Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
فکر کنم اینجا من تنها کسی هستم که از باکس آرت نسخه Deluxe خوشش اومده :D
کلا با طراحی های Amano خیلی حال میکنم.

خوبه یه جوری آرتیستیه ولی به درد استیل بوک نمیخوره :D همون تو آرت بوک میزاشتن 2 صفحه رو بگیره بهتره :D

آخه نگا همین آمانو واسه Type-0 چیکار کرده:

f3d3a68b01604d32557b2fbb25e35b91.png

واقعا زیباست
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
دیگه الان جای عکس ردیف کردن نیست ، دمو رو بازی کردیم گرافیک هم دیدیم ، دمو نباید مایوس کننده میبود حداقل توی گرافیک تکنیکی ، چون خیلی موارد ازش حذف شده بود تا یه تکنیکال دموی پشم ریزون ببینیم ، خودم رو هم آماده کرده بودم کلی ازش تمجید کنم و وارد دنیای FF بشم .. وقتی شروع شد فجیع حالم گرفته شد . والا همچین گرافیکی رو راحت PS3 ران میکنه بدون تو دیوار بودن AI . الان یقه ی کدومتونو باید بگیرم ؟ :D دموش دروغ اول آپریل نبود ؟:D
 

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
Nov 11, 2006
540
نام
bahram
دیگه الان جای عکس ردیف کردن نیست ، دمو رو بازی کردیم گرافیک هم دیدیم ، دمو نباید مایوس کننده میبود حداقل توی گرافیک تکنیکی ، چون خیلی موارد ازش حذف شده بود تا یه تکنیکال دموی پشم ریزون ببینیم ، خودم رو هم آماده کرده بودم کلی ازش تمجید کنم و وارد دنیای FF بشم .. وقتی شروع شد فجیع حالم گرفته شد . والا همچین گرافیکی رو راحت PS3 ران میکنه بدون تو دیوار بودن AI . الان یقه ی کدومتونو باید بگیرم ؟ :D دموش دروغ اول آپریل نبود ؟:D
خجالت بکش آقا :D تنها این دمو رو 4 تا ps3 هم نمیتونن اجرا کنن . برو یه نیگا دیگه به بازیهای اوپن ورلد ps3 بنداز :D
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
^^ بازی اوپن ورلد هم نمیخواد بازی خطی تو یه لوکیشن 2 متری هم با این گرافیک پیدا کرد بیاد به من بگه :D

خب تاباتا صحبت کرده و گفته همینجوری که کار توسعه جلوتر میره مشکلاتی مثل فریم ریت بهتر میشه و اینکه تو دمو از رزولوشن 1080 استفاده کردن که حداکثر محدودیتش 1080 بود. فکر کنم دیگه به رزولوشن Native 1080 نباید امید داشت

میگه دمو نشون دهنده فریم بازی نهایی نبوده و فقط میخواسته پلیر ها دنیای بازی رو تجربه کنن و خودشون(تاباتا و دوستان) ببینن این رزولوشن داینامیک چجوری عمل کرده

بازم چرت و پرت گفته که بازی بهینه تر میشه

بازم گفته نسخه PCیی نزدیک انتشار بازی رو کنسول ها در کار نیست و بعد از انتشارش رو کنسول ها برا PC تحقیق میکنن و یه تنظیمات بالاتری رو براش درنظر دارن

میگه بازی نهایی تو E3 در دسترسه. باید منتظر ویدئو هاش باشیم اونموقع :D

برا بازی DLC هم وجود داره هم رایگان هم پولی

Final Fantasy XV Director Addresses Demo Frame Rate, PS4/Xbox One Differences, DLC and More | DualShockers

Final Fantasy XV probably isn't getting another demo before launch - Nova Crystallis


هــــــــــــــی :( دیگ واقعا باید یا به فکر بازی کردنش رو PS4K یا PC باشیم :(
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
1 صفحه جواب برات نوشتم دستم خورد یه پیج دیگ باز کردم اون قبلی هم سیو نشده بود :D شاید بعدا دوباره حسم اومد نوشتم

ولی اینکه 13 بدترین شخصیتای FF رو داشت باز 13-2 خیلی بهتر بود

سری 13 تو چه چیزی بهتر یا در حد FF های قبلی بودن؟ غیر گرافیک که خب 13 اولین FF رو نسل قبل بود

ببین خودت داری میگی این گرافیک تو عکسا ممکنه رو PC و PS.4 محقق بشه پس این خودش یعنی نگرانی دیگه :D
ول بگمکه چیزهایی که می نویسم نظر شخصیم نیست.بار ها و تو سایت ها و فروم های مختلف چیز هایی را که می نویسم دیدم و باید بگم که تاکیدم بیشتر روی 13-2 هست که بهترین تو سه گانه 13 بود:
1.گرافیک عالی
2.موسیقی عالی(خیلی ها بتل تم 13 را بهترین بتل تم میدونند تو سری )و به خصوص اهنگ های 13-2 عالی بودند.
3.بهترین گیمپلی نوبتی و بتل سیستم تو سری( اگه شما با باتن مشینگ تونستی بازی را پیش ببری واقعا هنرمندی.چون هر کاری کردم با باتن مشینگ کاری از پیش نبردم و فقط با چیدن درست پارتیم تونستم پیشروی کنم) که حتی سر 13-2 گیم اینفورمر بهترین بتل سیستم سال را 13-2 اعلام کرد.
4.انتیاگونیست معرکه(کایس شاید در حد کفکا و سفیروث نباشه اما مسلما جزو 10 بد من برتر سری هست و در ضمن یه ویژگی خیلی خوب داره:بر خلاف بقیه انتیاگونیست ها نمیخواد دنیا را نابود کنه بلکه هدفش حفاظت از یئوله.)

درسته که خیلی از جنبه های سه گانه لنگ میزد ولی به مراتب بهتر از تعریفی هست که شما داری ارائه میدی.مثلا همین لایتنینگ شخصیت خیلی به یادموندنی هست.یا مثلا نوئل یا هوپ و ...

داستان 13 دقیقا مثل فانتوم پینه.سر فانتوم پین اکثر فن های متال گیر صداشون در اومد چون مثل قبلی ها نبود و از زمین و زمان بازی ایراد گرفتند.یراد هایی که یکسریشون واقعا مسخره و نا به جا بودند.
13 هم همینطوره.چون اون چیزی که شما انتظار داری نبوده برا همین ازش متنفری.مثلا شما از لایتنینگ انتظار داشتی مثل ترا برنفورد یا کلود باشه ولی توجه به این موضوع نکردی که پیش زمینه اینا کاملا متفاوته.
همین ایراد را هم یه زمانی از سکوئل لاینهارت می گرفتند.و می گفتند سیر شخصیتی کلود را نداره.
 
  • Like
Reactions: D_grayman

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
خدایی گرافیک دمو خیلی معمولی بود حتی در مقابل open world ها که البته امروز دیگه اکثر بازیا اوپن ورد شدن اصلا این دمو در حد اون تبلیغات نبود و اینکه احتمالا حتی به فروش بازی ضربه هم بزنه من که با کلی امیدواری شروع کردم و بدجور ناامید شدم حالا بعد از عرضه باید دید محیط بازی چه قدر بزرگه و واقعا چه قدر از این محیط مفیده
توی این دمو که همین محیط کوچیکش هم به شدت مرده بود و از کم تحرکی رنج میبرد درختا و گیاها ثابت
محیط غیر پویا جزییات کم که برای یه بازی نوبتی میتونست قابل توجیه باشه ولی برای یه بازی ریل تایم نه، در اکثر مواقع دوربین رو هر طرف میچرخوندی هیچ تحرکی تو محیط نمیدیدی من بعید میدونم اگه نسخه اصلی هم مثل این باشه بتونن به نصف اون ده میلیونی که گفتن برسن حتی
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,593
نام
mohammad
فعالان همیشه حاضر در صحنه همه جا هستند ولی فکر نمی کردم دیگه تو این تاپیک انقدر زیاد باشن:D
اول در مورد یه چیزی بگم که دوستمون اون بالا بهش اشاره کرد که یقه کی رو باید بگیرم به خاطر این گرافیک...
بچه های این تاپیک (اون بچه های فیلتر شده که واقعا این عنوان رو دوست دارند) مثل بچه های تاپیک های عناوین انحصاری نیستن که تا وقتی یه خبر از کاهش کیفیت اون عنوان میاد سریع میان مخالفان رو ترور می کنن و با تیکه انداختن به اون مخالف بخوان لایک جمع کنن و بعد برن از خودشون هزار تا مقاله منتشر کنن که بازی نه تنها افتی نداشته تازه پیشرفت هم داشته:))

خودمون قبول داریم xv مثل دو سال پیش نیستش
ولی همونطور که قبلا گفتم این عنوان هنورز که هنوزه تو rpg ها حرف اول رو می زنه:D اصلا معدود rpg شما پیدا خواهی کرد که انقدر انیمیشن شخصیت هاش عالی باشن:D
اینی رو هم که میگم از روی تریلر ها اصلا نمی گم (از روی همون اولین دمو دارم نظرم رو می گم)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
و اما بحث شد در مورد نقشه بازی قراره چقدر باشه ایا کوچیکه یا نه؟
من یه چیزی اول کار بگم من اصلا اهل فوتبال و ... نیستم:D من پارسال دمو fifa 15 رو دان کردم و الان که الانه دارم با همون عشق می کنم:D
دیگه چه برسه که بخوان برای همین عنوان کل سلاح ها و جادو ها و یدونه شهر هم کامل باز بزارن:D این عنوان قراره بیاد طرفدار اضافه کنه نه اینکه کسانی که فن این بازی نیستن فقط دمو رو بگیرن و بگن ما به اندازه کافی این عنوان رو بازی کردیم و چند سال دیگه که رایگان شد و یا تخفیف درشت بهش خورد شاید بازی رو گرفتم:D(اون شایدش خیلی مهمه:D)
خوب بریم برای تصور اندازه مپ بازی:D
دوستانی که توی این تاپیک هستند می دونن که قسمت اخر دمو تو lucis هستش
حالا یه دید کلی از کل lucis این پایین قابل مشاهده هستش:D


دیگه اگه کوچیکه از نظرتون من حرفی ندارم:D
حالا جای این شهر در نقشه کل بازی:D
بالا سمت راست اون گوشه:D

ــــــــــــــــــــــــــــــ
در مورد نسخه pc هم فکر کنم زودتر از این حرفا بیاد:D جالبه تو مراسم که قراره یک ساعت بعد دمو بره تو استور اونوقت دمو رو از pc اجرا می کنن:D دیگه هر کس یکم فکر کنه می فهمه یه خبرایی هستش:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
راستی چرا این دوستمون تو فیلم موهاش قهوه ای هستش:D
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
خدایی گرافیک دمو خیلی معمولی بود حتی در مقابل open world ها که البته امروز دیگه اکثر بازیا اوپن ورد شدن اصلا این دمو در حد اون تبلیغات نبود و اینکه احتمالا حتی به فروش بازی ضربه هم بزنه من که با کلی امیدواری شروع کردم و بدجور ناامید شدم حالا بعد از عرضه باید دید محیط بازی چه قدر بزرگه و واقعا چه قدر از این محیط مفیده
توی این دمو که همین محیط کوچیکش هم به شدت مرده بود و از کم تحرکی رنج میبرد درختا و گیاها ثابت
محیط غیر پویا جزییات کم که برای یه بازی نوبتی میتونست قابل توجیه باشه ولی برای یه بازی ریل تایم نه، در اکثر مواقع دوربین رو هر طرف میچرخوندی هیچ تحرکی تو محیط نمیدیدی من بعید میدونم اگه نسخه اصلی هم مثل این باشه بتونن به نصف اون ده میلیونی که گفتن برسن حتی

فقط خواستم دو نکته رو یاد اور بشم که ff های قبلی نوبتی یا tb نبودن ... این اشتباهیه که به طور اپیدمی همه جا دیده میشه ... ff ها atb هستن که گیم پلی پویا تر و سریعتری داره ...
بازی های مثل پرسونا tb هستن ....
نکته دوم هم به چه دلیل داینامیک نبودن محیط قابل توجیه میتونه باشه
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
شاید آف تاپیک باشه...

فقط من یک چیزی در مورد سری XIII بگم که همه میدونن من عاشقشم...
و همین فرشاد خیلی کوبونده بازی رو...
و مخصوصا عشق من یعنی لایت که به عنوان یک شخصیت مونث بارها گفتم شخصیت محکم و عالی داشت...
به هرحال...
خخخخخ...
/:)/:)

باشه ایراد رو میتونیم از XIII اوله بگیریم که میدونیم دلیلش برای Xbox اومدن بود و اینا...
ولی اگر کسی Lightning Returns رو کامل بازی کرده باشه که خیلی کم تموم کردن میتونید ببینید که بازی Open World کامل + ساید کویست های فراوون و کلی لباس و ایتم و اینا بوده...
مخصوصا مبارزات که خیلی نرم شده بود چون از پارتی بودن در اومده بود ولی بازم سنتی بود...

پس الکی ایراد نگیرید...
سری XIII پیشرفت کرد توی هر سری...
ولی داستانش , اره ضعیف عمل کرد...
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
شاید آف تاپیک باشه...

فقط من یک چیزی در مورد سری XIII بگم که همه میدونن من عاشقشم...
و همین فرشاد خیلی کوبونده بازی رو...
و مخصوصا عشق من یعنی لایت که به عنوان یک شخصیت مونث بارها گفتم شخصیت محکم و عالی داشت...
به هرحال...
خخخخخ...
/:)/:)

باشه ایراد رو میتونیم از XIII اوله بگیریم که میدونیم دلیلش برای Xbox اومدن بود و اینا...
ولی اگر کسی Lightning Returns رو کامل بازی کرده باشه که خیلی کم تموم کردن میتونید ببینید که بازی Open World کامل + ساید کویست های فراوون و کلی لباس و ایتم و اینا بوده...
مخصوصا مبارزات که خیلی نرم شده بود چون از پارتی بودن در اومده بود ولی بازم سنتی بود...

پس الکی ایراد نگیرید...
سری XIII پیشرفت کرد توی هر سری...
ولی داستانش , اره ضعیف عمل کرد...
جل الخالق!
تو بازیسنتر هم پیدا میشن کسایی که عاشق 13 باشن:D
من LR را تموم کردم.درسته بازی اپن بود و ساید کوئست های خوبی داشت.ولی مگه اون تایمر بالای صفحه به ادم مجال کافی می داد؟:D
بگذریم:D
.........................................
تا اونجایی که یادم میاد نقشه xv برابر با 720 هزار مایل مربع هست .اگه واقعیت داشته باشه خیلی راحت بقیه اپن ورد ها را میذاره تو جیبش:D
 
  • Like
Reactions: BARDI YA

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
چجوری میگین لایتنینگ شخصیت خوبی هست؟ یکی از مقوا ترین و meh... ترین و کپی ترین کاراکتر اصلی های کل سری هست. ارواح عمه اشون مثلا خواستند یه Cloud مونث بسازن که آبشون به شکل قشنگ و شیکی قطع شد.

کلا این XIII یه کابوس زشت و وحشتناک تو کل سری بود که امیدوارم بودیم با نیومدن اسمش حداقل یکم فراموش کنیم وجود خارجی داشته!
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
چجوری میگین لایتنینگ شخصیت خوبی هست؟ یکی از مقوا ترین و meh... ترین و کپی ترین کاراکتر اصلی های کل سری هست. ارواح عمه اشون مثلا خواستند یه Cloud مونث بسازن که آبشون به شکل قشنگ و شیکی قطع شد.

کلا این XIII یه کابوس زشت و وحشتناک تو کل سری بود که امیدوارم بودیم با نیومدن اسمش حداقل یکم فراموش کنیم وجود خارجی داشته!
:|
لایتنینگ دقیقا کپی کی هست؟
شما از یه military soldier انتظار ترا برنفورد بودن داری؟
کسایی مثل کلود و ترا و... اول بازی هاشون شخصیت هایی ضعیفن و کم کم ارتقا پیدا می کنند به اون قهرمان هایی که اخر بازی هستند.لایتنینگ اول 13 یه کاراکتر زن قوی و مصمم هست و با توجه به پیشینش و این که مسئول اداره خانواده هست شخصیتش بسیار عالی هست.تازه بر خلاف اکثر غریب به اتفاق کرکتر های زن زیر سایه بقیه نیست و برا بقیه غش و ضعف نمیاد.
این که شخصیت پردازی بد باشه یه چیزه این که شما خوشت نیاد یه چیز دیگه.از همون روز اول معرفیش هم به وضوح گفته بودند ادم خیلی خشک و سردی هست.
در مورد 13 هم فکر کنم بالا توضیح داده باشم!
 
  • Like
Reactions: tidus-yuna

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
چجوری میگین لایتنینگ شخصیت خوبی هست؟ یکی از مقوا ترین و meh... ترین و کپی ترین کاراکتر اصلی های کل سری هست. ارواح عمه اشون مثلا خواستند یه Cloud مونث بسازن که آبشون به شکل قشنگ و شیکی قطع شد.

کلا این XIII یه کابوس زشت و وحشتناک تو کل سری بود که امیدوارم بودیم با نیومدن اسمش حداقل یکم فراموش کنیم وجود خارجی داشته!
میشه این نکاتی که در مورد لایتنینگ مطرح کردی رو با ذکر دلایل توضیح بدی .. چون فکر کردم ما یه چیز دیگه بازی کردیم .... 13 هر چیزش مضخرف بود کارکترهای مونثش عالی بودن ...
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,434
نام
علی
میشه این نکاتی که در مورد لایتنینگ مطرح کردی رو با ذکر دلایل توضیح بدی .. چون فکر کردم ما یه چیز دیگه بازی کردیم .... 13 هر چیزش مضخرف بود کارکترهای مونثش عالی بودن ...
اون دختره که جیغ میزد رفیقه فنگ:D

ای کسانی که از فاینال سیزده خوشتان آمده، آیا نمیدانید سیزده نهس هست و این بازی نیز به همچنین؟:D ای ناباوران مرز پرگهر، آیا اون متارو باور دارید که تا قرمز بودن دیه چیزی نمونده بود؟(اقراغ/اغراق؟از همونا کردم:D):D ای بندگان، شرتی نیاید بگید متا کشکه و از این حروفه صدادار که خودمان شنیده ایم فراوان!:D در کل 13 خوب نبود:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر