گوگل مرورگر جدید خود Chrome را به صورت Beta برای دانلود قرار داد

منم بلاخره! موفق به نصب شدم :دی
خوبه,یعنی از IE بهتره اما بازم FF یه چیزه دیگس:love:

به دردت خورد وی.پی.ان ؟

خدایی خیلی جمع و جوره...

کلا مرورگری نیست که بدتر از IE باشه:دی
من تستش کردم سرعتش خوبه و یه قابلیت جالبش سیو کردن صفحات در داخل خودش هست و وقتی دوباره باز کنی دیگه لود نمیکنه(مثل اپرا ولی این اپرا بعضی از سایت ها رو شروع به لود مجدد میکنه که این Chrome در این زمینه بهتره)

من IE 8 رو گرفتم.یه مقدار صفحات رو خوب باز می کنه اما سنگینه و یه مقدار قاطی داره.البته خوب Beta 2 هست.
این Chrome خیلی سرعت لود صفحاتش خوبه...من یه مقدار با FF اذیت میشدم که با این نمیشم.
 
من IE 8 رو گرفتم.یه مقدار صفحات رو خوب باز می کنه اما سنگینه و یه مقدار قاطی داره.البته خوب Beta 2 هست.
این Chrome خیلی سرعت لود صفحاتش خوبه...من یه مقدار با FF اذیت میشدم که با این نمیشم.

حالا کار کن باهاش ولی واسه فروم هیچ مرورگری به پایه FF نمیرسه:love:
خیلی FF راحته واسه فروم و البته واسه وب گردی این Chrome چیز خوبیه...
این Chrome یه مقدار لخته فعلا مونده تا تکمیل بشه:دی
 
حالا کار کن باهاش ولی واسه فروم هیچ مرورگری به پایه FF نمیرسه:love:
خیلی FF راحته واسه فروم و البته واسه وب گردی این Chrome چیز خوبیه...
این Chrome یه مقدار لخته فعلا مونده تا تکمیل بشه:دی

من با FF با فروم ها راحت نیستم.به دلیل عادت زیاد به IE :biggrin1:

اما خوب گاهی اوقات هم باهاش کار می کنم.
 
يكي ميتونه تو يه سايت آپلودش كنه كه ما ف*ي*ل*ت*ر*دار ها هم دانلود كنيم؟

برادر جون توی صفحه قبل من ضمیمه پستم کردم.

راحت می تونی دانلودش کنی.

فقط باید برای نصبش از ف.ی.ل.ت.ر شکن یا وی.پی.ان استفاده کنید . ;)
 
تنها نو اوری که باید بقیه مروگر ها ازش تقلید کنن اینه که وقتی کرش میکنه فقط همون تب کرش میکنه نه کل تب ها
اما فعلا در کل خیلی نسبت به ff ضعیفه حتی ie8:biggrin1:
از این جا رو کپی کردم
طرف انگلیس زندگی میکنه
یک-در سایت سی ان ان، ویدئوها اولا که پخش نمی شد. بایستی اول نرم افزار اضافی داون لود می کردم. بعد از داون لود هم ویدئو پخش می شد ولی صدا خش خش داشت. هم اکسپلورر و هم فایرفاکس نه نرم افزار جانبی می خواست و نه صداشون ایرادی داشت.
دو-در سایت بی بی سی، برای پخش صدا می گفت باید ویندوز مدیا پلیر نصب کنی. در حالی که لپ تاپم داشتش و همون صفحه با مرورگرهای دیگه راحت صدا رو پخش می کرد. مگه مخم تاب داره نرم افزاری رو که دارم از نو نصب کنم؟
سه-هر موقع می خواستم برم صفحه اول یاهو یا یاهو نیوز، به عادت گوگل، زرتی می رفت نسخه بریتانیایی اش که ازش بیزارم. به تو چه که برای من تعیین تکلیف می کنی!؟
چهار-هر چی کلیک سمت راست زدم یا بالا و پایین صفحه رو گشتم راهی برای بوک مارک کردن صفحه گیر نیاوردم. احتمالا ایراد از من بوده وگرنه ضعف بزرگیه.
پنج-هر وقت می خواستم فونت متن رو زوم کنم، متن به طول بزرگ می شد نه به عرض و در نتیجه با یه صفحه بدقواره مواجه می شدم.فایرفاکس نوشته ها رو عرضی برجسته می کنه.
شش-مهمتر از همه، این فایرفاکس منو اسیر افزونه هاش کرده. پس مرورگری که می خواد بیاد رقیبش بشه باید فول سیستم بیاد جلو.
هفت…
آقا کندمش انداختم دور. حوصله داریها!
 
به نظر من که Chrome واقعا عالی هست و سرعت واقعا عالی داره !

این هم یک نگاه کامل و کلی به Chrome از وبلاگ arnazy.net

کروم بر پایه Webkit که همان موتور مرورگر سافاری است طراحی شده و یک بار دیگه به قدرت سافاری میشه اینجا پی برد. محیط ساده و پرکارایی مرورگر کروم از ویژگی های اصلی آن است که از تمامی برنامه های گوگل به ارث برده است. سرعت بازکردن صفحات نسبت به تمام مرورگرهایی که من داشتم واقعا بهتر است. بعد از نصب کروم تمامی بوکمارک ها ، نام کاربری و رمز عبور و حتی تاریخچه گشت گذار شما از اینترنت اکسپلورر داخل کروم Import میشه که باعث میشه که در اولین استفاده ازش اصلا احساس غریبی نکنید. حسی که باعث میشه احساس کنید سالها با این مرورگر کار می کردید! تب ها در این مرورگر به جای این که زیرنوار آدرس نشان داده بشه بالای آن هست که ظاهر خیلی جالبی ایجاد کرده است.

هنگام باز کردن یک تب جدید لیستی با نام Most visit همانند Speed dial توی اپرا به شما نمایش داده میشه که سایتهایی که شما بیشترین استفاده رو ازشون می کنید برای شما نمایش داده میشه که کارتون راحت باشه ! امکان جستجو در history یکی دیگر از امکانات جالب کروم است. مدیریت دانلود ها در کروم به صورتی کامل زیبا انجام می پذیرد که لذت اون رو فقط هنگام کار باهاش میشه فهمید. قابلیت inprivate که در IE8 beta2 معرفی شده بود این بار با نام incognito در کروم وجود داره که باعث میشه هنگامی که می خواهید هیچ ردی از سابقه کارهای شما ذخیره نشه از این حالت استفاده کنید.

با توجه به بتا بودن این نسخه تا کنون گزارشی از کرش کردن و باگی از این برنامه گزارش نشده است. به جرات می توان گفت کروم یکی از بهترین مرورگرهایی است که تاکنون طراحی شده است و از همین الان باید سهم بسیار زیادی از بازار مرورگرها را برای آن در نظر گرفت. اگر دسترسی به دانلود کروم ندارید می توانید فایل نصب کاملش رو از لینک زیر دانلود کنید. کروم سازگاری بسیار عالی با زبان فارسی داره و هیچ مشکلی برای نمایش سایت های فارسی ندارد. همچنین استفاده از فونت فارسی tahoma در داخل خود مرورگر ظاهر دلپسندتری برای کاربران فارسی دارد. برای جستجو در کروم شما ملزوم به استفاده از گوگل نیستید و این که فقط کافیه متنی که میخواهید search کنید داخل نوارآدرس وارد کنید و enter بزنید.

اگر بخواهیم کروم را از لحاظ فنی برسی کنیم نکته قابل توجه این هست که کروم از تکنولوژی multi processing استفاده کرده است به این صورت که تمامی اجزای برنامه به صورت تکه تکه شده است که هر بخش حافظه ای جدا بهش اختصاص داده میشه. به طور مثال هنگام مرور یک سایت که یک کد جاوا اسکریپت مشکل دار داره باعث نمیشه که کل سایت هنگ کنه و درست نمایش داده نشود. یا وقتی شما یکی از تب هاتون دچار مشکل بشه نیازی نیست که کل مرورگر بسته بشه و اعصابتون خورد بشه ! فقط تب مشکل دار از حافظه خارج میشود. این موضوع همچنین صرفه جویی بسیار زیادی در منابع حافظه سیستم می کند.

پی نوشت : کروم در داخل خودش Google gear را به صورت built in داره که این باعث میشه برنامه نویس ها به راحتی بتونند از API های Google Gears استفاده کنند. چیزی که قبلا این موضوع که همه Google Gears ندارند باعث می شد استفاده از این API ها را محدود می کرد. به کمک Google Gears میتوان برنامه های تحت وبی همانند برنامه های دسکتاپی داشت.

کروم همچنین از موتور جدید جاوا اسکریپت با نام V8 استفاده می کنه که باعث میشه سرعت پردازش کدهای جاوا اسکریپت به نحو فوق العاده ای افزایش پیدا کند. همچنین بدان معنا است که میتوان برنامه های Ajax پیچیده تری را با سرعت بیشتری نوشت و استفاده نمود.

پی نوشت 2 : یک چیز خیلی باحال توی کروم این هست که شما می تونید تب ها را به راحتی از یک پنجره به پنجره دیگر انتقال دهید یا حتی یک تب را به بیرون پنجره بکشید و به صورت یک پنجره جدا در بیاید.
 
این هم موارد امنیتی مرورگر Chrome

مرورگر کروم از چهارچوب مشابه دیگر مرورگر ها بهره برده است. بویژه در استفاده از تکنیک تهیه لیست سیاه از سایت های مخرب و روش گشت وب سایت ها در پشت لایه های امنیتی از جمله درون "جعبه شنی" و مرور ناشناس اینترنت.

گوگل کروم از قابلیتی معرفی شده در Internet Explorer 8 بهره می برد با نام مرور نا شناس (Incognito) که اجازه میدهد کاربر در این وضعیت با مرور وب سایت ها هیچ رد پایی از خود بر جای نگذارد حتی فایل های کوکی فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سیستم زنده خواهند بود.

همچنین در لایه بعدی امنیتی گوگل تصمیم گرفته است که از ترجمه صفحات در جعبه شنی (sand box rendering) استفاده کند.

این جعبه شنی در واقع به مفهوم ساده به معنی آن است که هنگامیکه یک مهاجم سعی می کند به درون مرورگر نفوذ کند و بتواند از طریق آن به فایل های سیستمی و ریجستری دسترسی پیدا کند، مرورگر در وضعیت جعبه شنی کار را برای مهاجم سخت تر می کند زیرا وی میبایست اکنون راهی نیز برای دور زدن جعبه شنی فراهم کند. به این طریق که جهبه شنی از ترجمه و تغییر فایل ها توسط موتور نمایش دهنده صفحات وب جلوگیری می کند و از دخالت بیرونی در ریجستری، فایل های سیستمی و هر خواندن و نوشتن دیگری از روی فایل های مهم ممانعت می کند.

اجرای هر Tab در مرورگر Chrome باعث خواهد شد که هر اپلیکیشن وب در پنجره جعبه شنی مخصوص به خود باز شود و در لایه امنیتی از دخالت مرورگر در فایل های حساس سیستم جلوگیری می شود. حتی فایل های اضافه شونده (Plug-ins) نیز در محیط دیگر حافظه Sand Box بصورت امن اجرا می شوند.

گوگل کروم کاملاً کد باز (open source) ارائه شده است تا هر متخصص امنیت و کارشناس برنامه نویس بتواند در بهبود برنامه نویسی این مرورگر خود را سهیم کند. بنابراین تجهیز امنیتی گوگل کروم با سرمایه مناسب گوگل و توسعه گری کدباز در دسترس می باشد.

منبع Winbeta.net
 
تو باز کردن Page ها و توی ادیتور برای نوشتن باهاش راحت نیستم زیاد. :biggrin1:
تو چیکار ملت داری.کار من داشته باش... :-"
خو اخه اون ملت خودمم جزوشون هستن:دی!
میگم نمیدونم این
removeformat.gif
رو تو ادیتور زدی یا نه اگه نزدی بزن که کلا همه چیز عوض میشه...!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or