10 نکته جالب در مورد PS4

Dinosaur

Loyal Member
سلام !

controller_01%20-%20Copy.jpg


در حالی که از زمان برگزاری کنفرانس معرفی PlayStation 4 تا امروز اطلاعات زیادی از کنسول منتشر نشده است، سونی نیز موقعیت مناسبی برای ارائه کنفرانس و توضیحات بیشتر در اختیار نداشته بود. تا اینکه GDC 2013 برگزار شده و یکی از مهندسین ارشد شعبه آمریکای سونی اطلاعات بیشتری در مورد کنسول نسل بعد این کمپانی ارائه داد. Chris Norden در کنفرانس سونی تحت عنوان Developing for the PS4 به ارائه صحبت هایی در مورد این کنسول پرداخته که بخش زیادی از آن ها جنبه تکنیکی دارد، ولی 10 مورد جالب تر از بین این صحبت ها را با شما در میان خواهیم گذاشت:

1. بزرگ تر شدن لیست دوستان در PSN
Norden در ابتدای کنفرانس گفت: "Core Gamer ها مخاطبان اصلی ما هستند." کنسول PS4 در همین راستا لیست تعداد دوستان در PSN را از عدد قبلی که به 100 نفر محدود می شد، افزایش داده و تعداد آن ها را بیشتر خواهد کرد. البته هنوز عدد نهایی مشخص نیست.

2. یک هارد درایو عظیم در هر کنسول
در این مورد هم عدد و رقم خاصی ارائه نشده، ولی Norden این چنین گفته است: "در هر کنسول PS4 شاهد یک هارد درایو بسیار بزرگ خواهیم بود."

3. تغییراتی در دکمه های کنترلر
کنترلر PS3 دارای Face Button ها (دکمه های چهارگانه سمت راست) و D-Pad آنالوگ بود. به این معنا که این دکمه ها فشار را حس کرده و نسبت به میزان فشار وارده عکس العمل نشان می دادند. به گفته Norden بازیسازها از این قابلیت استفاده خاصی نکرده اند و بنابراین در DualShock 4 دکمه ها با نمونه های دیجیتالی خود تعویض شده اند.
دکمه های R2 و L2 انحنای بیشتری پیدا کرده اند تا کار با آن ها راحت تر شود و از اشتباهات تصادفی مثل Fast Forward کردن در ویدئوهای Netflix جلوگیری شود. رزولوشن Touchpad نیز 900*1900 خواهد بود.

4. شارژ شدن کنترلرهای PS4 در هنگام خاموش بودن کنسول
یکی از بزرگ ترین شکایت های گیمرها در مورد PS3 این بود که وقتی کنسول خاموش است، پورت های USB آن نیز از دسترس خارج می شوند. بنابراین برای شارژ کردن کنترلرها باید کنسول هم روشن باشد. اینک در PS4 نیازی به روشن بودن کنسول برای شارژ کردن کنترلرها نخواهد بود و در حالت خاموش نیز این کار امکان پذیر است.

5. یک هدست در هر جعبه
PSN محیط آرامی داشت، زیرا پکیج های PS3 با هدست همراه نبودند و تعداد زیادی از گیمرها هدستی در اختیار نداشتند. قرار است در تمام پکیج های PS4 یک عدد هدست قرار داده شود و به این ترتیب ارتباط برقرار کردن نیز ساده تر خواهد بود.

asd.jpg


6. ارتقای تجربه کار با PS4 از طریق PS4 Eye
PS4 Eye وسیله ای است که از دو عدد دوربین با رزولوشن 800*1280 و 12bits/pixel , 60Hz تشکیل شده است. این وسیله دارای پورت مخصوص به خود بوده و با اتصال SCE وصل می شود. این موضوع دو نکته را نشان می دهد: 1. دوربین یکی از پورت های USB را به اشغال خود درنخواهد آورد. 2. احتمالاً دوربین با وسایل دیگر کار نخواهد کرد. (البته سونی هنوز چیزی در این مورد نگفته است.)
Norden لیستی از پتانسیل های PS4 Eye را اعلام کرده که شامل مواردی چون Walkthrough Videos ، ورود کاربر به محیط کنسول ، تشخیص صدا و Taunt کردن در Killcam ها (حرکات طعنه آمیز و تمسخر حریف) می شود. همچنین اگر در حال انجام بازی به صورت Split Screen هستید، دوربین می تواند محل قرار گرفتن کنترلر شما را تشخیص داده و با تغییر جای خود، حالت صفحه Split Screen را طوری تنظیم کند که صفحه بازی نسبت به محل قرار گرفتن شما بهتر تقسیم شود.

7. اسامی واقعی در PSN
در کنفرانس فوریه مشخص شد که PS4 می تواند وارد پروفایل شما در شبکه های اجتماعی شده و از نام حقیقی شما در کنسول استفاده کند. این قابلیت نیاز به فعال سازی داشته و بعد از فعال کردن آن، دوستان شما می توانند نام واقعی شما را در PSN ببینند. البته می توانید این حالت را غیرفعال کنید یا برای افراد خاصی در بین لیست دوستان خود تنظیم کنید.

8. ضبط کردن تصاویر بازی ها به صورت پیش فرض
Norden بخشی از صحبت های خود را به قابلیت ضبط تصاویر بازی ها و اشتراک گذاری آن ها در PS4 اختصاص داد. تمام این موارد بر عهده خود کنسول بوده و بازیسازها نیازی به کُدنویسی و انجام کارهای بیشتر در این زمینه ندارند و این قابلیت به صورت اتوماتیک در پس زمینه انجام می شود.

9. ارتقای Remote Play
قابلیت Remote Play مدت ها است که در کنسول های سونی وجود دارد، ولی تا امروز حالت خارق العاده ای نداشته است. موضوعی که قرار است با عرضه PS4 و ارتباط آن با Vita دستخوش تغییراتی شود. زمانی که کنسول های PS4 و Vita را از طریق شبکه های محلی یا اینترنت به یکدیگر متصل می کنید، تصویر روی هر دو منعکس می شود. یعنی برخلاف ارتباط PS3 و Vita که با ارسال تصویر روی یکی، تصویر دیگری قطع می شد، این بار هر دو به طور هم زمان تصویر را نمایش می دهند. همچنین در PS4 می توانید در هر لحظه و هر جایی وارد حالت Remote Play شوید.

10. رنگ ها > شماره ها
Lightbar روی DualShock 4 برای شناسایی کنترلرهای بازیکن ها به کار می رود و جایگزین عددهای قبلی شده است. این موضوع را پیش از این نیز می دانستیم ولی نکته جدید این است که رنگ های به کار رفته در کنترلرها ثابت خواهد بود. به این صورت که نفر اول آبی، نفر دوم قرمز، نفر سوم سبز و نفر چهارم رنگ صورتی را در اختیار خواهند داشت. همچنین می توان از Lightbar برای انجام کارهایی چون مشخص کردن میزان سلامتی کاراکتر بازی، نمایش نور حاصل از تیراندازی اسلحه و ... استفاده کرد.

IGN
 
بالا بردن سخت افزاری و برطرف کردن ایراد های گذشته نوآوری محسوب نمیشه..
مثلا کنترل Wii یا کینکت نو آوری محسوب میشن اما بالا بردن تعداد فرند لیست ها و چراغ های رنگی برای مشخص کردن پلیرها یا پارتی چت و... چیز خاصی نیست و شرکت سازنده گوشی های glx هم میتونه این تغییرات رو اعمال کنه..!


شماره 7و 8 جزو نواوری حساب نمیشه اونوقت؟؟؟؟؟؟؟؟=))
اونوقت چرا شرکت glx یه کنسول نمیسازه اگه به همین راحتی ؟؟؟؟؟؟:))
 
بالا بردن سخت افزاری و برطرف کردن ایراد های گذشته نوآوری محسوب نمیشه..
مثلا کنترل Wii یا کینکت نو آوری محسوب میشن اما بالا بردن تعداد فرند لیست ها و چراغ های رنگی برای مشخص کردن پلیرها یا پارتی چت و... چیز خاصی نیست و شرکت سازنده گوشی های glx هم میتونه این تغییرات رو اعمال کنه..!
3 4 6 8 9 10
دکمه شیر روی دسته و امکاناتش
گیاکی کلی نو اوری داره که هنوز ازشون نام برده نشده
مانیتور روی دسته که کلا قضیش با مانیتور نینتندو متفاوته
خیلی چیز دیگه هم تو اخبار بود که حضور ذهن ندارم
میخوای چیکار کنه برات سونی پشتک وارو بزنه خوبه؟
اخه کنسولی که برا هار کور گیمینگ کامله مرض دارن بیان یه نو اوری کلی بکنن گند بزنن به کل کنسول همینا کافین برا کامل کردن کنسول
بخدا قسم نو اوری فقط سخت افزاری نیست
فک کنم پست من کوچیکه نمیبینید


قابلیت های جدید کنسول PS4:




  • قابلیت Stream کردن بازی ها از روی شبکه اینترت و Stream کردن بازی های کنسول های قدیمی PS3 و PS2 و PS1
  • قابلیت Stream کردن بازی های PS4 بر روی کنسول PS VITA
  • قابلیت بازی کردن در موقع دانلود
  • تست کردن بازی ها قبل خرید بازی
  • قابلیت ضبط کردن محیط بازی و آپلود همزمان در موقع بازی
  • قابلیت دانلود بازی در موقع خاموش بودن کنسول ( از پردازنده Back Ground استفاده میکند )
  • محیط شبیه به PS VITA - PS VITA OS
  • PS4 از دوربین های دوقولو با رزولوشن 1280x720 سه بعدی با لنز f/2.0 , و قابلیت فوکاس استفاده میکند. این دوربین ها دارای زاویه دید 85 درجه و قابلیت فوکاس 30 سانتیمتری میباشند.
  • نرم افزار جدید برای دستگاه های اندرویدی و iOS برای تبدیل به مانیتورینگ مشخصات بازی و....
  • DualShock 4 از سنسورهای تشخیص حرکت Three-axis gyroscope , Accelerometer استفاده میکند. برای جذابیت بیشتر بازی این جوی استیک دارای Vibrator , ماکروفون و اسپیکر داخلی و خروجی هدفون میباشد. باتری استفاده شده در DualShock 4 دارای ظرفیت 1000 mAh میباشد و با یکبار شارژ میتوانید ساعت ها با آن به بازی بپردازید.
  • درایو نوری Blue-Ray با سرعت 6x , درایو نوری DVD 8x , پورت های پرسرعت USB 3.0 , پورت Ethernet شبکه , WiFi 802.11 a/b/g/n و Bluetooth نسخه 2.1 و پورت خروجی HDMI و Analog TV-Out اشاره کرد.
  • جوی استیک های کنسول PS4 که DualShock 4 نام دارند بسیار با نسل قبلی خود متفاوت میباشد. بر روی این جوی استیک های جدید یک عدد تاچ پد لمسی وجود دارد که نام آن TrackPad میباشد همچنان بر روی این جوی استیک ها از LED سه رنگ استفاده شده که میتواند موقعیت باتری موقعیت وضعیت سلامتی در بازی ها ..... را نمایش دهد.
  • استفاده از بلوتوث !
 
آخرین ویرایش:
پست های Need Attention رو نقل قول نکنید خواهشا .

----

فعلا بهترین قابلیتی که برای Ps4 معرفی شده به نظرم همین خاموش کردن و ادامه دادن بازی بدون ری استارت هست . یه چیزی تو مایه های ویتا . خیلی بدرد بخوره این قابلیت .
 
آقا اینجور اخبارارو برای کاربرای خوب و با سابقه پ.خ کنید:dتا هر مهمانی که همینجوری میاد تو بازیسنتر اینجور اخبارای قابلیت ها رو نخونه.شاید مغازه دار باشه:|والا.
فردا میریم مغازه PS4 بخریم یارو میگه دستش 900 هزاره!میگم چرا؟ میگه چون رزولوشن صفحش 900*1900 ـه:|حالا چون این فابلیتو داره از خودش قیمت میبره بالا:d
نه ولی دستت درد نکنه آریا جان بابت خبر
 
موندم شماها وقتی ps3 بازی میکنین کسی نمیتونه از پشتش بلندتون کنه.این که بیاد شما همه رو از خونه میندازین بیرون
ای کاش یه سنسور درست میکردن رو بدن گیمر وصل میشد وقتی گلوله یا زمین میخوره درد رو حس کنه:-o
 
هارد با حجم بالا
DualShock 4
PS4 Eye
HeadSet

اینا بیشتر از اینکه منو خوشحال کنن , میترسونن. حداقل یه 600 دلاری فک کنم باشه قیمتش .
 
هیچ تحول و نو آوری دیده نمیشه..!
این عبارات تحول و نوآوری هم جدیداً خوب مُد شده ! :دی
شما کنسول رو برای لذت بردن از بازی هاش میخری یا به رخ کشیدن تحولاتش ؟! یعنی مثلاً الآن Wii و Kinect رو که مثال زدی ، خیلی با هر دوی اینا حال میکنی و روز و شب مشغول بازی با اینا هستی ؟ یا هنوز سرگرم بازی هایی هستی که با همون کنترلر معمولی انجام میشن و از خود بازی لذت میبری تا تحولات کنترلر ؟!
 
این عبارات تحول و نوآوری هم جدیداً خوب مُد شده ! :دی
شما کنسول رو برای لذت بردن از بازی هاش میخری یا به رخ کشیدن تحولاتش ؟! یعنی مثلاً الآن Wii و Kinect رو که مثال زدی ، خیلی با هر دوی اینا حال میکنی و روز و شب مشغول بازی با اینا هستی ؟ یا هنوز سرگرم بازی هایی هستی که با همون کنترلر معمولی انجام میشن و از خود بازی لذت میبری تا تحولات کنترلر ؟!

آریا تو کاری با من نداشته باش من فقط گرز میزنم..! :d ولی بالاخره نسل بعد هستیم و باید یک نو آوری اساسی ببینیم شاید ماکرو هم این نو آوری رو ارائه نکنه ولی قبول کن ارتقاع سخت افزار که نمونش رو توی PC هم میشه دید کافی نیست همین نینتیدو اگر اون کنترل رو ارئه نمیکرد شاید این همه گیمر بهش جذب نمی شد یا کینکت..
در کل من منتظر یک نوآوری بودم که خودم فکرش رو نکنم و منو سوپرایز کنه تا یک چیزی فراتر از گرافیک ببینم ولی نشد و به یک چیزهای ختم شد که تو همین نسل هم میشه نمونش رو دید..
بحث لذت بردن از بازی هم کاری ندارم ما هاردکور کلاسیک هستیم و با این سبک حال میکنیم ولی باید دید عمومی هم داشت..
 
یعنی من PS4 بگیرم نمی تونم از PSN مثلا Journey رو دانلود کنم و بازی کنم ؟ Stream که تو مملکت ما جواب نمیده. یا بقیه بازیهایی که تو اکانتم دارم ؟
این معماری PS3 داره به PS4 هم آسیب میزنه!

به غیر از این موضوع PS4 خیلی ایده آل به نظر میرسه. اگر MS نظرمو عوض نکنه، من احتمالا نسل بعد رو با ترکیب PSV + PS4 شروع می کنم. برخلاف این نسل که با X360 شروع شد، با PS3 ادامه پیدا کرد و به PC ختم شده.
 
آریا تو کاری با من نداشته باش من فقط گرز میزنم..! :d ولی بالاخره نسل بعد هستیم و باید یک نو آوری اساسی ببینیم شاید ماکرو هم این نو آوری رو ارائه نکنه ولی قبول کن ارتقاع سخت افزار که نمونش رو توی PC هم میشه دید کافی نیست همین نینتیدو اگر اون کنترل رو ارئه نمیکرد شاید این همه گیمر بهش جذب نمی شد یا کینکت..
در کل من منتظر یک نوآوری بودم که خودم فکرش رو نکنم و منو سوپرایز کنه تا یک چیزی فراتر از گرافیک ببینم ولی نشد و به یک چیزهای ختم شد که تو همین نسل هم میشه نمونش رو دید..
بحث لذت بردن از بازی هم کاری ندارم ما هاردکور کلاسیک هستیم و با این سبک حال میکنیم ولی باید دید عمومی هم داشت..
خب اینجا دو تا قضیه پیش میاد :
1. از معرفی چیزی که با سلیقه خودمون جور هست خوشحال بشیم.
2. کاری به سلیقه خودمون نداشته باشیم و از معرفی چیزی که باهاش حال نمیکنیم ولی بقیه باهاش حال میکنن خوشحال بشیم.
من مورد اول رو ترجیح میدم. البته روایت داریم که انسان باید از شادی دیگران هم شاد بشه ! :دی ولی به شخصه برام مهم نیست فلان وسیله که ازش خوشم نمیاد برای کنسول عرضه بشه تا بتونه یه عده رو سرگرم بازی کنه ! به من چه !! مگه من مسئول شادی دیگران یا جذبشون به سمت کنسول هستم ! :دی من برای لذت بردن خودم دارم بازی میکنم و خوشبختانه توی همون اولین نکته هم نوشته شده : Core Gamer ها مخاطبان اصلی ما هستند یعنی کنسول برای امثال ما ساخته شده. حالا این وسط بازی هایی هم برای انواع دیگه گیمرها ساخته میشه و مثلاً Media Molecule داره روی یه پروژه با Move کار میکنه (متأسفانه) ولی تمرکز اصلی روی گیمرهایی هست که دوست دارن کنترلر کلاسیک دستشون بگیرن ، نه کنترلرهای متفاوت.
بعد هم پرفروش ترین کنسول خونگی تاریخ یعنی PS2 مگه کنترلر نوآورانه ای داشت ؟ تقریباً همون کنترلر PS1 بود. فقط هم سخت افزار کنسول نسبت به PS1 ارتقا پیدا کرده بود ، ولی به خاطر داشتن کلکسیون فوق العاده ای از بازی ها انقدر محبوب شد.
 
خب اینجا دو تا قضیه پیش میاد :
1. از معرفی چیزی که با سلیقه خودمون جور هست خوشحال بشیم.
2. کاری به سلیقه خودمون نداشته باشیم و از معرفی چیزی که باهاش حال نمیکنیم ولی بقیه باهاش حال میکنن خوشحال بشیم.
من مورد اول رو ترجیح میدم. البته روایت داریم که انسان باید از شادی دیگران هم شاد بشه ! :دی ولی به شخصه برام مهم نیست فلان وسیله که ازش خوشم نمیاد برای کنسول عرضه بشه تا بتونه یه عده رو سرگرم بازی کنه ! به من چه !! مگه من مسئول شادی دیگران یا جذبشون به سمت کنسول هستم ! :دی من برای لذت بردن خودم دارم بازی میکنم و خوشبختانه توی همون اولین نکته هم نوشته شده : Core Gamer ها مخاطبان اصلی ما هستند یعنی کنسول برای امثال ما ساخته شده. حالا این وسط بازی هایی هم برای انواع دیگه گیمرها ساخته میشه و مثلاً Media Molecule داره روی یه پروژه با Move کار میکنه (متأسفانه) ولی تمرکز اصلی روی گیمرهایی هست که دوست دارن کنترلر کلاسیک دستشون بگیرن ، نه کنترلرهای متفاوت.
بعد هم پرفروش ترین کنسول خونگی تاریخ یعنی PS2 مگه کنترلر نوآورانه ای داشت ؟ تقریباً همون کنترلر PS1 بود. فقط هم سخت افزار کنسول نسبت به PS1 ارتقا پیدا کرده بود ، ولی به خاطر داشتن کلکسیون فوق العاده ای از بازی ها انقدر محبوب شد.

وااااای ! عاشقتم آریا :دی واقعا چرا دوست داریم همیشه مخالف باشیم ؟ انگار این نوع آوری های کنسول ها جوری بودن تمام گیمرا همه چی رو ول کردن چسبیدن به اون . خوب نو آوری ها بیشتر قشر کژوال رو جذب کرده و I Don't Give a Damn About Casual Gamers . من به شخصه این جمله از سوی سونی واسم کافیه که گفتن "PS4 کنسول آصلی ـه Core Gamer ها خواهد بود" تا هیچ نو آوریی واسم مهم نباشه حتی یه ایراد هم از سونی میگیرم که این PS Eye و Move و اینا رو به اجباری و ... نکنه .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or