یک مبارزه جذاب: تحلیلی بر بازی God Hand

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

wp1859753-god-hand-wallpapers.jpg

به راستی که God Hand واقعیت عینی یک بازی کلاسیک کالت است و سیستم های درخشان آن هنوز در کل سبک بازی اکشن امروزی بی نظیر هستند.چشم انداز بازی های ویدیویی امروزی نیاز به ایده های پیشگامانه دارد تا واقعاً برجسته شود و تجربه ای منحصر به فرد از گیم پلی ارائه دهد. با این حال، یک بازی توانست دقیقاً این کار را انجام دهد و این کار را بیش از 15 سال پیش انجام داد. این بازی توسط استودیوی Clover توسعه یافته است و کپکام آن را منتشر کرد.

God Hand آخرین بازی از استودیوی خوش‌نام Clover و زاییده‌ی ذهن زیبای Shinji Mikami بود، مردی که خالق سری Resident Evil است. میکامی تصمیم گرفت تا یک بازی اکشن با دیدی منحصر به فرد بسازد که دارای مجموعه‌ای از مکانیک‌های گیم پلی نوآورانه است. عنوانی که هنوز در این سبک دیده نشده بود و مشابهی نداشت. نتیجه یکی از خلاقانه‌ترین و منحصر به فردترین بازی‌های اکشن بود که به یکی از محبوب‌ترین beat ’em upهای تمام دوران تبدیل شده است.

God Hand بازیکنان را در نقش Gene قرار می دهد، یک مبارز خودستا و خوش قلب جوان که از قضا صاحب دست خدا می شود، قدرتی افسانه ای که قدرت خداگونه را در بازوی راست او پدید می آورد. جین در بیابان های غبارآلود در حال پرسه زدن است که درگیر یک مبارزه با شیطان میشود؛ شیطانی که به سختی به دنبال قدرت های خارق العاده اوست تا از آن ها در مسیر شرورانه ای استفاده کند.از همین جاست که گیم‌پلی اکشن و بزن بکش بازی شروع می‌شود! از طریق گیم پلی خود، God Hand بلافاصله به بازیکنان نشان می دهد که این اکشن بزن بکش تقریباً با هر بازی دیگری که تاکنون ساخته شده متفاوت است.



wp1859752-god-hand-wallpapers.jpg

یکی از بدیهی ترین نوآوری‌های God Hand قفل کردن کنترل‌های دوربین برای قرار دادن اکشن در مرکز صفحه نمایش است. در ابتدا، این تصمیم ممکن است مانند یک فاجعه در یک بازی اکشن به نظر برسد. با این حال، این انتخاب، تقریباً مانند همه موارد دیگر، به نفع سیستم‌های مبارزه ای باورنکردنی بازی است.قفل کردن دوربین در جای خود، آنالوگ راست را برای بازیکنان آزاد می‌کند تا از آن به عنوان یک جاخالی چند جهته استفاده کنند که می‌توان از آن برای تأثیرگذاری عالی استفاده کرد و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا حملات مرگبار دشمن را خنثی کنند. God Hand از بازی‌بازان می‌خواهد که همیشه در نبرد باقی بمانند و به سبک گیم پلی تهاجمی پاداش می‌دهد. Sekiro: Shadows Die Twice سال‌ها بعد این سیستم را تقلید کرد و با استقبال روبه‌رو شد.

این مکانیک به تنهایی فوق‌العاده قدرتمند است و در یک بازی کوچک‌تر، می‌تواند به یک استراتژی قدرتمند تبدیل شود، اما God Hand این مشکل را با دومین نوآوری بزرگ خود، یعنی سختی پویا حل می‌کند. همانطور که بازیکنان با دشمنان درگیر می شوند، با موفقیت از حملات طفره می روند و ضربه نمی خورند، بازی در نهایت این موضوع را تشخیص می دهد و در زمان واقعی، حریفان را ارتقا می دهد و آنها را انعطاف پذیرتر می کند و ناک اوت کردن را دشوارتر می کند. اگر بازیکنان توسط این دشمنان قدرتمندتر مورد حمله قرار بگیرند، بازی تشخیص داده و سطح حریف را پایین می‌آورد. این سختی پویا در طول مبارزات جذاب بازی به زیبایی ظاهر می شود و مکانیکی است که هنوز در یک بازی اکشن بسیار نادر است.




wp1859755-god-hand-wallpapers.jpg


و اما نوآوری‌های God Hand در اینجا به پایان نمی‌رسند. بازی به بازی‌بازان اجازه می‌دهد نحوه‌ی حرکات Gene در هر چندضرب را به طور کامل شخصی‌سازی کرده و قابلیت‌های او را به دلخواه تغییر دهند. به جای استفاده از یک رشته استاندارد از سه مشت یا سه ترکیب ضربتی، God Hand به بازی‌بازان اجازه می‌دهد تا هر حمله را در رشته ترکیبی با هم عوض کنند. این بازی دارای بیش از 100 تکنیک است که همه‌ی آن‌ها را می‌توان برای تعداد تقریباً بی نهایت گزینه ترکیب کرد. و مبارزات را در تمام مراحل بازی تازه نگه داشت.

علاوه بر این، God Hand یک مکانیک سفارشی سازی منحصر به فرد دیگر به نام God Roulette دارد. این یک مکانیک چرخ رولت است که بازیکنان می توانند با یک سری حرکات خاص، آن را شخصی سازی کنند.در سرتاسر هر منطقه، بازیکنان می توانند کارت های جمجمه را در سطح پراکنده پیدا کنند. این کارت‌ها به عنوان پول عمل می‌کنند تا تعداد گوی‌های رولت را در دسترس بازیکنان افزایش دهند و به بازیکن اجازه می‌دهند تا حرکات بیشتری را به چرخ رولت مجهز کند. مانند ترکیب‌های قابل تنظیم، چرخ رولت بازیکنان را تشویق می‌کند که دائماً حرکات جدید را باز کنند و آنها را برای آزمایش ترکیب‌های جدید و حملات ویژه به دشمنان ناآگاه انجام دهند.

با ترکیب مکانیک‌های گیم‌ پلی درخشان که هنوز هیچ استودیوایی موفق به تکرار آن‌ها نشده‌ و تأکید بر انتخاب و آزادی عمل بازی‌باز، God Hand توانست یک beat ’em up به غایت خلاقانه بسازد که هنوز هم یکی از بهترین‌ بازی‌های ساخته شده به حساب می‌آید و در سال‌هایی که از انتشار آن می‌گذرد، تبدیل به یک بازی ماندگار شده است. امیدواریم روزی حداقل بازسازی‌ای که شایسته‌ی آن است یا شاید حتی یک دنباله‌ی معنوی با بهره بردن از سیستم مبارزات آن که متأسفانه کم‌تر مورد استفاده قرار گرفته است را شاهد باشیم.



 
آخرین ویرایش:

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
کامیا چند وقت پیش گفته بود دوست دارم ادامه ی گاد هند را بسازم :> :-"

فرض کنید که میکامی سان (Mikami-San) مساوی با بازی God Hand بوده و من نیز شرکت کپکام (Capcom) هستم. من با این فرض خواهان ساخت ادامه‌ی آن هستم.

God hand is Mikami-san, Capcom quit myself, I want to make a sequel super, I have never done a producer or I have no ability. Is a publisher, not a Tencent umbrella, but a Platinum Games …


Hideki Kamiya Wants To Make A God Hand Sequel - PlayStation Universe

هیدکی کامیا خواهان ساخت بازی God Hand 2 است
 

Reza0017

کاربر سایت
Oct 20, 2018
400
نام
رضا
کامیا چند وقت پیش گفته بود دوست دارم ادامه ی گاد هند را بسازم :> :-"



God hand is Mikami-san, Capcom quit myself, I want to make a sequel super, I have never done a producer or I have no ability. Is a publisher, not a Tencent umbrella, but a Platinum Games …


Hideki Kamiya Wants To Make A God Hand Sequel - PlayStation Universe

هیدکی کامیا خواهان ساخت بازی God Hand 2 است
اوف چه شود استاد کامیا👌 ولی از کپکام احمق بعیده، اگر بخوان کامیا رو بیارن خب یک راست پدرخوانده رو بیارن دیگه، واقعاً از 2006 به بعد کپکام...
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
حتما باید یک ریمستر از این بازی داشته باشیم

کاملا درسته امیر

حتی ریمیک کنند :-"

یوزرش 91 هست.هر چند منتقدان بهش کم لطفی کردن.البته بعد این همه سال خودشون هم فهمیدن چه بازی بوده.از مقالات میشه فهمید

یک نکته هم الهام گرفتن بازی سکیرو از این بازی هست.تا حالا تو ویدیوها و مقالات مختلف بهش اشاره شده است
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
کاملا درسته امیر

حتی ریمیک کنند :-"

یوزرش 91 هست.هر چند منتقدان بهش کم لطفی کردن.البته بعد این همه سال خودشون هم فهمیدن چه بازی بوده.از مقالات میشه فهمید

یک نکته هم الهام گرفتن بازی سکیرو از این بازی هست.تا حالا تو ویدیوها و مقالات مختلف بهش اشاره شده است

موافقم

یادمه تو گروه تلگرام هم مقالات و ویدیوها مبنی بر الهام گیری سکیرو از گاد هند را گذاشتی
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر