گزارش : سونی قصد تعدیل نیرو در Japan Studio را دارد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
Sony-Japan-Studio-1280x823.jpg


طبق گزارش های رسیده به دست VGC سونی قصد داره در قدیمی ترین استودیو خودش (سازنده عناوین چون Ape Escape, Gravity Rush و Knack) دست به تعدیل نیرو بزنه . قرار داد اکثر کارمندای استودیو در گزارش مالی جدید کمپانی که 1 ماه اپریل شروع میشه تمدید نشده . بخش Localisation و تجاری استدیو پا برجا میمونه Team ASOBI تیم سازنده Astro Bot به همراه بقیه کارمندان استدیو به صورت مستقل در داخل Japan Studio به فعالیت خودشون ادامه خواهند داد

یک سورس مطمعن به VGC گفته دلیل این کار سود ده نبودن استدیو در سالیان اخیر بوده Japan Studio در وحله اول در صدد ساخت عناوین ژاپنی پسند بوده ولی سونی اسرار داشته مثل بقیه استدیو ها فرست پارتی عناوین مختلف برای بازار جهانی تولید بشه نه فقط بازار ژاپن . سورس دیگه ای بیان کرده برای آینده این استودیو پارسال تصمیم گیری شده زمانی که اقای Allan Becker جای خودش رو به دلیل کلافه شدن از عدم انتشار پروژه جدید به اقای Nicolas Doucet کارگردان Astro Bot داد . منبع دیگری گفته این تغییر به خاطر شیفت قدرت سونی از ژاپن به آمریکا هستش . جا به جا کردن مقر اصلی PS از توکیو به کالیفرنیا در سال 2016 نقش اساسی در این زمینه داشته .

در چند روز اخیر اقای Masaaki Yamagiwa تهیه کننده Masami Yamamoto تهیه کننده اجرایی و Ryo Sogabe ویدیو ادیتور عنوان Bloodborne به صورت رسمی جدایی خودشون رو از این استدیو اعلام کردن .پارسال هم اقای Keiichiro Toyama کارگردان عناوینی چون Silent Hill و Gravity Rush از این استودیو جدا شده بود .

هنوز دقیق معلوم نیست این تغییر ساختار روی بخش توسعه بیرونی استدیو که وظیفه همکاری و ساخت عناوینی مثل Demon’s Souls را داشته اثر خواهد گذاشت یا نه ولی سورس VGC عنوان کرده این قضیه ادامه خواهد داشت.

Sources: PlayStation is winding down Sony Japan Studio | VGC (videogameschronicle.com)
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,356
تغییر عجیبی اتفاق نیافتاده
همون روند دو نسل اخیر ادامه پیدا میکنه
صرفا استودیو پشتیبان
Japan Studio در طول یک ده اخیر به 3 بخش تقسیم شده بود
بخش اصلی که بیشتر نقش پشتیبان داشت و در طول 10 سال اخیر فقط 2 بازی کوچک و knank 1/2 و دو تا ریمستر به صورت مستقل عرضه کرد
2012: Paint Park - Vita
2013 - Puppeteer - PS3
2013 - Knack - PS4
2017 - Knack II - PS4
2017 - LocoRoco Remastered - PS4
2017 - LocoRoco 2 Remastered - PS4

Team Gravity یه بخش مستقل بود که اون هم دو سال تعطیل شده پارسال با رفتن Toyama عملا بسته شد بیشتر خروجی ها هم همین بخش

تنها بخش مستقل که فعال بود بخش ASOBI Team که به کارش ادامه می ده
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
سونی ژاپن جزو بهترین استدیوهای سونی امیدوارم استدیو با ی بازی موفق دیگه خودشو بکشه بالا و از بحران خودشو نجات بده
استودیو ژاپن مرده دیگه ، غیر رسمی تعطیلش کردن ، خبر رسانیش به اسم تعدیل نیرو و استعفا فلان تهیه کننده و فلان کارگردان ... اینها فقط به خاطر اینه که خشم فن ها رو کنترل کنن ،،
 

purslaniac

کاربر سایت
Jun 4, 2020
90
خبر ناراحت کننده‌ایه.جدا از نقش پشتیبانی که در بازار ژاپن داشتن و مهم هم نیست واسه ما، خروجیشون یک سری بازی خاص با همکاری سایر استدیوهای ژاپنی بود که شاید اگه نبودن هیچ‌وقت امکان ساخته شدن پیدا نمیکردن(به خصوص در دوران PSP و PS3).

پ.ن:کاش حداقل وقتی یه نفر از مسئولین یا درجه‌داران سایت خبری رو کار میکنه، اگه ویرگول و نیم فاصله رو نمی بینیم، حداقل "اسرار" و "سورس" و "شیفت" و اینارو هم نبینیم.
 
  • Like
Reactions: MK_COD

Xboxg4m3r

کاربر سایت
Feb 4, 2021
115
بدور از هر دیدگاهی جدا ناراحت شدم بابت این اتفاق جزو خاطر انگیز ترین خاطرات گیمم رو همین سونی ژاپن برام رقم زد
امیدوارم سونی و پلی استیشن به لحاظ تجاری به موفقیت بزرگ تری برسن تا استدیوهای اصلی مثل زاپن به دلیل مدیریت مالی یا محدودیت های مالی(اگر دلیل ضعیف شدن همچین استدیو های نخبه ای این اتفاق هست) با این موفقیت ها رفع بشه
نمیدونم چرا با دیدن این خبر سونی ژاپن فقط نه حس کردم کل برند پلی استیشن تو تنگنا و محدودیت مالی قرار داره که قرار با این اتفاقات مدیریت بشه امیدوار درست نباش حدسم که البته اگر درست باش سال اینده میزنه بیرون و به این سرعت اتفاق عجیب و غریبی امیدوارم نیوفته
 
  • Smile
Reactions: THELASTOFUS_IRAN

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
عجیبه زودتر از اینا نگفتن :D
به هر حال، کلا بعیده اینا دیگه حرکتی برا پس گرفتن دل بازار ژاپن کنن با این اوضاع و احوال
کلا با این که از لحاظ تکنیکی اون قدره این کاری که کردن اتفاق خاصی نیست ولی در کل Bad PR ـه برای مخاطب ژاپنی
 
  • Like
Reactions: mr-game&watch

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
دقیقا کاری که با استدیو Santa Monica کردن با استدیو ژاپن دارن انجام میدن اگه سانتا خراب شد و تعطیل شد و .... الان استدیو ژاپن هم همون اتفاق براش میفته بهتره برگردین به اخبار زمان پوست اندازی سانتا رفتن کارگردان ها و طراح ها و ... ادم دیگه دقیقا همین حرف ها انجا هم میزدین خیلی هاتون خدایش خنده داره.


طرف داره استدیو بازسازی میکنه مشخصا یک سری میرن یک سری میمونن نه دلیل بر تعطیلی از من و شما هم مشخصا ترس ندارن اگه قرار بود تعطیل بشه استدیو اعلام میشد تازه تا ابد که همه قرار نیست بمونن بعضی وقت ها برای بهتر کردن و ارتقاع کیفیت نیازه که تغییرات صورت بگیره حالا چه بد چه خوب این بعدم خودش نشون میده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر