Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
دوستان FFXV نسخه سه بعدی FFVI هست! برای یکی مثل من که از طرفدارهای خیلی خیلی قدیمی FF هستم سراسر نوستالژی و ریماینسنسه! به لحاظ تم خیلی عالی FFVI رو زنده کرده و فقط همه چیز سه بعدی شده!

ان سبک گیم پلی هم که دوستان میگن دیگه تاریخ مصرفش گذشته و دوزار نمی ارزه! اتفاقا بنظر من گیم پلی مدرنش هم فوقالعاده هست! در کل من همیشه ترجیحم این بوده که FF روح FF رو داشته باشه و با باقی چیزاش زیاد کار ندارم! یعنی گیم پلیش چی هست زیاد برام مهم نیست. شکل مدرن به سبک نومورا رو ترجیح میدم اما برام روح FF از همه مهمتره که FFXV هم اصلا بخاطر داشتن همین روح و حس این همه محبوبه! دقیقا همون چیزی هست که شخص من از یک عنوان به اسم FF انتظار دارم. تک تک المان هایی رو که بخاطرش عاشق این سری هستم رو داره. البته من سبک هنری FFX و FFIX رو به XV ترجیح میدم و باز استایل انهارو کمی بهتر میدونم اما با این حال طراحی هنری XV رو هم خیلی دوست دارم. کلا تا الان هیچ ایرادی به بازی وارد نیست! البته از نظر من! ولی خوب در کل فقط نظر من مهمه!:D
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
دوستان FFXV نسخه سه بعدی FFVI هست! برای یکی مثل من که از طرفدارهای خیلی خیلی قدیمی FF هستم سراسر نوستالژی و ریماینسنسه! به لحاظ تم خیلی عالی FFVI رو زنده کرده و فقط همه چیز سه بعدی شده!

ان سبک گیم پلی هم که دوستان میگن دیگه تاریخ مصرفش گذشته و دوزار نمی ارزه! اتفاقا بنظر من گیم پلی مدرنش هم فوقالعاده هست! در کل من همیشه ترجیحم این بوده که FF روح FF رو داشته باشه و با باقی چیزاش زیاد کار ندارم! یعنی گیم پلیش چی هست زیاد برام مهم نیست. شکل مدرن به سبک نومورا رو ترجیح میدم اما برام روح FF از همه مهمتره که FFXV هم اصلا بخاطر داشتن همین روح و حس این همه محبوبه! دقیقا همون چیزی هست که شخص من از یک عنوان به اسم FF انتظار دارم. تک تک المان هایی رو که بخاطرش عاشق این سری هستم رو داره. البته من سبک هنری FFX و FFIX رو به XV ترجیح میدم و باز استایل انهارو کمی بهتر میدونم اما با این حال طراحی هنری XV رو هم خیلی دوست دارم. کلا تا الان هیچ ایرادی به بازی وارد نیست! البته از نظر من! ولی خوب در کل فقط نظر من مهمه!:D

خیلی جالبه یکی از فاملی های ما همعشق فاینال فانتزی بود و از بچگی بازی میکرد.تقریبا میتونم بگم خوره ی فاینال بود!! و خصوصا از عشاق شماره ی هفتم!
اسمشم ماکان بود!! اول فکر کردم شمایی بعد توی پستی فقط تا بهمن ماه فعالیتتو نشون میداد!! واقعا داشتم مطمعن میشدم که پست شما رو اینجا دیدم و فهمیدم شما نبودی!! چرا؟؟
بیچاره اسفند سال پیش فوت کرد...
با بقیه ی حرفاتون کاملا موافقم.
این نسخه دقیقا روح و جان سری رو داره و یه نقش آفرینی ناب ژاپنی رو به رخ میکشه.
نمای شهر های نمایش داده شده هم عالی و بزرگه.
توی تریلر دو دقیقه ای کاملا مشخص بود.
این صحنه های سینماتیک ریل تایم هم که یه جورایی خیلی جذابن!!
فقط امیدوارم مثل شماره ی سیزده اینقد هاد بازی رو شلوغ پلوغ نکن که چیزی نشه دید!
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خیلی خب، اگه کسی نمیخواد بگه پس من میگم 8-|

حتما شنیدین که تاباتا گفته آخر دمو باس نداریم ولی بجاش یه سورپرایز داریم که هوادارای سری FF رو بدجوری شوکه میکنه، درسته؟!
خب تریلر جدید رو هم که همگیتون دیدن دیگه، خصوصا این صحنه رو:

به ماه توی این عکس دقت کنید. خیلی شبیه ماه واقعی خودمونه، مگه نه؟! این رو گوشه ذهنتون نگه دارید :D

مطمئنا خیلی هاتون هم سری FF XIII رو بازی کردین یا حداقل از پایان اون خبر دارین:
دنیای قبلی نابود میشه و لایتنینگ و دوستان به دنیای خودمون میان.

این خبر هم مطمئنا اکثرتون شنیدید:
"For Lightning, her story ends here in Lightning Returns: Final Fantasy 13, as this game is meant as a finale to this series," Toriyama said. "But we know that Lightning is an extremely popular character, even when compared to other Final Fantasy characters.



"So there is a possibility that Lightning would appear in other future Final Fantasy titles, not as a protagonist, but as a guest character."
Final Fantasy 13's Lightning could appear in future titles | Polygon

حالا اگه یه دو دو تا چهار تا کنیم:
- شوکه شدن هوادارای FF در انتهای دمو
- وجود ماه واقعی در XV
- پایان LR
- احتمال حضور لایتنینگ در FF های بعدی به عنوان کرکتر میهمان

پس به نظرم کاملا واضحه که اون شوکی که قراره به هوادارای FF وارد بشه چیزی نیست جز حضوره.......................................
C'mon guys I'm just kidding.........
Or am I؟! :blink::D
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
خیلی خب، اگه کسی نمیخواد بگه پس من میگم.
حتما شنیدین که تاباتا گفته آخر دمو باس نداریم ولی بجاش یه سورپرایز داریم که هوادارای FF رو بدجوری شوکه میکنه، درسته؟!
خب تریلر جدید رو هم که همگیتون دیدن دیگه، خصوصا این صحنه رو:

به ماه توی این عکس دقت کنید. خیلی شبیه ماه واقعی خودمونه، مگه نه؟! این رو گوشه ذهنتون نگه دارید :D

مطمئنا خیلی هاتون هم سری FF XIII رو بازی کردین یا حداقل از پایان اون خبر دارین:
دنیای قبلی نابود میشه و لایتنینگ و دوستان به دنیای خودمون میان.

این خبر هم مطمئنا اکثرتون شنیدید:

Final Fantasy 13***39;s Lightning could appear in future titles | Polygon

حالا اگه یه دو دو تا چهار تا کنیم:
- شوکه شدن هوادارای FF در انتهای دمو
- وجود ماه واقعی در XV
- پایان LR
- احتمال حضور لایتنینگ در FF های بعدی به عنوان کرکتر میهمان
پس خیلی واضحه که.............
C'mon guys I'm just kidding.........
Or am I؟! :blink::D

عاشقتم علی :x

کرکتر دوست داشتنیم رو با گرافیک خدا و جلوی نوکتیس ببینم دیگه تو زندگی هیچی نمیخوام :bighug:
اولین FF عمرم 13 بود که بعدش راه رو برای بقیه ی FF هایی که بازی کردم باز کرد !
خیلی خاطرات خوبی باهاش دارم !

lightning_and_noctis_by_noctisxlighting-d4kogq4.jpg

بهترین کرکتر زن کل دنیای گیمینگ ! :x

الان فرشاد و بیشتر بچه میاد جنگ جهانی راه میندازه :-"
همشون از لاتنینگ و سری 13 بدشون میاد :|
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
خیلی خب، اگه کسی نمیخواد بگه پس من میگم 8-|

حتما شنیدین که تاباتا گفته آخر دمو باس نداریم ولی بجاش یه سورپرایز داریم که هوادارای سری FF رو بدجوری شوکه میکنه، درسته؟!
خب تریلر جدید رو هم که همگیتون دیدن دیگه، خصوصا این صحنه رو:

به ماه توی این عکس دقت کنید. خیلی شبیه ماه واقعی خودمونه، مگه نه؟! این رو گوشه ذهنتون نگه دارید :D

مطمئنا خیلی هاتون هم سری FF XIII رو بازی کردین یا حداقل از پایان اون خبر دارین:
دنیای قبلی نابود میشه و لایتنینگ و دوستان به دنیای خودمون میان.

این خبر هم مطمئنا اکثرتون شنیدید:

Final Fantasy 13's Lightning could appear in future titles | Polygon

حالا اگه یه دو دو تا چهار تا کنیم:
- شوکه شدن هوادارای FF در انتهای دمو
- وجود ماه واقعی در XV
- پایان LR
- احتمال حضور لایتنینگ در FF های بعدی به عنوان کرکتر میهمان

پس به نظرم کاملا واضحه که اون شوکی که قراره به هوادارای FF وارد بشه چیزی نیست جز حضوره.......................................
C'mon guys I'm just kidding.........
Or am I؟! :blink::D

این عین جملش هست :
The demo won’t have any boss fights, but Square Enix said that there will be something even more impressive, which will have a huge impact on fans of the Final Fantasy series.

میبینی دقیق بعد از باس فایت گفته اگه میخواست راجع به شخصیت باشه مثل بقیه اطلاعاتش تو یه پاراگراف دیگه میزاشت

و گفته به جای باس فایت یه چیز خیلی مادر بگرید دیگه ای داره که فن های FF کف و خون قاطی میکنن (ترجمه شده به صورت زیادی روان :d ) گفته به جای باس فایت, بعد داشتن یه NPC چه ربطی به Boss Fight داره که باهم گفته ؟؟ البته بله در یه صورت خوشحال میشم اونم این که اون دختره لوس رو به عنوان یه دشمن بزارن تا اینکه تا میتونیم تیکه تیکش کنیم اونموقع من به شدت از حضور لایتنینگ تو بازی خوشحال میشم :))

حالا اینو ول کن چندتا کلمه آخرش رو چی میگی؟

فک نمیکنم وجود یکی از بدترین کاراکترای FF از بدترین سری FF چیز خیلی خفن و هیجان انگیزی برا فن های سری باشه :|

اون کسایی هم که میگن لایتنینگ محبوبه خودشونم میدونن چرا. آره اگه به ظاهر نگاه کنیم من همین الان عاشقش شدم اما وقتی تو بازی میبینیش با اون اخلاق . . . ول کن نمیخوام دهنمو باز کنم :d متنفر میشی ازش من لحظه به لحظه که این بشر رو نشون میداد واقعا عذاب میکشیدم حتی تو Partyم هم نمیزاشتمش چون نمیخواستم ببینمش
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
@علی
http://forum.bazicenter.com/thread15344/page24/#post2680269
:-/ :-"

البته همون موقع گویا ماکان به راه راستم هدایت کرده که حداقل در مورد اون توهم زدم:-"
منظورم بعد از اعلام تاباتا بود. درضمن اسپویل پایین رو بخون.
این عین جملش هست :


میبینی دقیق بعد از باس فایت گفته اگه میخواست راجع به شخصیت باشه مثل بقیه اطلاعاتش تو یه پاراگراف دیگه میزاشت

و گفته به جای باس فایت یه چیز مادر بگرید دیگه ای داره که فن های FF کف و خون قاطی میکنن (ترجمه شده به صورت زیادی روان :d ) گفته به جای باس فایت, بعد داشتن یه NPC چه ربطی به Boss Fight داره که باهم گفته ؟؟ البته بله در یه صورت خوشحال میشم اونم این که اون دختره لوس رو به عنوان یه دشمن بزارن تا اینکه تا میتونیم تیکه تیکش کنیم اونموقع من به شدت از حضور لایتنینگ تو بازی خوشحال میشم :))

حالا اینو ول کن چندتا کلمه آخرش رو چی میگی؟

فک نمیکنم وجود یکی از بدترین کاراکترای FF از بدترین سری FF چیز خیلی خفن و هیجان انگیزی برا فن های سری باشه :|

گفته "یه چیز فوق العاده تاثیر گذار میبینیم." حضور لایتنینگ برای 4ـمین بار متوالی توی یه نسخه اصلی از سری اونم وقتی که اکثر هوادارا ازش متنفرن واقعا تاثیر گذاره. بعد در ادامه هم میگه "It will have huge impact of the final fantasy series fans"

چه Impact ـی بزرگتر از دیدن لایتنینگ برای 4 ـمین بار متوالی اونم وقتی هوادارا تازه فکر میکردن از دستش راحت شدن؟! میدونی چه ضربه روحی و روانیی این حرکت به هوادارا وارد میکنه؟!

دارم شوخی میکنم بابا :D
اگه اشاره ای هم بخوان داشته باشن احتمالا به یکی از شخصیت های VII یا X یا یکی دیگه از نسخه های محبوب سریه :D
=================
تاباتا اعلام کرده که حدودا بین 50 تا 60 درصد بازی ساخته شده:
On FF XV’s Progress:
In terms of development, about 50 to 60 percent of the game is complete. We kind of started from the beginning of the game, so the first part is more complete than the others.

On The Open World:
Not literally everything is open world, but it is pretty vast, and you will be able to freely explore. You may have noticed that they’re traveling in a car. You can technically walk around the world, but we recommend using a vehicle, and it’ll be a journey driving through the continent.

On The Final Fantasy Icons:
In creating a new game, if you throw in familiar elements just to please the fans, it gives an impression that we’re very shallow. I’m very careful that. With each element of a familiar Final Fantasy icon that I include, I have to think about how it applies to the setting of the particular Final Fantasy numbered title, and make sure that it’s there because it’s necessary. In Episode Duscae, there is a sort of surprise element incorporated toward the end.

On Release Dates:
During the “Versus era” – though it might be weird to refer to it that way – we weren’t able to reveal any information on release timing because that was a project in which we had to overcome so many different problems that arose. Unfortunately, while we were trying to work through the issues, the timing never matched. But about two years ago, when I officially joined the project, we did a pretty major directional change when we decided not to go with the previous generation. I also had to talk with Nomura-san about the direction FF XV is going to take. Unfortunately, it’s still going to take a while, but I’m hoping people will reset their timers from when I joined the team and restart the count from there.

On Fan Reaction To XV:
We can’t gauge very well quite yet. Now that we have decided to put out a demo version, I’m hoping that the fans will come back to us with their input and feed us the passion that everybody has and let us know how they feel about the game.

Final Fantasy XV is about 50-60% complete - Tabata - NeoGAF

با این تفاسیر بعید میدونم بازی سال 2015 عرضه بشه.
 
آخرین ویرایش:

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
دوستان FFXV نسخه سه بعدی FFVI هست! برای یکی مثل من که از طرفدارهای خیلی خیلی قدیمی FF هستم سراسر نوستالژی و ریماینسنسه! به لحاظ تم خیلی عالی FFVI رو زنده کرده و فقط همه چیز سه بعدی شده!

چطور؟ :D اگه از نظر ستینگ منظورته، FFVI استیم پانک بوده (یکی از بهترین دنیا های استیم پانک ای که دیدم :D) و FFXV بیشتر به نوعی سایبر پانک هست. از لحاظ تم داستانی هم تا اینجا که من شباهتی نمی بینم :D کلا فاز FFVI یه چیز دیگه بود :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
با توجه به حرفای تاباتا به نظرم میشه گفت که دیگه کارگردان واقعی بازی تاباتا حساب میشه نه نومورا. ظاهرا بازی بعد از اضافه شدن تاباتا به تیم کلا تغییر کرده و این 55% هم مربوط میشه به همین دو سالی که تاباتا کارگردان بازی شده:
That isn't 55 percent after eight years worth of work. This is 55 percent during the two years Tabata has joined the project. It's something that Square Enix want to be very clear.
The Man Who Saved Final Fantasy XV

خدا میدونه اون 6 سال از 2006 تا 2012 رو داشتن چکار میکردن که بازی تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته (یا اینقدر پیشرفتش کم بوده) که ترجیح دادن از اول برای نسل هشتم بسازنش.

Edit: با توجه به حرفای تاباتا به نظر میاد Kotaku سال 2012 واقعا درست میگفته:
Rumor: Final Fantasy Versus XIII Is Dead
2012 بعد از اضافه شدن تاباتا کلا بازی تغییر میکنه و اون Versus XIII قبلی میمیره و جاش رو به XV ساخته جدید تاباتا میده.

Edit 2: از من میشنوید حتما این مصاحبه تاباتا با Kotaku رو بخونید:
The Man Who Saved Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اون تریلر 8 دقیقه ایه با رزولوشن بالاهم کیفیت خوبی نداشت

من کل اون کنفرانس Square Enix رو پیدا کردم با کیفیت واقعا درست و حسابی :d

فقط این که اون 8 دقیقه فقط توش نیست کل مصاحبه SE هست :d

32 دقیقست

watch?v=jGYHpvvRHUA

توش گیم پلی بیشتری از Type-0 هم نشون میدن خیلی خفنه
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
این عین جملش هست :


میبینی دقیق بعد از باس فایت گفته اگه میخواست راجع به شخصیت باشه مثل بقیه اطلاعاتش تو یه پاراگراف دیگه میزاشت

و گفته به جای باس فایت یه چیز خیلی مادر بگرید دیگه ای داره که فن های FF کف و خون قاطی میکنن (ترجمه شده به صورت زیادی روان :d ) گفته به جای باس فایت, بعد داشتن یه NPC چه ربطی به Boss Fight داره که باهم گفته ؟؟ البته بله در یه صورت خوشحال میشم اونم این که اون دختره لوس رو به عنوان یه دشمن بزارن تا اینکه تا میتونیم تیکه تیکش کنیم اونموقع من به شدت از حضور لایتنینگ تو بازی خوشحال میشم :))

حالا اینو ول کن چندتا کلمه آخرش رو چی میگی؟

فک نمیکنم وجود یکی از بدترین کاراکترای FF از بدترین سری FF چیز خیلی خفن و هیجان انگیزی برا فن های سری باشه :|

اون کسایی هم که میگن لایتنینگ محبوبه خودشونم میدونن چرا. آره اگه به ظاهر نگاه کنیم من همین الان عاشقش شدم اما وقتی تو بازی میبینیش با اون اخلاق . . . ول کن نمیخوام دهنمو باز کنم :d متنفر میشی ازش من لحظه به لحظه که این بشر رو نشون میداد واقعا عذاب میکشیدم حتی تو Partyم هم نمیزاشتمش چون نمیخواستم ببینمش

دوست عزیز چرا فکت صادر می کنی؟
دقیقا چه کسانی در جهان گفتن لایتنینگ از بد ترین شخصیت های تاریخه؟!
همینجوری الکی از جهان استفاده می کنن!! همه نمیدونم فلانو یا دنیا فلان بازی رو اونجوری میدونن و از اینجور های حرفای تخیلی!!
تاباتا حرف الکی نمیزنه!!
شما خبر نداری انگار فن های جهانی فاینال سیزدهم لایتنینگو برترین شخصیت زن تاریخ گیم میدونن!
اینم چیزی نیست که بخواد با لینک اثبات بشه و بنده هم اصلا حرف الکی نمیزنم.
والا سال 2009 اگه لینکی هم بوده باشه که بخواد اینو نشون بده بنده نمیدونستم قرار چند سال بعد باید اثبات بشه!! :))
لایتنینگ در بین طرفداران فاینال ( نه اینجا چون کلا عجیب غریبه ! :D ) کاملا محبوبه و اصلا اون چیزی که شما فکر میکنی نیست.
تنها سندی که الان دارم مجله ی بازی رایانه یکی از شماره هاشه ( که داخلش گفته شده این مورد و میدونین هیچوقت حرف الکی گفته نمیشه...مسخره بازی نیست ) و یه نظر سنجی توی چند سال قبل ( که خود مجله همین مبناش بود ) که لایتنینگو اول شده بود!!
یک چیز مشخصه:
شما تا ابد لایتنینگو و شماره سیزدهو بکبونی شاید بتونی نظر افراد اینجا که از دنیا بیخبرن ( منظورم همه نیست ) رو عوض کنی ...ولی چیزی که دنیا میبینه و خواهد دونست اینه:
شماره ی سیزده یک فاینال از ریشه ها دور شدست که گیمپلی جالبی نداره اما از شاهکار ترین داستان ها و روند داستانی رو داره به همراه شخصیت اصلی ای که خیلی ها اونو برترین شخصیت زن جهان میدونن.
بازم میگم مبنای من اینجا نیست و هیچ وقتی نخواهد بود و اونقدر بیکار نیستم که بخوام حرف الکی و از خود دروورده بزنم .
 
آخرین ویرایش:

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
لایتینگ صرفا خوشگل بود :d

بهترین کاراکتر بازی مونث در سری فینال به نظر من ریونا در فینال فانتزی 8 بود. خود فینال 8 بهترین نسخه این سری بود.

کجایی اسکوال که یادت بخیر:(
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
ولی جدا اگه اونجوری که علی دانته گفت لایتینگ باشه من حتی دموی FFXV رو تموم نمیکنم :d
در مورد لایتینگ هم اینجوریه که طرفدار زیاد داره ولی تا دلت بخواد هیتر داره که همینجوری هیت میورزن بهش :d معمولا هم اونایی که فن لایتینگ هستن اولین تجربشون از FF همین XIII بوده و هیتر ها هم فن های قدیمی تشکیل میدن (به دلایلی :d)
کلا به نظر خود منم لایتینگ صرفا خوشگله (بیجین به قول ژاپنیا) سوره داکه دا :d اگر نه واسه من شخصیتیه که توو دنیای FF جایی نداره.

پ.ن: ببخشید بردیا :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر