EA: ترجیج بخش داستانی به بتل رویال دلیل فروش ضعیف BFV

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
دیروز گزارش مالی سه ماهه منتهی به سی دسامبر 2018 کمپانی EA منتشر شد که همراه با اعلام فروش کمتر از انتظار بازی Battlefield V بود.

این بازی از زمان عرضه 20 نوامبر تا انتهای سال 2018 به فروش 7.3 میلیون نسخه ای رسید که 1 میلیون واحد کمتر از انتظارات EA بود . در گزارش مالی کمپانی مذکور دلایل افت فروش بازی را اینگونه مطرح کرده اند:

به خواست ایجاد تغییرات باعث شد Battlefield V را در پنچره زمانی سخت تری عرضه کنیم (تاخیر بازی از ماه اکتبر به نوامبر)، همچنین الویت دادن به کمپین تکنفره نسبت به بتل رویال باعث ضربه به فروش بازی شد. ما حدود 7.3 میلیون نسخه فروخته ایم، یک میلیون کمتر از مقدار پیش بینی شده

منبع
 
آخرین ویرایش:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
متاسفانه شما بحث رو مثل همیشه مرتبط کردید به مسله بخش داستانی در مقابل بخش مولتی پلیر انلاین، ولی مسله اینکه EA حتی توبازیهای ورزشی ش هم بخش داستانی اورده. تمام نسخه های بتفیلد این نسل همه بخش داستانی داشتند، توجه ای که NFS این نسل روی بخش داستانی داشت هیچکدوم از نسخه های قدیمی نداشتند (به جز MW2004)، تایتان فال به عنوان یک فرانچایز تمام انلاین بخش داستانی بهش اضافه میشه. بازیهایی مثل Mirror Edge و ME:A هم به عنوان فقط سینگل پلیر بودند این نسل، حتی بتلفرانت 2 هم به واسطه گوش دادن به نقد و درخواست فن ها بخش داستانی بهش اضافه شد

مشخصا مشکل EA بود و نبود بخش داستانی نیست. بحث کیفیت نهایی محصول هاست. مشکل اینکه میخواد با تک فرانچایزها چند نوع مخاطب رو جذب کنه و AAA های خلق کرده که به چند هدف به صورت ناقص رسیدند (نمونه بارز اخیرش BFV که اصل مشکلاتش در همون بخش مولتی پلیر هست)

کمپانی EA چه در ساخت بازیهای مولتی پلیر و چه داستانی دیگه یک کمپانی خلاق نیست. افرادی مثل کیسی هادسن اونجا قدرتی برای مانور ندارند. همین که میگن باید بتل رویال اضافه میکردیم (به عنوان دنباله روی بازیهای موفق بازار) نشون میده EA چه در بخش سینگل و چه مولتی عقب افتاده
این بحثی آفلاین و آنلاینی که ازش دارم صجبت میکنم الان تو انجمن ها و سایت ها و صفحه های مجازی مختلف تو کل جهان دربارش داره صحبت میشه و فقط مختص به من نیست و چه دوست داشته باشین و چه نه مقایسه صورت میگیره و در ضمن متن خبر خودش شروع کرده این ماجرا رو بخش داستانی رو در مقابل بخش آنلاین قرار داده ! ( منظورم خبری هستش که این جا گذاشته شده ) خود ea و کمپانی های امثال EA داره به این موضوع دامن میزنن !

بخش داستانی استار وارز بتلفرنت 2 ؟! والا بودن و نبودن بخش داستانیش هیچ فرقی نداشت و بخش داستانی آبکی با بخش داستانی درست حسابی زمین تا آسمون با هم فرق داره . سیاست های EA هم در قبال فیفا همین نسل هشتم مگه کاملا درست بوده ؟ ( فیفا این نسل فروش خوبی رو داشته ولی در بخش کیفیت وحشتناک افت کرده و .... ) اون زمانی رو که برای بخش داستانی در فیفا گذاشتن ، برای بخش کریر فیفا میذاشتن جواب خیلی بهتری میگرفتن . همون هم سیاست پشتش بوده ! بخش داستانی رو بازی میکنن و تموم میشه میره و بخش کریر رو اگه طوری میساختن که وحشتناک بهتر بشه به هر حال از کم شدن بازی تو التیمیت فیفا خبرش میرسید و کونامی هم دقیقا همین سیاست رو در پیش گرفته ! مسترلیگ رواز عمد ضعیف نگه دار و خسته کننده تا گیمر بعد مدتی به سمت و سومی مای کلاب سوق داده بشه !

همون مس افکت و میرور ادج قربانی توجه نکردن به بازی های داستانی شد و از زمانی که ویلسون اومد کاری کرده هم بازی های داستانی این کمپانی ضربه بخورن و هم بازی های آنلاین این کمپانی .

خلاقیت تو ea از بین رفته مشکل سیاست های افراطی آنلاین محور ایناست ! و همین طور دست تیم سازنده رو برای تغییر تو همون بخش هم بستن ! مشکل دیگه هم کنسل کردن بازی های داستانی هستش و بستن استدیوی سازنده Dead Space و سری استاروارزی که خود صاحب این اثر گفته و خبرش اومده و انتظار داشتن یه بخش داستانی درست حسابی ازش بسازن ولی تا همین الانی که داریم صحبت میکنیم در یک به یک بازی هاشون تخته شده .

از بین بردن بازی هایی مثل مس افکت و ادامه بازی بد کمپانی و Dead Space و کلی ای پی داستانی دیگه که EA بیخیالش شده . پست بالام مشخصه و هست و شما بازم میتونی بخونی و گفتم سیاست های افراطی در بخش آنلاین ! نگفتم بخش آنلاین رو بزنن درش رو تخته کنن که .

میتونستن بتلفلید نسخه اصلی رو تمام آنلاینش بکنن و بعدش مثلا یه نسخه هم از ادامه داستان سری بد کمپانی رو بسازن و یه بازی اول شخص داستانی خفن باشه ! و این یعنی بالانس بین بازی های آنلاین و آفلاین در یک کمپانی ! یعنی هم به بازی های آنلاینش اهمیت بده و هم به بازی های آفلاین ! ولی این خبری که EA گذاشته میدونی منظورش چیه !؟ میگه ببینید پسرانم !! بخش داستانی بده ! خیلی بده ! اگه نباشه همه چیز درست میشه ! و .... !!! .......

قشنگ میخوان با این صجبت هاشون بخش داستانی رو بردارن از این بازی که البته بود و نبودش واقعا فرقی هم نمیکنه ! اصلا بخش داستانی این بازی چقدر روش کار شده که بخواد به بخش آنلاین بازی ضربه بزنه !؟ در آینده بازی مس افکت آنلاین و Dead Space آنلاین و .... دیدید اصلا تعجب نکنید ! حداقل یوبیسافت با تمام انتقاد های زیادی که در این نسل هشتم بهش وارد هست بازی آنلاین میسازه ( من حتی یک بار هم از بازی فوق العاده رینبو چرا انتقاد نکردم ؟ بازی آنلاین هم هستش ! چرا یک بار انتقاد نکردم ؟ دلیلش اینه تکلیف این بازی با همه مشخصه و به همین خاطر هم هستش که بازی موفقه ) بازی داستانی هم در کنارش میسازه و یه طورایی بالانسی بین بازی های داستانی و آنلاین به وجود آورده ( انتقاد هایی به این کمپانی سر دانگرد کردن و .... وارد هست و حالا کاری به این موضوعات نداریم )

کمپانی EA با این صحبت ها داره سیاست های اشتباهی رو که در پیش گرفته یه طورایی میخواد بپیچونه اصل داستان رو . ویلسون از زمانی که اومد داره این کمپانی رو به سمت و سوی افراطی بازی های آنلاین سوق میده . اگه بخش داستانی هم باشه انقدر ضعیف هستش که بود و نبودش اصلا فرقی نمیکنه . EA داره گیج میزنه به خاطر سیاست های فاجعه بار ویلسون و مدیران ارشدش ! . خبر رسیده همین استار وارز داستانی که داشت ساخته میشد و سبک آنچارتد بود گفته شده بازی کیفیت بسیار بالایی داشته ! ولی EA چی کار کرد ؟! هیچی زد بازی رو کنسلش کرد و پرونده بازی رو بست !

کمپانی EA به راحتی میتونست یه استار وارز تمام آنلاین بدون لوت باکس های مسخره با پشتبانی عالی بسازه و در کنارش یه استار وارز داستان محور خفن ! این طوری من شک ندارم سهامش سقوط نمیکرد که هیچ ! کلی هم صعود میکرد و مشکل پیدا نمیکرد .

ارزش سهام وقتی افت پیدا میکنه که سیاست های یه کمپانی دچار لغزش بشه و سهام دار هم خودش میمونه که ناشر داره چی کار میکنه ! بازی داستانی میسازه و بعد وسط راه کنسلش میکنه و بازی استار وارز آنلاین میسازه و بعد با پرداخت های درون برنامه ای خنده دار با دستان خودش کاری میکنه که مضحکه سایت های خبری گیمینگ و گیمر های سراسر جهان بشه .

روی صحبت من اینه هر کمپانی ای بتونه یه تعادل بین ساخت بازی های آنلاین و آفلاین ایجاد کنه کاملا موفق میشه . نسل بعد هم همین داستانه و تعادل بین این دو میتونه هر کمپانی ای رو موفق کنه . هر دو نیاز هستن ! یکی برای سرازیر شدن پول در صنعت گیم ( بخش آنلاین ) و دیگری برای پیشرفت صنعت گیم در هوزه هنر ، موتور های گرافیکی ، داستان پردازی ، طراحی مراحل ، موسیقی ، کارگردانی ، هوش مصنوعی و بسیار جنبه های دیگه که باعث و بانی پیشرفت در صنعت گیم میشه و انقلابی در هنر هشتم به وجود میاره ! مثل گاد اف وار جدید و رد دد 2 و از این قبیل بازی ها .... ( بخش آفلاین )
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: The End Of Ps

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,772
این بحثی آفلاین و آنلاینی که ازش دارم صجبت میکنم الان تو انجمن ها و سایت ها و صفحه های مجازی مختلف تو کل جهان دربارش داره صحبت میشه و فقط مختص به من نیست و چه دوست داشته باشین و چه نه مقایسه صورت میگیره و در ضمن متن خبر خودش شروع کرده این ماجرا رو بخش داستانی رو در مقابل بخش آنلاین قرار داده ! ( منظورم خبری هستش که این جا گذاشته شده ! الان چی کار کنم برم درباره گرمایش زمین صحبت کنم ؟؟!! ) خود ea و کمپانی های امثال EA داره به این موضوع دامن میزنن !

بخش داستانی استار وارز بتلفرنت 2 ؟! والا بودن و نبودن بخش داستانیش هیچ فرقی نداشت و بخش داستانی آبکی با بخش داستانی درست حسابی زمین تا آسمون با هم فرق داره . سیاست های EA هم در قبال فیفا همین نسل هشتم مگه کاملا درست بوده ؟ ( فیفا این نسل فروش خوبی رو داشته ولی در بخش کیفیت وحشتناک افت کرده و .... ) اون زمانی رو که برای بخش داستانی در فیفا گذاشتن ، برای بخش کریر فیفا میذاشتن جواب خیلی بهتری میگرفتن . همون هم سیاست پشتش بوده ! بخش داستانی رو بازی میکنن و تموم میشه میره و بخش کریر رو اگه طوری میساختن که وحشتناک بهتر بشه به هر حال از کم شدن بازی تو التیمیت فیفا خبرش میرسید و کونامی هم دقیقا همین سیاست رو در پیش گرفته ! مسترلیگ رواز عمد ضعیف نگه دار و خسته کننده تا گیمر بعد مدتی به سمت و سومی مای کلاب سوق داده بشه !

همون مس افکت و میرور ادج قربانی توجه نکردن به بازی های داستانی شد و از زمانی که ویلسون اومد کاری کرده هم بازی های داستانی این کمپانی ضربه بخورن و هم بازی های آنلاین این کمپانی .

خلاقیت تو ea از بین رفته مشکل سیاست های افراطی آنلاین محور ایناست ! و همین طور دست تیم سازنده رو برای تغییر تو همون بخش هم بستن ! مشکل دیگه هم کنسل کردن بازی های داستانی هستش و بستن استدیوی سازنده Dead Space و سری استاروارزی که خود صاحب این اثر گفته و خبرش اومده و انتظار داشتن یه بخش داستانی درست حسابی ازش بسازن ولی تا همین الانی که داریم صحبت میکنیم در یک به یک بازی هاشون تخته شده .

از بین بردن بازی هایی مثل مس افکت و ادامه بازی بد کمپانی و Dead Space و کلی ای پی داستانی دیگه که EA بیخیالش شده . پست بالام مشخصه و هست و شما بازم میتونی بخونی و گفتم سیاست های افراطی در بخش آنلاین ! نگفتم بخش آنلاین رو بزنن درش رو تخته کنن که .

میتونستن بتلفلید نسخه اصلی رو تمام آنلاینش بکنن و بعدش مثلا یه نسخه هم از ادامه سری بد کمپانی رو بسازن ! و این یعنی بالانس بین بازی های آنلاین و آفلاین در یک کمپانی ! یعنی هم به بازی های آنلاینش اهمیت بده و هم به بازی های آفلاین ! ولی این خبری که EA گذاشته میدونی منظورش چیه !؟ میگه ببینید پسرانم !! بخش داستانی بده ! خیلی بده ! اگه نباشه همه چیز درست میشه ! و .... !!! .......

قشنگ میخوان با این صجبت هاشون بخش داستانی رو بردارن از این بازی که البته بود و نبودش واقعا فرقی هم نمیکنه ! اصلا بخش داستانی این بازی چقدر روش کار شده که بخواد به بخش آنلاین بازی ضربه بزنه !؟ در آینده بازی مس افکت آنلاین و Dead Space آنلاین و .... دیدید اصلا تعجب نکنید ! حداقل یوبیسافت با تمام انتقاد های زیادی که در این نسل هشتم بهش وارد هست بازی آنلاین میسازه ( من حتی یک بار هم از بازی فوق العاده رینبو چرا انتقاد نکردم ؟ بازی آنلاین هم هستش ! چرا یک بار انتقاد نکردم ؟ دلیلش اینه تکلیف این بازی با همه مشخصه و به همین خاطر هم هستش که بازی موفقه ) بازی داستانی هم در کنارش میسازه و یه طورایی بالانسی بین بازی های داستانی و آنلاین به وجود آورده ( انتقاد هایی به این کمپانی سر دانگرد کردن و .... وارد هست و حالا کاری به این موضوعات نداریم )

کمپانی EA با این صحبت ها داره سیاست های اشتباهی رو که در پیش گرفته یه طورایی میخواد بپیچونه اصل داستان رو . ویلسون از زمانی که اومد داره این کمپانی رو به سمت و سوی افراطی بازی های آنلاین سوق میده . اگه بخش داستانی هم باشه انقدر ضعیف هستش که بود و نبودش اصلا فرقی نمیکنه . EA داره گیج میزنه به خاطر سیاست های فاجعه بار ویلسون و مدیران ارشدش ! . خبر رسیده همین استار وارز داستانی که داشت ساخته میشد و سبک آنچارتد بود گفته شده بازی کیفیت بسیار بالایی داشته ! ولی EA چی کار کرد ؟! هیچی زد بازی رو کنسلش کرد و پرونده بازی رو بست !

کمپانی EA به راحتی میتونست یه استار وارز تمام آنلاین بدون لوت باکس های مسخره با پشتبانی عالی بسازه و در کنارش یه استار وارز داستان محور خفن ! این طوری من شک ندارم سهامش سقوط نمیکرد که هیچ ! کلی هم صعود میکرد و مشکل پیدا نمیکرد

ارزش سهام وقتی افت پیدا میکنه که سیاست های یه کمپانی دچار لغزش بشه و سهام دار هم خودش میمونه که ناشر داره چی کار میکنه ! بازی داستانی میسازه و بعد وسط راه کنسلش میکنه و بازی استار وارز آنلاین میسازه و بعد با پرداخت های درون برنامه ای خنده دار با دستان خودش کاری میکنه که مضحکه سایت های خبری گیمینگ و گیمر های سراسر جهان بشه .

روی صحبت من اینه هر کمپانی ای بتونه یه تعادل بین ساخت بازی های آنلاین و آفلاین ایجاد کنه کاملا موفق میشه . نسل بعد هم همین داستانه و تعادل بین این دو میتونه هر کمپانی ای رو موفق کنه . هر دو نیاز هستن ! یکی برای سرازیر شدن پول در صنعت گیم ( بخش آنلاین ) و دیگری برای پیشرفت صنعت گیم در هوزه هنر ، موتور های گرافیکی ، داستان پردازی ، طراحی مراحل ، موسیقی ، کارگردانی ، هوش مصنوعی و بسیار جنبه های دیگه که باعث و بانی پیشرفت در صنعت گیم میشه و انقلابی در هنر هشتم به وجود میاره ! مثل گاد اف وار جدید و رد دد 2 و از این قبیل بازی ها .... ( بخش آفلاین )
برخلاف شما من فکر میکنم ea داره راه خودشو پیدا می کنه.
با بستن استادیوهای آفلاین ساز و کنسل کردن بازی های داستان محور، از اونطرف سرمایه گذاری روی بازیهای مولتی پلیر، و همین مصاحبه، کاملا مشهوده که در راه رسیدن به یک کمپانی مولتی پلیر محور قدم برمیدارن. اتفاقا دلیلی نداره هم روی آنلاین سرمایه بزاره و هم روی سنگل. اگر بتونه کیفیت بازی های مولتیشو بالا ببره، نیازی به ساخت بازیهای آفلاین و داستان محور نداره.
.....
من شدیدا به موفقیت anthem امیدوارم.
 
  • Like
Reactions: ULTIMATE TEAM

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
این بحثی آفلاین و آنلاینی که ازش دارم صجبت میکنم الان تو انجمن ها و سایت ها و صفحه های مجازی مختلف تو کل جهان دربارش داره صحبت میشه و فقط مختص به من نیست و چه دوست داشته باشین و چه نه مقایسه صورت میگیره و در ضمن متن خبر خودش شروع کرده این ماجرا رو بخش داستانی رو در مقابل بخش آنلاین قرار داده ! ( منظورم خبری هستش که این جا گذاشته شده ) خود ea و کمپانی های امثال EA داره به این موضوع دامن میزنن !

بخش داستانی استار وارز بتلفرنت 2 ؟! والا بودن و نبودن بخش داستانیش هیچ فرقی نداشت و بخش داستانی آبکی با بخش داستانی درست حسابی زمین تا آسمون با هم فرق داره . سیاست های EA هم در قبال فیفا همین نسل هشتم مگه کاملا درست بوده ؟ ( فیفا این نسل فروش خوبی رو داشته ولی در بخش کیفیت وحشتناک افت کرده و .... ) اون زمانی رو که برای بخش داستانی در فیفا گذاشتن ، برای بخش کریر فیفا میذاشتن جواب خیلی بهتری میگرفتن . همون هم سیاست پشتش بوده ! بخش داستانی رو بازی میکنن و تموم میشه میره و بخش کریر رو اگه طوری میساختن که وحشتناک بهتر بشه به هر حال از کم شدن بازی تو التیمیت فیفا خبرش میرسید و کونامی هم دقیقا همین سیاست رو در پیش گرفته ! مسترلیگ رواز عمد ضعیف نگه دار و خسته کننده تا گیمر بعد مدتی به سمت و سومی مای کلاب سوق داده بشه !

همون مس افکت و میرور ادج قربانی توجه نکردن به بازی های داستانی شد و از زمانی که ویلسون اومد کاری کرده هم بازی های داستانی این کمپانی ضربه بخورن و هم بازی های آنلاین این کمپانی .

خلاقیت تو ea از بین رفته مشکل سیاست های افراطی آنلاین محور ایناست ! و همین طور دست تیم سازنده رو برای تغییر تو همون بخش هم بستن ! مشکل دیگه هم کنسل کردن بازی های داستانی هستش و بستن استدیوی سازنده Dead Space و سری استاروارزی که خود صاحب این اثر گفته و خبرش اومده و انتظار داشتن یه بخش داستانی درست حسابی ازش بسازن ولی تا همین الانی که داریم صحبت میکنیم در یک به یک بازی هاشون تخته شده .

از بین بردن بازی هایی مثل مس افکت و ادامه بازی بد کمپانی و Dead Space و کلی ای پی داستانی دیگه که EA بیخیالش شده . پست بالام مشخصه و هست و شما بازم میتونی بخونی و گفتم سیاست های افراطی در بخش آنلاین ! نگفتم بخش آنلاین رو بزنن درش رو تخته کنن که .

میتونستن بتلفلید نسخه اصلی رو تمام آنلاینش بکنن و بعدش مثلا یه نسخه هم از ادامه داستان سری بد کمپانی رو بسازن و یه بازی اول شخص داستانی خفن باشه ! و این یعنی بالانس بین بازی های آنلاین و آفلاین در یک کمپانی ! یعنی هم به بازی های آنلاینش اهمیت بده و هم به بازی های آفلاین ! ولی این خبری که EA گذاشته میدونی منظورش چیه !؟ میگه ببینید پسرانم !! بخش داستانی بده ! خیلی بده ! اگه نباشه همه چیز درست میشه ! و .... !!! .......

قشنگ میخوان با این صجبت هاشون بخش داستانی رو بردارن از این بازی که البته بود و نبودش واقعا فرقی هم نمیکنه ! اصلا بخش داستانی این بازی چقدر روش کار شده که بخواد به بخش آنلاین بازی ضربه بزنه !؟ در آینده بازی مس افکت آنلاین و Dead Space آنلاین و .... دیدید اصلا تعجب نکنید ! حداقل یوبیسافت با تمام انتقاد های زیادی که در این نسل هشتم بهش وارد هست بازی آنلاین میسازه ( من حتی یک بار هم از بازی فوق العاده رینبو چرا انتقاد نکردم ؟ بازی آنلاین هم هستش ! چرا یک بار انتقاد نکردم ؟ دلیلش اینه تکلیف این بازی با همه مشخصه و به همین خاطر هم هستش که بازی موفقه ) بازی داستانی هم در کنارش میسازه و یه طورایی بالانسی بین بازی های داستانی و آنلاین به وجود آورده ( انتقاد هایی به این کمپانی سر دانگرد کردن و .... وارد هست و حالا کاری به این موضوعات نداریم )

کمپانی EA با این صحبت ها داره سیاست های اشتباهی رو که در پیش گرفته یه طورایی میخواد بپیچونه اصل داستان رو . ویلسون از زمانی که اومد داره این کمپانی رو به سمت و سوی افراطی بازی های آنلاین سوق میده . اگه بخش داستانی هم باشه انقدر ضعیف هستش که بود و نبودش اصلا فرقی نمیکنه . EA داره گیج میزنه به خاطر سیاست های فاجعه بار ویلسون و مدیران ارشدش ! . خبر رسیده همین استار وارز داستانی که داشت ساخته میشد و سبک آنچارتد بود گفته شده بازی کیفیت بسیار بالایی داشته ! ولی EA چی کار کرد ؟! هیچی زد بازی رو کنسلش کرد و پرونده بازی رو بست !

کمپانی EA به راحتی میتونست یه استار وارز تمام آنلاین بدون لوت باکس های مسخره با پشتبانی عالی بسازه و در کنارش یه استار وارز داستان محور خفن ! این طوری من شک ندارم سهامش سقوط نمیکرد که هیچ ! کلی هم صعود میکرد و مشکل پیدا نمیکرد .

ارزش سهام وقتی افت پیدا میکنه که سیاست های یه کمپانی دچار لغزش بشه و سهام دار هم خودش میمونه که ناشر داره چی کار میکنه ! بازی داستانی میسازه و بعد وسط راه کنسلش میکنه و بازی استار وارز آنلاین میسازه و بعد با پرداخت های درون برنامه ای خنده دار با دستان خودش کاری میکنه که مضحکه سایت های خبری گیمینگ و گیمر های سراسر جهان بشه .

روی صحبت من اینه هر کمپانی ای بتونه یه تعادل بین ساخت بازی های آنلاین و آفلاین ایجاد کنه کاملا موفق میشه . نسل بعد هم همین داستانه و تعادل بین این دو میتونه هر کمپانی ای رو موفق کنه . هر دو نیاز هستن ! یکی برای سرازیر شدن پول در صنعت گیم ( بخش آنلاین ) و دیگری برای پیشرفت صنعت گیم در هوزه هنر ، موتور های گرافیکی ، داستان پردازی ، طراحی مراحل ، موسیقی ، کارگردانی ، هوش مصنوعی و بسیار جنبه های دیگه که باعث و بانی پیشرفت در صنعت گیم میشه و انقلابی در هنر هشتم به وجود میاره ! مثل گاد اف وار جدید و رد دد 2 و از این قبیل بازی ها .... ( بخش آفلاین )

اینکه اندره ویلسون همیشه چرت و پرت محض میگه شکی نیست ولی همون زمان رونمایی از BFV من گفتم بتل رویال زمان لانچ نداشته باشه تو فروش میترکه! مسله اینکه اگر EA در حال سقوط هست (ارزش سهام) به خاطر این نیست به بخش داستانی توجه نمیکنه! بحث اینکه EA دیگه مثل سابق (دوران BF3 و 4 و Fifa 12) نمیتونه حتی بازی انلاین جذاب بسازه

دیگه در زمینه بازیهای انلاین جسارت و خلاقیت رو نداره. میخواد با BFV هم طرفدارهای قدیمی سری رو نگه داره و هم مشتریهای میلیونی COD رو جذب کنه. دو طیف مختلف که مثل اب و روغن میمونند. این مسله رو به بخش تکنفره هم تعمیم میتونیم بدیم. من مثال زدم EA حداقل در زمینه کمی به بالانس مد نظر شما بین مولتی پلیر و سینگل پلیر رسیده ولی مشکل از یک جای دیگست.

همون بخش داستانی BF2 که به نظر شما کاملا آبکی به نظر میرسید (که درست اشاره میکنید) وقت کامل استدیو Motive رو مدت زمان طولانی ای گرفت. هر زمانی EA بازیهای مولتی پلیر عالی ساخت و بازهم سهام ش در حال افول بود ما میتونیم به این مسله ایی که شما اشاره کردید برسیم نه در دوره ایی که EA در زمینه بازیهای چند نفره هم دنباله روی چند کمپانی دیگر هست و با فقط انحصار تونسته بازیهای ورزشی شو سرپا نگه دارد.

برخلاف شما من تاحدودی فکر نمیکنم یک کمپانی لازم باشه تعادلی از لحاظ کمی و کیفی بین مولتی پلیر و سینگل پلیر برسه، بحث فقط کیفیت نهایی بازیهاست یکی مثل سونی فقط با بازیهای سینگل میره جلو و موفق هست (شاید هم سال دیگه Dreams به عنوان یک بازی اجتماعی محور بترکونه). یکی هم مثل اپیک تنها با فورتنایت موفق ترینه!

در کل 2019 به نظر دست EA پر هست، اولی Apex که تقریبا میشه گفت ترکونده و ده میلیون پلیر در عرض سه روز جذب کرده! باید ببینیم باقی مسیر رو چه طور میره
  1. Apex Legends (Respawn)
  2. Anthem (BioWare)
  3. Sea of Solitude (EA Originals)
  4. A new entry in the Need for Speed series (Ghost Games)
  5. A new entry in the Plants Vs. Zombies series, most likely Garden Warfare 3 (PopCap games or EA Vancouver)
  6. Star Wars The Fallen Order (Respawn)
  7. EA Sports titles, FIFA, MADDEN, NBA, NFL.
  8. Battlefield Firestorm (Criterion Games/DICE)
 
  • Like
Reactions: ULTIMATE TEAM

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
اینکه اندره ویلسون همیشه چرت و پرت محض میگه شکی نیست ولی همون زمان رونمایی از BFV من گفتم بتل رویال زمان لانچ نداشته باشه تو فروش میترکه! مسله اینکه اگر EA در حال سقوط هست (ارزش سهام) به خاطر این نیست به بخش داستانی توجه نمیکنه! بحث اینکه EA دیگه مثل سابق (دوران BF3 و 4 و Fifa 12) نمیتونه حتی بازی انلاین جذاب بسازه

دیگه در زمینه بازیهای انلاین جسارت و خلاقیت رو نداره. میخواد با BFV هم طرفدارهای قدیمی سری رو نگه داره و هم مشتریهای میلیونی COD رو جذب کنه. دو طیف مختلف که مثل اب و روغن میمونند. این مسله رو به بخش تکنفره هم تعمیم میتونیم بدیم. من مثال زدم EA حداقل در زمینه کمی به بالانس مد نظر شما بین مولتی پلیر و سینگل پلیر رسیده ولی مشکل از یک جای دیگست.

همون بخش داستانی BF2 که به نظر شما کاملا آبکی به نظر میرسید (که درست اشاره میکنید) وقت کامل استدیو Motive رو مدت زمان طولانی ای گرفت. هر زمانی EA بازیهای مولتی پلیر عالی ساخت و بازهم سهام ش در حال افول بود ما میتونیم به این مسله ایی که شما اشاره کردید برسیم نه در دوره ایی که EA در زمینه بازیهای چند نفره هم دنباله روی چند کمپانی دیگر هست و با فقط انحصار تونسته بازیهای ورزشی شو سرپا نگه دارد.

برخلاف شما من تاحدودی فکر نمیکنم یک کمپانی لازم باشه تعادلی از لحاظ کمی و کیفی بین مولتی پلیر و سینگل پلیر برسه، بحث فقط کیفیت نهایی بازیهاست یکی مثل سونی فقط با بازیهای سینگل میره جلو و موفق هست (شاید هم سال دیگه Dreams به عنوان یک بازی اجتماعی محور بترکونه). یکی هم مثل اپیک تنها با فورتنایت موفق ترینه!

در کل 2019 به نظر دست EA پر هست، اولی Apex که تقریبا میشه گفت ترکونده و ده میلیون پلیر در عرض سه روز جذب کرده! باید ببینیم باقی مسیر رو چه طور میره
  1. Apex Legends (Respawn)
  2. Anthem (BioWare)
  3. Sea of Solitude (EA Originals)
  4. A new entry in the Need for Speed series (Ghost Games)
  5. A new entry in the Plants Vs. Zombies series, most likely Garden Warfare 3 (PopCap games or EA Vancouver)
  6. Star Wars The Fallen Order (Respawn)
  7. EA Sports titles, FIFA, MADDEN, NBA, NFL.
  8. Battlefield Firestorm (Criterion Games/DICE)
شما صحبت هایی میکنی که نمیشه انکارش کرد ولی موضوع اینه که فقط دارین از دید اون کمپانی نگاه میکنین گه گاهی !

این که ویلسون مزخرف میگه و خودتون هم قبول دارین این موضوع رو خب این برای هر کمپانی و ناشری سم هستش و تاثیر بسیار بدی روی هر ناشر و کمپانی و استدیویی میذاره .

من تو همون دو پست فبلیم اشاره کردم و باز هم اشاره میکنم ! من نگفتم فقط و فقط به خاطر بخش داستانی این بازی افول کرده ! قشنگ در همون دو پست قبلیم بار ها اشاره کردم ! این کمپانی قشنگ داره گیج میزنه ! نه به استدیو های داستانی ساز خودش آزادی عمل داد و هم این که در یه سریشون رو تخته کرد و نه به استدیوی های مولتی ساز خودش آزادی عمل میده !

ویلسون از زمانی که اومد خلاقیت رو تو استدیو های این کمپانی کشت ! خبر هم رسیده که بازی Apex Legend که منتشر شده کمپانی EA هیچ حمایت درست حسابی از این استدیو نکرده و اینم متن صحبت های تهیه کننده اجرایی بازی هستش :

نمی‌خواهم نقش الکترونیک آرتس را کم‌‍ رنگ کنم اما این بازی نیست که آن‌ها انتظارش را داشتند. من مجبور بودم که برای قانع کردن هیئت رئیسه با آن‌ها صحبت کنم و به آن‌ها بگویم: هی، به ما اعتماد کنید، این چیزی است که شما از ما می‌خواهید انجام دهیم.

به عنوان یک شرکت، آن‌‌ها تنها می‌توانستند کیفیت کارهای قبلی را بررسی کنند و آن‌ها تاکنون چیزی شبیه به این را انجام نداده بودند. یک سوال بسیار بزرگ پیرامون مسئله‌ی نحوه‌ی کسب درآمد توسط این بازی وجود دارد. آن‌ها [الکترونیک آرتس] می‌‎‌گفتند که “ما نمی‌دانیم و نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم.”

آن‌ها هیچ نقشی در روند توسعه و همچنین هیچ یک از بخش‌های دیگر این بازی نداشته‌اند.

ریسپاون: الکترونیک آرتس هیچ نقشی در توسعه‌ی Apex Legends نداشته است | گیمفا

قشنگ مشخصه مدیران کمپانی و این ویلسون حتی سر بازی های آنلاین هم دارن گیج میزنن ! اجازه خلاقیت نه تو بخش داستانی میدن و نه مولتی ! و خودتون هم اشاره کردین به این موضوع و من اصلا نگفتم به خاطر توجه نکردن به بخش داستانی بوده ! صحبت از بخش افراطی تمام آنلاین کردم و بله شما وقتی بازی های داستانی خودت رو درش رو تخته میکنی و بعدش هم بازی آنلاین میسازی و به صورت افراطی میری طرف لوت باکس ( اونم به صورت افراطی ) بهش میگن توجه کردن به بخش آنلاین افراطی و نکته بعدی اینه که بله خلاقیت در همون بازی های آنلاین رو هم از استدیوی های سازنده گرفتن ! خود دایس بار ها و بار ها گفته بوده ( مدت ها قبل ) دوست داشته سری بد کمپانی رو ادامش رو بسازه و بار ها علاقه مندی نشون داد به این موضوع ولی ناشر بازی اجازه این کار رو بهشون نداد . سازنده های دد اسپیس هم به شدت علاقه داشتن نسخه چهارم این بازی رو بسازن که خب هممون میدونیم آخر و عاقبت اون استدیوی به اون خفنی چی شد ! ( تا جایی که به اجبار بهشون گفته بودن یه نسخه از بتلفید رو بسازن که قشنگ تو اون زمینه بد کار کردن و اصلا نه علاقه ای به ساختش داشتن و نه تجربه ای )

الان هم خبر رسیده کونانی از فروش بازی pes به خصوص سود آوری تو بازی موبایل pes و مسابقات e sPORT و بخش مای کلاب کنسولی سود بسیاری ( با توجه به میزان فروشی که این بازی داره ) کسب کرده و من تمام حرفم اینه و نمیدونم کسی متوجه نمیشه یا دوست نداره متوجه بشه ! که همه چیز و همه چیز سود و پول و ... نیست ! این طوری حساب کنیم اصلا همه کمپانی ها برن طرف آنلاین و همین طور پول به جیب بزنن ! وقتی عمدی در کار باشه و بخش آفلاین رو به عمد ضعیف میکنی و گیمر رو میکشونی سمت آنلاین این جای کار واقعا اذیت کننده هستش ! و کونامی به طور مثال قشنگ این راه رو رفته ( اونم به خاطر بازار انحصاری فوتبالی به خاطر لایسنس ها که گروگان این دو کمپانی طماع شده و کمپانی دیگه ای نمیتونه وارد ساخت بازی فوتبالی بشه )

Mobile and esports drive Konami revenues to $1.75 billion

:Arrowd:

Mobile and esports drive Konami revenues to $1.75 billion


یه سری کمپانی ها مثل کونامی ، ea و .... اینا دارن به صورت افراطی میرن به طرف بخش آنلاین ( البته کونامی که کلا از گیم کشیده بیرون و رد داده قشنگ ولی خب همین اواخر با اون فاجعه متال گیر آنلاین خودش قشنگ نشون داد دستش باشه همه چیز رو آنلاین میکنه و .... ) و این کمپانی ها اتفاقا بر خلاف نظر شما هم بازی مولتی داشتن و هم بازی داستانی و این دو کمپانی واقعا حیف بود ( هر کدومشون به نوبه خودشون ) که به صورت افراطی به طرف آنلاین برن و و بازی های داستانی و ای پی های به اون خفنیشون رو از بین ببرن !

اپیک خیلی واضح ای پی گیرز رو فروخت ! از بازی های داستانی کشید بیرون و رفت طرف ارائه همون انتشار موتور گرافیکش و فروشش و ساپورت موتور گرافیکش و بازی آنلاین فورتنایت و خیل واضح سیاست هاش رو به همه نشون داد خوشبختانه یا متاسفانه !!! ( همون اپیک هم حیف شد بازی های داستانی خودش رو بیخیال شد و میتونست کلی بازی داستانی خوب بسازه و ... )

من تمام حرفم اینه کمپانی ها بخوان یک به یک به طرف بازی های آنلاین کشیده بشن به صورت افراطی و برای بار هزارم دارم میگم به صورت افراطی و بازی های داستانی رو بیخیالش بشن مرگ صنعت گیم اون روز رقم میخوره و صرفا این صنعت میشه یه صنعت کاملا تجاری که خلاقیت و زیبایی این هنر هشتم به کل درش خشک میشه !

خبر خوب اینه که مایکرو اون طور که به نظر میرسه میخواد برای کنسول نسل بعدیش بازی های داستانی AAA بسازه و تو بخش آنلاین هم که مایکرو تا هیلو و گیرز رو داره غم نداره و همون دو تا بازیش رو تو نسخه های بعدی به بخش داستانیش هم توجه ویژه ای بکنه و بخش آنلاینش هم خفن بشه بازم میترکونه چیزی که فورتزا هورایزون 4 به خوبی این موضوع رو نشون داد .

حیفه و واقعا حیفه EA اون سیاست های عالی نسل هفتم خودش رو کنار گذاشته ! وگرنه هیچ فرقی برای من نداره ! بازی آنلاین خفن بسازه ( مثل سری بتلفیلد که کلا به بخش آنلاینش معروفه و خودم هم به شدت به این بازی و بخش آنلاینش علاقه دارم از همون زمانی که نسخه 1942 و بتلفیلد ویتنام اومده بود و اینترنت Dial-up داشتیم و نمیتونستیم آنلاین بازی کنیم و میرفتم تو مپش با سی پی یو بازی میکردم !!! تا همین الان که نسخه های جدید ترش رو هم وقتی داشته باشم آنلاینش رو بازی میکنم ) و همین طور ای کاش و صد افسوس که نسخه جدید Dead Space رو تو این نسل جدید ندیدیم و بازی های داستانی این کمپانی خشکید و زدن همون مس افکت رو هم ترکوندن !

امیدوارم حداقل از دید من یکی ( شما شاید نظرتون چیز دیگه ای باشه و محترم و به خودتون مربوطه ) این کمپانی ها یه بالانسی بین بخش داستانی و آنلاین ایجاد کنن ! تو پست قبلیم هم گفتم و این موضوع رو هیچ کسی نه میتونه ازش چشم پوشی کنه و نه کتمانش کنه بازی هایی مثل گاد اف وار جدید و از این دست بازی ها ..... بود که از دوباره یه جون تازه ای به این صنعت گیم داد و این بازی ها هستن که باعث و بانی این شدن که صنعت گیم رو عده ای هنر هشتم بدونن .....



 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر