100 بازی برتر نسل از دیدگاه IGN

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
سلام !

top100_moderngames_cover.jpg


سایت IGN که در زمینه تهیه لیست های مختلف سابقه زیادی داره , این بار سراغ لیستی از 100 بازی مدرن رفته. این بار دیگه خبری از بازی های قدیمی تر نیست و لیست بازی های سال 2005 (از زمان عرضه Xbox 360) تا امروز رو در بر میگیره. البته در کنار کنسول های این نسل و PC , کنسول های دستی PSP , DS و همین طور موبایل هم در لیست حضور خواهند داشت.
این بازی ها براساس امتیازهای IGN یا میانگین کلی اون ها طبقه بندی نشدن و توسط تعدادی از منتقدین IGN فقط برای این لیست دسته بندی شدن.
در این تاپیک با این لیست و بازی ها آشنا میشین و توضیحاتی که IGN در مورد هرکدوم نوشته رو هم میخونین. هر 10 بازی در یک پست قرار میگیره و هر چند وقت یه بار به صفحه اول سر بزنین تا با بازی های جدید آشنا بشین !
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
100
954345_125120.jpg

Demon`s Souls

سازنده : FromSoftware
ناشر : Atlus
6 اکتبر 2009
PS3
اون زماني که بازي هاي کامپيوتري سخت و طاقت فرسا بودن رو يادتون مياد ؟ FromSoftware با ساخت Demon`s Souls يکي از دشوارترين و البته زيباترين عناوين اين نسل رو به ما هديه داد. شما در اين بازي در نقش قهرماني قرار مي گيرين که بايد با هيولاها و شياطيني که در دنياي قرون وسطايي Boletaria ساکن شدن مبارزه کنين. يکي از نکات جالب در مورد اين بازي اين هست که هر وقت مي ميرين (که اين اتفاق بارها و بارها براتون پيش مياد) بازي از قبل هم سخت تر ميشه. از اون بدتر اينکه ساير بازيکنان ميتونن هر زماني که خواستن به صورت آنلاين وارد دنياي شما شده و شما رو به قتل برسونن. ترسيدين ؟! خب پس Demon`s Souls کاري با شما نداره ! فقط بازيکنان واقعي از پس اين بازي برميان.

99
954437_147848.jpg

League of Legends

سازنده : Riot Games
ناشر : Riot Games
27 اکتبر 2009
PC
League of Legends راه خیلی سختی برای شناخته شدن و موفقیت در پیش داشت. این بازی باید با عنوان محبوبی چون Defence of the Ancients یا همون DotA مبارزه میکرد که طرفداران خونی و افراطی خودش رو داشت و حجم بالایی از Content ها و ویژگی های اضافه هم براش ارائه شده بود و تکنیک ها و قوانین خاص خودش رو داشت. ولی League of Legends به لطف استیل هنری خاص خودش که همه چیز رو به زیبایی و با رنگ های متمایز نمایش میداد و البته ویژگی Free to Play تونست به عنوان یکی دیگه از بازی های فوق العاده حرفه ای در این سبک عرض اندام کنه. در کنار این ها بازی بسیار Fun و مفرح بود و البته به صورت مداوم آپدیت ها و قهرمانان جدیدی به اون اضافه میشد و Riot Games هم با تمام وجود سعی کرد بازی رو به سمتی ببره که در کنار بازیکن های حرفه ای , آماتورها و تازه کارها هم بتونن از اون لذت ببرن.

98
Superbrothers: Sword & Sworcery EP

625271_203121.jpg

سازنده : Capybara Games
ناشر : Capybara Games
23 مارس 2011
iOS
این بازی رو باید یک هنر خالص نامید. یک بازی Adventure اشاره و کلیک تقریبآ کامل که ترکیبی از جلوه های بصری 8 بیتی و زیبا , روش های حل معمای خلاقانه و موسیقی های فراموش نشدنی هست. بازی در حقیقت ادای دین فوق العاده ای به بازی های کلاسیک PC هست. بازی ای که امتحان کردنش برای صاحبان iPhone و iPad الزامی هست و تجربه ای منحربفرد از ترکیب صدا و تصویر و ویژگی های لمسی رو به شما ارائه میده.

97
944521_98861.jpg

Resistance 2

سازنده : Insomniac Games
ناشر : Sony Computer Entertainment
4 نوامبر 2008
PS3
سال 2006 بازی Resistance: Fall of Man به عنوان یکی از Launch Title های کنسول PS3 عرضه شد. این بازی که داستان اون در مورد مقاومت سرسختانه بشریت در برابر هجوم عظیم بیگانه هایی به نام Chimera بود , از سوی بازیکنان مورد استقبال خوبی قرار گرفت و راه رو برای دنباله بازی در سال 2008 هموار کرد. Resistance 2 داستان تاریک و سیاه نسخه اول رو ادامه داد و این بار حتی امید انسان ها به پیروزی در برابر نیروهای قدرتمند و مرموز Chimera رو کمرنگ تر از قبل کرد. بازی گیم پلی قوی ای داشت ولی نقطه قوت اون داستان و حال و هوای سرد و ناامیدکننده اون بود. بازی ای که باعث میشد بازیکن ها به جز تیراندازی و شلیک کردن , دلیل دیگه ای هم برای ادامه دادن اون داشته باشند.

96
622806_200101.jpg

Tiny Wings

سازنده : Andreas Illiger
ناشر : Andreas Illiger
18 فوریه 2011
iOS
سال 2010 سال پرنده ها بود ! شاید طبق تقویم ها و علائم نجومی و طالع بینی این طور نبوده باشه ولی در دنیای بازی های موبایلی مطمئنآ این چنین بود ! بعیده که وارد یک محیط عمومی بشین و صدا یا تصویر Angry Birds یا Tiny Wings رو در موبایل های مردم نبینین. Angry Birds کار گروهی از یک تیم ماهر و حرفه ای بود ولی Tiny Wings بازی ای هست که فقط و فقط توسط یک نفر ساخته شده. این بازی پلتفورمر پایانی نداره و این شما هستین که باید با بازی خودتون مشخص کنین که پرنده کوچک بازی تا کجا میتونه پرواز کنه قبل از اینکه شب از راه برسه و خوابش ببره. شاید بازی از نظر مکانیزم گیم پلی چیز خیلی جدیدی نداشته باشه , ولی وقتی گیم پلی رو با طراحی هنری زیبا و کم نظیر بازی ترکیب کنیم , یک عنوان دلنشین و فوق العاده بدست میاد.

95
997761_171921.jpg

Kirby`s Epic Yarn

سازنده : Good Feel
ناشر : Nintendo
17 اکتبر 2010
Wii
وقتی اسم یک استودیو Good Feel باشه , میشه ازش انتظار داشت که یکی از زیباترین و ستایش شده ترین بازی های کنسول Wii رو تهیه کنه. تجربه Kirby`s Epic Yarn مثل دیدن یک کارتون زیبا هست. بازی ای که مطمئنآ زیاد دشوار نیست ولی به شدت مفرح و جالبه و به خاطر داشتن ایده های خلاقانه و طراحی های هنری منحصربفرد و کشش خاصی که داره , همه رو جذب خودش میکنه. Kirby`s Epic Yarn با تغییراتی که در این سری داده , روحی تازه به اون بخشیده و این سری رو وارد مرحله ای جدید کرده که بازیکن ها انتظارش رو نداشتند.

94
Crysis

931665_73146.jpg

سازنده : Crytek Studios
ناشر : Electronic Arts
16 نوامبر 2007
PC
ترکیب حالت Open World و جزیره زیبای Far Cry با قدرت های فرابشری برای شرکت آلمانی Crytek کافی نبود و این شرکت موتور گرافیکی ای خلق کرد که حتی هنوز هم بیشتر از بازی های 4 سال بعدش کامپیوترهای بازیکن ها رو به چالش میکشه. Crysis آزادی عملی رو وارد ژانر FPS در کامپیوترها کرد که تا پیش از اون تقریبآ نظیر نداشت و در کنار اون از فیزیک عالی و سیستم تغییر و Customize اسلحه ها هم سود برد تا هر بازیکن نسبت به توانایی ها و سلیقه خودش به بازی ادامه بده و حتی اگه حوصله ـش از مبارزات مسلحانه سر رفت , به سراغ سواحل زیبای بازی رفته و سرگرم ور رفتن با خرچنگ ها و لاک پشت های اونجا بشه !

93
981477_150117.jpg

Angry Birds

سازنده : Rovio
ناشر : Chillingo
10 دسامبر 2009
iOS , Android , PC , PS3 , X360
اولین بار که این پرنده های عصبانی و تندخو وارد لیست برنامه های iPhone شدند , چه کسی فکرش رو میکرد که به این زودی جهان رو به تصرف خودشون دربیارن ؟! این اتفاق افتاد و نمیدونیم که دلیلش طراحی هنری جالب و Fun اون بود یا نوع گیم پلی بازی که بازیکن به شوق یک مرحله بیشتر بازی کردن همین طور ادامه ـش میداد , ولی هرچی که بود این بازی Puzzle/Action تونست دنیای بازی های موبایلی رو به لرزه دربیاره. اساس گیم پلی بازی این هست که شما باید پرنده های مختلف (با قابلیت های متفاوت) رو به سمت خوک های مورد نظر پرتاب کنین و باعث منهدم شدن اون ها بشین. شاید ایده مسخره ای به نظر بیاد ولی همین گیم پلی باعث میشه تا وقتی که هر مرحله رو با 3 ستاره طلایی پشت سر نذارین ول کن بازی نشین.

92
932240_73984.jpg

Tom Clancy`s Rainbow Six: Vegas

سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر : Ubisoft
20 نوامبر 2006
PC , PS3 , X360
Rainbow Six: Vegas چیزی فراتر از یک دنباله عالی برای این سری بازی قدیمی ژانر Tactical Shooter بود. این بازی مسیری جدید در این سری ایجاد کرد تا بازیکن هایی که با کنترلرهای کنسولی بازی میکنن هم بتونن ازش لذت ببرن. با اینکه بازی سرعتی کمتر از اکثر Shooter های بازار داره , ولی با مراحل پیچ در پیچ خودش در لاس وگاس تجربه ای مهیج و فوق العاده فراهم میکنه. چه طرفدار حملات نزدیک باشین , چه از اسنایپر و Headshot کردن خوشتون بیاد , Rainbow Six: Vegas با امکانات و اسلحه های فراوان خودش به شما این قابلیت رو میده که مطابق با سلیقه خودتون بازی کنین. همچنین این بازی یکی از اولین تجربه های موفق Co-op در این نسل بود که اجازه بازی کردن به صورت 4 نفره آنلاین رو میداد. راستی عکس گرفتن از صورتتون و چسبوندن اون به جای کاراکتر بازی رو فراموش نکنین !

91
936498_81672.jpg

The Sims 3

سازنده : The Sims Studio
ناشر : Electronic Arts
2 ژوئن 2009
PC , PS3 , X360 , Wii
Bella Goth و Mortimer Goth (کاراکترهای سری The Sims) این بار در The Sims 3 اجازه پیدا کردن که از حیاط جلویی خونه خودشون خارج بشن بدون اینکه نیاز داشته باشن تاکسی بگیرن. حالت Open World بازی حس خیلی بهتری به بازی داده و این بار شما میتونین Sim های خودتون رو وقتی در شهر میچرخن زیر نظر داشته باشین. شاید بازیکن های به اصطلاح حرفه ای با دیدن این بازی راهشون رو کج کنن و برن ولی میلیون ها هوادار The Sims با سبک بازی خودشون ثابت کردن که هاردکور بودن فقط میتونه یک حالت مخصوص از بازی کردن باشه و سبک و ژانر به خودش نمیشناسه.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
90
942192_93455.jpg

Far Cry 2

سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر : Ubisoft
21 اکتبر 2008
PC , PS3 , X360
Far Cry 2 حال و هوا و طراحي خاصي داره که با ساير Shooter هاي ليست ما متفاوتش ميکنه. بازي در آفريقا و در هياهوي جنگ هاي داخلي اتفاق مي افته و شما بايد مجرمي فراري با نام مستعار The Jackal رو تعقيب و پيدا کنين. اين کار با جستجوي جنگل هاي وسيع و بيابان هاي پهناور بازي و البته کار کردن براي گروه هاي مختلف صورت ميگيره و رفته رفته شما رو به هدفتون نزديک تر ميکنه. دنياي عظيم بازي ممکنه از سرعت اون کم کنه ولي در عوض تجربه اي کاملآ منحصربفرد رو به شما ميده که ارزش امتحان کردن رو داره. استفاده از شعله هاي آتش به عنوان سلاحي طبيعي که محيط رو فرا ميگيره هم جذابيت هاي خاص خودش رو داره.

89
920668_54425.jpg

Dragon Age: Origins

سازنده : BioWare
ناشر : Electronic Arts
3 نوامبر 2009
PC , PS3 , X360
Dragon Age: Origins روياي هر فانتزي دوستي هست. اژدهايان , الف ها , دورف ها , جادوها و شمش يرها در سرتاسر اين بازي منتظر شما هستند و براي طرفداران BioWare هم يادآوري خاطرات بازي زيباي Baldur`s Gate بسيار دلنشينه. داستان Dragon Age: Origins پيرامون يک Archdemon و نيروهاي Darkspawn ميگذره و گيم پلي بازي هم در نسخه PC بازي Baldur`s Gate رو به يادها مياره. هرچند نسخه هاي کنسولي از گيم پلي اي کندتر و نه چندان عالي بهره ميبردن ولي کاربران PC ميتونستن از ماجراجويي هايي با کيفيت لذت ببرند. نجات دنيا يک موضوع کاملآ کليشه اي هست ولي Dragon Age: Origins داستان خودش رو طوري تعريف ميکنه که تازگي خاصي داره و با تصميماتي که در طول بازي مي گيرين , پاياني مخصوص رو رقم ميزنه.

88
961429_141019.jpg

Valkyria Chronicles II

سازنده : SEGA
ناشر : SEGA
31 آگوست 2010
PSP
خيلي ها با شنيدن خبر ساخت Valkyria Chronicles II به عنوان يک بازي انحصاري PSP نااميد شدند ولي وقتي اين بازي که نسخه اول اون براي PS3 عرضه شده بود , منتشر شد و در دستان بازيکن ها قرار گرفت , انقدر عالي بود که ديگه کسي نميتونست شکايتي داشته باشه. بازي اي که ترکيبي زيبا از انيمه , سبک Turn Based Strategy و البته سبک Third Person Shooter بود. همين طور که در بازي پيشرفت ميکردين و نيروهاي خودتون رو قدرتمندتر مي ساختين , با مآموريت هايي بيشتر و بيشتر مواجه مي شدين. در کنار اين ها , جلوه هاي بصري و گرافيکي بازي هم به شدت زيبا بود , چيزي که در مورد همه عناوين PSP ديده نميشه.

87
928377_67440.jpg

Killzone 2

سازنده : Guerrilla Games
ناشر : Sony Computer Entertainment
27 فوریه 2009
PS3
ISA در دنباله Killzone به جنگ با نیروهای شیطانی Helghast میره ولی مثل همیشه اوضاع اون طوری که نیروهای شجاع ISA فکر میکنن پیش نمیره. Sev و نیروهای ویژه همراهش به دنبال امپراتور Helghast ها یعنی Scolar Visari هستن ولی Helghast ها هم دشمنان ساده ای نیستن که به راحتی تسلیم بشن. Killzone 2 نمایشگر قدرت کنسول PS3 بود و از رعد و برق های باشکوه تا درخشش نارنجی رنگ چشم های Helghast ها رو با افکت هایی فوق العاده نمایش میداد. بخش Multiplayer هم به بازیکن ها اجازه ساخت ابر سربازان منحصر به خودشون رو میداد و بازیکن های علاقمند به Killzone ساعت ها و ساعت ها درگیر این بخش بودند.

86
922145_57478.jpg

Castlevania: Dawn of Sorrow

سازنده : Konami
ناشر : Konami
4 اکتبر 2005
DS
تعداد زیادی بازی بزرگ از سری Castlevania برای کنسول DS ساخته شده ولی میشه گفت اولین اون ها یعنی Dawn of Sorrow بهترین اون ها هم هست. بازی ای که گرچه این سری رو به مرحله جدیدی نبرد ولی با قرار گرفتن بر بستر نسخه های Game Boy Advance تونست موفقیت های زیادی بدست بیاره. این بازی زیبا و مفرح به درستی قید استفاده از قابلیت های لمسی DS رو زد و در عوض هرچیزی که از یک Castlevania به سبک Symphony of the Night انتظار داشتیم رو ارائه میداد. از پازل ها و مراحل پلتفورمینگ زیبا تا Boss Fight ها و جستجو در محیط , همه و همه در سطحی عالی قرار داشتن و این ها روی هم باعث میشه Dawn of Sorrow ارزش این رو داشته باشه که به خاطرش یک DS بخرین.

85
991065_177423.jpg

Lara Croft and the Guardian of Light

سازنده : Crystal Dynamics
ناشر : Eidos Interactive
18 آگوست 2010
PC , PS3 , X360
وقتی که مردم از ما در مورد یک تجربه Co-op خوب سوال میکنن , Lara Croft and the Guardian of Light همیشه در صدر لیست ما قرار میگیره. این Puzzle/Adventure ایزومتریک با سایر بازی های Tomb Raider تفاوت های زیادی داشت و این موضوع کمک زیادی به اون کرده بود. گرافیک عالی , معماهای خلاقانه و اسلحه های جالب و متنوع به کنار , جالب ترین نکته در بازی این بود که معماها و پازل ها نسبت به اینکه تک نفره بازی کنین یا دو نفره متفاوت بود. Guardian of Light باعث شد یک بار دیگه عاشق Lara Croft بشیم.

84
933052_75616.jpg

Elite Beat Agents

سازنده : iNiS
ناشر : Nintendo
5 نوامبر 2006
DS
بذارین همون اول یه چیز جالب بگیم : چند تا کنسول DS فقط توی همین دفتر ما به خاطر بازی Elite Beat Agents داغون شده ! این بازی با سبک موسیقی و ریتمیک باعث خلق تعدادی نسخه فرعی و بازی های کپی کاری شده هم شد ولی هیچ کدوم از اون ها حس جالب و خنده دار و مهیج Elite Beat Agents رو نداشتند. صفحه لمسی DS در این بازی از راه های مختلف مثل ضربه زدن بهش , کشیدن و حرکت های چرخشی به روند گیم پلی کمک میکنه و باعث میشه که حتی در آهنگ Avril Lavigne هم بازی دلچسب و مفرحی رو تجربه کنین. متآسفانه بازی در آمریکا زیاد محبوب نشد و با اینکه دنباله هایی از اون ساخته شد ولی به خارج از ژاپن راه پیدا نکرد.

83
959210_123141.jpg

Splosion Man'

سازنده : Twisted Pixel Games
ناشر : Microsoft Game Studios
22 جولای 2009
X360
این بازی پلتفورمر مغز ما رو ترکوند ! بازی ای سرشار از ایده های شوخ طبعانه و مرحله هایی با حال و هوای کلاسیک که یکی از مهیج ترین و زیباترین بازی های Xbox Live Arcade هست. Twisted Pixel میدونسته که بازیکن ها از ترکوندن و انفجار خیلی خوششون میاد و برای همین بازی ای ساخته که همه چیزش پیرامون همین قضیه میگذره. هیچ لحظه ای در Splosion Man' ساکن و بدون تحرک نیست و همه چیز با نشاط و پر انرژی به نظر میاد و شخصیت اصلی بازی یعنی خود Splosion Man' هم یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های جدید این نسل هست. چیزهای خیلی کمی وجود دارن که ما رو بیشتر از ترکوندن دانشمندهای دیوانه و تبدیل اون ها به قطعات گوشت راضی میکنن !

82
939336_87218.jpg

Tom Clancy`s Splinter Cell: Conviction

سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر : Ubisoft
13 آوریل 2010
PC , X360
Sam Fisher بارها و بارها در موقعیت های سخت خودش بازی های خوبی رو برای ما فراهم کرده ولی Conviction اولین بازی در این سری بود که تغییرات بزرگی رو وارد دنیای Splinter Cell کرد و اون رو به مرحله جدیدی از کیفیت برد. از صحنه های سریع و مهیج تا مبارزات مستقیم و خارج از سایه , Conviction شجاعانه قهرمان ما رو وارد مرحله جدیدی از این سری کرد و بخش های تاریک تر شخصیت Sam Fisher رو نمایش داد. این ها رو با بخش فوق العاده Co-op که داستانش به قبل از داستان اصلی بازی برمیگرده ترکیب کنین تا مجموعه ای ارزشمند داشته باشین. بازی ای منحصربفرد که طرفداران بازی های مخفی کاری و دوست داران بازی های اکشن در کنار هم از اون لذت می برند.

81
960173_124894.jpg

Might & Magic: Clash of Heroes

سازنده : Capybara Games
ناشر : Ubisoft
1 دسامبر 2009
DS
Clash of Heroes بازی ای نیست که با سوءاستفاده از نام یک عنوان بزرگ به خودش سختی نده و فقط دنباله روی بازی اصلی باشه. این بازی عنوانی مخصوص به خودش هست که سرشار از ویژگی های عمیق و نکات ظریفه. بخش داستانی بازی بیش از 30 ساعت زمان میبره و البته تعداد زیادی مآموریت فرعی و شکار اهداف مورد نظر , پازل ها و معماهای مختلف , آیتم های مخفی و وسایل ارزشمند و تعدادی کاراکتر مناسب و خوش پرداخت رو در خودش داره. محیط های پیچیده و پر جزییات در کنار انیمیشن های روان باعث میشه Clash of Heroes از نظر بصری هم عنوانی دیدنی باشه. این بازی یکی از اون عناوینی هست که شما رو در خودش غرق میکنه و ساعت ها گیم پلی بخش تک نفره رو با بخش مفرح Multiplayer ترکیب کرده و عنوانی زیبا میسازه.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
80
997658_187355.jpg

Need for Speed: Hot Pursuit

سازنده : Criterion Games
ناشر : Electronic Arts
16 نوامبر 2010
PC , PS3 , X360 , Wii
بازی دزد و پلیس رو همه ما بارها و بارها از دوران کودکی و مدرسه تا بازی های امروزی تجربه کرده ایم. ولی وقتی شرکتی مثل Criterion
دستش رو روی یک نسخه دزد و پلیسی از سری Need for Speed میذاره , حتمآ میتونه این عنوان کلاسیک و ماشین های قدرتمندش رو به کیفیتی بالاتر از قبل ببره. اضافه شدن ابزارها و تجهیزات مختلف در کنار بخش Multiplayer با نشاط و مهیج باعث میشه Need for Speed: Hot Pursuit رو بتونیم یک Arcade Racing کلاسیک به حساب بیاریم. Hot Pursuit همچنین اولین NFS ای هست که از قابلیت Autolog پشتیبانی میکنه. یک شبکه اجتماعی مخصوص عاشقان بازی های Racing که از این به بعد در تمام نسخه های NFS وجود خواهد داشت.

79
944602_109430.jpg

Bionic Commando Rearmed

سازنده : GRIN
ناشر : Capcom
14 آگوست 2008
PC , PS3 , X360
Capcom
به این معروف هست که سری بازی های قدیمی خودش رو احیا و بازسازی میکنه ولی در بین بازی های محبوب این شرکت , یک عنوان بود که سال ها به دست فراموشی سپرده شده بود. سری بازی های Bionic Commando که اولین بار در سال 1987 برای دستگاه های Arcade و سپس در سال 1988 برای NES و سال 1992 برای Game Boy عرضه شد. این بازی بالاخره در سال 2008 از خواب زمستانی بلند شد و بازی Bionic Commando Rearmed رو به عنوان یک بازی دانلودی شاهد بودیم. بازی ای با سبک Side Scroller دو بعدی که هنوز هم درجه سختی بالای نسخه های کلاسیکش رو داشت و شما به جای اینکه قابلیت پریدن رو مثل سایر بازی ها داشته باشین , مجبور بودین از بازوی چنگک مانند شخصیت اصلی به عنوان قلاب استفاده کنین. بازی ای مخصوص بازیکن های قدیمی و حرفه ای .

78
995376_166402.jpg

Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds

سازنده : Capcom
ناشر : Capcom
15 فوریه 2011
PS3 , X360
اگه یک کار باشه که Capcom بتونه به بهترین شکل ممکن انجام بده , ترکیب دنیاهای دو بازی متفاوت و ساخت تجربه ای رقابتی و منحصربفرد هست. سری بازی های Marvel vs Capcom که نخستین بار با بازی X-Men vs Street Fighter در سال 1996 آغاز شد , دو دنیای مختلف رو برای ایجاد یک بازی Fighting تیمی ترکیب کرد. بازی Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds مرحله جدیدی از این سری بود که در کنار استفاده از مکانیزم های همیشگی , با طراحی های چشم گیر کاراکترها و انیمیشن های زیبای خودش بهتر از قبل هم شده بود. هر طرفدار سبک Fighting که قدرت تفکر سریع و بازی کردن سریع تر رو داره , حتمآ باید این عنوان رو تجربه کنه.

77
997383_171054.jpg

Total War: Shogun 2

سازنده : Creative Assembley
ناشر : SEGA
15 مارس 2011
PC
Creative Assembly
رو خیلی وقته به خاطر مهارتش در ساخت عناوین Turn Based Strategy و نبردهای تاکتیکی حماسی می شناسیم. سری بازی های Total War سابقه کمی ندارن ولی بعیده بتونین عنوانی بزرگتر و کامل تر از Shogun 2 پیدا کنین. این بازی با گزینه های بی پایان خودش برای تجربه تک نفره و چند نفره , به راحتی هر طرفدار سبک Strategy رو شیفته خودش میکنه. شما در این بازی روابط دیپلماتیک رو ترتیب میدین ,کارهای تجاری و زیر سلطه گرفتن زمین های قرن 16 ژاپن رو تجربه میکنین و اگه کسی سد راه شما شد , کافیه که با هزاران جنگجوی خود به نبردی عظیم با اون ها برین. در کنار این ها جلوه های بصری خیره کننده Shogun 2 هدیه ای بزرگ برای صاحبان سیستم های قدرتمند هست تا بازی رو زیباتر از قبل تجربه کنند.

76
931667_73149.jpg

Brain Age

سازنده : Nintendo SDD
ناشر : Nintendo
16 آوریل 2006
DS
سری بازی های فکری و پازلی Dr.Kawashima برای ارزیابی قدرت مغز بازیکن ها نسخه های زیادی به خودش دیده ولی هیچ کدوم قابل مقایسه با Brain Age نیستند. استفاده از قابلیت لمسی کنسول DS برای انجام پازل های مختلف از محاسبات ریاضی گرفته تا بخش های ادای کلمات در عین حال که ساده هستن , آرامش خاصی به آدم میدن و البته مغز بازیکن رو فعال تر از قبل می کنند. شاید در ابتدا یک جور تبلیغ به نظر بیاد ولی این موضوع حقیقت داره که میلیون ها بازی کننده Brain Age بعد از امتحان کردن این بازی بیشتر از قبل از حل مسائل ریاضی لذت می برند.

75
975399_142627.jpg

The Witcher 2: Assassins of Kings

سازنده : CD Projekt
ناشر : Atari
17 می 2011
PC
تقریبآ همه میدونستن که دنباله بازی RPG شرکت CD Projekt Red میتونه کیفیت بالای نسخه اصلی رو ادامه بده ولی باز هم بعد از عرضه بازی خیلی ها سورپرایز شدند. The Witcher 2 نه تنها یکی از بهترین RPG های سال 2011 هست , بلکه یکی از برترین ها در طول این سال ها هم به حساب میاد. این بازی با کنار هم قرار دادن نبردهای عمیق , قابلیت ها و تنظیمات مختلف و البته کیفیت بالای داستانی , دنیایی فانتزی و فوق العاده زیبا و با جزییات رو نشون داد که میشه به راحتی جذب اون شد. از همه مهم تر اینکه طراحی Quest ها هم به بهترین شکل انجام شده. هیچ کاری بیهوده و بی فایده به نظر نمیرسه و هر انتخابی میتونه نقشی مهم در شکل گیری ادامه داستان داشته باشه. The Witcher 2 عنوانی برجسته و ممتاز در سبک RPG محسوب میشه.

74
609994_183661.jpg

Cut the Rope

سازنده : ZeptoLab
ناشر : Chillingo
5 اکتبر 2010
iOS
Cut the Rope
اسمی تحت الفظی و ساده هست و البته اساس گیم پلی بازی هم همین طوره. بریدن یک یا چند طناب برای رسیدن یک دایناسور بامزه به یک آب نبات. ولی چه کسی فکرش رو میکرد که همچین ایده ساده ای بتونه به یکی از اعتیادآورترین عناوین iOS تبدیل بشه ؟ شاید این بازی داستان عمیقی نداشته باشه و در راه اثبات اینکه بازی های موبایل هم میتونن عناوینی واقعی و حرفه ای باشن گام برنداره , ولی بدون شک بازیکن های زیادی رو سرگرم خودش میکنه.

73
943340_96199.jpg

Flower

سازنده : thatgamecompany
ناشر : Sony Computer Entertainment
12 فوریه 2009
PS3
کارمندان شرکت thatgamecompany زیاد علاقه ای به ساختن بازی های Shooter با قابلیت کاورگیری ندارند. اون ها بیشتر دوست دارن تجربه هایی رو به بازیکن ها ارائه بدن که از نظر احساسی چیزی فراتر از اکثر بازی های این روزها داشته باشه. Flower نمونه ای کامل از این طرز تفکر هست. بازی از تعدادی رویا به عنوان مراحل تشکیل شده که بین محیط شهری و طبیعت در رفت و آمد هستند. گیم پلی ساده بازی که در اون باید گلبرگ های مختلف رو جمع آوری کنین در کنار جلوه های بصری حیرت آور باعث میشه حس لازم بهتر به بازیکن منتقل بشه. Flower عنوانی متفاوت با سایر بازی هاست و برای همه سلیقه ها طراحی نشده ولی هرکسی باید حداقل یک بار اون رو امتحان کنه.

72
935689_98195.jpg

The World Ends With You

سازنده : Jupiter , Square Enix
ناشر : Square Enix
22 آوریل 2008
DS
منطقه Shibuya در شهر Tokyo جایی هست که با سرزندگی و روشنایی و سبک خاص خودش معروفه. چه جایی بهتر از این برای یک JRPG میشه در نظر گرفت ؟ The World Ends With You داستان Neku Sakuraba رو تعریف میکنه که باید طی ماجراهایی پیچیده با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم کرده و از دست Reaper ها فرار کنه. Neku مجبور هست در خیابان های Shibuya برای پیروزی در این بازی عجیب و البته مطمئن شدن از هستی خودش رقابت کنه و در این راه دوستی های با ارزشی رو هم تجربه میکنه. The World Ends With You در کنار داستان عجیب خودش , از دو صفحه کنسول DS برای نبردهای منحصربفردش استفاده میکنه و البته کارتریج DS رو هم تا آخرین مرزهای خودش از محتوا و Content پر کرده تا هر طرفدار این سبک رو عاشق خودش کنه. Shibuya هیچ وقت به این شکل دیده نشده.

71
922233_65899.jpg

Meteos

سازنده : Q Entertainment , Sora Ltd
ناشر : Nintendo
27 ژوئن 2005
DS
تعداد بازی های پازلی که در اون ها قطعات مختلف به پایین می افته و باید با اون ها شکل ساخت بسیار زیاده ولی در نقطه مقابل بازی هایی که در اون مجبور باشین این قطعه ها رو مثل شهاب سنگ های انفجاری به سمت مخالف بفرستین وضعیت دیگه ای دارند. Meteos یکی از بهترین عناوین Puzzle کنسول DS هست که زاییده ذهن خلاق افرادی هست که در ساخت بازی هایی چون Rez , Lumines و Smash Bros دخیل بوده اند. اساس گیم پلی بازی این طور هست که قطعات مختلف پایین اومده و روی هم جمع میشن و شما باید به وسیله صفحه لمسی DS سه قطعه یا بیشتر رو با هم ترکیب کرده و دوباره به فضا بفرستین تا وقتی که صفحه پر شده و مرحله بعد شروع بشه.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
70
939277_87026.jpg

Super Stardust HD

سازنده : Housemarque
ناشر : Sony Computer Entertainment
28 ژوئن 2008
PS3
Geometry Wars: Retro Evolved در سال 2005 برای Xbox Live منتشر شد و باعث محبوبیت سبک Shooter دو آنالوگه مخصوصآ در فضای بازی های دانلودی گردید. در اون روزهایی که بازی های PSN در ابتدای راه خودشون بودن , بازی ای با الهام از Geometry Wars ساخته شد و حتی از بعضی جهات برتر از اون عمل کرد. این بازی Super Stardust HD نام داشت و توسط تیمی فنلاندی به نام Housemarque تهیه شده بود. Super Stardust HD بازی ای فوق العاده با جلوه های بصری چشم گیر بود که در اون باید یک سفینه قدرتمند رو کنترل کرده و با شلیک کردن به سمت سیارک ها و شهاب سنگ ها از برخورد اون ها به خودتون جلوگیری کنین. همچنین اکشن بازی با موسیقی هایی زیبا و مهیج ترکیب شده و در مجموع یک Shooter کامل و جامع رو ارائه میداد.

69
946126_102391.jpg

Viva Pinata: Trouble in Paradise

سازنده : Retro
ناشر : Microsoft Game Studios
2 سپتامبر 2008
X360
ساختن مزرعه ای مناسب برای جذب Pinata های خوش بر و رو شاید در نگاه اول یک چیز بچگانه به نظر بیاد ولی این ساخته Rare در باطن یک بازی هاردکور و حرفه ای بود. یک باغ زیبا نیازمند مهارت های ویژه و مدیریت مخصوص روی تک تک بخش ها هست. کارهایی چون چیدن علف های هرز و مقابله با Professor Pester شیطانی و زیردستانش یعنی Ruffian هایی که قصد از بین بردن Pinata ها و گیاهان رو دارن در کنار توسعه محیطی دلچسب برای جذب Pinata ها در حقیقت برای کودکان زیادی پیچیده هست و برای همین Rare در نسخه Trouble in Paradise حالتی به نام Just for Fun رو با منابع نامحدود و عدم نگرانی از حمله Ruffian ها قرار داد تا این دسته از بازیکن ها هم مشکلی با بازی نداشته باشند.

68
954368_124866.jpg

Mario & Luigi: Bowser`s Inside Story
سازنده : AlphaDream
ناشر : Nintendo
14 سپتامبر 2009
DS
هرچند هیچ وقت دنباله ای حقیقی بر بازی Super Mario RPG ندیدیم ولی در عوض دو سری بازی دیگه ساخته شدند که به نوعی ادامه دهنده راه بازی Square بودن و رقبایی قدرتمند برای اون محسوب میشن. مخصوصآ سری Mario & Luigi که با حال و هوای طنز و خلاقیت های خودش در کنار گیم پلی چند نفره خوش درخشید و سومین نسخه از این سری تحت عنوان Bowser`s Inside Story به راحتی به بهترین نسخه اون تبدیل شد و تقریبآ از هر جهت بهتر از بازی های پیشین بود. بازی کردن در نقش دشمن Mario مطمئنآ خیلی خوشایند هست ولی تبدیل Koopa King به هیولایی گودزیلا مانند و نبردهای عظیم بازی حتی از اون هم جالب تر بود. گیم پلی خلاقانه و طراحی گرافیکی عالی در کنار نوآورایی های بازی باعث میشه این عنوان یکی از بهترین RPG های کنسول DS باشه.

67
997764_171930.jpg

Donkey Kong Country Returns

سازنده : Retro Studios
ناشر : Nintendo
21 نوامبر 2010
Wii
مدت ها بود که خبری از Donkey Kong برای کنسول Wii نداشتیم ولی سال 2010 بازگشت شکوهمندش رو جشن گرفتیم. Donkey Kong Country Return حس و حال نسخه های کلاسیک SNES رو زنده کرد. حسی که برای بیش از یک دهه اون رو نچشیده بودیم. Retro Studios توانایی خودش رو در ارائه بازی های دو بعدی زیبا یک بار دیگه ثابت کرد و بازی ای برای این نسل تدارک دید که چالشی , مهیج و خلاقانه بود. بخش Co-op بازی هم چیزی فراتر از این بود که اوقات شما و دوست دخترتون رو پر بکنه و مخصوصآ اواخر بازی انقدر سخت بود که بعد از مدت ها احساس کردیم که داریم یکی از اون بازی های مخصوص Nintendo رو روی Wii بازی می کنیم.

66
936532_87537.jpg

Picross DS

سازنده : Jupiter
ناشر : Nintendo
30 جولای 2007
DS
Picross DS مفهوم ساده ای داره. یک Nanogram Logic Puzzle که با آهنگ های Jazz و Reggae ترکیب شده. شاید ایده چندان جالبی به نظر نیاد ولی در عمل Picross DS بازی ای فوق العادست. بازی ای که به شدت اعتیادآور و جذاب هست و بازیکن ها ساعت ها وقت خودشون رو صرف انجام دادن اون و به پایان رسوندن پازل های مختلفش میکنن. در کنار این امکان ساخت پازل های جدید توسط خود بازیکن ها هم وجود داره که باعث میشه Picross DS به عنوانی تبدیل بشه که تقریبآ بی پایان هست و ارزش تکرار فوق العاده بالایی داره. با اینکه 4 سال از عرضه بازی میگذره ولی هنوز هم لذت خودش رو از دست نداده.

65
950625_107716.jpg

Mega Man 9

سازنده : Inti Creates
ناشر : Capcom
22 سپتامبر 2008
PS3 , X360 , Wii
در روزهای اوج کنسول NES کمتر سری بازی ای بود که به اندازه Mega Man مورد تقدیر قرار بگیره. 6 نسخه از این سری برای NES منتشر شد و البته تعداد زیادی هم بعدها برای کنسول های دیگه ارائه گردید ولی هنوز هم بازیکن ها یاد و خاطره گیم پلی سخت و گرافیک های 8 بیتی و البته آهنگ های MIDI دلربای اون رو حفظ کرده اند. بالاخره Capcom بمب خبری خودش رو منفجر کرد و با عرضه Mega Man 9 کاری کرد که کنسول های قدرتمند این نسل شاهد بازی ای باشن که دقیقآ حس و حال Platformer های دو بعدی کلاسیک رو داره. تجربه ای که بسیار هم موفق عمل کرد و نشون داد که قدیمی بودن میتونه هنوز هم طرفداران زیادی داشته باشه.

64
933706_76766.jpg

Burnout Paradise

سازنده : Criterion Games
ناشر : Electronic Arts
22 ژانویه 2008
PC , PS3 , X360
سری بازی های Burnout ساخته Criterion سال هاست که سبک Racing رو با تصادف های دیوانه وار و سرعت های فوق العاده بالا به نهایت هیجان رسوندن. با عرضه Paradise گیم پلی مرحله ای نسخه های قبلی وارد دنیای Open World شد , جایی که در اون سرعت و تصادف ها و هرج و مرج به گوشه و کنار همه خیابان های بازی منتقل شد. این بازی با تعداد بی شماری مسابقه و ماشین های رویایی به همه چیزهایی که ازش انتظار میرفت جواب داد. همچنین برای اولین بار در سری Burnout به وسیله یک DLC موتورسیکلت هم به بازی اضافه شد که لذت زیادی برای گشتن در شهر به بازیکن میداد. Burnout Paradise همه ویژگی های مثبت و نکات خوب نسخه های قبلی رو یکجا جمع کرده و البته کلی چیز جدید هم بهش اضافه کرد.

63
927246_65995.jpg

Fable II

سازنده : Lionhead
ناشر : Microsoft Game Studios
21 اکتبر 2008
X360
بازی های RPG زیادی وجود دارن که میخوان داستانی حماسی و عظیم رو ارائه بدن ولی Fable همیشه به خاطر حس شوخ طبعی و طنز خاصش و البته مبارزات مفرح و Funـش معروف بوده. بازی ای که در اون بازیکن میتونه احترام یا انزجار ساکنین شهر رو به وسیله کارهایی مثل رقصیدن و سر و صدا درآوردن و ... بدست بیاره. Fable II از کارهای ساده ای چون آهنگری تا مآموریت هایی عظیم و قهرمانانه مثل نجات پادشاهی Albion رو به عهده بازیکن میذاره و به شدت اعتیادآور و جذاب هست. یکی از دلایل این جذابیت هم به حال و هوای مناطق مختلف بازی برمیگرده که از شهری قانونمدار و متمدن مثل Bowerstone تا شهری بی در و پیکر و آزاد چون Bloodstone رو برای سپری کردن اوقات بازیکن در اختیار اون قرار میده.

62
924889_60882.jpg

Advance Wars: Dual Strike

سازنده : Intelligent Systems
ناشر : Nintendo
22 آگوست 2005
DS
وقتی در مورد بازی های RTS در کنسول های دستی صحبت می کنیم , هیچ بازی ای نمیتونه به سری بازی های Advance Wars نزدیک بشه. Dual Strike طراحی ساده و جالب و پر از رنگ و لعابی داره که زیاد با نسخه های GBA متفاوت نیست و در کنار اون بخش تک نفره فوق العاده ای داره و البته بخش Multiplayer اون هنوز هم یکی از بهترین های DS محسوب میشه. همچنین Advance Wars: Dual Strikes یکی از اولین بازی های این کنسول بود که قابلیت های ارتباط بی سیم اون رو نمایش میداد.

61
928006_66985.jpg

Alan Wake

سازنده : Remedy
ناشر : Microsoft Game Studios
18 می 2010
X360
Alan Wake سال ها در سایه و در دست ساخت بود تا اینکه بالاخره سال گذشته تونست پای خودش رو به روشنایی بذاره و منتشر بشه. بازی ای که در ابتدا قرار بود یک عنوان Survival Horror با ویژگی های Open World باشه , در نهایت به تجربه ای خطی و ترسناک تبدیل شد. Alan Wake بازی ای چشم گیر , جالب و البته هراس انگیز بود که از مکانیزم نور و سایه برای پیش برد داستان خودش استفاده میکرد. هرچقدر هم که جنگل های پر دار و درخت بازی تیره و تاریک بودند , باز هم دنیای Alan Wake زیبایی و جذابیت های خودش را با جلوه های بصری قوی نمایش میداد و تنها بدشانسی این بازی انحصاری این بود که بازیکن های بیشتری قادر به تجربه اون نبودند.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: shefer

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
60
945727_101275.jpg

Warhammer 40,000: Dawn of War II

سازنده : Relic Entertainment
ناشر : THQ
19 فوریه 2009
PC
Relic همه چیزهایی که از بازی Company of Heroes یاد گرفته بود رو وارد حال و هوایی فضایی کرد و عناصر RPG رو هم به اون افزود تا Dawn of War II شکل بگیره. گیم پلی تاکتیکی Company of Heroes در این بازی هم دیده میشه ولی این بار گروه های تحت فرماندهی شما Level Up میشن , کاراکترها قابلیت های جدید بدست میارن و توانایی استفاده از تجهیزات مختلف نیروهای خودی و دشمن رو دارین. بخش متفاوتی هم در بازی قرار داره که به شما اجازه میده فارغ از قسمت داستانی با نیروهای دشمن در نقشه های مختلف بازی مبارزه کنین. Expansion هایی که بعدها برای بازی ارائه شد هم عالی بودند ولی خود Dawn of War II هنوز هم در بالاترین جایگاه قرار داره.

59
937199_82734.jpg

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

سازنده : Infinite Interactive
ناشر : D3 Publisher
16 مارس 2007
PC , PS3 , X360 , Wii , DS , PSP , PS2
یکی از سورپرایزهای خوشایند این نسل بازی Puzzle Quest بود که سبک RPG رو با گیم پلی Puzzle ترکیب کرده و موفقیت بسیاری بدست آورد. Bejewelled همواره بازی بزرگی بوده و هست ولی فاقد قدرتی هست که ما رو برای مدت خیلی زیادی سرگرم نگه داره. اما Puzzle Quest با اضافه کردن هیولاها , اسلحه ها , جادوها و همچنین XP باعث شد تجربه فوق العاده ای بدست بیاد که رها کردن اون کار چندان آسونی نیست. Quest های بی شمار , اجازه ساخت استیل منحصربفرد توسط Class های مخصوص و البته قابلیت تغییر و Customize کاراکترها , همه و همه باعث میشه Puzzle Quest تجربه ای موفق و بدون تاریخ مصرف باشه.

58
950923_108177.jpg

Wii Sports Resort

سازنده : Nintendo EAD
ناشر : Nintendo
26 جولای 2009
Wii
Nintendo در سال 2006 با ارائه بازی Wii Sports باعث همه گیر شدن حسگرهای حرکتی خودش شد و 3 سال بعد با بهبود این بازی دوباره قابلیت های حرکتی کنسول خودش رو نمایش داد. Wii Sports Resort سردمدار بازی های جدید Nintendo با پشتیبانی از Wii MotionPlus بود. وسیله ای که بر روی کنترلر قبلی Wii قرار گرفته و دقت و سطح عملکرد اون رو برای یک گیم پلی 1:1 بهبود میداد. در این مجموعه می تونستین شمشیر بازی در جزیره ای استوایی رو به همراه 11 بازی دیگه مثل تیراندازی با تیر و کمان , کایاک سواری و حتی پرتاب فریزبی برای یک سگ تجربه کنین. وقتی Nintendo با این بازی مناطق ساحلی متنوع رو در دسترس بازیکن ها قرار میده , دیگه کسی هم از خونه بیرون میره ؟

57
941951_92833.jpg

Mirror`s Edge

سازنده : DICE Sweden
ناشر : Electronic Arts
12 نوامبر 2008
PC , PS3 , X360
از نظر تجاری , Mirror`s Edge اصلآ فروش رضایت بخشی نداشت ولی در عوض تونست گروه کوچکی از طرفداران متعصب و وفادار رو برای خودش جور کنه که این بازی رو تجربه ای کاملآ منحصربفرد و متفاوت با سایر بازی های کامپیوتری میدونن. در Mirror`s Edge در نقش دختری به نام Faith قرار می گیرین که باید در شهری سرد و خاموش با آسمان خراش های سر به فلک کشیده به مناطق مختلف برین و از دست نیروهای فاشیستی که در هر نقطه در کمین شما هستند فرار کنین. سبک اول شخص بازی با قابلیت های پارکور و حرکات پلتفورمی همراه شده و تجربه ای بی همتا رو پدید می آورد.

56
928326_67383.jpg

Dead Rising

سازنده : Capcom
ناشر : Capcom
8 آگوست 2006
X360 , Wii
وقتی کنسول Xbox 360 عرضه شد , قول ارائه نسل جدیدی از بازی های HD رو داد ولی بازی های کمی بودند که به این وعده عمل کردند. چند ماه بعد Dead Rising عرضه شد و با محیط های سرشار از زامبی خودش و ارائه گیم پلی ای آزادانه که برای مثال میتونستین با یک کاتانا زامبی ها رو به دو نیم تقسیم کنین و عکس های دلخواهتون رو بگیرین , یکی از بازی هایی بود که نسل جدید رو اون طور که باید باشه معرفی کرد. داستان بازی در مورد یک عکاس روزنامه به نام Frank West بود که قصد تهیه عکس هایی از زامبی ها رو داشت ولی این پوشش های مختلف و ارزش تکرار بالای بازی و راه های بی شمار برای از بین بردن زامبی ها بود که در کنار هم بازی ای ساخت که قدرت Xbox 360 رو نمایش داد.

55
954828_114799.jpg

DJ Hero

سازنده : FreeStyleGames
ناشر : Activision
27 اکتبر 2009
PS3 , X360 , Wii , PS2
حالا که تب و تاب بازی های Music تموم شده و میشه راحت تر قضاوت کرد , می تونیم DJ Hero رو در کنار بهترین عناوین Guitar Hero و Rock Band قرار بدیم. Remix های اوریجینالی که برای این بازی تهیه شده بود فوق العاده بودند و بازی کردن با Turntable مخصوص بازی هم همون قدر که به نظر میرسید جالب بود. DJ Hero به اندازه Rock Band 2 یا Guitar Hero 5 ویژگی های جانبی نداشت ولی همین سادگی بازی به سبک و سیاق اون بیشتر میخورد. بدون هیچ World Tour ای که حواس ما رو پرت کنه میتونستیم از آهنگ های فوق العاده بازی لذت ببریم که در جای دیگه ای یافت نمیشن.

54
989552_170713.jpg

Pokemon Black & White

سازنده : Game Freak
ناشر : Nintendo
6 مارس 2011
DS
بعد از دنباله ها و ریمیک های بی شمار , Game Freak بالاخره نسخه ای از Pokemon ساخت که حال و هوای نسخه اصلی رو داشت. Black & White بازی ای کاملآ جدید با ماجراجویی ها و Pokemon های جدید بود که علاوه بر ظاهری بهتر , گیم پلی مناسب تری هم داشت و البته محتوا و ویژگی های بیشتری نسبت به نسخه های قبلی دارا بود که باعث میشد خودش رو به عنوان بازی ای فراتر از یک RPG کودکانه معرفی کنه. از همه مهم تر داستان بازی بود که جذاب تر و تلخ تر از همیشه نوشته شده بود.

53
944215_172076.jpg

Professor Layton and the Unwound Future

سازنده : Level-5
ناشر : Nintendo
12 سپتامبر 2010
DS
Professor Layton آرام و متفکر به همراه کارآموز سخت کوشش Luke این بار با ماجرایی مرموز طرف میشن که با دانشمندان گمشده و ماشین زمان در ارتباط هست ولی قبل از اینکه بتونن به پشت پرده ماجرا پی ببرن , باید از پس حل معماها و پازل های مختلف بربیان. صفا و صمیمیت Layton و Luke کاری میکنه که حتی عبوس ترین بازیکن ها هم با اون ها احساس نزدیکی کنن ولی بهترین نکته در مورد بازی حس خوبی هست که به بازیکن میده. حس اینکه بعد از تجربه کردن بازی باهوش تر و زرنگ تر از قبل هستین.

52
960205_124941.jpg

Shatter

سازنده : Sidhe Interactive
ناشر : Sidhe Interactive
23 ژوئن 2009
PC , PS3
سبک Brick Breaking (خراب کردن قطعات با پرتاب تیر یا توپ) بیش از 30 سال قدمت داره و چیزی که اولین بار با بازی Breakout معرفی شد , این روزها تعداد بی شماری بازی شبیه به خودش پیدا کرده به طوری که به محض دیدن این گونه بازی ها اون ها رو میشناسیم. ولی Sidhe Interactive کاری با این سبک کرده که میتونه باعث افتخار این شرکت باشه. Shatter بازی ای در این سبک هست که با گیم پلی سریع و مهیج خودش , گیم پلی این بازی ها رو وارد مرحله جدیدی میکنه. Power-Up ها و Boss Battle های فراوان در کنار گرافیک زیبا و چشم نواز بازی اون رو به عنوانی دلربا تبدیل می کنن و وقتی این ها در کنار بعضی از بهترین موسیقی های اخیر دنیای بازی قرار میگیره , مجموعه ای ارزشمند به عنوان یک بازی دانلودی ترتیب میده.

51
927618_66555.jpg

Company of Heroes

سازنده : Relic Entertainment
ناشر : THQ
12 سپتامبر 2006
PC
Company of Heroes سبک RTS تاکتیکی رو به شکلی با دنیای جنگ جهانی دوم ترکیب کرد که نمیشه از کنارش به راحتی گذشت. به جای تمرکز روی استخراج منابع و ساخت بنا , در این بازی باید به فکر نیروهای خودتون می بودین. استفاده از قابلیت کاورگیری برای قرار گرفتن نیروهای خودی در موقعیت های تدافعی و تهاجمی هم با مدیریت ظریف شما همراه میشد تا بازی رو به پیش ببره. همه این ها در کنار هم عنوانی رو ارائه کرد که با بخش Multiplayer زیبا و فوق العاده محبوب خودش ماندگار شد.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
50
957916_119983.jpg

Battlefield: Bad Company 2

سازنده : DICE
ناشر : Electronic Arts
2 مارس 2010
PC , PS3 , X360
Battlefield: Bad Company اصلی بازی ای بود با بخش تک نفره نه چندان جذاب و بخش Multiplayer عالی که البته نتونست آنچنان که باید نظرها رو به خودش جلب کنه. EA و DICE در دنباله بازی به فکر حل مشکلات نسخه اول افتاده و بخش تک نفره ای طولانی و جذاب با کاراکترهای دوست داشتنی رو ترتیب دادن که از تمام توان موتور گرافیکی Frostbite برای ترکوندن و انفجار استفاده میکرد. باز هم بخش Multiplayer بازی عملکرد فوق العاده خوبی داشت و با اینکه منهدم کردن بناها خیلی عالی کار شده بود ولی این کلاس بندی بخش Multiplayer بود که اون رو به یکی از معدود بازی های آنلاینی تبدیل کرد که شما میتونین بدون اینکه فقط به فکر تیراندازی و کشتن باشین هم پیروز رقابت بشین.


49
950901_108139.jpg

Geometry Wars: Retro Evolved 2

سازنده : Bizarre Creations
ناشر : Activision
30 جولای 2008
X360
Shooter های دو آنالوگه این روزها خیلی رایج هستن ولی یکی از بهترین نمونه های این سبک رو هنوز هم Geometry Wars میدونیم. این بازی رنگارنگ و سریع با گیم پلی محکم و قدرتمند خودش سوپرایزی عظیم در داخل بازی Project Gotham Racing 2 بود و وقتی دنباله اون یعنی Geometry Wars: Retro Evolved 2 در سال 2008 برای Xbox Live منتشر شد , طرفدارانش از همه جا به سمت بازی هجوم آوردند. گیم پلی اعتیادآور بازی این بار با اضافه شدن یک Leaderboard به یک پدیده تبدیل شد و در کنار اون بخش های جدیدی چون Co-op و حالت های دیگه باعث شد این بازی مفرح از نسخه قبلی هم پیشی بگیره.

48
934458_109432.jpg

Castle Crashers

سازنده : The Behemoth
ناشر : Microsoft Game Studios
27 آگوست 2008
PS3 , X360
حتمآ دلیلی داشته که Castle Crashers به یکی از پر فروش ترین بازی های Xbox Live تبدیل شده. این بازی با استیل هنری فوق العاده زیبا و قابلیت Co-op چهار نفره قلب های ما رو به تسخیر خودش درآورد. بازی ای که با وجود درجه سختی فوق العاده بالایی که داشت , تجربه ای مفرح و Fun بود و باعث میشد بارها و بارها اون رو برای Level Up شدن و کسب مراحل بالاتر تجربه کنیم. Castle Crashers شاید بازی اوریجینالی نبود ولی یک تجربه کامل و جامع چند نفره بود. بازی ای که هنوز هم بعد از گذشت 3 سال میشه پای اون نشست و ازش لذت برد. یکی از معدود بازی هایی که وقتی آیندگان به این نسل نگاه میکنن , از اون به عنوان بازی ای بدون محدودیت زمانی نام میبرن.

47
975212_142408.jpg

Super Street Fighter IV

سازنده : Capcom
ناشر : Capcom
27 آوریل 2010
PS3 , X360 , 3DS
Street Fighter IV بازی ای بود که نسل جدید علاقمندان به سبک Fighting رو با سری بازی های افسانه ای Street Fighter آشنا کرد. بازی ای که با طراحی هنری زنده و زیبا و البته گیم پلی سریع و برق آسای خودش خیلی زود به صدر بازی های رقابتی رسید. Super Street Fighter IV که پس از گذشت 1 سال و خورده ای از عرضه بازی اصلی منتشر شد , دنباله روی موفقیت اون بازی بود و کاراکترهای جدیدی به اون اضافه کرد. همچنین تعدادی از مشکلات بالانس و تعادل بازی اصلی رو برطرف کرده و برای تورنمنت های حرفه ای مناسب تر از قبل شد. Super Street Fighter IV بازی ای هست که تا مدت ها شما رو سرگرم میکنه و آماده این هست که صدها ساعت از عمر شما رو صرف خودش کنه.

46
943928_97577.jpg

God of War III

سازنده : Sony Santa Monica
ناشر : Sony Computer Entertainment
16 مارس 2010
PS3
Santa Monica برای ساخت سومین نسخه از سری بازی هایی که به خاطر خون و ســکــس و جلوه های بصری فوق العاده شهرت دارند , یا باید عنوانی بزرگ رو ترتیب میداد یا از صحنه رقابت خارج میشد. اون ها عنوانی تایتانی رو تهیه کردند. God of War III خون و خشونتی بیشتر از نسخه های قبلی رو نمایش داد و از قدرت بالای کنسول PS3 برای نمایش کوچکترین جزییات پوست موقع جدا شدن سر از بدن استفاده کرد. همچنین واضح ترین صحنه #$&* این سری رو در خودش داشت و تعدادی از عظیم ترین غول های دنیای بازی های کامپیوتری رو در Boss Battle ها به سراغ بازیکن فرستاد که بعضی از اون ها خودشون یک مرحله بودند.

45
933012_75574.jpg

Super Paper Mario

سازنده : Nintendo EAD
ناشر : Nintendo
9 آوریل 2007
Wii
Mario برای چند دهه به صورت Super ظاهر شده و البته دفعات کمتری هم به صورت Paper ! ترکیب این دو اون هم در اولین سال عرضه Wii باعث خلق عنوانی جادویی شد. Super Paper Mario با ترکیب کردن گیم پلی سریع و Platformer سری بازی های Super Mario و عناصر 2 بعدی و RPG سری Paper Mario بازی ای باورنکردنی ارائه داد. اگه این ها برای شما کافی نیست , بهشون اضافه شدن بعد سوم و حرکت در مراحل به صورت 3 بعدی رو هم اضافه کنین. چیزی که در سال 2007 باعث شد مغز ما منفجر بشه و البته هنوز هم انقدر عالی هست که برای شما تعریفش می کنیم.

44
943284_96001.jpg

Braid

سازنده : Number None Inc
ناشر : Number None Inc
6 آگوست 2008
PC , PS3 , X360
Braid یکی دیگه از اون عناوینی بود که در اون ها پرنسس دزدیده میشه و پسر جوان باید برای نجاتش تلاش کنه. ولی به خاطر اینکه بازی این کلیشه امتحان پس داده رو تکرار میکنه نباید گول بخورین. Braid بازی ای منحصربفرد هست که المان های جدیدی به سبک Platformer اضافه میکنه. ویژگی اصلی بازی دستکاری در زمان هست که حتی به شما اجازه بازگشت در زمان و انجام دوباره کارهای قبلی رو میده. در طول بازی باید قطعات پازل رو جمع آوری کنین و دشمنان رو از سر راه بردارین و از این بازی Puzzle/Platformer جالب ولی بسیار کوتاه لذت ببرین.

43
930648_71297.jpg

Tetris DS

سازنده : Nintendo
ناشر : Nintendo
20 مارس 2006
DS
Tetris احتمالآ تنها بازی ای هست که هر انسانی در کره زمین اون رو میشناسه. Nintendo این بازی محبوب رو برای کنسول DS منتشر کرد و در چشم به هم زدنی به عنوان یکی از بهترین نسخه های این بازی قدیمی شناخته شد مخصوصآ به خاطر داشتن قابلیت Co-op چهار نفره اون هم روی یک کارتریج. Tetris DS هنوز هم مثل روز اولش اعتیادآور و جذاب هست مخصوصآ اگه اون رو با سایر بازیکنان در نقاط مختلف جهان به صورت آنلاین بازی کنین. شاید کنسول دستی DS در روزهای پایانی عمر خودش به سر ببره ولی Tetris DS بازی ای هست که تا مدت ها بعد از خداحافظی این کنسول هم در دست بازیکن ها قرار داره.

42
971498_138148.jpg

World of Warcraft: Cataclysm

سازنده : Blizzard Entertainment
ناشر : Blizzard Entertainment
7 دسامبر 2010
PC
وقتی که محبوب ترین MMORPG دنیا رو بسازین و همه بازیکن ها و حتی مادربزرگ هاشون اون رو بشناسن , مطمئنآ در طراحی بازی خودتون به بهترین شکل عمل کردین. بنابراین وقتی Blizzard اعلام کرد که تقریبآ تمام سرزمین Azeroth رو میخواد با تغییر و تحول همراه کنه , سورپرایزی عظیم در انتظار همگان بود. World of Warcraft: Cataclysm عرضه شد و بازی ای سینمایی تر و مفرح تر از اولین ویرایش این عنوان بود. هرچند بازی کم حجم تر و کوچک تر از نسخه هایی چون Wrath of the Lich King و The Burning Crusade بود , ولی مشخصآ کیفیت بیشتری نسبت به اون ها داشت. چه بخواین چه نخواین , World of Warcraft: Cataclysm نمایشگر قدرت Blizzard بود.

41
919352_50075.jpg

Sid Meier`s Civilization IV

سازنده : Firaxis
ناشر : 2K Games
25 اکتبر 2005
PC
سری بازی های Civilization یکی از شناخته شده ترین عناوین Turn Based Strategy تاریخ هستند که در طول سال ها به تدریج به دلیل ارائه راهنماها و دستورالعمل های داخل بازی راحت تر و سهل الوصول تر از قبل شده اند. Civilization IV هم با طراحی فوق العاده خودش دنباله روی راه نسخه های قبلی هست. بازی ای که به بازیکن اجازه تسلط بر دنیا از راه های مختلف از جنگیدن و خشونت طلبی تا سیــاستمداری و راه های هوشمندانه رو میده. بازی ای که بدون شک یکی از اعتیادآورترین بازی های تاریخ این صنعت هست و حتی میشه اون رو بهترین عنوان سری بازی های محبوب Civilization هم دونست.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
40
989945_207680.jpg

Infamous 2

سازنده : SuckerPunch
ناشر : Sony Computer Entertainment
7 ژوئن 2011
PS3
Infamous اصلي تجربه اي رو براي بازيکنان رقم زد که در اون دنياي Sandbox با ماجرايي کاميک بوکي ترکيب شده بود و حالا Infamous 2 همون تجربه رو بهتر از قبل ارائه داده. در اين بازي هم در نقش Cole MacGrath قرار ميگيرين و از قدرت هاي عظيم الکتريکي اون استفاده مي کنين با اين تفاوت که اين دفعه از ابتدا اين قدرت ها رو در اختیار دارين و به مرور در طول بازي اون ها رو افزايش هم ميدين. New Marais متنوع تر از شهر بازي قبلي هست و انسان هاي اون هم زنده تر از پيش هستن و البته هيولاهاي بزرگتری هم انتظار شما رو می کشند. همچنين دو پايان بازي جوري هستن که واقعآ تصور اينکه داستان در دنباله Infamous به کدوم سمت ميره دشوار هست. مآموريت هاي فرعي , سيستم Karma و البته بخش طراحي مراحل رو هم در نظر بگيرين تا متوجه بشين SuckerPunch چطوري در Infamous 2 ساخته قبلي خودش رو پشت سر گذاشته.

39
928519_67607.jpg

The Legend of Zelda: Twilight Princess

سازنده : Nintendo EAD
ناشر : Nintendo
29 نوامبر 2006
Wii
حسن ختام کنسول GameCube به اولين بازي طوفاني Wii در سال 2006 تبديل شد و Nintendo به زيرکي اين بازي پر انتظار رو از کنسولي در حال مرگ به کنسولي تازه متولد شده منتقل کرد. کاري که به بهترين شکل ممکن جواب داد و در کنار اينکه باز هم ما رو به ماجراجويي در سرزمين Hyrule دعوت کرد , باعث شد با قابليت هاي ويژه کنترلر Wii هم آشنا بشيم و براي مثال با گرفتن Wiimote به سمت جلو تيراندازي با کمان رو تجربه کنيم و با حرکت دادن اون هم شمشير Link رو حرکت بدیم. Twilight Princess با صرف نظر از کاستی های محدودی که داشت , عنواني بود که با آزادي عمل و داستان مناسب خودش طرفداران The Legend of Zelda رو با تجربه اي فوق العاده همراه کرد و انتظار براي نسخه هاي بعدي چه در کنسول هاي خانگي چه کنسول هاي دستي رو به بالاترين حد ممکن برد.

38
924594_61354.jpg

Lumines

سازنده : Q Entertainment
ناشر : Ubisoft
22 مارس 2005
PSP
بعضی وقت ها توضیح دادن در مورد بهترین بازی ها جزو سخت ترین کارهاست. Lumines یکی دیگه از ساخته های Tetsuya Mizuguchi هست که در سبک Puzzle با جلوه های بصری زیبا و البته موسیقی ها و افکت های صوتی عالی ترکیب شده. بازی ای که در اون قطعات و بلوک های رنگی پایین میریزن تا با کنار هم قرار گرفتن موسیقی های زیبایی بنوازن و گیم پلی اعتیادآور و منحصربفرد بازی رو نمایش بدن. Lumines بازی ای بود که کاملآ مناسب PSP ساخته شده بود و در زمانی که این کنسول هنوز در ابتدای راه خودش برای نفوذ در بازار بود با ارائه تجربه ای عالی باعث شد که راه برای بازی های Puzzle بعدی هم هموار بشه.

37
960566_125544.jpg

Metal Gear Solid: Peace Walker

سازنده : Kojima Productions
ناشر : Konami
8 ژوئن 2010
PSP
درسته که ما به بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots امتیاز 10 رو دادیم , ولی اون بازی پایان بخش ماجراهای Solid Snake بود. اما این سری بعد از اون بازی تموم نشده و میتونین سراغ Peace Walker برین. داستان بازی در مورد Big Boss هست که به دنبال اتفاقاتی به جستجوی مربی و مرشد خودش که فکر میکنه شاید هنوز زنده باشه وارد خاک کاستاریکا میشه. داستانی که به زیبایی با احساسات بازیکن بازی میکنه. گیم پلی بازی کاملآ مخصوص PSP طراحی شده و به خوبی روی این کنسول جواب میده. همچنین کارهای بسیار زیادی میشه در بازی انجام داد که از Mini Mission ها تا بخش های Co-op و Versus و استخدام نیرو تا ساختن Metal Gear مخصوص برای خودتون رو شامل میشه و باعث میشه 60 ساعت گیم پلی هم برای این بازی زمان عجیبی نباشه. یکی از بهترین نسخه های Metal Gear Solid مطمئنآ یکی از بهترین بازی های این سالها هم هست.

36
960508_125429.jpg

Shadow Complex

سازنده : Chair Entertainment
ناشر : Microsoft Game Studios
19 آگوست 2009
X360
بازی ای مثل Shadow Complex رو میشه یک نامه عاشقانه به عناوینی دونست که از اون ها الهام گرفته. مهم ترین بازی هایی که الهام بخش Shadow Complex بودن رو Super Metroid و Castlevania: Symphony of the Night تشکیل میدن. این بازی Side Scroller که با المان های RPG هم ترکیب شده , براساس رمان Empire نوشته Orson Scott Card شکل گرفته و بازیکن ها در اون باید وارد تشکیلات نظامی مخفی ای بشن که پر از ابر سربازها و تسلیحات سری هست. گشت و گذار در دنیای Shadow Complex و جمع آوری آیتم ها به راحتی این بازی رو به یکی از رضایت بخش ترین تجربه های نسل تبدیل میکنه. سرعت بالای بازی و غیر خطی بودن رو هم به این ها اضافه کنین.

35
942811_95069.jpg

Borderlands

سازنده : Gearbox Software
ناشر : 2K Games
20 اکتبر 2009
PC , PS3 , X360
ترکیب هوشمندانه عناصر RPG با عنوانی FPS باعث خلق بازی ای جذاب و محبوب شد. شما در این بازی علاوه بر اینکه ساعت ها به قتل و کشتار دشمنان مشغول میشین , در کنار اون مدت زمان زیادی رو صرف پیدا کردن و برداشتن آیتم های بی پایان بازی می کنین. شاید داستان بازی چیز خاصی نداشته باشه , ولی جستجو در محیط های بزرگ بازی و انجام مآموریت های فراوان یکی بعد از دیگری برای بدست آوردن آیتم های کمیاب و البته Level Up شدن لذت بسیار زیادی داره. ولی از همه این ها مهم تر , بخش Co-op چهار نفره Borderlands بود که در تمام طول بازی میتونستین با دوستانتون از اون لذت ببرین. امیدواریم قسمت بعدی بازی زودتر عرضه بشه.

34
954843_114819.jpg

LittleBigPlanet 2

سازنده : Media Molecule
ناشر : Sony Computer Entertainment
18 ژانویه 2011
PS3
LittleBigPlanet 2 بعد از موفقیت های نسخه اول با قدرتی بیشتر و حالت ها و بخش های جدید و البته وسایل بسیار زیاد برای ساخت مراحل مفرح عرضه شد. با اینکه بخش داستانی هم در بازی قرار داشت , ولی چیزی که اون رو خاطره انگیز و به یاد موندنی می کرد ابزار مناسب برای ساخت مراحل دلخواه بازیکن و به اشتراک گذاشتن اون ها به صورت آنلاین بود. این بار شما حتی قادر به ساخت Mini Game های مخصوص به خودتون هستین که کیفیت بالای بازی رو از قبل هم بیشتر میکنه. توانایی خلق بازی هایی در سبک های مختلف از Racing و RPG تا Puzzle و حتی قابلیت کنترل دوربین و افکت های صوتی در این بازی باعث میشه همه افرادی که به دنبال اثبات خلاقیت های خودشون هستن حتمآ اون رو امتحان کنند.

33
987827_157206.jpg

NBA 2K11

سازنده : Visual Concepts Kush Games
ناشر : 2K Sports
5 اکتبر 2010
PC , PS3 , X360 , Wii , PSP , PS2
قرار دادن بزرگترین بسکتبالیست تاریخ روی جلد یک بازی شجاعت زیادی میخواد. شما با این کار در حقیقت دارین اعلام می کنین که بازی ای مخصوص و وِیژه دارین و NBA 2K11 هم دقیقآ همین منظور رو داشت. کافیه دیسک بازی رو وارد دستگاه کنین تا خیلی سریع خودتون رو به جای مایکل جردن فرض کرده و لحظات بزرگ عمر ورزشی اون رو تجربه کنین. چیزی که طرفداران NBA خیلی خواهان اون بودن. شبیه سازی عالی این ورزش در کنار گرافیک فوق العاده بازی باعث میشه که با کمی بی دقتی اون رو با واقعیت اشتباه بگیرین.

32
945832_114512.jpg

World of Goo

سازنده : 2D Boy
ناشر : 2D Boy
13 اکتبر 2008
PC , Wii
این بازی Puzzle فیزیک محور و اعتیارآور نخستین بار برای Wii عرضه شد و انقدر محبوبیت پیدا کرد که برای پلتفورم های دیگه هم منتشر شد. World of Goo که تنها توسط 3 نفر طراحی شده , پر از مراحل چالشی هست که شما رو مجبور میکنه برای به مقصد رسوندن Goo ها از فکر و ذهن خودتون راه های جدیدی درست کنین. ایده اولیه بازی ساده هست ولی تعداد راه های تموم کردن هر مرحله بسیار زیاد و در عین حال گاهی اوقات بسیار سخته. اگه به این سبک علاقه دارین به هیچ وجه World of Goo رو از دست ندین.

31
988949_180014.jpg

FIFA 11

سازنده : EA Canada
ناشر : Electronic Arts
28 سپتامبر 2010
PC , PS3 , X360 , Wii , PSP , DS , PS2
سری بازی های FIFA با ارائه FIFA 10 و بعد هم نسخه کامل تر اون یعنی FIFA 11 , به یک غول تبدیل شدند و استانداردهای یک بازی فوتبال رو به بالاترین حد خودش رسوندند. این بازی با دریبل 360 درجه , طراحی عالی بازیکن ها و هوش مصنوعی اون ها و البته بهترین فیزیکی که تا به حال در این سری دیده شده , برای همیشه دنیای فوتبال رو در بازی های کامپیوتری تغییر داد. FIFA 11 با تحولات و متعادل تر کردن بازی , تیر خلاص رو به سمت سری فوتبال Konami یعنی Pro Evolution Soccer شلیک کرد و تاج پادشاهی این سبک رو محکم تر از قبل بر سر گذاشت. هر علاقمند به فوتبالی حتمآ این بازی رو تا الآن تجربه کرده و اگه شما در این دسته نیستین , احتمالآ در محیطی بدون برق و تکنولوژی زندگی می کنین.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
30
939002_86490.jpg

Peggle

سازنده : PopCap Games
ناشر : PopCap Games
27 فوریه 2007
PC , PS3 , X360 , DS
Pinball و Pachinko (دستگاهی شبیه به Pinball که ژاپنی ها درستش کردن) دستگاه هایی افسانه ای هستن که هیچ وقت به دست فراموشی سپرده نمیشن. PopCap Games با الهام گرفتن از این دو دستگاه یک شاهکار خلق کرد که Peggle نام داره. خالی کردن صفحه بازی به وسیله یک توپ لذتی هست که نمیشه ازش دست کشید. چیزی که در عین ساده بودن , برای اونایی که میخوان به بهترین شکل امتیاز بگیرن به یکی از دشوارترین تجربه ها تبدیل میشه. این بازی زیبا از طرف هر دو قشر حرفه ای و آماتور مورد استقبال فوق العاده ای قرار گرفت و به سوپر استاری در دنیای بازی های کامپیوتری تبدیل شد و این روزها تقریبآ روی هم پلتفورمی میشه اون رو دید. ایده ای ساده که حرفه ای شدن در اون سخت هست و با محتوا و Content های بی شمار به تجربه ای رویایی تبدیل شده.

29
928517_67605.jpg

Metroid Prime 3: Corruption

سازنده : Retro Studios
ناشر : Nintendo
27 آگوست 2007
Wii
هیچ کس فکر نمیکرد بشه بازی Action Adventure دو بعدی ای مثل Metroid رو وارد دنیای سه بعدی کرد مخصوصآ توسط شرکت تازه کاری مثل Retro Studios . ولی این اتفاق دقیقآ در زمان کنسول GameCube افتاد و سری Metroid Prime رو به یکی از بزرگترین نقاط قوت این کنسول تبدیل کرد که اولین نسخه اون بدون شک یکی از بزرگترین بازی های تاریخ Nintendo به حساب میاد. Nintendo در سال 2009 با عرضه یک مجموعه از هر سه بازی Metroid Prime و قرار دادن قابلیت های حرکتی Wii در دو نسخه اول بازی , دوست داران اون رو حتی راضی تر از قبل کرد.

28
948030_104627.jpg

Forza Motorsport 3

سازنده : Turn 10 Studios
ناشر : Microsoft Game Studios
27 اکتبر 2009
X360
حتمآ دلیلی وجود داره که مردم عاشق و شیفته اتومبیل هستند. از مدل های معمولی تا کلاسیک ها و البته مدل های دور از دسترس , اتومبیل ها به عنوان یکی از اختراعات بشر همه رو اسیر خودشون کردن. Turn 10 Studios از این عشق و علاقه آگاه بوده و با Forza Motorsport 3 به اون جواب داده. بازی ای که اتومبیل هایی از سراسر تاریخ رو گرد هم جمع آوری کرده و در کنار پیست های طراحی شده بر اساس واقعیت و البته پیست های غیر واقعی ولی خلاقانه قرار داده. بازی ای که با استفاده از قدرت کنسول Xbox 360 نشون داد که چطوری میشه ماشین های بسیار زیبا رو در پیست های دیدنی با سرعت 120 مایل بر ساعت و به صورت 60fps به حرکت درآورد.

27
437678_108156.jpg

Team Fortress 2

سازنده : Valve Corporation
ناشر : Valve Corporation
9 اکتبر 2007
PC , PS3 , X360
وقتی Team Fortress 2 بالاخره در سال 2007 و بعد از گذشت حدود یک دهه از نسخه قبلی منتشر شد , به خاطر طراحی عالی کاراکترها , کلاس های متنوع و جالب و استیل هنری Chell Shade منحصربفرد و البته کیفیت بالای مپ ها مورد تقدیر قرار گرفت. این بازی روی کنسول ها به آرامی به جلو حرکت می کرد ولی روی PC با پشتیبانی فوق العاده Valve که هنوز هم ادامه داره همراه شد. Team Fortress 2 امروز با چیزی که روز اول عرضه شده بود تفاوت های زیادی داره و تغییرات مختلفی مثل اضافه شدن آیتم هایی که به سبک بازی های RPG در دسترس قرار میگیرن و فروشگاه ها و حتی کلاه ها و ... رو به خودش دیده. بازی ای مثل این در بازار پیدا نمیشه , بازی ای که همچنان هم در حال جلو رفتن هست.

26
991005_160860.jpg

Limbo

سازنده : PlayDead
ناشر : PlayDead
21 جولای 2010
X360
Limbo بازی ای هست که اگه از قبل آشنایی زیادی با اون نداشته باشین شما رو سورپرایز میکنه. بازی ای که با حال و هوای تیره و رنگ آمیزی سیاه و سفید و جو خفقان آورش , بازیکن رو با گیم پلی ای عمیق در سبک Puzzle/Platformer روبرو میکنه. داستان پسری که در سفری عجیب به دنبال یافتن خواهرش میره و پر از قسمت های درگیر کننده و جالب هست که باعث میشه برای حل کردن اون ها در محیط ترسناک بازی از مغزتون کار بکشین. درسته که بازی بسیار کوتاه هست ولی به طرز عجیبی به یاد موندنیه و البته ارزش تکرار بالایی هم داره.

25
920788_60877.jpg

Mario Kart DS

سازنده : Nintendo EAD
ناشر : Nintendo
14 نوامبر 2005
DS
سری بازی های Mario Kart به عنوان جزیی جدایی ناپذیر از Nintendo , در 20 سال گذشته تقریبآ برای هر پلتفورم این شرکت یک نسخه آماده کرده و Mario Kart DS مطمئنآ یکی از بهترین ها در بین نسخه های مختلف این سری هست. بازی ای که با استفاده از مکانیزم های سبک Racing و ترکیب اون ها با آیتم هایی چون پوست موز برای از مسیر خارج کردن رقبا , هنوز هم تبلیغات Nintendo رو پشت سر خودش داره و حتی تا امروز و بعد از گذشت 5 سال در کنار DS به صورت Bundle فروخته میشه. این بازی حتی از نظر بالانس و تعادل از نسخه Wii خودش هم بهتر عمل کرده و با ارزش فوق العاده بالای خودش همه رو منتظر Mario Kart کنسول دستی بعدی Nintendo میکنه.

24
949926_106902.jpg

Rock Band 2

سازنده : Harmonix
ناشر : MTV Games / Electronic Arts
14 سپتامبر 2008
PS3 , X360 , Wii , PS2
با اینکه Rock Band اصلی با ارائه تجربه ای فوق العاده از وسایل مختلف موسیقی عالی عمل کرد , ولی Rock Band 2 و The Beatles: Rock Band نشون دادن که نسخه بهبود یافته اون بازی میتونه چه چیزی باشه. The Beatles: Rock Band در راه ادای احترام به یکی از بزرگترین گروه های موسیقی تاریخ خوش درخشید ولی این Rock Band 2 بود که ژانر موسیقی رو با لیست عظیم آهنگ هاش و بخش Multiplayer عالی و درجات سختی مناسب Guitar و Bass به مرحله جدیدی برد. این بازی از همه DLC های نسخه اول پشتیبانی می کرد و به بازی ای عظیم تبدیل شد که تجربه اون برای هر اهل موسیقی ای لازم هست.

23
959255_123254.jpg

Plants vs Zombies

سازنده : PopCap Games
ناشر : PopCap Games
5 می 2009
PC , PS3 , X360 , DS
بازی های به اصطلاح Casual و عامه پسند عناوینی هستند که ریسک بالایی رو باید قبول کنند. ولی عنوان زامبی کشی PopCap یعنی Plants vs Zombies تونست در همون ابتدای راه در سال 2009 روی PC به موفقیتی سریع دست پیدا کنه. طراحی های رنگارنگ و جالب کاراکترها مثل زامبی هایی با شمایل ستاره های پاپ به همراه گیاهانی که در انواع و اقسام مختلف برای دفاع در مقابل زامبی ها در خدمت شما بودند , باعث شد میلیون ها نفر این عنوان Tower Defence زیبا رو تجربه کنند. عنوانی که با عرضه شدن برای پلتفورم های مختلف تونست زامبی ها رو بیشتر از قبل هم محبوب کنه. یک بازی کلاسیک مدرن که سادگی و حس طنز خاصش رو با طراحی های دلربای خودش ترکیب کرد و به مجموعه ای فوق العاده برای همه بازیکن ها تبدیل شد.

22
928234_67282.jpg

Gears of War

سازنده : Epic Games
ناشر : Microsoft Game Studios
7 نوامبر 2006
PC , X360
Shooter خشن Epic خیلی سریع استانداردی جدید برای کیفیت بازی های Xbox 360 ایجاد کرد. بازی ای که با گیم پلی عالی خودش دنیایی باورپذیر (البته به جز اسلحه هایی با اره برقی) و ارزشمند ارائه داد. Marcus Fenix و Delta Squad ابر سرباز نبودند , بلکه جنگجوهایی با ویژگی های یک انسان معمولی بودند که در موقعیتی غیر معمولی و سخت درگیر میشن. همکاری تیمی با دوستتون برای شکست دادن دسته های Locust تجربه ای فراموش نشدنی رقم میزد و البته قدرت بالای کنسول Xbox 360 رو هم به صاحبان اون نشون میداد. بازیهای TPS هنوز هم سعی در استفاده از سیستم کاورگیری Gears of War دارن ولی هیچ کدوم نتونستن به اون نزدیک بشن. بازی ای برجسته در عصر مدرن بازی های کامپیوتری که مرزهای گرافیک , گیم پلی و خشونت رو یک گام به جلو برد.

21
939643_87960.jpg

StarCraft II: Wings of Liberty

سازنده : Blizzard Entertainment
ناشر : Activision Blizzard
27 جولای 2010
StarCraft II از همون ابتدا برای رسیدن به جایگاه یک ورزش الکترونیکی رقابتی و دیدنی ساخته شده بود. یکی از معدود بازی هایی که حتی تماشا کردن اون هم به اندازه بازی کردنش لذت بخش هست. StarCraft II: Wings of Liberty با ادامه دادن گیم پلی سریع خودش در سبک RTS , بخش داستانی عظیمی رو ارائه کرد که داستان James Raynor و تلاش های او برای آزادسازی Kerrigan از کنترل Zerg رو بازگو می کرد. در کنار بخش تک نفره و داستانی , بخش فوق العاده Multiplayer هم در دسترس بود که به بازیکن ها اجازه استفاده از هر 3 نژاد بازی رو می داد. بخشی که از نظر کارایی و عمیق بودن تقریبآ بدون رقیب هست و به طرفداران بازی این اطمینان خاطر رو میده که StarCraft II تا سال ها در کنار اون ها باقی خواهد موند.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
20
Dead Space

سازنده : Visceral Games
ناشر : Electronic Arts
13 اکتبر 2008
PC , PS3 , X360
سبک Survival Horror در سال 2008 معني خودش رو براي اکثر بازيکن ها از دست داده بود ولي Visceral Games با بازي Dead Space همه چيز رو تغيير داد. بازي اي که تحت تآثير System Shock در محيطي صنعتي و مدرن به القاي ترس مي پرداخت. بازي اي که به حق شايسته خوبي هايي که ازش گفته ميشه هست. Dead Space صداگذاري هولناک و قدرتمند رو با تعدادي از ترسناک ترين هيولاهاي بازي هاي کامپيوتري به صورتي ترکيب کرد که بازيکن ها نميتونستن در طول بازي يک نفس راحت بکشن و البته اين کار رو با کنار گذاشتن محدوديت هايي چون امکان تيراندازي فقط در حالت سکون انجام داد. پايان بازي هم که جاي خود داشت.

19
Call of Duty 4: Modern Warfare

سازنده : Infinity Ward
ناشر : Activision
5 نوامبر 2007
PC , PS3 , X360
در سال 2007 بازي هاي FPS کنسولي به سمت تکراري شدن و خسته کننده بودن پيش ميرفتن. بازي هايي با تم جنگ جهاني دوم و تم هاي علمي تخيلي آينده نگرانه بارها و بارها تکرار ميشدن و خيلي از بازيکن ها منتظر بودن که بازيسازي از راه برسه و انرژي تازه اي به اين سبک اهدا کنه. در اينجا بود که Infinity Ward و بازي اون ها يعني Modern Warfare از راه رسيد و همون کاري رو کرد که با Call of Duty 2 انجام داده بود , يعني دميدن روحي تازه به سبکي پر از بازي هاي تکراري. چه از نظر داستان درگير کننده بازي , چه بخش Multiplayer فوق العاده و چه گيم پلي و کنترل متفاوت و بهبود يافته , چهارمين Call of Duty موفق به انجام کاری شد که کمتر بازي اي در اين نسل انجام داده. بازي اي که اين نسل رو زير سايه خودش گرفت و راه رو براي تعداد بي شماري بازي شبيه به خود و البته دنباله هاي سالانه خودش هموار کرد. اگه اين ها نشانه موفقيت نيست , پس چي ميتونه باشه ؟

18
The Elder Scrolls IV: Oblivion

سازنده : Bethesda Game Studios
ناشر : Bethesda Softworks / 2K Games
20 مارس 2006
PC , PS3 , X360
اگه دنبال بازي اي عميق , درگير کننده و غير خطي و البته به طرز باور نکردني اي عظيم هستين , به چيزي غير از The Elder Scrolls IV: Oblivion فکر نکنين. بازي اي که در سال 2006 براي PC و Xbox 360 و يک سال بعد براي PS3 عرضه شد و بازيکن ها رو وارد دنياي وسيع Cyrodiil کرد. دنيايي که با بخش اصلي فوق العاده و مآموريت هاي فرعي عالي به همراه آزادي عمل کم نظير همراه می شد. اگه با دشمن هاي بازي که درجه سختي اون ها مرتب بالا ميرفت کنار مي اومدين , ميتونستين از تعداد بي شماري مآموريت فرعي و کاراکترهاي متعدد و حالت Sandbox گونه و آزاد گيم پلي لذت ببرين که در کمتر بازي اي ميشه اون ها رو سراغ گرفت.

17
Left 4 Dead 2

سازنده : Valve Corporation
ناشر : Valve Corporation
17 نوامبر 2009
PC , X360
اگه در دنيايي پسا آخرالزماني با هجوم زامبي ها مواجه بشين چيکار ميکنين ؟ همه رو به بدترين شکل ممکن مي کشين ؟ Left 4 Dead 2 بازي FPS اي با قابليت Co-op هست که شما رو در مقابل دسته هاي بي شماري از اين موجودات کريه قرار ميده و شما بايد با کمک دوستانتون اون ها رو با ابزار و اسلحه هاي مختلف از چوب و ديلم تا تفنگ هاي کوچک و بزرگ و کوکتل مولوتوف از بين ببرين و راه خودتون رو به سمت مکاني امن باز کنين. Left 4 Dead 2 فقط در اين خلاصه نشده بود و به بازيکن اجازه قرار گرفتن در نقش زامبي ها رو هم مي داد. Boomer ها و Spitter ها در جاي جاي بازي کمين کردن و انتظار شما رو مي کشن تا کشته بشن يا شما رو از بين ببرن.

16
Heavy Rain

سازنده : Quantic Dream
ناشر : Sony Computer Entertainment
23 فوریه 2010
PS3
بازی ها خیلی کارها میتونن انجام بدن ولی تعداد کمی از اون ها هستن که باعث میشن از خودمون در مورد انتخاب هامون در بازی سوال کنیم. کاری که Heavy Rain موفق به انجامش میشه. سبک ابداعی سازنده بازی یعنی Interactive Drama بازیکن رو در نقش 4 شخصیت قرار میده که با حادثه ای پیرامون آدم دزدی طرف هستند. Origami Killer حرکات خودش رو به پیش میبره و بازیکن هم باید به اون ها پاسخ بده. آیا بازیکن حاضر به قطع کردن عضو بدنش به خاطر نجات جون یک نفر هست ؟ آیا میتونه یک بیگانه رو به قتل برسونه ؟ این انتخاب ها با کنترل حرکتی بازی ترکیب شده و نتیجه این هست که بازی در راه رسیدن به هدف خودش موفق عمل میکنه. بازی ای که در اون میتونین پرونده رو حل کنین یا حتی بدون دست یافتن به یک جواب ساده بمیرین و با این حال یکی از 20 پایان بازی رو ببینین.

15
New Super Mario Bros

سازنده : Nintendo EAD
ناشر : Nintendo
15 می 2006
DS
شاید الآن تصورش سخت باشه ولی بازی های Mario در سبک Side Scroller دو بعدی برای بیش از یک دهه ناپدیده شده بودند. New Super Mario Bros بازی ای بود که اون ها رو دوباره احیا کرد و قهرمان سیبیلوی محبوب ما رو وارد دنیای اصلی خودش و مراحل از چپ به راست دو بعدی قرار داد. این بازی در کنار اینکه Mario رو به سبک سنتی خودش برگردوند , ایده های جدیدی رو هم به همراه داشت که بعدها در نسخه های Wii و Wii U هم دیده میشه. Mario ازت به خاطر بازگشت به سبک دو بعدی ممنونیم ! لطفآ دیگه ما رو تنها نذار !

14
Halo: Reach

سازنده : Bungie Games
ناشر : Microsoft Game Studios
14 سپتامبر 2010
X360
انتظارات بسیار زیادی از آخرین Halo شرکت Bungie وجود داشت و این شرکت تونست به اون ها جواب بده. Bungie برای ساخت Halo: Reach موتور گرافیکی خودش رو از نو دستخوش تغییراتی کرد و تونست زیباترین عنوان انحصاری Xbox 360 رو ارائه بده. این بازی همه چیزهایی که طرفداران اون ازش میخواستن رو در خودش داشت. از Co-op چهار نفره تا قابلیت Replay و امتیازگیری در بخش Campaing و ... . در کنار این ها میتونیم Halo: Reach رو از نظر حال و هوای داستانی جاه طلبانه ترین عنوان این سری بدونیم که در اون تعدادی از Spartan های وفادار برای حفظ سیاره خودشون یعنی Reach تا پای جان ایستادگی می کنند. علاوه بر این , یکی از به یاد موندنی ترین صحنه های پایانی تاریخ بازی های کامپیوتری رو در این بازی شاهد بودیم که همه این ها در کنار هم باعث میشه Halo: Reach به بهترین شکل در یاد و خاطره همه طرفدارانش بمونه و تا زمان عرضه نسخه بعدی با اون ها باشه.

13
Pac-Man Championship Edition DX

سازنده : Namco Bandai
ناشر : Namco Bandai
23 نوامبر 2010
PS3 , X360
Pac-Man Championship Edition DX عنوان ساده و اعتیادآور اصلی رو به بازی ای تبدیل کرد که باعث شد ساعت ها جلوی تلویزیون بشینیم و برای ثبت رکوردهامون در Leaderboards بازی تلاش کنیم. همه عواملی که باعث خلق بازی زیبای Pac-Man Championship Edition شدند رو میشه در این بازی هم دید و البته تعداد زیادی محیط , روح و حالت های جدید هم به اون اضافه شده. کمتر بازی ای رو می شناسیم که بازیکن رو بیشتر از خوردن 100 روح پشت سر هم در DX ارضا کنه. به سختی میشه تصور کرد بازی آرکید مدرنی کامل تر از این عنوان ساخته بشه. بازی ای که یک کلاس طراحی محسوب میشه و شما رو خیلی سریع درگیر و شیفته خودش میکنه و باعث میشه ساعت ها از اون لذت ببرین.

12
Half-Life 2: Episode 2

سازنده : Valve Corporation
ناشر : Valve Corporation
9 اکتبر 2007
PC , PS3 , X360
Half-Life و Half-Life 2 تجربه هایی رویایی بودند که تونستن حتی از یک دیلم ساده اسلحه ای فراموش نشدنی بسازند. ولی این سفر به White Forest در Half-Life 2: Episode 2 بود که بازی رو به اوج خودش رسوند. از محیط های بزرگ بازی و پازل های فیزیکی عظیم تا بخش های بی نظیر زیر زمین و داستانی قابل لمس و به یاد موندنی , همه و همه در کنار هم Episode 2 رو به یک عنوان کلاسیک واقعی تبدیل میکنن. شاید بشه گفت تنها نکته منفی بازی این هست که داستانش در مهم ترین قسمت به پایان میرسه و Valve هنوز هم حتی صحبتی در مورد دنباله اون و اینکه Episode 3 خواهد بود یا Half-Life 3 انجام نداده.

11
Grand Theft Auto IV

سازنده : Rockstar Games
ناشر : Rockstar Games
29 آوریل 2008
PC , PS3 , X360
از سری بازی های Grand Theft Auto انتظار میره که بزرگ و عظیم باشن و چهارمین نسخه از این سری هم در عصر HD همین طور عمل کرد. بازیکن ها در این بازی وارد Liberty City میشن که بخش های زیادی رو برای اون ها در خودش داره و اون رو به یک خوراکی عالی برای طرفدارانش تبدیل میکنه. این بازی فقط یک Sandbox عظیم نیست و داستان مناسبی هم ارائه میده. داستان Niko Bellic مهاجری که برای یک شروع تازه وارد خاک آمریکا میشه ولی با دنیایی متفاوت روبرو میشه که به این راحتی ها نمیتونه ازش جدا بشه. Grand Theft Auto: Chinatown Wars یکی دیگه از سری بازی های GTA بود که در این نسل عرضه شد و خیلی خوب عمل کرد ولی GTA IV با خصوصیات خودش ما رو در این انتخاب راحت کرد.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
10
Super Smash Bros Brawl

سازنده : Nintendo / Sora / Game Arts
ناشر : Nintendo
9 مارس 2008
Wii
مادر Fighting های ترکیبی رو میشه سری بازی های Super Smash Bros دونست که کاراکترهای محبوب و دوست داشتنی Nintendo رو از عناوین مختلف جمع کرده و در کنار تعدادی از کاراکترهای کمتر شناخته شده و حتی شخصیت هایی خارج از محدوده Nintendo قرار میده و با طراحی عالی خودش همه بازیکن ها رو جذب میکنه. Super Smash Bros Brawl بعد از موفقیت های عظیم دو نسخه قبلی ساخته شد و این بار از قبل از عرضه هم تعداد زیادی طرفدار رو در انتظار خودش نگه داشته بود. حالا بعد از گذشتن 3 سال هنوز هم این طرفداران در حال برگزاری تورنمنت و مسابقه و بحث در مورد بازی و نکات مثبت و منفی اون در مقایسه با نسخه های قبلی هستند.

9
Batman: Arkham Asylum

سازنده : Rocksteady Studios
ناشر : Eidos interactive
25 آگوست 2009
PC , PS3 , X360
Batman: Arkham Asylum فقط یک بازی Action فوق العاده نیست , بلکه میتونه بهترین بازی کامیک بوکی تاریخ لقب بگیره. از سیستم مبارزه روان بازی تا صداگذاری های بسیار عالی و شخصیت پردازی فوق العاده خبیث ترین مجرمین Gotham City , این بازی رو به یک شاهکار تبدیل میکنه. جزییات ریز بازی از ابزار و تجهیزات شوالیه تاریکی تا صحبت های متغیر Joker در بخش های مختلف و البته معماهای جالب Riddler دست به دست هم میدن تا عنوانی فراموش نشدنی و جذاب رو داشته باشیم. اگه شخصیت Batman یا کامیک هاش رو دوست دارین و حتی اگه فقط به سبک Action علاقه مند هستین , به هیچ وجه نباید این بازی رو از دست بدین.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
8
Assassin`s Creed II

سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر : Ubisoft
17 نوامبر 2009
PC , PS3 , X360
Assassin`s Creed II بازی ای بود که با بهبود مکانیزم بازی اصلی اون رو یک مرحله به جلو ارتقا داد. تجربه کردن ایتالیای قرن 15 و از پای درآوردن هدف های مورد نظر جذابیت بسیاری داشت و Eagle Vision هم نسبت به قبل ساده تر و بهتر شده بود. گیم پلی بازی شما رو به بهترین شکل ممکن در شهرهای زیبای اون غرق می کرد و راه های زیادی برای رسیدن به اهدافتون رو در دنیای Open World در اختیار شما میذاشت. Assassin`s Creed II تجربه ای فوق العاده لذت بخش بود که با جلوه های بصری عالی ترکیب شده و بازی ای بزرگ ترتیب داده بود.

7
Uncharted 2: Among Thieves

سازنده : NaughtyDog
ناشر : Sony Computer Entertainment
13 اکتبر 2009
PS3
شکی در این نیست که Uncharted: Drake`s Fortune بازی ای فوق العاده بود ولی بازگشت Nathan Drake به کنسول PS3 از قبل هم دیدنی تر بود. Uncharted 2: Among Thieves هرچیزی که هواداران بازی انتظارش رو داشتند در خودش داشت. از گرافیک فوق العاده تا آهنگ های فراموش نشدنی و گیم پلی ترکیبی از بخش های پتلفورمر و تیراندازی که در کنار اون ها بخش Multiplayer هم اضافه شده بود. بخشی که در ابتدا خیلی ها رو نگران کاهش کیفیت بخش تک نفره بازی کرد ولی در نهایت مشخص شد که ترس اون ها بی دلیل بوده. NaughtyDog بخش داستانی قرص و محکمی رو در کنار بخش Multiplayer ای قرار داد که باعث شرمندگی سایر عناوین انحصاری PS3 به خاطر امکانات بازی و گرافیک فوق العاده و ارزش بالای محتوا و Content های اون میشد.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
6
Fallout 3

سازنده : Bethesda Game Studios
ناشر : Bethesda Softworks
28 اکتبر 2008
PC , PS3 , X360
این RPG غربی شرکت Bethesda Game Studios بر اساس یکی از بزرگترین سری بازی های تاریخ ساخته شده بود. دنیای هولناک پسا آخرالزمانی بازی در نتیجه اقدامات اتمی آمریکا و چین به وجود اومده و شما در نقش شخصیتی که در یکی از Vault های زیر زمینی به دنیا اومده و بزرگ شده , بعد از یک سری اتفاقات باید وارد محیط آلوده ای می شدین که تا پیش از این فقط در موردش چیزهایی شنیده بودین. بازی های کمی وجود دارند که از نظر ابعاد و عظمت با Fallout 3 رقابت می کنند و گذروندن صدها ساعت در این بازی و جستجوی محیط های اون و کسب تجربه و امتیاز بیشتر تجربه ای فوق العاده رو برای شما رقم میزنه. Fallout 3 بازی ای هست که کاملآ ارزش پولی که برای اون میدین رو داره.

5
Portal 2

سازنده : Valve Corporation
ناشر : Valve Corporation
19 آوریل 2011
PC , PS3 , X360
Portal 2 کاری کرده که نسخه اصلی اون شبیه به یک عنوان Prototype و اولیه به نظر بیاد. بازی ای که کاراکترهایی با تنوع بیشتر و دیالوگ های هوشمندانه و خنده دار و تعدادی از بهترین صداگذاری های تاریخ بازی های کامپیوتری رو در خودش داره. بازی ای که هیچ وقت کُند نمیشه و به محض اینکه فکر میکنین زیادی در بخش های تست بازی مشغول بودین , شما رو وارد محیطی دیگه با قابلیت ها و جزییات جدید میکنه. پازل ها و معماهای بازی چالشی و سخت هستن و البته همه اون ها منطقی هم به نظر میرسن. همچنین بعد از تموم کردن بخش تک نفره , تازه با یکی از بهترین بخش های Co-op این نسل روبرو میشین. Portal 2 شاهکاری هست که تقریبآ همتایی در سبک خودش نداره و یکی از بهترین بازی های ساخته شده در طول تاریخ محسوب میشه.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
4
Super Mario Galaxy 2

سازنده : Nintendo EAD - Tokyo
ناشر : Nintendo
23 می 2010
Wii
تعداد کمی از بازیسازها هستن که به سرعت دنباله ای بر یک بازی فوق العاده مثل Super Mario Galaxy میسازن. تیم توکیوی Nintendo این کار رو انجام داد و تلاش کرد که با استفاده از عوامل موفقیت نسخه اصلی , بازی رو از قبل هم درخشان تر بکنه و به طرز عجیبی در این کار موفق عمل کرد. درسته که Super Mario Galaxy اصلی نوآورانه تر بود ولی دنباله اون با در دست گرفتن گیم پلی عالی بازی قبلی و دوباره تعریف کردنش , باعث بهبود یافتن اون در ابعاد مختلف شد. هر مرحله در Super Mario Galaxy 2 رو میشه یک بازی جداگانه محسوب کرد و از خلاقیت های بی شمار اون لذت برد. در صنعتی که پر از دنباله های تکراری هست , بازی های کمی وجود دارن که ارزش امتحان کردن رو داشته باشن و یکی از اون ها مسلمآ Super Mario Galaxy 2 خواهد بود.

3
Red Dead Redemption

سازنده : Rockstar San Diego
ناشر : Rockstar Games
18 می 2010
PS3 , X360
اسب سواری در نقش یک یاغی سابق به نام John Marston به بازیکن ها نشون داد که توبه کردن و جدا شدن از گذشته تاریک همیشه اون طوری که دوست داریم عمل نمیکنه. Red Dead Redemption با محیط ها و چشم اندازهای زیبا و پر جزییات خودش شما رو وارد دنیایی می کرد که از کوهستان های برفی و مواجه شدن با خطراتی چون خرس گریزلی تا دشت های پهناور و روبرو شدن با گربه های وحشی رو تجربه می کردین. در این عنوان غرب وحشی , مرگ در هر نقطه در کمین شما بود و همین نکته اون رو به تجربه ای عالی برای گشت و گذار در محیط های وسیع بازی تبدیل می کرد. بعد از عرضه بازی هم Rockstar یک DLC به نام Undead Nightmare منتشر کرد که با تمرکز بر روی فضایی آخرالزمانی و پر از زامبی , حیاتی دوباره به این بازی بخشید.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
2
BioShock

سازنده : 2K Boston
ناشر : 2K Games
21 آگوست 2007
PC , PS3 , X360
تجربه اولین ورود به دنیای Rapture همون قدر عجیب و جالب بود که Andrew Ryan میخواست این طور باشه. صدای گام های Big Daddy وقتی با چشمان درخشان Little Sister همراه می شد و موسیقی خاطره انگیز رو هم در کنار Splicer های نقاب دار و اتمسفر و جو ترسناک خودش می دید , یکی از بهترین داستان های تاریخ بازی های کامپیوتری رو رقم می زد. شما باید با بازی در نقش کاراکتری بی نام و نشان پرده از رازهای Rapture برمیداشتین و بیشتر و بیشتر به قلب این شهر نزدیک می شدین. ترکیب قدرت های مختلف با اسلحه های سنتی این سبک باعث می شد گیم پلی بازی تجربه ای منحصربفرد ایجاد کنه و قشرهای مختلف بازیکن ها رو با سلایق متفاوت به سمت خودش بکشونه.

1
Mass Effect 2

سازنده : BioWare
ناشر : Electronic Arts
26 ژانویه 2010
PC , PS3 , X360
با اینکه نسخه اول Mass Effect المان های RPG عمیق تر و واقعی تری داشت , ولی Mass Effect 2 بود که با مناظر و محیط های دیدنی , سیستم مبارزه بهبود یافته و یکی از کامل ترین و بهترین شخصیت پردازی های دنیای بازی های کامپیوتری خودش رو در لیست ما جای داد. درسته که داستان بازی پیرامون روبات های عظیم الجثه ای به نام Reaper ها و آماده شدن اون ها برای نابودی همه چیز می چرخید , ولی بهترین بخش Mass Effect 2 آشنایی و هم نشینی با هم تیمی ها بود. افراد Normandy مثل خیلی از بازی های دیگه کاراکترهایی کلیشه ای و معمولی نبودن و باید با هرکدوم از اون ها به صورت جداگانه آشنا می شدین و در طول بازی احساس نزدیکی می کردین. چه از Tali خوشتون می اومد چه از Grunt بیزار بودین , Mass Effect 2 همیشه گزینه ای برای شما در اختیار داشت.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر