فکر نکنم به این راحتی باشه
مثلا اولین بازی نینجا که قبل از خریداری شدن توسط مایکروسافت در دست ساخت بوده و قطعا برای پلی ۴ هم قرار بوده عرضه بشه، انحصاری هست. احتمالا یه سری عناوین خاص و محدود برای سوییچ عرضه بشه، مثل همون کاپهد یا شماره اول اوری. اصلا هیچ منطقی نداره بخواد اکثر بازی هاش برای بقیه پلتفرم ها بیاد.
این شامل اکثر بازی هاش نمیشه
ولی یه پترن مشخصی داره
مثلا این که Halo:MCC روی استیم اومده یه حرکت به شدت خفنی بود که کاملا با فضای فعلی استیم جور در اومد و به نظرم از هر زاویه ای بیشتر از استیم به خود مایکروسافت و اسم برند اش کمک کرد
یا کاپهد برای سوییچ... که نه... در حقیقت اومدن بانجو-کازویی برای SSBU، من نمیدونم مایکروسافت کی میخواد دست رو صورت فرنچایز بکشه... ولی هر وقت بکشه واسه این حرکتی که زده دعای خیر بالای 15 میلیون پلیر بیس SSBU پشت شه... که کم چیزی نیست
بقیه بازی هایی هم که مثل Minecraft Dungeon رو پلفترم های دیگه میان دلیلش واضحه! پلیربیس بیشتر...
همه ی اینا رو بگیر بذار تو این جعبه که اگه کسی به همه اینا علاقه داشته باشه ناخودآگاه میاد سمت ایکس باکس به خاطر گیم پس... منظورم اینه
وگرنه منطقی نیست اکثر بازی هاش رو روی پلتفرم های دیگه بده و قطعا هم این اتفاق رخ نمیده و رخ نداده.
به شرطی که از این به بعد بازی های با کیفیت تولید کنن، اگه بخوان به بقیه پلتفرفا کرک و پر پشم ریزون بدن ، کاری میکنن همون چند نفری هم که با نسل قبل نوستالژی داشتن هم کلا فراموش کنن بره
درسته دقیقا
البته تو بخش بازی های AA به نظرم مایکروسافت الان قشنگ قویترین لاین آپ رو بین سه تا کمپانی داره، مخصوصا با خرید Double Fine...
مسئله اینه که بازی های AA عملا سیستم سلر نیستن و همه چیز برمیگرده به چیزهای گنده ای مثل God of War و Super Smash Bros. Ultimate و این که چیزی در اون ابعاد داشته باشه بده بیرون یا نه...
که خب واقعا نمیشه خوشبین بود... Gears 5 این وسط خیلی مهمه که چجور عمل کنه و اگه در حد انتظار ظاهر نشه، Halo Infinite قشنگ پوستش کنده است تا بخواد سیستم سلری شه که چهره بازی های AAA مایکروسافت رو عوض کنه