Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
خیلی وقت بود مشتاق بودم یه ناخونکی به سری فاینال فانتزی بزنم که این چند هفته اخیر فرصت شد و فاینال 13 و مشتقاتشو بازی کردم تجربه خوبی بود هرچند گیم پلی اوایل کمی برام عجیب بود و بعضا خسته کننده ولی خوب بود خصوصا خود فاینال 13 حالا سوالی که این وسط دارم اینکه بهترین بازی تو سری فاینال فانتزی کدوم شمارس و تو چه چیزایی بهتر از 13 یا شماره های دیگه بوده ؟
فاینال فانتزی 15 برای من که خوره نقش آفرینی هستم در چه سطحیه ؟
من عشق انیمه ام بازی واقعا لذت زیادی بهم داد با زبان ژاپنی هم رفتم دیگه بهتر :D
کامنتای دوستانو خوندم فنای سرسختی داره این سری باید مراقب باشم :D

با توجه به گفته ها و شنیده ها من این لیست رو تقریبا به ترتیب میگم، البته باز نظر هر کسی تفاوت داره :D
از خیلی قدیم بخوای بازی کنی 6 رو میگن از همه بهتره. بعدش 5.
یکم بیای جلوتر دوران PS1 به ترتیب 7 و 9 و 8 بهترن. 7 به خاطر کلود و داستانش بهتره، 8 هم میگن انگار داستان فلسفی جالبی داره، 9 هم از نظر گیم پلی بهتره داستان خوبی هم داره.
تو دوران PS2 یکم اوضاع فرق کرده، 10 به سبک قدیم خیلی نزدیکه ولی انگار پارتیهاش خفن نیست و سامون کردن ها و اون حالت اوپ ورلدش ولی داستان خیلی خوبی داره، البته 10-2 ادامش هست ولی خراب کرد. شماره 12 هم اومدن بازی رو از ترن بیس مقداری خارج کردن و اکشن تر شد و به دید یکسری ها بهترین فاینال هست.
تو PS3 هم 3 تا شماره 13 اومد که کلا خیلی خاصن و باتجربه ها باید دربارش حرف بزنن. یه تایپ زیرو هم اومد که اون هم اکشن تر هست و جالبه.
شماره 15 هم که تازه اومده و فعلا برای من جالبه.
شماره 14 هم آنلاین هست و خیلی خوبه :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
همین XV کسی با لول خوب بره جلو... مطمئن باشید از مدت زمان داستانی پیشه XIII کم میاره... والا یک نفر با لول بی نهایت داغون که سر هر مبارزه چند بار نوکت رو شهید می کرد تو 18 ساعت بخش داستانی رو تموم کرده بود... خوده من به جرات می تونم بگم از چپتر 3 تا ته بازی رو راحت می تونم تو 6 ساعت برم...:D
متاسفانه وقتی گفتن بازی 40 یا 50 ساعت زمان نیاز داره برای اتمامش ملت گفتن اره قطعا پس 150 تا 200 ساعت هست تا ته بازی رو در بیاریم... ولی شما بازی کن می بینی که بعد 60 یا 70 ساعت که رو رفتی... و پلات هم شده و اون چندتا چیزی هم که مونده باشه... اونقدر مهم نیست... اصلا بعد یه ساعتی انگیزه ازتون گرفته میشه...
ولی خوب بحث سر دو یا سه نسخه از 7 هستش... ایا می تونه حداقل 350 تا 400 ساعت سرگرمی بیاره؟ من بعید می دونم...
من حتی حاضرم فاینال دیگه OW نباشه... ولی خط داستانیش بزرگ تر باشه...چون این چیزی که من می بینم لذتی نداره...
اگه یک ریبوت می زدن... و کلا خطی... ولی داستان کل سری رو شامل میشد من بیشتر می پسندیم... که اینطوری بیان یک نسخه رو تیکه تیکه کنند... از زمان هر نسخشم چیزی ندونیم که چقدر سرگرم میشیم... حداقل اینطوری مطمئن بودم که داستان کل VII یک جا جمع شده... و از طرف دیگه خیالمون راحت بود که زمانش خیلی بیشتر از XIII هست...
ــــــ
اینم اضافه کنم اینجا کسی خواهان گرافیک نیست... چون داشتن گرافیک خوب خودش یکی از امضا های اسکوئر هست... و ازش انتظار میره که اینکار رو انجام بده...
همونطور که از ND و بقیه میره...

منم موافقم... حتی اگه به ساید کویست ها هم لطمه وارد کنه .. ترجیح میدم خط داستانی غنی و گیم پلی غنی داشته باشه. و کوتاه نباشه. حتی میتونن .... اوپن ورلد بسازن ...ولی مناطق قابل دسترسی بازی رو سند باکس کنن مثل ۱۲ خیلی هم خوبه و جواب میده

با توجه به گفته ها و شنیده ها من این لیست رو تقریبا به ترتیب میگم، البته باز نظر هر کسی تفاوت داره :D
از خیلی قدیم بخوای بازی کنی 6 رو میگن از همه بهتره. بعدش 5.
یکم بیای جلوتر دوران PS1 به ترتیب 7 و 9 و 8 بهترن. 7 به خاطر کلود و داستانش بهتره، 8 هم میگن انگار داستان فلسفی جالبی داره، 9 هم از نظر گیم پلی بهتره داستان خوبی هم داره.
تو دوران PS2 یکم اوضاع فرق کرده، 10 به سبک قدیم خیلی نزدیکه ولی انگار پارتیهاش خفن نیست و سامون کردن ها و اون حالت اوپ ورلدش ولی داستان خیلی خوبی داره، البته 10-2 ادامش هست ولی خراب کرد. شماره 12 هم اومدن بازی رو از ترن بیس مقداری خارج کردن و اکشن تر شد و به دید یکسری ها بهترین فاینال هست.
تو PS3 هم 3 تا شماره 13 اومد که کلا خیلی خاصن و باتجربه ها باید دربارش حرف بزنن. یه تایپ زیرو هم اومد که اون هم اکشن تر هست و جالبه.
شماره 15 هم که تازه اومده و فعلا برای من جالبه.
شماره 14 هم آنلاین هست و خیلی خوبه :D

شماره۱۰ اتفاقا سامون ها نقش قوی و پر رنگی داشتن .. انقدر زیاد که مثلا باهاموت گند میزنه یه گیم پلی .... جدی میگم از یه جایی به بعد به باقیه گروه نیاز نداری و خود یونا کفایت میکنه حتی برای boss ها . دیگه جوری شده بود که با باقی گروه یه کم مجیک و غیره میزدم و سر خودم رو گرم میکردم ... بعد یونا رو میوردم و مبارزه تمام میشد . تو کارکتراش هم اگه واکا و تیدوس رو ایگنور کنی ..گروه خیلی قوی و شخصیت پردازی خوبی دارن
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
ممنون از توضیحاتت
در مورد این فلاسکها که توش جادو.و رو قرار میدی الان من 2 تا دارم چجوری میتونم زیادش کنم که حد اقل 3 تا جادو اصلی رو بتونم داشته باشم الان فقط 2 تا میتونم بسازم
از کجا باید این فلاسکها رو بگیرم؟ شاپها رو نگاه کردم نداشتن

کجا که دقیق نمیدونم ولی تو طول بازی من زیاد گرفتم :D یه سریا که تو طول داستان بازیه یه سریا هم ماموریتای جانبی و یه سریا هم توی نقشه ریخته من الان خودم خیلی زیاد دارم :D خیلییییی :D
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اینا رو گفتی درست... ولی توجه نکردی که بودجه یه بازی به دو بخش تقسیم میشه...
تبلیغات و ساخت... و هیچکدوم روی اون یکی تاثیر نمی زاره...
مثلا میگم...XIII هم بودجه ساختش هم تبلیغاتش از XIII:LR بیشتر بود... ما اگه به هزینه ساخت بازی اصلا دست نزنیم... ولی بیایم هزینه تبلیغات XIII براش کنیم ایا باز کیفیت بازی عوض میشد؟!!!!!!
خودمون رو گول نزنیم... هزینه ساخت ریمیک مثل کلی عناوین دیگه شرقی هستش که اگه باز 1 یا 2 میلیونم بفروشن سود اور خواهد بود... حالا شما با توجه به طرفدار های این شماره... و فروش حداقل 7 یا 8 میلیون هر نسخه حساب کنن... به کثیف بودن اسکوئر پی ببرید...:D
ــــــــــــــــ
من نمی دونم چرا ملت انقدر از تغییرات فراری هستن و مقاومت می کنند...(میگن مبادا به داستان دست بزنن... یا یکم موسیقی رو کم و زیاد کنند... یا اههههههه کاش گیمپلی همون بود... خیلی حیف شد... اسکوئر این دوستان رو می بینه... یه نیش خندی برای خودش می زنه...میگه باشه ما از خدامونه که هزینه نکنیم... اصلا گرافیکم به خاطر شما نسل 6 و 7 می کنیم که حال و هوای قدیمی داشته باشه... تا دوستان دور هم شاد باشند...:)))
ناله بعضی از دوستان نبود... یک ریبوت خفن با هزینه های زیاد رو شاهد بودیم...

تو هم اینو در نظر نگرفتی این بازی ریمیکه و هرچقدرم بخواد تغییر کنه باز خیلی چیزاش رو قراره از نسخه اصلیش داشته باشه و نیاز به ایده سازی دوباره و تست کردنشون که شدنی هستن یا نه و . . . نداره :D

من خودمو گول نمیزنم ولی از اینکه یکی مثل شماها بیاد همش جَو منفی بده متنفرم :D کسی نباید به من بگه توقعم چقدر باشه :D من از کوچکترین چیزی لذت میبرم و هرچقدرم بخوام توقعم رو میبرم بالا :D

بعد فکر کنم تو داری خودتو گول میزنی :D تو بیش از حد نومورا رو بزرگ کردی برا همین میترسی که خراب کنه ریمیک رو برا همین داری بهونه جویی میکنی که اگه خراب کرد مشکل از بودجه بوده نه نومورا :D

الان مد شده گیر دادن به همه جا و حس "توقعات رو بیارید پایین" گرفتن :D جمع کنید ببینم خودتون توقعتون رو بیارید پایین به کسی نگید چیکار کنه :D آخرشم من هزاران بار بیشتر از شماها لذت میبرم و مهمترین بخشش هم همینه یعنی لذت بردن :D

_________________________

اون یه سری دوستان هم ولشون کن :D یه سریا کلا یه بازی رو دوست دارن میخوان همه بازیای دنیا کپی پیست اون باشن و هیچ چیز جدیدی نمیخوان بعد به وقتش میان غر میزنن که نمیدونم بازیا دیگه نوآوری ندارن و چیز جدیدی توشون نیست و از این چرت و پرتا :D یه سریا مثلا همینجا نه تنها VII R میخوان مثل VII باشه عینن میخوان کل FF های شماره دار کپی و پیست از شماره محبوب خودشون باشن :D

کم هم نیستن این آدما :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
اینجا از پس حرف vii شد...
یاد یه چیزی افتادم که چند ماه پیش پیدا کردم...
اینجا خیلی ها هستن که xv رو حتی نخرن ولی خوب ac رو دیدن و کنجکاو شدن که ببینن داستانش چیه... و خوده بازی رو تجربه نکردن تا ریمیک بیاد...
این مجموع حدود 140 عکسه... که می تونه یه تصویر ذهنی کوچیک بسازه براشون... نمی دونم این کار کی هست... ولی هر کی بوده دمش گرم...:D
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
Official Artwork :
[SPOو
خیلی وقت بود مشتاق بودم یه ناخونکی به سری فاینال فانتزی بزنم که این چند هفته اخیر فرصت شد و فاینال 13 و مشتقاتشو بازی کردم تجربه خوبی بود هرچند گیم پلی اوایل کمی برام عجیب بود و بعضا خسته کننده ولی خوب بود خصوصا خود فاینال 13 حالا سوالی که این وسط دارم اینکه بهترین بازی تو سری فاینال فانتزی کدوم شمارس و تو چه چیزایی بهتر از 13 یا شماره های دیگه بوده ؟
فاینال فانتزی 15 برای من که خوره نقش آفرینی هستم در چه سطحیه ؟
من عشق انیمه ام بازی واقعا لذت زیادی بهم داد با زبان ژاپنی هم رفتم دیگه بهتر :D
کامنتای دوستانو خوندم فنای سرسختی داره این سری باید مراقب باشم :D
کلا سری را به سه قسمت میشه تقسیم کرد :
عناوین 1-6 که تو نسل چهارم و قبل از ps1 اومدن.
گل سرسبدشون هم 6 هست.
دوران طلایی ps1:که عناوین 7-9 اومدن. اوج سری زمان 7 بود که پرخرج ترین بازی تو تاریخ اسکوئر هم هست.
قبل از رفتن به قسمت بعد :D یه توضیح بدم.
به طور کلی انتخاب بین عناوین طلایی سری کار سختیه و بین فنا اختلاف زیاد هست. مثلا 9 با متا 94 بیشترین متا تو سری را داره. اما چون داستانش حماسی نیست، معمولا بهش کم توجهی میشه. به طورکلی، به ترتیب :
7
6
8
9
برترین عناوین سری شناخته میشن.
خیلی ها هم این لیست را برعکس یا کاملا متفاوت میدونن. مثلا میگن 9 بهترین عنوان سریه. این وسط 10 هم بعضی ها بهترین عنوان سری میدونن.
به طور کلی، به حرف فن های سری نباید چندان گوش کرد. :D چون فن بیس FF یه حالیه. :D
هر کی ساز خودش را میزنه.:D مثلا به 10-2 فحش میدن. :| اما متاش 85 شده.
کلا سر ff فقط تجربه خود فرد ارزش هر نسخه را براش تعیین می کنه.و معمولا هم اولین عنوانی که از سری بازی می کنی، میشه بهترین عنوان سری برات. :D البته این بیشتر تو خارج عمومیت داره.
بریم سر دوره آخر و افول سری یعنی از ps2 به بعد:
اول بگم که افول اینجا به معنای عمومیش مد نظر نیست. بلکه افول نسبت به معیار های سریه.
و الا عناوینی مثل 12 و حتی 13 که چندان تحویل گرفته نمی شوند، jrpg های درجه یکی هستند. مثلا متای 12 شد 92.اما خیلی ها تحویل نمیگیرنش چون حس و حال عناوین دوران طلایی را نداشت.
خب زمان PS2,شماره های 10و 10-2 اومدن که عناوین خوبی بودن. اما خطی(بخون محدود تر)شده بودن.
بعد 11 که MMO بود.
بعد 12 که اونم بازی خوبی بود. اما هیچ کدوم به اندازه عناوین تک رقمی سری، epic نبودن.
بعد هم 13 که و دنباله هاش که مشکلات عدیده داشتن، اما بازی های خوبی بودن.
به طور کلی :
داستان، شخصیت پردازی و بک استوری عظیم و قوی
دنیای جهان باز(به صورت ریجنال) با کویست های اصلی و فرعی خوب و عالی. و کلی دانجن و آیتم برای کشف.
بد من اصلی به یاد موندنی.
و...
المان های اصلی سری اند که تو هر نسخه ای نبودن، اون نسخه خیلی تحویل گرفته نشده.
13 تو شخصیت پردازی و داستان مشکل داشت، بد من اصلی خوب نداشت (که البته تو 13-2 جبران کردن و کایس از بهترین و خاص ترین بدمن های سریه) و محیط هاش خیلی خطیه (که اینم تو دنباله هاش جبران شد، اما کلا تو هر سه قسمت، کویست های فرعی بی معنی بودن و آیتم و دانجن برای کشف و... هم که عملا تعریف نشده براشون :|).یه چیزی هم که بین فن های سری عملا رسم شده،هیت ورزیدن به 13 هست.یعنی اگه روزی،روزگاری یکی از عناوین اصلی سری متاش قرمز هم بشه بازم میگن از 13 بهتره.:| مثلا همین 15 با این همه هایپ و تبلیغ،نمرات کاملش نصف 13 هم نیست.یا مثلا نمرات گیم اسپات و ای جی ان به ۱۳ بهتر از ۱۵ بود.
و اما 15 :D
از 15 همونطور تو فن بیس FF یاد میشه، که از فنتوم پین تو فن بیس متال گیر یاد میشه. داستان افتضاح و گیمپلی عالی.
تو 15 که کلا خبری از بک استوری، شخصیت پردازی کاراکتر های فرعی، pacing و... نیست.به جرئت میشه گفت 15 اولین عنوان اصلی سریه که نه تنها داستانش در حد خود سری نیست،بلکه بین بقیه بازی ها هم چندان جای عرضه اندام نداره.اینجا اشتباه نشه یه وقت.:D کلیت داستان خوبه،اما پرداختش افتضاحه.به جز 4 تا شخصیت اصلی کاراکتر های فرعی پرداخت نشدن.اما از اون طرف بد من و پایان بازی خیلی خوبه.
یه نکته که یادم رفت بالا بگم،اینه که داستان رکن به شدت مهمی تو سری هست.یعنی تو هر قسمت اول به داستان نگاه میشه و بعد گیمپلی و...
برای همین مثلا 9 همیشه زیر سایه 7 و 8و 6 هست.در حالی که هیچ چیز از اونا کمتر نداره.حتی داستانش عالیه.اما حماسی و اپیک نیست.
تو همه عناوین سری ،حتی 13 ،یه سری حد اقل هایی مثل بک استوری قوی رعایت میشه یا سعی میشه که رعایت بشه،اما تو 15 این چیزا عملا تعریف نشده.:|
از نظر گیمپلی بازی در سطح خوبی قرار داره.به شخصه چندان لذتی نبردم،بیشتر چون از حالت نوبتی اومده بود بیرون،اما مسلما جذابیت خودش را داره و برای عموم افراد خیلی لذت بخشه.از لحاظ نقش افرینی بودن و اکتشاف و... بازی در سطح عالییی هست و دانجن های عالی داره .مراحل جانبی بازی اکثرا فچ کوئست اند .
در کل 15 بازی خوبی هست،به خصوص برای شما که new comer هستی.اما انتظار ویچر نداشته باش.
و اینم بگم،برای تجربه 15 به حرف های من استناد نکن.حتما بگیرش و چه بسا هم که از بهترین عناوین این نسلت بشه(احتمالا هم میشه.چون کیفیت بازی ها تو این نسل واقعا بده و 15 یه جورایی می درخشه این وسط.:|:D .)
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
تو هم اینو در نظر نگرفتی این بازی ریمیکه و هرچقدرم بخواد تغییر کنه باز خیلی چیزاش رو قراره از نسخه اصلیش داشته باشه و نیاز به ایده سازی دوباره و تست کردنشون که شدنی هستن یا نه و . . . نداره :D

من خودمو گول نمیزنم ولی از اینکه یکی مثل شماها بیاد همش جَو منفی بده متنفرم :D کسی نباید به من بگه توقعم چقدر باشه :D من از کوچکترین چیزی لذت میبرم و هرچقدرم بخوام توقعم رو میبرم بالا :D

بعد فکر کنم تو داری خودتو گول میزنی :D تو بیش از حد نومورا رو بزرگ کردی برا همین میترسی که خراب کنه ریمیک رو برا همین داری بهونه جویی میکنی که اگه خراب کرد مشکل از بودجه بوده نه نومورا :D

الان مد شده گیر دادن به همه جا و حس "توقعات رو بیارید پایین" گرفتن :D جمع کنید ببینم خودتون توقعتون رو بیارید پایین به کسی نگید چیکار کنه :D آخرشم من هزاران بار بیشتر از شماها لذت میبرم و مهمترین بخشش هم همینه یعنی لذت بردن :D

_________________________

اون یه سری دوستان هم ولشون کن :D یه سریا کلا یه بازی رو دوست دارن میخوان همه بازیای دنیا کپی پیست اون باشن و هیچ چیز جدیدی نمیخوان بعد به وقتش میان غر میزنن که نمیدونم بازیا دیگه نوآوری ندارن و چیز جدیدی توشون نیست و از این چرت و پرتا :D یه سریا مثلا همینجا نه تنها VII R میخوان مثل VII باشه عینن میخوان کل FF های شماره دار کپی و پیست از شماره محبوب خودشون باشن :D

کم هم نیستن این آدما :D
اتفاقا من نومورا رو اصلا بزرگ نکردم... فقط دوستش دارم و کل این تاپیک هم شایستگی هاش رو می دونن...
من اگه می خواستم نومورا رو بزرگ کنم پشت اسمش استاد و ... می چسبوندم...
من اگه می خواستم همه رو با نومورا خفه کنم...:D نمی گفتم موردی نداره ایتو بسازه نسخه بعدی رو...(من فقط با 9 و 12 حال نکردم و خوشم نیومده... دلیل نمیشه که توانایی هاشو تو سبک خودش بیام انکار کنم یا هر چیزه دیگه ای...)
حالا بازی بعدی ناجی اف اف که یک بازی فرعی هست و بودجش با XV قابل مقایسه نیست رو ببینی به حرفم پی می بری...:D
هرچند نمونه هاش تو اسکوئر زیاده...:D
تو این صنعت مغز میاموتو تو کلت باشه... بودجه نداشته باشی یا ناشری پشتت نباشه... از کیفیت ایندی که می خوای منتشر کنی هم صصصصصصددددددد در صصصصصصصصصصصددددد مطمئن نخواهی بود...
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
محمد من درک نمی کنم برای چی میگی بودجه ریمیک اندازه 15 نیست.
خود اسکوئر به این مسئله واقفه که 7 امضای سری هست و کیفیتش،نشون دهنده کیفیت سریه.اگه ریمیک نتونه متای بالای 90 بگیره،یعنی هیچ بازی دیگه تو سری نمی تونه متای بالای 90 بگیره.
انقدر مهمه که اسکوئر 10 سال زحمت سر ورسوس را از خیرش گذشت و نومورا را گذاشت کنار و فرستادش سراغ ریمیک و تاباتا را اورد.از اون طرف هم این قدر از بودجش زد تا تبدیل شد به این چیزی که الان هست.:((
 
  • Like
Reactions: bezad and KingAmir

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
محمد من درک نمی کنم برای چی میگی بودجه ریمیک اندازه 15 نیست.
خود اسکوئر به این مسئله واقفه که 7 امضای سری هست و کیفیتش،نشون دهنده کیفیت سریه.اگه ریمیک نتونه متای بالای 90 بگیره،یعنی هیچ بازی دیگه تو سری نمی تونه متای بالای 90 بگیره.
انقدر مهمه که اسکوئر 10 سال زحمت سر ورسوس را از خیرش گذشت و نومورا را گذاشت کنار و فرستادش سراغ ریمیک و تاباتا را اورد.از اون طرف هم این قدر از بودجش زد تا تبدیل شد به این چیزی که الان هست.:((
برخلاف حرفت... اسکوئر اصلا خوشش نمیاد که تمام بازی هاش برن زیر سایش...
حقم دارم... هر چی می سازن با VII مقایسه میشه... دوست دارن از زیر سایش در بیان...
سعی اسکوئر دادن یک بازی خوب و یا خیلی خوبه... ولی شاهکار اصلا...
متا بالای 90? دوربین مخفیه؟:D بازیش همه چیزش تکمیلم باشه... و شاهکار بشه... به خاطر این تیکه تیکه کردن بازی و گرفتن پول زیاد از ملت... منتقدین مورد عنایت قرارش میدن...:D
مگر اینکه واقعا بتونه هر نسخش واقعا درست حسابی 50 ساعت ملت رو سرگرم کنه... که بعیده...:D(پنجاه ساعت داریم تا پنجاه ساعت ها...:D می دونم منظورم رو گرفتی:D)
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
برخلاف حرفت... اسکوئر اصلا خوشش نمیاد که تمام بازی هاش برن زیر سایش...
حقم دارم... هر چی می سازن با VII مقایسه میشه... دوست دارن از زیر سایش در بیان...
سعی اسکوئر دادن یک بازی خوب و یا خیلی خوبه... ولی شاهکار اصلا...
متا بالای 90? دوربین مخفیه؟:D بازیش همه چیزش تکمیلم باشه... و شاهکار بشه... به خاطر این تیکه تیکه کردن بازی و گرفتن پول زیاد از ملت... منتقدین مورد عنایت قرارش میدن...:D
مگر اینکه واقعا بتونه هر نسخش واقعا درست حسابی 50 ساعت ملت رو سرگرم کنه... که بعیده...:D(پنجاه ساعت داریم تا پنجاه ساعت ها...:D می دونم منظورم رو گرفتی:D)
ببین به کجا رسیدیم که 50 ساعت سرگرم شدن با ff برامون شده آرزو :((
110 ساعت main story ده کجا، وضع الان کجا. :((
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3

Darvag

کاربر سایت
Jun 19, 2013
253
سلام دوستان.از أساتيد عزيز يه سؤال دارم اونم اينه كه درجه سختي بازي در چه حده؟ اگه تو مايه هاي دارك سولز و بلادبرنه نرم سراغش كه به شدت آدم نوبي هستم و از پس بازي هاي سخت بر نميام.سوال ديگه هم اينه كه بازي برا مني كه سمت فاينال تا حالا نرفتم پيچيده نيست؟
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
سلام دوستان.از أساتيد عزيز يه سؤال دارم اونم اينه كه درجه سختي بازي در چه حده؟ اگه تو مايه هاي دارك سولز و بلادبرنه نرم سراغش كه به شدت آدم نوبي هستم و از پس بازي هاي سخت بر نميام.سوال ديگه هم اينه كه بازي برا مني كه سمت فاينال تا حالا نرفتم پيچيده نيست؟
جفتش نه...:D
گیمپلی طوری هست که اگه نقش افرینی هم بازی نمی کنی هم باز خوشت میاد...
از طرف دیگه هر فاینال داستان خودش رو داره... پس خیالت راحت... بگیر بازی کن...
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
Official Artwork :
[SPOو

کلا سری را به سه قسمت میشه تقسیم کرد :
عناوین 1-6 که تو نسل چهارم و قبل از ps1 اومدن.
گل سرسبدشون هم 6 هست.
دوران طلایی ps1:که عناوین 7-9 اومدن. اوج سری زمان 7 بود که پرخرج ترین بازی تو تاریخ اسکوئر هم هست.
قبل از رفتن به قسمت بعد :D یه توضیح بدم.
به طور کلی انتخاب بین عناوین طلایی سری کار سختیه و بین فنا اختلاف زیاد هست. مثلا 9 با متا 94 بیشترین متا تو سری را داره. اما چون داستانش حماسی نیست، معمولا بهش کم توجهی میشه. به طورکلی، به ترتیب :
7
6
8
9
برترین عناوین سری شناخته میشن.
خیلی ها هم این لیست را برعکس یا کاملا متفاوت میدونن. مثلا میگن 9 بهترین عنوان سریه. این وسط 10 هم بعضی ها بهترین عنوان سری میدونن.
به طور کلی، به حرف فن های سری نباید چندان گوش کرد. :D چون فن بیس FF یه حالیه. :D
هر کی ساز خودش را میزنه.:D مثلا به 10-2 فحش میدن. :| اما متاش 85 شده.
کلا سر ff فقط تجربه خود فرد ارزش هر نسخه را براش تعیین می کنه.و معمولا هم اولین عنوانی که از سری بازی می کنی، میشه بهترین عنوان سری برات. :D البته این بیشتر تو خارج عمومیت داره.
بریم سر دوره آخر و افول سری یعنی از ps2 به بعد:
اول بگم که افول اینجا به معنای عمومیش مد نظر نیست. بلکه افول نسبت به معیار های سریه.
و الا عناوینی مثل 12 و حتی 13 که چندان تحویل گرفته نمی شوند، jrpg های درجه یکی هستند. مثلا متای 12 شد 92.اما خیلی ها تحویل نمیگیرنش چون حس و حال عناوین دوران طلایی را نداشت.
خب زمان PS2,شماره های 10و 10-2 اومدن که عناوین خوبی بودن. اما خطی(بخون محدود تر)شده بودن.
بعد 11 که MMO بود.
بعد 12 که اونم بازی خوبی بود. اما هیچ کدوم به اندازه عناوین تک رقمی سری، epic نبودن.
بعد هم 13 که و دنباله هاش که مشکلات عدیده داشتن، اما بازی های خوبی بودن.
به طور کلی :
داستان، شخصیت پردازی و بک استوری عظیم و قوی
دنیای جهان باز(به صورت ریجنال) با کویست های اصلی و فرعی خوب و عالی. و کلی دانجن و آیتم برای کشف.
بد من اصلی به یاد موندنی.
و...
المان های اصلی سری اند که تو هر نسخه ای نبودن، اون نسخه خیلی تحویل گرفته نشده.
13 تو شخصیت پردازی و داستان مشکل داشت، بد من اصلی خوب نداشت (که البته تو 13-2 جبران کردن و کایس از بهترین و خاص ترین بدمن های سریه) و محیط هاش خیلی خطیه (که اینم تو دنباله هاش جبران شد، اما کلا تو هر سه قسمت، کویست های فرعی بی معنی بودن و آیتم و دانجن برای کشف و... هم که عملا تعریف نشده براشون :|).یه چیزی هم که بین فن های سری عملا رسم شده،هیت ورزیدن به 13 هست.یعنی اگه روزی،روزگاری یکی از عناوین اصلی سری متاش قرمز هم بشه بازم میگن از 13 بهتره.:| مثلا همین 15 با این همه هایپ و تبلیغ،نمرات کاملش نصف 13 هم نیست.یا مثلا نمرات گیم اسپات و ای جی ان به ۱۳ بهتر از ۱۵ بود.
و اما 15 :D
از 15 همونطور تو فن بیس FF یاد میشه، که از فنتوم پین تو فن بیس متال گیر یاد میشه. داستان افتضاح و گیمپلی عالی.
تو 15 که کلا خبری از بک استوری، شخصیت پردازی کاراکتر های فرعی، pacing و... نیست.به جرئت میشه گفت 15 اولین عنوان اصلی سریه که نه تنها داستانش در حد خود سری نیست،بلکه بین بقیه بازی ها هم چندان جای عرضه اندام نداره.اینجا اشتباه نشه یه وقت.:D کلیت داستان خوبه،اما پرداختش افتضاحه.به جز 4 تا شخصیت اصلی کاراکتر های فرعی پرداخت نشدن.اما از اون طرف بد من و پایان بازی خیلی خوبه.
یه نکته که یادم رفت بالا بگم،اینه که داستان رکن به شدت مهمی تو سری هست.یعنی تو هر قسمت اول به داستان نگاه میشه و بعد گیمپلی و...
برای همین مثلا 9 همیشه زیر سایه 7 و 8و 6 هست.در حالی که هیچ چیز از اونا کمتر نداره.حتی داستانش عالیه.اما حماسی و اپیک نیست.
تو همه عناوین سری ،حتی 13 ،یه سری حد اقل هایی مثل بک استوری قوی رعایت میشه یا سعی میشه که رعایت بشه،اما تو 15 این چیزا عملا تعریف نشده.:|
از نظر گیمپلی بازی در سطح خوبی قرار داره.به شخصه چندان لذتی نبردم،بیشتر چون از حالت نوبتی اومده بود بیرون،اما مسلما جذابیت خودش را داره و برای عموم افراد خیلی لذت بخشه.از لحاظ نقش افرینی بودن و اکتشاف و... بازی در سطح عالییی هست و دانجن های عالی داره .مراحل جانبی بازی اکثرا فچ کوئست اند .
در کل 15 بازی خوبی هست،به خصوص برای شما که new comer هستی.اما انتظار ویچر نداشته باش.
و اینم بگم،برای تجربه 15 به حرف های من استناد نکن.حتما بگیرش و چه بسا هم که از بهترین عناوین این نسلت بشه(احتمالا هم میشه.چون کیفیت بازی ها تو این نسل واقعا بده و 15 یه جورایی می درخشه این وسط.:|:D .)

محمد چرا انقدر اسمون ریسمون میبافی ... اصلا مگه اهمیتی داره فن شماره 7-8 شماره ۱۲ یا ۱۰ رو تحویل نگیره ... خوبی فاینال فانتزی و اتمسفر تک تک نسخه هاش اینه که منحصر به فرده و حس تازه ای رو به مخاطب میده ... حالا اینکه یه تعدادی همچنان دوست دارن تا فاینال فانتزی ۵۵ هم حس و حال و المان های ff محبوب خودشون رو تداعی کنه .مشکل بازی ها نیست . اصلا اینکه بازی رو می اندازن تو ترازوی مقایسه برای من غیر قابل درکه ... هر بازی رو با استاندارد های رایج میسنجن ... نه با استاندارد های نسخه های قبل ... اگه اینطوره ملت باید رزیدنت اویل ۴ رو تیکه پاره میکردن .. حتی منم یادمه که اولین لحظه ای که اویل ۴ رو دیدم چقدر تو ذوقم خورد ... ولی بازی کردم , پذیرفتمش و تحسینش کردم .. نگفتم این کجا و رزیدنت ۲ کجا.
برگردیم سر موضوع داستان .. اول اینکه اپیک رو چی معنی کنیم ... اگه منظور داستان حماسی باشه ... ۱۲ یه داستان نظامی توام شده با اسطوره ها و افسانه ها و اتفاقات حماسی و نبرد های بزرگه ده ها هزار نفریه که تو هیچ شماره از بازی نمونش یافت نمیشه . تمش هم سیاسی و نظامی و تاریخیه ... از لحاظ بک استوری هم هیچ کدوم از نسخه ها نزدیکشم نمیشن .. چون از دنیای ایوالیس هم استفاده میکنن و اسکوار تو ۴ بازی که از این یونیورس خلق کرده .. یه تاریخچه و اتفاقات تاریخی و باستانی برای داستان خلق کرده که حتی از خوندشونم لذت میبری .
تو ۹ ما دارک ترین داستان سری با کلی تراژدی و اتفاقات حماسی هستیم .... شما حساب کن فقط دو تا نسل کشی تو داستان اتفاق میفته ... وقتی مادر گارنت به Burmecia حمله میکنه .. میزنه کل نژادشون و خاندان سلطنتی شون و خونه زندگیشون رو نیست و نابود میکنه ...
یا وقتی کوجا به الکساندریا حمله میکنه و باهاموت شهر رو نابود میکنه ... و الکساندر احیا میشه ... و تو اون وضعیت خر تو خر زیدان میاد گارنت رو نجات بده .. با همون وضعیت بصری هم ادم خونش به جوش میاد.
از لحاظ درام و رومنس هم یه سر و گردن تو سری سرتره ... حتی از ده هم بهتره به طور قطع .
حالا چرا کسایی که میان میگن هفت بهتره بیشترن ..دلیلش واضحه ... تعداد کسایی که بازی کردن . ۹ به مدت ۱۶ سال انحصاری ps1 بود و روی هیچ پلتفرم دیگه ای در دسترس نبود روی psn هم با یه امولاتور داغون با کمترین کیفیت تجربش میکنی ... و تازه همون وقت هم در شرایطی روی ps عرضه میشه که کنسول نسل بعد اومده و ps یه کنسول مرده به حساب میومد.
 
آخرین ویرایش:

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,931
من فقط یه چیز رو میدونم اونم اینکه اسکوئر الان از لحاظ مالی مشکلی نداره. با پولم میشه همه چیز رو حل کرد، خیلی راحت میتونه از استدیوهای RPG ساز دیگه ژاپنی نفرات درست و حسابی اضافه کنه برای ساخت FF های جدید. حتی شماره های فرعی FF هم در شانشون نیست بیان و خراب کنن. ولی متاسفانه مهمترین آی پیشو ول کرده چسبیده به آی پی های غربی!
الان همه بچه ها میگن این بازی سیستم مبارزه اش رو اعصابه. یادمه تایپ0 هم توش میشد با npc ها حرف زد و کوئست و اطلاعات میدادن. ولی هر وقت تو یه مرحله جدید میخواستی این کار رو کنی یه صبح تا شب طول میکشید تا با همه npcها صحبت کنی! تو فاینال های قدیمی چنین چیزی بود ولی تعداد npc ها معقول بود... نه اینکه یه سیاه لشکر n نفره باشن! اینا تمام ایراده یعنی تیم سازنده خواب تشریف دارن ایرادای به این گندگی رو نمیبینن. یکی برای من اطلاعات داستانی براش مهمه ولی اینکه بره این اطلاعات رو از هزار نفر بگیره رو مخه. روایت داستانشم بماند حالا که پخش و پلا بود. خوبیش گیم پلی و گرافیکش بود خصوصا نسخه ریمسترش که گرافیکش برای من خیلی خوب بود.
در کل فاینالهای جدید بد نیستن ولی ایرادای بزرگی دارن که اصلا قابل گذشت نیست.
 
  • Like
Reactions: vaan 2

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
محمد چرا انقدر اسمون ریسمون میبافی ... اصلا مگه اهمیتی داره فن شماره 7-8 شماره ۱۲ یا ۱۰ رو تحویل نگیره ... خوبی فاینال فانتزی و اتمسفر تک تک نسخه هاش اینه که منحصر به فرده و حس تازه ای رو به مخاطب میده ... حالا اینکه یه تعدادی همچنان دوست دارن تا فاینال فانتزی ۵۵ هم حس و حال و المان های ff محبوب خودشون رو تداعی کنه .مشکل بازی ها نیست . اصلا اینکه بازی رو می اندازن تو ترازوی مقایسه برای من غیر قابل درکه ... هر بازی رو با استاندارد های رایج میسنجن ... نه با استاندارد های نسخه های قبل ... اگه اینطوره ملت باید رزیدنت اویل ۴ رو تیکه پاره میکردن .. حتی منم یادمه که اولین لحظه ای که اویل ۴ رو دیدم چقدر تو ذوقم خورد ... ولی بازی کردم , پذیرفتمش و تحسینش کردم .. نگفتم این کجا و رزیدنت ۲ کجا.
برگردیم سر موضوع داستان .. اول اینکه اپیک رو چی معنی کنیم ... اگه منظور داستان حماسی باشه ... ۱۲ یه داستان نظامی توام شده با اسطوره ها و افسانه ها و اتفاقات حماسی و نبرد های بزرگه ده ها هزار نفریه که تو هیچ شماره از بازی نمونش یافت نمیشه . تمش هم سیاسی و نظامی و تاریخیه ... از لحاظ بک استوری هم هیچ کدوم از نسخه ها نزدیکشم نمیشن .. چون از دنیای ایوالیس هم استفاده میکنن و اسکوار تو ۴ بازی که از این یونیورس خلق کرده .. یه تاریخچه و اتفاقات تاریخی و باستانی برای داستان خلق کرده که حتی از خوندشونم لذت میبری .
تو ۹ ما دارک ترین داستان سری با کلی تراژدی و اتفاقات حماسی هستیم .... شما حساب کن فقط دو تا نسل کشی تو داستان اتفاق میفته ... وقتی مادر گارنت به Burmecia حمله میکنه .. میزنه کل نژادشون و خاندان سلطنتی شون و خونه زندگیشون رو نیست و نابود میکنه ...
یا وقتی کوجا به الکساندریا حمله میکنه و باهامون شهر رو نابود میکنه ... و السکساندر احیا میشه ... و تو اون وضعیت خر تو خر زیدان میاد گارنت رو نجات بده .. با همون وضعیت بسری هم ادم خونش به جوش میاد.
از لحاظ درام و رومنس هم یه سر و گردن تو سری سرتره ... حتی از ده هم بهتره به طور قطع .
حالا چرا کسایی که میان میگن هفت بهتره بیشترن ..دلیلش واضحه ... تعداد کسایی که بازی کردن . ۹ به مدت ۱۶ سال انحصاری ps1 بود و روی هیچ پلتفرم دیگه ای در دسترس نبود روی psn هم با یه امولاتور داغون با کمترین کیفیت تجربش میکنی ... و تازه همون وقت هم در شرایطی روی ps عرضه میشه که کنسول نسل بعد اومده و ps یه کنسول مرده به حساب میومد.
:D
والا مازیار من به شخصه برام فرقی نمی کنه.
چه 7 و 8و 9،چه 12 و 13 همه را دوست دارم.
حتی دارم سعی می کنم داستان 15 را هم دوست داشته باشم.
12 و 9 را من اطلاع زیادی ازش ندارمون.برای همین به چیز هایی که خوندم استناد کردم.و حرف تو اینجا کاملا درسته.اما خب خودت ببین،واقعا شرایطی که میگم هست.
فاینال فانتزی یا باید 6و 7و 8 باشه،یا اشغاله.:/
9 هم اگه متاش اونقدر بالا نبود،خیلی ها می کوبیدنش.همونطور که 13 را کوبیدن.و همونطور که دارن 15 را می کوبن.
من به شخصه برام هیچ فرقی ندارن.فقط این وسط 13 را بیشتر دوست دارم چون با ff اشنام کرد.
این چیزایی که هم که گفتم طبق تجربم از گشتن تو بین فن های سری هست.و این توضیحات را دادم چون اون دوستمون سوال پرسید و منم سعی کردم طبق چیزی که میدونم جواب بدم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر