2012 آغاز نسل بعد کنسول ها یا تحولی بزرگ برای انسان ها یا هیچکدام !!؟

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
ایول توسط بچه های سایت نجوم ایران هم ترجمه شده:

پایان دنیا:

browse.php

آیا 2012 پایان جهان خواهد بود؟ روزی که درآن به دلیل وقوع یکی از حوادث طبیعی مانند برخورد یک سیارک به زمین همه انسان ها در سرار جهان خواهند مرد و حیات بر روی زمین از بین خواهد رفت؟ بدون شک نخستین جوابی که به ذهن بسیاری از ما خطور خواهد کرد "خیر" خواهد بود. پایان دنیا در این سال غیرممکن است.
اما از کجا اینقدر مطمئنیم؟ چطور می دانیم که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد؟ ما با اطمینان از اینکه همیشه کسانی هستند که بیش از ما به برسی چنین مسائلی می پردازند و اگر روزی قرار بر این باشد که چنین اتفاقی بی افتد حتماً جلوی آن را خواهند گرفت به سادگی از آن گذشته و چنین مسائلی را غیرممکن اعلام میکنیم. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، به بسیاری از دلایل جوامع و دولت ها از بیان آن خودداری خواهند کرد!؟ آیا میدانید که چنین پروسه ای در طول حیات سیارات کاملاً طبیعی بوده و بارها اتفاق افتاده می افتد؟ تاکنون توجه کرده اید که از مهمترین دلایل انقراض دایناسورها یکی از همین حوادث طبیعی بوده است؟


شاید یکی از مشکلات اساسی بسیاری از انسان ها همین موضوع باشد! البته نه سال 2012. بلکه برخورد سطحی و بی توجهی به بسیاری از اتفاقاتی که روزانه در پیرامون آنها در حال وقوع است. عده زیادی بر پایان دنیا در سال 2012 اعتقاد دارند . بد نیست تا پیش از هرگونه پاسخی مبنی بر قبول یا رد این نظریه نتایج تحقیقات ناسا که در زیر ارائه شده را نیز در ارتباط با این سال بدانید. قضاوت اینکه آیا 2012 یا 2020 پایان دنیا است یا خیر با شما !

آیا Y2K را به خاطر می آورید؟ به خاطر برنامه ریزی موثر و تحلیل های دقیق و موفقیت آمیز ، این سال بدون ناله و شیون زیادی آمد و رفت. گذشته از اثرات ویژه و احساس برانگیز 21 دسامبر 2012، آن روز پایان دنیا نخواهد بود.
2012 نیز همانند Y2K مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است . برخلاف برخی از عقاید عمومی موجود، پشت پرده پایان دنیا به سرعت آشکار شد. دانشمندان ناسا به سوالات مختلفی که درباره 2012 پرسیده شده پاسخ گفته اند که در ذیل آورده شده است.

سوال: آیا در 2012 تهدیدی برای زمین وجود دارد یا خیر؟ بسیاری از وب سایت ها می گویند که دنیا در دسامبر 2012 پایان خواهد یافت.


جواب: در 2012 هیچ اتفاق بدی برای زمین رخ نخواهد داد. سیاره مان برای بیش از 4 میلیارد سال به خوبی به حیات خود ادامه خواهد داد. دانشمندان مشهوری در سراسر دنیا تایید کرده اند که در 2012 هیچ تهدیدی برای زمین وجود نخواهد داشت.

سوال: منشاء این پیش بینی که جهان در 2012 پایان خواهد یافت از کجاست؟


جواب: داستان از اینجا شروع شد که نیبرو (Nibiru) به سمت زمین در حرکت است. نیبیرو یک سیاره فرضی است که توسط سامریانز عنوان شد. این حادثه اساساً برای ماه می 2003 پیش بینی شده بود اما وقتی در آن تاریخ هیچ اتفاقی نیفتاد، روز رستاخیز به دسامبر 2012 تغییر یافت. این دو افسانه با پایان دوره ها در تقویم باستانی مایان (Mayan) مصادف با انقلاب زمستانی (winter solstice) 2012 همزمان شده. از اینرو روز رستاخیز را مصادف با 21 دسامبر 2012 دانستند.
سوال: آیا تقویم مایان در 21 دسامبر 2012 پایان می یابد؟


جواب: درست مثل تقویمی که به دیوار آشپزخانه تان آویزان کرده اید و در آن هیچ روزی بعد از 31 دسامیر مشخص نشده، در تقویم مایان نیز هیچ موردی برای روز 21 دسامبر 2012 تعیین نشده. در این تاریخ دوره طولانی مدت مایان پایان می یابد. اما پس از آن _ درست مثل تقویم شما که دوباره در تاریخ 1 ژانویه شروع می شود_ در تقویم مایان نیز دوره طولانی مدت بعدی شروع می شود.

سوال: آیا پدیده ای مثل یک برخورد عظیم اتفاق خواهد افتاد؟


جواب: در دهه بعدی هیچ برخورری اتفاق نخواهد افتاد، زمین در 2012 با هیچ جرم آسمانی برخورد نخواهد کرد، حتی اگر برخوردی هم وجود داشته باشد اثرات آن بر روی زمین بسیار ناچیز خواهد بود. زمین و خورشید در ماه دسامبر تقریباً در مرکز کهکشان راه شیری قرار میگیرند و این پدیده ای است که به طور سالانه اتفاق می افتد.
browse.php

صحنه ای از motion picture 2012. Courtesy Columbia Pictures


دان یومانس (Don Yeomans) دانشمند محقق ارشد ناسا می گوید: "ظاهراً علاقه و توجه زیادی نسبت به اجرام آسمانی، موقعیت و مسیر حرکت آنها در پایان سال 2012 وجود دارد. من عاشق یک کتاب خوب یا یک فیلم مثل the next guy هستم، اما اجرام پرنده در فضای خیالی، تلوزیون و فیلم ها پایه علمی ندارند. حتی اخبار جعلی از ناسا نیز در آنها دیده می شود..."


سوال: آیا یک سیاره یا کوتوله قهوه ای (brown dwarf) بنام نیبیرو (Nibiru) یا سیاره ایکس (Planet X) یا اریس (Eris) وجود دارد که در حال نزدیک شدن به زمین و تهدید آن باشد؟


جواب: نیبیرو و داستان های دیگر درباره سیارات متمرد یک برنامه و شوخی اینترنتی بیش نیست و پایه و اساس واقعی ندارد. اگر نیبیرو و سیاره ایکس واقعی بود و قرار بود تا 2012 با زمین برخورد داشته باشد، اخترشناسان حداقل طی دهه گذشته باید آن را شناسایی می کردند و الان نیز با چشم غیر مسلح قابل رویت بود. بدیهی است که چنین چیزی وجود ندارد. اریس واقعیت دارد اما آن یک سیاره کوچک مثل پلوتو (Pluto) است که در حاشیه خارجی منظومه شمسی باقی خواهد ماند. کمترین فاصله ای که تا زمین باید طی کند 4 میلیارد مایل است.


سوال: تئوری تغییر قطبیت (polar shift) چیست؟ آیا حقیقت دارد که پوسته زمین به دور هسته چرخش 180 درجه دارد که به طور روزانه انجام می گیرد؟



جواب: واژگونی در چرخش زمین امری محال و غیرممکن است. حرکات آهسته قاره وجود دارد (مثلاً قاره قطب جنوب در صدها میلیون سال قبل در نزدیک استوا قرار داشته) اما اظهار واژگونی قطب ها یک موضوع بی ربط است. هرچند بسیاری از سایت ها برای افراد ساده حرف هایی دارند. آنها اظهار می کنند ارتباطی بین چرخش و قطبیت مغناطیسی زمین وحود دارد که به طورت غیر منظم تغییر می کند. یک واژگونی مغناطیسی نیز وجود دارد که به طور متوسط هر 400000 سال یکبار بروز می کند. تا جایی که ما می دانیم یک چنین واژگونی مغناطیسی ای هیچ خطری برای حیات روی زمین در بر ندارد. به هر حال وقوع یک واژگونی مغناطیسی تا چند هزاره بعدی غیر محتمل است.



browse.php
زمین به صورت یک مرمر آبی رنگ (Blue Marble): کلکسیون تصاویر Next Generation رنگ سطح کره زمین را با شفافیت زیاد نشان می دهد. این تصویر آمریکای جنوبی را در سپتامبر 2004 نشان می دهد.

سوال: آیا زمین در سال 2012 در خطر برخورد با یک شهاب سنگ قرار دارد؟


جواب: زمین همیشه در معرض خطر برخورد دنباله دارها و آستروئیدها (asteroids) بوده است هرچندکه برخوردهای بزرگ بسیار نادر هستند. آخرین برخورد بزرگ مربوط به 65 میلیون سال قبل بود که منجر به انقراض دایناسورها گردید. امروز اخترشناسان ناسا در حال انجام یک بررسی و کاووش به نام «گارد فضایی» (Spaceguard Survey) هستند تا هر آستروئید نزدیک به زمین را خیلی قبل تر از برخوردش با زمین شناسایی کنند. در حال حاضر هیچ آستروئید تهدید کننده ای - مثل آستروئیدی که دایناسورها را کشت – را شناسایی نکرده اند. تمام کارهای انجام گرفته به صورت علنی همراه با اکتشافات به دست آمده به طور روزانه در وب سایت NEO Program Office website ناسا قرار می گیرد. بنابراین شما می توانید خودتان ببینید که هیچ برخوردی در 2012 برای زمین پیش بنی نشده است.

سوال: نظر دانشمندان ناسا درباره نامعلوم بودن روز رستاخیز چیست؟


جواب: برای اظهار نظر درباره هرگونه تغییر دراماتیک و یا ناخوشایند در 2012، علم در کجا قرار گرفته؟شواهد و مدارک آن چیست؟ هیچ چیزی وجود ندارد. در تمام ادعاهای تخیلی بیان شده در کتاب ها، فیلم ها، مدارک و یا در اینترنت ما نمی توانیم حقیقت وجودی این روز را تغییر دهیم. هیچ مدرک قابل اعتمادی برای هرگونه ادعایی مبنی بر وقوع حادثه غیر عادی در دسامبر 2012 وجود ندارد.
منبع : سایت نجوم ایران

ترجمه نعیمه موحدی از سایت رسمی ناسا
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خب ممكنه اصلاً برخوردي در كار نباشه ! ممكن هست پديده اي كاملاً فيزيكي و علمي باعث وارد شدن خسارت به حيات روي زمين بشه ! فيزيك هنوز ناشناخته هاي زيادي داره !
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
من به این حرف اعتقاد ندارم که زمین نابود میشه به این زودی.میشه ولی نه به این زودی من هنوز سنی ندارم 26 سالمه هنوز می خوام ازدواج کنم با زن و بچم بشینیم رزیدنت اویل بازی کنیم.:laughing:
 

h.m.r.kh

کاربر سایت
Nov 12, 2006
261
نام
حسین
من خودم به این فرضیه زیاد اعتقاد ندارم اما به نظر اگه چنین چیزی برای کشورهای صنعتی اثبات شده باشه دولت هاشون به مردم حقیقتو نخواهن گفت

ضمنا سازندگان فیلم 2012 هم گفتا فیلم جنبه ی هنری داشته و برای سود مالی ساخته شده وپایان دنیا در سال 2012 حقیقت ندارد
 

mohamad_128

کاربر سایت
Jan 31, 2008
1,002
نام
محمد
ولي من ميگم بيخودي داريم تو سر و مغز هم ميزنيم.اگه واقعا پاياني باشه(استقبال ميكنيم:biggrin1:)هممون اون رو ميبينيم و نيازي به نگراني نيست.
ولي اگه 2012 پايان يا تحول تمدني يا هرچيزي نباشه(كه نيست)ما بيخودي داريم خودمون رو سر كار ميذاريم كه شديدا كار نكوهيده اي:biggrin1: هست.

پس راجع به 3سال ديگه بيخودي بحث نكنيد و توي زمان حال(تنها واقعيت موجود) زندگي كنيد;)
 

shahram nvidia

کاربر سایت
Oct 29, 2007
101
نام
شهرام
چی چی نابود میشه من کلی ارزو دارم ..وقتی میگن فیلم رو بچه اثر میذاره همینه دیگه .... این فیلم2012 روی این خارجیها خیلی اثر گذاشته... کلا زیادی خرافاتی هستند:cheesygri... ما فردامون معلوم نیست حالا بیاییم فکر سال 2012 باشیم که زمین نابود میشه یانه:-"بشینم بازی کنیم که هیچی بهتر از بازی کردن نیست حداقل ادم به چرت و پرت فکر نمیکنه.زمین حالا حالا ها سر جاشه .
 

BLACK.HAWK

کاربر سایت
Apr 7, 2008
6,504
نام
علی
ایه 187 سوره مبارکه اعراف می فرماید:{ای رسول من}مردم,در مورد روز قیامت و زمان ان از تو می پرسند.بگو زمان ان را فقط خدا می داند و شخص دیگری بر ان اگاه نیست.اما قیامت و اتفاقات ان روی زمین و اسمانها بسیار سخت خواهد بود و به جز ناگهانی ,به سراغ شما نمی اید.
 

JohnnyCage

کاربر سایت
Mar 4, 2009
60
نام
هادی
برای بعضیها که اعتقادی به مایاها و پیش بینیهای نوسترآداموس ندارند اطلاع بدم که یکی از مهم ترین این پیشبینیها به وقوع پیوست،مبنی بر طولانی ترین کسوف هزاره.این اتفاق چند روز پیش اگه در اخبار دیده باشید افتاد.که حدود 2 ساعت و خورده ای به طول انجامید.که قبلا چنین کسوفی وجود نداشته!و برام خیلی جالبه چند روز قبل از این اتفاق داشتم مستند نوسترآداموس را میدیدم که در آن به این کسوف اشاره شده بود و نقل کرده بود آغاز اتفاقات بزرگ بشر بعد از این کسوف خواهد بود. من خودم به شخصه اعتقادی بر پایان جهان در سال 2012 ندارم.ولی شک نکنید که در حال حاضر در دوران آخرالزمان هستیم.دورانی که در آن:قحطی،فقر وگرسنگی فراگیر،جنگ وخونریزی بسیار،مرگ و میر فوری،اختلاف زیاد بین دولتها،ذوب شدن سریع یخهای قطبی،بالا آمدن آب دریاها،سیلهای فراوان در اقسی نقاط جهان، چند برابر شدن تعداد زلزله ها در این دوره،افزایش گرمای بی سابقه زمین،پیشرفت سریع تکنولوژی،ازدیاد ناامنی و و و ..........تمامی این مطالب بر اساس پیش بینیهای کتب و رهبران ادیان مختلف از جمله:زرتشتیها،هندیان،مصریها،اسلام،مسیحیت،یهود و همین مایاییها و نوسترآداموس و حتی برخی پیامبران بشارت داده شده اند.و در هیچ دوره ای تا کنون زندگی بشر تا به این حد پیچیده و آشفته نبوده!شاید پیش خود بگویید که بشر تا بوده همیشه درگیر جنگ و خونریزی بوده است،مثل دوران غرب وحشی یا جنگهای صلیبی.ولی اکثر آن جنگها قومی قبیله ای بوده است یا محدود به چند کشور هم جوار بوده است.ولی الآن را نگاه کنید،فقط در قاره آفریقا، چند تا دولت دچار جنگها و شورشهای داخلی و خارجی شده اند،در اروپا دولتها شاهد تجمعات اعتراض انگیز و انتقادات مردم خویش بابت ابراز نگرانی از جنگ و بی عدالتی هستند و ملت آنها با فقر و گرانی و بیکاری و بحرانهای پیاپی اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند.در آمریکا نیز شرایط همچون اروپاست و کشور جنگ طلب آمریکا مدام دارد به جنگ افروزی خود در کشورهای مختلف ادامه میدهد.در آسیا و بخصوص منطقه خاور میانه هم که دیگه نیاز به گفتن نداره!در کل جنگهای آن دوران مثل غرب وحشی و غیره به نسبت زمان کنونی مثل مبارزات خیابانی می مانند!و تمامی این مسائل و نشانه ها ظهور یک منجی بشریت را میطلبد که در هر دین و آیینی آمدن او را بشارت داده اند.در این دوران فقط کافی است چشمان خود را باز کنید و حوادث و اتفاقاتی را که میافتد را خوب ببینید و در آن کمی فکر و تامل کنید تا فرق بین خرافات و حقایق را متوجه شوید!الآن بهترین وسیله برای عدم گمراهی استفاده از کتاب مقدس قرآن است و باید دید خدا چه چیزی را موجب انحراف و خرافات دانسته و چه چیزی را مایه هدایت و حقیقت.
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,245
نام
امیرحسین
طبق تعالیم دین میبین اسلام و احادیث وروایات مستند شیعیان ،قبل از رستاخیز و در فاصله ی بین ظهور منجی(عج) و روز حشر پدیده ای به نام رجعت اتفاق خواهد افتاد،بدین معنا که بهنگام ظهور حضرت مهدی (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا) و حکومت سارسر عدل ایشان بر عالم تمام امامان معصوم و پیامبر ختمی مرتبت (ص) و سبطه ی مکرم ایشان (س) به دنیا بازگشت خواهند کرد و دوشادوش قائم آل محمد (عج) بر زمین حکمرانی خواهند کرد. همهی ائمه ی هدا پس از حضرت مهدی (عج) به حکومت خواهند پرداخت تا آندم که خداوند متعال هنگامه ی محشر را در زمین طنین انداز کند.
پس با توجه به عین حقیقت و مستدل بودن مفاهیم ذکر شده،به نظر میرسد استدلال به پنداره های قومی بدوی همچون مایا ها یا پیش گویی های که بعضابر اساس احساسات یا منافع انجام شده کاری به دور از عقل سلیم باشد.
 

JohnnyCage

کاربر سایت
Mar 4, 2009
60
نام
هادی
طبق تعالیم دین میبین اسلام و احادیث وروایات مستند شیعیان ،قبل از رستاخیز و در فاصله ی بین ظهور منجی(عج) و روز حشر پدیده ای به نام رجعت اتفاق خواهد افتاد،بدین معنا که بهنگام ظهور حضرت مهدی (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا) و حکومت سارسر عدل ایشان بر عالم تمام امامان معصوم و پیامبر ختمی مرتبت (ص) و سبطه ی مکرم ایشان (س) به دنیا بازگشت خواهند کرد و دوشادوش قائم آل محمد (عج) بر زمین حکمرانی خواهند کرد. همهی ائمه ی هدا پس از حضرت مهدی (عج) به حکومت خواهند پرداخت تا آندم که خداوند متعال هنگامه ی محشر را در زمین طنین انداز کند.
پس با توجه به عین حقیقت و مستدل بودن مفاهیم ذکر شده،به نظر میرسد استدلال به پنداره های قومی بدوی همچون مایا ها یا پیش گویی های که بعضابر اساس احساسات یا منافع انجام شده کاری به دور از عقل سلیم باشد.
بنده حرفهای شما را قبول دارم از جمله رجعت را چون روایات معتبری مبنی بر رجعت امامان معصوم (ع) وجود دارد.البته رجعت همه آنها را زیاد مطمئن نیستم.چون بیشتر به رجعت امام حسین(ع) و امام علی(ع) اشاره شده است.که بیشترین و معتبرترین روایات در مورد آخرالزمان از زبان امامان ششم و هفتم نقل شده است .بهتر است همگی اگر خیلی علاقه مند هستند کتاب معتبر فرهنگ الفبایی مهدویت(موعودنامه) را به نویسندگی مجتبی تونه ای را مطالعه کنند،که از الف الفبا تا ی آن را در مورد ظهور و فرج آقا امام زمان (عج) و همچنین آثار آخرالزمان را شرح داده است. در مورد اقوام مایاها و غیره هم خیلی مسائل درست است و اتفاق افتاده!منتها در مورد نوسترآداموس و دانشمندان پس از دوران پیامبری حضرت موسی(ع)،بیشتر این افراد این پیش بینیها را بر اساس تفاسیرشان از کتابهای الهی مثل تورات،انجیل و بخصوص قرآن گفته اند و گرنه هیچ کدام دارای علم غیب نبوده اند.به علاوه بر اساس یک سری تحقیقات علمی مثل علم نجوم و شرایط آب و هوایی نیز توانسته اند برخی از این حوادث را پیش گویی کنند!
 

Play_game

کاربر سایت
Sep 25, 2008
308
منو باش فکر کردم اینجا چیزه مفیدی در مورد نسل جدید کنسولها پیدا میکنم آخه میخوام کنسول بخرم :cheesygri
ولی گذشته از همه اینها جواب ناسا مستند و دندون شکن بود دمشون جیز حاله خرافیون گرفته شد بد جور چند وقت بود هرجا میرفتم میگفتن 2012 یکی هم که دیدم تو وبلاگش وصیت نامه نوشته بود :eek:
 

I AM XBOX

کاربر سایت
Sep 3, 2006
1,097
نام
نیما
هر کسی که به نوسترا داموس اعتقاد داره باید به اینم توجه کنه:
تو قرن 16 زندگی میکرد و خودش مقدمه کتابش نوشته پیشگویی های من شامل 3700 سال میشه یعنی یه 3300 سال هنوز وقت دارید نگران نباشید! ممکن هم هست یه قحطی ای بیماری ای چیزی بشه ولی چیزی نابود نمی شه! شاید مایا ها هم آخر سرزمین خودشون رو پیش بینی کردن که ممکنه با بمب اتم از طرف ایران تو 2012 نابود شه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر