12 ساعت با The Witcher 3 Wild Hunt: جزییاتی کامل از آخرین ساخته CD Projekt

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
خبر اصلی تقریبا مال 20 روز پیشه ولی خب تایپکای بخش اخبار و خود بازی رو که چک کردم هیچکس نزاشته بودش برای همین گفتم بد نیست یه تاپیک براش بزنم.

ia42nta67jq6wyr8w89e.png


به تازگی مجله آلمانی Gamestar.de موفق شده است تا به مدت دو روز و بدون هیچ محدودیتی Witcher 3 Wild Hunt را تجربه کند. خبرنگار این مجله موفق شده تا در این مدت 12 ساعت از بازی را تجربه کرده و شخصیت خود را به Level 7 برساند. وی در مورد تجربه اش گفته است:
این دو روز من با گرلت (شخصیت اصلی بازی) یکی از زیباترین، هیجان انگیزترین و پربارترین تجربه هایم در طول 33 سال زندگی گیمینگم بود.

پیشنمایش کاملی از این عنوان در آخرین شماره از مجله Game Star چاپ شده که در ادامه بخش هایی از آن را برای شما قرار خواهم داد.



  • در بازی 4 درجه سختی وجود دارد (Easy, Normal, Hard, Dark) که هر کدام میزان توانایی هیولاها را تغییر میدهند. Hit Point/Hit Box ها در هر 4 درجه سختی ثابت هستند.
  • بعد از تموم کردن هر کدام از قراردادهای شکار هیولا میتونید با استفاده از یه Mini Game برای گرفتن پول بیشتر چانه زنی کنید.
  • ماموریت های فرعی بسیار خوب طراحی شده اند و نویسندگی و پراکندگی داستانی آنها بسیار بالاست.
  • استفاده از دارو برای درجات سختی بالاتر بسیار حیاتی است. هر ترکیب را فقط کافیست یکبار درست کنید و پس از آن در صورت داشتن الکل میتوانید آن را دوباره پر کنید. داروها را میتوان برای کارایی بهتر آپگرید کرد. هرچند داروهای قویتر میزان آلودگی سمی بدن شما را نیز بالاتر خواهند برد.
  • Novigrad و No Man's Land در واقع یک نقشه بوده و در مجموع بسیار بزرگتر از Skyrim هستند. جزیره های Skellig دیگر بخش بزرگ بازی را تشکیل میدهند. در کنار آن، 5-6 منطقه جداگانه دیگر از جمله Kaer Morhen در بازی وجود دارند.
  • تا جایی که خبرنگار بازی کرده Witcher 3 هیچگونه Respawning (ظهور مجدد) برای دشمنان ندارد. در طول 2 روز بازی او دشمنانی که کشته بود دوباره در آنجای قبلی ظاهر نشده اند.
  • بهترین Item های بازی از راه Crafting(ساختن) بدست می آیند.
  • مجله GS بشدت از داستان و نحوه پخش شدن خط های داستانی (شاخ و برگ گرفتن آن) و این حقیقت که نمیتوان به راحتی آنها را حدس زد، راضی بودند.
  • برای کسانی که میخواهند یک راه خاص را بروند و بازی را به یک صورت خاص تمام کنند، به دلیل وسعت داستان و نحوه پخش شدنش سخت است که بفهمید دقیقا از کجا کار "خراب" شد تا بخواهند با یک Save/Load ساده به آنجا برگشته و اشتباهتشان را اصلاح کنند.
  • برخلاف سیستم انتخاب دیالوگ در عناوین Bioware، در Witcher 3 تصمیم ها به صورت "خوب" و "بد" دسته بندی نشده اند. (بسته به موقعیت) خود بازیکن باید متوجه شود که کدام تصمیم بد و کدام خوب است.
  • GS از Gwen (بازی کارتی) درون W3 خوشش آمده و طراحی آن را تحسین کرده است.
  • W3 دو شهر بسیار بزرگ به نام های Novigrad و Oxenfurt خواهد داشت. هر دو بسیار زنده به نظر میایند.
  • منطقه No Man's Land شامل 25 روستای کوچکتر خواهد بود.
  • در بازی دهکده هایی به بزرگی Flotsam از نسخه 2 وجود دارد.
  • بازی برای گرفتن اجازه نشر برای MS و Sony ارسال شده است.
  • Geralt میتواند از مردم دزدی کند. هرچند سیستم فعلی بسیار ساده و آسان است و جای کار دارد.
  • خبرنگار (Level 7) با یک ضربه از Wyvren ـی که Level 24 داشته، کشته شده است. پس هیولاها با شخصیت اصلی Levelـشان افزایش پیدا نمیکند.
  • بخشهای Ciri در مجموع بین 5 تا 10 ساعت خواهند بود و بیشتر مانند یک بازی Action Adventure میباشند تا RPG. بسته به موقعیت Ciri توانایی های خاصی خواهد داشت و از درخت آپگرید در این بخشها خبری نیست.
  • میتوان با ساخت کیسه هایی برای زین اسب خود Storage ـتان را افزایش دهید، هرچند برای دسترسی به آیتم های قرار داده شده در این Storage ها باید به پیش اسبتان رفته و از آنجا برشان دارید.
  • ریش Geralt با گذر زمان رشد خواهد کرد. برای کوتاه نگه داشتنش مجبورید بعد از چند روز به آرایشگاه بروید.
  • به گفته خبرنگار GS با وجود واقع گرایانه بودن دنیای بازی، سفر کردن در آن هیچوقت خسته کننده نیست و تمام مدت مشغول کشف کردن/دیدن چیزای جدید هستید.
  • جزییات ریز زیادی همچون توقف Roche برای خوردن سیبی از یک سبد، در بازی وجود دارد.
  • دنیا میتواند بر اساس تصمیمات شما تغییر کند اما این موضوع محدودیتی دارد. مثلا همانند Skyrim نمیبینید که مردم یکدفعه ای با اژدها درگیر شوند.
  • بازی Open World است اما تقریبا همه چیز "کنترل شده" است و سازنده برای همه بخش ها "برنامه ریزی" کرده است.
  • گرلت در مورد بسیاری از اتفاقات بازی نظر میدهد/حرف میزند. مثلا هنگامی که دارد رد چند نفر یا یک شکار را میگیرد.
  • انواع بسیار زیادی از دشمنان در بازی وجود داشته و هر یک حس متفاوتی نسبت به دیگری دارند.
  • ماموریت های فرعی بسیار عالی کار شده اند و هر کدام داستان خاص خود را گفته و نسبت به Geralt واکنش نشان میدهند.
  • تمام دنیا بسیار زنده و واقع گرایانه بنظر میاید.
  • هر منطفه در بازی رنگ پردازی و احساس خاص خود را دارد.
  • "غیرممکن است که بتوانید 2 بار ویچر 3 را دقیقا به یک صورت تمام کنید"
  • Open World بودن بازی ممکن است بر روی Pacing افرادی که زیاد اهل RPG نیستند تاثیر بگذارد.
  • موسیقی بازی در کل خوب بوده و بسته به موقعیت بازی به صورت داینامیک عمل میکند. هرچند نمیتوان گفت موسیقی شاهکار یا فوق العاده است.
  • به گفته خبرنگار NPC ها نسبت به بعضی رفتار Grealt واکنشهایی نشان داده یا در موردشان نظر میدهند. هرچند وی اعتراف کرده که آنقدر وقت نداشته تا با انجام کارهای بزرگتر واکنش های قابل توجه تری از NPC ها بگیرد.
  • خشونت تصویری بازی بسیار زیاد بوده خصوصا در موارد قطعی اعضای بدن و به نسبت TW1 و TW2، هرچند بازی همچنان طبیعی به نظر میاید.
  • تنها لودینگ بازی در محیط خارجی مپ بین سرزمین اصلی و Skellig است.
  • بعضی ساختمان های بسیار بزرگ و داستانی ممکن است لودینگ داشته باشند، هرچند ساختمان های عادی اینگونه نیستند.
  • تمام Item های انتخاب شده در خود بازی بر روی Grealt قابل مشاهده هستند.
  • مبارزه با دستان خالی برگشته است، اینبار بدون QTE. مبارزات به صورت طبیعی برگشته و دارای ضربات سریع و قوی میباشند.
  • شهرها دارای اکوسیستم واقع گرایانه هستند، به عنوان مثال همانند قرون وسطا در حومه شهر میتوان Craftsman ها را پیدا کرد.
  • ماموریت های فرعی به صورت رندوم و اتفاقی طراحی نشده و هر کدام مکان و داستان مخصوص خود را دارند.
  • محیط هیچ تغییر یکدفعه ای نخواهد داشت (مثلا از صحرا یدفعه ای به منطقه مرطوب و جنگلی تبدیل شود) تغییرات محیط کاملا طبیعی و واقع گرایانه هستند.
  • در طول این 12 ساعت دنیای بازی هیچوقت احساس پوچی یا خالی بودن نداشته است.
  • خبرنگار با هیچ ماموریت فرعی بیخودی -مثل بدست آوردن یک آیتم ساده (Fetch Quest)- روبرو نشده است.
  • بازی بسیار جذاب است و شما را "به دورن خود" میکشد. W3 توانسته بدون از دست دادن پیچیدگی نسخه های قبلی در عین حال بسیار روانتر از آنها باشد.


r4jj16fq0g6u6ilcc77i.png


مسائل تکنیکی
  • HUD را میتوان به صورت کامل شخصی سازی کرد. Icon ها و نشانه های Quest را نیز میتوان از روی نقشه برداشت که در صورت انجام اینکار، نشانه های صوتی/تصویری (فریاد زدن یک شخصیت برای کمک و...) برای راهنمایی شما فعال خواهند شد.
  • خبرنگار با هیچ NPC تکراریی روبرو نشده. به عنوان مثال در Novigrad تمام شخصیت ها چهره ای مخصوص و خاص داشته اند.
  • Controller نسبت به موس و کیبورد حس برتریی دارد.
  • درهای آزاردهنده نسخه دوم در W3 وجود نخواهند داشت. اینبار درها به صورت خودکار و بدون زدن دکمه ای باز میشوند. برای ورود به ساختمان ها نیز لودینگی وجود نخواهد داشت.
  • Patch روز اول برای بازی تایید شده است.
  • رزولوشن نسخه X1 برای ارائه کیفیت اجرایی بهتر همان 900p باقی خواهد ماند.
  • با استفاده از کارت گرافیک GTX 980 میتوان در رزولوشن 1080p تمام تنظیمات را روی حالت نهایی قرار داده + تنظیمات مخصوص موی Nvidia را فعال کرد و در عین حال گیم پلیی روان داشت.
  • تنظیمات Ultra تحول بسیار بزرگی در گیاهان و مدل شخصیتها ایجاد خواهد کرد. هرچند صحنه هایی هستند که در آنها تفاوت بین High و Ultra کمتر احساس میشود. نورپردازی در بازی بسیار عالیست به گونه ای که حتی افتادن یک مشعل در بین تعداد زیادی از گیاهان نیز اثر بسیار خوبی برجای میگذارد.
  • سوویچ بین کنترولر و موس (برای استفاده از منوها) سریع و آسان است.
  • لودینگ های بازی در PCهای High End بسیار کوتاه است.
  • بازی بهترین آب و هوای داینامیک را در بین تمام بازی های که GS تا الان تجربه کرده است دارد.
  • در بازی با باگ های کمی روبرو شدند، بدون هیچگونه Freez یا Crash ـی.
  • هیچ گزینه ای برای Draw Distance در بازی وجود ندارد اما ظاهرا خبرنگار از Default بازی راضی بوده است.

The Witcher 3 Wild Hunt قرار است در تاریخ 19 May سال جاری برای PS4،X1 و PC عرضه شده و حسن ختامی بر داستان شخصیت محبوب این سری Geralt of Rivia باشد.


منبع
 
آخرین ویرایش:
حداقل انتظاراتم تاکتیک بیشتر، جادوهای فعال تر، تفاوت های اساسی تر بین سه شاخه ارتقا و سیستم تلنت کارآمد و متنوع هست که هیچکدوم تو ویچر نبود!
بهترین بازی ARPG ـی که همه این چیزایی که میگی رو داره معرفی کن تا ما هم لذت ببریم:دی این چیزی که تو گفتی هم تقریباً از بحث Combat ـی که می گفتی متفاوت بود:دی
تاکتیک بیشتر با Action RPG بودن بازی خیلی کمتر از چیزی که فکرشو می کنی میتونه به بازی تزریق شه این اولیش، جادوهای بیشتر به شرط کارآمدتر بودن بهترن و البته کیه بدش بیاد از آپشن های بیشتر برای فایتش!
سیستم Level Up بازی هم بد نبود درسته Perfect نبود ولی بد نبود کلاً.
کلاً پکیجی که بازی ارائه می کرد پکیج خوبی بود درسته توی هیچی Perfect نبود ولی به عنوان یه مجموعه خیلی خوب کار می کرد اقلاً.
 
بهترین بازی ARPG ـی که همه این چیزایی که میگی رو داره معرفی کن تا ما هم لذت ببریم:دی این چیزی که تو گفتی هم تقریباً از بحث Combat ـی که می گفتی متفاوت بود:دی
تاکتیک بیشتر با Action RPG بودن بازی خیلی کمتر از چیزی که فکرشو می کنی میتونه به بازی تزریق شه این اولیش، جادوهای بیشتر به شرط کارآمدتر بودن بهترن و البته کیه بدش بیاد از آپشن های بیشتر برای فایتش!
سیستم Level Up بازی هم بد نبود درسته Perfect نبود ولی بد نبود کلاً.
کلاً پکیجی که بازی ارائه می کرد پکیج خوبی بود درسته توی هیچی Perfect نبود ولی به عنوان یه مجموعه خیلی خوب کار می کرد اقلاً.
کلا تعریف ازARPG چیه?? هر بازی که نقش آفرینی هست ولی مبارزات داغون داره و هیچ بویی از سیستم های اصلی RPG تو مبارزات ندیده میگین ARPG مثل مس فکت!
همه اینا نظر توست و من حرفم همون ایراداتی هست که گفتم!
 
من فکر میکنم کم بودن جادو ها و تعصیر گذاریشون توی کشتن دشمنها به این خاطره که گرلت یه هیرو هست مثل کریتوس و دانته و راحت دشمنها رو با شمشیر سلاخی میکنه یه جای هم تو تیزرا به گرلت میگه که کیلینگ ماشینه به همین خاطر براش اوفداره:d که با احتیاط و تاکتیک بجنگه یا هزار جور مجیک بزنه به دشمن
 
کلا تعریف ازARPG چیه?? هر بازی که نقش آفرینی هست ولی مبارزات داغون داره و هیچ بویی از سیستم های اصلی RPG تو مبارزات ندیده میگین ARPG مثل مس فکت!
همه اینا نظر توست و من حرفم همون ایراداتی هست که گفتم!

تعریف ARPG بازی RPG ـی هست که تمرکز اصلی بخش RPG ـیش روی قسمتی غیر از مبارزات هست. Deus Ex 1 یکی از بهترین بازی های RPG تاریخ یه بازی Action RPG هست،یا سری System Shock. این که بازی سبک مبارزاتی Classic RPG رو نداره نقص نیست، صرفاً علاقه شدید تو به عناوین CRPG باعث شده که اینو نقص ببینی. مثل خیلی از دوستان Action Adventure باز که Action تر شدن WW رو یه نقص برای PoP می دونن.:دی

پ.ن:Mass Effect هم نسخه به نسخه کلاً بازی غیر RPG تر شد و فقط مختص به مبارزات نبود! مثلاً سیستم دیالوگ بازی که خیلی ساده شد.
 
تعریف ARPG بازی RPG ـی هست که تمرکز اصلی بخش RPG ـیش روی قسمتی غیر از مبارزات هست. Deus Ex 1 یکی از بهترین بازی های RPG تاریخ یه بازی Action RPG هست،یا سری System Shock. این که بازی سبک مبارزاتی Classic RPG رو نداره نقص نیست، صرفاً علاقه شدید تو به عناوین CRPG باعث شده که اینو نقص ببینی. مثل خیلی از دوستان Action Adventure باز که Action تر شدن WW رو یه نقص برای PoP می دونن.:دی

پ.ن:Mass Effect هم نسخه به نسخه کلاً بازی غیر RPG تر شد و فقط مختص به مبارزات نبود! مثلاً سیستم دیالوگ بازی که خیلی ساده شد.
حرف حساب جواب نداره ولی باز همین که خودت میگی تمرکز ویچر رو بخش مبارزات نیست و من اینو ضعف میدونم، شاید به نظر خیلی ها نباشه ولی واسه من ضعفه!!:d
 
خیلی سعی کردم توی بحثتون دخالت نکنم... ولی نشد. :d
ولی خب در کل سیستم مبارزات اکشن نابود میشه همون نسخه کنسولیه DA II. وگرنه W2 نسبت به اون خیلی وضعیت بهتری داشت :دی

یعنی هر بازی ای که شد ARPG سیستم مبارزاتش داغونه؟ :-/:d
اگر منظورت تغییر به اکشن ـه که ویچر از اول سیستم مبارزاتش نابود بود! :d
ولی نمونه ی بارز سیستم مبارزه ی خیلی خوب اکشن ساخته های From Software ـه که به جای اسکی از اثار غربی روی پای خودش واستاد و به یه سیستمی دست پیدا کرد که حالا حالا یکی از رازهای موفقیتشونه .
اما سیستم مبارزات ویچر2 در برابر DA II هیچ حرفی برای گفتن نداره. چون DA II فرقی چندانی با Origins نداره فقط تعداد اسپل ها و اسکیل ها کمتر شده. نسخه ی کنسولی بازی هم هیچ فرقی با نسخه ی PC ـیش نداره که بگیم اره نسخه ی کنسولی DA II اکشن شد، پس نابود شد.
تنها فرقش اینه که حمله ی خودکار نداره و مدام باید X یا A زده بشه که فقط باعث شست درد میشه! همین! :d
یعنی تنها فرقش با نسخه ی پی سی همین شست درد ـست! :d
 
یعنی هر بازی ای که شد ARPG سیستم مبارزاتش داغونه؟ :-/:d
اگر منظورت تغییر به اکشن ـه که ویچر از اول سیستم مبارزاتش نابود بود! :d
ولی نمونه ی بارز سیستم مبارزه ی خیلی خوب اکشن ساخته های From Software ـه که به جای اسکی از اثار غربی روی پای خودش واستاد و به یه سیستمی دست پیدا کرد که حالا حالا یکی از رازهای موفقیتشونه .
اما سیستم مبارزات ویچر2 در برابر DA II هیچ حرفی برای گفتن نداره. چون DA II فرقی چندانی با Origins نداره فقط تعداد اسپل ها و اسکیل ها کمتر شده. نسخه ی کنسولی بازی هم هیچ فرقی با نسخه ی PC ـیش نداره که بگیم اره نسخه ی کنسولی DA II اکشن شد، پس نابود شد.
تنها فرقش اینه که حمله ی خودکار نداره و مدام باید X یا A زده بشه که فقط باعث شست درد میشه! همین! :d
یعنی تنها فرقش با نسخه ی پی سی همین شست درد ـست! :d
اگه پستام رو درست میخوندی میفهمیدی که من همچین حرفی نزدم :دی
توی همون ARPG ها هم باز سیستم مبارزات بی نظیر (Dragon's Dogma)، عالی(Dark Souls)، خوب(Witcher) و بد (Dragon Age II) داریم :دی حرف من این بود که سیستم مبارزات Witcher 2 شاید یکم زیادی ساده بوده باشه ولی باز به نسبت خود بازی بد نبود، بجاش DA II بدترین سیستم مبارزاتی رو که میشد برای دنباله DAO در نظر گرفت پیدا کرده بود. در ضمن من میگم نسخه کنسولی چون نسخه PC رو بازی نکردم برای همین در موردش نظر نمیدم وگرنه اگه نسخه PC هم سیستم مبارزاتش دقیقا همینی بود که ما روی کنسول ها بازی کردیم و در واقع مجبور بودیم با اون اکشن افتضاح پیش بریم (که بعید میدونم اینطوری بوده باشه) پس اونم آشغالی بیش نبوده :دی در واقع نسخه کنسولی DA II یه دنباله ARPG بد برای یه CRPG فوق العاده بود.

سیستم مبارزات خیلی خوب و حرفه ای برای یه بازی کلاسیک (CRPG) میشه DA:O (و ظاهرا DA:I) و معادلش برای بازی های ARPG میشه Dragon's Dogma یا Souls Game (یا بازیی که همه از یاد بردنش، Kingdom's of Amalur Reckoning) این وسط Witcher با وجود اینکه مبارزاتش فوق حرفه ای یا خیلی عالی نیست ولی باز به نسبت سبک بازی از سیستم خوبی برخورداره.

این وسط اکثر کسایی که از سیستم مبارزات Witcher ناراضی اند توقع پیچیدگی های یه بازی CRPG رو از اون داشتن که خب توقع درستی نبوده و نیست :دی
 
آخرین ویرایش:
علی سیستم مبارزات DA II نسبت به DAO "سطحی تر" بود نه "بدتر":biggrin1: یه جورایی اکشن تر شده بود و "عمق" خودش رو از دست داده بود. با این حال من و همین مجتبی خائن (:biggrin1:) باهاش حال کردیم (علی رغم ایراداتی که داشت). ولی "نسبت" به W2 و یا یه سری بازی معدود دیگه، عالی بود.
نمیدونم علی W2 رو بازی کردی یا نه، اما گیم پلی یه جور خیلی بدی ساخته شده و خیلی سنگینه. کلهم خلاصه شده توی ضربات قوی و معمولی. حتی Sign ها هم بیشتر اوقات به خاطر همین پرداخت بد و ناهماهنگی و عدم توازن بین گرالت و دشمنا، بی کاربرد بودن. بدترین قسمت هم همونطور که گفتم، باگ مسخره بازی بود که طرف از 6 کیلومتری ضربه میزنه و تو Dodge میکنی ولی ضربه بهت میخوره.
 
اینکه من فکر میکنم بهترین سیستم مبارزات و گیم پلی رو بین بازی های نقش آفرینی در بازی kingdom of amalur:reckoning دیدم به نظرتون اشتباهه؟من بعد از بازی kingdom هم ویچر رو تا آخر بازی کردم و هم اسکایرمو.هیچکدوم نتونستن لذتی که kingdom با گیم پلی نابش به من داد رو القا کنن.البته چند روزی میشه دراگون ایج جدیدو بازی میکنم باید اعتراف کنم داره لذتی بیشتری از آنچه با kingdom به دست آوردمو بهم میده.ولی از لحاظ گیم پلی و مبارزات بازم میگم kingdom به نظر من از همه اینا سرتر بود.البته احتمالا خیلیا با من موافق نیستن:(
 
آخرین ویرایش:
کلا سیستم مبارزات ویچر بدترین نکته ی بازیه و ادم اصن دوس نداره توش مبارزه کنه انقد بد و ناقص این قسمتش :| یجورایی میشه گف بد قلقه اکشن بازی و اصن روون نیس اما باقی قسمتای بازی انقد کاملن که باعث میشه اون ایراد اونقد بزرگ به چشم نیاد تو نسخه ی سومم که انگار دس نزدن به سیستم مبارزات فقط یکم خوش دست ترو روون ترش کردن اما اصن کافی نیس ولی خوب باقی بخشای بازی نقص نداره و بنظرم راحت میتونه نامزد گوتی بشه اما متای 95 اینا و بالاتر اصن به سیس بازی نمیخوره :d و تو اون حدا نیس همون 85 تا 90 خیلی به بازی میاد
 
اینکه من میگم بهترین سیستم مبارزات و گیم پلی رو بین بازی های نقش آفرینی در بازی kingdom of amalur:reckoning دیدم به نظرتون نظر اشتباهیه؟
نظر شما متین ـه؛ منتهی نکته اینه که KoA بیشتر ازین که نقش آفرینی باشه یه بازی اکشن سوم شخص بود که سیستم لول آپ مناسب و قوی ای هم داشت!:دی از نظر کلاس کاری یه چیزی تقریباََ شبیه به شَدو آو موردور.
پ.ن: من البته خیلی KoA رو دوست دارم.
 
نظر شما متین ـه؛ منتهی نکته اینه که KoA بیشتر ازین که نقش آفرینی باشه یه بازی اکشن سوم شخص بود که سیستم لول آپ مناسب و قوی ای هم داشت!:دی از نظر کلاس کاری یه چیزی تقریباََ شبیه به شَدو آو موردور.
پ.ن: من البته خیلی KoA رو دوست دارم.
درسته.المانهای نقش آفرینیش پررنگ نبود.ولی از لحاظ سیستم مبارزات و گیم پلی به نظر من خیلی فوق العاده بود.سیستم لوتینگشم خیلی خوب بود.گرافیک هنریشم فوق العاده بود.منم مثل امین رضا از همین تریبون اعلام میکنم اگر کسی خبر ساخت نسخه 2 بازی koa رو بهم بده 50 هزار شیرینی از من دریافت میکنه.هرچند فکر نکنم اصلا ساخته شه:(
 
علی سیستم مبارزات DA II نسبت به DAO "سطحی تر" بود نه "بدتر":biggrin1: یه جورایی اکشن تر شده بود و "عمق" خودش رو از دست داده بود. با این حال من و همین مجتبی خائن (:biggrin1:) باهاش حال کردیم (علی رغم ایراداتی که داشت). ولی "نسبت" به W2 و یا یه سری بازی معدود دیگه، عالی بود.
نمیدونم علی W2 رو بازی کردی یا نه، اما گیم پلی یه جور خیلی بدی ساخته شده و خیلی سنگینه. کلهم خلاصه شده توی ضربات قوی و معمولی. حتی Sign ها هم بیشتر اوقات به خاطر همین پرداخت بد و ناهماهنگی و عدم توازن بین گرالت و دشمنا، بی کاربرد بودن. بدترین قسمت هم همونطور که گفتم، باگ مسخره بازی بود که طرف از 6 کیلومتری ضربه میزنه و تو Dodge میکنی ولی ضربه بهت میخوره.

آره علی من Witcher 1 و DAO رو روی PC رفتم و DA II و Witcher 2 رو روی X360 بازی کردم :دی با تجربه ای که من از DA II روی X360 داشتم، سیستم مبارزات بازی نه تنها سطحی تر شده بود بلکه کلا گند خورده بود بهش :دی نمیدونم روی کنسولا اون رو بازی کردی یا نه ولی DA II روی کنسول جوری طراحی شده که مجبوری بازی رو به صورت اکشن بری و خب اکشن بازی هم ضعیفترین و بدترین چیزی بود که میتونستن برای یه بازی مثل Dragon Age درست کنند. برای همین میگم نمونه بد یه سیستم مبارزات ARPG میشه DA II روی کنسول ها (دقت کن من هیچوقت از PC حرف نزدم چون نمیدونم اونجا چطوری بوده :دی ) و وقتی Witcher 2 رو کنارش قرار میدی (اونم نسخه کنسولی) سیستم مبارزات Witcher در مقابل اون مثل یه طلای ناب میمونه :دی

باز توی پستای قبلی هم گفتم که سیستم Witcher 2 هم خیلی جای کار داره و میشه خیلی خیلی بهتر بشه (شونصد هزار بار هم Dragon's Dogma رو به عنوان یه سیستم تکامل یافته توی همین سبک بازی ها مثال زدم :دی) ولی خب باز Witcher 2 سیستمش اونقدرا هم که میگید بد نیست و برای یه ARPG ساده، سیستم مبارزات خوب و مناسبی داره :دی آره اون باگاش مطمئنا روی اعصاب بودن ولی خب اینجور موارد مطمئنا توی نسخه بعدی رفع میشن (اگر با پچ توی همون نسخه 2 برطرفش نکرده باشن) و نمیشه صرفا بخاطر چندتا باگ بگیم کلا سیستم مبارزات بدرد نمیخوره و باید از پایه تغییرش بدن :دی

درسته.المانهای نقش آفرینیش پررنگ نبود.ولی از لحاظ سیستم مبارزات و گیم پلی به نظر من خیلی فوق العاده بود.سیستم لوتینگشم خیلی خوب بود.گرافیک هنریشم فوق العاده بود.منم مثل امین رضا از همین تریبون اعلام میکنم اگر کسی خبر ساخت نسخه 2 بازی koa رو بهم بده 50 هزار شیرینی از من دریافت میکنه.هرچند فکر نکنم اصلا ساخته شه:(
مگه استدیوی سازنده اش ورشکست نشده بود؟ یادم میاد چیزایی توی همین مایه ها در مورد بازی شنیده بودم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or