15 موردی که قبل از خریدن Vampyr باید به ان توجه کنید

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
vampyr.jpg

Vampyr بازی مورد انتظار استدیوی Dontnod کمتر از سه هفته دیگه منتشر خواهد شد از این رو به 15 چیزی که باید قبل خریدن این بازی باید در نظر بگیرید خواهیم پرداخت :

1. موضوع کلی داستان
در برهه ای از تاریخ در سال 1918 در شهر لندن آنفولانزا ی اسپانیایی همه جا شیوع پیدا کرده . داستان فرا طبیعی Vampyr در مورد شخصیت Jonathan Reid که یک دکتر وظیفه شناس ـه که طبق حوادثی تبدیل به یک خون آشام میشه . کشمکش اصلی شخصیت جاناتان در مورد زندگی بخشیدن به مردم بیچاره در قالب یک دکتر یا بر طرف کردن رفع نیاز هایش در قالب یک ومپایر خون خوار که تشنه ی خون مردمه

2. لندن سال 1918
Vampyr اگر چه یک بازی با فضا سازی ساختگی از لندن اون زمانه ولی طبق صحبت سازندگان برای بازسازی اون لندن از هر مرجعی که فکرش رو بکنید کمک گرفتن . برا باز سازی خود شهر لندن به شهر لندن سفر کردن کلا سازندگان تاکید زیادی بر روی فضای لندن سال 1918 بازی داشته اند

3. دنیای نیمه جهان باز (SEMI OPEN WORLD)
لازم به ذکر نیست که Open World تبدیل به یک رویکرد ثابت در این نسل شده و اکثر شرکتا سعی در Open World کردن بازیای خودشون میکنن . اما Vampyr قرار نیست چنین رویکردی رو پیش بگیره بلکه جهان بازی چیزی بین Open World و خطی قرار خواهد داشت که به عبارتی میشه گفت نیمه جهان باز ! بازی تشکیل شده از چند محیط بزرگ که میشه داخلش آزادانه گشت و گذار کرد و به کارهای جانبی پرداخت

4. انتخاب های سخت
در Vampyr شما باید دائم بین یک دکتر و یک خون اشام انتخاب کنید که ایا در جامعه بازی میخواهید از شما به عنوان یک دکتر با شرافت یاد شود یا اینکه یا این که یک خون آشام بیرحم که برا رفع نیاز هایش دست به کشتن هر گناه کار و بیگناهی میزنه ؟ این انتخاب ها فقط جنبه ظاهری و ندارن و در واقع ستون های اصلی تشکیل دهنده بازی محسوب میشند اینکه در آینده چه در انتظار شماست به همین انتخاب ها مربوط میشه

5. همه چیز به کشتن ختم نمیشود
در عین اینکه میتونید با خوردن خون افراد مختلف راه رو برای پیش برد در بازی هموار تر کنید طبق گفته سازندگان بازی میتونید بدون کشتن و خوردن خون حتی یک نفر بازی رو به پایان برسونید که خوب مطابقا هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت

6. مزایای کشتن
همون طور که پیش روی در بازی به صورت مصالحه امیز سختی های خودش رو داره خوردن خون ادم های مختلف هم مزایای زیادی رو برای شخصت اصلی به ارمغان خواهد اورد . با خوردن خون هر فرد مقدار قابل توجه XP دریافت میکنید که میتونید قدرت های خودتون را افزایش بدید و قابلیت های مختلفی رو فعال کنید . اگر شما خون نخورید XP زیادی دریافت نمیکنید و ممکنه برای انجام یک سری کار ها در بازی به مشکل برخورید . با همه این حال خشونت به خرج دادن در بازی پیامد های مختلفی دربر خواهد داشت

7. پیامد های خشونت
ماموریت های جانبی بخش مهمی از بازی محسوب میشند (مثل هر بازی RPG دیگه) NPC ها در بازی این ماموریت های را به شما محول میکنند . کشتن هر NPC در بازی ثبت خواهد شد در واقع هر NPC ممکنه مامورتی رو به شما محول کنه که با کشتن اون NPC شما دیگه رسما اون ماموریت رو نمیتونید دریافت کنید و حتی ممکنه عمل شما بر روی بقیه NPC ها هم تاثیر منفی بزاره و همچنین بر روی کل شهر لندن که تاثیر مستقیمی بر روی شهرت شما خواهد گذاشت

8. فرایند کشتن افراد مختلف
کشتن NPC ها به راحتی زدن یک دکمه نیست . مثل یک خون آشام واقعی شما هم راه و روش های خود را دارید با بررسی رفتار NPC ها و فهمیدن صفات شخصیتشان با آنها ارتباط بر قرار می کنید و در صورت برقرار کردن ارتباط درست با NPC ها ممکنه که اونها شما رو به خانه خودشون دعوت کنن . بعد ار کسب اطلاعات کافی اون وقت که شما باید تصمیم بگیرید که ایا مایل به کشتن و خوردن خون NPC مورد نظر هستید یا نه ...

9. چندین پایان مختلف
با توجه به سیستم گرفتن تصمیم های سخت و حیاتی بین مرگ زندگی افراد مختلف تعجبی ندارد که بازی چند پایان کاملا متفاوت خواهد داشت ! رفتا شما در گرفتن یا نگرفتن جون افرارد فقط بر روی زندگی افراد شهر تاثیر نخواهد گذاشت بلکه بر روی کل دنیای بازی تاثیر خواهد گداشت که به چهار پایان مختلف با تاثیرات مختلف بر روی این دنیا ختم خواهد شد ....

10. مناطق بازی
بازی از چهار منطقه اصلی تشکیل شده که به هم متصل هستند سازندگان قول داده اند که حوادث و رنگ بوی این مناطق بر اساس رفتار بازیکنان تغییر خواهد کرد به عبارتی منعکس کننده اقدام هایی خواهد بود که در بازی اتخاذ خواهید کرد . رفتار های شما میتواند باعث نابودی کامل یک منطقه شود یا اینکه به آن حیات ببخشد

11. NPC ها
بر خلاف اکثر بازی های RPG یا بهتره بگم اکثر بازی ها NPC ها به صورت حساب شده در بازی قرار داده شده اند . طبق چیزی که میدونیم در بازی در مجموع 60 عدد NPC وجود دارد که همه ظاهر متفاوتی دارن و کاملا قابل تشخیص و جدا از هم خواهند بود در واقع هر NPC صفات و رفتار شخصیتی منحصر به خودش رو داره هنگامی که برای کشتن اونها قصد کنید با توجه به اطلاعاتی که بدست میارید متوجه این تفاوت ها خواهید شد

12. صلاح و قدرت های شخصیت اصلی
در بازی بیشتر از صلاح دیگری از دندان و پنجه های خون اشامی خود استفاده میکنید علاوه بر این ها میتونید از صلاح گرم و سرد نیز استفاده کنید . همچنین در بازی یک سری قابلیت خون اشامی لحاظ شده مثلا میتونید یک لحظه ناپدید بشید و در تاریکی شب مخفی و بعد ناگهان به دشمن حمله کنید . سازندگان قول صلاح ها و قدرت های مختلفی رو دادند

13 . ارتقا دادن صلاح های خود
مثل هر بازی RPG دیگر شما میتواند در Vampyr صلاح های خود را ارتقاع بدید . این کارو میتونید از طریق خرج کردن XP یا کرفت کردن انجام بدید یا اینکه از طریق Loot و جست و جوی جسد افراد مرده . این مورد میتونه به هسته اصلی بازی تبدیل بشه "ایا حاضرید برای قویتر کردن شخصیت خود افراد مختلف را قربانی کنید ؟"

14. درخت مهارت
به دست آوردن XP از طریق مصرف خون و تحقیقات موفق به شما اجازه میده که شخصیتتون رو در درخت مهارت ارتقا بدید. ارتقاء در درخت مهارت به سه دسته تقسیم میشه:
Shadow که بر روی توانایی های مخفی ماندن تمرکز داره
Instinct که احتمالا تمرکز بیشتری روی مبارزه و توانایی های شما به عنوان یک خون آشام باید داشته باشه
Social که مهارت های اجتماعیتون رو افزایش میده که به نوبه خود به شما اجازه میده که پوششتون رو حفظ کنید و شکارتون رو بهتر بررسی کنید.

15. تنوع دشمن ها
همونطور که شما به عنوان خون اشام در دنیای بازی فعالیت میکنید خون اشام های دیگری هم حضور دارن که از نژاد شما هستن البته با شکل شمایل مختلف بعضی از اونها از دسته افراد ثروت مند هستن بعضیهاشون در در فاضلاب های شهری زندگی میکنن بعضی از اونها تبدیل به Werewolves بزرگ جسه ای شدن که به گونه خودشون رحم نمیکنن علاوه بر تمام این ها باید دائم با گروه ها شکارچیان خون اشام هم دست و پنجه نرم کنید

15 Things You Need To Know Before You Buy Vampyr
 
آخرین ویرایش:

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
اول از همه حسابی خسته نباشید:x
واقعا حرکت خیلی خوبیه امیدوارم برای بازی های دیگه هم حرکاتی تو این مایه داشته باشیم:D
پ.ن: عنوان تاپیک کلاه "آن" جا افتاده:)
 
  • Like
Reactions: Morgoth Bauglir

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,904
نام
نـــــــویـــــــــد
یکی از بهترین ویدئوها و مطالب مربوط به گیم توی یوتیوب و سایت‌های مختلف همین nمورد قبل خریدن بازی هستش، واقعا حرکت خوبی زدی ترجمه شدش رو قرار دادی داخل فروم :D
خسته نباشی

در مورد خود بازی همه چیزش عالی به نظر میرسه، از سیستم مبارزات بگیر تا اتمسفر و فضای عالی و همچنین گرافیک، با این توضیحاتی که قرار دادی بیشتر امیدوار شدم که یه عنوان موفق و خوب بشه :D
 

armin_shadow

A New Era Begins
ناظم انجمن
Mar 18, 2006
3,233
نام
آرمين
یکی از موارد جالبی که بهش اشاره شده این هست:

11. NPC ها
بر خلاف اکثر بازی های RPG یا بهتره بگم اکثر بازی ها NPC ها به صورت حساب شده در بازی قرار داده شده اند . طبق چیزی که میدونیم در بازی در مجموع 60 عدد NPC وجود دارد که همه ظاهر متفاوتی دارن و کاملا قابل تشخیص و جدا از هم خواهند بود در واقع هر NPC صفات و رفتار شخصیتی منحصر به خودش رو داره هنگامی که برای کشتن اونها قصد کنید با توجه به اطلاعاتی که بدست میارید متوجه این تفاوت ها خواهید شد

خیلی وقته دوست داشتم همچین چیزی توی بازی ها پیاده بشه، البته اگه منظورش همونی باشه که فکر می کنم (یعنی هر یک از افراد محیط بازی برای خودشون شناسنامه دارن و NPC رندم نیستن) اما خوب وقتی وسعت بره بالا قطعا کار خیلی سختی می شه! ولی با این حال میشه تعدادی رو که نقش های مهم دارن اینطوری طراحی کرد! برای Watch Dogs مثلا هر NPC اسم داشت و شغل و درآمد و ...! ولی دوست دارم این موارد رو بشه دید توی بازی! مثلا یکی رو دیدیم که کارمند بانک هست، بعد سر صبح ببینی که داره می ره بانک و مثال های مشابه! اما خوب کار زیادی می خواد و از اون سمت فکر کنم پردازش سنگینی بطلبه که فعلا در توان نسل نیست.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
ممنون از دوستان تمام سعی من این بود که کمی بازی رو بیارم تو مرکز توجهات واسه همین ایده ترجمه این نوشته به مغزم خطور کرد . خیلی کامل و مفید مختصر در عین حال کاربردی امیدوارم که از این دست مقاله ها بازم ببینیم ....

خیلی وقته دوست داشتم همچین چیزی توی بازی ها پیاده بشه، البته اگه منظورش همونی باشه که فکر می کنم (یعنی هر یک از افراد محیط بازی برای خودشون شناسنامه دارن و NPC رندم نیستن) اما خوب وقتی وسعت بره بالا قطعا کار خیلی سختی می شه! ولی با این حال میشه تعدادی رو که نقش های مهم دارن اینطوری طراحی کرد! برای Watch Dogs مثلا هر NPC اسم داشت و شغل و درآمد و ...! ولی دوست دارم این موارد رو بشه دید توی بازی! مثلا یکی رو دیدیم که کارمند بانک هست، بعد سر صبح ببینی که داره می ره بانک و مثال های مشابه! اما خوب کار زیادی می خواد و از اون سمت فکر کنم پردازش سنگینی بطلبه که فعلا در توان نسل نیست.

اراه ارمین جان وقعا کار سنگینی میشه اونم برا یـ بازی RPG تو سطح Open World ! اینجور که پیداست و دارن تو فضای مجازی این شهروند ها رو معرفی میکنن من فک میکنن که خیلی رو این مورد وقت گذاشته باشن و از اونجایی که بازی کلا 60 تا شهروند بیشتر نداره فک نکنم کار سختی براشون باشه قبلا هم گفتم تو سطح یـ بازی AA اگه بتونن این مورد رو هندل کنن کار بسیار بزرگی کردن \m/
 
آخرین ویرایش:

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,706
نام
Ebrahim
خسته نباشید احمد جان، مقاله خوبی بود.:x\m/ما که از همون زمان معرفیش منتظر این بازی بودیم، ولی حالا بعد از این مقاله دیگه نمی تونیم منتظرش بمونیم:D باید سریع به دستمون برسه:((
 
  • Like
Reactions: K I 1 1 E R

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
دستت درد نکنه!:D امیدوارم اینجا حداقل افراد بیشتری جذب بازی شده باشن!:x

خود بازی هم امیدوارم موفقیت خفنی کسب کنه؛ هم الان و هن آخر سال (حالا GOTY که نه ولی بخش های مختلف نامزد جوایز بشه حداقل) کلا جوری بشه که این تیم همینطور بزرگ تر بشه و تو چشم بیاد، جوری که همه برای بازی های جدیدشون لحظه شماری کنند!:D
ایده خود بازی و کلا اخبار مربوط بهش خفن میزنند! کارهای جالبی دارن انجام میدن کلا:x
 

saeed hs

کاربر سایت
May 21, 2015
539
نام
سید سعید
بسیار ممنون
بنظرم بازی خوبی بشه
نمی دونم چرا تریلر ها رو دیدم یاد the order افتادم تمش انگار یجور اونجوری بود :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر