10 حضور برتر مذهب در بازیهای کامپیوتری

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
#10
" مسیحیت در Dante's Inferno "

955368_126942.jpg

راستش در گذشته های خوش و خرم قرون وسطایی که دانته زندگی میکرد مسیحیت نسبت به امروزه کمی متفاوت بود. منظورم اینه که این روزا مسیحیت خیلی مهربونتر شده و اکثر وقتشو صرف تگرانی درمورد خطرات استفاده از وسایل مقاربتی و سقط جنین میکنه درحالی که در زمان دانته پاپ درحد باراک اوبامای امروز قدرت داشت و عادت بدی هم داشت در به صلیب کشیدن و سوزوندن افراد مرتد که البته برای اینکه کسی جزو این عده ی مرتد قرار بگیره کافی بود فقط "کمی" درمورد ایمان کاتولیک با جناب پاپ اختلاف نظر داشته باشه. بعلاوه مردم واقعا ; واقعا و واقعا از جهنم میترسیدن . این روزا ما حتی مخفیانه یا به جهنم اعتقاد نداریم یا فکر میکنم حتما قراره بریم به بهشت ولی اون موقع درواقع آخر و عاقبت پیش فرض تمام آدما جهنم در نظر گرفته میشد مگر اینکه با انجام انواع و اقسام اعمال و رسوم خلافش رو ثابت میکردن و خودشون رو تطهیر .

دانته درواقعیت برای اینکه مردم به این هدفشون برسن درحقیقت نه شمشیرشو تاب داد و هیکل عضلانیش رو به نمایش گذاشت بلکه تصمیم گرفت کتابی بنویسه تا از طریق اون مردم رو هدایت کنه.
کتاب اول "inferno" نام داره . همونجایی که باید ازش بترسید که یکی از ترسناکترین و وحشت آمیزترین کتابهایی که تابحال نوشته شده که از نظر ادبی هم بسیار غنی هست که درباره ی تذهیب اخلافی مطلب گفته .
آموزه های پرهیزکارانه ی آن به مردم تعلیم میده و خشونتش افراد لذت طلب رو ارضا میکنه همونطورکه تعدادی صحنه ی صکثی هم در بازی دیده میشه که البته اگر دنبال فیلمهای **** hardcore باشین ارضاتون نمیکنه!
پس این افکار درخشانی که پشت بازی قرار گرفته که دربارش گفتیم با یک ایده ی فوق العاده همراه شده. بیایید دانته رو از یک شاعر خسته کننده و ترسو که اشعارش رو برای داشتن امنیت جانی به یکی دیگه میفروخت و اونم اونهارو به اسم خودش جا میزد رو تبدیل کنیم به یک قهرمان خشن و پرزرق و برق بعد یه شخصیت جنس مخالف هم اضافه کنیم که دلیلشم معلومه ... حال و هول ... یعنی عاشقانه کردن داستان.
نتیجه چی میشه؟ مسیحیت توی این بازی در یک کلام شده یک مذهب خیلی باحال... واقعا باحال !
تمام این مدت که شنبه ها توی مدرسه حالمون از خوندن سخنان و آثارش بهم میخورد رو یهو فراموش میکنیم.
البته این بازی باید چند رتبه بالاتر بود توی لیست ولی چون مسیحیت درواقع زیادهم مذهب باحالی نیست حداقل بعد از رنسانس پس فعلا جاش درسته !


#9
تاریخ اساطیری یونان در سریه God of War
919864_61710.jpg

اگر یونیان باستان این توانایی رو داشتن که سفری در زمان به آینده داشته باشن و به زمان ما می اومدن و میدیدن که ما چه تفسیری از دین و آیینشون کردیم به احتمال زیاد ذوق زده میشدن. منبع اصلی آگاهی ما نسبت به دین و آیین یونانیان باستان فقط دوتا کتاب شعر حماسی از Homer است که اینهم فقط بخش کوچکی از ایمان و اعتقادات اون زمان رو نشان میده . Homer یک روشنفکر بود و عقاید پیچیده تری نسبت به عامه ی مردم داشت. بنابراین بله اگر یونانیان باستان درزمان ما حضور داشتن اصلا شاید متوجه نمیشدن داستان God of War مربوط به زمان اونها میشه. یا حتی ممکنه از دیدن انیمیشن "Hercules" تعجب کنن.
البته یکی از محصولات امروز ما هست که از همه بیشتر اذیتشون میکنه و شاید بخوان ازش بخاطر نمایش چهره ی بد ازشون شکایت کنن. بله درست حدس زدین منظورم God of War ـه.

در واقع توی این سری بازی برداشتهای عجیب و غریبی از یونان باستان شده. خدایان قدرتهاشون به شما تقدیم میکنن درحالی که شما درحال پیشرفت در بازی هستین و ناگهان شما تصمیم میگیرین اونهارو بکشین چون فقط یکم حالتون رو گرفتن. برخورد اونها با شما اصلا خداگونه نیست اونا توی کاخشون منتظر میمونن تا شما یکی یکی زیردستاشون رو قلع و قم کنین بعد خیلی شیک و حماسی وارد معبدشون بشین و باهاشون بجنگین و نهایتا با یه حرکت خیلی چشم نواز QTE (همون فشردن بموقع دکمه ها) کارشون رو تموم کنین. ولی خداییش اینا دیگه چجور خدایانین؟! واقعا نمیتونن یه صاعقه ای گردبادی چیزی بزنن طرفمون لِه مون کنن بعد به خودشون فناناپذیر هم میگن!

حالا زیاد هم نباید سخت گرفت! همینجوری آیین و عقایدشون جذابتره. چون اگه واقعا اینطور بود دفعه ی بعد وقتی امتحانی رو خراب میکردیم میتونستیم انتقام بگیریم نه فقط از معلم بلکه از خدا! به بهشت حمله میکردیم و یکی یکی فرشته ها رو میکشتیم. منکه اگه همچین دین و آیینی وجود داشت پیروش میشدم!
پس بخاطر تفسیر جالب از عقاید یونانیان باستان این بازی لایق بودن در این لیسته .


#8
کثرت گرایی در Dead Space
949616_106428.jpg

کثرت گرایی و خردگرایی هردو در یک چیز مهم مشترکند و اونم "گرایی" آخرشونه! مثل خیلی از آیین ها و عقاید دنیا قابل احترامن. دومین شباهتشون در اصلیتشونه که هردوشون اول از بقیه به داستان فیلمهای علمی تخیلی راه پیدا کردن. سوم اینکه هردوشون هم از نظر مفاهیم تقریبا.... مثل همند یا شاید... بهتره بگیم از هرنظر عین همند!
درهرحال این ایدئولوژی ها واقعا خوب در بازی روایت شدن که اگر بازی رو انجام داده باشین متوجه اون شدین .

#7
آیین Ormus در سریه Xenosaga
519264.jpg

Xenosaga بازیه آینده گرایانه ای که بدنبال پیداکردن آینده ی همه چیزه ازجمله مسیحیت. ظاهرا در آینده مسیحیت قراره تبدیل به آیین اشاره شده در بازی یعنی Ormus بشه (امروزه Ormus مارک یکنوع دارو است)
در آینده مسیحیت قراره با مذاهب شرقی مثل زرتشتی مشابهت ها و نزدیکیه زیادی داشته باشه. دربازی چیزی با اسم Zohar که در فارسی بمعناع منبع زیبایی و نور معنا میشه وجود داره که دربازی بعنوان منبع قدرت موجود مقدسی شناخته میشه و عده ای سعی در بدست آوردن Zohar اصلی دارن که حتی برای رسیدن به هدفشون حاضر به انجام کارهای نادرستی هم میشن. بعلاوه رهبرشان که اسم مسخره بلندبالایی هم داره مثل "پارتریک سرجیوس هفدهم" که لباسهای عجیب و غریبی میپوشه.
چیز واقعا جالب درباره ی مکر و حیله ی مذهب در Xenosaga وجود داره حقیقت مطلق و دقیق بودن اونه. در بازی آیینی بصورت کامل شکل گرفته با اصول و احکامی قابل باور و پیروان آن هم صرفا شیطان پرستانی برای احیای ضدمسیحیت گرایی نیستند.
بنابراین واقعا کار انجام شده در بازی دراین مورد قابل احترامه.

#6
اولین کلیسای LeChuck و ارتدکس در فرار از Monkey Island

913819_51726.jpg

برای افرادی که اوایل بچگی شون رو به با صنعت شیطانی بازیهای کامپیوتری هدر دادن بازی های Darth Vader (Lucas Arts)کردن و طرفدار شوخ طبعی های سبک Monkey Islandـی هستن این ایده بامزه که یک کلیسا متعلق به شخصیت منفی بازی یعنی LeChuck باشه خیلی جالب و معنا داره و میتونه این بازی روهم در این لیست جای بده.
کلیسا زیر نظر کشیشی به اسم Allegro Rasputin (کنایه ی تاریخی) بوده که بدست LeChuck کشته شده. در این حالت باید روح اون بدنبال LeChuck میومده ولی اون برای مقابله کلیسایی میسازه و شروع به عبادت کردن او میکنه و انجیلی مینویسه که Guybrush به اون لقب "ناپاکترین انجیل ها" رو میده.
نوع ازدواج هم در بازی درنوع خودش جالبه. رودخانه ای وجود داره که از درون کلیسا عبور میکنه و زوج باید سوار قایق بشن و بمیرن!!! بعد بعنوان 2 روح باهم ازدواج کنن! و بجای واژه ای که هنگام ازدواج خوانده میشه که "تا مرگ مارا از هم جدا کن" جمله ی "تا مرگ مارا بهم ملحق کند" جایگزین میشه.
دربازی LeChuck نقش منجی رو بازی میکنه و Guybrush در ضدیت با اونه که حتی اسمش هم نباید به زبون بیاد. وقتی Gaybrush میگه که اون علیه LeChuck هست کشیش یادآوری میکنه که "کسی که مخالف LeChuckـه سه متر قدشه دم بلندی داره با زبانی تیز و شماره ی 1138 روی پیشونیش هک شده".
اونا باور داشتن که LeChuck و Elaine باید باهم ازدواج کنن ولی به فکر ازدواج کافرانه ی Elaine با یک مخالف LeChuck نبودن.
Dark Vader یکی از بزرگترین طنزپردازان در این سبکه.

#5
کلیسای فرزندان اتم در Fallout 3

918428_41208.jpg

اول کمی پیش زمینه: وقتی جنگ هسته ای بین چین و آمریکا به پایان رسید کلی از سرزمین آمریکا با خاک یکسان شد و جایی که زمانی مقر استقرار یک ابر قدرت بود تبدیل شد به مخروبه ای بشکل دنیای آخرالزمان. واشنگتن از اینکه پایتخت همچین سرزمین فناشده ای بود اصلا راضی نبود.
بمبی که در حین جنگ به زمین اصابت کرده بود ولی منفجر نشده بود باعث دور هم جمع شدن گروهی و تشکیل شهری حول آن شدند. شهری به اسم Megaton. عده ای شروع به پرستش این بمب کردند . بمبی که چیزی تا انفجار فاصله نداره. اینبود که آنها آیین خود را "کلیسای فرزندان اتم" نامیدند.
شخصی به اسم "معترف Crowley" کشیش این فرقه است. او کنار بمب می ایستد و به ستایش از بمب می پردازد ولی درکمال تعجب او برخلاف دیگران هیچگونه آسیب رادیواکتیوی ندیده. واگر دربازی با او درباره ی ایمانش صبحت کنین تجربه ای استثنایی در انتظار شماست: هریک اتم درخود جهان را دربر دارد. وقتی هر اتم شکافته میشه (بمعنای انفجار اتم) جهان جدیدی ایجاد میشه (کجا؟!) و بعلاوه جنگهای اتمی نابودکننده نیستند بلکه ایجادکننده ی زندگی هستند و اینکه هر انفجار اتمی اتفاق مقدسی است و باید گرامی داشته شود و ما همگی باید به امید این اتفاق زندگی کنیم!
تنها نقطه ی غیرقابل درک گفتگو اینجاست که در جواب به این سوال که چرا خیرات کردن به همچین دیوانه هایی کار خوبیه و شانس و سرنوشتت رو زیاد میکنه؟ و Travia جواب میده:
محمود احمدینژاد معروفترین پیرو این فرقه است!
Why the HELL donating to these lunatics is a GOOD thing to do and increases your karma?

Trivia: Mahmoud Ahmadinejad is the most famous follower of this cult.


#4
فرقه ی The brotherhood of Nod در سریه Command & Conquer

196957_41907.jpg

یکی دیگه از دشمنان مذهبی اشاره شده در یک بازی. اونها در یکی از فانتزی ترین بازیهای استراتژی قابل بازین. اونها به سادگی فقط یک فرقه ی مذهبی با کارکرد نظامی نیستن و مثل ادیان واقعی زمان دقیق ایجاد این آیین نامشخصه که البته فرضیه های مختلفی وجود داره. اونها از تلفیقی از تمام ادیان ابراهیمی مثل یهودیت و مسیحیت و اسلام شکل گرفتن. فعالیتهای سیاسی اونها درحال گسترده شدنه و خیلی از کشورها از اونها حمایت میکنن. اونها رابطه ی خوبی با گروههای افراط گرایانه دردنیا مثل جمهوری خواهان استقلال طلب ایرلندی یا گروههای جهادی مسلمان و... دارن. اونها از جرایم سازمان یافته برای رسیدن به اهدافشون استفاده میکنن. اونها کارشون را بعنوان یک فرقه ی مخفی شروع تا به موجودیت بزرگ و ترسناک فعلیشون رسیدن. فقط اینهمه شخصیت منفی در بازی رو تصور کنین: رژیم های توتالیته و تروریست ها و مذاهب شیطانی و مافیا و همه و همه که در این Nod وجود دارن و اینکه اینها درصدر فهرست گروههای تروریستی شناخته شده توسط آمریکا قرار دارن.
به همه ی انها یک رهبر کاریزماتیک که مسلما یکی از بهترین شخصیتهای منفی بازیهای کامپیوتریه رو اضافه کنین. منظورم Kaneـه. چه کس دیگری میتونه باشه ظاهر خفن و شیطانی و البته کچل. مطمئنم اگر همچین شخصیتی توی یک فیلم وجود داشت اسکار میگرفت.


#3
پرستش شما درسریه Black & White

914356_47409.jpg

کل سریه Black & White برمحور مذهب میچرخه. اینکه خدا کیه؟ شما!... عجب! لذتش بیشتر در اینه که بعد از داشتن همچین حسی بعد انجام این بازی مجله ی تایم شمارو (خدا) بعنوان شخصیت برتر سال 2006 انتخاب میکنه!
بله شما خدا هستید با تمام امکانات و توانایی های که خدا میتونه داشته باشه شما میتونین مخلوق داشته باشید و شهرها رو گسترش بدین یا حتی معجزه کنین. شمایین که تصمیم میگیرین کیا زندگی کنن و کیا بمیرن.
حالا ماموریت چیه؟ اینکه با خدایان دیگه رقابت کنین. شما باید ایمان پیروان خدایان دیگه رو بسمت خود جذب کنید و اونها رو پیرو خود کنین. باید ثابت کنین که شما خدای مهربونتر و درعین حال ترسناکتر و پر ابهت تری از خدای فعلیشون هستین. این کار هم با معجزه انجام میشه. معجزه ها میتونن هم مخرب و منفی باشن هم سازنده و مثبت. برای اینکار شما به قدرتهای آسمانی نیاز دارین که بتونین معجزه کنین که این قدرت از طریق پرستش مردمان پیروتون بدست میارین! پس این بازی و این شما: کل بازی بر اساس مذهب دور شما میچرخه.

میتونین هم خدای خوبی باشین و هم خدای بدی. اگر مردمتون رو شکنجه کنین و انسانها رو قربانی کنین یا بلاهای آسمانی براشون بفرستید تا باعث بشین اونها شما رو بپرستن خدای بدی میشین و سرزمینتون میشه مثل حلبی آبادها اما اگر مریضیها رو دوا و بهشون نعمت عطا کنین میشین خدای خوب. البته در بازی شخص جالبی وجود داره که شما یعنی خدا روهم حتی وسوسه میکنه که کارهای بد بکنین و شخص دیگری که تشویق به خدای خوب بودن میکنه!


#2
طلوع اساطیری در The Elder Scroll IV

924363_58448.jpg

متاسفانه نمیشه راجع به جذابیتهای این فرقه و ابعاد و جزییاتش زیاد حرف زد چون آیین ارائه شده در این بازی کاملا مرتبط با داستان و طرح اصلیه این بازیه فوق العادس و صحبت ازش برای کسی که شاید بخواد بعد خوندن این مطلب برای اولینبار بازیش کنه خیلی از داستان رو لو بده!

فرقه ی The Mythic Dawn یا طلوع اساطیری فرقه ای براساس پرستش شیاطین و دیو هاست ولی خدای آنها قدرتی فراتر دارد: "اژدهای Mehrunes" هیولایی که پیروان باید احضار کنند. پیروانی که تسلط خاصی به انواع جادوها دارند.
عصر اساطیری دوره ای بود که دنیای واقعی و دنیای نسیان و آتش و هیولاها دیگر از هم جدا نبودند و بهم میپیوستند و پیروان این آیین بدنبال بازگشت به دوران عادی گذشته بودند. از داستان همینقدر رو میشه گفت.
شاید بگین این مساله شاید زیاد جذابتر و بهتر از بقیه ی بازیها و آیین های اشاره شده در لیست نباشه ولی باید گفت که این فرقه دارای رمز و رازهای فراوانیست که درحین پیشروی در بازی به اون پی میبرین.
پس تنها چیزی که میشه گفت اینه: The Elder Scroll IV: Oblivion رو با دقت بازی کنین تا بفهمین دلیل بودنش در رتبه ی دوم لیست چیه.


#1
آیین "فرمان" یا The Order"" سریه سایلنت هیل

561292.jpg

اگر بخوایین لیستی از بهترین و ترسناکترین و شیطانیترین عقاید و باورهای اعتقادی که در یک بازی کامپیوتری بوجود اومدن رو تهیه کنین آیین سریه سایلنت هیل بدون شک در صدر اون لیست قرار میگیره.
با یک اسم پایه ای و ساده: "The Order" که هرچی بیشتر بشنویدش بیشتر ازش میترسین. فرقه ها و زیرمجموعه های زیادی هم براساسش بوجود اومد که همشون هم درحد دیوانه واری وحشت آورن که حتی به یکیشون هم نمیشه لقب میانه رو داد.

"The Order" را میتوان کاملترین مجموعه اعتقادات (دین) که تابحال در یک بازی کامپیوتری گنجانده شده نام برد. یک تاریخچه ی کامل در پس زمینه ی این آیین وجود داره که باید با پیشرفت در بازی به آنها پی برد و البته برای اینکار باید تمام این سری رو بازی کنید که بااین حال هم خیلی از سوالها و موضوعات بدون جواب میمونه که همین هم باعث میشه همه چیز مجهولتر و خفن تر(!) بشه. بغیر از سایلنت هیل 2 که سبک وحشت اون فرق کرد و به سمت ترس روانکاوانه ی دو شخصیت بازی پرداخت بقیه ی شماره ها حول محور The Order میگذره که دشمنان اصلی بازی پیروان تندروی این فرقه هستند.
پیروان The Order موجودات Otherworld را میپرستند. هدف اصلیشان هم ایجاد آخرالزمانی که توسط اون به تطهیر دنیا و آغاز مجدد یک زندگی شاد ابدیست بپردازن. اونها بدنبال فضایل اخلاقی مثبت یا منفی نیستند بلکه بدنبال ایجاد آشوب در دنیا هستند و معتقند چون هدف اونها شادی و رضایت همه ی انسانهاست پس هدف وسیله رو توجیح میکنه و اونها رو به انجام کارهای وحشیانه و خشونت باری میکشونه.

تا به اینجا تمام موارد شبیه بازیهای دیگه بوده ولی موارد زیر یه سری تفاوتهای اساسی و منحصر بفرد این آیین رو نسبت به دیگر بازیها نشون میده:

1) حق گرایی: مثل خیلی از ایدئولوژی ها و فرقه های خطرناک در دنیای امروز اونها واقعا شخصیت های خبیص و شیطانی ای دارن درحالی که مقصود و خواست نهاییشون خیلی پاک و مثبته. در دنیای واقعی شاید ما از انسانهایی مثل هیتلر یا استالین میترسیدیم ولی اونها زندگی خودشون رو بدون کوچکترین احساس گناهی سپری کردن ولی عقاید و ایدئولوژی شون اونها رو وادار به انجام کارهای کثیفی میکرد که این مورد درمورد The Order و پیروانش هم صدق میکنه.

2) اختلاف تفسیر:
اعضای The Order نظرات مختلفی نسبت به مفاهیم اساسی آیینشون مثل The Mother و اعضای آغازین فرقه و بهشت و... داشتن. 4 فرقه ی متخلف از The Order وجود دارن که در موارد بالا باهم اختلاف نظر داشتن. همچین موضوعی یعنی اختلاف تفسیر ها در ادیان و بوجود اودن فرقه های فرعی درباره ی تمام ادیان وجود داره. در بازیهای دیگه تقریبا تمام اعضای فرقه در مورد مبانی اعتقادی باهم اتفاق نظر دارند که این موضوع چندان عاقلانه و واقع گرایانه بنظر نمیاد.

3) مراتب: در بین اعضای فرقه سیستم کاملی برای تعیین مرتبه و جایگاه هر کس وجود داره که این موضوع باعث ایجاد عمق و پیچیدگی بیشتر در فرقه میشه.

4) مراسم مذهبی: مراسم مذهبی بخش مهمی از هر فرقه رو تشکیل میده. به لیست بازیهای نامبرده توجه کنین... بغیر از #2 و #3 در بقیه به این موضوع توجه زیادی نکردن. The Order فرقه ای با مراسم مختلفه که به جزییات هرکدوم اونها هم دقت و توجه زیادی شده.

5) نماد گرایی: هروقت شما علامت صلیبی رو میبینین یا زنی که حجاب داره بیاد آیین این نمادها می افتیم. The Order هم دارای سمبل های مختلف با معناهای مختلفیه. برای مثال هاله ی خورشید (Halo of the Sun) زمان انجام دعا خوانی دیده میشه که درعین حال محل ذخیره ی بازی هم هست.

6) تکامل: همیشه سعی در این میشه که گفته بشه ادیان همیشه یک حرف را میزنند درحالی که درطول تاریخ ادیان تغییرات زیادی کردند. خیلی زیاد هم تغییر میکنن! این تغییرات هم میتونه مکانی باشه و هم در مفاهیم. مثلا تفاوت ها بین کاتولیک های ایرلندی و کاتولیک های فرانسوی و همچنین تفاوت های ایجاد شده در مسیحیت قرن 17ام تا قرن 20ام. درکنار Ormus (در Xenosaga) میتوان The Order را تنها مذهبی در بازیهای کامپیوتری دانست که که در زمانهای مختلف تغییراتی در آن بوجود آمد همانطور که در ادیان واقعی همچین اتفاقی رخ میده.
مثلا The Order در شهر سایلنت هیل با شهر Shepherd's Glen بصورت متفاوتی تعلیم داده میشود.

7) استقلال شخصیتی اعضا:
اگر تابحال موارد بالا قانع کننده نبوده این آخری مهمترین خصوصیت رو نشون میده. همیشه باید بیاد داشت که مذهب تنها اصل زندگی افراد نیست .
در اکثر بازیها شخصیت پیروان یک فرقه ی شیطانی مظهر این اعتقادات عجیب هستند یا بهتر بگم اشخاص مظهر اعتقاداتشونن و خودشون بشخصه شخصیت منحصر بخود ندارند.
Claudia در شماره ی سوم کاملا تحت تاثیر عقاید دیوانه وار خود هست ولی این بدان معنا نیست که شخصیت ثابتی دارد بلکه نکات خاص شخصیتی او نیز در کنار ایدئولوژی اش همزمان دیده میشود.
اطلاعاتی که ما از تربیت او و پدر دیوانه ی او داریم مارو به این نتیجه میرسونه که جدا از اعتقادات او روحیات نامتعادل او هم در شکلگیری شخصیت فعلی منفی اون موثر بوده. در شماره ی چهارم و Wlter Sullivan هم همین موضوع صادق است. ما والتر را کاملا میشناسیم. نه فقط اعتقادات او رو بلکه رنج های او و مشکات روانی اش.

مثال دیگر Vincent در شماره ی سوم است. اون شخصیتی دورو و ریاکار دارد. ریاکاری ها و سوء استفاده های زیادی در ادیان امروزی هم وجود دارند که پیروان برای رسیدن به اهداف خود دست به انجام اونها میزنن.
تمام سریه سایلنت هیل در این زمینه یک شاهکار کامل است و بدون شک جذابیت و پیچیدگی مذهب در این بازی بی نظیر است.


خب با نگاهی به این فرقه ها که بهشون اشاره شد میفهمیم که اکثرشون بدنبال رسیدن به رستگاری و سعادت از طریق نابودیه دنیا هستن. اکثرشون فرقه های آخرالزمانی هستن. سوال اینه که چرا؟ بخاطر اینکه اونها در بازی دشمنن و بطور سنتی آدم بدها دنبال نابودیه دنیا هستن؟ یا جواب عمیق تری وجود داره... شاید بخاطر ترس ناخودآگاه ما از نابودی و به پایان رسیدن دنیاس یا شایدهم وجود مخاطراتی مثل گرمایش زمین یا سلاحهای اتمی و تهدیدی که برای دنیا بوجود آوردن افکار مارو به این سمت میبره یا ...؟!

اینا سوالایی هستن که اگر با عمق بیشتری به این بازیها نگاه کنیم به ذهنمون خطور میکنه...


منبع
 
آخرین ویرایش:

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
ممنون. dead space واقعا از نظر مذهبی نظر من رو جلب کرده امیدوارم توی نسخه دوم بازی و انیمشنش یکمی واضح تر باشه....

راسی نویسنده مطلب توی منبع اسمش Nazifpour هستش... یخوده جالب میزنه :D
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
من واسه dead space رو متوجه نشدم اگه ميشه بيشتر توضيح بده:">

fantastic=d>
واقعا عالی بود.
ولی توضیح Dead space کم و یه ذره نامفهوم بود.

توی خود بازی این چیزا کاملا آشکار نشون داده نمیشن ولی فضای بازی به نوع خاصی سعی داره یه جو خاصی با مذهب داشته باشه. در واقع بازی خیلی سنگین هستش و هضمش واقعا سخته! به احتمال زیاد توی نسخه دوم به صورت ساده تری این چیزا نشون داده میشه. پیشنهاد میکنم انیمه Dead Space Downfall رو ببینید تا هم بیشتر با داستان بازی آشنا بشید و هم مذهب بازی رو بیشتر درک کنید.
 

wesly gibson

کاربر سایت
Oct 5, 2009
333
نام
مهران
خيلي جالب بود....
جاي تشكر داره....
اين قضيه دد اسپيس هم تو مجله دنياي پردازش كه فك كنم ديگه مجلش منتشر نميشه يه توضيح مفصل داده بود
ببينيد بد نيست!
 

CapitanArsalan

کاربر سایت
Mar 12, 2008
897
نام
ارسلان
خيلي جالب بود....
جاي تشكر داره....
اين قضيه دد اسپيس هم تو مجله دنياي پردازش كه فك كنم ديگه مجلش منتشر نميشه يه توضيح مفصل داده بود
ببينيد بد نيست!
تو کدوم شمارش!؟!؟!
من همشو دارم و هنوز هم داره چاپ میشه:D
-------
خیلی جالب بود اما این مذهب تو اکثر بازی ها هست و محدود به همین 10 تا نیست....... .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر