6 استودیویی که ماکروسافت باید بخرد

بهترین استودیو برای خرید ؟

  • Epic Games

    رای‌ها: 68 46.3%
  • Crytek

    رای‌ها: 23 15.6%
  • Remedy Entertainment

    رای‌ها: 36 24.5%
  • Ruffian Games

    رای‌ها: 1 0.7%
  • Gas Powered Games

    رای‌ها: 0 0.0%
  • Team Bondi

    رای‌ها: 19 12.9%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    147

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
سلام !
خوب این روزها با توجه به این که بحث خرید و فروش استودیو در بازی سنتر به شدت داغه ! این مطلب هم باید اضافه می شد.
سایت Beingnerdy به تقلید از سایت IGN لیستی در مورد این که ، ماکروسافت چه استودیوهایی را باید بخره،تهبه کرده است.من هم به تقلید از مدیر انجمن این مطلب رو اینجا قرار میدم !!
--------------------------------------------------
استودیوهای First Party ماکروسافت به مانند Lionhead ، Rare ، Turn 10 ، 343 و ... با اینکه عنوان های انحصاری بسیار با کیفیتی برای برند Xbox ساختند/خواهند ساخت ، اما این تعداد استودیو در مقایسه با استودیوهای First Party رقیب خود یعنی سونی بسیار کم به نظر میرسند.شاید بتوان گفت تنها مشکلی که ماکروسافت در نسل دارد ، عناوین انحصاری هاردکورگونه ی بسیار کم آن ها در مقایسه با سونی است. ماکروسافت با خریدن چند استودیو می تواند تعدادی عناوین انحصاری AAA به برند خود اضافه کند و با این کار آینده ی پلتفرم خود را در این نسل و نسل بعد تضمین و باعث قوی تر شدن هرچه بیشتر پلتفرم Xbox شود.



200px-Epic_Logo.png


Epic Games

مکان : Cary, North Carolina, USA
سال تاسیس : 1993
بهترین کارهای ارائه شده از سوی آن ها : Unreal Series ،Gears of War Series, ShadowComplex





همکاری Epic Games و Microsoft از زمان آمدن Xbox 1 و با ساخته شدن سری Unreal برای این کنسول آغاز شد.از همون موقع رابطه و همکاری این دو به سرعت رشد کرد و این همکاری در آخر باعث شد که ماکروسافت یکی از بهترین عنوان های خود یعنی Gears of War را در نسل داشته باشد.اما بعد از تمام شدن این سه گانه(Gears of War) در اواخر سال جاری چه اتفاقی خواهد افتاد؟آیا همکاری این دو بعد از تمام شدن این سه گانه پایان می پذیرد؟آیا ماکروسافت در حال ریختن برنامه ای برای ادامه ی همکاری خود با این استودیو است؟
مطمئنا از هر گیمری سوال کنی به شما می گوید که ماکروسافت باید این استودیو را بخرد.با این کار به راحتی می تواند قدرت پلتفرم خود را با عناوین انحصاری این استودیو پیش از پیش قوی تر کند.



last-crytek.jpg


Crytek

مکان : Frankfurt, Germany
سال تاسیس : 1999
بهترین کارهای ارائه شده از سوی آن ها : Far Cry, Crysis Series, Ryse





کرایتک با شاهکارهای خود به مانند Far Cry و Crysis توانسته است شهرت عمده ای در تاریخ صنعت گیم برای خود دست و پا کند.موتور قدرتمند آن ها یعنی CryEngine 2 یکی از بهترین موتورهای نسل حاضر است.شکی در این واقعیت نیست که این استودیوی آلمانی یکی از با استعداترین افراد ضنعت گیم را دارد.پس چگونه یک ناشر بزرگ به مانند ماکروسافت می تواند این استودیو با استعداد را دست یاید؟جواب سادست:با خریدن آن ها.
Crytek در حال حاضر مشغول ساخت عنوان انحصاری Ryse برای Xbox 360 است.پس شکی نیست که روابط و کسب و کاری بین این دو برقرار است.ماکروسافت با خریدن این استودیوی با استعداد می تواند کیفیت عناوین خود را تضمین کند.



200px-Remedy_Entertainment_logo.svg_.png



Remedy Entertaiment

مکان : Espoo, Finland
سال تاسیس : 1995
بهترین کارهای ارائه شده از سوی آن ها : Max Payne Series, Alan Wake



Remedy خالق دو تا از تحسین برانگیزترین عنوان های دهه ی گذشته یعنی Max Payne 1 & 2 می باشد.عنوان آخر آن ها یعنی Alan Wake به صورت انحصاری برای Xbox 360 عرضه شد.همچنین ماکروسافت ناشر این عنوان بود.Remedy استودیوی نسبتا کوچکی است(در حدود 40 کارمند).پس مطمئنا ماکروسافت هیچ مشکلی در خریدن این استودیو ندارد.تنها مسئله ی مهم زمان است و ماکروسافت باید بجنبد تا قبل از این که کمپانی دیگری این استودیو را یخرد.قطعا توانایی بالقوه ای در این استودیو وجود دارد و اگر ماکروسافت تصمیم گرفت این استودیو را بخرد یک موفقیت بزرگ را نصیب خود خواهد کرد.


200px-Ruffianlogo.jpg

Ruffian Games

مکان : Dundee, Scotland, UK
سال تاسیس : 2008
بهترین کار ارائه شده از سوی آن ها : Crackdown 2



Ruffian Games شاید در این لیست از اهمیت کمتری برخودار باشه.آن ها در سال 2010 عنوان Crackdown 2 را برای Xbox 360 ساختند.با اینکه این بازی با واکنش های متفاوتی از سوی گیرمها و منتقدان روبه رو شد اما نمی توان منکر پتانسیل بالقوه ی این استودیوی اسکاتلندی شد.ماکروسافت مطمئنا با خریدن این استودیو ریسک بزرگی می کنه ، اما بعضی مواقع برای موفقیت باید دست به ریسک زد.
ماکروسافت با خریدن این استودیو می تواند از یک عنوان Action Adventure سند باکس گونه ی با کیفیت ( رقیبی برای Saint’s Row) بهره مند بشه که قطعا این استودیو توانایی ساخت همچنین بازی ای را دارد.


gas-powered-games.png






Gas Powered Games

مکان : Redmond, Washington, USA
سال تاسیس : 1998
بهترین کارهای ارائه شده از سوی آن ها : Dungeon Siege Series, Supreme Commander Series, Age of Empires Online



Gas Powered Games یکی دیگر از استودیوهای کم اهمیت تر در این لیست می باشد.با این که آن ها مدت زمان زیادی است که در این حرفه و صنعت هستند ، اما بازی های آن ها در گذشته ، خیلی مورد توجه همه قرار نگرفته.به هرحال دو عنوان Supreme Commander و Dungeon Siege در قلب بسیاری از گیرمها جای داره.همچنین با آمدن عنوان RTS آن ها یعنی Age of Empires Online می تواند شروعی دوباره برای آن ها و همچنین پیشرفت بزرگ در این صنعت برای آن ها باشد.اگر ماکروسافت این استودیو را بخرد می تواند از یک عنوان RTS با کیفیت از سوی این استودیوی با استعداد بهره مند شود.


images



Team Bondi

مکان : Sydney, Australia
زمان تاسیس : 2003
بهترین کار ارائه شده : LA Noire



استودیوی استرالیایی Team Bondi یکی از نوپا ترین استودیوهای حال حاضر اما یکی از خلاقترین و با استعدادترین آن هاست.آن ها یک بازی بیشتر نساخته اند و آن هم LA Noire است.به جرات می توان گفت که LA Noire (با کسب میانگین 89 در سایت MetaCritic) یکی از متفاوت ترین بازی های این نسل بود.حتما شما هم از مشکلاتی مالی که این استودیو با آن ها درگیر هست با خبر شده اید.از طرفی راکستار هم اعلام کرده است که دیگر ناشر عنوان های این استودیو نخواهد بود.پس این بهترین فرصت برای ماکروسافت است که این استودیو خلاق را بخرد.
 
آخرین ویرایش:

MehradCreed

کاربر سایت
Aug 16, 2008
1,706
نام
MehrλÐ
برو بابا خوش خیالید مایکرو و فرست پارتی
همون 343 رو نگه داره از هنر یه چیز اونور تر کرده
همینکه ورداشته یه تیم خدا ساخته بعد گفته فقط باید هیلو بسازین یعنی خیلی تو کاره IP های متنوع انحصاری نیست این مایکرو ـه حَمّال:d
واقعا از این سیاستش بدم میاد
بحث پولشم نیست ماکرو انقدر داره که سهام سونی هم یجا بخره ولی گداـه:d
 

S.dante

کاربر سایت
Oct 17, 2009
660
نام
شهریار
به نظر من Remedy و Team Bondi در اولویت هستن.
چون به هر حال این دو شرکت میتونن بازی های نوآورانه بسازن که شاید ضرری برای مایکرو نداشته باشه!(اگه برای مایکرو ضرر مالی داشته باشه،ما گیمر ها ضرر نمیکنیم!)
ولی به هر حال چون به نظرم Team Bondi بسیار پتانسیل خوبی برای برای بزرگ شدن داره،من به Team Bondi رای دادم.
 

$Dante$

کاربر سایت
Dec 3, 2010
667
همه رو میتونه بخره این مایکرو ولی مگه میخره!:d
به نظرم خب اپیک اول هست ولی اگه بتونه کرایتک یا رمدی رو بخره خیلی کار بزرگی کرده!
 

Breaking Rules

کاربر سایت
Feb 4, 2011
486
یه سوال اگه مثلا مایکروسافت Epic زا بخره Unreal Engine هم در انحصار مایکروسافت میشه؟ یعنی دیگه Unreal Engie را تو هیچ بازی ملتی پلتفرمی نمیبینیم؟ خوب این که میتونه ضرر بزرگی برای Epic باشه
 

$Dante$

کاربر سایت
Dec 3, 2010
667
اولین گزینه که احتمالش خیلیییییی بالاست همینه:d
خریده خبر نداری!من پرسیدم خریده!:d
یه سوال اگه مثلا مایکروسافت Epic زا بخره Unreal Engine هم در انحصار مایکروسافت میشه؟ یعنی دیگه Unreal Engie را تو هیچ بازی ملتی پلتفرمی نمیبینیم؟ خوب این که میتونه ضرر بزرگی برای Epic باشه
نه عزیز لایسنس آنریل انجین رو اپیک به شرکت هایی که خواستن فروخته یعنی اون شرکتها میتونن از این موتور استفاده کنن.(تحت لایسنس)
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
ماکروسافت خیلی هنر کنه یه استدیو مشترک با اپیک بزنه .
اما به نظرم اگه ماکرو بخواد استدیویی رو بخره رمدی بهترین هست و بعد هم باندی !
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید
راجع به Gas Powered Games باید بگم که مایکروسافت استودیوی Ensemble Games که عنوانهای پرطرفدار RTS ـی مثل AOE و AOM رو عرضه کرد و فروش زیادی هم داشت رو تعطیل کرد بعد حالا Gas Powered Games رو خریداری کنه؟! هیچ وقت همچین چیزی اتفاق نمیوفته!
Ruffian Games هم با فاجعه Crackdown خودشو تا به حال به عنوان یکی از بدترین استودیوهای بازی سازی اثبات کرده، حتی فکر خریدن چنین استودیوی برای هر شرکتی مسخرست!
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
به نظر من که استدیو هایی که میخواد از پایه بیاره بالا خیلی بهتره ! :D T10 یه نمونه موفق هست ! 343 هم خیلی امید دارم بهش ! همین Lionhead و Rare رو بیشتر بهشون پر و بال بده بهتر هم میشه ! اگر از اول بدونه با فلان استدیو دنبال چه چیزی هست دقیقاً خیلی بهتره تا اینکه اول بره یه استدیو بخره و بعد تازه ببینه به چی نیاز داره !
 
  • Like
Reactions: Fratos

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
:)).... بچه های IGN باید یه مقاله بزنن به اسم "استودیوهای که باید ماکروسافت میخرید".
Epic Games
شرکتی که میگه Gears میراث ما نیست بعد اول هرتریلر UT 3 بزرگ مینوشت "از سازنده گیرز" =)).
Crytek
مستقل موندن این سازنده به نفع همه ست.
Team Bondi
همچین اتفاقی هرگز، هیچ وقت نمیافته. هیچ ناشری دوست نداره واسه یه بازی انحصاری تا 20xx صبر کنه بعد اون بازی اینقدر خاص باشه که مخاطب زیادی سمتش نره.

اگر همچین معجزه ی قراره اتفاق بیافته، دوست دارم Remedy Entertainment باشه. ولی میدونید که معجزه و این چیزا افسانه ست و خیالات; پس ماکرو هم چیزی نمیخره :D.

پ.ن. ماکرو سافت اگر این کاره بود Bioware رو میخرید :D.
پ.ن.2. هی میگید Epic رو بخره فکر پولش هستید؟ بیشتر از 2 میلیارد قیمت داره که با اون پول میشه 3-4 تا استودیو خرید :D.
 
آخرین ویرایش:

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
Epic :
مارو گرفتن یا خودشون رو؟ واقعیت امر این که Epic الان یه مینی ناشر هست بعید نیست چند وقت دیگه بزنه تو کار نشر بازی ها و در کنار ناشر های متوسط قرار بگیره. خرید این شرکت یه جورایی حماقته!

Crytek :
من درک نکردم این استودیو به چی مشهوره و چرا اینقدر اسم در کرده؟ در واقعیت هیچ حرفی برای گفتن نداره بازیاش رو که بررسی کنیم میبینیم آخرش به یک جو و هایپ مسخره خطم میشه و عموما فقط دارای گرافیک هست از داستان و مابقی فاکتور ها درش خبری نیست.

Remedy :
نمیدونم چشونه این مایکروسافت؟ طرف اومده میگه ما میخوایم نسخه بعدی رو بسازیم اینا نمیرن امضاء کنند یه حماقت تمام، استودیو بهتر از Remedy اصلا رو زمین هست؟ به واقع هم قیمت این استودیو خوبه هم بی نظیره البته واقع گرایانه نگاه کنم همون ترجیح میدم مایکروسافت این استودیو رو نخره چون ما که خر نیستیم میدونیم 4 سال دیگه4 این استودیو رو میبنده و میره پی زندگیش ...
Remedy برای مایکروسافت میتونه حکم ND برای سونی رو داشته باشه به نظرم.

Team Bondi :
من از خرید این استودیو شدیدا حمایت میکنم، الان تکنولوژیشون کامل شده حالا میتونند با صرف هزینه کمتر و زمان کمتر بازی خوب و مطلوبی عرضه کنند و حالا تجربه خوبی هم کسب کردن کافیه ی یک بخش آنلاین و کمی از اشتباهات گذشتشون درس بگیرن یه بازی میتونن بسازن در سطح GTA فروش بکنه.

Ruffian Games :
کمی وقت میخوان تا فرم اصلیشون رو پیدا کنند مطمئنم اگر روی این استودیو سرمایه گذاری بشه راحت میتونه یکی از بهترین ها باشه آخه پتانسیلش رو داره.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
Epic :
Ruffian Games :
کمی وقت میخوان تا فرم اصلیشون رو پیدا کنند مطمئنم اگر روی این استودیو سرمایه گذاری بشه راحت میتونه یکی از بهترین ها باشه آخه پتانسیلش رو داره.
ماکروسافت عادت داره پاش رو بزاره روی گلوی سازنده که سره فلان روز و فلان ساعت باید بازی گلد شده رو دو دستی تقدیم کنی. سونی اینطور نیست.
همین رو بگم که ماکرو لِم کار دستش نیامده :D.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر