یک منظره‌ی هنری: 10 شهر برتر هنر هشتم

بهترین شهر صنعت بازی از نظر شما کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    109

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

1623219101260.png

با اینکه در هیچ‌کدام از این شهرها به شکل فیزیکی نبوده‌ایم، اما همه‌ی آن‌ها را به خوبی می‌شناسیم! در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ تا از بهترین شهرهای خیالی در بازی‌های ویدیویی را بررسی کنیم. همچنین ما از هر فرانچایز تنها یک شهر را انتخاب کرده‌ایم تا به این صورت بازی‌های بیشتری را پوشش داده باشیم.


1623219235255.png

10- Midgar – Final Fantasy 7


میدگار پایتخت سیاره‌ی گایا و منبع بزرگ انرژی برای Shinra Electric Power Company است. میدگار شامل هشت بخش بالای زمین است تا تبدیل به سکونتگاهی برای ساکنانش که از نظر ثروت و سبک زندگی‌ سطحی متوسط دارند باشد. پایین این بخش‌ها نیز یک دخمه پوشیده شده از نور خورشید قرار دارد. با وجود معماری باشکوه، در پشت پرده‌ی این شهر عوامل ترسناکی وجود دارد و راکتورهای بزرگ آن مرتباً از انرژی یا جان‌مایه‌ی سیاره برای تولید برق استفاده می‌کنند.



1623219279845.png

9- City 17 – Half-Life 2


در نگاه اول ممکن است City 17 یک شهر زیبای اروپایی به نظر بیاید اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که شهر به دست نیروهای فضایی افتاده است. نیروهایی که آزادی، احساسات و عواطف انسان‌ها را می‌گیرند. البته اگر این چیزها برای شما مهم نیست باز هم می‌توانید از معماری محلی و برج عظیم فضایی که Citadel نام دارد لذت ببرید. طرفداران همیشه به دنبال این هستند که ببینند شهر هفدهم بر اساس چه شهری در دنیای واقعی ساخته شده است. اصولاً در بین شهرهایی که مطرح شده، شهرهایی در بلغارستان، لاتویا و صربستان بیشترین شباهت را به City 17 دارند.


1623302884664.png

Jacinto City -8 – مجموعه‌ی Gears of War


ساخته شده روی گرانیت سخت، جاسینتو از معدود شهرهایی بود که توانست از حمله‌ی آغازین لوکاست‌ها جان سالم به در ببرد. بعد از آن این شهر تبدیل به نمادی برای مقاومت نژاد انسان شد و این موضوع باعث شد که خیابان‌ها پر از پناهنده شوند. بعدها جاسینتو تبدیل به یکی از معانی زندگانی شد. تنها جایی که در طول ضد حمله‌ی Hammer of Dawn مورد انفجار هسته‌ای قرار نگرفت. با توجه به این موضوع که جاسینتو آخرین شهری است که انسانیت در آن وجود دارد، به طور مرتب مورد تهاجم لوکاست‌ها قرار می‌گیرد. اما به طور کلی سرنوشت این شهر در دست خود انسان‌هاست.


1623219330029.png

7- Dunwall – Dishonored


پایتخت Gristol و پایگاه رسمی قدرت در Isles. دان‌وال که روی پول تجارت روغن نهنگ ساخته شده بود. معماری دان‌وال بسیار شگفت انگیز است و بسته به محیط زندگی شما در آن، متفاوت است. اگر آن قدر پولدار باشید که در بخش‌های خوب دان‌وال زندگی کنید همه چیز برایتان خوب است و شما تنها باید در مورد توطئه‌های سیاسی نگران باشید اما اگر پول کافی ندارید، نگرانی‌های شما شامل بیماری‌های بدخیم، فعالیت‌های گروه‌های خلافکار و خیل عظیم موش‌های گرسنه خواهد بود.


1623219393302.png

6- Vivec – The Elder Scrolls: Morrowind


در حالی که خیلی‌ها Imperial City از Oblivion را دوست دارند، به نظر من Vivec مکان جذاب‌تری بود. ویوک نام خود را از خدایی گرفته است که شهر را از یک ماه کوچک در حال سقوط نجات داد و سپس از آن ماه به عنوان زندان استفاده کرد. ویوک در عین ساخته شدن روی آب، از ساختمان‌های عظیمی تشکیل شده است و پل‌ها بخش‌های بزرگ‌تر را به هم متصل می‌کنند. مثل همیشه شما می‌توانید انتظار شرایط مالی متفاوت را داشته باشید. پولدار‌ها در بخش بالایی ویوک زندگی می‌کنند و فقیر‌ها نیز در بخش‌هایی پایینی در کنار موش‌ها. خدایی که شهر را نجات داد؟ او نیز همانجا در کنار محافظان شیک‌پوش خود که Ordinators نام دارند زندگی می‌کند.



1623219422662.png

Silent Hill -5 – مجموعه‌ی Silent Hill


الهام گرفته از شهر واقعی Centralia در ایالت پنسیلوانیای کشور آمریکا و واقع در محلی که بومی‌های آمریکا آن را «جای ارواح ساکت شده» می‌نامند. گرچه در ابتدا سایلنت هیل بسیار ساکت و آرام به نظر می‌رسد، اما رازهای تاریکی را در خود جای می‌دهد. رازهایی همچون فعالیت‌های فرقه‌ای و غیرعادی در کنار مصرف بیش از حد مواد مخدر. بعضی‌ها می‌گویند که سایلنت هیل ندایی در خود دارد که انسان‌هایی با قلب‌های شکسته را به سوی خود می‌خواند. کسانی که به آن جا فرا خوانده می‌شوند، معلوم نیست چه زمانی آن را ترک کنند، البته «اگر» بتوانند آن را ترک کنند.


1623219604457.png

The Citadel -4 – مجموعه‌ی Mass Effect


یک شهر فضایی بزرگ که خانه‌ای برای انواع و اقسام نژادهای مختلف است و شورای کهکشانی را نیز در خود جای می‌دهد. سیتادل جایی دیدنی است. تشکیل شده توسط حلقه‌ی مرکزی به نام “Presidium” و گسترش یافته به دست Wards. سیتادل می‌تواند به هنگام حملات از خود محافظت کند و سامانه‌ی محافظتی‌ به نام C-Sec متشکل از نژادهای مختلف دارد. در پشت پرده‌ی این شکوه و جلال اما رازهای تاریکی وجود دارد. دلیل اصلی ساخت این ایستگاه فضایی این بود که به عنوان یک Giant Mass Relay برای Reapers استفاده شود. البته ما هیچ وقت این ویژگی را در بازی‌ها ندیدیم اما کسی چه می‌داند؟ شاید در نسخه‌ی بعدی موفق به دیدن این موضوع شویم.



1623219631211.png

Raccoon City -3 – مجموعه‌ی Resident Evil


راکون سیتی همه‌ی آن چیزی که ممکن است انتظارش را داشته باشید دارد، به جز راکون! فرصت‌های شغلی فراوان، آرامش و حتی یک دانشگاه. مشکل اینجاست که آمبرلا هم در این مکان مستقر است. همان شرکت داروسازی که اصرار عجیبی به ساخت ویروس‌های مهندسی شده که انسان‌ها را به انواع و اقسام هیولاها تبدیل می‌کنند دارد. ممکن است که خیلی نیازمند شغل باشید اما تبدیل شدن به سوژه‌ی تست‌های این کمپانی برای شما و سایر افراد زنده‌ی راکون سیتی، خوب تمام نخواهد شد!



1623219656524.png

Los Santos -2 – مجموعه‌ی Grand theft Auto


صادقانه بگویم هرکدام از شهرهای مجموعه‌ی GTA می‌توانستند در این فهرست باشند اما این افتخار در نهایت به شهر اصلی عناوین GTA V و GTA: San Andreas رسید. درختان نخل پشت سر هم در خیابان‌ها و ساختمان‌های رنگی و نام منطقه‌ای ثبت شده با حروف سفید بزرگ، نشان دهنده الهام گیری آشکار لس سانتوس از لس آنجلس بودند. حال که شما آنجا هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای امنیت خودتان از جنوب شهر دوری کنید. خصوصا اگر ماشین گران قیمتی دارید. البته بودن در سایر بخش‌های لس سانتوس به معنی امنیت کامل شما و دزدیده نشدن اموالتان نیستند، بلکه صرفاً احتمال آن را کاهش می‌دهد.


1623219675325.png

Rapture – Bioshock -1

قرار بود یا رپچر در صدر جدول باشد یا کلمبیا. اما در نهایت این شهر زیرآبی عظیم برخواسته از ذهن اندرو رایان موفق به شکست همتای هوایی خود شد. مدینه‌ی فاضله‌ای که در ابتدا قرار بود جایی باشد که همگان بدون ترس از قضاوت سیاسیون، مذهبیون و حتی جامعه بتوانند زندگی کنند. اما در نهایت این یوتوپیا از هم پاشید و دچار انقلاب عظیمی شد. رپچر بسیار زیبا و شگفت انگیز به نظر می‌رسد. ساختمان‌هایی که با تونل‌های شیشه‌ای به هم مرتبط می‌شوند. متاسفانه چیزی که باعث زیبایی آن شد، در انتها مقدمات سقوطش را نیز فراهم ساخت و تحقیقات ژنتیکی، بیشتر ساکنان را به هیولاهای وحشتناک و انسان‌هایی نفرت انگیز بدل کرد.


 
آخرین ویرایش:

Tatsumaru

Searching For Light
Gold User
Mar 31, 2013
857
نام
Ahmad
Mary: In my restless dreams, I see that town.. Silent Hill. You promised you'd take me there again some day.. but you never did. Well, I'm alone there now, in our special place.. waiting for you
Silent Hill 2 ترکیب یکی از زیباترین عاشقانه ها،سخت ترین فداکاری ها و غم آلود ترین و هولناک ترین کابوس هاس.
موسیقیش همیشه همراهمه.
نظیرشاهکارهای اون نسل رو مدت هاس نمیبینیم.
 

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,555
Lordran و فرعیاتش.
واقعا جای lordran خالیه.
خواستم به silent hill رای بدم ولی فکرشو کردم تهران با silent hill فرقی نداره.Bioshock یه چیز دیگس ولی اونم با حکومت دیکتاتوری و وعده های دروغین فرقی با تهران نداره ?
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
واقعا Los Angles Santos هست ولی New York Donk City نیست؟ :D
ریلی :D

در کل لیست به شدت خوبی بود بهزاد جان... دمت گرم بابت مقاله

1623242088310.png

============
پ.ن: الان رای دادم نظرسنجی رو دیدم Vivec کلا هیچ رایی نداره و خب بعید میدونم خیلی کسی این جا Morrowind زده باشه (خودم نزدم :D)
ولی تو TES Online کل شهر رو دوباره بازسازی کردن و واو.... واقعا شهر باحالیه... البته من TES Online هم بازی نمی کنم، رفیقم بهم نشون داد ولی همین که تو بازی اولین جایی که نشون داد تو کل اون تامریل لعنتی این شهر بود خودش نشون میده چه جای باحالیه :D
 
آخرین ویرایش:

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
به به، هرکی چنین لیستی رو بخواد تهیه کنه قطعا با کامنت های «جای X» خالی بود مواجه میشه. :D از بس که گزینه های خفن برای چنین موضوعی زیاده تو دنیای ویدئوگیم.
بنظر خودم یارنام مظلوم جاش تو 5 تای اوله. :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
دمت گرم بهزاد!
گزینه‌های خیلی خفنی توی لیست هستن، ولی انتخاب اول من بین سیتادل و رپچر بود و چون یه گزینه هم بیشتر نمی‌شد انتخاب کرد، رپچر رو زدم. :D هم طراحی شهر به شدت جالب بود و هم ماجراهایی که توی پس‌زمینه‌ش وجود داشت، از قبل از شروع بازی تا خود حوادث بازی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر