4A Games : برای ساخت Metro کیت های توسعه PS4 و XBOX ONE را قاچاقی وارد اوکراین کردیم

  • Thread starter Thread starter Sina R
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Sina R

کاربر سایت
28520412562536239104.jpg


استودیو اوکراینی 4A Games خالق فرانچایز محبوب Metro است که سال گذشته عنوان Metro : Last Light را عرضه کرد . این استودیو چندی پیش اعلام کرد نسخه Remastered بازی های Metro 2033 و Metro : Last Light با گرافیکی بهبود یافته بر روی کنسول های نسل هشتم و PC عرضه خواهند شد .
از سوی دیگر همانطور که می دانید کشور اوکراین و شهر کیف که دفتر مرکزی 4A Games در آن واقع شده است نزدیک به یک سال است که دچار درگیری ها و تظاهرات سیاسی شده است و کشور اوکراین در ماه های اخیر در شرایط امنیتی نا به سامانی به سر می برد و این موضوع قائدتا کار 4A Games برای توسعه بازی را نیز سخت کرده است .

آقای "Huw Beynon" از مدیران استودیو 4A Games در مصاحبه با The Escapist پیرامون مشکلات ایجاد شده برای 4A Games گفت :

" این مدت برای کارکنان من بسیار سخت و ترسناک بود ، آنها ناخواسته درگیر این تظاهرات شده بودند و من به آنها گفتم زمانی که تیراندازی آغاز می شود بشدت مراقب خود باشند و از تیراندازی دوری کنند و خوشبختانه آنها این موضوع را رعایت کردند . فضای دلهره آوری بر شهر "کیف" حاکم است و واقعا ما نمی دانیم چه چیزی در حال اتفاق آفتادن است . این یک فضای عجیب و منحصر بفرد است اما کارکنان من بدون توجه به این تحولات در حال انجام دادن کار خود هستند "
آقای Beynon در ادامه اظهار جالبی را پیرامون قاچاق کیت های توسعه بازی انجام داد :
" ما برای انجام کارها مجبور شدیم که کیت های PS4 و XBOX ONE برای توسعه بازی را بصورت قاچاقی از طریق چمدان وارد کشور کنیم . شما نمی توانید هر چیزی را براحتی و به طور قانونی وارد اوکراین کنید زیرا گمرک هزینه بسیار زیادی را برای وارد کردن آن از شما می گیرد . ما ساخت نسخه PS4 را با دو Devkit انجام می دهیم و یکی از این کیت ها مستقیما در اختیار من است . ما همچنین در تلاش بودیم که Devkit کنسول XBOX ONE را نیز زودتر بدست آوریم اما ما در ماه های دسامبر و نوامبر نتوانستیم به آن دست یابیم و سپس در ژانویه نهایتا موفق به وارد کردن Devkit کنسول XBOX ONE شدیم . این مشکلات بدون شک چالش های ما در زمینه توسعه بازی را برای شما روشن می کند "

نکته جالب این است که استودیو 4A Games پیش از ناآرامی های اوکراین و در مسیر ساخت Metro Last Light نیز مشکلات و سختی های فراوانی را تحمل کرد اما با این وجود ما آنها توانستند با موفقیت Metro Last Light را عرضه کنند .

منبع : Gamingbolt
 
آخرین ویرایش:
خیلی نمیشه مسائل رو باز کرد ولی الان بازی سازی در ایران تقریبا یا بهتره بگیم دقیقا مثل سینما شده بازیسازها دو دسته شدن یک عده که یک خط فکری خاص رو دنبال میکنن و سفارشی سازی میکنن که هم خوب حمایت میشن هم خوب بودجه میگیرن یه عده هم مستقل به دلخواه خودشون فعالیت میکنن که هیچی ...
 
چه باحال فضای کیفو تعریف کرده انگار رفتن تو همون زمان METRO .... :))
کلا هر دفعه اینا بیانیه میدن من ناراحت میشم واقعا تو اون شرایط سخت این شاهکارارو ساختن کار بزرگیه...
البته باید دقت کنیم که هیچ کدوم از اخباری که در مورد وضعیت بد 4A بیرون میاد به این صورت نیست که خود اینها مثلا بیانیه داده باشند یا چیزی گفته باشند که ما چقدر مشکل داریم. دقعه قبل Jason Rubin که قدیم ها مافوق شون بوده یه چیزایی گفته بود در مورد وضعیت بد و سخت 4A در هنگام ساخت Metro: LL. الان هم یه مصاحبه در مورد Metro Redux توسط سایت Escapist با یکی از مدیرهای 4A انجام شده که راجع به همه چیز بازی توش صحبت شده، ولی Gamingbolt اومده یه خبر زده و اون قسمت از مصاحبه Escapist که در مورد قاچاق شدن Dev kit ها بوده رو به صورت پررنگ تری منعکس کرده و حتی تیتر خبرش رو هم روی همین قرار داده.

اون تیکه زمان مترو رو هم خوب اومدی!
hlcno5dem26qr90e1x39.png

درد و بلات بخوره مستقیم تو سر یوبی سافت .
+1

hlcno5dem26qr90e1x39.png
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or