100 عنوان برتر تاریخ پلتفرم PC از دید وبسایت PC Gamer

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
kXiNKtm3Rwqm.jpg


درود

وبسایتPC Gamer در جدیدترین رده بندی 100 بازی برتر پلتفرم pc را انتخاب کرده است. در ادامه میتوانید این لیست را مشاهده کنید

100 Tribes II - عرضه در سال 2001
99 Spider and Web - عرضه در سال 1998
98 Sam & Max: Hit The Road - عرضه در سال 1993
97 Mirror’s Edge - عرضه در سال 2008
96 The Stanley Parable - عرضه در سال 2013
95 Left 4 Dead 2 - عرضه در سال 2009
94 Gone Home - عرضه در سال 2013
93 Alpha Centauri - عرضه در سال 1999
92 Hotline Miami - عرضه در سال 2012
91 FreeSpace 2 - عرضه در 1999
90 Plants vs. Zombies - عرضه در سال 2009
89 Command & Conquer: Red Alert 2 - عرضه در سال 2000
88 Terraria - عرضه در سال 2011
87 Sensible Soccer - عرضه در سال 1992
86 Far Cry 4 - عرضه در سال 2014
85 Euro Truck Simulator 2 عرضه در سال 2012
84 Battlefield 3 - عرضه در 2011
83 Psychonauts عرضه در سال 2005
82 Don't Starve - عرضه در سال 2013
81 Saints Row IV - عرضه در سال 2013
80 Cave Story+ - عرضه در سال 2011
79 Diablo III - عرضه در سال 2015
78 Far Cry 2 - عرضه در سال 2008
77 The Sims 3 - عرضه در سال 2009
76 Anachronox - عرضه در سال 2001
75 No One Lives Forever 2 - عرضه در سال 2002
74 Heroes of Might and Magic III - عرضه در سال 1999
73 Doom II - عرضه در سال 1994
72 Elite: Dangerous - عرضه در سال 2014
71 Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge - عرضه در سال 1991
70 Grim Fandango - عرضه در سال 1998
69 Max Payne - عرضه در سال 2001
68 Return to Castle Wolfenstein - عرضه در سال 2001
67 Unreal Tournament 2004 - عرضه در سال 2004
66 The Elder Scrolls IV: Oblivion - عرضه در سال 2006
65 Total War: Shogun 2 - عرضه در سال 2011
64 PlanetSide 2 - عرضه در سال 2012
63 Vampire the Masquerade: Bloodlines - عرضه در سال 2004
62 Bastion - عرضه در سال 2011
61 Thief Gold - عرضه در سال 1998
60 Morrowind - عرضه در سال 2002
59 Ultima Underworld - عرضه در سال 1992
58 Braid - عرضه در سال 2009
57 Dark Souls - عرضه در سال 2012
56 Papers, Please - عرضه در سال 2013
55 Quake III - عرضه در سال 1999
54 Hitman: Blood Money - عرضه در سال 2006
53 Resident Evil 4 HD - عرضه در سال 2014
52 DayZ - عرضه در سال 2013
51 TowerFall: Ascension - عرضه در سال 2014
50 Batman: Arkham Asylum - عرضه در سال 2009
49 Mass Effect - عرضه در سال 2007
48 Pillars of Eternity - عرضه در سال 2015
47 Guild Wars 2 - عرضه در سال 2012
46 Day of the Tentacle - عرضه در سال 1993
45 Arma 3 - عرضه در سال 2013
44 Fallout - عرضه در سال 1997
43 Half-Life - عرضه در سال 1998
42 System Shock 2 - عرضه در سال 1999
41 The Witcher 3: Wild Hunt - عرضه در سال 2015
40 Cities: Skylines - عرضه در سال 2015
39 Fallout 3 - عرضه در سال 2008
38 BioShock Infinite - عرضه در سال 2013
37 Sid Meier’s Civilization V - عرضه در سال 2010
36 EVE Online - عرضه در سال 2003
35 League of Legends - عرضه در سال 2009
34 The Walking Dead: Season 1 - عرضه در سال 2012
33 STALKER: Shadow of Chernobyl - عرضه در سال 2007
32 Deus Ex: Human Revolution - عرضه در سال 2011
31 World of Warcraft - عرضه در سال 2004
30 Baldur’s Gate II: Shadows of Amn - عرضه در سال 2000
29 StarCraft II - عرضه در سال 2010
28 Divinity: Original Sin - عرضه در سال 2014
27 FTL: Faster Than Light - عرضه در سال 2012
26 Dragon Age: Origins - عرضه در سال 2009
25 Hearthstone - عرضه در سال 2014
24 Spelunky - عرضه در سال 2013
23 Doom - عرضه در سال 1993
22 Arma 2 - عرضه در سال 2009
21 Minecraft - عرضه در سال 2009
20 Counter-Strike: Global Offensive - عرضه در سال 2012
19 Alien: Isolation - عرضه در سال 2014
18 Dota 2 - عرضه در سال 2013
17 Kerbal Space Program - عرضه در سال 2015
16 Planescape: Torment - عرضه در سال 1999
15 XCOM: Enemy Unknown - عرضه در سال 2012
14 Portal 2 - عرضه در سال 2011
13 Crusader Kings II - عرضه در سال 2012
12 Mass Effect 3 - عرضه در سال 2013
11 Thief II - عرضه در سال 2000
10 Fallout: New Vegas - عرضه در سال 2010
9 Portal - عرضه در سال 2007
8 Deus Ex - عرضه در سال 2000
7 Grand Theft Auto V - عرضه در سال 2015
6 Dishonored- عرضه در سال 2012
5 The Elder Scrolls V: Skyrim - عرضه در سال 2011
4 Team Fortress 2 - عرضه در سال 2007
3 Bioshock - عرضه در سال 2007
2 Mass Effect 2 - عرضه در سال 2010
1 -HALF LIFE 2 عرضه در سال 2004

منبع
 
7 Grand Theft Auto V - عرضه در سال [-([-(2015
6 Dishonored- عرضه در سال 2012
5 The Elder Scrolls V: Skyrim - عرضه در سال 2011
4 Team Fortress 2 - عرضه در سال 2007
3 Bioshock - عرضه در سال 2007
2 Mass Effect 2 - عرضه در سال 2010
1 -HALF LIFE 2 عرضه در سال 2004
8->8->8->8->8->8->8->
 
عجب.

شما کلا Mass Effect 2 رو بازی کردی که این حرفو میزنی؟ :|

- - -ویرایش - - -


این بدبختا همون WoW وانیلا رو بازی کردن کلا آشنایی با TBC و WoTLK ندارن :))

نمیتونم صدبار توضیح بدم ! گفتم شاهکازه ولی شاهکارترش رو این پلتفورم زیاده :|
 
اگه میگفتن لیست 100 تا بازی برتر PC اما بدون ترتیب هست من میتونستم باهاش کنار بیام. اما Diablo II پایین تر از DayZ. یا کش شلوار مرلین!

Diablo II که اصلا تو لیست نیست. اون Diablo III که رتبه 79 رو داره. قبلا هم گفتن قرار نگرفتن Diablo II در لیست در حد یه فاجعه بشریه.

نظر بعضی ها از خود لیست هم جالب تره dragon age 2 و bastion و portal و امثال این بازی ها رو میکوبن . اون وقت بازی های ناقص troika رو شاهکار میدونن .
کلا pc gamer با این لیستی که داده خودشو نابود کرد . اگر نظر شخصی یک نفر بود اشکالی نداشت ولی وقتی تعداد زیادی از منقدینشون اومدن لیست 15 تایی دادن و بعد این لیست ها رو ترکیب کردن شده این یعنی هیچ کدوم از منتقد های این سایت که اسمش pc gamer هست به دو تا از اصیل ترین سبک های بازی روی پلتفرم pc یعنی crpg و adventure علاقه ی چندانی ندارن .

من خودم عاشق بازی Bastion هستم ولی این بازی یه Diablo clone با یه نقش آفرینی نصفه نیمس که سرجمع 7 تا 9 ساعت گیم پلی داره و کلا یه دونه Skill Tree (درخت مهارت) داره. یعنی در طول بازی هیچ skill ی نبود که من نداشته باشم. من خیلی از Bastion لذت بردم، بخاطر آرت دیزاین خاصش، موسیقیش و صدای فوق العاده راوی بازی، ولی حرف من اینه که چرا خود اصل جنس (Diablo II) که Bastion از clone های این بازی محسوب میشه در لیست نیست؟
 
آخرین ویرایش:
به شخصه زیاد به اینجور لیستا توجه نمیکنم. چون معلوم نیس چه دیدی و یا دیدگاهایی پشتش هست. یه نفر علایق شخصیش رو بیان کرده یا یه کار تیمی و تحقیقی بوده(؟) در کل فاجعه هستش.
 
اون «Far Cry 4» رو نمی‌دونم کی گذاشته تو این لیست چون تو ۵۰۰ تا بازی برتر هم جایی نداره، ولی «Sam & Max Hit the Road» انتخاب مناسبی بود. خیلی کم دیدم این بازی رو تو لیست‌های مختلف؛ یکی از بهترین ادونچرهای تاریخه.
 
[
نمیتونم صدبار توضیح بدم ! گفتم شاهکازه ولی شاهکارترش رو این پلتفورم زیاده :|
چند تا از این شاهکار ها را نام ببر . همون رتبه ی اول لیستم جای بحث داره که از me2 بازی بهتریه یا نه !

kasra-m

شما درست میگید . نبود diblo 2 و در عوض حضور داشتن diablo3 یک ایراده .
همون طور که قبلا گفتم لیست پر از ایراده و همون رتبه ی هفتادم grim fandango خودش به تنهایی لیست را نابود میکنه .
اما در کل منظور من شما نبودی . منظور من the one بود که توی تاپیک 100 بازی برتر pc از نظر pc gamer که این سایت da2 را توی لیست خودش قرار نداده و کسی از کاربرا هم هیچ اسمی از این بازی نیاورده و ادعا نکرده که این بازی باید توی لیست باشه بدون هیچ دلیل خاصی da2 را ترول میکنه و در عوض ارز بازی های شرکتی دفاع میکنه که برای غیر قابل بازی بودن زمان عرضشون معروفن .
ایشون برای اثبات حرفش از user score استفاده میکنه که باز هم میگم اصلا برای من ارزشی نداره ولی اصلا توجه نمیکنه که افرادی که توی user score بازی دوران اژدها 2 نقش داشتند 4000 نفر بودند و برای ومپایر 500 نفر و برای ارکانوم 100 نفر . اصلا توجه نمیکنه که دوران اژدها 2 یک بازی تجاریه و شاید 600 الی 700 نفر از جامعه ی طرفدارای بازی جز این 4000 نفر باشن اما ومپایر و ارکانوم دو تا بازی کم فروشن و به شدت سلیقه ای هستن و با قاطعیت میتونم بگم اکثریت افرادی که توی user score این دو بازی نقش داشتن را جامعه ی طرفدارای این دو بازی تشکیل میدن .
جالب تر وقتی میشه که ایشون به meta score اهمیتی نمیده و user score را مهم میدونن . در حالیکه وقتی سایتی مثل rpgamer به ارکانوم 4 از 10 میده به اندازه ی کافی برای نمره ای که داده دلیل میاره . ولی توی user score بازی dragon age 2 یک عده به دلیل این که پروتاگونیست بازی صدا گذاری شده به بازی نمره ی کم دادن !
 
[
چند تا از این شاهکار ها را نام ببر . همون رتبه ی اول لیستم جای بحث داره که از me2 بازی بهتریه یا نه !

kasra-m

شما درست میگید . نبود diblo 2 و در عوض حضور داشتن diablo3 یک ایراده .
همون طور که قبلا گفتم لیست پر از ایراده و همون رتبه ی هفتادم grim fandango خودش به تنهایی لیست را نابود میکنه .
اما در کل منظور من شما نبودی . منظور من the one بود که توی تاپیک 100 بازی برتر pc از نظر pc gamer که این سایت da2 را توی لیست خودش قرار نداده و کسی از کاربرا هم هیچ اسمی از این بازی نیاورده و ادعا نکرده که این بازی باید توی لیست باشه بدون هیچ دلیل خاصی da2 را ترول میکنه و در عوض ارز بازی های شرکتی دفاع میکنه که برای غیر قابل بازی بودن زمان عرضشون معروفن .
ایشون برای اثبات حرفش از user score استفاده میکنه که باز هم میگم اصلا برای من ارزشی نداره ولی اصلا توجه نمیکنه که افرادی که توی user score بازی دوران اژدها 2 نقش داشتند 4000 نفر بودند و برای ومپایر 500 نفر و برای ارکانوم 100 نفر . اصلا توجه نمیکنه که دوران اژدها 2 یک بازی تجاریه و شاید 600 الی 700 نفر از جامعه ی طرفدارای بازی جز این 4000 نفر باشن اما ومپایر و ارکانوم دو تا بازی کم فروشن و به شدت سلیقه ای هستن و با قاطعیت میتونم بگم اکثریت افرادی که توی user score این دو بازی نقش داشتن را جامعه ی طرفدارای این دو بازی تشکیل میدن .
جالب تر وقتی میشه که ایشون به meta score اهمیتی نمیده و user score را مهم میدونن . در حالیکه وقتی سایتی مثل rpgamer به ارکانوم 4 از 10 میده به اندازه ی کافی برای نمره ای که داده دلیل میاره . ولی توی user score بازی dragon age 2 یک عده به دلیل این که پروتاگونیست بازی صدا گذاری شده به بازی نمره ی کم دادن !
من نظر خودم رو دادم، شما هم نظر خودت رو.
از نظر من حضور بازی‌ای مثل Diablo 2 وقتی کلّی بازی بهتر ازش وجود داره هم بی‌معنیه. Mass Effect 2 رو هم از نظر من الکی گذاشتنش توی لیست و اون‌قدرها از نظر من بازی بزرگی نیست. حالا چرا دارم اینا رو می‌گم؟ چون اینا نظر منه.
جالبه داری از عدد حرف می‌زنی. چه‌طور نظر 45 تا منتقد رشوه‌گیر عاشق Bioware که به آشغال این استودیو Metascore بسیار بالای 82 رو تقدیم کردن مهم و معتبره اما نظر 200 تا خوره‌ی RPG که به Arcanum (با تلفظ آرکِینوم، نه به قول شما آرکانوم!) امتیاز 9 دادن مهم نیست؟
بذارید یه چیزی رو روشن کنم، چون گویا یه ابهام مسخره‌ای پیش اومده. فلسفه‌ی به‌وجود اومدن Metacritic اینه که یه چیزی به نام میانگین (آمار که خوندی؟ میانگین، میانه، مُد، انحراف از معیار، انحراف از میانگین و ...) امتیازات رو نشون بده. Metacritic نشون می‌ده تمام کسایی که یه بازی رو تجربه کردن به طور متوسط چه نمره‌ای رو به اون بازی دادن. این حرف شما که می‌گی امتیازات DA2 از روی 4000 تا نمره است و امتیازات Arcanum از روی 200 نمره، کاملاً غیرعلمیه. حرف شما واقعاً چه معنی‌ای می‌ده از لحاظ علمی و آماری؟! یعنی ما باید بیایم Arcanum رو بکوبیم و بگیم بازی بی‌خودیه چون صرفاً تعداد کسایی که این بازی رو تجربه کردن، تعدادشون 3800 نفر کم‌تر از تعداد کساییه که DA2 رو بازی کردن؟! :-o و مثلاً می‌خوای بگی اگه ما بیایم 3800 نفر دیگه آدم پیدا کنیم و بهشون بگیم Arcanum رو بازی کنید، ممکنه میانگین امتیازات این بازی از 9 بیاد روی 4.4؟! :-o
نمی‌دونم این حرف‌ها رو از کجا در میارید که شاید فقط 600-700 نفر از کسایی که به DA2 نمره دادن، طرفدار این بازی بودن؟! لابد اون 3600 نفرِ دیگه یه مشت Non-Gamer بودن که اشتباهی از کنار فروشگاه‌های گیم رد شدن و تصادفاً چشم‌شون خورده به DA2 و کاملاً غیرعمدی بازی رو نصب کردن و تا آخر رفتن و ناخواسته توی Metacritic امتیازات پایین دادن بهش. =)) نه عزیز من بهتره یه‌کم چشم‌هات رو بازی کنی و واقعیت رو ببینی. تمام کسایی که DA2 رو بازی کردن، همه‌شون RPG باز بودن، همه‌شون طرفدار این بازی و این سبک‌بازی‌ها بودن که DA2 رو تا آخر رفتن. DA:O هم 3100 تا امتیاز داره که میانگین‌شون شده 8.6 نه عدد مفتضحانه‌ی 4.4.
در مورد User Score ها کاملاً داری بزرگ‌نمایی می‌کنی. یه نگاه به بقیه‌ی بازی‌ها بنداز، همه‌شون بدون هیچ استثنایی نمرات ضعیف یا متوسط رو دارن، فقط DA2 این‌طوری نیست. بعدشم این یه نظر کاملاً شخصیه که یه نفر فرضاً چون قهرمان بازی صدا داره از بازی بدش میاد. خیلی از بازی‌های دیگه‌ی این ژانر هم قهرمان‌شون ازپیش‌تعیین‌شده و ازپیش‌صداگذاری‌شده است اما هیچ‌کدوم همچین User Score فاجعه‌ای ندارن. TW3:WH هم User Scoreـش با 3300 امتیاز 9.2 شده؛ این بازی فرقش با DA2 چیه؟!

دیگه سایت نبود مثال بزنی؟! ;) RPGamer به نقدهای کوتاه، سطحی و فضاییش معروفه. خیلی خوب می‌دونم این سایت به چه بازی‌هایی چه نمرات فضایی‌ای داده!
خدا رو شکر معلوم شد منبع شما چیه. RPGamer هم شد سایت؟ شما فکر کردی چون این سایت توی اسمش کلمه‌ی RPG هست یعنی اینا خیلی از RPG سر در میارن؟ کلاً نقدش اندازه یه برگه‌ی A4ـه که نصفش رو فقط نشسته از سیستم مبارزات بازی ایراد گرفته در حالی‌که تمام طرفدارای بازی می‌دونن که این بازی سیستم مبارزاتش ضعیفه و اصلاً کسی به‌خاطر Combat نمی‌ره سراغ Arcanum.
نقد این سایت از Arcanum رو بخونید:
When looking at influential PC RPG series, one's eyes undoubtedly come to rest on Baldur's Gate and Fallout. In most respects, these two series define what PC RPGs look like much in the same way that Final Fantasy and Dragon Warrior do for console RPGs. It seems almost inevitable that someone would attempt to combine the greatest aspects of the two best PC RPGs into a singular package. That attempt resulted in Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura. The question, however, is would the two great tastes taste great together? The answer is a hesitant "No."

In many ways, the battle system is Arcanum's biggest failure. On the surface, it resembles the original Fallout with the option of real-time combat. That is, enemies are encountered on the field and can either be engaged in turn-based or real-time combat. One of the problems is that neither system is really based on the other. For example, when fighting a large, slow-moving target in real-time, there exists the opportunity to assault it from a distance using magic, bows, or guns while periodically moving away with relative impunity. That slow-moving enemy will never catch up with the character to threaten melee if the character continues moving away. Under the turn-based system however, on its turn the monster is usually capable of walking the entire distance of the screen and getting an attack or two. Meanwhile, the only distance option is to what amounts to Fallout-esque action points moving away and perhaps firing once. In either case, the slow-moving enemy merely walks back up to melee range and attacks again. On the other hand, a melee character benefits more from the turn-based system, as monsters will close to melee distance immediately, allowing such a character to get a full attack on that monster with little or no chance of a counter-attack considering that even high-level monsters die to a few good hits. The real-time system for a melee character merely allows monsters to get the same number of attacks that the character does. This fundamental gameplay flaw leads to situations in which the player decides which battle system to use based on whether he or she can get free kills by abusing the discrepancy between them or not.
A deeper flaw however, stems from the mechanics which govern the battle system itself. In nearly every other RPG ever made based on a Dungeons and Dragons system, a character's ability to, say, attack is based on that character's Strength or Dexterity score. That is, the higher one of those stats, the easier it is to land a damaging blow. In Arcanum, stats are more or less irrelevant, as the Melee skill governs accuracy, just as the Persuasion skill, instead of Charisma, governs diplomacy. While it is not a flaw in of itself, the extent to which Arcanum relies entirely on skills while maintaining the counter-intuitive facade of a system based on Dungeons and Dragons is. It becomes ridiculous when a level 12 character is more than capable of killing a level 30 monster simply by raising the Melee skill one rank. Since the experience system is mostly based on dealing damage rather than simply participating, it encourages the player to benefit from this exploit which otherwise devalues Arcanum's difficulty down to zero
The interface that accompanies this flawed battle system does not fare much better. Similar to Fallout, Arcanum employs a classless system in which the player is given almost complete freedom in deciding the growth of their character. Character points are earned at a frustratingly slow rate of one per level (two on levels that are multiples of five), and these character points allow increases in stats, skills, hit points, fatigue points, and to learn new spells or technology. Whenever new spells or technology are learned, it raises the character's aptitude in that field with a corresponding decrease in the ability to wield items from the opposite field. A character with high magic aptitude, for example, means technological weapons or armor will have a higher chance of critically failing, and vice versa. Considering that critical failures often result in becoming incapacitated, breaking a weapon, and/or self-inflicting 200% of the damage that would have caused, this deterrent alone is generally good enough.
Speaking of things being good enough, that sums up the plot which transpires between the ridiculously easy dungeons and fetch-quests. Just about the most interesting aspect of the game is the setting itself: a steampunk Lord of the Rings, complete with orcs, dwarves, elves, rifles, subways, and transcontinental railroads. Arcanum practically oozes flavor, between the setting, Industrial Revolution-style dialogue, and general description of the environment. It just seems like a waste to have such flavor covering an otherwise boring plot. The initial momentum the game exhibits becomes bogged down in useless quests that in of themselves do nothing for the plot at large. It is easy to stop in the middle of yet another nondescript dungeon and ask the very relevant question of "Why I am here?" and receive a wholly unsatisfying answer. The endgame collapses into excessive backtracking and bombastic plot twists which themselves fail to register as it becomes apparent that it may be easier to simply kill everyone instead of talking to them (which is entirely possible). Unfortunately, the player is rewarded for all their personal sacrifices with a 5-second ending and a Fallout-style epilogue which leaves much to be desired.
The soundtrack, which probably consists of four songs, also leaves much to be desired. The songs themselves have a classical flare and are very relevant to the style and flavor of the game, but they repeat pretty much ad infinitum. Even though both Fallout and Baldur's Gate played the same sort of "ambiance" card, those games backed up their claim with actual ambiance and numerous songs worth listening to. That is not the case with this game. Just about the only quality Arcanum successfully imitated from its predecessors was the bland visual style of Fallout. The colors are subdued, characters are sprites, and there will never really be anything worth a second glance from a visual perspective.
Despite all the negativity, the final verdict of Arcanum is hardly a foregone conclusion. Put most simply, in a genre rife with clones, this was one of the more original PC RPGs in the market. Indeed, the novelty alone proved to be enough of a benefit to see this game through to the end for this reviewer, although your millage may vary. If you find yourself capable of slogging through twenty hours or so of repetitive and/or ridiculously easy battles, perhaps as a veteran of Planescape: Torment, then you can be assured of a experience full of wholly unique flavor, hilarious Old-English dialogue, and quite a few charming Fallout references.
نه واقعاً می‌خوام بفهمم این بابا که نقد نوشته چی از بازی فهمیده؟ نیمه‌ی اول نقدش فقط از مبارزات و Challenging نبودن بازی ایراد گرفته در حالی‌که این بازی درست مثل بازی‌های اخیر Bethesda یه بازی کاملاً Open-World بوده که تمرکزش روی Exploration و Freedom of Choice و Problem Solving و پیداکردن راه‌های مختلف واسه‌ی تمام‌کردن ماموریت‌ها و ... بوده؛ یه بازی کاملاً داستان‌محور Open-World که توش خودت باید بفهمی کِی بری کجا و چه‌طور از یه‌منطقه برسی به نقطه‌ی مورد نظرت و شخص یا چیزی که دنبالش هستی رو پیدا کنی و ... نه مثل Diablo فقط از زاویه‌ی Top-Down به طرز احمقانه‌ای دستت تمامِ مدت روی کلیک‌چپ باشه تا بی‌وقفه Skill ها رو Spam کنی. این بازی، Diablo نیست که کل گیم‌پلیش فقط Run & Kill ... Run & Kill ... Run & Kill ... Run & Kill ... Run & Kill ... Run & Kill ... Run & Kill ... باشه و 60 ساعت تمام فقط همین‌کار رو بکنی.

نقدهای مزخرف یه سایت زرد مثل RPGamer که ادای خوره‌های RPG رو در میاره اما نقدهاش بیش‌تر شبیه غرغرها و ترول‌های یه آدم سردرگمه، واسه‌ی من مهم نیست. نقدش رو اصلاً خوندی؟ به بخش MUSIC & SOUND نمره‌ی 4/10 داده، چرا؟ چون موزیک‌های بازی اگرچه خیلی‌خوب و مناسب هستن (بهش فشار اومده که بگه چه تِم ویولون بی‌نظیری داشته و صرفاً گفته خوب و به‌جا هستن) اما تعدادشون کمه و چون تعداد Sound Track ها زیاد نیست، نمره‌ی 4/10 داده! :-/
در مورد داستان ببین چی گفته:
Speaking of things being good enough, that sums up the plot which transpires between the ridiculously easy dungeons and fetch-quests.
داستان آخه چه ربطی به پایین بودن Level سیاه‌چال‌ها داره؟! خواسته ماست‌مالی کنه ... و همین‌طور ماموریت‌های فرستادن دنبال‌نخود سیاه (یا همون Fetch Quest)؟
کاملاً شعر و ور گفته. دقیقاً برعکسه. اصلی‌ترین ویژگی Arcanum اینه که به‌شدت داستان‌محوره و داستان بسیار سورپرایزکننده‌ای داره اونم تا ثانیه‌ی آخر و بخش‌های پایانی که چندین سورپرایز داخلش هست. (بر خلاف خیلی از بازی‌های دیگه از جمله همون Fallout که مثال زده خودش و این‌بازی تقریباً به‌جز یکی‌دو مورد سورپرایز خاصی نداره)

بازی از لحاظ داستانی کاملاً منسجمه و خیلی قشنگ بهت انگیزه می‌ده و آروم‌آروم می‌فرستت دنبال سرنخ‌ها. Fetch Quest مال بازی‌هاییه که داستان درست و حسابی ندارن مثل Fallout 3 که چون داستانش از یه ایده‌ی کوچیک توی Fallout 1 کُپی‌برداری شده و حرف خاصی واسه گفتن نداره، مدام می‌فرستت دنبال نخود سیاه؛ به‌طوری که تا از Vault 101 زدی بیرون تا نیمه‌ی اول داستان هِی می‌ری پیش این و اون و می‌گی بابام گم شده، شما اطلاعی نداری؟ اونم می‌گه چرا، دارم ولی اولش برو فلان‌جا و فلان‌چیز رو برام بیار تا بهت بگم. :| این‌چیزا رو دیگه از بس توی این بازی‌های سطحِ پائین دیدیم، دیگه تمام موهامون سفید شده.

در ادامه در مورد داستان می‌گه:
Arcanum practically oozes flavor, between the setting, Industrial Revolution-style dialogue, and general description of the environment. It just seems like a waste to have such flavor covering an otherwise boring plot. The initial momentum the game exhibits becomes bogged down in useless quests that in of themselves do nothing for the plot at large. It is easy to stop in the middle of yet another nondescript dungeon and ask the very relevant question of "Why I am here?" and receive a wholly unsatisfying answer. The endgame collapses into excessive backtracking and bombastic plot twists which themselves fail to register as it becomes apparent that it may be easier to simply kill everyone instead of talking to them (which is entirely possible). Unfortunately, the player is rewarded for all their personal sacrifices with a 5-second ending and a Fallout-style epilogue which leaves much to be desired.
گفته داستان کسل‌کننده است. دلیل؟ دلیلش رو نگفته. چرا دلیلش رو نگفته؟ چون در ادامه شروع کرده به پرت و پلا گفتن در مورد چیزهای دیگه که الان می‌گم چی. این آقا که نقد نوشته مشخصه اصلاً بازی نکرده. اومده گفته داستان خسته‌کننده است و بعدش دوباره مثل همون پاراگراف قبلیش اومده ماست‌مالیش کرده با گفتن این‌که کوئست‌ها جذاب نیستن. یعنی چی؟ کوئست‌ها جذاب نیستن، در نتیجه داستان کسل‌کننده است؟! این دو تا چه ربطی به هم دارن؟
گفته شروع داستان خوب نیست و انگیزه نمی‌ده در حالی که کاملاً اشتباهه. ابتدای بازی هواپیمای قهرمان داستان با حمله‌ی چند تا هواپیمای دیگه سقوط می‌کنه. انگیزه‌ی ما این‌جاست که بفهمیم چرا این اتفاق افتاده و بعدش هم اون پیرمرد آخرین تقاضاش رو از ما می‌کنه که برو فلان‌شخص رو پیدا کن و ماموریت اول ما هم همینه و بعداً رفته‌رفته وارد جریان‌های بسیار بزرگ‌تری می‌شیم.
سوال پرسیده:
Why I am here?
یعنی چی؟ این بابا اصلاً RPG بازی کرده توی عمرش؟! مثلاً شما زمانی‌که Dragon Age یا Fallout یا Diablo بازی می‌کنی، از خودت می‌پرسی من چرا این‌جام و من کی هستم؟! یعنی مثلاً خواسته بگه بازی هدف نداره و الکی اومدن ساختنش و داستانش پُرکشش نیست، درحالی‌که دقیقاً برعکسه.
به گرافیک و ظاهر بازی هم ایراد گرفته که درمودش حرفی واسه گفتن ندارم چون تصاویر زیبای این بازی توی اینترنت موجوده و می‌تونید زیبایی‌های این بازی رو با خیلی از بازی‌های دیگه‌ی هم‌سبکش مقایسه بکنید تا بفهمید با چه بازی خوشکلی طرفید. این رو هم بگم که این بازی سال 2001 منتشر شده نه 2015. :-/

بهت پیشنهاد می‌کنم اصلاً سراغ RPGamer نری؛ سایت بی‌خودیه و نقدهاش هم تماماً همین‌طوری ترول‌گونه و بدون هیچ دلیل منطقی‌ای هستش. تنها نکته‌ی درستی که توی نقدش هست اینه که مبارزات توی این بازی راضی‌کننده نیست که این رو هم تمام کسایی که بازی کردن، خودشون خوب می‌دونن.
 
آخرین ویرایش:
the one
امارگیری باید از افرادی از قشر های مختلف از سلیقه های مختلف باشه . نه این که فقط طرفدارای افراطی یک سری بازی فقط تو امارگیری دخیل باشن . همون طور که قبلا گفتم da2 یک بازی تجاریه . افراد خیلی زیادی این بازی رو تجربه کردن افرادی با سلیقه های کاملا متفاوت . به طوری که توی همون user score یک عده اومدن گفتن چون این بازی rpg نیست حالم ازش بهم میخوره . یک عده ی دیگه بر عکس اومدن گفتن چون این بازی rpg هست ازش بدم میاد . در کل این 4000 نفر افراد و سلیقه های خیلی زیادی رو در بر گرفته . در حالیکه برای بازی arcanum به نظر من امارگیری درستی نشده و اکثر اون 100 نفر رو طرفدارای افراظی بازی های crpg و طرفدارهای افراظی بازی های داستان محور و طرفداران افراطی بازی های troika تشکیل دادن . به طوری که کاملا چشمشون رو روی مشکلات گیم پلی بازی که حتی خود شما هم اعتراف میکنید گیم پلی بد بوده بستن . چشمشون روی باگ های بیشمار این بازی بستن . چشمشون رو روی گرافیک تکنیکی بازی که حتی نسبت به معیار های سال 2002 ضعیف بوده بستن و کورکورانه به این بازی نمره دادن .
در مورد سایت rpgamer به نظرم ان قدر که شما اغراق میکنید هم سایت بدی نیست ولی به هیچ وجه خود من هم این سایت رو به عنوان یک سایت عالی قبول ندارم . من این سایت رو مثال زدم چون همین سایتی که نقد چندان خوبی رو در مورد بازی ننوشته باز هم خیلی بهتر و منطقی تر نسبت به بازی که ازش خوشش نیومده نقد نوشته و نظر داده تا یک کاربری که چون پروتاگونیست da2 صداگذاری شده به بازی نمره ی کمی داده .
اوردن اسم rpgamer در جواب حرف شما بود که منتقد ها چیزی نمیفهمن و باید به حرف افرادی که خیلی کورکورانه از یک بازی حمایت میکونن یا خیلی کورکورانه یک بازی را میکوبن اعتماد کرد . این منتقدی که به قول شما خیلی ضعیف بازی arcanum را نقد کرده باز هم نقدش خیلی حرفه ای تر از افرادی بوده که به خاطر صدا گذاری پروتاگونیست یا مثلا غیر انتخاب بودن نژاد های غیر انسان توی یک بازی با اون بازی به دشمنی میپردازه .
حرف شما که منتقد ها رشوه گیرن و باید به صورت کورکورانه به حرف های افراطی طرفداران یک بازی اعتماد کرد کاملا خنده داریه .
 
the one
امارگیری باید از افرادی از قشر های مختلف از سلیقه های مختلف باشه . نه این که فقط طرفدارای افراطی یک سری بازی فقط تو امارگیری دخیل باشن . همون طور که قبلا گفتم da2 یک بازی تجاریه . افراد خیلی زیادی این بازی رو تجربه کردن افرادی با سلیقه های کاملا متفاوت . به طوری که توی همون user score یک عده اومدن گفتن چون این بازی rpg نیست حالم ازش بهم میخوره . یک عده ی دیگه بر عکس اومدن گفتن چون این بازی rpg هست ازش بدم میاد . در کل این 4000 نفر افراد و سلیقه های خیلی زیادی رو در بر گرفته . در حالیکه برای بازی arcanum به نظر من امارگیری درستی نشده و اکثر اون 100 نفر رو طرفدارای افراظی بازی های crpg و طرفدارهای افراظی بازی های داستان محور و طرفداران افراطی بازی های troika تشکیل دادن . به طوری که کاملا چشمشون رو روی مشکلات گیم پلی بازی که حتی خود شما هم اعتراف میکنید گیم پلی بد بوده بستن . چشمشون روی باگ های بیشمار این بازی بستن . چشمشون رو روی گرافیک تکنیکی بازی که حتی نسبت به معیار های سال 2002 ضعیف بوده بستن و کورکورانه به این بازی نمره دادن .
در مورد سایت rpgamer به نظرم ان قدر که شما اغراق میکنید هم سایت بدی نیست ولی به هیچ وجه خود من هم این سایت رو به عنوان یک سایت عالی قبول ندارم . من این سایت رو مثال زدم چون همین سایتی که نقد چندان خوبی رو در مورد بازی ننوشته باز هم خیلی بهتر و منطقی تر نسبت به بازی که ازش خوشش نیومده نقد نوشته و نظر داده تا یک کاربری که چون پروتاگونیست da2 صداگذاری شده به بازی نمره ی کمی داده .
اوردن اسم rpgamer در جواب حرف شما بود که منتقد ها چیزی نمیفهمن و باید به حرف افرادی که خیلی کورکورانه از یک بازی حمایت میکونن یا خیلی کورکورانه یک بازی را میکوبن اعتماد کرد . این منتقدی که به قول شما خیلی ضعیف بازی arcanum را نقد کرده باز هم نقدش خیلی حرفه ای تر از افرادی بوده که به خاطر صدا گذاری پروتاگونیست یا مثلا غیر انتخاب بودن نژاد های غیر انسان توی یک بازی با اون بازی به دشمنی میپردازه .
حرف شما که منتقد ها رشوه گیرن و باید به صورت کورکورانه به حرف های افراطی طرفداران یک بازی اعتماد کرد کاملا خنده داریه .

ایده‌ی شما واسه‌ی من خیلی جالبه. شما از کجا تشخیص دادین که گیمرهایی که به Arcanum توی Metacritic نمره دادن و کسایی که توی فروم‌های ویژه‌ی نقش‌آفرینی (مثلاً RPG Codex) این بازی رو قبول دارن همه‌شون یه‌عده آدم متعصب و افراطی هستن؟! شما به آدم‌های خوره‌ی نقش‌آفرینی و مخاطب خاص این سبک و کسایی که توی این ژانر تجربه دارن می‌گی افراطی؟! چون تمام کسایی که Arcanum رو بازی کردن، نمره‌های بالایی بهش دادن، افراطی هستن؟ این بازی چون تبلیغات آن‌چنانی نداشت و نمرات ماورایی نگرفت در نتیجه افراد کم‌تری (کسایی که واقعاً پیگیر بازی‌های نقش‌آفرینی بودن فقط) تجربهـش کردن. مثلاً توی همین ایران چند تا گیمر سراغ داری که ToEE یا VtMB بازی کرده باشن؟ به جرئت می‌گم 1% گیمرهای ایرانی هم سراغ این بازی‌ها نرفتن. چرا؟ چون تمام عمرشون آوازه‌ی Baldur's Gate و NWN و Diablo و امثال اینا تو گوش‌شون بوده و همه‌جا بهشون گفتن که اینا خیلی شاخن و بقیه‌ی بازی‌ها در مقابل اینا سوسکن در حالی‌که این‌طور نیست. به نظر شما در مورد Arcanum باید چه‌جور آمارگیری‌ای بشه؟ مثلاً کسایی که تا دیروز داشتن Mario بازی می‌کردن باید بیان این بازی رو نقد کنن؟ Arcanum هیچ‌وقت یه بازی تجاری نبوده و هیچ‌وقت با بودجه‌ی بالایی ساخته نشده و هیچ‌وقت واسه‌ی جماعت Mainstream نبوده بلکه یه بازی خاص بوده واسه‌ی مخاطب خاص و به هیچ قیمتی عناصر نقش‌آفرینی و پیچیدگی‌هاش رو فدای تازه‌کارها و طرفدارهای بازی‌های ساده نکرده. مثلاً توی DA2 سیستم دیالوگ‌ها به‌شدت کودکانه است: Good/Bad/Humor
که با رنگ‌های سبز، زرد و فرمز مشخص شده و خیلی ساده و راحت برات مشخص می‌کنه که اگه روی گزینه‌ی سبزرنگ کلیک کنی، انتخابت خوبه و نتیجه‌ی خوب می‌گیری و ... به همین ترتیب، طوری که اصلاً نیازی نیست تا دیالوگ‌ها رو حتّی بخونی، در حالی‌که فرضاً توی Arcanum (و حتّی خیلی از بازی‌های پیچیده و حرفه‌ایِ مُدرن مثل The Witcher) این‌طور نیست و خودت باید بفهمی چه گزینه‌ای رو انتخاب کنی.
طرفدارای افراطی بازی‌های داستان‌محور دیگه چه صیغه‌ایه؟! مگه کسی هم وجود داره که از بازی داستان‌محور خوشش نیاد؟ :-o جدیداً داستانِ خوب داشتن هم شده نقطه‌ی ضعف؟
من نگفتم گیم‌پلی بازی ضعیفه؛ برعکس گیم‌پلی بازی فوق‌العاده است. از نظر شما Gameplay = Combat؟
از نظر من گیم‌پلی توی Arcanum یعنی یه سیستم پیشرفته‌ی نقش‌آفرینی Skill-Based و سیستم اخلاقی Good/Evil، محیط‌ Open-World و Exploration بالا، سیستم دیالوگی پیچیده؛ طوری‌که یادمه یکی از ماموریت‌های بازی صرفاً با انتخاب‌های درست دیالوگی به سرانجام می‌رسید، حل معما، Problem Solving عالی؛ طوری که همیشه خودت باید بفهمی چه‌طوری بری کجا، چه‌طوری از یه منطقه رد بشی، چه‌طوری و به چه روشی ماموریت‌ها رو انجام بدی + آزادی عالی توی محیط که هرجا بخوای می‌تونی بری و انتخاب کنی و هرطوری دلت بخواد بتونی Companion ها رو با خودت همراه کنی (نه مثل DA حتماً که اجباراً باید 3 نفر رو برداری با خودت ببری)، هر موقع دلت خواست بری دنبال مسافرخونه بگردی و استراحت کنی یا بری روزنامه‎فروشی و روزنامه‌بخری و از وقایع و حوادث آرکِینوم باخبر بشی و یا از روی نقشه و پلاک ساختمون‌ها، فروشنده‌ای رو پیدا کنی که یه آیتم خاص (که واسه‌ی انجام‌دادن یک ماموریت به یه روش لازمه) رو داره و ...
گیم‌پلی یه بازی نقش‌آفرینی از نظر من یعنی این، نه مثل DA و Diablo فقط مجبور باشی یا تنهایی بکُشی و بری جلو یا 3 نفر رو با خودت برداری و بکُشی و بری جلو! LOL
والّا من متوجه حرفات نمی‌شم. شما مدام داری می‌گی ما متعصب و افراطی هستیم و حرفامون خنده‌داره در حالی‌که من دارم واسه‌تون دلیل میارم و شما هیچ دلیلی نیاوُردی که چرا Arcanum بازی ضعیفیه به‌جز این‎‌که سیستم مبارزاتش خوب نیست و صرفاً یه نقد مضحک از یه سایت مسخره آوُردی و حالا خودت داری اقرار می‌کنی که RPGamer سایت سطح بالایی نیست و صرفاً منطقش یه مقدار از اون کسی که به صدا داشتن Hawk ایراد گرفته بود، بیش‌تره. :|
 
آخرین ویرایش:
the one
هر بازی مخاطب خاص خودش را داره . arcanum مخاطب خاص خودشو داره dragon age مخاطب خاص خودشو داره diablo مخاطب خاص خودشو داره dark souls مخاطب خودشو داره و بقیه ی بازی ها هم همین طور . البته تعداد مخاطب خاص برای هر بازی فرق داره . بحث من سر اینه که کسایی که توی نمره ی user score بازی arcanum نقش داشتن اکثرا جز همین مخاطبای خاص بازی بودن ولی برای بازی da2 این طورری نیست و اگه سرنوشت user score بازی da2 هم فقط دست مخاطب های خاصش بود چه بسا user score بسیار بالاتری داشت .
در مورد اشکالات دو بازی bloodline و arcanum هم به اندازه ی کافی نوشتم و باز هم تکرار میکنم این بازی ها به غیر از بخش داستان در سایر بخش ها مشکلات متعددی دارند که البته قبلا به طور دقیق تر اشاره کردم . البته همون bloodline از نظر داستان پردازی هم بنا به علتی که قبلا گفتم یعنی این که npc ها با protagonist تعامل درستی ندارن همچین اش دهن سوزی نیست .
طرفداران افراظی بازی های داستان محور کسانی هستند که به صرف این که یک بازی داستان قوی داره چشمشون را بر روی عیب های بازی که ممکنه حتی تجربه ی بازی را زجر اور کنه میبندند .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or