Sony استودیو Insomniac Games را به تصاحب خود درآورد

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
113791

Sony Interactive Entertainment لحظاتی قبل از تصاحب Insomniac Games، سازنده عنوان موفق Marvel's Spider-Man و سری Ratchet and Clank، خبر داد و تایید کرد که این استودیو به فعالیت خود بعنوان یکی از استودیوهای داخلی PlayStation ادامه خواهد داد.

رئیس Sony Interactive Entertainment یعنی جیم رایان اخیرا اعلام کرد که در جهت ارائه محتوای هر چه بیشتر و تضمین موفقیت PlayStation در نسل آینده کنسول ها، شرکت Sony تقویت استودیوهای تحت اختیار خود و همچنین اضافه کردن استودیوهای بازی سازی جدید به مجموعه PlayStation را در دستور کار قرار داده است.

مراحل خرید Insomniac در حال نهایی شدن است و سازنده سری Resistance به زودی بعنوان چهاردهمین استودیو بازی سازی Sony معرفی خواهد شد.

شان لیدن در مصاحبه با Bloomberg اعلام کرد که در آینده برخی از بازی های استودیوهای جهانی Sony Interactive Entertainment، خصوصا بازی های چندنفره، ممکن است از انحصار PlayStation خارج شوند.

عناوین انحصاری همچنان جزئی از استراتژی شرکت خواهند بود، اما برخی بازی ها، بخصوص بازی های چندنفره که برای تجربه بر روی کامپیوترهای شخصی ساخته می شوند، ممکن است توزیع گسترده تری را تجربه کنند. ما باید از پلتفرم PlayStation حمایت کنیم، بحثی در این رابطه وجود ندارد. همانطور که گفتم، در آینده شاهد عناوینی از سوی استودیوهای من خواهید بود که در دسترس جمعیت گسترده تری از گیمرها قرار می گیرند.

Sony Acquires Spider-Man PS4 Developer Insomniac Games - IGN
 
آخرین ویرایش:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
یه کم خرید استودیو کوجیما برای من عجیب غریب میزنه! بهتره بگیم خرید خود کوجیما ! چون باقی موارد که خود سونی فراهم کرده :D:p
انقدي كه شما منت اين ساپورت سوني رو تو سرش ميزنيد خود سوني نميزنه :D
كوجيما بدن جذابي داري يا سوني دنبال معشوقه چشم بادومي ميگرده ك بخاد كوجيمارو بخره؟
بالاخره هر هزينه اي كه يوني ميكنه ميسنجه و بر طبق شرايط موجود (كوجيما و تيم همراهش=سوني و ساپورت مالي و سخت افزاري نرم افزاريش)
حالا شما بفرماييد سوني كمپاني هست ك نسمجيده و ناپخته قرارداد ميبنده يا كوجيما شخصيه كه اولين بازي رو انحصاري ميسازه؟
ولي استديو كوجيما فك نكنم شخصي بنام كوجيما ي نفري با ي ميز و صندلي باش ك سوني بخاد بخاطر شخص كوجي بخرتش
بحث تيم فني قوي و در راسش كوجيما هست كه با سبك و سليقه سوني سازگاره
حالا اينكه محصول مشتركشون با چه كيفيت خروجي و چه فروشي مواجه بشه بنظرم خروجي استديو سوني Bendثابت كرد حتي ي بازي معمولي هم با برچسب سوني انقدر خوب ميفروشه و وقتي بازي مثل spiderman با برچسب و مارك sony انقدر خوب ميتركونه پس فك كنم محصول مشترك كوجيما و سوني تو شرايط موجود پرفروش بايد باش
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
انقدي كه شما منت اين ساپورت سوني رو تو سرش ميزنيد خود سوني نميزنه :D
كوجيما بدن جذابي داري يا سوني معشوقه زياد داره ك بخاد كوجيمارو بخره؟
بالاخره هر هزينه اي كه يوني ميكنه ميسنجه و بر طبق شرايط موجود (كوجيما و تيم همراهش=سوني و ساپورت مالي و سخت افزاري نرم افزاريش)
حالا شما بفرماييد سوني كمپاني هست ك نسمجيده و ناپخته قرارداد ميبنده يا كوجيما شخصيه كه اولين بازي رو انحصاري ميسازه؟
ولي استديو كوجيما فك نكنم شخصي بنام كوجيما ي نفري با ي ميز و صندلي باش ك سوني بخاد بخاطر شخص كوجي بخرتش
بحث تيم فني قوي و در راسش كوجيما هست كه با سبك و سليقه سوني سازگاره
حالا اينكه محصول مشتركشون با چه كيفيت خروجي و چه فروشي مواجه بشه بنظرم خروجي استديو سوني Bendثابت كرد حتي ي بازي معمولي هم با برچسب سوني انقدر خوب ميفروشه و وقتي بازي مثل spiderman با برچسب و مارك sony انقدر خوب ميتركونه پس فك كنم محصول مشترك كوجيما و سوني تو شرايط موجود پرفروش بايد باش

برای اینکه دوستمون نمیدونه یکی از نماد های پلی استیشن و سونی همین کوجیما بوده و هست. و فکر کرده الان با ترول استاد خودش رو خیلی خفن جلوه میده

رابطه کوجیما و پلی استیشن همیشه دوطرف بوده

خدمتی که کوجیما به پلی استیشن کرده اصلا قابل ارزشگذاری نیست.
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
به شخصه زمانی میتونم the order و کار استودیو سازنده‌ش رو سبک بشمارم که تا آخر نسل یه بازی دیگه تو همین سبک با ویژوآلی در همون حد گولاخ بیاد که لول دیزاین و گیم پلی بهتری داشته باشه:-" اگه استودیویی تونست همچین حرکتی بزنه اونوقت به اینکه این بنده خداها کم کاری‌ کردن فکر میکنم:-"

بیرون وایستادن می‌گن لنگش کن ای بابا:D
 
  • Like
Reactions: IMANOKA and Un_Tlou

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
انقدي كه شما منت اين ساپورت سوني رو تو سرش ميزنيد خود سوني نميزنه :D
كوجيما بدن جذابي داري يا سوني معشوقه زياد داره ك بخاد كوجيمارو بخره؟
بالاخره هر هزينه اي كه يوني ميكنه ميسنجه و بر طبق شرايط موجود (كوجيما و تيم همراهش=سوني و ساپورت مالي و سخت افزاري نرم افزاريش)
حالا شما بفرماييد سوني كمپاني هست ك نسمجيده و ناپخته قرارداد ميبنده يا كوجيما شخصيه كه اولين بازي رو انحصاري ميسازه؟
ولي استديو كوجيما فك نكنم شخصي بنام كوجيما ي نفري با ي ميز و صندلي باش ك سوني بخاد بخاطر شخص كوجي بخرتش
بحث تيم فني قوي و در راسش كوجيما هست كه با سبك و سليقه سوني سازگاره
حالا اينكه محصول مشتركشون با چه كيفيت خروجي و چه فروشي مواجه بشه بنظرم خروجي استديو سوني Bendثابت كرد حتي ي بازي معمولي هم با برچسب سوني انقدر خوب ميفروشه و وقتي بازي مثل spiderman با برچسب و مارك sony انقدر خوب ميتركونه پس فك كنم محصول مشترك كوجيما و سوني تو شرايط موجود پرفروش بايد باش

مگه حرف اشتباهی زدم ! خود کوجیما این موضوع رو تایید کرده!
بحث من در این مورد هم اصلا کوجیما نیست ، بحث رفتار سونیه!
همون موقع که اینا داشتن برای کوجیما لاو میترکوندن یه استودیو به اسم bend بود که تا همین پارسال ساختمون درست حسابی نداشت ، وقتی که دسیما رو کادو می‌کردن میدادن کوجیما که می‌دونیم چه قابلیت ها و قدرتی تو بازی های اوپن ورلد داره ، موتور بازی سازی نداشتن ، خیلی از استودیو های سونی رسما از نظر پرسنل زیر خط فقرن!

وقتی کسی مثل بروس استرلی به خاطر رفتار مدیریت قهر می‌کنه می‌ره ! اینا با اون صحنه ارایی ها کوجیما رو میارن روی استیج e3

یکی از نگرانی هایی که من دارم اینکه کوجیما هنوز فرست پارتی سونی نیست ، اینطور تبعیض آمیز دارن باهاش رفتار میکنن وای به روزی که بیاد تو خانواده ! و یه چیز که تو تاریخ بشر ثابت شده ، همینچین شرایطی همیشه باعث ایجاد اختلاف میشه! و ممکنه افراد کلیدی بیشتری ول کنن برن!

برای اینکه دوستمون نمیدونه یکی از نماد های پلی استیشن و سونی همین کوجیما بوده و هست. و فکر کرده الان با ترول استاد خودش رو خیلی خفن جلوه میده

رابطه کوجیما و پلی استیشن همیشه دوطرف بوده

خدمتی که کوجیما به پلی استیشن کرده اصلا قابل ارزشگذاری نیست.

آها آنوقت شما میدونید! من نمی‌دونم ؟

دقیقا کی کوجیما نماد پلی استیشن بود!

فاینال فانتزی ها که واقعا نماد پلی بودن هم برای سونی نموندن، چه برسه به کوجیما ! که سرجمع پنج -شش سال فقط برای سونی کار کرد کرد و در نهایت این همکاری فقط یه بازی انحصاری ساخت ، اونوقت چه جوری میشه نماد سونی؟ حتی از نظر فروش بازی ها هم آنقدر wow نبودن که بگیم برای پلتفرم سونی تاثیر گذار بودن! چه برسه به نماد!
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,985
نام
مهدی
وقتی کسی مثل بروس استرلی به خاطر رفتار مدیریت قهر می‌کنه می‌ره !
این افسانه‌ها رو از کجاتون در میارید واقعا؟ بازیسنتر رقت انگیز شده!

بروس استرلی بعد از ترک ناتی‌داگ تو یک مصاحبه از تجربه 17 ساله خودش تو ناتی‌داگ می‌گه.

از Uncharted 1 به عنوان پر استرس‌ترین پروژه خودش یاد کرده بود. می‌گفت بازی ساختن به صورت کلی سخته ولی این پروژه بنا به دلایلی سختتر هم بود. هم باید از PS2 به PS3 نقل مکان می‌کردیم، هم یه IP جدید می‌ساختیم که قرار بود مسیر کل استودیو رو عوض کنه. اون زمان حتی به استخدام افرادی از صنعت سینما هم رو آوردن ولی سرانجامی نداشت. "Games are a unique thing"

Uncharted 2 اولین پروژه استرلی به عنوان کارگردان بود و طبق گفته خودش از لذت‌بخش‌ترین تجربیات کاریش. بخاطر اینکه خیلی چیزا تو این پروسه یاد گرفت و کنار Amy کار کرد. اما خب، Uncharted 2 یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخه. طبیعتا استرس و تلاش زیادی صرفش شده. خود استرلی می‌گه همون‌قدر که این پروژه لذت‌بخش بود، سخت و استرس‌زا بود.

The Last of Us. دوباره یه IP جدید اونم بعد موفقیت عجیب و غریب Uncharted 2. من یادمه تو همین فروم اون زمان خیلی از کاربرا فکر می‌کردن این بازی قراره نقطه افت ناتی‌داگ باشه. قسمت جالب قضیه می‌دونید چیه؟ خیلی از افراد استودیو هم همین تفکر رو داشتن! ساختن یه دنیای realistic با اون تم سنگین، با ناتی داگ و سابقه قبلیشون خیلی هماهنگ نبود. کارگردانی کردن تیمی که همچین تفکری داره، با اون همه فشاری که بعد از موفقیت‌ Uncharted 2 روی لوگوی ناتی‌داگ آورده بود، می‌تونه شبیه یه کابوس باشه.

Uncharted 1 و 2 و TLoU، همه بازی‌هایی بودن که استرلی برای ساختنشون اشتیاق داشت. اون اشتیاقه باعث شد تموم سختی‌ها و استرس‌ها رو بگذرونه. اما Uncharted 4 فرق داشت. این پروژه اجبارا افتاد گردن بروس و دراکمن. بعد از اشتباهات Amy ناتی‌داگ تو مقطع حساسی قرار گرفته بود و این دوتا مجبور شدن پروژه رو بدست بگیرن. بحث آبروی ناتی‌داگ وسط بود. این "اجبارا" بودن ماجرا باعث شد بروس به فکر استراحت بیوفته.

قبل اینکه استرلی پروژه روی قبول کنه، به Balestra و Wells اعلام می‌کنه که بعد تموم شدنش نیاز به استراحت داره. وارد پروژه می‌شه و تو مدت 2 سال با کمک دراکمن، از اون بازی نصفه و نیمه، بازی می‌سازه که متای 93 (بدون شیرین‌کاری واشینگتن پست 94!) می‌گیره!!


ساخت Uncharted 4 تموم می‌شه و زمان استراحت استرلی شروع می‌شه. تو این مدت با خودش فکر می‌کنه که دوباره توان مقابله با اون همه استرس و فشار و سختی رو داره یا نه؟ این می‌شه که بعد حدود یک سال تصمیم می‌گیره بازی ساختن رو کنار بذاره و تجربه‌های جدید کسب کنه. تقریبا مشابه بارلاگ، بعد ساختن God of War II.


قضیه ترک کردن بروس استرلی هیچ ربطی به دراکمن و ناتی‌داگ نداره. فقط خسته شده بود از اون همه استرس.
نه دراکمن باعث رفتن استرلی شده، نه استرلی اونقدر آدم سطح ‌پایینی هست که بخاطر این چشم و هم‌چشمی‌ها دست از کاری که عاشقش هست بکشه.

من خیلی وقت بود خبری ترجمه نکرده بودم. ولی اون عکسی که از استرلی صفحه قبل گذاشتید، منو یاد اون نمایش عجیب و غریب TLoU و استرلی انداخت. دلم خواست راجبش بنویسم. امیدوارم همونطور که بارلاگ برگشت، استرلی هم برگرده.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
این افسانه‌ها رو از کجاتون در میارید واقعا؟ بازیسنتر رقت انگیز شده!
اونوقت برای چی خسته شده بود! چرا باید مجبورش کنن رو چیزی که دوست نداره کار کنه؟؟
من به این چیزی نمیگن جز سو مدیریت، کسی که خسته است مرخصی میگیره نه اینکه کلا استودیو و کمپانی رو ترک کنه!
تا امروزم کوچک ترین تلاشی از طرف سونی ندیدیم برای برگردوندن همچین مهره ارزشمندی
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
مگه حرف اشتباهی زدم ! خود کوجیما این موضوع رو تایید کرده!
بحث من در این مورد هم اصلا کوجیما نیست ، بحث رفتار سونیه!
همون موقع که اینا داشتن برای کوجیما لاو میترکوندن یه استودیو به اسم bend بود که تا همین پارسال ساختمون درست حسابی نداشت ، وقتی که دسیما رو کادو می‌کردن میدادن کوجیما که می‌دونیم چه قابلیت ها و قدرتی تو بازی های اوپن ورلد داره ، موتور بازی سازی نداشتن ، خیلی از استودیو های سونی رسما از نظر پرسنل زیر خط فقرن!

وقتی کسی مثل بروس استرلی به خاطر رفتار مدیریت قهر می‌کنه می‌ره ! اینا با اون صحنه ارایی ها کوجیما رو میارن روی استیج e3

یکی از نگرانی هایی که من دارم اینکه کوجیما هنوز فرست پارتی سونی نیست ، اینطور تبعیض آمیز دارن باهاش رفتار میکنن وای به روزی که بیاد تو خانواده ! و یه چیز که تو تاریخ بشر ثابت شده ، همینچین شرایطی همیشه باعث ایجاد اختلاف میشه! و ممکنه افراد کلیدی بیشتری ول کنن برن!



آها آنوقت شما میدونید! من نمی‌دونم ؟

دقیقا کی کوجیما نماد پلی استیشن بود!

فاینال فانتزی ها که واقعا نماد پلی بودن هم برای سونی نموندن، چه برسه به کوجیما ! که سرجمع پنج -شش سال فقط برای سونی کار کرد کرد و در نهایت این همکاری فقط یه بازی انحصاری ساخت ، اونوقت چه جوری میشه نماد سونی؟ حتی از نظر فروش بازی ها هم آنقدر wow نبودن که بگیم برای پلتفرم سونی تاثیر گذار بودن! چه برسه به نماد!
:o
Annotation 2019-08-23 203821.jpg Annotation 2019-08-23 203920.jpg

MGS 1 انحصاری بود
MGS 2 انحصاری زمانی بود
MGS 3 و Peace Walker قبل از عرضه HD collection انحصاری بودن
MGS4 انحصاری هست


وقتی کسی مثل بروس استرلی به خاطر رفتار مدیریت قهر می‌کنه می‌ره ! :))
Konami “locked” Hideo Kojima “in a separate room” away from dev team for last six months of Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain development
https://www.gamezone.com/news/konam...solid-5-the-phantom-pain-development-3446023/
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
:o
View attachment 114233View attachment 114234

MGS 1 انحصاری بود
MGS 2 انحصاری زمانی بود
MGS 3 و Peace Walker قبل از عرضه HD collection انحصاری بودن
MGS4 انحصاری هست


وقتی کسی مثل بروس استرلی به خاطر رفتار مدیریت قهر می‌کنه می‌ره ! :))
Konami “locked” Hideo Kojima “in a separate room” away from dev team for last six months of Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain development
https://www.gamezone.com/news/konam...solid-5-the-phantom-pain-development-3446023/

اولا من قبل شما این آمار و ارقام ها رو دیدم ، تازه اونجا همه ارقام رو رند کرده ! مثلا ۳.۶ رو کرده ۴
دوما از کی تا حالا ۴-۶ میلیون شده نمادین ؟؟؟

به من ربطی نداره کونامی با کوجیما چی کار کرده ! یعنی تاوان کار کونامی رو باید کلا اینداستری بدن تا از کوجیما به خاطر کار کونامی دلجویی کنن ؟ اون از متای نسخه پنجم متال گیر و .......!
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
دوما از کی تا حالا ۴-۶ میلیون شده نمادین ؟؟؟

تو این دور و زمونه آره... 6 میلیون فروش نمادین نیست! البته که فقط فروش تعیین نمیکنه نماد بودن رو... ولی چیزی که الان از اون موقع دسترسی داریم بهش فقط فروش ـه و امتیازات

حرفم اینه وقتی پرفروش ترین بازی "نماد" PS2 نزدیک 14 میلیون فروخته، 7 میلیون فروش هم عملا نمادین ـه... داریم در مورد نسل ششم حرف میزنیم
اون زیر، Tekken و Kingdom Hearts هم زمان خودشون نماد پلی استیشن بودن... متال گیر سالید و کوجیماش که بماند
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
اونوقت
تو این دور و زمونه آره... 6 میلیون فروش نمادین نیست! البته که فقط فروش تعیین نمیکنه نماد بودن رو... ولی چیزی که الان از اون موقع دسترسی داریم بهش فقط فروش ـه و امتیازات

حرفم اینه وقتی پرفروش ترین بازی "نماد" PS2 نزدیک 14 میلیون فروخته، 7 میلیون فروش هم عملا نمادین ـه... داریم در مورد نسل ششم حرف میزنیم
اون زیر، Tekken و Kingdom Hearts هم زمان خودشون نماد پلی استیشن بودن... متال گیر سالید و کوجیماش که بماند

بحث این بود که کوجیما به گردن سونی حق داره که من دلیلش رو نفهمیدم ، نه به اون شکل برای سونی بازی ساخته ! هر روزم می‌گفت من می‌خوام بازیام مولتی پلتفرم شن که آخرم همشون شدن جر ۴ ! دوم اینکه فروش بازیا آنقدر شگفت انگیز نبود که بگیم عامل موفقیتی برای سونی بود و خدمت بزرگی برای سونی کرده

فروش افتضاح فرست پارتی های سونی اون موقع خصوصا به دلیل برند سازی افتضاح که بر کسی پوشیده نیست ! دیگه یکی از جریان ساز ترین بازی های تاریخ sotc ، براورد فروشش خیلی جالب نیست

اگه کوجیما به گردن سونی حق داره اونوقت gta چی بود؟ راک استار و اسکوار (سافت) انیکس رسما پدر و مادر پلی استیشن به حساب میان
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
اونوقت


بحث این بود که کوجیما به گردن سونی حق داره که من دلیلش رو نفهمیدم ، نه به اون شکل برای سونی بازی ساخته ! هر روزم می‌گفت من می‌خوام بازیام مولتی پلتفرم شن که آخرم همشون شدن جر ۴ ! دوم اینکه فروش بازیا آنقدر شگفت انگیز نبود که بگیم عامل موفقیتی برای سونی بود و خدمت بزرگی برای سونی کرده

فروش افتضاح فرست پارتی های سونی اون موقع خصوصا به دلیل برند سازی افتضاح که بر کسی پوشیده نیست ! دیگه یکی از جریان ساز ترین بازی های تاریخ sotc ، براورد فروشش خیلی جالب نیست

اگه کوجیما به گردن سونی حق داره اونوقت gta چی بود؟ راک استار و اسکوار (سافت) انیکس رسما پدر و مادر پلی استیشن به حساب میان

من در مورد حق به گردن بودن و اینا کاری ندارم... صنعت گیم اصولا این جوری نمی چرخه :D هر چند تاثیر داره رو روابط استدیوهای سکند و ترد پارتی با کمپانی هایی مثل نینتندو و سونی...

ولی این که آیا متال گیر سالید تو نسل ششم نماد پلی استیشن بود یا نه برای گیمرها، شواهد عموما نشون میده که آره بود... همون جور که فاینال و GTA و کینگدوم هارتز و... هم بودن... دیگه حق به گردن دارن و اینا رو خداییش من حالیم نیست :D شاید اون روزا، عمو یوشیدا هر روز میرفته دست بوس هیئت مدیره اسکوئر... :)) من خبر ندارم

====

ضعف سونی تو زمینه فرست پارتی ها رو خیلی نمیدونم... ولی SotC هر چقدر جریان ساز بود، هیچ رقمه مخصوصا برای دوره ای که توش عرضه شده بود محصول تجاری خوبی نبود... بازم این که جریانی به اون عظمت ساخت که جدا از تاثیراش رو بقیه بازی ها، خودشم یه ریمیک کامل میگیره نشون میده موفقیتی که باید کسب می کرده کامل کسب کرده...
در مقایسه با چیزی مثل ICO که به نظر پلیرهاش به همون اندازه باید جریان ساز می بود ولی تقریبا تو صفحه های تاریخ محو شده...
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
آها آنوقت شما میدونید! من نمی‌دونم ؟

دقیقا کی کوجیما نماد پلی استیشن بود!

فاینال فانتزی ها که واقعا نماد پلی بودن هم برای سونی نموندن، چه برسه به کوجیما ! که سرجمع پنج -شش سال فقط برای سونی کار کرد کرد و در نهایت این همکاری فقط یه بازی انحصاری ساخت ، اونوقت چه جوری میشه نماد سونی؟ حتی از نظر فروش بازی ها هم آنقدر wow نبودن که بگیم برای پلتفرم سونی تاثیر گذار بودن! چه برسه به نماد!

تمام نسخه های MGS به جز قسمت V همه در انحصار زمانی (طولانی مدت) پلی استیشن بودند. ولی خب مشخصه اصلا از حداقل های بحث خبر نداری و بهتره وارد این مسائل نشیم که کوجیما با متال گیر سالید ها چه کلاس و عظمتی به پلی استیشن داد

وقتی همه میگفتند که یک بازیسازی ژاپنی امده سیاست های کلان امریکا رو توسط یک بازی نقد کرده اونم با شخصیت های امریکایی، ژاپنی ای که امده تو یک بازی از جنگ سرد و نبرد اتمی صحبت کرده و ... برای تجربه همه اینها باید پلی استیشن داشته باشید. چه عظمت و وجهه ای به برند پلی استیشن داد. شاید برای همینه که متوجه نشی چرا وقتی روی استیج سال 2016 گفت im back پلی استیشن فن ها اشک شوق میریختند
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,985
نام
مهدی
اونوقت برای چی خسته شده بود! چرا باید مجبورش کنن رو چیزی که دوست نداره کار کنه؟؟
من به این چیزی نمیگن جز سو مدیریت، کسی که خسته است مرخصی میگیره نه اینکه کلا استودیو و کمپانی رو ترک کنه!
تا امروزم کوچک ترین تلاشی از طرف سونی ندیدیم برای برگردوندن همچین مهره ارزشمندی

سو مدیریت چیه؟ چه کشکی چه دوغی؟ اصلا خوندی چیزی که نقل کردم رو یا صرفا خواستی حرفای قبلیت رو تکرار کنی؟

کارگردانای اصلی Uncharted 4 گند بالا آورده بودن. مدیرای استودیو دو راه داشتن:

1. با کارگردانای قبلی بازی رو کامل می‌کردن و اسم استودیو و IP گنده‌ای به اسم Uncharted رو وارد یه ریسک بزرگ می‌کردن.
2. به کسایی رو می‌آوردن که می‌دونستن توانایی جلوگیری از یه گندکاری رو دارن.

گزینه 2 رو انتخاب کردن و نتیجه شد متای 93-94 و کلی جایزه بازی سال. نه اسم استودیو خدشه دار شد، نه اسم فرانچایز. همینکه از اون خرابکاری جون سالم به در بردن، باعث شد به هایپ TLoU 2 صدمه وارد نشه. مجبور بودن بین بد و بدتر، بد رو انتخاب کنن.

خود استرلی هم با خواسته خودش کار روی Uncharted 4 رو قبول کرد. چرا؟ چون ناتی‌داگ و Uncharted خانواده استرلی بودن، و هستن. برای همین تلاش کرد نجاتشون بده، حتی اگر از روی اشتیاق نبوده باشه. چون زندگی همیشه باب میل پیش نمی‌ره و استرلی اونقدر زندگی کرده که اینو بدونه. برای همین پروژه رو قبول می‌کنه، و موفق می‌شه.

اما کار کردن تو اون شرایط که انتظارات به شدت بالا هست، جدای از خستگی فیزیکی، خستگی ذهنی هم به همراه داره. برای همین تصمیم گرفت مرخصی بگیره. استرلی اونقدر پیش مدیرای ناتی‌داگ عزیز بود، که با وجود اینکه کارگردان بزرگترین پروژه تاریخ استودیو (TLoU2) بود، بهش یک سال مرخصی دادن. استرلی هم تو اون یک سالی که استراحت کرد، متوجه شد که دیگه - حداقل برای مدتی - توان زندگی با اون همه استرس رو نداره. برای همین داره به زندگیش می‌رسه و خوشحاله.

اینکه از سمت سونی تلاشی برای برگردوندنش انجام شده یا نه رو کسی نمی‌دونه. ولی اگر هم اینکار رو نکرده باشن، حتما بخاطر این بوده که به تصمیم استرلی احترام گذاشتن. وگرنه خیلی بیشتر از شما از اهمیت و نبوغ این آدم خبر دارن.

اما در کل، من کاری به مدیریت سونی و این بحثای بچگانه این تاپیک ندارم. جواب اون جمله‌ی «استرلی قهر کرده رفته!» رو دادم، که از پایه اشتباهه و یه توهینه به کسی مثل استرلی. مطمئن باش بخاطر این فرضیات خنده دار و چشم هم چشمی‌ها از کاری که عاشقش بوده دست نکشیده. مطمئن باش دیدگاهش اینقدر احمقانه نیست.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
سو مدیریت چیه؟ چه کشکی چه دوغی؟ اصلا خوندی چیزی که نقل کردم رو یا صرفا خواستی حرفای قبلیت رو تکرار کنی؟

کارگردانای اصلی Uncharted 4 گند بالا آورده بودن. مدیرای استودیو دو راه داشتن:

1. با کارگردانای قبلی بازی رو کامل می‌کردن و اسم استودیو و IP گنده‌ای به اسم Uncharted رو وارد یه ریسک بزرگ می‌کردن.
2. به کسایی رو می‌آوردن که می‌دونستن توانایی جلوگیری از یه گندکاری رو دارن.

گزینه 2 رو انتخاب کردن و نتیجه شد متای 93-94 و کلی جایزه بازی سال. نه اسم استودیو خدشه دار شد، نه اسم فرانچایز. همینکه از اون خرابکاری جون سالم به در بردن، باعث شد به هایپ TLoU 2 صدمه وارد نشه. مجبور بودن بین بد و بدتر، بد رو انتخاب کنن.

خود استرلی هم با خواسته خودش کار روی Uncharted 4 رو قبول کرد. چرا؟ چون ناتی‌داگ و Uncharted خانواده استرلی بودن، و هستن. برای همین تلاش کرد نجاتشون بده، حتی اگر از روی اشتیاق نبوده باشه. چون زندگی همیشه باب میل پیش نمی‌ره و استرلی اونقدر زندگی کرده که اینو بدونه. برای همین پروژه رو قبول می‌کنه، و موفق می‌شه.

اما کار کردن تو اون شرایط که انتظارات به شدت بالا هست، جدای از خستگی فیزیکی، خستگی ذهنی هم به همراه داره. برای همین تصمیم گرفت مرخصی بگیره. استرلی اونقدر پیش مدیرای ناتی‌داگ عزیز بود، که با وجود اینکه کارگردان بزرگترین پروژه تاریخ استودیو (TLoU2) بود، . استرلی هم تو اون یک سالی که استراحت کرد، متوجه شد که دیگه - حداقل برای مدتی - توان زندگی با اون همه استرس رو نداره. برای همین داره به زندگیش می‌رسه و خوشحاله.

اینکه از سمت سونی تلاشی برای برگردوندنش انجام شده یا نه رو کسی نمی‌دونه. ولی اگر هم اینکار رو نکرده باشن، حتما بخاطر این بوده که به تصمیم استرلی احترام گذاشتن. وگرنه خیلی بیشتر از شما از اهمیت و نبوغ این آدم خبر دارن.

اما در کل، من کاری به مدیریت سونی و این بحثای بچگانه این تاپیک ندارم. جواب اون جمله‌ی «استرلی قهر کرده رفته!» رو دادم، که از پایه اشتباهه و یه توهینه به کسی مثل استرلی. مطمئن باش بخاطر این فرضیات خنده دار و چشم هم چشمی‌ها از کاری که عاشقش بوده دست نکشیده. مطمئن باش دیدگاهش اینقدر احمقانه نیست.

با بقیه حرفات کاری ندارم که انگار دقیقا صندلی بغل اوان ولز نشستی و داری جریانات داخلی ناتی داگ رو تعریف می‌کنی!

اما برای این بخش ها

برای همین تصمیم گرفت مرخصی بگیره. استرلی اونقدر پیش مدیرای ناتی‌داگ عزیز بود، که با وجود اینکه کارگردان بزرگترین پروژه تاریخ استودیو (TLoU2) بود

بهش یک سال مرخصی دادن

کجا این ها تایید شده؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر