100 بازی برتر 2010 - قسمت هفتم

Dinosaur

Loyal Member
سلام
متآسفانه کسری عزیز سرش کمی شلوغ شده و فعلآ نمیتونه مقاله 100 بازی برتر سال 2010 رو ادامه بده. قرار شد من به جای کسری این مقاله رو ادامه بدم. البته همه کارها رو کسری انجام داده و من فقط وظیفه مرتب کردن و تاپیک زدن رو انجام میدم :دی
این شما و این هم ادامه لیست
===================
سال گذشته با کمک دوستان بازی سنتری پروژه ای به نام 100 بازی را شروع کردیم که تقریبا در هیچ سایتی حتی در جهان کار نشده بود. با توجه استقبال خوب دوستان در BC امسال هم طی یک ماه تلاش خودم و دوستان این پروژه به اتمام رسید. باید از دوستان خودم اریا ( مدیر سایت ) , کیوان ( عضو تحریریه ) و جواد ( ناظم انجمن ) تشکر کنم که در این مقاله کمک کردند. البته از ماکان و بابک هم تشکر می کنم که در این مقاله کمک کردند. همچنین از یاشار و محمد که در سال گذشته در و مقاله 100 بازی برتر سال 2009 کمک کردند باید تشکر کنم. باید یاد اور شوم که تمامی این نمرات نظر شخصی است و این رده بندی بر اساس همین نمرات است.



Splatterhouse_NYcon_poster.jpg

Splatterhouse
ناشر : Namco Bandai Games
سازنده : Namco Bandai Games
سبک : Beat 'em up
زمان انتشار : 2010
PC , X360 , PS3
Splatterhouse اولين بازي ترسناك تاريخ بود كه ميخواهد در سالگرد 21 سالگي خودش با افتخار برگردد و دوباره اين ژانر رو زنده كند. در زماني كه قسمت اول اين بازي عرضه شد بسياري از دستگاه هاي اركيد بر روي امريكا از داشتن اين بازي محروم شدند علت ان هم خشونت اين بازي بود. اين بازي به قدري عالي بود كه با وجود دو بعدي بودن قصد ترساندن شما را به هر صورتي داشت. بي نظير تنها واژه ممكن براي اين سه گانه بود.زماني كه ساخت بازي جديد تاييد شد معلوم شد كه Namco كار ساخت بازي رو به BottleRocket Entertainment داده است . استودويو كه قبلا ساخت دو بازي زيبای Mark of Kri و Rise of the Kasai در كارنامه داشته است . اما سوال بعدي اين بود بعد از 15 سال ( زمان عرضه شماره 3 ) سبك و داستان بازي چه تغييري كرده است ؟ در اول اينكه بازي به شماره هاي قبلي خودش وفادار بود يعني يك بازي خشن ترسناك با خشونت بسيار زياد ( جالبه كه شماره 3 بازي هيچ وقت در اروپا عرضه نشد ) . همچنين شركت سازنده اعلام كرد بازي باز سازي قسمت اول هست اما داستان بازي تا حدودي تغيير يافته و پرمحتوا تر شده .داستان بازي درباره يك دانشجو به نام Rick Taylor هست كه تمام سعي خودش رو ميكنه تا دوست دختر خودش يعني Jennifer نجات دهد . اين دو دانشجو كه در پي يافتن دكتر وست كه به خاطر ازمايشات خطر ناك خودش ناپديد شده پا به West Mansion ميگذارند. West Mansion مكان مرموزي هست كه با نام Splatterhouse خوانده ميشود و جنيفر در اين گشت و گذار گم ميشود . West Mansion جايي هست كه موجودات شيطاني و مخوفي انتظار Rick رو ميكشند اما وي بايد Jennifer كه معشوقه وي به حساب مياد رو پيدا كند . وي كه تمام اميد خودش رو از دست داده يك ماسك مرموز رو پيدا ميكنه . ماسكي كه قابليت فهم و درك دارد و يك موجود زنده هست و ماسك به Rick قول ميدهد كه با زدن خودش بر روي صورت باعث ميشه كه وي بتواند جنيفر رو پيدا كند . ريك Terror Mask رو به صورت خو.دش ميزند و باعث ميشه وي به يك نابود گر واقعي تبديل شود .داستان سري بازي Splatterhouse نوشته يكي از نويسندگان بزرگ كميك بوك يعني Gordon Rennie است كه اين سري داستان به همين نام نوشته شده است . وي در سابقه خود كار هاي معروفي همچون Necronauts و Judge Dredd را دارد . نكته جالب در سري بازي Splatterhouse ربط داشتن هر 3 شماره بهم و داستان نسبتا قوي و پايان بسيار جالب در شماره 3 رو دارد . Namco بر روي اين بازي حساب ويژه اي باز كرده است و ميخواهد در سبك Survival horror كه خودش ابدا كرده دوباره به جايگاه قبلي خود برسد ( هر چند شماره جديد بيشتر اكشن هست تا ترسناك ) . در واقع Splatterhouse را ميتوان جز اولين بازي هاي سينماتيك دنياي بازي نام برد كه داراي داستاني جذاب و صحنه هاي جذاب زيادي بود .اما در مورد موتور بازي بايد گفته شود كه اين بازي ديگر از UE3 استفاده نميكند .بازي از موتور معروف Gamebryo استفاده ميكند موتوري كه در بازي هايي همچون Oblivion . Fallout 3 استفاده ميشود . البته نسبت به سال گذشته تغييرات زيادي بر روي بازي انجام شده است. سازندگان بازيحالا عوض شده اند و سازندگان بازي Afro Samurai حالا جايگزين سازندگان اصلي شده اند. سبک بازي تا حدودي کارتوني شده است اما ميزان خون بيشتري در بازي به کار رفته است و سازندگان سعي کرده اند بيشتر به حرف طرفداران بازي گوش کنند. بايد ديد سرنوشت Splatterhouse چگونه رقم مي خورد ؟
...............
اريا: براي عشاق خون و خونريزي بهترين هديه هست ! 8.5/10
کيوان: Blood, Gore, Horror
اين کلمات اوصاف مناسبي براي اين بازي هستند و کساني که به خون و خون ريزي علاقه دارند حتما به سراغ اين بازي مي‌روند. 7.5/10
جواد: Splatterhouse جز اولين بازي هاي ترسناک در دنياي بازي بود. بعد از ساليان متمادي غيبت Splatterhouse بازگشته است تا ترس را به شما انتقال دهد. در يک جمله مي توان اين بازي را توصيف کرد "Splatterhouse بوي خون مي دهد." 8.9/10
نظر شخصي: طراحي Real خيلي بيشتر دوست داشتم. تيم عوض کردن هم دردسري شده ! 8/10
نمره کلي : 8.2/10


MAG_%28video_game%29.jpg

MAG
ناشر : Sony Computer Entertainment
سازنده : Zipper Interactive
سبک : MMO
زمان انتشار :January 26, 2010

PS3
از زماني که اين نسل از کنسول ها وارد بازار شدند سازندگان زيادي تصميم گرفتند که براي اين کنسول ها MMO بسازند اما هر کدام بعد از مدتي به خاموشي رفتند و يا کنسل شدند. بالاخره در E3 2008 مشخص شد که سوني قصد عرضه يک بازي MMO را براي PS3 دارد که بزرگترين تجربه انلاين را براي دارندگان اين کنسول تهيه کند. داستان MAG در سال 2025 مي گذرد جايي که بحران اقتصادي همه جار را فرا گرفته است و منابع نفتي در حال اتمام است. بعد از مدتي کشور ها با هم صلح مي کنند اما در اين بين ارتش هاي خصوصي PMC ها داراي هيچ مرزي نيستند و در اينجاست که چيزي شبيه جنگ جهاني سوم به وقوع مي پيوندد. بازي داراي سه گروه : eryi Volk Executive Response/S.V.E.R. ,Raven Industries و Valor Company خواهد بود. هر کدام از اين گروه ها داراي يک مشخصه خاص هستند. S.E.V.R گروهي حساب مي شود که جوان تر ار دو گروه ديگر هستند. اين گروه از افرادي تشکيل مي شود که از کشور هاي جنگ زده به اين گروه پيوسته اند.جاهايي همچون خاور ميانه و روسيه. Raven ها پيشرفته ترين گروه هستند که از بهترين اسلحه ها و زره ها استفاده مي کنند. اين گروه شامل اروپايي غربي ها مي شود. Valor حرفه اي ترين گروه بازي است که کاملا بر اساس تاکتيک پيش مي روند. اين گروه از افراد حرفه اي امريکا , کانادا , مکزيک تشکيل شده است. سوالي که براي بسياري پيش مي ايد اين است که سازندگان چگونه اين همه بازيکن را وارد بازي مي کنند. علاوه بر سرور هاي قوي MAG داراي گروه بندي مخصوصي است. هر 8 نفر يک جوخه را تشکيل مي دهند. در بين اين 8 نفر کسي که داراي بيشترين XP است بالاتر از همه و سر دسته قرار مي گيريد. هر 4 جوخه يک گروه را تشکيل مي دهد و هر 4 گروه يک کمپاني را تشکيل مي دهد و در نهايت هر کس داراي XP بيشتري باشد سرسدته يک کمپاني مي شود. هر بازيکن مي تواند با ورود در بازي قيافه و صدا و زره خود را کاستومايز کنند. MAG يک FPS است و البته بسياري از وسايل جنگي همچون حمله هوايي , تانک , بسياري از وسايل نقليه و نيرو هاي چتر نجات سوار تشکيل مي دهد. MAG به تازگي عرضه شده و هر چند نمرات خيلي عالي نداشته اما نمراتش کاملا راضي کننده بوده و مي تواند نويد يک بازي پر هيجان را به طرفدران بدهد.
...............
اريا: يکي از بلندپروازانه ترين پروژه هاي اين نسل که خوشبختانه توسط شرکت قدرتمند Zipper Interactive در دست ساخت هست. بازي اي که شايد آينده FPS هاي آنلاين رو تغيير بده.8.5/10
کيوان: نقدهاي اوليه بازي زياد جالب نبوده، اما اين بازي کاملا انلاين است که فقط براي کساني که بازي تکنيکي را ترجيح مي دهدند ساخته شده پس سليقه ها درباره MAG متفاوت است. 8/10
جواد: Massive Action Game! اين جمله گوياي بزرگي اين بازي خواهد بود. با توجه به اين که اين بازي آنلاين انجام مي شود مي تواند تا ساعت ها شما را سرگرم کند. 8.5/10
نظر شخصي: ايده جالبي هست اما نتوانست با پتانسيل بالايش به يک شاهکار تبديل شود. 8/10
نمره کلي : 8.2/10


Metro2033_wiki.jpg

Metro 2033
ناشر : THQ
سازنده : 4A Games
سبک : FPS/ RPG
زمان انتشار : 16 March 2010
PC , X360

بازي Metro 2033 حدد 4 سال پيش معرفي شد و به نظر مي رسيد از ان دسته بازي هايي باشد که هيچ وقت ناشر پيدا نمي کند و در نهايت کنسل مي شود اما طي يک خبر ناگهاني اعلام شد ناشر معروف امريکايي يعني THQ به عنوان ناشر بازي ظاهر خواهد شد. داستان بازي برگرفته از رمان معروف نويسنده بزرگ روسي Dmitry Glukhovsky به همين نام است. وي خود در طول ساخت بازي حضور داشته است و به عنوان مشاور در ساخت بازي کمک مي کرده است. داستان بازي در سال 2033 مي گذرد جايي که حوادث اخر زماني نيمي از زمين را از بين برده است و حالا منابع زير زميني محل اصلي زندگي انسان ها است. همين انفجار ها باعث به وجود امدن موجودات جهش يافته شده است. داستان بازي روايت گر سرنوشت Artyom است. وي يک روز قبل از انفجار به دنيا امده است اما تمام زندگي اش را در مترو شهر مسکو گذرانده است. اما يک اتفاق باعث مي شود که وي به ديگر بخش مترو سفر کند و براي اولين بار به دنياي بيرون برود ( کاملا شبيه به داستان Fallout ). البته گيم پلي بازي بيشتر از Fallout شبيه به سري Stalker است. در اصل 4AGAMES تا يک سال قبل از عرضه S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl جز تيم سازنده GSC Game World بودند اما 1 سال قبل از عرضه بازي از اين تيم جدا شدند. گيم پلي بازي داراي المان هاي RPG هم خواهد بود. بازي از يک موتور داخلي استفاده مي کند. با توجه به اينکه دو تن از کد گذاران موتور X-Ray ( موتور Stalker ) در اين تيم هستند 4A ENGINE بسيار به X-RAY شباهت دارد. البته موتور بازي از PhysX شرکت Nvidia هم ساپورت مي کند. Metro 2033 بازي جاه طلبانه اي به نظر مي رسد و بايد ديد ايا موفق خواهد بود يا خير
...............
اريا: حال و هواي بازي بيش از حد به Stalker شبيه هست که البته علت اون ميتونه دست داشتن تعدادي از سازندگان Stalker در ساخت اين بازي باشه. از گرافيک و فيزيک بازي خيلي تعريف ميشه ولي من که چيزي بيشتر از يک بازي تکراري و کليشه اي نمي بينم.7/10
کيوان: شرط ميبندم از جو بازي خيلي خوشتون مياد، البته ساخت بازي زمان زيادي برده است و اميدواريم بالاخره عرضه شود. 8.8/10
جواد: در اولين نگاه Metro 2033 بسيار شبيه به Stalker به نظر مي آيد. با توجه به اينکه هر دو بازي تقريبا از جوي يکسان بهره مي برند اما گرافيک Metro 2033 بسيار بهتر از Stalker کار شده است و اميد مي رود که گيم پلي بازي نيز از همتايش بسيار بهتر باشد. 8.8/10
نظر شخصي: جو در بازي هاي روسي بي همتاست و اين بازي هم از اين قاعده مستثنا نيست. 8.5/10
نمره کلي : 8.2/10


Dante%27s_Inferno.jpg

Dante's Inferno
ناشر : Electronic Arts
سازنده : Visceral Games
سبک : Hack & Slash
زمان انتشار : February 9, 2010
X360 , PS3

تيم Visceral طي يک تصميم عجيب از کتاب معروف و فلسفي کمدي الهي يک بازي ساخته است که البته به جز اسامي و طراحي جهنم ربط ديگري به اين اثر ندارد. دانته يک جنگجوي بزرگ صليبي است که حالا عشق خود بياترس را مرده مي بيند. وي به همين جهت به جهنم مي رود تا روح وي را از دست شيطان ازاد نمايد. داستان بازي توسط يکي نويسندگان بزرگ هاليوود Will Rokos نوشته شده است. گيم پلي بازي شباهت بسياري به سري God of War و به لطف فريم ريت 60 بسيار زبيا به نظر مي رسد. بازي در 9 طبقه جهنم يعني : دوزخ و شهوت و شکم پرستي و طمع و خشم و کفر و خشونت و فريب و در نهايت خيانت. همچنين تاييد شده که شيطان به عنوان باس اخر بازي ظاهر خواهد شد. هر کدام از اين 9 مرحله داراي يک گيم پلي و محيط متفاوت است و همين موضوع باعث منحصر به فرد شدن اين بازي استو موتور بازي همان موتور استفاده شده در Dead Space است البته با توجه به 60 فريم بودن بازي گرافيک ان قابل مقايسه با DS نيست. کار اهنگ سازي اين بازي هم بر عهده Garry Schyman که پيش از اين در کار اهنگ سازي BioShcok دست داشته است. بايد ديد ايا جهنم دانته مي تواند رقيب بزرگي براي خداي جنگ باشد يا نه ؟
...............
اريا: ترکيب جهنم با گيم پلي شبه God of War و موسيقي هاي شنيدني در کنار داستاني جالب ! اگه اتفاق شومي رخ نده ميتونيم شاهد يک شاهکار (البته صرف نظر از مسائل تکنيکي و گرافيکي) باشيم. بازي اي که ميتونه تا حدودي کمبود GoW رو براي صاحبان X360 جبران کنه.9/10
کيوان: دموي بازي رو تجربه کردم و بيشترين چيزي توي چشم مياد شباهت هاي زيادش به سري God of War است و مطئنناً سازندگان بازي مي دانند که براي رقابت با اين عنوان بايد چيزي فراتر از تقليد محض باشند، البته گيم پلي بازي در دمو براي من زياد لذت بخش نبود. 7.8/10
جواد: کمدي الهي در دنياي بازي ها! اين بازي شما را به اعماق جهنم خواهد برد. گيم پلي بازي بسيار تند، لذت بخش و در عين حال بسيار شبيه به God of War است. 9/10
نظر شخصي: از همان روز اول طرفدار بازي بودم و هنوز هم هستم هر چند در سطح انتظاراتم نبود. 7.5/10
نمره کلي: 8.3/10


Brink_game.jpg

Brink
ناشر : Bethesda Softworks
سازنده : Splash Damage
سبک : FPS
زمان انتشار :پاييز 2010
PC , X360 , PS3

استوديو Splash Damage پيش از اين با استوديو ID همکاري مي کرد و بخش مولتي پلير بازي هاي اين استوديو را طراحي مي کرد. اين استوديو با ساخت Wolfenstein: Enemy Territory تحولي در بخش مولتي پلير صنعت بازي به وجود اورد و حالا زمان اين رسيده است که انها بازي مورد علاقه خود را بسازند. Brink روايت گر ساکنان شهري به نام The Ark است که يک مدينه فاضله به حساب مي ايد اما بالا رفتن جمعيت باعث جنگ داخلي در اين شهر مي شود. در بازي شما مي توايند دو گروه پليس و مبارزان را انتخاب کنيد. اين بازي داراي بخش مولتي پلير و سينگل جدايي نيست بلکه بازيکنان خود مي توانند تمام بازي را به صورت تک نفره و يا چند نفره به بازي بپردازند. سيستم به نام SMART در بازي وجود دارد که شباهت بسياري به سيستم پارکور Mirror’s Edge دارد. گرافيک بازي بسيار جذاب است و ان را مخلوطي از Kill Zone 2 و Team Fortress 2 است. جالب ايجاست که موتور بازي ورزن ارتقا يافته id Tech 4 است. Brink بازي بسيار بلند پروازنه اي است و نمايش هاي بازي اين طور نشان مي دهند که قرار است اين بازي به يک اثر بزرگ تبديل شود.
...............
اريا: بعد از نمايش هاي اخير بازي و هياهوي ايجاد شده , به نظر ميرسه با يک بازي زيبا و جذاب طرف باشيم. بازي اي که از Mirror`s Edge گرفته تا Killzone 2 و Team Fortress 2 , الهام گرفته و اميدوارم معجون ساخته شده از اين همه بازي خوشمزه باشه و اصالت خودش رو هم داشته باشه. 8/10
کيوان: اين بازي مشخص نشد که چطور يک شبه در سايت بازي سنتر خيل عظيمي طرفدار پيدا کرد، شايد دليلش وجود شباهت هايي بين اين بازي و Killzone 2 باشد، بايد از سايتي به نام Splash Damage اين موضوع رو جويا شويم. در هر حال بازي طراحي کاراکتر جالبي دارد و بايد ببينيم چطور در جو و حال و هواي بازي پياده مي شود. 8.5/10
جواد:يک شوتر جذاب که از المان هاي RPG نيز استفاده کرده است. نمايش هاي بازي نويد يک شوتر پر از هيجان و جذاب را مي دهد. 8.7/10
نظر شخصي: به شخصه جز اولين کساني بودم که اين پروزه را دنبال مي کردم حتي قبل از اينکه معرفي شود و فکر کنم اخبارش هنوز قابل پيدا کردن توي بخش اخبار باشه. به نظر بازي بسيار فوق العاده اي خواهد شد. 8.5/10
نمره کلي : 8.4/10


Tom_Clancy%27s_Splinter_Cell_Conviction.jpg

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
ناشر : Ubisoft
سازنده : Ubisoft Montreal
سبک : Stealth action
زمان انتشار : April 13 , 2010
PC , X360

بالاخره طلسم شکسته شده و بعد از چندين و چند سال شاهد نسخه جديدي از سري بازيهاي محبوب Splinter Cell خواهيم بود. سري بازيهايي که سبک Stealth را متحول کرده و المان هاي جديدي به اين سبک افزودند. Conviction اولين بار در سال 2007 معرفي شد. شکل و شمايل سم فيشر تغيير کرده و گيم پلي هم تفاوت هاي آشکاري با نسخه هاي قبلي خود داشت. اين بار به جاي مخفي شدن در سايه ها و استفاده از Night Vision بايد در ميان جمعيت پرشماري که در صحنه حضور داشتند مخفي شده و از دست نيروهاي امنيتي فرار مي کرديد. همچنين قابليت پرتاب و انداختن ميز و صندلي و ... به بازيکن داده شده بود. دوست داران SC منتظر تريلرهاي بعدي و تاريخ عرضه بازي ماندند ولي به يک باره سکوتي عجيب بازي را فرا گرفت. تا مدت ها خبري از سم فيشر محبوب نبود و حتي شايعاتي در مورد کنسل شدن بازي نيز شنيده مي شد تا اينکه ...
بالاخره Ubisoft اين سکوت سنگين را شکست و با نمايشي زيبا و تحسين برانگيز به همگان گفت که تريلر قبلي را به کل فراموش کرده و منتظر بازي اي کاملآ متفاوت باشند. اين بار سم فيشر بعد از اينکه متوجه مي شود مرگ دخترش برنامه ريزي شده بوده , از Third Echelon جدا شده و حتي به دشمني درجه يک براي اين سازمان تبديل مي شود. گيم پلي بازي تغييرات زيادي داشته و سريع تر و خشن تر از قبل شده است. يکي از ويژگي هاي جديد Conviction که در نسخه هاي قبلي وجود نداشت , Mark & Execute نام دارد. به کمک اين قابليت بازيکن مي تواند از قبل دشمنان يا اشيا رو هدف گذاري کرده و بعد به سرعت به سمت آنها شليک کند. بخش Co-op هم براي بازي در نظر گرفته شده که کاملآ متفاوت از قسمت تک نفره بوده و دو بازيکن بايد مآموريتهاي اين بخش را با کمک هم در مدت زماني حدودآ 6 ساعته به انجام برسانند. Convicion از نظر گرافيک و صداگذاري نيز پيشرفت قابل ملاحظه اي نسبت به نسخه قبلي داشته و جزو بهترين هاي اين سالها به شمار مي رود.
...............
اريا: تغييرات پي در پي گيم پلي و حتي ظاهر سم فيشر , باعث ميشه کمي در موردش ترديد داشته باشم. ولي نمايشهاي بازي تا اينجاي کار که بد نبوده.7.5/10
کيوان: Ubisoft هنوز يکبار ديگر براي تاخير دادن و از نو ساختن بازي وقت دارد و نيازي نيست نگران باشد! آيا بعد از اين همه تاخير بالاخره بازي در خور نام SC خواهد بود؟ 8/10
جواد: عرضه Conviction بارها با تاخير مواجه شده است. اما نمايش بازي پس از 2 سال در E3 بسيار مهيج و خارق العاده بود. سبک بازي کاملا از 4 سري قبل جدا شده است و بيشتر اکشن شده است. داستان بازي نيز ادامه مستقيمي بر داستان Double Agent است. 9.2/10
نظر شخصي: مطئنم يکي از بهترين بازي هاي امسال خواهد بود. 9/10
نمره کلي : 8.4/10


castlevania-lords-of-shadow.jpg

Castlevania: Lords of Shadow
ناشر : Konami
سازنده : MercurySteam ( با نظارت Kojima Productions )
سبک : Hack & Slash
زمان انتشار : 2010
X360 , PS3

سري Castlevania يکي از بهترين سري بازي هاي تاريخ شناخته مي شود که با ورود کنسول هاي سه بعدي رنگ باخت و ديگر نتوانست در حد و اندازه هاي خويش ظاهر شود. موفقيت God of War باعث تولدي نو در بازي هاي H&S سه بعدي بود و حال سري Castlevania مي خواهد جاي پاي خود را به جاي اين بازي بگذارد. گروهي به نام اربابان سايه مردمان عادي را از بين مي برند. اين گروه شامل روح هاي بد ذات و موجودات جهنمي هستند. اينجا وظيفه گابريل شخصيت اصلي بازي است که با انها مقابله بکند. طبق گفته ديويد کوکس تهيه کننده بازي المان هاي بسياري از شماره هاي قبلي به اين شماره منتقل شده اند علاوه بر اين بر گيم پلي بازي شباهت بسياري به سري GOW دارد و مخلوطي از يک بازي اکشن و پازل است. صدا گذاران بزرگي همچون Patrick Stewart بازيگر سري Star Trek و X-MEN به همراه Jason Isaacs بازيگر سري هري پاتر در بازي صداگذاري کرده اند. گرافيک بازي به لطف موتور داخلي MercurySteam فوق العاده به نظر مي رسد همچنين به نظر مي رسد خشونت سري GOW حسابي در سازندگان تاثير گذاشته است ! علاوه بر تمامي اين نکات هيدئو کوجيما هر چند ماه يک بار به سازندگان سر مي زند و. بر روي ساخت بازي نظارت دارد. بايد منتظر بازگشت موفقيت امير سري Castlevania به بازار باشيم.
...............
اريا: تجربه Castlevania به صورت سه بعدي ميتونه با موفقيت همراه باشه , اگه تيم توليدي با تجربه اي پشت اون باشه. حضور هرچند اندک استاد Hideo Kojima نويدبخش يک بازي زيبا و متفاوت از اين سري محبوب هست.8.5/10
کيوان: مهم ترين المان در اين سبک کمبت ها و پازل هاي بازي است که بايد به قدري جذاب باشند تا توان رقابت با عنوان بزرگ اين سبک رو داشته باشند. به نظر مي رسد اين بازي حداقل کمبت هاي خوبي داشته باشد. 8/10
جواد: اولين عنوان Castlevania در اين نسل! يک اکشن ادونچر زيبا که در آن بايد با معماهاي زياد سر و کله بزنيد. طبق گفته سازندگان براي انجام هر کاري راه هاي متفاوتي وجود خواهد داشت که باعث زيباتر شدن بازي خواهد شد. 8.5/10
نظر شخصي: نميدوم چرا اما به اين بازي علاقه بيش از حدي دارم و فوق العاده توجه خودشو به من جلب کرده. 9/10
نمره کلي : 8.5/10


Ghost_Recon_Future_Soldier_Cover.jpg

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier
ناشر : Ubisoft
سازنده :
سبک : Tactical shooter
زمان انتشار : 2010
PC , X360 , PS3

بازي Future Soldier اولين بار در ژانويه 2009 تحت عنوان Ghost Recon 4 معرفي شد. اطلاعات زيادي از بازي در دسترس نيست ولي حداقل عنوان آن بيانگر خط مشي نسخه جديد GR است. اين بار در آينده اي نزديک به جنگ دشمنان در کشورهايي چون روسيه و نروژ رفته و با نيرويي تخيلي (ساخته ذهن بازيسازان) مواجه خواهيد شد که تفکرات ناسيوناليستي افراط گرايانه اي دارند. گيم پلي بازي ويژگي هاي جديدي چون قابليت نامريي شدن توسط لباسي پيشرفته , استفاده از Drone هاي بسيار ريز و ... دارد. به لطف لباس جدید و آینده نگرانه بازی می توان وسایل سنگین را با قدرت و سرعت زیاد حرکت داده و از روی بسیاری از موانع پرید. بخش Co-op با قابليت پشتيباني از 2 تا 4 نفر غنای بیشتری به بازی داده و بخش Online هم مثل هميشه با قدرت ظاهر خواهد شد و کار تيمي را در رآس قرار خواهد داد. Ghost Recon: Future Soldier مطمئنآ مثل نسخه هاي قبلي خود موفقيت زيادي کسب کرده و احتمالآ طرفداران جديدي به دست خواهد آورد.
...............
اريا: سري Ghost Recon در اين نسل فوق العاده ظاهر شده و نسخه بعدي با خارج شدن از حال و هواي Advanced Warfighter ميتونه نبردهاي جديدي رو به نمايش بذاره. گذشته از گيم پلي عالي , سري GR هميشه از نظر تکنيکي و گرافيکي هم حرفهاي زيادي براي گفتن داشته.8.5/10
کيوان: چيز خاصي از اين بازي معلوم نيست اما هر چه از Ghost Recon رسد نيکوست. 8.5/10
جواد: -----
نظر شخصي: اثري که ميخواد MW2 باشه !! 8.5/10
نمره کلي : 8.5/10


LA_Noire_logo.jpg

L.A. Noire
ناشر : Rockstar Games
سازنده : Team Bondi
سبک : Sand Box
زمان انتشار : 2010
PC , X360 , PS3

بعد از مدت ها از اعلام ساخته شدن L.A. Noire بالاخره خبرهايي هر چند کوتاه از اين بازي شنيديم. بازي اي که در ابتدا قرار بود فقط براي کنسول PS3 عرضه شود ولي بعدها PC و X360 نيز به لطف هزينه هاي بالاي ساخت بازي و نیاز به جبران این هزینه ها صاحب آن شدند. در L.A. Noire سعي شده لوس آنجلس دهه 40 ميلادي به زيباترين شکل ممکن بازسازي شده و حال و هواي آن دوران به شکلي زيبا به بازيکن منتقل شود. در اين راه دقت و وسواسي مثال زدني به کار رفته و و پيشرفته ترين تکنيک هاي Motion Capture را در اين بازي شاهد خواهيم بود. صداگذاري ها و ديالوگ ها در سطح بالايي قرار داشته و 2000 صفحه ديالوگ بازي خود نمايانگر همه چيز است. شايد در نگاه اول با ديدن نام سازنده و ناشر بازي به ياد سري GTA بيافتيد , ولي تفاوتهاي اين دو بازي خيلي بيشتر از اينهاست. با اینکه سبک گیم پلی و آزادی عمل به همراه رانندگی با ماشین و ... یادآور سری مذکور است , اما اينجا در نقش Cole Phelpsـ پليس بايد به دنبال سرنخ ها و بدست آوردن مدارک باشيد. بايد به کوچکترين جزييات صحنه توجه کرده و از ريز ترين نکات هم عبور نکنيد. بازي در همه حالتي واقع گرايي را رعايت کرده و از اين نظر جزو بهترين هاست. اگر اتفاق خاصي نيافتد , مي توانيم شاهد بازي اي در خور توجه باشيم.
...............
اريا: بازي اي که 4,5 سال هست در ليست انتظار بنده قرار داره و شايد هم هيچ وقت افتخار آشنايي باهاش رو بدست نيارم ! به عنوان يکي از شيفتگان سبک نوآر خيلي منتظرش هستم.8/10
کيوان: L.A.Noireبا خبرهاي اخير مثل اينکه طراحي و ساخت اين بازي به يک کابوس در Team Bondi تبديل شده، اما خوشبختانه بالاخره اطلاعاتي از اين بازي بدست مياوريم و بعد از اين همه مدت اميدوارم ارزشش را داشته باشد. 9/10
جواد: درسبکAdventureتوسط استديوي استراليايي Team Bondi هم اکنون درحال ساخت است. داستان اين بازي در دهه ي 40 و در شهر Los Angeles اتفاق می افتد و شما را با فضاي مافيايي آن دوران اشنا ميکند.با توجه به اطلاعات موجود به جرات مي توان گفت جو بازي خارق العادست و توانسته به خوبي سياهي و تباهي آن دوران را به صورت يک بازي کامپيوتري دراورد. 9/10
نظر شخصي: بازي بيش از حد تاخير داشته و حاشيه ها دور برش هم اصلا اميدوار کننده نيست. 8/10
نمره کلي : 8.5/10


Split_Second_Velocity_EU_Cover.jpg

Split Second
ناشر : Disney Interactive Studios
سازنده : Black Rock Studio
سبک : Racing
زمان انتشار :March 26, 2010
PC , X360 , PS3

بايد اعتراف کرد بعد از افت سري Burnout بازي ارکيد فوق العاده اي به بازار عرضه نشده است. سال گذشته بازي جذاب Pure عرضه شد که بسيار هيجان انگيز بود و نشان دهنده اين بود که Black Rock توانايي اين را دارد که يک بازي ماشين سواري ارکيد سطح بالا را عرضه کند و Split Second قرار است همان بازي باشد. داستان بازي از اين قرار است که در يک شو تلويزيوني پر ببننده ماشين سواران گذشته از جاني وجود دارند که قرار است براي افتخار و شهرت با هم مسابقه دهند. هسته اصلي گيم پلي بازي شبيه به Burnout است با اين تفاوت که اين جا خبري از Take-Down نيست و الماني به نام Power Play در بازي حضور دارد. اين قدرت با وجود پرش ها بلند ,Drift و رد کردن مويي ماشين کناري حاصل مي شود. زماني که اين قدرت کامل مي شود بازيکن مي تواند مانع يا موانع ربرويي خود را بر سر بازيکن جلوتر خراب کند !! اين موانع بسيار پر تنوع هستند و از برج مراقبت , کانتينر تا خرابي کامل کشتي و سوقط هواپيما ادامه دارند !! گرافيک بازي بسيار زيبا کار شده است و نور پردازي ان بسيار زيبا است. فريم ريت بازي وجود انفجار هاي بسيار زياد تا حدودي مشکل دارد اما سازندگان قول داده اند که تا روز عرضه اين مشکلات حل شود. از همين حالا به نظر مي رسد Split Second رقيب بزرگي براي Burnout باشد.
...............
اريا: استوديوي Black Rock بعد از تجربه موفق Pure , حالا با گيم پلي اي فوق العاده مهيج و ويژگي هاي تکنيکي عالي هر رقيبي رو ميترسونه.9/10
کيوان: يک بازي سراسر هيجان و fun... مي تواند جانشين مناسب براي سري Burnout باشد. 8/10
جواد: دومين عنوان Arcade Racing استديوي Black Rock. با توجه به زيبايي Pure و نمايش هاي زيباي Split/second مي توان انتظار يک عناون خوب را داشت. 8.5/10
نظر شخصي: ماشين سواري جري بروک هايمر يا کلي انفجار ( البته بايد گفت مايکل بي اما اقندر اين فيلم خز ساخت اين 5-6 ساله که نميشه گفت ! ) 8.5/10
نمره کلي : 8.5/10
 
دوما خیلی راجع به MAG اغراغ کردید:biggrin1: این نمره از سرش هم زیاده :biggrin1:
اکثر نوشته ها برای قبل از عرضه این بازیها هست :دی برای همین شاید یه جاهایی این شکلی بشه. مثلآ خودم الآن به Dante`s Inferno امتیاز بالاتر از 7 نمیدم :دی

خیلی نامردین! :دی کل عید ما رو تو خماری حتی یک قسمت گذاشتین، حالا روزی ده تا میذارین! :دی
تا همین جای کار هم تعداد زیادی از بازیهای لیست عرضه شدن ! باید زودتر برسیم به آخرای لیست :دی
 
مرسی آریا ممنون:biggrin1: البته هم دست تو دردنکنه هم کسری.
در مورد دانته من هم موافقم:biggrin1: البته باز جای شکرش باقی هست Darksiders تو لیست نیست. واقعا بازی داغونی بود. به نیم ساعت هم نکشید درش آوردم:biggrin1:
 
مرسی آریا ممنون:biggrin1: البته هم دست تو دردنکنه هم کسری.
در مورد دانته من هم موافقم:biggrin1: البته باز جای شکرش باقی هست Darksiders تو لیست نیست. واقعا بازی داغونی بود. به نیم ساعت هم نکشید درش آوردم:biggrin1:
اتفاقا احتمال داره Darksiders تو قسمت های بعدی باشه...:دی
به نظر من که Darksiders خیلی خیلی بهتر از DI بود! ولی در کل از هیچکدوم خوشم نمیاد، چون کلا این سبک رو زیاد دوست ندارم.
 
اتفاقا احتمال داره Darksiders تو قسمت های بعدی باشه...:دی
به نظر من که Darksiders خیلی خیلی بهتر از DI بود! ولی در کل از هیچکدوم خوشم نمیاد، چون کلا این سبک رو زیاد دوست ندارم.
بابک شوخی نکن:biggrin1: قلب من ضعیف هست:biggrin1:
به نظر من خیلی بد بود. از این نظر میگم چون من جفتش رو تو دوران بی بازی انجام دادم. دقیقا بعد از HR که دیگه هیچ بازی برای Xbox و PS3 نبود نشستم اینا رو بازی کردم. اول دانته رو تموم کردم بعد هم نیم ساعت از Darksiders رو رفتم. به نظر خیلی بد بود. اصلا هیچ چیزیش جذبم نکرد که باعث بشه به بازی ادامه بدم.
 
تا حالا بهترین بخشش واسه من همین بوده :دی
L.A Noir روی PC ؟ :x بزرگترین بازی عمر من یکی همینه یکی MAFIA ... ته ناستالژیک :x
مرسی ...
 
آخرین ویرایش:
جا داره از اریا یک تشکر حسابی بکنم. البته کم لطفی می کنه چون یک چجیزی حدود 8-9 تا بازی را هم خودش به شخصه نوشته که باز هم باید ازش تشکر کنم.
اصلا هیچ چیزیش جذبم نکرد که باعث بشه به بازی ادامه بدم.
شما را جذب نکرد اما بعد از Sands of Time اولین بازی بود که واقعا اکشن-ادونچر را درست با هم مخلوط کرده بود. همچنین باید بگم وقتی بازی های داغونی مثل همین DI تو لیست هست چرا نباید شاهکاری مثل Darksiders نباشه :دی
 
همچنین باید بگم وقتی بازی های داغونی مثل همین DI تو لیست هست چرا نباید شاهکاری مثل Darksiders نباشه

و همچنین من هم باید بگم وقتی بازی داغونی مثل همین Darksiders تو لیست هست چرا شاهکاری مثل Disciples III نباشه :biggrin1:
 
دستتون درد نکنه بسیار عالی بود!

فقط یک چیزی!
نظر شخصي: نميدوم چرا اما به اين بازي علاقه بيش از حدي دارم و فوق العاده توجه خودشو به من جلب کرده. 9/10

درستش توجه من رو به خودش جلب کرد نمیشه؟ :d
 
شما را جذب نکرد اما بعد از Sands of Time اولین بازی بود که واقعا اکشن-ادونچر را درست با هم مخلوط کرده بود. همچنین باید بگم وقتی بازی های داغونی مثل همین DI تو لیست هست چرا نباید شاهکاری مثل Darksiders نباشه :دی
نظر شما هم کاملا محترم و فنی تر نسبت به نظر من هست. ولی واقعا همچین چیزی که میگید رو من ندیدم. البته شاید اگه جلوتر می رفتم چیزهای بهتری میدیدم ولی چون اولش خیلی خوشایند نبود برام دیگه نتونستم ادامه بدم.
 
و همچنین من هم باید بگم وقتی بازی داغونی مثل همین Darksiders تو لیست هست چرا شاهکاری مثل Disciples III نباشه :biggrin1:
کوروش جون ایشالا Darksiders وقتی تابستان برای PC اومد میبنی واقعا شاهکاره. راستش خیلی از بازی ها حذف شدند از توی لیست اگه جا بود حتما می ذاشتیمش :دی
نظر شما هم کاملا محترم و فنی تر نسبت به نظر من هست. ولی واقعا همچین چیزی که میگید رو من ندیدم. البته شاید اگه جلوتر می رفتم چیزهای بهتری میدیدم ولی چون اولش خیلی خوشایند نبود برام دیگه نتونستم ادامه بدم.
نظر شخصی هست خب دیگه هر کسی که نباید خوشش بیاد و شما هم سخت نگیر :دی اما خب اگه یک سری چیزی های سلیقه ای مثل سیستم مبارزات بذاریم کنار کلا Darksiders در هر زمینه ای بهتر از DI بوده. داستان جذاب , صداگذاری , موسیقی , گرافیک , طراحی مراحل , مدت زمان و....
درستش توجه من رو به خودش جلب کرد نمیشه؟ :biggrin1:
شما اشتباه ما رو به بزرگی خودت ببخش :دی
 
کوروش جون ایشالا Darksiders وقتی تابستان برای PC اومد میبنی واقعا شاهکاره.

چه نیازی هست که رو PC بیاد؟ نکنه منظورت اینه که بازی نکرده نظر میدم؟:biggrin1: خوب من هم 360 دارم هم darksiders رو و بازی هم کردم و نیم ساعتش رو بزور تحمل کردم ولی کلا اون پست منظور اصلی disciples بود که بازی حسابش نکردید و دارکسایدرز رو فقط بخاطر گیر دادن بتو اوردم :biggrin1:
ولی خداییش کلاه شاهکار بسر این بازی گشاده.
شاید اون بالاترا باشه...

نه به این جمع امیدی نیست :biggrin1: ببین من کی پیش بینی کرده بودم که این نیست. تو پستهای قبلیم مشخصه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or