گوگل: بازی های کلود تغییری سخت، ولی پایه ای است

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
در همایش و اجلاس GamesBeat آقای Phil Harrison (رئیس قسمت بازی کلود گوگل یعنی Stadia) و خانم Amy Hening پنلی را داشتند که در آن در مورد آینده صنعت بازی صحبت کردند. یکی از موضوعات بحث، بازی های تحت کلود و تکنولوژی های مربوطه بود که چه مزایا و تغییراتی را برای گیمرها و سازندگان به وجود خواهد آورد. همینطور اینکه اگر سازندگان تمام محاسبات مورد نیاز خود را بر روی دیتا سنتر های گوگل پیاده سازی کنند، دیگر نیازی نیست تابع محدودیت های سخت افزاری محیط های بسته ای مانند کنسول و یا PC باشند. این فرصت را خواهند داشت تا جاه طلبی بیشتری پیدا کنند و تجربیات فوق العاده قدرتمندی را به وجود آورند. هریسون در این مورد گفت:

"در حال حاضر انتقال ساخت بازی ها بر اساس کلود تغییر پایه ای و اساسی ایجاد خواهد کرد. ولی در همین حال این تغییر کار ساده و راحتی نیست و سخت است. این راهی نیست که برای همه استودیو ها آسان باشد."

o2x5_an_7514.jpg

ولی استودیو و افرادی که بتوانند این تغییر را انجام دهند و درک کنند، میتوانند تجربیاتی را خلق کنند که بر روی پلتفرم های محدود کنونی مانند کنسول امکان پذیر نیستند. به طور مثال هریسون بیان کرد که بازی های مولتی پلیر میتوانند اسکیل و ابعاد بسیار بزرگ تری داشته باشند. او همچنین بیشتر در این مورد هیجان دارد که بازار مصرفی چطور به ارزش بازی ها بها خواهد داد. ارزشی که جدا از بازار های فیزیکی و دیجیتالی است. همچنین به گفته هریسون Stadia امکانات زیادی را در اختیار همه قرار خواهد و به طور مثال به موردی مانند اینکه شما لینک بازی را به دوستتان بفرستید و او چند ثانیه بعد بدون دانلود بازی بتواند به شما ملحق شود، اشاره کرد. هریسون امیدوار این حجم از امکانات باعث شود تا پلیرها و سازندگان با سرعت بیشتر جذب بازی های تحت کلود شوند.

خانم Henning همچنین از هریسون در مورد چگونگی مدل تجاری Stadia برای مصرف کنندگان سوال کرد که مجددا مانند زمان رونمایی Stadia در GDC، هریسون گفت که جزئیات بیشتر در تابستان در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد که چطوری میتوانند Stadia را تجربه کنند:

"پلتفرم ما در پایه های خود به نوعی ساخته شده تا تمام موارد و گزینه های متفاوت را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد"

Source
 

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
هنوز بخش نرم افزار ها هم آنچنان رو کلود خوب ظاهر نشدن چه برسه به بازی و در نهایت بازی های سنگین آنلاین
به نظرم گوگل این پروژه رو هم مثل خیلی از پروژه های دیگه در نهایت رها می کنه
 
  • Like
Reactions: z2s sas

gamer123456

کاربر سایت
Feb 27, 2019
355
من فکر میکنم کلود تو زمینه افزایش گرافیک بازی ها به مشکل بخوره
مثلا شما میبینی هر نسل کنسول ها چقدر دارن قدرتمند تر میشن ولی تغییر اون همه سرور پردازشی کلود فکر نمیکنم به این سادگیا باشه
یعنی تصور کنید گوگل بخواد پردازنده و گرافیک و رم سرورها رو ارتقا بده و میدونید چقدر ممکنه مشکل ساز بشه براشون
 

mehrdadb3

کاربر سایت
Nov 15, 2007
629
من فکر میکنم کلود تو زمینه افزایش گرافیک بازی ها به مشکل بخوره
مثلا شما میبینی هر نسل کنسول ها چقدر دارن قدرتمند تر میشن ولی تغییر اون همه سرور پردازشی کلود فکر نمیکنم به این سادگیا باشه
یعنی تصور کنید گوگل بخواد پردازنده و گرافیک و رم سرورها رو ارتقا بده و میدونید چقدر ممکنه مشکل ساز بشه براشون
اگر از شبکه بلاک چین استفاده کنه کمی اسونتر میشه
 

gamer123456

کاربر سایت
Feb 27, 2019
355
اگر از شبکه بلاک چین استفاده کنه کمی اسونتر میشه

بلاک چین خیلی اصلاعات دقیقی ندارم ولی تا جایی که میدونم بیشتر مربوط به دیتا هست و توان پردازش گرافیکی و ... نداره!
یعنی در واقع مثل تعداد زیادی دیتاسنتر عمل میکنه ولی برای کاری که گوگل میخواد انجام بده نیاز به سخت افزار پردازشی قدرتمندی هست!


شایدم حق با شما باشه چون اطلاعات من در مورد بلاک چین کامل نیست
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
اتفاقا اون موقع دیگه محدودیت توان پردازشی نیست، پهنای باند ، لتنسی و... هست که استودیوها خودشون با اون هماهنگ میکنن.
بحث سخت افزاری دیگه مسئله پیش پا افتاده ای میشه، دیگه این مسخره بازی های تغییر نسل و... نداریم.
پهنای باند هم که هرسال داره بیشتر و بیشتر میشه.

وقتی محدودیت سخت افزاری (cpu ,vga و Ram) برای استودیو تعریف نشده باشه (نه اینکه نامحدود باشه ولی چیزی مثل کنسولها دیگه نداشته باشیم که مجبور باشن 6-5 سال با یک سخت افزار سروکله بزنن) ما میتونیم از استودیوها انتظار داشته باشیم خودشون پابند نسل و... نکنن شاید روزی برسه که دیگه ساخته شدن بازی مثل کرایسیس هر 3-2 نسل یکبار پیش نیاد، بلکه سالی چندتا بازی از این دست که نهایت تکنیکهای گرافیکی و گیم پلی درش لحاظ شده رو میتونیم شاهد باشیم.
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,747
خیلی از تکنولوژی هایی که الان برامون در دسترسه و خیلی ساده از کنارش رد میشیم، در دهه گذشته حتی تصورش هم سخت بود!
بازیهای کلود آینده گیمینگ هستن و این واقعیتیه که باید قبولش کرد.
امیدوارم تا اون زمان ما زنده نباشیم. یا تو ایران نباشیم. یا ایران این شکلی نباشه.
با این کیفیت اینترنت نهایتن بتونیم سوپر ماریو میکر رو کلود بازی کنیم.
 
  • Like
Reactions: masoud101

gamer123456

کاربر سایت
Feb 27, 2019
355
خیلی از تکنولوژی هایی که الان برامون در دسترسه و خیلی ساده از کنارش رد میشیم، در دهه گذشته حتی تصورش هم سخت بود!
بازیهای کلود آینده گیمینگ هستن و این واقعیتیه که باید قبولش کرد.
امیدوارم تا اون زمان ما زنده نباشیم. یا تو ایران نباشیم. یا ایران این شکلی نباشه.
با این کیفیت اینترنت نهایتن بتونیم سوپر ماریو میکر رو کلود بازی کنیم.

بعضی ها رفتنی هستن و اینترنت پرسرعت بدون فیلتر اومدنی
خیلی هم رسیدن به جمله بالا دور از دسترس نیست و خیلی نزدیکیم بهش

در ضمن وقتی قرار باشه استریم بشه بازی دیگه فرقی نمیکنه ماریو باشه یا بتلفیلد ، اینترنت یکسانی میخوان
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر