یک عنوان نقش آفرینی جدید میتواند انرژی و قدرتی جدید باشد که سری Tom Clancy به آن نیاز دارد. سایت VG247 با آقای Rodrigo Cortes در مورد این اثر جدید از کمپانی Ubisoft صحبت میکند.
RPGها همه جا هستند، اما MMORPG همچنان انگار کلمه دوست داشتنیای نیست. به Destiny نگاه کنید، این بازی یک مولتی پلیر آنلاین عظیم و خالص است. یا به Dead Island 2 نگاه کنی، یک بازی آنلاین چهار نفره است که عناصر RPG را با خود یدک می کشد، و حتی عنوان The Crew، مولتی پلیر آنلاینی که قادر خواهید بود ماشین خود را شخصی سازی کنید.
اما وقتی خیلی از بازیسازها می گویند که بازی خود دارای عناصر RPG است منظورشان بیشتر قابلیت آپگرید چندین و چندباره است. آنها سیستم loot، Level Up، ساخت و شخصی سازی کارکتر بازی، loadout و یا حتی skill tree ندارند. اما Tom Clancy’s The Division دارد. در واقع عنوانیست که با اسم MMORPG بسیار خوب و خوش برخورد است.
کارگردان هنری بازی آقای Rodrigo Cortes بیان کرد: "بزرگترین نکته این اثر این است که بازی یک RPG از جنس Tom Clancy است. عنوانی که با واقعیت، مهارت های تاکتیکی و سناریویی قابل باور در کنار بخش آنلاین و عناصر RPG ادغام شده است."
آقای Cortes قبول دارد که بیشتر بازیها عناصر RPG را میکس کردهاند، اما ایشان اشاره کرد که The Division از ابتدای رشد خود یک RPG بوده است.
"معمولا شما بازیها را به صورت ژانرهای ادغام شده میبینید. زمانهای گذشته یک بازی شوتر به طور خالص شوتر بود، یا یک عنوان ریسینگ کاملا به ماشین رانی میپرداخت. اما حال بیشتر بازیها به صورت مخلوط یک عنوانی چندگانه را تشکیل دادهاند. این امر باعث میشود تعریف آن بازی سخت تر شود. ممکن است یک بازی دارای چند عنصر ماند شوتر، RPG یا ماشین رانی باشد."
تعداد کمی از بازیهای RPG هستند که به صورت یک جنگ مدرن عرضه می شوند و اغلب این ژانر ترکیبی از جادو و شمشیر شده است. حتی اگر بازی ای بر اساس جنگ مدرن ساخته شود همچنان ترکیبی از تم فانتزی و عناصر تخیلی در آن دیده میشود. اما به نظر میرسد که عنوان جدید Tom Clancy این دید را عوض کند.
"این موضوع یکی از بزرگترین چالشهای ما از شروع ساخت بازی بود. حتی مطمئن نبودیم که این امر شدنی است یا خیر اما پس از یکی دو سال از ساخت بازی این امر به نقطه قوت بازی تبدیل شد. مثل این بازی در اختیار گیمرها وجود ندارد، پس با این شرایط می توانیم کارهایی انجام دهیم که تا به حال هیچکس آن را انجام نداده است. ما اژدها یا وِرد و جادو نداریم، ما تکنولوژی و اسلحه در بازی داریم."
بازی ابتدا در E3 2013 معرفی شد. ویروسی کشنده خیلی از انسان ها را از پای درآورده است و کسانی که زنده مانده اند باید با این مریضی دست و پنجه نرم کنند و در کنار آن با دشمنان خود بجنگند و زنده بمانند. بازی سعی کرده در زمینی که در آن زندگی می کنیم سپری شود و هیچ بخشی از یک Sci-fi در آن نبینیم. اما خوب به هر حال منبع داستانی آن Clancy’Jack Ryan است که اساس آن بر پایه دنیای واقعی نیز ساخته شده است.
"Tom Clancy چیزیست که ما و بازی ما را معقول و قابل باور نگه می دارد. مانند یک قطب نما برایمان عمل می کند. قابلیت های درون بازی، دشمن ها، تکنولوژی همه و همه بر اساس واقع گرایی طراحی شده است. فرو ریختگی جامعه و ویروس آن بر اساس این نسل است. پس قبل از اینکه بازی مربوط به تروریست و جنگ باشد، ترس درون آن مربوط به این است که چقدر راحت یک جامعه می تواند فرو بریزد. ترس بازی چیزی شبیه به شیوع بیماری ای مانند ابولا یا SARS است. این چیزیست که ما از Clancy به دست آوردیم.
همچنین ما توانستیم به ریشه های سری Tom Clancy بازگردیم. بیشتر بازیهایی که بر اساس Tom Clancy ساختیم مربوط به ارتش ها و مشکلات درون آن بود، اما حال شخصیت های ما همگی از شهرنشینان دنیای بازی هستند. آن ها تکنولوژی در اختیار دارند و تمرین داده شده اند اما زمانی شهروندی بودند که انتظار چنین اتفاقی را داشتند. شما قادر خواهید بود شخصیت خود را به هر شکلی که می خواهید در بیاورید. از جنس و نژاد آن ها گرفته تا دیگر موارد. اما همگی یک مشکل دارند و در تمام شرایط سخت قرار خواهند گرفت."
گیم پلی به دو بخش تقسیم می شود. PvE داستان که بین 1 تا 4 نفر به صورت Co-op قابل جریان است و PvP که تجربه رقابت با دیگران را برایتان به ارمغان می آورد. با اینکه بازی تماما آنلاین است اما می توانید به صورت تک نفره نیز آن را انجام دهید.
"هیچگاه مجبور نیستید به صورت گروهی یا PvP بازی کنید. قادر خواهید بود تمام بازی را به تنهایی به پایان برسانید.در مناطق اجتماعی (Social Areas) بازیکنان دیگر را خواهید دید اما اصلا مجبور نیستید با آن ها درگیر شوید. همیشه می توانید تک نفره بازی را به انجام برسانید اما باید به صورت همیشه آنلاین پیش بروید."
بخش Co-op بازی به 4 بازیکن محدود شده است تا آن اتمسفر داستان بازی حفظ گردد. به گفته آقای Cortes این امر به دلیل بخش تکنیکی نیست بلکه به دلیل بخش گیم پلی است.
"در خیلی از بازی های RPG بعضی افراد مزاحم آرامش و تجربه شما در بازی می شوند. این تصمیم را در همان ابتدای کار گرفتیم تا جو و اتمسفر بازی را به بهترین شکل نگهداریم. واقعا دوست نداریم یک تجربه احساسی توسط شخصی با اسمی عجیب که جلوی شما میرقصد خراب شود."
به دور از انواع و اقسام راه و روش بازی کردن، محتواهای بسیاری در دنیای بازی وجود دارد. "تمام بازی همیشه در حال جریان است. داستان، اسلحه ها، قابلیت ها و مسابقات و چالش ها همگی در حال جریان و پردازش هستند. این بازی برای ما مانند یک چالش است. خیلی کارها قرار است با آن حتی بعد از عرضه بازی انجام دهیم. دوست داریم بازیکنان را درگیرش کنیم بدون آن که حس تکراری بودن و اذیت شدن به آن ها دست بدهد. بسیار اکتیو و پر از انرژی مشغول کار هستیم و تلاش می کنیم تجربه ای خلق کنیم که برای مدت بسیار طولانی حس تازه بودن داشته باشد.
این بازی برای کنسول های نسل جدید و PC در سال 2015 عرضه خواهد شد.
The Division: Tom Clancy’s “proper” RPG | VG247
Last edited by a moderator: