار های شیطانی خواهرش بود یعنی یجور با خواهرش اخت شده بود و از نظر عاطفی بهش وابسته شده بود . برای این که بتون این مانع رو از بین ببرن باید خواهرشو میکشتن و تنها راه ردیابی خواهرش از طریق هیوگو بود به خاطر قدرت های خارقالعادش.
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,364
اقا با تاخیر خلاصه بازی رو شروع کردم. هر روز فقط یه مرحله میرم وقت ندارم ولی عجب گرافیکی داره
خیلی خوبه آقا. فقط بعضی چیزا انگار فیزیک ندارن :D
فعلا مرحله اول عالی بود بریم فردا برای مرحله دوم :D فقط می ترسم یکم تکراری بشه
 
  • Like
Reactions: kamyy

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
اقا با تاخیر خلاصه بازی رو شروع کردم. هر روز فقط یه مرحله میرم وقت ندارم ولی عجب گرافیکی داره
خیلی خوبه آقا. فقط بعضی چیزا انگار فیزیک ندارن :D
فعلا مرحله اول عالی بود بریم فردا برای مرحله دوم :D فقط می ترسم یکم تکراری بشه
یک شرکت جمع و جور ساخته . تو بعضی چیزها باید ارفاق کرد ولی نتیجه عالی بوده . بهتر از همه اتمسفر و گرافیک هنری بازی هست
 
  • Like
Reactions: hitman68

FERYGAMER

کاربر سایت
May 5, 2013
376
نام
فرنود
A Plague Tale جزو اون دسته از بازی‌هایی هست که نقاط ضعفش باعث میشه که موارد مثبتش دیده نشه.
بازی شدیدا از Last of Us چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم‌پلی الهام گرفته و سعی میکنه روابط خواهر و برادر بازی رو مثل جوئل و الی هم موندگار کنه ولی متاسفانه این اتفاق نمیفته..مشکل بازی اینجاست که شدیدا اصرار داره این مسئله رو (روابط دو نفر رو) داخل بازی تو چشم پلیر کنه و ابزاری هم که استفاده میکنه دیالوگای کلیشه‌ای و بیان مصنوعی این دیالوگا توسط گوینده‌هاشه.. اینکه دم به دقیقه آمسیا به هوگو بگه «من همیشه مراقبتم» و « من همیشه نگرانتم» بیشتر قضیه را لوس می‌کند تا احساسی! به خصوص در موقعیت‌هایی، مثل فرار از قلعه که هوگو را برای اولین بار زندانی می‌کنند، که سریعا باید تصمیم گرفت و زمان را معطل نکرد، اما ما باید برای پنج دقیقه آغوش گرم این خواهر و برادر را ببینیم در حالی که یک ارتش بغل گوشمان راه می‌رود.
قضیه موش‌ها هم برای چند بار اول واقعا چندش آور و چالش برانگیز هستند اما بعد از مدتی به خاطر قابلیت‌هایی که شخصیت‌اصلی بدست میاره بازی آسان‌تر میشه و این موش‌ها دیگه چالشی برای من ایجاد نکردند.. از آن طرف هم وجود سربازها هم به خاطر هوش مصنوعی ضعیفشون، نمی‌تونه از اسونی بازی چیزی کم کنه. آپگرید‌های بازی، به جز چندتاشون، خیلی به کارتان نخواهد آمد و از نظر مهمات هم نگران نباشید با بازی خسیسی طرف نیستید.
نمره‌ای که من به بازی میدم ۵/۱۰.
شاید اگ از نظر داستانی و شخصیت‌ پردازی بهتر عمل می‌کرد بیشتر میتونستم با بازی ارتباط برقرار کنم.
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,149
این بازی رو که توی لیست انتظارم بود بالاخره تونستم تموم کنم. بازی زیبایی بود. هم از لحاظ گرافیک هنری، ارت استایل و اتمسفر خوبی داشت و هم از نظر گرافیک فنی هم فکر کنم برای یه بازی کوچیک و AA عالی بود.
از نظر داستانی هم بازی خیلی خوب بود که بنظرم نقط قوت بازی هم بحساب میاد. کلا بازی نریتیو و روایت جالبی داشت و شخصیت ها هم اکثرا دوست داشتنی بودند. هوگو و امیسیا شخصیت پردازی جالبی داشتند و اون رشد شخصیتی و رابطه بین این دو تا در طول بازی علی رغم شناخت کمی که از همدیگه داشتند، قشنگ بود و اون اندینگ هم نشون داد چطور تونستند اخر کار با هم پیوند بخورند. هر چند بنظرم این موضوع باز هم جای کار داشت و شاید میشد از طریق چیزهایی مثل فایلهای داخل بازی و بازگویی داستان از طریق محیط و برخی اشیایی که در طول بازی پیدا میکردی، به داستان و کرکترها مخصوصا شخصیت های فرعی وnpc ها عمق بیشتری داد.
در مورد گیم پلی هم که نسبت به جنبه های دیگه بازی کمرنگتر و ضعیفتر هست، بنظرم با اینکه بنظرم نسبتا ساده بود، اما همین مواد و ایتم ها و مکانیزم های اندکی هم که وجود داشت با توجه تم و ساختار بازی در نوع خودش خوب بود. هر چند قطعا میشد با طراحی مراحل و ست پیس ها و پازل های بهتر و تنوع بهتر و بیشتر دشمن ها و باس های بازی عمق بیشتری به کامبت داد و استفاده بهتری از اون مکانیزم ها کرد تا بازی کمی چالش برانگیز تر و سخت تر بشه. من وقتی اولین باس یا به نوعی مینی باس بازی توی چپتر دوم رو دیدم انتظار داشتم حداقل سه تا چهار تا باس دیگه توی بازی باشه که خوب اینطور نبود و فقط دو مورد بود، که بنظرم هم نیکولاس و هم ویتالیس هم باس های جالبی بودند، اما در کل بنظرم این کمبود باس ها یه فرصت بر باد رفته بود. تغییر کرکتر و بازی کردن با هوگو توی چپتر ۱۴ هم جالب بود، اما شاید میتونست زودتر از این ها و با بقیه کرکترها انجام بشه. اما خب فکر کنم تاکید سازنده ها بیشتر روی یک روایت منسجم و تجربه سینمایی بود و داستان در اولویت قرار داشت.
در کل بیشتر کمبود های بازی بنظرم در نتیجه کمبود بودجه و زمان و کم تجربه بودن استودیو سازنده هست که برای بیشتر بازی های indie و کوچیک طبیعی هست، اما با وجود همه این ها این بازی در نوع خودش مخصوصا از نظر ویژوال و سطح تکنیکی، روایت و موسیقی عالی هست و برای من که تجربه خیلی خوبی بود.
 

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
617
بازی تا الان بیشتر از 1 میلیون نسخه فروخته . روی steam هم 66 درصد تخفیف خورده ، اگر تا الان بازی نکردید ، الان بهترین فرصت برای خرید و تجربه ی این بازیه فوق العادست .

A Plague Tale: Innocence Breaks One Million Units Milestone

151375
 

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
دوستان من الان چپتر نهم هستم، تا اینجا فقط فرار از دست موشها بوده و تیرکمون سنگی! ارزش داره ادامه بدم؟ در ادامه تغییری میکنه؟
 
  • Smile
Reactions: Sobhan_23

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,364
دوستان من الان چپتر نهم هستم، تا اینجا فقط فرار از دست موشها بوده و تیرکمون سنگی! ارزش داره ادامه بدم؟ در ادامه تغییری میکنه؟
تا آخرش همین فرار از دست موش عا و تیرکمون سنگیه
سلاح دیگه ای درکار نیس
بازی درکل قشنگه و شمام فکر کنم تقریبا نصف بازی رو رفتی
 
  • Like
Reactions: kamyy and Bellic

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر