راهنمایی در خصوص جمع آوری تیم برای ساخت بازی

Behnam_1

کاربر سایت
Jun 22, 2012
38
حدود یک سالی می شه که من تو فکر راه اندازی شرکت بازی سازی هستم

کاره اصلی خوده من تبلیغات اینترنتی هست یه شرکت کوچک تبلیغاتی هم خارج از ایران دارم, در ضمینه تبلیغات بازی و فروش خارج از کشور مشکلی وجود نخواهد داشت

در وحله اول من قصد دارم تیمی جمع کنم که بازی برای موبایل بسازد, سیستم عامل هایی مثل Andriod , ios

بودجه من (با توجه به قیمت فعلی دلار ) 15 میلیون تومان در ماه هست , که البته ماه اول حدوده 30 میلیون برای تجهیز شرکت بکار برده می شه

برای راه اندازی شرکت یه دفتر 90-100 متری دارم که حدود 1 ماه دیگه خالی می شه و قابل استفاده, 5 دقیقه با هفت تیر فاصله داره, از همه جای تهران راحت می شه رفت انجا

اگر شرکت تبلیغاتی می خواستم بزنم در عرض 5 دقیقه می تونستم سر و تهش رو هم بیارم, ولی در ضمینه ساخت بازی من اطلاعاته آنچنانی ندارم, نمی دونم چه نوع برنامه نویسی احتیاج هست,چه جور گرافیستی

احتیاج هست, خلاصه کلام به یه مدیر پروژه نیاز دارم که با افراد متقاضی مصاحبه کنه , رزومشونو چک کنه و همچنین بگه چه تجهیزاتی باید بگیریم, خلاصه سابقه کار در شرکت بازی سازی را داشته باشه تا بتونیم این شرکت را راش بندازیم

تامین بودجه را من به مدت یک سال در نظر گرفتم, اگر طرح سوده بود که می شه شرکت را گسترش داد و در ضمینه های دیگه هم فعالیت کرد (مثل بازی کامپیوتری , نرم افزار ... ), اگر هم نه که منحل میشه

فعلا هدف بازار خارج از ایران هست
 

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha
آفرین , تبریک میگم. همین که میخوای برای آی او اس و اندروید بازی بسازی نشون از فهم و شعور بالاته. (دوستان دیگه به خودشون نگیرن !)
اگه خروجی کار خوب باشه مطمنا چن برابر سود میده.
ولی من فکر نمیکنم با ماهی ۱۵ تومن بشه تیم خوب جمع و جور کرد !
تقریبا ۴ سالی میشه که تو نخ بازیسازی هستم , دوتا بازی کامل هم ساختم. امسال هم تو یه شرکت بازیسازی به عنوان برنامه نویس آبجکتیو-سی استخدام شدم.
چون علاقم کم شده بود استعفا دادم.
من میتونم به عنوان مدیر ÷روژه کمکت کنم.
 

Behnam_1

کاربر سایت
Jun 22, 2012
38
درسته ماهی 15 میلیون شاید برای بازی کامپیوتری مناسب نباشه ولی با توجه به ریسکی که این صنعت داره و اینکه باید توجیه افتصادی هم داشته باشه, وافعا هیچ چیزیش مشخص نیست که آخره سال چقدر قراره ضرر یا سود بده
علاوه بر آن چون این صنعت در ایران نوپا هست یک مسیر از قبل طی شده ای وجود ندارد که آدم آن مسیر رو دنبال کنه, همه چیز جدید هست و باید مسیر رو خود فرد پیدا کنه

تو بازی های موبایل من فکر کنم اینقدر بودجه کافی باشه, حالا اگر کار خوب پیش بره و امید بخش باشه, فیمت دلار هم پایین نیاد, می شه بودجه را افزایش داد
 

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha
درسته ماهی 15 میلیون شاید برای بازی کامپیوتری مناسب نباشه ولی با توجه به ریسکی که این صنعت داره و اینکه باید توجیه افتصادی هم داشته باشه, وافعا هیچ چیزیش مشخص نیست که آخره سال چقدر قراره ضرر یا سود بده
علاوه بر آن چون این صنعت در ایران نوپا هست یک مسیر از قبل طی شده ای وجود ندارد که آدم آن مسیر رو دنبال کنه, همه چیز جدید هست و باید مسیر رو خود فرد پیدا کنه

تو بازی های موبایل من فکر کنم اینقدر بودجه کافی باشه, حالا اگر کار خوب پیش بره و امید بخش باشه, فیمت دلار هم پایین نیاد, می شه بودجه را افزایش داد

متاسفانه کاملا درسته !
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
سلام
خب داداش من بودجه شما با توجه به ساخت بازی برای اندورید و iOS خوبه اما چند نکته رو در نظر بگیرید
1) شما اگر بگید سازنده ی ایرانی هستید و از ایران بخواهید تبادل مالی داشته باشید با مشکل روبرو خواهید شد اما چون خارج از کشور هستید شاید این مشکلات برای شما نباشه
2) بازی ساز تو ایران به صورت اصولی وجود نداره چون صنعتش واقعا نو پاست و اکثرا بازی سازی رو تجربی یا با استفاده از آموزش های اینترنت دنبال می کنند
3) باید در نظر داشته باشید که بازی ای که میخواهید بسازید چیه ؟ پلتفرمر - پازل - اکشن یا موضوعات دیگه
4) شما برای بازی سازی باید سعی کنید که یک موتور خریداری یا از موتور های free استفاده کنید ولی ترجیحا از موتور یونیتی برای ساخت بازیتون استفاده کنید چون علاوه بر قیمت عالی سازندگان ایرانی آشناییت خوبی با این موتور دارن
5) به فکر ساخت ایده های نو باید باشید و فکر نکنید که بازی های ساده فروشی نخواهند داشت به طور مثال angry bird یا fruit ninja یا cut the rope با اینکه ساده هستند اما فروش های بسیار بالایی داشتند
6) در صورتی که بازیه شما موفق بشه میتونید بازی رو برای شرکت های چون نینتندو و سونی بفرستید و از اون یک dev kit برای ساخت بازی بگیرید و بازی خودتون رو روی آن ها نیز بسازید چون توی این مدت رابطه ی خوبی با سازندگان مستقل برقرار کردن

بنده با چندین گروه بازی سازی در ارتباط بودم و حتی مصاحبه ی بنده در شبکه بازار موجوده و همچنین توی سایت هم قبلا تاپیک برای جمع آوری تیم زدم که به خاطر مشکلاتی که تیم بازی سازان مستقل به وجود آوردن کارم نصفه کاره موند
اینم تاپیکش هست
http://forum.bazicenter.com/thread61128/

شما به چند متخصص در زمینه های زیر نیاز دارید
1) کد نویس مجرب به C# و C
2) افراد آشنا به موتور یونیتی
3) گرافیست 3D و آشنا به maya و 3D Max و Zbrush
4) مترجم با توجه به اینکه بازارتون خارجی هستش
5) توسعه دهنده ی اندروید و iOS برای بهینه کردن بازی بر روی اندورید و iOS
6) طراح مراحل یا level designer

یک سری مطالب هم درون همون تاپیک نوشتم
اگر خواستید میتونم کمکتون کنم و با هم همکاری کنیم خود من سرم درد میکنه برای کار بازی سازی اما هر چی رشته کرده بودم اون تیم قدیم برام پنبه کرد
 

amirsaman2

کاربر سایت
Feb 17, 2008
639
نام
سامان
حدود یک سالی می شه که من تو فکر راه اندازی شرکت بازی سازی هستم

کاره اصلی خوده من تبلیغات اینترنتی هست یه شرکت کوچک تبلیغاتی هم خارج از ایران دارم, در ضمینه تبلیغات بازی و فروش خارج از کشور مشکلی وجود نخواهد داشت

در وحله اول من قصد دارم تیمی جمع کنم که بازی برای موبایل بسازد, سیستم عامل هایی مثل Andriod , ios

بودجه من (با توجه به قیمت فعلی دلار ) 15 میلیون تومان در ماه هست , که البته ماه اول حدوده 30 میلیون برای تجهیز شرکت بکار برده می شه

برای راه اندازی شرکت یه دفتر 90-100 متری دارم که حدود 1 ماه دیگه خالی می شه و قابل استفاده, 5 دقیقه با هفت تیر فاصله داره, از همه جای تهران راحت می شه رفت انجا

اگر شرکت تبلیغاتی می خواستم بزنم در عرض 5 دقیقه می تونستم سر و تهش رو هم بیارم, ولی در ضمینه ساخت بازی من اطلاعاته آنچنانی ندارم, نمی دونم چه نوع برنامه نویسی احتیاج هست,چه جور گرافیستی

احتیاج هست, خلاصه کلام به یه مدیر پروژه نیاز دارم که با افراد متقاضی مصاحبه کنه , رزومشونو چک کنه و همچنین بگه چه تجهیزاتی باید بگیریم, خلاصه سابقه کار در شرکت بازی سازی را داشته باشه تا بتونیم این شرکت را راش بندازیم

تامین بودجه را من به مدت یک سال در نظر گرفتم, اگر طرح سوده بود که می شه شرکت را گسترش داد و در ضمینه های دیگه هم فعالیت کرد (مثل بازی کامپیوتری , نرم افزار ... ), اگر هم نه که منحل میشه

فعلا هدف بازار خارج از ایران هست

دوست عزیز نمی خوام بهت بگم این کارو بکن یا اون کارو بکن ،من در حال حاضر توی 2 پروژه ساخت گیم تو تهران کار میکنم و سابقه نسبتا خوب تو این زمینه دارم . سردو گرم این کارو بخوبی چشیدم .
اگه علم ، دانش و یا عشق این کارو نداری بهتره واردش نشی ، چون هم به خودت لطمه میزنی هم به افرادی که در حال کار تو این شغلن .
خیلیا با کمترین مطالعه و دغدغه وارد این کار میشن و چون پیش زمینه ای تو هیچ قسمتی از این صنعت نداشتن شکست می خورن و اینم بدون که احتمال شکست تو این کار خیلی بیشتر از پیروزیشه.
در هر صورت موفق باشی و سعی کن تحت تاثیر کسی هم قرار نگیری ، چون اگه شکست بخوری همونایی که میگن ما باهاتیم دیگه دورو برت نیستن.
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
دوست عزیز نمی خوام بهت بگم این کارو بکن یا اون کارو بکن ،من در حال حاضر توی 2 پروژه ساخت گیم تو تهران کار میکنم و سابقه نسبتا خوب تو این زمینه دارم . سردو گرم این کارو بخوبی چشیدم .
اگه علم ، دانش و یا عشق این کارو نداری بهتره واردش نشی ، چون هم به خودت لطمه میزنی هم به افرادی که در حال کار تو این شغلن .
خیلیا با کمترین مطالعه و دغدغه وارد این کار میشن و چون پیش زمینه ای تو هیچ قسمتی از این صنعت نداشتن شکست می خورن و اینم بدون که احتمال شکست تو این کار خیلی بیشتر از پیروزیشه.
در هر صورت موفق باشی و سعی کن تحت تاثیر کسی هم قرار نگیری ، چون اگه شکست بخوری همونایی که میگن ما باهاتیم دیگه دورو برت نیستن.

دقیقا بنده هم حرف ایشون رو تایید میکنم
اینکار توی هر جای جهان اول عشق میخواد بعد بحث مالی
خود من یک شکست خرده هستم چون مسئله مالی خیلی از اطرافیانم رو از دور و برم پراکنده کرد
اما اگر عشق خرج کنی و بتونی افراد خوبی رو جذب کنی موفقیت خوبی کسب خواهی کرد
 

Mr-Game

کاربر سایت
Sep 21, 2006
2,433
نام
سعید اکبرزاده
برادر مهدی خیلی خوب نیاز ها رو توضیح دادن
در مورد ماهی 15 تومن باید عرض کنم با توجه به اینکه ما در ایران هستیم خیلی هم بودجه مناسبیه
بهنام جان من و آقای ارتگلی به عنوان مدیر پروژه و طراح مراحل میتونیم کمکتون کنیم ( مسیر من تا 7 تیر دوتا اتوبوسه )
حتی یک عنوان در حال ساخت هم دارم که برای نسخه iOS , Adroid میتونیم با هم همکاری کنیم
دمویی که توی تاپیک قرار داره کلا 2 ملیون خرجش شده - البته نسخه ای که 10 روز دیگه در نمایشگاه ارائه میدیم خیلی پیشرفت کرده
احتمال زیاد توی نمایشگاه بازی ها که در مصلی برگزار میشه ( 22 تا 26 مرداد ) غرفه خواهیم داشت ، میتونیم اونجا همدیگه رو ببینیم
 
آخرین ویرایش:

Behnam_1

کاربر سایت
Jun 22, 2012
38
سلام
خب داداش من بودجه شما با توجه به ساخت بازی برای اندورید و iOS خوبه اما چند نکته رو در نظر بگیرید
1) شما اگر بگید سازنده ی ایرانی هستید و از ایران بخواهید تبادل مالی داشته باشید با مشکل روبرو خواهید شد اما چون خارج از کشور هستید شاید این مشکلات برای شما نباشه
2) بازی ساز تو ایران به صورت اصولی وجود نداره چون صنعتش واقعا نو پاست و اکثرا بازی سازی رو تجربی یا با استفاده از آموزش های اینترنت دنبال می کنند
3) باید در نظر داشته باشید که بازی ای که میخواهید بسازید چیه ؟ پلتفرمر - پازل - اکشن یا موضوعات دیگه
4) شما برای بازی سازی باید سعی کنید که یک موتور خریداری یا از موتور های free استفاده کنید ولی ترجیحا از موتور یونیتی برای ساخت بازیتون استفاده کنید چون علاوه بر قیمت عالی سازندگان ایرانی آشناییت خوبی با این موتور دارن
5) به فکر ساخت ایده های نو باید باشید و فکر نکنید که بازی های ساده فروشی نخواهند داشت به طور مثال angry bird یا fruit ninja یا cut the rope با اینکه ساده هستند اما فروش های بسیار بالایی داشتند
6) در صورتی که بازیه شما موفق بشه میتونید بازی رو برای شرکت های چون نینتندو و سونی بفرستید و از اون یک dev kit برای ساخت بازی بگیرید و بازی خودتون رو روی آن ها نیز بسازید چون توی این مدت رابطه ی خوبی با سازندگان مستقل برقرار کردن

بنده با چندین گروه بازی سازی در ارتباط بودم و حتی مصاحبه ی بنده در شبکه بازار موجوده و همچنین توی سایت هم قبلا تاپیک برای جمع آوری تیم زدم که به خاطر مشکلاتی که تیم بازی سازان مستقل به وجود آوردن کارم نصفه کاره موند
اینم تاپیکش هست
http://forum.bazicenter.com/thread61128/

شما به چند متخصص در زمینه های زیر نیاز دارید
1) کد نویس مجرب به C# و C
2) افراد آشنا به موتور یونیتی
3) گرافیست 3D و آشنا به maya و 3D Max و Zbrush
4) مترجم با توجه به اینکه بازارتون خارجی هستش
5) توسعه دهنده ی اندروید و iOS برای بهینه کردن بازی بر روی اندورید و iOS
6) طراح مراحل یا level designer

یک سری مطالب هم درون همون تاپیک نوشتم
اگر خواستید میتونم کمکتون کنم و با هم همکاری کنیم خود من سرم درد میکنه برای کار بازی سازی اما هر چی رشته کرده بودم اون تیم قدیم برام پنبه کرد

دوست عزیز ممنون بابت اطلاعاتتون, شما اطلاعات خوبی دارید امیدوارم در آینده بتونیم همکاری کنیم
من برای اینکه مشکلات تحریم به وجود نیاد از شرکته خارج اقدام به فروش و تبلیغ بازی می کنم
به نظرم موتور unity موتور خوبی هست, چیزی که در نظر دارم گرفتم یک نسخه لایسنس دار و چند نسخه فری هست که خروجی آخر رو از نسخه لایسنس دار گرفته بشه, البته عملی بودن این قضیه رو یه شخص با تجربه باید بگه وگرنه چند لایسنس باید تهیه کرد

در خصوص ایده بازی, شاید از هر 1000 بازی یکی داری ایده جدید و ابتکاری هست, مابقی تکرار قبلی ها هست
بخوام واقع بینانه نگاه کنم فکر نکنم ایده جدیدی مثل این بازی ها بتونیم بدیم بیرون که این چنین معروف بشه, در نهایت آن چیزی که من روش حساب می کنم و سرمایه می زارم, ساختن دوباره بازی هاست
ولی بهینش کنیم, قسمت های بی مزه و زایدش رو بگیریم و المنت های جذاب و سرگرم کننده توش بزاریم, یه تیکه از این بازی و یه تیکه از اون بازی داخلش قرار بدیم, از تکنیک کپی کاری که جواب داده مثل کشور دوست و همسایه چین استفاده کنیم! ما باید بازار رو بشناسیم, بازی کنه موبایل, بازی کنه حرفه ای و متعصب نیست, بازی ساز ها خودشان خوره بازی ها کامپیوتری هستن و خیلی سخت گیرن, با همین بینش به دیگران هم نگاه می کنن, بازی کنه موبایل توی 10 دقیقه مترو یا اتوبوس می خواد بازی کنه یا یه جا روی صندلی نشسته منتظره,,, یا یه چند دقیقه وقت آزاد گیر آورده موبایل درمیاره یه زره بازی می کنه, علاوه بر آن بازی موبایل مجانی هست, تتها سختی کار قانع کردن فرد برای دانلود هست که با تبلیغات انجام می پذیره

من دورادور بعضی از این تیم های بازی سازی رو دنبال کردم کما بیش با طریقه کار کردنشون آشنام, تقریبا می شه گفت علت اصلی منحل شدنشون مساله مالی هست, انگیره مالی مشوق فرد می شه به ادامه کار, وقتی این عنصر نباشه دیر یا زود کار از هم می پاشه صرفا با علاقه خالی نمی شه, یه جاهایی اختلاف نظر پیش میاد یکی باید حرف اول و آخر رو بزند, توی قایق یه ناخدا نیاز هست نمی شه هر کی یه پارویی ور داره و یه طرف پارو بزنه, شاید افراد یه چند ماهی رو نصف و نیمه بیان ولی بعد از یه مدتی خسته می شن و می رن یا یه کار بهتری پیدا می کنن


دوست عزیز نمی خوام بهت بگم این کارو بکن یا اون کارو بکن ،من در حال حاضر توی 2 پروژه ساخت گیم تو تهران کار میکنم و سابقه نسبتا خوب تو این زمینه دارم . سردو گرم این کارو بخوبی چشیدم .
اگه علم ، دانش و یا عشق این کارو نداری بهتره واردش نشی ، چون هم به خودت لطمه میزنی هم به افرادی که در حال کار تو این شغلن .
خیلیا با کمترین مطالعه و دغدغه وارد این کار میشن و چون پیش زمینه ای تو هیچ قسمتی از این صنعت نداشتن شکست می خورن و اینم بدون که احتمال شکست تو این کار خیلی بیشتر از پیروزیشه.
در هر صورت موفق باشی و سعی کن تحت تاثیر کسی هم قرار نگیری ، چون اگه شکست بخوری همونایی که میگن ما باهاتیم دیگه دورو برت نیستن.

درست می فرمایید وارد شدن به صنعت نو پا ریسک هست ولی بزرگترین ریسک, همان ریسک نکردن است!

من زمانی که وارد حرفه خودم شدم اطلاعات زیادی راجب تبلیغات اینترنتی نمی دونستم, ولی با گذشت زمان با کار و تجربه تونستم موفق بشم

من در واقع سرمایه گذاری هستم که بازار رو می شناسم, قسمت فنی کار به عهده نیروی متخصص هست
 

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha
با یونیتی میخواین بازی بسازین ؟!
من با خودم گفتم میخواید انجین بنویسید برای همین گفتم بودجه کافی نیست !
فکر نمیکنم ساخت یه بازی دوبعدی برای موبایل سخت و طاقت فرسا باشه ! سه ماهه میشه یه خروجی کامل و خوب بیرون کشید.
خداییش حیف که قسم خوردم دیگه دست از برنامه نویسی و طراحی بردارم وگرنه خودم تنهایی یه بازی کامل برات میساختم ! با همین یونیتی.
چن وقت رفتم تو یه شرکت لعنتی به کل نابود شدم و علاقم رو از دست دادم !
==================

مهم ترین رکن برای موفقیت بازیهای موبایل مهیج بودن گیم ÷لی هستش.
ایده های خوبی برای به اشتراک گذاشتن دارم !
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
دوست عزیز ممنون بابت اطلاعاتتون, شما اطلاعات خوبی دارید امیدوارم در آینده بتونیم همکاری کنیم
من برای اینکه مشکلات تحریم به وجود نیاد از شرکته خارج اقدام به فروش و تبلیغ بازی می کنم
به نظرم موتور unity موتور خوبی هست, چیزی که در نظر دارم گرفتم یک نسخه لایسنس دار و چند نسخه فری هست که خروجی آخر رو از نسخه لایسنس دار گرفته بشه, البته عملی بودن این قضیه رو یه شخص با تجربه باید بگه وگرنه چند لایسنس باید تهیه کرد

در خصوص ایده بازی, شاید از هر 1000 بازی یکی داری ایده جدید و ابتکاری هست, مابقی تکرار قبلی ها هست
بخوام واقع بینانه نگاه کنم فکر نکنم ایده جدیدی مثل این بازی ها بتونیم بدیم بیرون که این چنین معروف بشه, در نهایت آن چیزی که من روش حساب می کنم و سرمایه می زارم, ساختن دوباره بازی هاست
ولی بهینش کنیم, قسمت های بی مزه و زایدش رو بگیریم و المنت های جذاب و سرگرم کننده توش بزاریم, یه تیکه از این بازی و یه تیکه از اون بازی داخلش قرار بدیم, از تکنیک کپی کاری که جواب داده مثل کشور دوست و همسایه چین استفاده کنیم! ما باید بازار رو بشناسیم, بازی کنه موبایل, بازی کنه حرفه ای و متعصب نیست, بازی ساز ها خودشان خوره بازی ها کامپیوتری هستن و خیلی سخت گیرن, با همین بینش به دیگران هم نگاه می کنن, بازی کنه موبایل توی 10 دقیقه مترو یا اتوبوس می خواد بازی کنه یا یه جا روی صندلی نشسته منتظره,,, یا یه چند دقیقه وقت آزاد گیر آورده موبایل درمیاره یه زره بازی می کنه, علاوه بر آن بازی موبایل مجانی هست, تتها سختی کار قانع کردن فرد برای دانلود هست که با تبلیغات انجام می پذیره

من دورادور بعضی از این تیم های بازی سازی رو دنبال کردم کما بیش با طریقه کار کردنشون آشنام, تقریبا می شه گفت علت اصلی منحل شدنشون مساله مالی هست, انگیره مالی مشوق فرد می شه به ادامه کار, وقتی این عنصر نباشه دیر یا زود کار از هم می پاشه صرفا با علاقه خالی نمی شه, یه جاهایی اختلاف نظر پیش میاد یکی باید حرف اول و آخر رو بزند, توی قایق یه ناخدا نیاز هست نمی شه هر کی یه پارویی ور داره و یه طرف پارو بزنه, شاید افراد یه چند ماهی رو نصف و نیمه بیان ولی بعد از یه مدتی خسته می شن و می رن یا یه کار بهتری پیدا می کنن




درست می فرمایید وارد شدن به صنعت نو پا ریسک هست ولی بزرگترین ریسک, همان ریسک نکردن است!

من زمانی که وارد حرفه خودم شدم اطلاعات زیادی راجب تبلیغات اینترنتی نمی دونستم, ولی با گذشت زمان با کار و تجربه تونستم موفق بشم

من در واقع سرمایه گذاری هستم که بازار رو می شناسم, قسمت فنی کار به عهده نیروی متخصص هست

بله قسمت مالی قضیه واقعا مهمه منظور منم این نبود که مهم نیست میگم کسی رو بیار که وقتی بازی میسازه با بازیش زندگی کرده باشه و بدونه چی میخواد و یک بازی بازاری الکی نساخته باشه
ببین تو بررسی هاییی که من انجام دادم بازی های تلفن همراه که خیلی از مردم دارن باهاش سرگرم میشن اکثرا پیچیدگی خاصی ندارن و انجام بازی به صورت بازی های رکوردی یا 3 ستاره ای خلاصه میشن
گیم پلی اونها تنها با یک کشیدن ساده به اینور و اونور خلاصه میشه و از داستان خیلی پیچیده ای بهره نمیبره
مثلا شما بازی subway surf نگاه کن موضوعش اینه یک پسره روی قطار یک art میکشه و نگهبان دنبالش میکنه تا بگیرتش و بازی بک یک اینور و اونور خلاصه میشه
یا مثلا fruit ninja رو ببین فقط و فقط به یک کشیدن خلاصه میشه و میبینیم با عرضه این بازی فروش خوبی میکنه و بین مردم مدت ها جا داره
تلفن های همراه چون عوام ازش استفاده میکنن نیاز به گیم پلی سنگین ندارن و این سادگی و کیفیت ابجکت و تکسچر ها هستش که به بازی جذابیت میده
بنده برای طراحی بازی موبایل چندین ایده دارم که اگر همکار شدیم میتونم در اختیارتون بزارم
در ضمن برای لایسنس میتونید بازی رو با نسخه هی free هم توسعه بدید اما موقع انتشار روی استور باید لایسنس بگیرید
اما اگر با نسخه ی لایسنس دارتوسعه بدید امکانات بیشتری در اختیار شما خواهد بود
 

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha
درسته که بازی موبایل باید گیم ÷لی ساده ای داشته باشه و ÷یجیدگی به خصوصی نداشته باشه + اینکه عوام ÷سند هم باشه.
ولی تا حالا فک کردین ÷یدا کردن همچین ایده ای چقد سخته و از هر کسی هم بر نمیاد !؟
بنده خودم تقریبا ۱۲ بازی نا تموم با ایده کوچیک ساختم و قبل از شروع ساخت هرکدومشون با خودم فکر میکردم دیگه تمومه کل بازار بازیهای کوچیک رو تکون میدم !
ولی واقعا به این سادگی نبود ! نیمه های راه بازیهای رو به تسترهایی با ذاءقه های مختلف میدادم. بعد از نتیجه گیری میفهمیدم که ایده کامل نیست و هیچ وقت هم نمیتونه جایی رو تو استور بگیره !
فکر نکنید ÷یدا کردن ایده های ساده و جذاب و عوام ÷سند به این سادگیهاس !
این کار به اندازه ای سخته که حتی کم÷انیهایی بزرگی مثل EA هم در به در دنبال افراد باهوش و خلاقی هستن که بتونه ایده ÷ردازی کنه !
 

Mr-Game

کاربر سایت
Sep 21, 2006
2,433
نام
سعید اکبرزاده
فرشاد به نکته خیلی خوبی اشاره کرد ، متمایز بودن از هزاران بازی تولید شده کار ساده ای نیست
داشتن ایده نو و جذاب برای بازی میتونه یه برگ برنده محسوب بشه
ولی نداشتنش هم دلیلی بر شکست نیست ، بین هزاران بازی که هر سال تولید میشه تعداد انگشت شماری ایده نو دارن

چون ما یک شرکت بزرگ نیستیم خطر ورشکستگی نداریم و نیاز به سود میلیاردی نداریم
اگر یک بازی خوب بتونیم تولید کنیم میزان فروشش هر چقدر هم که باشه سود حساب میشه

و همونطور که گفته شد بودجه مناسب مهمترین عامل برای شروع ساخت یک بازیه
خود من تجربشو دارم ، یک پروژه بزرگی رو شروع کردیم با 8 ملیون تومان ولی اصلا کافی نبود و متوقف شد ( Professional Driver )
پروژه فعلی هم به دلیل کمبود منابع مالی خیلی داره کند پیش میره ، توی بهار باید تموم میشد ( امضام )

پس اولین عامل اختصاص بودجه مناسب ، بعد یک تیم حرفه ای با هدف مشخص لازمه که بازی رو تا انتها پیش ببرن

بیشتر از این نیازی به حاشیه نیست
بچه هایی که من انیجا میشناسم مثل فرشاد و مهدی و پویان و یکی دو نفر دیگه به اندازه کافی تجربه به دست آوردن و راه خودشونو پیدا کردن
اگر یک تیم بشیم بدون شک موفق میشیم
 
آخرین ویرایش:

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
درسته که بازی موبایل باید گیم ÷لی ساده ای داشته باشه و ÷یجیدگی به خصوصی نداشته باشه + اینکه عوام ÷سند هم باشه.
ولی تا حالا فک کردین ÷یدا کردن همچین ایده ای چقد سخته و از هر کسی هم بر نمیاد !؟
بنده خودم تقریبا ۱۲ بازی نا تموم با ایده کوچیک ساختم و قبل از شروع ساخت هرکدومشون با خودم فکر میکردم دیگه تمومه کل بازار بازیهای کوچیک رو تکون میدم !
ولی واقعا به این سادگی نبود ! نیمه های راه بازیهای رو به تسترهایی با ذاءقه های مختلف میدادم. بعد از نتیجه گیری میفهمیدم که ایده کامل نیست و هیچ وقت هم نمیتونه جایی رو تو استور بگیره !
فکر نکنید ÷یدا کردن ایده های ساده و جذاب و عوام ÷سند به این سادگیهاس !
این کار به اندازه ای سخته که حتی کم÷انیهایی بزرگی مثل EA هم در به در دنبال افراد باهوش و خلاقی هستن که بتونه ایده ÷ردازی کنه !

من گفتم ساده هستش اتفاقا خیلی هم سخت هستش
شما فکر نکنید بازی های موفق یک باره به مغز سازنده رسیده کلی اینها توی بازی ساختن شکست خوردن توی مراحل توسعه به این نتیجه رسیدن که بازی جذابیت نداره
شما باید کلی تلاش کنی تا بتونی نتیجه ی مطلوب رو کسب کنی شب و روز باید زحمت بکشی
خود من وقتی برای شرکت ندا رایانه کار میکردم شب ها تا ساعت 3 بیدار بودم و 6 صبح بیدار میشدم برم شرکت
کلی فکر میکردم که باید چه کار هایی انجام بشه خیلی شکست هم خوردم اما نا امید نشدم
اما دلیل هم نمیشه که بگیم چون سخته غیر ممکن هست باید تلاش کرد و برنامه ریزی بلند مدت تهیه کرد
صرف اینکه ما بگیم خب شروع کن بازی سازی این نیست
ما باید تمامی ایده های موجود رو بر روی کاغذ پیاده کنیم و خودمون روی کاغذ بازی رو انجام بدیم و بعد از نگاه یک بازیکن بهش نگاه کنیم آیا میتونه ما رو جذب کنه یا نه
شرکت rovio رو کی میشناخت اما الان همه میشناسنش چون زحمت زیادی کشیدن
این مدل بازی نمونه های فراوانی داشت اما چیزی که اونو موفق کرد art های زیبا ابجکت های زیبا و فیزیک فوق العاده بازی بود
شما توی بازی ساختن ممکنه بارها شکست بخوری اما از این شکست باید پلی برای موفقیتی جدید بسازی
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر