6 استودیویی که ماکروسافت باید بخرد

بهترین استودیو برای خرید ؟

  • Epic Games

    رای‌ها: 68 46.3%
  • Crytek

    رای‌ها: 23 15.6%
  • Remedy Entertainment

    رای‌ها: 36 24.5%
  • Ruffian Games

    رای‌ها: 1 0.7%
  • Gas Powered Games

    رای‌ها: 0 0.0%
  • Team Bondi

    رای‌ها: 19 12.9%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    147

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
سلام !
خوب این روزها با توجه به این که بحث خرید و فروش استودیو در بازی سنتر به شدت داغه ! این مطلب هم باید اضافه می شد.
سایت Beingnerdy به تقلید از سایت IGN لیستی در مورد این که ، ماکروسافت چه استودیوهایی را باید بخره،تهبه کرده است.من هم به تقلید از مدیر انجمن این مطلب رو اینجا قرار میدم !!
--------------------------------------------------
استودیوهای First Party ماکروسافت به مانند Lionhead ، Rare ، Turn 10 ، 343 و ... با اینکه عنوان های انحصاری بسیار با کیفیتی برای برند Xbox ساختند/خواهند ساخت ، اما این تعداد استودیو در مقایسه با استودیوهای First Party رقیب خود یعنی سونی بسیار کم به نظر میرسند.شاید بتوان گفت تنها مشکلی که ماکروسافت در نسل دارد ، عناوین انحصاری هاردکورگونه ی بسیار کم آن ها در مقایسه با سونی است. ماکروسافت با خریدن چند استودیو می تواند تعدادی عناوین انحصاری AAA به برند خود اضافه کند و با این کار آینده ی پلتفرم خود را در این نسل و نسل بعد تضمین و باعث قوی تر شدن هرچه بیشتر پلتفرم Xbox شود.



200px-Epic_Logo.png


Epic Games

مکان : Cary, North Carolina, USA
سال تاسیس : 1993
بهترین کارهای ارائه شده از سوی آن ها : Unreal Series ،Gears of War Series, ShadowComplex





همکاری Epic Games و Microsoft از زمان آمدن Xbox 1 و با ساخته شدن سری Unreal برای این کنسول آغاز شد.از همون موقع رابطه و همکاری این دو به سرعت رشد کرد و این همکاری در آخر باعث شد که ماکروسافت یکی از بهترین عنوان های خود یعنی Gears of War را در نسل داشته باشد.اما بعد از تمام شدن این سه گانه(Gears of War) در اواخر سال جاری چه اتفاقی خواهد افتاد؟آیا همکاری این دو بعد از تمام شدن این سه گانه پایان می پذیرد؟آیا ماکروسافت در حال ریختن برنامه ای برای ادامه ی همکاری خود با این استودیو است؟
مطمئنا از هر گیمری سوال کنی به شما می گوید که ماکروسافت باید این استودیو را بخرد.با این کار به راحتی می تواند قدرت پلتفرم خود را با عناوین انحصاری این استودیو پیش از پیش قوی تر کند.



last-crytek.jpg


Crytek

مکان : Frankfurt, Germany
سال تاسیس : 1999
بهترین کارهای ارائه شده از سوی آن ها : Far Cry, Crysis Series, Ryse





کرایتک با شاهکارهای خود به مانند Far Cry و Crysis توانسته است شهرت عمده ای در تاریخ صنعت گیم برای خود دست و پا کند.موتور قدرتمند آن ها یعنی CryEngine 2 یکی از بهترین موتورهای نسل حاضر است.شکی در این واقعیت نیست که این استودیوی آلمانی یکی از با استعداترین افراد ضنعت گیم را دارد.پس چگونه یک ناشر بزرگ به مانند ماکروسافت می تواند این استودیو با استعداد را دست یاید؟جواب سادست:با خریدن آن ها.
Crytek در حال حاضر مشغول ساخت عنوان انحصاری Ryse برای Xbox 360 است.پس شکی نیست که روابط و کسب و کاری بین این دو برقرار است.ماکروسافت با خریدن این استودیوی با استعداد می تواند کیفیت عناوین خود را تضمین کند.



200px-Remedy_Entertainment_logo.svg_.png



Remedy Entertaiment

مکان : Espoo, Finland
سال تاسیس : 1995
بهترین کارهای ارائه شده از سوی آن ها : Max Payne Series, Alan Wake



Remedy خالق دو تا از تحسین برانگیزترین عنوان های دهه ی گذشته یعنی Max Payne 1 & 2 می باشد.عنوان آخر آن ها یعنی Alan Wake به صورت انحصاری برای Xbox 360 عرضه شد.همچنین ماکروسافت ناشر این عنوان بود.Remedy استودیوی نسبتا کوچکی است(در حدود 40 کارمند).پس مطمئنا ماکروسافت هیچ مشکلی در خریدن این استودیو ندارد.تنها مسئله ی مهم زمان است و ماکروسافت باید بجنبد تا قبل از این که کمپانی دیگری این استودیو را یخرد.قطعا توانایی بالقوه ای در این استودیو وجود دارد و اگر ماکروسافت تصمیم گرفت این استودیو را بخرد یک موفقیت بزرگ را نصیب خود خواهد کرد.


200px-Ruffianlogo.jpg

Ruffian Games

مکان : Dundee, Scotland, UK
سال تاسیس : 2008
بهترین کار ارائه شده از سوی آن ها : Crackdown 2



Ruffian Games شاید در این لیست از اهمیت کمتری برخودار باشه.آن ها در سال 2010 عنوان Crackdown 2 را برای Xbox 360 ساختند.با اینکه این بازی با واکنش های متفاوتی از سوی گیرمها و منتقدان روبه رو شد اما نمی توان منکر پتانسیل بالقوه ی این استودیوی اسکاتلندی شد.ماکروسافت مطمئنا با خریدن این استودیو ریسک بزرگی می کنه ، اما بعضی مواقع برای موفقیت باید دست به ریسک زد.
ماکروسافت با خریدن این استودیو می تواند از یک عنوان Action Adventure سند باکس گونه ی با کیفیت ( رقیبی برای Saint’s Row) بهره مند بشه که قطعا این استودیو توانایی ساخت همچنین بازی ای را دارد.


gas-powered-games.png






Gas Powered Games

مکان : Redmond, Washington, USA
سال تاسیس : 1998
بهترین کارهای ارائه شده از سوی آن ها : Dungeon Siege Series, Supreme Commander Series, Age of Empires Online



Gas Powered Games یکی دیگر از استودیوهای کم اهمیت تر در این لیست می باشد.با این که آن ها مدت زمان زیادی است که در این حرفه و صنعت هستند ، اما بازی های آن ها در گذشته ، خیلی مورد توجه همه قرار نگرفته.به هرحال دو عنوان Supreme Commander و Dungeon Siege در قلب بسیاری از گیرمها جای داره.همچنین با آمدن عنوان RTS آن ها یعنی Age of Empires Online می تواند شروعی دوباره برای آن ها و همچنین پیشرفت بزرگ در این صنعت برای آن ها باشد.اگر ماکروسافت این استودیو را بخرد می تواند از یک عنوان RTS با کیفیت از سوی این استودیوی با استعداد بهره مند شود.


images



Team Bondi

مکان : Sydney, Australia
زمان تاسیس : 2003
بهترین کار ارائه شده : LA Noire



استودیوی استرالیایی Team Bondi یکی از نوپا ترین استودیوهای حال حاضر اما یکی از خلاقترین و با استعدادترین آن هاست.آن ها یک بازی بیشتر نساخته اند و آن هم LA Noire است.به جرات می توان گفت که LA Noire (با کسب میانگین 89 در سایت MetaCritic) یکی از متفاوت ترین بازی های این نسل بود.حتما شما هم از مشکلاتی مالی که این استودیو با آن ها درگیر هست با خبر شده اید.از طرفی راکستار هم اعلام کرده است که دیگر ناشر عنوان های این استودیو نخواهد بود.پس این بهترین فرصت برای ماکروسافت است که این استودیو خلاق را بخرد.
 
آخرین ویرایش:

.:Soheil:.

کاربر سایت
Mar 29, 2008
1,525
نام
soheil
Epic Game بخاطر فروش انجینش برای خودش ابر قدرتی شده , ماکروسافت اگه همون 5 سال پیش اقدام به خریدش می کرد الان نامحتملترین گزینه در کنار Team bondi هست .
همون Remady بخره بهتره , البته به نظرم بره id بخره که عالی میشه !
 

Emperor visari

کاربر سایت
Jan 5, 2011
1,553
ای بابا چرا همه میگن فلان استدیو گنده س نمیتونه بخره.مگه یادتون نیست که به yahoo پیشنهاد خریدشو داده بود،کرایتک و اپیک که جلوی مایکروسافت مارمولکی بیش نیستنb-)
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
مایکروسافت ، گیرباکس را خواهد خرید ...
البته من دوس دارم کپکام رو بخره ، شایعش هم شده بود اوایل نسل که مالید البته ...
تو گزینه های موجود هم تیم باندی و رمدی محتمل بنظر میرسه .
 

pro gamer89

کاربر سایت
May 11, 2010
781
نام
حسین
به نظر من مایکروسافت اگه اپیک را بخره سود بزرگی کرده است . اپیک قابلیت های بزرگی برای ساخت بازی های بزرگ را دارد.
 

Majid_Viper

کاربر سایت
May 15, 2010
234
نام
Majid Hezave
1. eipc
2. remedy
3. team bondi
epic که به احتمال خیلی زیادی زیر یوق ماکروسافت نمیره چون میتونه خودشو جمع کنه ، remedy رو اگه نخرن واقعا احمقن بالاخره alan wake پتانسل خیلی بالایی داره ، team bondi رو هم به دل من افتاده استدیوی خیلی بزرگی خواهد شد ماکرو اگه بخرتش 100% ضرر نمیکنه .
 

A.T.HELLBOY

کاربر سایت
Aug 20, 2009
2,362
نام
علیرضا
من که بین Epic و Remedy موندم ولی در هر حال Epic زدم !!
Ruffian Games هم اصلا برا من ارزش نداره !! به نظرم استادیو جالبی نیست :|
البته منم بدم نمی یاد Gearbox رو بخره !!:d قابلیتای بالایی داره !!
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,987
نام
محمود
آخه چطوری میشه بین اپیک و Crytek و Gas Powered Game که همه شون سازنده های بهترین گیم ها بودند، یکیش رو انتخاب کرد؟
7hs8vw5p8b7b17po71ey.gif


به هر حال بدون توجه به این که کدوم شون بهترند و کدوم بدتر، به نظر من به شرایط فعلی و بازی های مورد نیاز برای کنسول، اپیک بیشتر می خوره. :)

پ.ن: سونی رو هم بخره بد نیستا! :mrgreen:
 
آخرین ویرایش:

sas_l3oy

کاربر سایت
Mar 6, 2009
596
نام
محراب‌
بهترين حركتي كه الان مايكروسافت ميتونه انجام بده اينه كه Epic و remedy رو بخره 2تا از انحصاري هاشو برا خودش ميكنه.
حداقل انحصاري جديد نداره اينايي كه داره رو حفظ ميكنه!!!
 

.:ab:.

کاربر سایت
Mar 29, 2011
1,486
نام
محمد
ماکروسافت به هیچ وجه به اندازه ای که سونی به بازیای انحصاری و یا استدیو های داخلی اهمیت میده اهمیت نمیده و خوب به خاطر نداشتن اینجور بازیا ضرریم نکرده البته یکی از دلایشم میتونه کیفیت بسیار بالاو محبوبیت زیاد همون چندتا بازی انحصاریش مثل GEOW .FM یا HALO باشه که کاملا ماکروسافت رو از نظر داشتن بازیای انحصاری بی نیاز کرده ولی خوب به هر حال داشتن استدیو های داخلی خیلی خوبه و بحثش جداست خرید کرایتک به همراه اپیک میتونه فوق العاده باشه البته تا موقعی که نیازی به اینکار نباشه و ماکروسافت عملا ضرری از جانب نداشتن بازیای انحصاری نبینه عمرا دست به خرید اینجور استدیو ها بزنه
 

DOOm_Hammer

کاربر سایت
Sep 21, 2009
18
نام
نیما
به نظر ه من در درجه اول باید به Epic پیشنهاد بده،اگه قبول کرد که مایکروسافت باید از خوشحالی بمیره :d اما به احتمال زیاد قبول نمیکنه چون اونقدر گنده هست که بتونه رو پایه خودش وایسه و نخواد بره زیر سلطه مایکروسافت:-b
اما TEAM BONDI به نظرم معقولانه ترین گزینه هست،چونکه هم استعداد ه خیلی خوبی داره هم هنوز اونقدر گنده نشده که بخواد به تنهایی کار کنه و مطمئنا با کمال میل حاضره یکی مثله مایکروسافت پشتش وایسته :d
قضیه TEAM BONDI درست مثه BIOWARE میمونه.اگه مایکروسافت همون موقع که تازه با jade empire معروف شد bioware رو میخریدش الان همه ی عناوین فوق العاده ی bioware انحصاری واسه مایروسافت بود.:|
الانم تا دیر نشده بهتره TEAM BONDI که با L.A Noir معروف شده رو بخره >:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر