مایکروسافت از HoloLens رونمایی کرد

ヽ(。_°)ノ

Death may be my only freedom
کاربر سایت
Feb 4, 2013
3,406
نام
EsmaiL
6o1jdnzvo7fvsad21bkt.jpg


مایکروسافت از جدید ترین نوآوری خود، Windows Holographic رونمایی کرد. این تکنولوژی واقعیت افزوده، به وسیله یک هدست محقق می‌شود. این هدست شبیه به هدست‌های واقعیت مجازی (VR) است، اما بر خلاف واقعیت مجازی، مایکروسافت هولوگرام‌ها را به دنیای اطراف شما اضافه خواهد کرد. HoloLens نام این هدست واقعیت افزوده است که مایکروسافت از آن به عنوان "پیشرفته ترین کامپیوتر هولوگرافیک، که دنیا تا به حال دیده است." نام می‌برد. این هدست یک کامپیوتر درونی دارد که دارای یک CPU، یک GPU و یک پردازنده هولگورافیک اختصاصی است. چشم بند این هدست شامل یک نمایشگر شفاف است، این هدست همچنین از صداهای سه بعدی پشتیبانی می‌کند تا باعث شود صدای هولوگرام های پشت سرستان را بشنوید. HoloLens همچنین شامل تعدادی سنسور نیز است.
HoloLens همچنان در حال ساخت و توسعه است و در چهارچوب زمانی Windows 10 عرضه خواهد شد. Satya Nadella، مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد که HoloLens "هم برای مصرف کنندگان و هم برای شرکت‌ها قیمت گذاری خواهد شد."


HoloLens.jpg


ویدئوی نمایشی HoloLens، نمایی جاه طلبانه از پردازش و سرگرمی را در آینده ارائه می‌دهد؛ با HoloLens، بازی کردن Minecraft بر روی سطح اتاق نشیمن، پا گذاشتن بر روی کره مریخ یا قدم زدن با مشتریانتان در آخرین شاهکار معماریتان محقق خواهد شد. Alex Kipman مسئول این پروژه درباره Windows Holographic گفت: "HoloLens بیشتر به خاطر این نیست که شما را در دنیاهای مجازی، که شاید برای همه نباشد، قرار دهد؛ بلکه هدف این است که پا را فراتر بگذاریم و تجربه‌ایی عمیق تر و هولوگرام‌ها را در اختیار شما قرار دهیم."
Kipman خاطرنشان کرد که در ساخت HoloLens با شرکت فضایی NASA همکاری داشته است و در حال تشویق کمپانی‌هایی همچون Motion Leap و Oculus است تا شروع به ساخت هولوگرام‌های خود کنند. به نظر می رسد بزرگترین ویژگی HoloLens خودکفایی این محصول است به طوری که نیازی به اتصال سیم یا برقراری ارتباط با رایانه‌های شخصی یا تلفن های همراه ندارد.

منبع
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
براد سمز از سایت Neowin فرصت اینو داشته تا HoloLens رو تست کنه و اینطور که گفته فکر میکنه این نزدیک ترین تجربش به قدم زدن نیل آرمسترانگ (اولین انسانی که روی کره ماه قدم زد) روی کره ماه بوده... البته کاستی هایی هم وجود داشته ولی به هر حال به نظر اون تجربه خارق العاده ای بوده ... در آخر هم گفته این وسیله میتونه جانشین لب تاپ و تبلت بشه هر چند هنوز راه درازی مونده ولی به نظر میاد پایه و اساس این کارو مایکروسافت انجام داده .

Microsoft HoloLens: My personal hands-on experience with the future - Neowin
 
آخرین ویرایش:

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
البته نکته ای که خودم بهش اهمیت میدم شفاف بودن لنزه . شفاف بودن نمایشگر جزء وضوح تصویره . من هم احساس مولینیو رو دارم . وقتی عینکای 3D تلویزیونتون رو به چشمتون بزنید و یک عینک با لنز شفاف برای تلویزیونتون بخرید فرقشو کاملا متوجه میشید . برای من شفاف بودن لنز از کل امکاناتی که نشون داد در درجه اول مهمتره
 

sina 4

کاربر سایت
May 14, 2014
171
من حدود ۴ تا hands on خوندم ازش، ۳ تا بخش داشته:
۱. عوض کردن لامپ با استفاده از تماس تصویری و علامت گذاری تعمیرکار بر روی قطعات
۲. دموی ماینکرفت
۳. دموی فضا
نکته ای که همه میگن اینه که حداقل این ۳ دمو همونطوری هستش که مایکروسافت قولشو داده و تا اینجا بلوف نزده اما همه هم نگرانی های یکسانی داشتن و اون هم مهم ترینش ایناست:
۱. شکل نهایی محصثل با توجه به سیستم قوی ای که حمل می کنه و همینطور وزنش....
۲. میزان باطریش یا همون مقدار زمانی که میتونه کار کنه...
۳. مهم. تر ابز همه قیمتش، چون نه تنها داره از ۳ پردازنده استفاده میکنه بلکه همشونم با آخرین تکنولوژی های موجود ساخته شدن.
در مورد پردازنده ها هم تا حالا این اطلاعات منتظر شده:
۱. CPU از خانواده atom شرکت Intel مجهز به معماری ۱۴ نانومتریه و هنوز تو دنیا منتظر نشده.
۲. HPU یا همون holographic processing unit یک چیپ جدیده که هنوز هیچ اطلاعاتی ازش درز نکرده...
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
"HoloLens من رو یاد کینکت میندازه، میخوای فریاد بزنی که این چیزا رو بیش از حد بزرگ نشون ندید، ترس من اینه وقتی واقعا وسیله رو استفاده کنی اونجور که باید و شاید هیجان زده ات نکنه..."
اگه مولینکس اینو گفته دوحالت داره:
1-خواسته قیافه بگیره بگه من نبودم قول درخت و یادگاری میدادم.
2-واقعا این عینکه از عینکای قرمز-آبی 3D هم بدتره.
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
یه بار دیگه این اسلایدهایی که 2011 - 2012 لیک شده بود رو بذاریم خوبه. دقیقا مطابق این داره پیش میره (با تاخیر به نظر میاد البته)



 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen

پس با این حساب Foveated Rendering هم در راه هست :D . این مقاله (که پایین لینکش رو گذاشتم) هم جدیده و در مورد FOVE هست که با مایکروسافت برای ساخت هدست واقعیت مجازیش همکاری میکنه و از FR هم بهره میبره. HoloLens هم از این تکنولوژی میتونه استفاده کنه (چون Gaze/Eye-Tracking داره). جهش 500-600% در گرافیک بازیها با این تکنولوژی دست یافتنی میشه (با سخت افزار موجود در XB1 یا PCها):

[LTR]
Foveated rendering: This is a rendering technique that’s aimed to reduce the rendering workload, hopefully making it easier for applications to achieve higher framerates which are much desired for an ideal VR experience. This works by rendering in high quality only at the very center of the user’s gaze (only a small region on the retina’s center, the fovea, picks up high detail) and rendering the surrounding areas at lower resolutions. If done right, foveated rendering can significantly reduce the computational workload while the scene will look nearly identical to the user. Microsoft Research has a great technical explanation of foveated rendering in which they were able to demonstrate 5-6x acceleration in rendering speed.
[/LTR]
[LTR]Hands-on: FOVE's Eye-tracking VR Headset Was the Next Best at CES - Road to Virtual Reality[/LTR]

نکته جالبتر این هست که پتنت FR در اختیار مایکروسافت هست (سال 2013 این اختراع/روش رو ثبت کردن). اگر بخوان ازش به عنوان یک اهرم استفاده کنن (و پتنتشون طوری باشه که بتونن جلوی استفاده بقیه از این روش رو بگیرن) میتونه در روند بازار کنسولها و سخت افزار PC و هدستهای مجازی در چند سال آینده خیلی تأثیر گذار باشن:

[LTR]Patent US20140247277 - Foveated image rendering - Google Patents[/LTR]
 

argon

کاربر سایت
Jun 4, 2008
339
برادر living dead !! فرصت میکنی این همه لینک که میزاری رو بخونی و بعد در پستات لینکش بدی؟!!خوشم میاد که پستات همیشه مفیده
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
برادر living dead !! فرصت میکنی این همه لینک که میزاری رو بخونی و بعد در پستات لینکش بدی؟!!خوشم میاد که پستات همیشه مفیده

دیگه موقعیتش که پیش بیاد و منم متنی/مقاله‌ای/مطلبی رو دیده باشم منم توی بحثها ازش استفاده میکنم.

==========

مثل اینکه خود HoloLens تا 6 ماه قبل فقط معطوف به گیمینگ و Xbox بوده بعد نادلا میبینتش (در عمل) و پتانسیلهاش رو درک میکنه و میگه که باید برای ویندوز و مصارف عمومی تر هم استفاده بشه و احتمالاً از اونجا به بعد تیم Surface هم وارد عمل شده. Mary Jo هم (که منابع خوبی درون مایکروسافت داره) فکر میکنه که HoloLens تا آخر امسال عرضه میشه یا میتونه عرضه بشه.

تنها چیزی که من نگرانش هستم قیمت هست که سطح پایین ترین دوربینهای واقعیت افزوده +600 دلار قیمت دارن. حالا شما پروسسورهای مخصوص، چندین و چند سنسور مخصوص (از جمله Eye-Tracking و ...)، دوربین کینکت، باطری، HDD، لنزها و ... رو حساب کنید ببینید این محصول باید چه قیمت نجومی‌ای داشته باشه. اگر مایکروسافت مثل کینکت عمل کنه و قیمت تمام شده رو به شدت پایین بیاره (با استفاده از روشهای خاصی که ممکنه استفاده کرده باشن) میشه امیدوار بود که این وسیله به درد گیمینگ هم بخوره. یا شاید یک مدل ساده تر بدون پردازنده و ... رو برای XB1 عرضه کنن که قیمتش پایین باشه.

باید منتظر موند و دید که چه اتفاقی میافته.

^^^^^
کلا چه بخواییم قبول کنیم چه نه، ماکروسافت تا بالمر تا آستانه سقوط رفت اصلا معلوم نبود فازش چیه اما از وقتی نادلا اومده ماکرو با سرعت داره تو همه ی زمینه ها با سرعت و جهت درست پیش میره چه تو سیاست های ویندوز، ویندوز موبایل و چه تو زمینه ی گیمینگ... خدا حفظش کنه این بشرو

من با این طرز فکر موافق نیستم. 100% اومدن نادلا اثر خودش رو داشته و اومدن خیلی از اپلیکیشنهای مایکروسافت روی پلتفرمها و سیستم عاملهای رقیب و سایر سیاستهای اخیر مایکروسافت (مثل کنار گذاشتن کمپینگهای تبلیغاتیش علیه گوگل با تبلیغات گاهاً زننده و ...) از اثرات اومدن ایشون هست. ولی ساخت DX12 و HoloLens و Surface و خرید بخش سخت افزاری نوکیا و سرمایه گذاری روی کینکت و Xbox و Azure و ... همگی در دروان بالمر رقم خوردن. حتی روند طراحی ویندوز 10 هم 100% در دوران بالمر آغاز شده. پس توصیف درست تر این هست که بگیم نادلا بهتر و عامه پسندانه تر (یا شاید هوشمندانه تر) از ابزارها و قابلیتهای فعلی مایکروسافت استفاده کرده و روش محترمتری رو برای پیشرفت و پیشبرد اهداف شرکت در پیش گرفته. اثر کارهای نادلا رو باید چند سال بعد ببینیم که یکیش همین آوردن یک وسیله بازی به یک عرصه وسیع تر با احتمالات موفقیت بالاتر هست (که البته این هم باز توی Roadmapـه سال 2011 که لیک شده بود و چند پست بالاتر عکسهاش رو گذاشتن وجود داشته).

یسری سیاستها در کوتاه مدت جواب میدن، یسری دیگه در بلند مدت. بالمر سیاستگذاریهای بلند مدت خوبی داشت (خیلیهاشون خوب بودن و البته اشتباهات بزرگ هم داشته در کارنامش) ولی شاید به خوبی نادلا ازشون استفاده نمیکرد و چهره خوبی از مایکروسافت نمایش نمیداد. البته این رو هم باید بگم که بالمر مدیر تجاری خیلی خوبی بوده و همیشه سهام مایکروسافت رو افزایش داده (از بحران سال 2008 آمریکا به اینور) و درآمد خوبی کسب کرده. ولی منصفانه نگاه کنیم بالمر واقعاً در برخی جاها دید آینده نگرانه خیلی خوبی داشته که یکیشون Azure هست.
 
آخرین ویرایش:

sina 4

کاربر سایت
May 14, 2014
171
^^^^^
کلا چه بخواییم قبول کنیم چه نه، ماکروسافت تا بالمر تا آستانه سقوط رفت اصلا معلوم نبود فازش چیه اما از وقتی نادلا اومده ماکرو با سرعت داره تو همه ی زمینه ها با سرعت و جهت درست پیش میره چه تو سیاست های ویندوز، ویندوز موبایل و چه تو زمینه ی گیمینگ... خدا حفظش کنه این بشرو
 

8mm

کاربر سایت
Jan 1, 2015
182
^^^^^
کلا چه بخواییم قبول کنیم چه نه، ماکروسافت تا بالمر تا آستانه سقوط رفت اصلا معلوم نبود فازش چیه اما از وقتی نادلا اومده ماکرو با سرعت داره تو همه ی زمینه ها با سرعت و جهت درست پیش میره چه تو سیاست های ویندوز، ویندوز موبایل و چه تو زمینه ی گیمینگ... خدا حفظش کنه این بشرو

سقوط؟ rofl
 

sina 4

کاربر سایت
May 14, 2014
171
دیگه موقعیتش که پیش بیاد و منم متنی/مقاله‌ای/مطلبی رو دیده باشم منم توی بحثها ازش استفاده میکنم.

==========

مثل اینکه خود HoloLens تا 6 ماه قبل فقط معطوف به گیمینگ و Xbox بوده بعد نادلا میبینتش (در عمل) و پتانسیلهاش رو درک میکنه و میگه که باید برای ویندوز و مصارف عمومی تر هم استفاده بشه و احتمالاً از اونجا به بعد تیم Surface هم وارد عمل شده. Mary Jo هم (که منابع خوبی درون مایکروسافت داره) فکر میکنه که HoloLens تا آخر امسال عرضه میشه یا میتونه عرضه بشه.

تنها چیزی که من نگرانش هستم قیمت هست که سطح پایین ترین دوربینهای واقعیت افزوده +600 دلار قیمت دارن. حالا شما پروسسورهای مخصوص، چندین و چند سنسور مخصوص (از جمله Eye-Tracking و ...)، دوربین کینکت، باطری، HDD، لنزها و ... رو حساب کنید ببینید این محصول باید چه قیمت نجومی‌ای داشته باشه. اگر مایکروسافت مثل کینکت عمل کنه و قیمت تمام شده رو به شدت پایین بیاره (با استفاده از روشهای خاصی که ممکنه استفاده کرده باشن) میشه امیدوار بود که این وسیله به درد گیمینگ هم بخوره. یا شاید یک مدل ساده تر بدون پردازنده و ... رو برای XB1 عرضه کنن که قیمتش پایین باشه.

باید منتظر موند و دید که چه اتفاقی میافته.



من با این طرز فکر موافق نیستم. 100% اومدن نادلا اثر خودش رو داشته و اومدن خیلی از اپلیکیشنهای مایکروسافت روی پلتفرمها و سیستم عاملهای رقیب و سایر سیاستهای اخیر مایکروسافت (مثل کنار گذاشتن کمپینگهای تبلیغاتیش علیه گوگل با تبلیغات گاهاً زننده و ...) از اثرات اومدن ایشون هست. ولی ساخت DX12 و HoloLens و Surface و خرید بخش سخت افزاری نوکیا و سرمایه گذاری روی کینکت و Xbox و Azure و ... همگی در دروان بالمر رقم خوردن. حتی روند طراحی ویندوز 10 هم 100% در دوران بالمر آغاز شده. پس توصیف درست تر این هست که بگیم نادلا بهتر و عامه پسندانه تر (یا شاید هوشمندانه تر) از ابزارها و قابلیتهای فعلی مایکروسافت استفاده کرده و روش محترمتری رو برای پیشرفت و پیشبرد اهداف شرکت در پیش گرفته. اثر کارهای نادلا رو باید چند سال بعد ببینیم که یکیش همین آوردن یک وسیله بازی به یک عرصه وسیع تر با احتمالات موفقیت بالاتر هست (که البته این هم باز توی Roadmapـه سال 2011 که لیک شده بود و چند پست بالاتر عکسهاش رو گذاشتن وجود داشته).

یسری سیاستها در کوتاه مدت جواب میدن، یسری دیگه در بلند مدت. بالمر سیاستگذاریهای بلند مدت خوبی داشت (خیلیهاشون خوب بودن و البته اشتباهات بزرگ هم داشته در کارنامش) ولی شاید به خوبی نادلا ازشون استفاده نمیکرد و چهره خوبی از مایکروسافت نمایش نمیداد. البته این رو هم باید بگم که بالمر مدیر تجاری خیلی خوبی بوده و همیشه سهام مایکروسافت رو افزایش داده (از بحران سال 2008 آمریکا به اینور) و درآمد خوبی کسب کرده. ولی منصفانه نگاه کنیم بالمر واقعاً در برخی جاها دید آینده نگرانه خیلی خوبی داشته که یکیشون Azure هست.
مقداری باهات موافقم اما همه ی این دستاورد هایی هم که گفتی باز بیش تر از این که توسط بالمر اجرایی شده باشن نادلا روشون تاثیر داشته... ویکیپدیاشو نگاه کنی میبینی که تو سال های اخیر تو بخش های تحقیق و توسعه رییش بوده یعنی طراحی و توسعه ابزاری مثل Kinect و hololens زیردست ایشون بوده، رییس بخش ابزار سرور و فناوری کلاد هم بوده پس باز میشه گفت توسعه اخیر azure و امثالش باز ایشون توش نقش داشته و حتی تو بخش اقتصادی و تبلیغات هم سمت داشته....
درکل باهات موافقم، بالمر آینده ماکروسافت رو از چیزی حدود ۱۵ سال به اونور ساخته و دلیلش هم بنظرم این بود که فقط آمریکا رو میدید اما نادلا داره خط کشی درست رو تو مسیری که بالمر ساخته انجام میده...
 

M.V.S

کاربر سایت
Sep 28, 2012
897
نام
مسیح
دوستان گیمر و تکنولوژی دوست:D
یکی از کاربرای همینجا (@xbox t) توی بخش User Voice مایکروسافت یه ایده داده. ایده خیلی جالبیه. حتما رای بدید:bighug:
لینک
موضوع ایده هم درباره ساخت یک هولوگرام برای کورتانا (دستیار صوتی ویندوز ۱۰) دقیقا مثل هولوگرام خودش توی سری Halo ولی برای Hololens هست.:x
 

sina 4

کاربر سایت
May 14, 2014
171
سقوط؟ rofl

بله سقوط، مثال می خوای؟
اون وضعیت سیاست ماکرو تو ابتدای معرفی Xbox one که هنوزم که هنوزه تاثیراتش مشاهده میشه....
اون فیدبک منفی طراحی windows 8 و رابط کاربریش....
اون وضعیت اسف بار internet explorer....
شکست تقریبی کینکت تو زمینه ای که براش طراحی شده بود...
اوضاع افتضاح windows phone که هیچ حرفی واسه چفتن نداشت...
درسته، خیلی از ابینا به بالمر ربطی نداشتن اما اون هم کاری براشون نکرد اما اخیرا ههمه مشکلات بالا داره حل میشه...
بازاریابی ،تبلیغات و سرویس های خوب Xbox که تو همین یک ماه فروشش از PS بیش تر شد...
طراحی ویندوز ۱۰ که قراره یک ویندوز all in all به تمام عیار باشه...
ساخت یک براوزر جدید بنام Spartan که اینطور که معلومه قراره بترکونه...
طراحی و ساخت hololens که اصلا تمرکزش گیمینگ نیست....
بهبود windows phone با یک سرعت سرسام اًور تو این یک سال و پیدا کردن قابلیت های منحصر بفرد مثل Cortana که تازه داره میاد واسه ویندوز...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر