100 بازی برتر تاریخ در سبک Horror

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
100 بازی برتر تاریخ در سبک Horror شماره 98

در این مقاله که بر اساس امتیاز بازی ها از وب سایت و مجلات مختلف تهیه شده است به معرفی و شرح مختصری از بازی های رایانه ای که هر کدام به نوبه خود بخشی از سبک فوق محبوب Horror را در رسیدن به المان های اصلی این سبک یاری کرده اند خواهیم پرداخت.

نکته شماره 1... دوستان برای اینکه مقاله کوتاه نباشه من سعی می کنم از هر بازی حدود 1000 کلمه، کمی بیشتر یا کمتر مطلب آماده کنم و از جایی که تعداد بازی هایی که تو سال 2013 تو این سبک عرضه میشن یکم زیاد هست و احتمال اینکه اونا هم تو این لیست باشن سعی می کنم هر 3 یا 4 روز این مقاله رو Up کنم تا بازی های جدیدتر که واقعا" تو این سبک حرفی برای گفتن دارن رو هم داشته باشیم.
نکته شماره 2... دوستان برای اینکه شما هم تو تهیه این مقاله کمکی کرده باشید پیشنهاد می کنم 10 بازی برتر از نگاه خودتون رو تو همین تاپیک اعلام کنید تا من ترتیب اثر بدم.
نکته شماره 3.... در مورد بازی های سال 2013 که هنوز منتشر نشدن اواخر سال یه مقاله خوب آماده می کنم و اون رو هم ضمیمه همین مقاله می کنم.
نکته شماره 4.... وقتی به شماره 10 از این مقاله رسیدم، بازی هایی که تو ماه های بعدی منتشر میشن رو تو مقاله 2013 ترتیب اثر می دم.



Call Of Cthulhu ; Dark corners of the Earth
Headfrist Productions
Bethesda Software/2K games
March 27/2005
Action/Adventure/Horror
Single Player
PC/Xbox
بازی های زیادی را می توانیم نام ببریم که بر اساس رمان های پر فروش جهان ساخته شده اند. هر یک از آنها بر اساس اینکه در چه سبک وسیاقی ساخته می شوند از المان های خاصی بهره مند هستند. Call Of Cthulhu از عناوینیست که بر اساس رمانی تحت نام The Shadow Over Innsmouth ساخته شده است. در این بازی سازندگان سعی کرده اند تاحد امکان به منبع وفادار باقی بمانند هرچند گاهی اوقات شاهد تغییراتی در ماهیت روایت داستان نیز هستیم. بازی در سال 1915 روایت می شود جایی که شخصیت محوری بازی یعنی Jack Walters برای بازرسی از خانه ای که به عقیده برخی مورد هجوم نیرو خطرناکی که قدرت ماورایی دارد فراخوانده می شود.

4tvlwgopuv7ppcuckjwv.jpg




این خانه که در ماساچوست Boston قرار دارد هر از گاهی شاهد اتفاقات مختلفی بوده است. در اولین مرحله از بازی شاهد هستیم که شخصیت اصلی بازی پس از آنکه نیرو ماورایی را تعقیب می کند به زیر زمین خانه مورد نظر می رسد. اتفاقاتی رخ می دهد که در نهایت Walter (شخصیت محوری بازی) توسط نیرو و افرادی که تسخیر شده اند مورد حمله قرار می گیرد. بازی به صورتی روایت می شود که بازیباز مجبور می شود برای رسیدن به سوالات بی شمار مطرح شده با افراد و گروه های مختلف برخورد کند. این گروه ها هر کدام بر اساس عقیده و نظر خود با Jack برخورد می کند. البته در این بین عده ای هم هستند که سعی می کنند در رسیدن به جواب Jack را یاری کنند. پس از اتفاقاتی که در Boston رخ داد بازی گیمر را به 6 سال بعد، زمانی که حوادث خانه مرموز هنوزم ذهن walter را به خود مشغول کرده است می برد. Walter با وجود حوادث گذشته به زندگی خود ادامه می دهد تا اینکه پرونده مرموزی بار دیگر خاطرات ناخوش گذشته را بازآفرینی می کند. پرونده از Innsmouth. جایی که همواره شاهد رخداد های فرازمینی بوده است. پرونده مربوط به قتلی می شود که ارتباطی با حادثه 6 سال پیشین دارد. در این حادثه همانند گذشته بازهم ردپایی از موجوادتی وجود دارد که دردسرساز شده اند.
پی نوشت داستان: داستان بازی مربوط به فرقه ای می شود که در گسترده ای بزرگ مشغول فعالیت هستند و به افرادی که نیازمند بوده پیشنهاد پیوستن به این فرقه را می دهند. اگر فرد مورد نظر درخواست را رد کند کشته می شود، از قضا یکی از پرونده های قتل مربوط به خانواده ای ثروتمند می شود که تنها خواهر خانواده برای آنکه دسیسه و عوامل پشت پرده این ماجرا را پیدا کند به Walter که آوازه ای در کل شهر به دلیل رو به رو شدن با این فرقه داشته است(ماجرای 6 سال پیش) پیشنهاد می دهد تا پرونده ای که با راز های بسیار همراه است را قبول کرده و پرده از این راز ها بردارد.
در ادامه به بخش ها و در حقیقت به المان های فرازمینی(افسانه ای) Cthulhu می پردازیم.

افراد مختلفی در این بازی در نقش های محوری قرار دارند که هر کدام بنا به دلایلی توسط فرقه مذهبی تحت تعقیب بوده و هستند. یکی از آنها Zadok Allen است که به دلیل مشکلات بسیاری که برای گروه فرازمینی ایجاد کرده بود، کشته شده و در فاضلاب شهر دفن شد. از دیگر شخصیت هایی که تاثیر بسیاری در فرایند روایت بازی دارد می توان به Obed Marsh,Henry و خانواده Waite اشاره کرد که هر کدام از اینها در فواصل مختلف بخشی از اسرار شهر نفرین شده و فرقه فرازمینی را را برملا می کنند. Henry یکی از ساکنان Jailhouse است که بخشی از داستان و گذشته او که مربوط به فرقه مذهبی بود در طول ماموریت های بازی روایت می شود. این داستان برگرفته از The Whisperer in Darkness است که نویسنده داستان بازی برای بیان ویژگی های فرقه مذهبی تاحدودی المان های رمان مذکور را در بازی دخیل کرده است. در بخشی از بازی شاهد کشته شدن او توسط فرقه مذهبی هستیم که وی به عنوان قربانی تقدیم اربابان شده است در حالی که به طرز وحشیانه اعضا بدنش از هم جدا شده است.

4yf6xpk6bigyb63jhah.jpg



این بازی در حقیقت بازگو کننده داستان و رمان The Shadow Over Innsmouth است که به نحوی جدید با طرز بیان متفاوت تر بیان شده است. در بازی و در جای جای آن به منابع مورد استفاده اشاره شده است. در بخشی از کتابخانه شهر و بیمارستان شاهد عنواینی همانند Pnakotic Manuscripts, Book Of Eibon و Unaussprechlichen Kulten هستیم. افراط در به نمایش گذاشتن منابع به حدی در بازی زیاد است که در بخشی از بازی شاهد روزنامه ای هستیم که متونی از The Music Of Erich Zann اشاره می کند. از ویژگی های خوب و قابل ستایش بازی، داستان آن است که باعث می شود با وجود مشکلات ریز و درشت، گیمر به انجام بازی مشتاق بوده و شوق خاصی داشته باشد. این بازی دو دشمن اصلی برای Walter و بازیباز تعریف می کند که به ترتیب عبارتند از Father Dagon و Mother Hydra که هر یک از آنها دارای پیش زمینه مختلفی هستند. بازیباز برای مقابله با هر یک از Boss های بازی نیاز دارد تا از وسایل و فنون مختلفی استفاده کند، در کنار وسایل مختلف استفاده از نقاط ضعف هر یک امری جداناپذیر از فرایند مبارزه با آنهاست. Innsmouth و سیستم بسیار عمیق و گندابی که در آن جریان دارد به نکات خاصی در مورد انسان و ماهیت او اشاره می کند. یکی از نکات شاید چالش برانگیز آن این است که در صورتی که هر فردی دچار عقاید افراطی شود این عقاید باعث دگرگون کردن شخصیتش می شود، این دگرگونی تا جایی پیش می رود که فرد را از جامعه جدا کرده و او را به فردی مطیع در مقابل اربابان اعتقادی خود تبدیل می کند. شاید بتوان گفت عقایدی که سازندگان بازی در ساخت و تولید بازی داشته اند تاثیر بسیار زیادی در ماهیت نهایی بازی داشته است، اگر این فرض را صحیح بداینم باید به اتفاقاتی که سازنده بازی با آنها رو به رو شده است، اشاره کنیم که بنا به گفته خود او این اتفاقات در روند ساخت بازی تاثیر بسیار زیادی داشته است. یکی از اتفاقات مورد بحث رویاهایی بود که نویسنده سناریو بازی با آنها رو به رو می شد. به هر حال در این بازی همواره شاهد حضور موجودات و مخلوقات افسانه ای و گاها" شیطانی هستیم. یکی از آنها موجودیست که ماقبل روبه رو شدن با Hydra باید برخوردی با او در تپه شیطان داشته باشید. Star-Spawn به معنی ستاره تولید مثل، مربوط به Cthulhu در دشمنان ظاهر می شود ولی موجودیت پیدا نمی کند. هر چند ظاهر شدن با وجود پیدا کردن یکی نمی تواند باشد. به هر حال هر چند خود Cthulhu در این بازی ظاهر یا نشانه ای از خود به صورت فیزیکی نمایان نمی کند ولی می توان ردی از او در مدارکی که در طول بازی، گیمر با آنها رو به رو می شود پیدا کرد. به طور مثال در یکی از اتاق های بازی که نشانه های عجیبی بر سر در آن نصب شده است می توان حضوری از Cthulhu را حس کرد. او با نشان دادن علائم و نشانه هایی به بازیباز نشان می دهد که نفوذ و سیطره گسترده ای در دنیا دارد. اگر در ماموریتی که مجبور هستید از دست دشمنان و افراد تسخیر شده ( در مراحل ابتدایی بازی ) فرار کنید به اندازه کافی سریع نباشید Jack دیوانه می شود و دست به خود کشی می زند که این فرایند نتیجه توانایی Cthulhu است.


dg7xdbx3tfx6fwv8ltn.jpg




American McGee’s Alice
Rogue Entertainment
EA
October.6.2000
PC/Mac/PS3/Xbox 360
شرکت EA منجمله شرکت هاییست که در صنعت بازی های رایانه ای تاثیر شگرفی داشته است. این ناشر با در اختیار داشتن IP های مختلف کمک شایانی به این صنعت کرده و می کند. یکی از این IP های عنوانی تحت نام American McGee’s Alice است که جز بهترین بازی های سبک Horror شناخته می شود. این بازی که توسط Rogue Entertainment ساخته شده است، سال 2000 بر روی PC و Mac عرضه و چندین سال بعد بر روی دو کنسول PS3 و X360 پورت شد. البته در ابتدا قرار بود که بازی به جای انتشار بر روی PS3 بر روی کنسول نسل قبل سونی یعنی PS2 منتشر شود که بنا به دلایل نامعلومی این عمل ممکن نشد. طراحی این بازی توسط Chris Vrenna انجام شده است، کسی که از ابتدای خلقت این IP همواره با آن بوده است و با چند و چون طراحی بازی آشنایی کامل داشته است. لازم به ذکر است که در این بازی از دو منبع مهم استفاده شده. یکی از این دو Alice’s Adventure In Wonderlands و دیگری هم Trough the Looking-Glass است که هر دو در بخش Horror حرف های بسیاری برای گفتن دارد. المان های ترس،پلتفرمینگ و بخش های شوترینگ بازی از این دو منبع الهام گرفته شده است.
4wdypudm1ebwhq5o4dpk.jpg



نکته>>> بعد از 11 سال عنوانی تحت نام Alice;Madness Returns از همین سری بر روی PC/PS3/X360 در Jun 2011 منتشر شد که متاسفانه با استقبال زیاد خوبی از سوی منتقدین و بازیباز ها رو به رو نشد.
از همان شروع ، داستان سرایی خوب و قابل تحسینی که ارائه می شود بازیباز را غرق در دنیایی می کند که تا به حال فقط در رویا توان پردازش آنها را داشته است. بازی با اتفاقات تلخ و گزنده ای شروع می شود. Alice Liddell خانواده خود را در اثر آتش سوزی ای که باعث شد تمام دارای او را به خاکستر تبدیل کند کشته شدند. در این شروع، آتش نقش فعالی به خود می گیرد. در اغلب آتش سوزی ها آتشی که خانه را ویران می کند آغشته به دود بوده و درون سیاهی قرار دارد ولی آتش خانه Alice متفاوت بوده و با نور و روشنایی خاصی همراه است. در همین ابتداست که شوکی قابل توجه به بازیباز وارد می شود، چه اتفاقی رخ داده است، چرا آتش به جای نارنجی و سیاهی ناشی از دود به روشنایی گرایش پیدا کرده است؟
بعد از اینکه Alice از این حادثه! جان سالم به در می برد دچار آشفتگی روحی روانی می شود. مشکلات روحی تا جایی ادامه پیدا می کند که بستگان باقی مانده Alice مجبور می شوند او را برای درمان و نگه داری به مرکز درمان Rutledge منتقل کنند. از این اتفاقات 10 سال می گذرد، بعد از سالیان سال هنوز هم الیس دچار جنون است، با این وجود او به سرزمینی عجیب و مخوف که Wonderland نامیده می شود منتقل می شود ( آورده می شود). در این سرزمین الیس در نقش ملکه ای خون خوار و قاتل به نام Queen of Hearts ایفا نقش می کند، نقشی که الیس دارد بعد ترسناک و وحشت آور او را تشکیل می دهد. در این ماجرا Cheshire Cat الیس را راهنمایی می کند تا ماجرای خود را به نحو احسن به سرانجام برساند. الیس و بعد دیوانه نه مخوف ! او وظیفه دارد تا Queen را به قتل برساند، در کنار قتل ملکه او وظیفه دارد که Wonderland را از تخریب و نابودی نجات دهد.
همان طور که از عنوان بازی مشخص شده، بازیباز کنترل دختری به نام Alice را بر عهده دارد. دختری که سفر پر خطر و عجیبی در سرزمین عجایب تجربه می کند. دشمنان و کاراکتر های که نقش منفی را بر عهده دارد هر کدام فلسفه و ماهیت مخصوصی دارند که تک تک آنها را از هم جدا کرده و تمایز می کند. دشمنان در این بازی هیولا و شخصیت هایی هستند که به نحوی تسخیر شده و تحت ید و فرمان ملکه هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که دشمنان به الیس حمله می کند. دو دلیل که عمده ترین آنها هستند به ترتیب می توانند دستور ملکه و دیگری تهدید باشد. هر یک از دشمنان بسته به نوع و ماهیتی که دارند در مناطق مختلفی از Wonderland ظاهر می شوند و مشکلاتی هم که برای الیس ایجاد می کنند تماما" بر اساس المان های محیطیست. یکی از نکات مهم و حیاطی در مورد دشمنان نقاط قوت و ضعف آنهاست که باعث می شود الیس نسبت به آنها برتری داشته باشد. در طول جریان بازی 10 سلاح مختلف که هر کدام دو نوع حمله مختلف در خود دارند در اختیار الیس قرار داده می شود. الیس می تواند با پیدا کردن آیتم های جدید قابلیت هایی که 10 سلاح مختلف دارند بهبود ببخشد. بر روی صفحه نمایش (Screen) نوارهای نیرو مختلفی وجود دارد که نقش حیاتی در سرنوشت الیس بازی می کنند. یکی از آنها نواری به رنگ قرمز است که نشان دهنده میزان دیوانگی (Sanity) الیس را است. البته این نوار هم نشان دهنده میزان Sanity الیس وهم نشانگر میزان سلامتی اوست. وقتی که الیس صدمه می بیند از میزان Sanity و سلامت او کاسته می شود، زمانی که این نوار خالی می شود الیس به حالت عادی خود بازمی گردد و از جایی که سرزمین عجایب به نحوی ساخته ذهن الیس است همین بازگشت به حالت عادی باعث می شود که این سرزمین هم با دیوانگی الیس به پایان خود برسد. در سمت دیگر صفحه نمایش شاهد نوار بار دیگری هستیم. این نوار که به رنگ آبیست به نام Strength Of Will شناخته می شود. این نوار هم میزان قدرت، مهمات و سوختی که سلاح های مختلف نیاز دارند را نشان می دهد. با استفاده از Strength Of Will می توان سلاح های معمولی خود را به سلاح های قدرتمند تری تبدیل کنید و از آنها برای نابود کردن گستره بیشتری از دشمنان به کار بگیرید. لازم به ذکر است که اگر این نوار خالی شود، الیس از سلاح شمشیر مانند خود که Vorpal Blade نام دارد استفاده خواهد کرد، این شمشیر تنها سلاحیست بی نیاز به نوار Strength Of Will وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد.
با جمع آوری آیتم های مختلفی می توان دو نوار باری که ذکر شد را شارژ کرد هر چند پیدا کردن آیتم های مورد نیاز در مراحل پایانی بازی با کمی مشکل همراه است.
همان طور که اشاره کردیم الیس برای آنکه بتواند قابلیت ها و نوار بار هایی که در اختیار دارد را همیشه آماده به کار نگه دارد نیاز دارد تا از آیتم های مختلفی استفاده کند. این آیتم ها باعث قوی تر و سریع تر شدن الیس می شوند. اولین آیتم که باعث می شود الیس امکان اینکه بتواند سریع تر بدود و پرش های بلند تری انجام دهد Grasshopper Tea نام دارد، آیتم بعدی Looking Glass نامیده می شود که امکان مخفی و نامرئی شدن را برای الیس به همراه دارد، با این قابلیت می توان دشمنان را در خفاء نابود کرد. آخرین آیتم مورد استفاده Alice جعبه خشم(Rage Box) نام دارد، در صورتی که الیس از این آیتم استفاده کند قوی تر می شود و صدماتی که به دشمنان وارد می کند بیشتر و مخرب تر خواهد بود.
نکات>>>>
1... این بازی اولین عنوانیست که با درجه بندی سنی M توسط EA منتشر می شود.
2... در منطقه Pale Realm می توانید تصویر و نقاشه ای از Lewis Carroll مشاهده کنید.
3... این بازی نیز همانند Heavy Metal;F.A.K.K توسط موتور id Tech 3 ساخته شده است، این بازی بر اساس دو بازی Doom و Quake ساخته شده است و از المان های دو بازی ذکر شده استفاده های بیشماری در بازی صورت گرفته است.
4... 10 کاور مختلف برای این بازی طراحی شده است که هر کدام بسته به منطقه ای که بازی در آنجا منتشر می شده است متغییر بوده.
5... این بازی حدود 3 میلیون نسخه فروش داشته است که در سال 2000 موفقیت قابل توجه ای برای سازندگان و ناشر بازی محسوب می شده است.



dead-rising-2-case-zero-600x337.jpg

Dead Rising 2
Blue Castle Games
Capcom
Xbox360/PC/PS3
September 28.2010
Single Player/2P Co oP/Multiplayer

صنعت بازی های رایانه صنعتی ( در غالب موارد) غیر قابل پیش بینیست. این صنعت با معرفی بازی های مختلف در سبک های متنوع همواره مورد توجه عده ی زیادی بوده است. یکی از کارکرد های جدید صنعت بازی های رایانه ای ترکیب سبک های مختلف باهم است. این فرآیند که بیشتر اوقات با ترکیب سبک هایی که بیشترین هماهنگی را باهم دارند انجام می شود. یکی از این فرآیند های ترکیب بازی های دو سبک Action-Adventure با سبک Horror (البته ترس زامبی محور) است که موفقیت خوبی به دست آورده است. عناوین مختلفی در این صنعت حضور دارند، عناوینی همانند سری بازی های Resident Evil و Dead Rising. هرچند می توان اینگونه گفت که این سبک بازهم خود در دو گرایش تقسیم می شود؛ گرایشی که بیشتر زامبی ها را به عنوان دشمنانی خطرناک و هراس آور معرفی می کنند(همانند Resident Evil) و گرایش دوم هم عناوینی همانند Dead Rising هستند که بیشتر زامبی ها به عنوان دشمنانی عادی که نه زیاد موجب ترس و استراب هستند و نه موجب خنده!! را معرفی می کنند. به هر حال سری بازی های Dead Rising که (مورد بحث امروز است) بیشتر به خاطر ترس های ناگهانی ولی با حالت کمدی است که در لیست 100 بازی برتر قرار گرفته است. این بازی با روایت متفاوت تری از زامبی ها سعی کرده است تا بعد دیگری از این موجودات را برایمان نمایان کند. بازی ادامه ای بر Dead Rising است که به عنوان یکی از بهترین بازی های کنسول Xbox 360 شناخته می شود.

DR2 چیزی حدود 5 سال بعد از اتفاقات Dead Rising 1 در جریان است. در این بازی Chuck Greene کسی که مهارت خاصی در موتور سواری دارد برای رسیدن به پول و همچنین نجات جان تنها دخترش همچنان مجبور است تا به کار موتورسواری خود ولی با کارکرد متفاوت ادامه دهد. بازی در شهری به نام Fortune در جریان است که محل تجمع انواع و اقسام زامبی هاست. در این شهر مرکز مسابقاتی وجود دارد که در آن افراد با قومیت های مختلفی برای کسب پول بیشتر به هر نحو ممکن وسیله ای (موتور سیکلت) تهیه کرده و در مسابقات Terror Is Reality شرکت می کنند. پس از اولین مسابقه که بازیباز نقش Greene را بر عهده می گرد زامبی ها به نحوی مرموز موفق می شوند از گارد های محافظت شده عبور کنند و شهر را زیر پای خود ببینند. در این بین است که تمام توجهات معطوف Greene می شود، او اینبار متهم می شود که علت آزاد شدن زامبی هاست، از این رو وی مجبور می شود برای اثبات بی گناهی خود ماموریت های مختلفی انجام دهد. پس از فرار زامبی ها، Greene مجبور می شود از استودیوم مسابقات با دوستان و دختر خود به مکانی امن تر پناه ببرد. به دلیل اینکه دختر Greene به نوعی ویروس مبتلا شده است او (Greene) مجبور است نوعی دارو که به Zombrex شناخته می شود را هر 24 ساعت در اختیار Katey قرار دهد. از این رو وظیفه دارد به مکان های مختلف رفته و به هر طریقی که شده این دارو را تهیه کند. در این بین افراد دیگری هم هستند که از دست زامبی ها و ویروس کشنده نجات پیدا کرده اند، ولی این نجات همیشگی نیست به همین دلیل یکی از آنها Stacey Forsythe به Greene پیشنهاد همکاری می دهد و از وی درخواست می کند تا دیگر نجات یافتگان را پیدا کرده و به کمپ بازگرداند. از این رو Stacey هم به Greene قول می دهد او را در رسیدن به دیگر نجات یافتگان کمک کند، همچنین برای Greene دو مسیر رادیویی (دو خط رادیو) آماده می کند تا از این طریق در تماس باشند. بازی از نظر داستانی پیچش های خاص خود را دارد، کمک به دیگران در کنار تلاش برای بقا خود و خانواده از جمله عواملیست که Greene را در به اتمام رساندن ماموریت پا بر جا نگه می دارد. البته پیدا کردن عواملین امراض در شهر یکی دیگر از اهداف Greene در بازیست که بعد اصلی بازی را تشکیل می دهد.

در بخش گیم پلی این بازی نسبت به نسخه شماره 1 از ویژگی های متفاوتی برخوردار است. یکی از آنها این است که بازی از حالت همکاری آنلاین (Online Co-oP) برخوردار است. Chuck می تواند برخلاف شخصیت اصلی نسخه شماره 1 سلاح های مختلف را با هم ترکیب کرده و از آنها سلاحی قوی تر و مخرب تر بسازد که نتیجه ای جز کسب امتیاز بیشتر و راحتی در نابود کردن دشمنان نخواهد داشت. هر چند گیم پلی بازی تغییرات گسترده ای نسبت به DR1 نداشته است ولی با همان المان های قدیمی بهترین حالت گیم پلی که می توان تا مدتی سرگرم بوده و از کشتار زامبی ها لذت برد، خلق شده است. بازی از نظر گرافیک و طراحی هنری همانند گذشته از رنگ های مختلف برخوردار است و شلوغی محض که از نشانه های Dead Rising است در این بازی به وفور دیده می شود.
طبق اخباری که پیرامون بازی منتشر شده است احتمال ساخت نسخه شماره 3 از این بازی به دلیل فروش 4 میلیونی Dead Rising 2 وجود دارد، هرچند که تاکنون Capcom هیچ عکس العملی از خود نشان نداده است. البته در همین راستا David Reenes در مورد ساخته شدن Dead Rising 3 چنین اظهار نظر کرده است که Dead Rising 3 ادامه ای بر داستان Dead Rising 2 خواهد بود و در این بازی همانند گذشته محوریت بازی بر اساس Case Zero و Case West خواهد بود.
 
آخرین ویرایش:

Hamzeh_Yz

کاربر سایت
Jan 28, 2013
560
نام
حمزه
عالیه اینجور تاپیک ها ولی فکر نمیکنی یه ذره 100 تا زیاده ؟
ولی حتما dead space 2 رو رتبه اول بذار .یعنی اون قسمتش که پشت پنجره مهد کودک میره مربیه با این که میبینه بچه هیولا شده ولی وقتی میبینی داره گریه میکنه بغلش میکنه بعد بچه منفجر میشه خون میپاشه رو پنجره ادم مو به تنش سیخ میشه .یکش هم دسته کمی از دو نداره ولی دوش بهتره .سایلنت هیل چهار هم خوف بود شدیدا مخصوصا اهنگ اول بازی و تونل های مترو .
بازم بابت زحمتایی که میکشین ممنون .فقط یه موقع اویل 6 رو نذارین ادم خندش میگیره :d .
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
American McGee’s Alice No 99


dg7xdbx3tfx6fwv8ltn.jpg




American McGee’s Alice
Rogue Entertainment
EA
October.6.2000
PC/Mac/PS3/Xbox 360
شرکت EA منجمله شرکت هاییست که در صنعت بازی های رایانه ای تاثیر شگرفی داشته است. این ناشر با در اختیار داشتن IP های مختلف کمک شایانی به این صنعت کرده و می کند. یکی از این IP های عنوانی تحت نام American McGee’s Alice است که جز بهترین بازی های سبک Horror شناخته می شود. این بازی که توسط Rogue Entertainment ساخته شده است، سال 2000 بر روی PC و Mac عرضه و چندین سال بعد بر روی دو کنسول PS3 و X360 پورت شد. البته در ابتدا قرار بود که بازی به جای انتشار بر روی PS3 بر روی کنسول نسل قبل سونی یعنی PS2 منتشر شود که بنا به دلایل نامعلومی این عمل ممکن نشد. طراحی این بازی توسط Chris Vrenna انجام شده است، کسی که از ابتدای خلقت این IP همواره با آن بوده است و با چند و چون طراحی بازی آشنایی کامل داشته است. لازم به ذکر است که در این بازی از دو منبع مهم استفاده شده. یکی از این دو Alice’s Adventure In Wonderlands و دیگری هم Trough the Looking-Glass است که هر دو در بخش Horror حرف های بسیاری برای گفتن دارد. المان های ترس،پلتفرمینگ و بخش های شوترینگ بازی از این دو منبع الهام گرفته شده است.
4wdypudm1ebwhq5o4dpk.jpg



نکته>>> بعد از 11 سال عنوانی تحت نام Alice;Madness Returns از همین سری بر روی PC/PS3/X360 در Jun 2011 منتشر شد که متاسفانه با استقبال زیاد خوبی از سوی منتقدین و بازیباز ها رو به رو نشد.
از همان شروع ، داستان سرایی خوب و قابل تحسینی که ارائه می شود بازیباز را غرق در دنیایی می کند که تا به حال فقط در رویا توان پردازش آنها را داشته است. بازی با اتفاقات تلخ و گزنده ای شروع می شود. Alice Liddell خانواده خود را در اثر آتش سوزی ای که باعث شد تمام دارای او را به خاکستر تبدیل کند کشته شدند. در این شروع، آتش نقش فعالی به خود می گیرد. در اغلب آتش سوزی ها آتشی که خانه را ویران می کند آغشته به دود بوده و درون سیاهی قرار دارد ولی آتش خانه Alice متفاوت بوده و با نور و روشنایی خاصی همراه است. در همین ابتداست که شوکی قابل توجه به بازیباز وارد می شود، چه اتفاقی رخ داده است، چرا آتش به جای نارنجی و سیاهی ناشی از دود به روشنایی گرایش پیدا کرده است؟
بعد از اینکه Alice از این حادثه! جان سالم به در می برد دچار آشفتگی روحی روانی می شود. مشکلات روحی تا جایی ادامه پیدا می کند که بستگان باقی مانده Alice مجبور می شوند او را برای درمان و نگه داری به مرکز درمان Rutledge منتقل کنند. از این اتفاقات 10 سال می گذرد، بعد از سالیان سال هنوز هم الیس دچار جنون است، با این وجود او به سرزمینی عجیب و مخوف که Wonderland نامیده می شود منتقل می شود ( آورده می شود). در این سرزمین الیس در نقش ملکه ای خون خوار و قاتل به نام Queen of Hearts ایفا نقش می کند، نقشی که الیس دارد بعد ترسناک و وحشت آور او را تشکیل می دهد. در این ماجرا Cheshire Cat الیس را راهنمایی می کند تا ماجرای خود را به نحو احسن به سرانجام برساند. الیس و بعد دیوانه نه مخوف ! او وظیفه دارد تا Queen را به قتل برساند، در کنار قتل ملکه او وظیفه دارد که Wonderland را از تخریب و نابودی نجات دهد.
همان طور که از عنوان بازی مشخص شده، بازیباز کنترل دختری به نام Alice را بر عهده دارد. دختری که سفر پر خطر و عجیبی در سرزمین عجایب تجربه می کند. دشمنان و کاراکتر های که نقش منفی را بر عهده دارد هر کدام فلسفه و ماهیت مخصوصی دارند که تک تک آنها را از هم جدا کرده و تمایز می کند. دشمنان در این بازی هیولا و شخصیت هایی هستند که به نحوی تسخیر شده و تحت ید و فرمان ملکه هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که دشمنان به الیس حمله می کند. دو دلیل که عمده ترین آنها هستند به ترتیب می توانند دستور ملکه و دیگری تهدید باشد. هر یک از دشمنان بسته به نوع و ماهیتی که دارند در مناطق مختلفی از Wonderland ظاهر می شوند و مشکلاتی هم که برای الیس ایجاد می کنند تماما" بر اساس المان های محیطیست. یکی از نکات مهم و حیاطی در مورد دشمنان نقاط قوت و ضعف آنهاست که باعث می شود الیس نسبت به آنها برتری داشته باشد. در طول جریان بازی 10 سلاح مختلف که هر کدام دو نوع حمله مختلف در خود دارند در اختیار الیس قرار داده می شود. الیس می تواند با پیدا کردن آیتم های جدید قابلیت هایی که 10 سلاح مختلف دارند بهبود ببخشد. بر روی صفحه نمایش (Screen) نوارهای نیرو مختلفی وجود دارد که نقش حیاتی در سرنوشت الیس بازی می کنند. یکی از آنها نواری به رنگ قرمز است که نشان دهنده میزان دیوانگی (Sanity) الیس را است. البته این نوار هم نشان دهنده میزان Sanity الیس وهم نشانگر میزان سلامتی اوست. وقتی که الیس صدمه می بیند از میزان Sanity و سلامت او کاسته می شود، زمانی که این نوار خالی می شود الیس به حالت عادی خود بازمی گردد و از جایی که سرزمین عجایب به نحوی ساخته ذهن الیس است همین بازگشت به حالت عادی باعث می شود که این سرزمین هم با دیوانگی الیس به پایان خود برسد. در سمت دیگر صفحه نمایش شاهد نوار بار دیگری هستیم. این نوار که به رنگ آبیست به نام Strength Of Will شناخته می شود. این نوار هم میزان قدرت، مهمات و سوختی که سلاح های مختلف نیاز دارند را نشان می دهد. با استفاده از Strength Of Will می توان سلاح های معمولی خود را به سلاح های قدرتمند تری تبدیل کنید و از آنها برای نابود کردن گستره بیشتری از دشمنان به کار بگیرید. لازم به ذکر است که اگر این نوار خالی شود، الیس از سلاح شمشیر مانند خود که Vorpal Blade نام دارد استفاده خواهد کرد، این شمشیر تنها سلاحیست بی نیاز به نوار Strength Of Will وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد.
با جمع آوری آیتم های مختلفی می توان دو نوار باری که ذکر شد را شارژ کرد هر چند پیدا کردن آیتم های مورد نیاز در مراحل پایانی بازی با کمی مشکل همراه است.
همان طور که اشاره کردیم الیس برای آنکه بتواند قابلیت ها و نوار بار هایی که در اختیار دارد را همیشه آماده به کار نگه دارد نیاز دارد تا از آیتم های مختلفی استفاده کند. این آیتم ها باعث قوی تر و سریع تر شدن الیس می شوند. اولین آیتم که باعث می شود الیس امکان اینکه بتواند سریع تر بدود و پرش های بلند تری انجام دهد Grasshopper Tea نام دارد، آیتم بعدی Looking Glass نامیده می شود که امکان مخفی و نامرئی شدن را برای الیس به همراه دارد، با این قابلیت می توان دشمنان را در خفاء نابود کرد. آخرین آیتم مورد استفاده Alice جعبه خشم(Rage Box) نام دارد، در صورتی که الیس از این آیتم استفاده کند قوی تر می شود و صدماتی که به دشمنان وارد می کند بیشتر و مخرب تر خواهد بود.
نکات>>>>
1... این بازی اولین عنوانیست که با درجه بندی سنی M توسط EA منتشر می شود.
2... در منطقه Pale Realm می توانید تصویر و نقاشه ای از Lewis Carroll مشاهده کنید.
3... این بازی نیز همانند Heavy Metal;F.A.K.K توسط موتور id Tech 3 ساخته شده است، این بازی بر اساس دو بازی Doom و Quake ساخته شده است و از المان های دو بازی ذکر شده استفاده های بیشماری در بازی صورت گرفته است.
4... 10 کاور مختلف برای این بازی طراحی شده است که هر کدام بسته به منطقه ای که بازی در آنجا منتشر می شده است متغییر بوده.
5... این بازی حدود 3 میلیون نسخه فروش داشته است که در سال 2000 موفقیت قابل توجه ای برای سازندگان و ناشر بازی محسوب می شده است.
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
Dead Rising 2 No 98

dead-rising-2-case-zero-600x337.jpg

Dead Rising 2
Blue Castle Games
Capcom
Xbox360/PC/PS3
September 28.2010
Single Player/2P Co oP/Multiplayer

صنعت بازی های رایانه صنعتی ( در غالب موارد) غیر قابل پیش بینیست. این صنعت با معرفی بازی های مختلف در سبک های متنوع همواره مورد توجه عده ی زیادی بوده است. یکی از کارکرد های جدید صنعت بازی های رایانه ای ترکیب سبک های مختلف باهم است. این فرآیند که بیشتر اوقات با ترکیب سبک هایی که بیشترین هماهنگی را باهم دارند انجام می شود. یکی از این فرآیند های ترکیب بازی های دو سبک Action-Adventure با سبک Horror (البته ترس زامبی محور) است که موفقیت خوبی به دست آورده است. عناوین مختلفی در این صنعت حضور دارند، عناوینی همانند سری بازی های Resident Evil و Dead Rising. هرچند می توان اینگونه گفت که این سبک بازهم خود در دو گرایش تقسیم می شود؛ گرایشی که بیشتر زامبی ها را به عنوان دشمنانی خطرناک و هراس آور معرفی می کنند(همانند Resident Evil) و گرایش دوم هم عناوینی همانند Dead Rising هستند که بیشتر زامبی ها به عنوان دشمنانی عادی که نه زیاد موجب ترس و استراب هستند و نه موجب خنده!! را معرفی می کنند. به هر حال سری بازی های Dead Rising که (مورد بحث امروز است) بیشتر به خاطر ترس های ناگهانی ولی با حالت کمدی است که در لیست 100 بازی برتر قرار گرفته است. این بازی با روایت متفاوت تری از زامبی ها سعی کرده است تا بعد دیگری از این موجودات را برایمان نمایان کند. بازی ادامه ای بر Dead Rising است که به عنوان یکی از بهترین بازی های کنسول Xbox 360 شناخته می شود.

DR2 چیزی حدود 5 سال بعد از اتفاقات Dead Rising 1 در جریان است. در این بازی Chuck Greene کسی که مهارت خاصی در موتور سواری دارد برای رسیدن به پول و همچنین نجات جان تنها دخترش همچنان مجبور است تا به کار موتورسواری خود ولی با کارکرد متفاوت ادامه دهد. بازی در شهری به نام Fortune در جریان است که محل تجمع انواع و اقسام زامبی هاست. در این شهر مرکز مسابقاتی وجود دارد که در آن افراد با قومیت های مختلفی برای کسب پول بیشتر به هر نحو ممکن وسیله ای (موتور سیکلت) تهیه کرده و در مسابقات Terror Is Reality شرکت می کنند. پس از اولین مسابقه که بازیباز نقش Greene را بر عهده می گرد زامبی ها به نحوی مرموز موفق می شوند از گارد های محافظت شده عبور کنند و شهر را زیر پای خود ببینند. در این بین است که تمام توجهات معطوف Greene می شود، او اینبار متهم می شود که علت آزاد شدن زامبی هاست، از این رو وی مجبور می شود برای اثبات بی گناهی خود ماموریت های مختلفی انجام دهد. پس از فرار زامبی ها، Greene مجبور می شود از استودیوم مسابقات با دوستان و دختر خود به مکانی امن تر پناه ببرد. به دلیل اینکه دختر Greene به نوعی ویروس مبتلا شده است او (Greene) مجبور است نوعی دارو که به Zombrex شناخته می شود را هر 24 ساعت در اختیار Katey قرار دهد. از این رو وظیفه دارد به مکان های مختلف رفته و به هر طریقی که شده این دارو را تهیه کند. در این بین افراد دیگری هم هستند که از دست زامبی ها و ویروس کشنده نجات پیدا کرده اند، ولی این نجات همیشگی نیست به همین دلیل یکی از آنها Stacey Forsythe به Greene پیشنهاد همکاری می دهد و از وی درخواست می کند تا دیگر نجات یافتگان را پیدا کرده و به کمپ بازگرداند. از این رو Stacey هم به Greene قول می دهد او را در رسیدن به دیگر نجات یافتگان کمک کند، همچنین برای Greene دو مسیر رادیویی (دو خط رادیو) آماده می کند تا از این طریق در تماس باشند. بازی از نظر داستانی پیچش های خاص خود را دارد، کمک به دیگران در کنار تلاش برای بقا خود و خانواده از جمله عواملیست که Greene را در به اتمام رساندن ماموریت پا بر جا نگه می دارد. البته پیدا کردن عواملین امراض در شهر یکی دیگر از اهداف Greene در بازیست که بعد اصلی بازی را تشکیل می دهد.

در بخش گیم پلی این بازی نسبت به نسخه شماره 1 از ویژگی های متفاوتی برخوردار است. یکی از آنها این است که بازی از حالت همکاری آنلاین (Online Co-oP) برخوردار است. Chuck می تواند برخلاف شخصیت اصلی نسخه شماره 1 سلاح های مختلف را با هم ترکیب کرده و از آنها سلاحی قوی تر و مخرب تر بسازد که نتیجه ای جز کسب امتیاز بیشتر و راحتی در نابود کردن دشمنان نخواهد داشت. هر چند گیم پلی بازی تغییرات گسترده ای نسبت به DR1 نداشته است ولی با همان المان های قدیمی بهترین حالت گیم پلی که می توان تا مدتی سرگرم بوده و از کشتار زامبی ها لذت برد، خلق شده است. بازی از نظر گرافیک و طراحی هنری همانند گذشته از رنگ های مختلف برخوردار است و شلوغی محض که از نشانه های Dead Rising است در این بازی به وفور دیده می شود.
طبق اخباری که پیرامون بازی منتشر شده است احتمال ساخت نسخه شماره 3 از این بازی به دلیل فروش 4 میلیونی Dead Rising 2 وجود دارد، هرچند که تاکنون Capcom هیچ عکس العملی از خود نشان نداده است. البته در همین راستا David Reenes در مورد ساخته شدن Dead Rising 3 چنین اظهار نظر کرده است که Dead Rising 3 ادامه ای بر داستان Dead Rising 2 خواهد بود و در این بازی همانند گذشته محوریت بازی بر اساس Case Zero و Case West خواهد بود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر