
از سوی دیگر همانطور که می دانید کشور اوکراین و شهر کیف که دفتر مرکزی 4A Games در آن واقع شده است نزدیک به یک سال است که دچار درگیری ها و تظاهرات سیاسی شده است و کشور اوکراین در ماه های اخیر در شرایط امنیتی نا به سامانی به سر می برد و این موضوع قائدتا کار 4A Games برای توسعه بازی را نیز سخت کرده است .
آقای "Huw Beynon" از مدیران استودیو 4A Games در مصاحبه با The Escapist پیرامون مشکلات ایجاد شده برای 4A Games گفت :
آقای Beynon در ادامه اظهار جالبی را پیرامون قاچاق کیت های توسعه بازی انجام داد :" این مدت برای کارکنان من بسیار سخت و ترسناک بود ، آنها ناخواسته درگیر این تظاهرات شده بودند و من به آنها گفتم زمانی که تیراندازی آغاز می شود بشدت مراقب خود باشند و از تیراندازی دوری کنند و خوشبختانه آنها این موضوع را رعایت کردند . فضای دلهره آوری بر شهر "کیف" حاکم است و واقعا ما نمی دانیم چه چیزی در حال اتفاق آفتادن است . این یک فضای عجیب و منحصر بفرد است اما کارکنان من بدون توجه به این تحولات در حال انجام دادن کار خود هستند "
" ما برای انجام کارها مجبور شدیم که کیت های PS4 و XBOX ONE برای توسعه بازی را بصورت قاچاقی از طریق چمدان وارد کشور کنیم . شما نمی توانید هر چیزی را براحتی و به طور قانونی وارد اوکراین کنید زیرا گمرک هزینه بسیار زیادی را برای وارد کردن آن از شما می گیرد . ما ساخت نسخه PS4 را با دو Devkit انجام می دهیم و یکی از این کیت ها مستقیما در اختیار من است . ما همچنین در تلاش بودیم که Devkit کنسول XBOX ONE را نیز زودتر بدست آوریم اما ما در ماه های دسامبر و نوامبر نتوانستیم به آن دست یابیم و سپس در ژانویه نهایتا موفق به وارد کردن Devkit کنسول XBOX ONE شدیم . این مشکلات بدون شک چالش های ما در زمینه توسعه بازی را برای شما روشن می کند "
نکته جالب این است که استودیو 4A Games پیش از ناآرامی های اوکراین و در مسیر ساخت Metro Last Light نیز مشکلات و سختی های فراوانی را تحمل کرد اما با این وجود ما آنها توانستند با موفقیت Metro Last Light را عرضه کنند .
منبع : Gamingbolt
آخرین ویرایش: