12 بازیساز برتر دوران از دیدگاه GAMIZING

بهترین بازیساز از نظر شما؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    219

ДядsЙ

کاربر سایت
سایت Gamizing طی مقاله ای 12 بازیساز برتر دوران را به انتخاب خود مشخص کرده. توضیحاتی هم در مورد این افراد داده شده که در زیر میخوانید:


12
David Cox
50963712069963549276.jpg


او یکی از اعضای Konami است و بر روی بهترین عناوین این کمپانی از قبیل Silent Hill 3, Castlevania: Symphony of Light, Bokati: The Sun is in Your Hand و خیلی دیگر از عناوین کونامی کار کرده است. او همچنین فردی است که پشت Castlevania: Lords of Shadow بود.


11
David Cage
59338525542135951894.jpg


از اعضای مهم Quantic Dream است. دیوید کیج کارگردان و نویسنده ی دو بازی موفق Fahrenheit و Heavy Rain است. شایعه است که نام بازی جدید دیوید کیج Horzen می باشد.


10
David Jaffe
62105826283786634272.jpg


مردی که در ساخت God of War و Twisted Metal نقش داشته است. او موسس استودیوی Eat Sleep Play (که سازنده ی TM است) می باشد.


9
Atsushi Inaba
78497910681156626372.jpg


اینابا زمانی در کپکام فعالیت میکرد و بر روی بازی های بزرگی از جمله Viewtiful Joe و Okami کار کرده است. ایشان کپکام را ترک کرد و به استودیوی Platinum Games رفت و با اعضای این استودیو در ساخت Madworld همکاری کرد.


8
Hideki Kamiya
72944114557678212147.jpg


اخیرا Bayonetta را ساخته است. او کارگردان Resident Evil 2 و همچنین Devil May Cry بود. او نیز کپکام را ترک کرد و به Platinum Games رفت و بیونتا را ساخت. او در حال حاضر در حال کار بر روی Bayonetta 2 است.


7
Jason West
51858748928884830504.jpg


مردی که Call of Duty را از جنگ جهانی به دنیای مدرن کشاند. ایشان بر روی بازی هایی از قبیل Modern Warfare 2 و Fat Princess کار کرده است.


6
Suda 51
77146016644500875521.jpg


ایشان نیز در کپکام فعالیت داشت و در ساخت بازی های بزرگی مثل Killer 7 نقش داشته است. او نیز از کپکام جدا شد و به Sega رفت و بازی No More Heroes را برای Wii ساخت. گفتنی است که هم اکنون او به عنوان کارگردان بر روی بازی بزرگ EA که Shadow of the Damend نام دارد به همراه دوست خود Shinji Mikami که تولید کننده ی این بازی است کار میکند.


5
Fumito Ueda
62410276812671437667.jpg


Fumito Ueda برای استودیوی ژاپن ِ سونی کار میکند. او بازی های بزرگی از قبیل ICO و Shadow of the Clossuos را ساخته است و هم اکنون بر روی The Last Guardian کار می کند.


4
Yoshinori Ono
53244339640618927070.jpg


تولید کننده ی Street Fighter است. او هم اکنون در حال کار بر روی Street Fighter vs.Tekken است و به طرفداران قول ِ بازی خیلی خوبی را داده است.


3
Hironobu Sakaguchi
44822729209629485308.jpg


ایشان ناجی Square Enix است. Hironobu Sakaguchi همچنین پشت سری Final Fantasy است.


2
Shinji Mikami
91159742227499666133.jpg


شینجی میکامی بازیساز بسیار بزرگی است. او پدر Resident Evil, Devil May Cry, Onimusha و Dino Crisis است. میکامی نیز عضو کپکام بود و این کمپانی را ترک کرد و به Platinum Games پیوست و به همراه Atsushi Inaba و Hideki Kamiya در ساخت عنوان اخیر این کمپانی یعنی Vanquish نقش داشت. همونطور که بالاتر گفتم میکامی به عنوان کارگردان بازی جدید EA در حال حاضر در حال فعالیت است. میکامی همچنین موسس استودیوی Tango است.

1
Hideo Kojima
92144333826019124134.jpg


مردی که به "افسانه ای" معروف است. الحق که این عنوان برازنده ی کوجیما است. کوجیما فردی است که بیش از 20 سال است که در عرصه ی بازیسازی فعالیت دارد و هم اکنون 47 ساله است. او از سال 1986 است که به کونامی ملحق شده. کوجیما زمانی نایب رییس کونامی بود و هم اکنون رییس استودیوی Kojima Productions است. وی خدای سری بازی فوق محبوب Metal Gear Solid است. کوجیمای افسانه ای هم اکنون روی پروژه ای مخفی در حال کار است. شاید در E3 2011 سر از این پروژه ی مخفی کوجیما در آوریم.

امیدوارم مورد توجهتون قرار گرفته باشه.


منبع
 
آخرین ویرایش:
واقعا آدم پستهایی میخونه که شاد میشه:dجناب کیج چیو هل داد؟یه دفعه بگیم کلیفی هم دنیا گیم رو هل داد.:dهل دادن عزیزم یعنی last ninja 2.یعنی mark cale یعنی system 3 که سال 1988 میاد بازی ایی میسازه-که همین امثال کیج و میکامی از همون سیستم 20 سال بعد تو بازیهاشون استفاده کنن.اگر کیج صنعت گیم رو هل داده-اون بنده خداها چیکار کردن پس؟:d
 
  • Like
Reactions: Trunks
من موندم ابن کوجیما به غیر متال گبر چی ساخته که نابغه شده؟

واقعا بازی سازه بزرگی هستش ولی وقتی سه چهار تا IP بزنه و نبوغشو نشون بده من بهش رای می دم.البته نظر شخصی من هستش.
شما اطلاعات نداری مجبور نیستی به این صراحت اعلام کنی.
MGS , ZOE , Castlevania , Boktai و . . .
هر چند همون سری MGS برای نشان از برترین بودن این بشر کافیه.
 
شما اطلاعات نداری مجبور نیستی به این صراحت اعلام کنی.
MGS , ZOE , Castlevania , Boktai و . . .
هر چند همون سری MGS برای نشان از برترین بودن این بشر کافیه.
Castlvania رو شخص " کوجیما " نساخته . بلکه تیمش نظارت و همکاری روی بعضی از بخش های بازی داشته . ضمنا زرنگین :دی ؟ مینویسید کسلونیا جای Lords of Shadow ؟!
دوست عزيز واقعا اگه من نوعي بيام دلايل خودمو بگم شما قبول ميكنيد؟ نه تنها نمي كنيد بلكه بقيه دوستان هم ميان نمك ريزي و گذاشتن عكس و...
پس یعنی خودتون هم میدونید که دلایلتون خنده داره نه ؟!
 
آخرین ویرایش:
یه سوال . دقیقا دیوید کیج ، صنعت گیم رو به چه مسیری هل داد ؟ اینو یکی از کیج دوستان بگه چون واقعا برام سواله !
دوست عزيز واقعا اگه من نوعي بيام دلايل خودمو بگم شما قبول ميكنيد؟ نه تنها نمي كنيد بلكه بقيه دوستان هم ميان نمك ريزي و گذاشتن عكس و...
 
یه سوال . دقیقا دیوید کیج ، صنعت گیم رو به چه مسیری هل داد ؟ اینو یکی از کیج دوستان بگه چون واقعا برام سواله !
بوجود اوردن سبک جدید تو صنعت گیم . پرداختن به موضوعات ساده و در عین حال قابل باور . کیج نه میخواد دنیایی خلق کنه نه نابود بلکه فقط میخواد یه سری تلخیا و شیرینیای زندگی رو نشون بده . چیزی که تا قبل از کیج کسی حتی بهش فکرم نمیکرد !
 
بوجود اوردن سبک جدید تو صنعت گیم . پرداختن به موضوعات ساده و در عین حال قابل باور . کیج نه میخواد دنیایی خلق کنه نه نابود بلکه فقط میخواد یه سری تلخیا و شیرینیای زندگی رو نشون بده . چیزی که تا قبل از کیج کسی حتی بهش فکرم نمیکرد !
این سبک جدید چی بوده؟نوع کلی این سبک و دوربینش و نوع بازیش 23 سال قبل تولید شده بود.:qte هم که قبلا بود.چیو چیو بوجود آورده؟

 
بوجود اوردن سبک جدید تو صنعت گیم . پرداختن به موضوعات ساده و در عین حال قابل باور . کیج نه میخواد دنیایی خلق کنه نه نابود بلکه فقط میخواد یه سری تلخیا و شیرینیای زندگی رو نشون بده . چیزی که تا قبل از کیج کسی حتی بهش فکرم نمیکرد !
1 - منظور سبک جدید دکمه زنی ـه ؟
2 - پس Saw هم ته ِ باور پذیریه !
و اما مورد آخر . دوست عزیز ، من دوست دارم برام مفهوم گیم رو بیای توضیح بدی . یعنی دقیقا گیم و سرگرمی برای چیه !

یه خط از مطلب آرش رو برات نقل قول می کنم .


واقعا نیاز است آن قدر به واقعیت و حقیقت نزدیک شویم و Heavy Rain را تحسین کنیم؟ Heavy Rain همان چیز است که هر روز در اطراف ما رخ می دهد و ما ذره ای به آن اهمیت نمی دهیم. من منکر ظرافت و دقت کارگردان آن و دانش آن ها نمی شوم ولی چیزی که من هر چه دنبال آن می گردم و پیدا نمی کنم یک سرگرمی واقعی است.
نظر من بر اینه که بازی هایی امثال HR اخر سرگرمی هستن ! این که تعریف سرگرمی برای یکی مثل ارش بازیهایی مثل Killzone 2 و Battlefield هست برای یکی مثل من غرق شدن تو دنیای بازیهایی مثل HR و فارنهایت . میبینی که تعریف سرگرمی از دید من و ارش خیلی فرق داره . پس انتظار نداشته باش اون دیدی که من نسبت به Heavy Rain یا هر بازی دیگه ای دارم رو تو هم داشته باشی .
نه نیما کسی نگفت حرف آرش یعنی وحی منزل ! ولی حقیقتا HR یه گیم نبود ! صرفا متفاوت بودن دلیلی برای برتری نیستش ...
 
آخرین ویرایش:
ارش برای خودش این حرف رو زده ، از کی تا حالا حرف ارش شده وحی مُنزل ؟!!

نظر من بر اینه که بازی هایی امثال HR اخر سرگرمی هستن ! این که تعریف سرگرمی برای یکی مثل ارش بازیهایی مثل Killzone 2 و Battlefield هست برای یکی مثل من غرق شدن تو دنیای بازیهایی مثل HR و فارنهایت . میبینی که تعریف سرگرمی از دید من و ارش خیلی فرق داره . پس انتظار نداشته باش اون دیدی که من نسبت به Heavy Rain یا هر بازی دیگه ای دارم رو تو هم داشته باشی .

تو این نظر سنجی که هست من Ueda رو خیلی خیلی بهتر از بقیه میدونم .
 
کم لطفی نکنین راجع به کیج بدبخت طرف رکورد داره بیشترین تعداد سوراخ داستانی تو بازی های نسل جدیده :))
یه چند تا مصاحبه ازش خوندم هی به زور خودشو با fumito ueda مقایسه میکرد و میگفت امسال من و ueda :((
 
واقعیت اینه که یه اسلحه بگیری دستت بری تو شهر هرکیو میخوای بکشی و هر ماشینیو میخوای بدزدی و هیچکی نفهمه یا اینکه تو غرب وحشی با زامبی ها دست و پنجه نرم کنی؟؟!

برادران housre برا جامعه هدفشون بازی میسازن...جامعه هدفشونم ایالات متحده است...مگه اونجا، واقعیت غیر اینه؟؟؟
RDR هم پیش درآمدی برا GTA است...یه اسم قشنگ و تپل به ذهنم رسید RDR :GTA ZERO
RDR به تمسخر گرفتن ریشه های وجودی آمریکاست...نشون میده این رویای به ظاهر آمریکایی با چه پایه هایی ساخته شده...
RDR آمریکای 1900 است و GTA برآمده از RDR و آمریکای قرن بیستم...پس آدم کشی، باندهای مافیایی، سرقت،ضد جامعه بودن،فساد و هزار بزه دیگه جای هیچ تعجبی نداره...
در این جامعه درست زندگی کردن،حیله گر نبودن،کمک کردن به دیگران و به طور کلی خوب بودن،نتیجه ایی جز سرنوشت جان مارستون نداره...
در این جامعه رسیدن به رویای آمریکایی یعنی هر خلاف و بی قانونی انجام دادن، فاسد بودن و سرنوشتی همچو TONY و NICK داشتن است...
عصاره RDR اینه: این خانه از پای بس ویران است !!!!

در مورد DLC بازی یعنی UNDEAD NIGHTMARE تو تاپیک خودش گفتم اگه این بازی رو یه زامبی کشی محض تصور کنیم،خیلی سطحی فکر کردیم...
این DLC یه هجویه است بر مهاجر و مهاجرت در آمریکا...یه بیانیه سیاسیه....دیالوگهای خیلی دقیق و بسیار جالبی داره...دو نمونشو بخونید :


مرد فروشنده خطاب به جان مارستون :زامبی های واقعی مهاجران انگلیسی و ایرلندی و اسیایی و یهودیان....هیچ میدونی لینکلن رو یهودیها کشتن ؟؟!!




دیکنز(داروساز دروغ گو که با هر دوز و کلکی قصد داشت داروهای قلابیشو به مردم بفروشه) در آخرین دیدارش با جان مارستون
دیکنز: قصد دارم از این شهر برم...
مارستون: کجا؟
دیکنز: بغداد !!!





بی خیال بابا!

شبیه ساز آدم کشی/مواد مخدر/ماشین دزدی/رابطه جنسی / گانگستر بازی اونم بدون مفهوم و داستان ساختن کسی رو افسانه نمیکنه!

شما رو هم ارجاع میدم به جواب بالا....ولی خیلی واسم سنگین بود این جمله: بدون مفهوم و داستان...
هر بازی دیگه ای رو می گفتی قبول داشتم ولی همه بازیهای *R هم داستان دارن هم مفهوم ،حتی اون بازی پینگ پونگ شون....



این بازیا در دسته بازی های سرگرم کننده محض بازیای خوبی هستن!

ولی مفهموم و زیبایی هنری و ... = 0

دوباره گفت مفهوم....اصلا مفهوم یعنی چی؟؟ زیبایی چیه؟؟ هنر چه تعریفی داره؟؟
تو این دوره زمونه با این فیلما و بازیهای که ساخته میشه، مفهوم و زیبایی و هنر یعنی کشک،یعنی قرتی بازی....
برای برادران houser و *R مفهوم نه اساطیر یونانیه، نه جنگهای مدرنه، نه دنیایی فانتزی و خیالیه ،نه غوطه ور شدن تو توهماته...
برا اونا تو این جامعه، مفهوم، از دس رفته...اونا تو این جامعه مفهومی نمی ببینن...اونا تنها چیزی که تو این جامعه دیدن همین آدم کشیها و باندهای مافیایی و خلاف و فساد بوده...

در مورد سرگرم بودن بازیهاش هم :
چه کنه *R که انسان امروز خواهان لذت بیشتر و غافل شدن از دنیای اطرافشه....
چه کنه *R که انسان امروز معنا و مفهوم رو نمیخواد و فقط دنباله سرگرم شدنه...
چه کنه *R که انسان امروز معرفت و معنا براش قابل هضم نیست...
پس *R مخاطبش رو تو بازیهاش بیشتر و بیشتر غرق لذت و سرگرمی میکنه تا اینکه آخر بازی ضربه نهایی رو بزنه ...
ضربه نهایی *R اینه : زندگی بدون معنا و معنویت، پوچه...


آخه من کجا و برادران HOUSER کجا که بخوام بازیهاشونو توضیح و تفسیر بدم...بازیهای *R دریای از معنانن(البته تو حوزه خودشون ،گیم)



Ueda و بازیهاش قابل ستایشن ولی بازم عشق است *R ....عشق است واقعیت...
 
  • Like
Reactions: Quantic Dream
نه نیما کسی نگفت حرف آرش یعنی وحی منزل ! ولی حقیقتا HR یه گیم نبود ! صرفا متفاوت بودن دلیلی برای برتری نیستش ...
شهاب تو به عنوان مصداق حرف ارش رو نقل و قول کردی ، من با اینکه ارش رو خیلی قبول دارم ولی باهاش خیلی اختلاف سلیقه دارم . حرف ارش برای بعضی ها میتونه درست باشه ، برای من و امثال من نه . برای من HR فرای اینکه یک تجربه ی متفاوت از بُعد روایت داستانی و سیر گیم پلی بود ، یه سرگرمی تاثیر گذار هم بود . کسی نمیتونه نظر خودشو به من تحمیل کنه که چون من ِ نوعی چیزی تو بازی حس نکردم پس HR سرگرمی نبوده و بدرد نمیخورده . میتونی تو نقد ها ی بازی هم انواع نظرات راجع به بازی رو بخونی . تفاوت عقاید خیلی زیاده و فقط مربوط به من و تو و ... نیست .
 
  • Like
Reactions: Ayuna
در جواب دوستی که مدام گلایه میکنن که چرا دیوید کیج توی لیست نظرسنجی نیست باید بگم که قرار نیست هرکس 3 تا بازی ساخت و یه شبه بازیساز شد اسمش بیاد توی لیست نظر سنجی. همچنین اگه دقت کنید می بینید که افراد حاضر تو نظرسنجی هم از نظر سابقه و هم بزرگی (منظورم از نظر سن و سال نیست) از دیوید کیج بالاترن و اجازه ی عرض اندام رو به ایشون نمیدن. یعنی شما واقعا فکر میکنی دیوید کیج از این 19 بازیساز بزرگتر هست؟!/:)
دنیای گیم مدیون میاموتو است، اونوقت همش 4 رای؟! وای بر شما...:|
کاملا موافقم. افسانه ای واقعی به نظرم آقای میاموتو بازیساز افسانه ای شرکت نینتندو هست. فردی که خالق بازیهایی همچون Zelda, Super Mario هست. ایشون تو ایران زیاد شناخته شده نیست. برای همینه که اینقدر کم رای آورده.
یه سوال . دقیقا دیوید کیج ، صنعت گیم رو به چه مسیری هل داد ؟ اینو یکی از کیج دوستان بگه چون واقعا برام سواله !
به مسیر دکمه زنی.

==========

زیاد بودن رای "سایر بازیسازها" هم در نوع خودش بسیار جالب و عجیبه! یعنی هیچکدوم از گزینه های نظر سنجی انتخاب دوستان نبوده؟!
 
Shigeru Miyamoto is mainly known for his work at the video game production company Nintendo, where he created some of the most successful video game franchises of all time, including Mario, Donkey Kong, The Legend of Zelda, Star Fox, F-Zero and Pikmin.

فکر کنم برای هر انسانی اولین تجربه زندگیش در هر زمینه ای بهترین باشه شاید اگه به گذشته نگاه کنید اولین دختری را که تو زندگیتون عاشقش شدید خوب بیاد میارید فارغ از اینکه آخرش چه جوری تموم شده یا هنوز ادامه داره...
من زمانی که خیلی بچه بودم آتاری داشتم ولی بدون شک اولین باری که عاشق گیم شدم با Mario بود روی NES همون میکروی خودمون یادمه صبر میکردم تا ساعت 1-2 شب که همه بخوابن بعد آروم میرفتم بازی میکردم بدون صدا ولی هرچی بود وقتی بهش فکر میکنم خیلی حال میکنم.
جذابترین بازی فانتزی هم برام Donkey kong بوده و هست پس بدون شک هیچ کسی نمیتونه
Shigeru Miyamoto افسانه ای بشه.
 
آخرین ویرایش:
در جواب دوستی که مدام گلایه میکنن که چرا دیوید کیج توی لیست نظرسنجی نیست باید بگم که قرار نیست هرکس 3 تا بازی ساخت و یه شبه بازیساز شد اسمش بیاد توی لیست نظر سنجی. همچنین اگه دقت کنید می بینید که افراد حاضر تو نظرسنجی هم از نظر سابقه و هم بزرگی (منظورم از نظر سن و سال نیست) از دیوید کیج بالاترن و اجازه ی عرض اندام رو به ایشون نمیدن. یعنی شما واقعا فکر میکنی دیوید کیج از این 19 بازیساز بزرگتر هست؟!
یه چیزی میگم ارش ناراحت نشو . این کامنت یکی از غیر منطقی ترین چیز هایی بود که تا حالا شنیدم . اینقدر این کامنت مسخرست که ارزش جواب دادن نداره ولی من جوابت رو میدم که بقیه بفهمن این تویی که یه شبه بازیباز شدی ، بازم میگم ناراحت نشو . وقتی میخوای یه حرف بزنی اول روش فکر کن بعد بیا پست کن .

چطور کسی که موسس یه شرکت بازیسازی هست ، از سال 2003 تا حالا 3 تا از بهترین بازی هایی رو ساخته که برای خیلی ها بهترین خاطره های گیمینگشون هست ، شده یه شبه بازیساز . کسی که مفهوم بازیهاش اون نیست که یه تفنگ بگیری دستت بی کله بری تو 1000 دشمن مطمئنا از نظر تو بازیساز نمیشه و از امثال سازنده های GTA IV که مروج انواع و اقسام کارهای ناجور و مسخره هستن پایینتره ، کسی که انواع روابط انسانی رو تو بازیش لحاظ میکنه و کاری میکنه که بازی علاوه بر لذت انجام دادن تو رو برای چند دقیقه ای به فکر فرو ببره و روی اعمالت تفکر کنی مطمئنا از بازی های مزخرفی مثل Modern Warfare که قراره 1000 نفر رو قتل عام کنی پایین تره . کسی که از فارنهایت تا حالا داره یه تکنولوژی منحصر به فرد ( موکپ ) رو به طور اختصاصی تو استدیوی خودش برای ایجاد جو طبیعی تر تو بازی استفاده میکنه مطمئنا از نظر تو نمیتونه بازیساز باشه . بلاخره ساختن 3 تا بازی از نظر امثال تو یعنی یه شبه بازیساز شدن !!! کسی که هر بار در هر Expo ای سخنرانی داشته موجب تحسین همه ی شنونده ها شده و پربازدید ترین سخنرانی ها بوده . ( رجوع شود به سخنرانی هاش در GDC که ارش جان تمام همین بازیسازهای به نظر تو بزرگ نشسته بودن داشتن سخنرانی دیوید کیج رو مو به مو نت برداری میکردن ) حالا جالبه یکی مثل Fumito Ueda که از بزرگترین بازیسازهای ژاپن و کلا کره ی خاکی هست تا حالا فقط 2 تا بازی ساخته و مطمئنا از نظر تو یه بازیسازی هست که 6 ساعته بازیساز شده و حتی هنوز Time ش به یه شب هم نرسیده . واقعا ادم بعضی صحبت ها رو میشنوه نمیدونه خودشو بندازه زیر تریلی یا از برج میلاد پرت کنه پایین یا گریه کنه ؟!!!
 
  • Like
Reactions: Muse

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or