قطعا مورد انتظار ترین بازی سال آینده یا در واقع عنوان روز عرضه کنسول نسل بعدی مایکروسافت با نام پروژه اسکارلت عنوانی جز سری HALO نخواهد بود . Halo Infinite که ششمین نسخه اصلی از این مجموعه محبوب محسوب میشود در اصل نوعی ریبوت معنوی برای این مجموعه نیز به حساب می آید و توسط موتور جدید و نسل بعدی این استودیو "SlipSpace" توسعه می یابد و آن طور که سازندگان قول میدهند باید شاهد بهترین تجربه ای که روی اکس باکس تاکنون وجود داشته است بود .
اما با گذشتن از این ها ، موضوعی که باعث ایجاد سوالات فراوان برای کاربران میشود این است که هیلو در حقیقت یک بازی AAAA محسوب میشود و این بدین معناست که پیشروی روند توسعه آن وابسته به تعداد بسیار زیادی توسعه دهنده در بخش های مختلف است که این به نوبه خود مشکل جدی برای منابع انسانی استودیو محسوب میشود . اما آن طور که به نظر میرسد روئسای استودیو و اکس باکس چاره ای برای این کار اندیشیده اند . این راه حل استفاده از استودیو های مستقل یا همکاری با استودیو های بزرگ و با تجربه است. برای همین منظور ابتدا شرکت صنایع 343 تصمیم به همکاری با استودیو Skybox Labs که سابقه کار برروی سری EA Sport UFC را دارد کرد و حالا خبر های اخیر حاکی از این است که مایکروسافت تصمیم گرفته است که از استودیو BioWare که برای ساخت سه گانه افسانه ای MassEffect و Dragon's Age شناخته میشود برای توسعه عنوان Halo: Infinite استفاده کند تا کمکی برای استودیو343I باشد.
*کمک استودیو بایوور دقیقا در چه زمینه ایست ؟
تکمیلی : آن طور که به نظر میرسدشرکت SperaSoft که همکاری نزدیکی با بایوور داردموتور بازی سازی خود را با 343I به اشتراک گذاشته است و از آن برای ساخت انیمیشن های بازی استفاده می کند ، البته موضوع مربوط به انمیشن ها صرفا مربوط به انمیشن های حرکتی شخصیت ها میشود و 343i هنوز هم وظیفه ساخت وطراحی انمیشن های چهره شخصیت ها و کاتسین هارا برعهده دارد.
نکته ای که کمی نگران کننده است مربوط به آخرین بازی ساخته شده با این موتور ، Mass Effect Andromeda است که از مشکلات عدیده ای در بخش فنی وانیمیشن ها رنج میبرد که امیدواریم در بازی هیلیو اینفینیت این مشکلات رفع شده باشند.
***
آنطور که پیداست باید شاهد جهان عظیم تری نسبت به شماره های قبلی این سری باشیم که مایکروسافت طلب یاری به سوی تیم های بزرگ دیگر میکند . طبق شایعات این بازی از عناصر RPG و محیطی سندباکس ( یاشاید جهان باز ) بهره میبرد که بعد از تغییرات گیمپلی در شماره پنجم بزرگترین تغییر مهم این سری تا به اکنون است. شایعات دیگری که منتشر شده است مربوط به بودجه سرسام آورد 500 میلیون دلاری مایکروسافت برای این بازی است که کاملا نشان میدهد IP هیلو و جهان آن چقدر برای مایکروسافت اهمیت دارد .
بازی Halo: Infinite در تاریخ نامعلومی از تعطیلات سال 2020 میلادی همراه با کنسول نسل بعدی مایکروسافت منتشر میشود.
آخرین ویرایش: