کپکام: علاقه هواداران به محتویات تک نفره در SFV را دست کم گرفتیم

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
جدیدترین نسخه از سری بازی‌های «Street Fighter»، یعنی «استریت فایتر ۵» فبریه گذشته برای کنسول PS4 و رایانه‌های شخصی عرضه گردید و با وجود تعریف منتقدان از گیم‌پلی این عنوان، با انتقادات شدیدی نسبت به عدم وجود محتوای تک نفره کافی به هنگام عرضه روبرو شد. حال تهیه کننده این بازی آقای «یوشینوری اونو» در مصاحبه با مجله «گیم اینفرمر»، در مورد این مسئله و دلایل به وجود آمدن آن، صحبت کرده است. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

vcls8k7u5rlmjtedd1zo.png

آقای «اونو» در مورد محتویات بخش تک نفره «استریت فایتر ۵» به «گیم اینفرمر» چنین گفت:

«فکر کنم با اطمینان می‌توان گفت که ما محبوبیت بعضی محتویات بخش تک نفره در میان هواداران را دست کم گرفتیم. با این وجود، ما نسبت به دو بخش جدید تک نفره «سوروایوال» و «کرکتر استوری» هیجان زده هستیم و می‌خواهیم در آینده آن‌ها رو بهتر کرده و گسترش دهیم.»

آقای «اونو» توضیح دادند که حدود ۸ سال از عرضه «استریت فایتر ۴» می‌گذرد و ایشان انتظار دارند که «به همین اندازه، و حتی شاید بیشتر» بر روی «استریت فایتر ۵» نیز کار کرده و از آن حمایت کنند.

ایشان اضافه کردند:

«همان‌گونه که در گذشته بیان کردیم، «استریت فایتر ۵» یک پلتفرم در حال تحول است که با گذر زمان بهتر شده و (محتویات جدید) به آن افزوده خواهد شد. برای ما این عنوان به مانند یک مسابقه طولانی ماراتون است و نه یک دوی سرعت و در این سفر طولانی ما از تمامی حامیان خود تشکر می‌کنیم.»

«اونو» قبول دارد که «کپکام پرو تور» که لیگی رقابتی برای عناوین «استریت فایتر» است، یکی از دلایل عرضه زود هنگام «استریت فایتر ۵» در فبریه بود. هرچند، به گفته وی این تنها دلیل عرضه بازی در آن زمان نبوده است.

«سری مسابقات «کپکام پرو تور» تنها دلیلی نبود که بازی در آن زمان (فبریه) منتشر شد. ما متوجه هستیم که اگر محتویات بیشتری به هنگام عرضه آماده داشتیم، بازی احتمالا توسط هوادارن کژوال ما که برخلاف هواداران رقابتی، بیشتر از محتویات تک نفره لذت می‌برند، بهتر پذیرفته می‌شد. یک تعادل ظریفی میان هواداران کژوال و هاردکور ما وجود دارد. ما می‌دانیم که بازی باید نیاز‌های متفاوتی را برآورده کند و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به آن تعادل بی‌نقص دست یافته و به هدف خود که «استریت فایتر برای تمامی اقشار» است، وفادار بمانیم.»

با وجود اینکه مصاحبه بیشتر پیرامون محتوای تک نفره «استریت فایتر ۵» بود، آقای «اونو» به هواداران اطمینان داد که «کپکام» در پی بهتر کردن سرور‌های بازی و قرار دادن راه حلی برای «Rage Quitter»ها (افرادی که به هنگام باخت در مسابقه آنلاین اینترنت خود را قطع کرده و بدون هیچ مجازاتی از بازی بیرون می‌آیند) است. به گفته آقای «اونو» پس از اعمال شدن تمامی راه حل‌های که تیم سازنده برای بخش آنلاین «استریت فایتر ۵» در نظر دارد، تجربه این بخش برای بازیکنان بسیار لذت بخش‌تر خواهد شد.

«استریت فایتر ۵» هم اکنون برای دارندگان PS4 و رایانه‌های شخصی قابل دسترسی است.

لینک منبع
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
یه نگاه به IP هایی که در اختیار کپکام هست بندازید میبینید که اگه اینا توانایی داشتن بعد از اینهمه سال یه چیز درست حسابی همه پسند تحویل طرفداراشون میدادن.این تنها یه معنی داره و اونم اینه که دیگه کسی واسه شرکتشون باقی نمونده که بخوان شاهکار تحویل گیمرا بدن.هر چی میسازن یا یه چیز معمولی از آب در میاد یا یه افتضاح واسه صنعت گیم محسوب میشه.بنظرم یه ناشر که مدیریت قویی داره بتونه کپکام رو بخره واقعا برد کرده چون میتونه با جمع کردن چندتا بازیساز درست حسابی از اینهمه IP محشر یه استفاده درست حسابی بکنه نه مثل مدیرای فعلی کپکام که فقط مثل احمق ها دارن ریمستر تولید میکنن.ناشرش هم مولتی باشه که کسی این وسط دلگیر نشه:D
این ها همه حرف هست. به نظر من رفتن کپکام بهترین گزینه هست. ای پی رزیدنت هم به محض فروپاشی کپکام میره تو بغل پدر یعنی میکامی. ان وقت میتونی بفهمی رزیدنت اویل شاهکار یعنی چه

ادامه ی رزیدنت حق میکامیه نه این بازیسازهای دلقکی که تو کپکام هستند. وسلام
با اونو و کوبایاشی و ساساکی و کاواتا و..... نمیشه بازی ساخت.
پ. ن: دو ساعت دیگه میرم دانشگاه. امیدوارم تا بعدظهر خبرهایی ار عنوان جدید میکامی شده باشه. هه هه هه
فکر کنم تو دانشگاه استثنایی ها هستی:laughing:
 
آخرین ویرایش:

emperaturs

کاربر سایت
Aug 1, 2015
886
نام
Joel
از یک ور میخوام هر جور شده DC4 رو عرضه کنن از یک ور مطمئنم قطعا گند میزنن به بازی و تمام خاطرات خوبمون رو پر پر میکنن
امیدوارم یک ریمستر از نسخه های 1 و 2 بدن بیرون



نسل قبلم کپکام هی خراب میکرد این نسلم واقعا من یک بازی ندیدم منو جذب کنه همه تکرار مکررات بوده گرافیکم که چنگی به دل نمیزنه باید منتظر U4 و Gear4 باشیم و دعا کنیم
این نسل ففط یه خوبی داشت اونم برای امثال من که نسل قبل ps3 نداشتیم همه بازیهای خوبش رو ریمستر دادن بیرون وگرنه بخوای حساب کنی برای اونهایی که قبلا ps3 داشتن اگر کنسول نسل جدید رو نخریده باشن چیز زیادی از دست ندادن تازه به نفعشون هم شده چون یحتمل سونی تا آخر سال ps4.5 یا همون ps4k که حرفش هست میده بیرون اونوقت همین چند تا بازی هم که برای ps4 قراره بیاد مثل آنچارتد 4 ریمستر میکنه با کیفیت بالاتر رو کنسول جدیدش

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 

ALBERT WESK3R

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
Gold User
Feb 15, 2016
429
نام
بهزاد
با اونو و کوبایاشی و ساساکی و کاواتا و..... نمیشه بازی ساخت.

این ای پی ها صاحب داره. صاحباشون هم جای دیگند.

اخه کپکام عقل هم نداره وگرنه یکی مثل میکامی راحت میتونه داینوکرایسیس را احیا کنه. همین طور که تو مراسم دریافت مدال افتخار از اکادمی اسپانیا اشاره کرد

پ. ن: دو ساعت دیگه میرم دانشگاه. امیدوارم تا بعدظهر خبرهایی ار عنوان جدید میکامی شده باشه. هه هه هه
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
من منکر مدیریت ضعیف توی کاپکام نمیشم ولی همین کاپکام نسل قبلی کلی بازی خوب عرضه کرد که شاید شماها نخواستین ببینین و یا دیدین فراموش کردین.این جو علیه کاپکام هم دیگه واقعا آزاردهنده شده.SFIV,RE5,DMC4,DmC,Lost planet,Dead Rising,Dragons Dogma بفقط بازی های خوبیه که الان یادم اومد(گرچه شاید صد در صد مطابق میل طرفدارها نبوده باشه بعضیاشون)
مسئله اینه که از نسل هفت به بعد هزینه های ساخت بازی به یکباره سه چهار برابر شده و نمیشه انتظار همون خروجی قبلی از شرکت ها رو داشت.تازه غرب هم رشد خیلی خوبی داشته و این خودش فشار میاره به ناشرهای شرقی.یک زمان Shenmue با 70 میلیون دلار هزینه پرهزینه ترین بازی تاریخ بود برای مدت ها ولی الان یک بازی معمولی AAA همینقدر هزینه برمیداره.کاپکام هم یک ناشر Mid-Size هستش اصطلاحا و باید انتظار را مطابق با اون تنظیم کرد.

در مورد اینکه با اونو و غیره هم میشه بازی ساخت یا نه هم باید بگم چرا نشه؟مگه استعداد بازی سازی یک چیزی هست که فقط بین چند نفر تقسیم کرده باشن؟همین الان مطمئنا بازی ساز های جوانی توی همین شرکت کاپکام هستن که اگه موقعیت بهشون داده بشه میتونن بهتر از معروف ها عمل کنن.مگه 10 سال قبل کسی میازاکی رو میشناخت؟قبل اینکه سوزوکی سگا رو ترک کنه ناگوشی همیشه زیر سایه اش بود ولی مگه بعدش نتونست با تیمش سری یاکوزا رو خلق کنه که همین الان خیلی ها معتقدند Shenmue 3 کارش برای بهتر بودن از یاکوزا خیلی سخته.
 

ALBERT WESK3R

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
Gold User
Feb 15, 2016
429
نام
بهزاد
من منکر مدیریت ضعیف توی کاپکام نمیشم ولی همین کاپکام نسل قبلی کلی بازی خوب عرضه کرد که شاید شماها نخواستین ببینین و یا دیدین فراموش کردین.این جو علیه کاپکام هم دیگه واقعا آزاردهنده شده.SFIV,RE5,DMC4,DmC,Lost planet,Dead Rising,Dragons Dogma بفقط بازی های خوبیه که الان یادم اومد(گرچه شاید صد در صد مطابق میل طرفدارها نبوده باشه بعضیاشون)
مسئله اینه که از نسل هفت به بعد هزینه های ساخت بازی به یکباره سه چهار برابر شده و نمیشه انتظار همون خروجی قبلی از شرکت ها رو داشت.تازه غرب هم رشد خیلی خوبی داشته و این خودش فشار میاره به ناشرهای شرقی.یک زمان Shenmue با 70 میلیون دلار هزینه پرهزینه ترین بازی تاریخ بود برای مدت ها ولی الان یک بازی معمولی AAA همینقدر هزینه برمیداره.کاپکام هم یک ناشر Mid-Size هستش اصطلاحا و باید انتظار را مطابق با اون تنظیم کرد.

در مورد اینکه با اونو و غیره هم میشه بازی ساخت یا نه هم باید بگم چرا نشه؟مگه استعداد بازی سازی یک چیزی هست که فقط بین چند نفر تقسیم کرده باشن؟همین الان مطمئنا بازی ساز های جوانی توی همین شرکت کاپکام هستن که اگه موقعیت بهشون داده بشه میتونن بهتر از معروف ها عمل کنن.مگه 10 سال قبل کسی میازاکی رو میشناخت؟قبل اینکه سوزوکی سگا رو ترک کنه ناگوشی همیشه زیر سایه اش بود ولی مگه بعدش نتونست با تیمش سری یاکوزا رو خلق کنه که همین الان خیلی ها معتقدند Shenmue 3 کارش برای بهتر بودن از یاکوزا خیلی سخته.

اجازه بده تا یک مثال دیگه بزنم. در یک کشوری یک حکومت حکمرانی میکنه. این حکومت تو اکثر زمینه ها بد کار کرده. سال ها بد کار کرده و نتونسته ان ها را بهبود ببخشه.مردم ان کشور بعد از فرصت های فراوانی که به ان حکومت میدم به این نتیجه میرسند که این حکومت نمیتونه خواسته هاشونا براورده کنه یا اگر هم میکنه بد میکنه من معتقدم وقتی یک شرکت یا یک نفر یک کاری را نمیتونه انجام بده چه اصراری هست که انجام بده؟

کپکام نشون داد که نمیتونه. یک سری ای پی ها را که اصلا بلد نیست ازش استفاده کنه ، ان هایی را هم که ادامه داده در بهترین حالت و ارفاق متوسط بوده! ای پی های جدیدش هم به درد عمش میخوره!

اخه دراگون داگما هم شد ای پی؟! یا دد رایزینگ یا لاست پلنت؟ اخه چی هستند اینا؟ اخه کی از این ها حرف میزنه؟ اما چرا بعد این همه سال هنوز دویستداران گیم از داینوکرایسیس حرف میزنند؟ تفاوت هست دیگه!

در رابطه با بازیساز هم اگه اینطور بود که همه ی بازیسازها نابغه میشدند و اسمشون تو لیست برترین های تاریخ بود. همیشه تو هر زمینه ای یک سری ها استثنا و برتر هستند. تو این زمینه افرادی مثل میکامی ، جان کارمک ، میاموتو و.... دیگه پیدا نمیشند.

این ها همه حرف هست. به نظر من رفتن کپکام بهترین گزینه هست. ای پی رزیدنت هم به محض فروپاشی کپکام میره تو بغل پدر یعنی میکامی. ان وقت میتونی بفهمی رزیدنت اویل شاهکار یعنی چه

ادامه ی رزیدنت حق میکامیه نه این بازیسازهای دلقکی که تو کپکام هستند. وسلام
 
  • Like
Reactions: TSUBASA OZORA

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,996
نام
محمد امین
من منکر مدیریت ضعیف توی کاپکام نمیشم ولی همین کاپکام نسل قبلی کلی بازی خوب عرضه کرد که شاید شماها نخواستین ببینین و یا دیدین فراموش کردین.این جو علیه کاپکام هم دیگه واقعا آزاردهنده شده.SFIV,RE5,DMC4,DmC,Lost planet,Dead Rising,Dragons Dogma بفقط بازی های خوبیه که الان یادم اومد(گرچه شاید صد در صد مطابق میل طرفدارها نبوده باشه بعضیاشون)
مسئله اینه که از نسل هفت به بعد هزینه های ساخت بازی به یکباره سه چهار برابر شده و نمیشه انتظار همون خروجی قبلی از شرکت ها رو داشت.تازه غرب هم رشد خیلی خوبی داشته و این خودش فشار میاره به ناشرهای شرقی.یک زمان Shenmue با 70 میلیون دلار هزینه پرهزینه ترین بازی تاریخ بود برای مدت ها ولی الان یک بازی معمولی AAA همینقدر هزینه برمیداره.کاپکام هم یک ناشر Mid-Size هستش اصطلاحا و باید انتظار را مطابق با اون تنظیم کرد.

در مورد اینکه با اونو و غیره هم میشه بازی ساخت یا نه هم باید بگم چرا نشه؟مگه استعداد بازی سازی یک چیزی هست که فقط بین چند نفر تقسیم کرده باشن؟همین الان مطمئنا بازی ساز های جوانی توی همین شرکت کاپکام هستن که اگه موقعیت بهشون داده بشه میتونن بهتر از معروف ها عمل کنن.مگه 10 سال قبل کسی میازاکی رو میشناخت؟قبل اینکه سوزوکی سگا رو ترک کنه ناگوشی همیشه زیر سایه اش بود ولی مگه بعدش نتونست با تیمش سری یاکوزا رو خلق کنه که همین الان خیلی ها معتقدند Shenmue 3 کارش برای بهتر بودن از یاکوزا خیلی سخته.

این بازی های که نام بردی رو همه رو بازی کردم به جزء DMC 4 که اونم انتقاد بهش زیاد میشه به نظر من باقی بازی ها همه یک بازی معمولی بودن و بعضی هاشون هم معمولی رو به ضعیف! ما در مورد کپکامی حرف میزنیم که تمام بازی هاش شاهکار بودن و همه ازش لذت میبردن و کمترین انتقادی هم به بازی هاش نمی شد کپکام یک شرکت ژاپنی بود که تو بازی هاش از المانهای غربی الهام میگرفت و خیلی زود بین هر دو گروه محبوب شد ولی از وقتی که المانهای غربیش بیشتر از سبک ژاپنی بازیش شد روند نزول این شرکت آغاز شد و اولین بازی که به این سمت رفت RE4 بود درسته بازی موفقی بود اما از همون بازی سیاست کپکام تغییر کرد و الانم روز به روز بازی هاش بیشتر شبیه گیم های غربی میشه و فقط میتونه یک سایه از بازی های موفق رو نشون بده
همین DR3 واقعا آدم یک جا های خندش میگیره بازیش کنه
 
  • Like
Reactions: g4m3r

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
Dragon's Dogma, SF IV و RE5 بازی‌های معمولی و ضعیف حساب میشن؟‌ حتی اون DmC که من ازش زیاد خوشم نمیاد هم بازی ضعیفی نیست چه برسه به اونایی که قبلتر گفتم. تازه سهیل سری RE: Revelations هم یادش رفت بگه که هر دو نسخه‌اش خوب بودن و همینطور Marvel Vs Capcom 3 که بخاطر طمع Marvel سر افزایش قیمت لایسانس شخصیت‌هاش ساپورتش بعد از چند ماه قطع شد.

والا با این فرمونی که شما دارید میرید فکر کنم کپکام اگه بهترین بازی دنیا رو هم بسازه باز برای شما بد و ضعیف به نظر بیاد. کپکام اشتباه زیاد داشته و هیچکس منکرشون نمیشه ولی خب اینطوری هم دیگه نیست که هیچ کار درستی نکرده باشن.

الان میاید از Dino, Onimusha, God Hand و بازی‌های قدیمی‌تر کپکام یاد و تعریف می‌کنید ولی این رو نمی‌بینید که نسل قبل در کنار خرابکاری‌های کپکام سر بازی‌های معروفش (مثل RE:‌ ORC, RE6 و ریبوت DMC) بازم عناوین جالب و کوچیکتری مثل Asura's Wrath یا Remember Me هم داشتن. خواهشا هم قبل از اینکه بخواید برید متای این بازی‌ها رو چک کنید اول یه سری به متای همون بازی‌های قدیمیی که دارید ازشون یاد می‌کنید بزنید.

حقیقت اینه که مثل Dragon's Dogma و Asura's Wrath و باقی بازی‌های که اسم بردم، عناوین نسل ششم کپکام هم بی ایراد نبودن ولی خب چون اون زمان هنوز درگیر مسائل متا و جزییات تکنیکی بازی‌ها نشده بودیم، با وجود اشکالات این بازی‌ها بازم ازشون لذت می‌بردیم. حتی همین الان هم خیلیا (از جمله خود من) از بازی‌های مثل AW یا DD لذت می‌برن و این ما هستیم که یکم بیشتر روی بازی‌ها حساس شدیم. این مورد خصوصا در مورد DD خیلی صادقه چون همیشه توی فروم‌های مختلف بحثش هست و بازی تا الان فکر کنم نزدیک 2.5 میلیون نسخه هم فروخته که برای یه IP جدید خیلی خوبه. شک ندارم اگر وضعیت برعکس بود و مثلا جای DD رو با Onimusha و یا Dino رو با AW عوض می‌کردیم، الان اکثریت داشتن از خوبی‌های DD و AW میگفتن و Oni و Dino رو بازی‌های ضعیفی میدونستن.

پ.ن:آزادی پسر از دست حاکم ظالم و بازگشت اون به آغوش گرم پدر مهربان.... موندم اینجا تاپیک بازی‌سنتره یا جشن اکران فیلم جدید شاهرخ خان.
 
آخرین ویرایش:

ALBERT WESK3R

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
Gold User
Feb 15, 2016
429
نام
بهزاد
Asura's Wrath هم یک کپی از گادهند بود!

داینوکرایسیس ضعیف؟! استدلال؟نسل عوض میشد!

دراگون داگما و ریممبر می همان نسل شش هم عرضه میشد بازم زود فراموش میشدن چون چیز خاصی نبودند!

گادهند درسته متاش 75 هست اما من انقدر در موردش خوندم که بگم یکی از بهترین عناوین سبک beat em up هست.

داینوکرایسیس در گیم رنکینگز میانگین امتیاز 84 را داره ولی در متا نسخه اصلی یعنی پلی استیشن ثبت نشده و در عوض نسخه های پی سی یا دریم کست هست که قابل قبول نیست. نسخه اصلی مهم هست

شماره دو متای 86 داره (نسخه پلی استیشن) و تو متا ثبت شده

اگه نسخه اصلی را در نظر نگیریم متای رزیدنت 4 هم باید 75 باشه چون نسخه پی سی همین قدر است. یا متال گیر سالید 1 که متای نسخه پی سیش 83 هست.

این ها همه حرفه. کپکام از از زمانی که میکامی رفت پکید. از هر روزنامه نگار برجسته ای هم میخواهید بپرسید. گفتم ژورنالیست برجسته نه هر کی یک تگ بهش دادند!

نمونه بارز اقای سید طه رسولی یا رضا چشمی.

اره کپکام یکی از بی خاصیت ترین شرکت هاست. من هیچی از این شرکت تو این دو نسل ندیدم!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر