شایعه کوچک‌تر شدن مقیاس بازی مولتی پلیر The Last of Us توسط سونی

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
به گزارش منابع بلومبرگ، مقیاس تیم توسعه پروژه مولتی پلیر The Last of Us به‌طور قابل توجهی کوچک‌تر شده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی مولتی پلیر The Last of Us

پروژه مولتی پلیر The Last of Us برای مدتی طولانی در دست ساخت بوده و در حالی که بسیاری از طرفداران انتظار داشتند تا در شوکیس روز گذشته پلی استیشن بالاخره شاهد انتشار اولین تریلر آن باشند، این اتفاق رخ نداد. اکنون جیسون شرایر از بلومبرگ گزارش داده که پس از انجام شدن یک ارزیابی، مقیاس تیمی که مشغول کار بر روی این پروژه بوده کوچک‌تر شده است.

گفته شده تعداد زیادی از اعضای توسعه‌دهنده این بازی مولتی پلیر، دیگر بر روی آن کار نمی‌کنند و بجای آن به پروژه‌های دیگری در استودیوی Naughty Dog منتقل شده‌اند. البته گزارش بلومبرگ به این موضوع اشاره دارد که بازی مولتی پلیر The Last of Us همچنان کنسل نشده و در حالی که تیم کوچکی در حال کار بر روی آن است، سونی مراحل ارزیابی مجدد این پروژه را طی می‌کند.

در همین حال، حساب رسمی ناتی داگ نیز با انتشار یک بیانیه اعلام کرده که بازی مولتی پلیر The Last of Us هنوز هم در دست ساخت است، اما تیم توسعه‌دهنده به زمان بیشتری احتیاج دارد: «می‌دانیم که بسیاری از شما منتظر بودید تا درباره بازی مولتی پلیر The Last of Us بشنوید. ما شدیدا به آنچه که تیم ما تاکنون انجام داده افتخار می‌کنیم، اما با ادامه یافتن توسعه، متوجه شدیم که بهترین تصمیم برای بازی این است که زمان بیشتری را به آن اختصاص دهیم.»

این استودیو همچنین باری دیگر تأیید کرده که چند پروژه مختلف، از جمله یک بازی تک‌نفره جدید را در دست ساخت دارد و به‌زودی اطلاعات بیشتری را به اشتراک می‌گذارد.

طی چند وقت اخیر، سرمایه‌گذاری سونی بر روی عناوین GaaS یا «بازی به عنوان سرویس» افزایش قابل توجهی داشته است. به‌دنبال این افزایش سرمایه‌گذاری، سونی از استودیوی بانجی خواسته تا چنین عناوینی که توسط استودیوهای پلی استیشن در دست ساخت هستند را ارزیابی کند. به گفته منابع بلومبرگ، استودیوی بانجی توانایی بازی مولتی پلیر The Last of Us برای درگیر کردن بازیکنان در درازمدت را سوال‌برانگیز دانسته و همین موضوع، باعث بازبینی پروژه شده است.

ناتی داگ پیش از این قصد داشت تا در سال 2020 بازی The Last of Us Part 2 را همراه با یک حالت مولتی پلیر عرضه کند، اما بلندپروازی بخش مولتی پلیر باعث شد تا تیم سازنده تصمیم به عرضه آن به عنوان یک بازی جداگانه بگیرد. در حال حاضر اطلاعات چندانی جز تعدادی کانسپت آرت از این پروژه در دسترس نیست و باید دید سونی و ناتی داگ چه زمانی تصمیم می‌گیرند تا آن را به‌طور کامل رونمایی کنند.
 
با اینکه ناتی داگ محبوبترین و مورد احترام ترین استودیو بازی سازی از نظرم هست ولی بنظرم اینکه این عنوان با مشکل مواجه شده باعث خوشحالیم شد.
ناتی داگ متخصص بی چون و چرای بازی های داستانی و تک نفره هست و بجز راک استار هیچ شرکتی نمیتونه در این سطح کیفیت و وسواس رو به اجرا بزاره.
اما بازی های آنلاین صرفاً به دلیل کیفیت بالا موفق نمیشن و شانس و یک سری موارد کلیدی دیگه که میتونن ربطی به گرافیک و جزئیات نداشته باشن در موفقیت یک اثر نقش بیشتری داشته باشند.
یکی از این موارد پیشتیبانی مداوم و طولانی مدت هست که اصلاً دوست ندارم استعدادهای ناتی داگ بجای اینکه هر چهار سال یکبار فیزیک،گرافیک و ... رو تو صنعت جلو ببرن بشینن و اسکین های مختلف برای شخصیت ها بسازن.
هرچند ساخت بازی ها آنلاین به هیچ وجه ساده نیست و به قول گفتنی هرکه را بحر کاری ساختن.
سونی به بانجی برای این موارد رجوع کنه بهتره و بزاره ناتی داگ برای ما پیرمردها باقی بمونه.
اگرچه از نظر من، اگه سونی تونسته تا این اندازه فروش کنسول داشته باشه عمده موفقیتش بخاطر وجود خاطره خوش و سابقه درخشان کریتوس،جوئل،نیتن دریک و چند تا شخصیت خاص دیگه است که آدم مجبور به خرید پلی استیشن میشه و در کنار یک بار خرید گاد او وار، چند تا عنوان دیگه رو هم تجربه میکنه و این وسط سود رو سونی میبره.
 
با اینکه ناتی داگ محبوبترین و مورد احترام ترین استودیو بازی سازی از نظرم هست ولی بنظرم اینکه این عنوان با مشکل مواجه شده باعث خوشحالیم شد.
ناتی داگ متخصص بی چون و چرای بازی های داستانی و تک نفره هست و بجز راک استار هیچ شرکتی نمیتونه در این سطح کیفیت و وسواس رو به اجرا بزاره.
اما بازی های آنلاین صرفاً به دلیل کیفیت بالا موفق نمیشن و شانس و یک سری موارد کلیدی دیگه که میتونن ربطی به گرافیک و جزئیات نداشته باشن در موفقیت یک اثر نقش بیشتری داشته باشند.
یکی از این موارد پیشتیبانی مداوم و طولانی مدت هست که اصلاً دوست ندارم استعدادهای ناتی داگ بجای اینکه هر چهار سال یکبار فیزیک،گرافیک و ... رو تو صنعت جلو ببرن بشینن و اسکین های مختلف برای شخصیت ها بسازن.
هرچند ساخت بازی ها آنلاین به هیچ وجه ساده نیست و به قول گفتنی هرکه را بحر کاری ساختن.
سونی به بانجی برای این موارد رجوع کنه بهتره و بزاره ناتی داگ برای ما پیرمردها باقی بمونه.
اگرچه از نظر من، اگه سونی تونسته تا این اندازه فروش کنسول داشته باشه عمده موفقیتش بخاطر وجود خاطره خوش و سابقه درخشان کریتوس،جوئل،نیتن دریک و چند تا شخصیت خاص دیگه است که آدم مجبور به خرید پلی استیشن میشه و در کنار یک بار خرید گاد او وار، چند تا عنوان دیگه رو هم تجربه میکنه و این وسط سود رو سونی میبره.
طبق بیانیه ای که ناتی داگ داده، بازی به مشکلی نخورده، فقط اعلام کردن که به مدت بیشتری برای ارائه نیاز دارن. شاید برای اینکه قسمت های خاصی از بازی فقط موندن تا تکیل شه تیم رو کوچیک کردن.
در مورد بانجی هم باید اشاره کرد که توی تمام پروژه های انلاینشون با استودیوهای مختلف سونی همکاری میکنن. دلیل خرید بانجی هم همین بوده در واقع...
احتمالا پیشنهاداتی از طرف بانجی به ناتی شده که دارن اونارو اعمال میکنن.

چیزی که مهمه اینه که ناتی داگ هیچوقت وقتشو برای انتشار زباله هدر نمیده و میشه گفت قابل اعتماد ترین استودیوی سونیه. پس خیالمون باید از کیفیت محصول راحت باشه. پروژه اصلی ناتی داگ هم یه آی پی جدید داستانیه که دارن روش کار میکنن
 
  • Like
Reactions: Destro and s.snake2
احتمالا پیشنهاداتی از طرف بانجی به ناتی شده که دارن اونارو اعمال میکنن.
بانجی شاید پیشنهاداتی رو هم ارائه داده باشه، ولی چیزی که بلومبرگ میگه اینه که ایشون اساسا توانایی ناتی داگ یا حداقل چیزی که ساختن رو برای حفظ درازمدت پلیرها زیر سوال برده. :D
 
بانجی شاید پیشنهاداتی رو هم ارائه داده باشه، ولی چیزی که بلومبرگ میگه اینه که ایشون اساسا توانایی ناتی داگ یا حداقل چیزی که ساختن رو برای حفظ درازمدت پلیرها زیر سوال برده.
من ترجیح میدم به حرف خود ناتی داگ اعتماد کنم تا اینکه شرایر چی میگه...
 
  • Smile
Reactions: Eli2000
من ترجیح میدم به حرف خود ناتی داگ اعتماد کنم تا اینکه شرایر چی میگه...
منم خیلی از شرایر خوشم نمیاد ولی متاسفانه ایشون حداقل در زمینه ناتی داگ حرفاش درست در میاد.
سر ریمیک تلو هم ایشون دو سال قبلتر همه چیو لو داد خیلیامون باور نکردیم ولی نعل به نعل حرفاش درست بود.
متاسفانه گند زدن به عصمت پلی استیشن حتی در سطح ناتی داگ پرقدرت ادامه داره.
نمی دونم این جیمبو چه بلایی بود و از کجا بر سر فن بیس سونی خراب شد.
 
به نظر من ، احتمال میدم به خاطر نداشتن رنک تو بازی شاید این حرفو زده که برای مدت طولانی نمی تونه بازیکن رو درگیر کنه...الان اکثر بازیهای انلاین بزرگ رنک دارن و یکی از علت های بزرگ موندن پلیرها بعد از چندین سال تو یک بازی انلاین همین وجود رنک هست...بازی آنلاینی که رنک نداشته باشه به احتمال زیاد بعد از یک مدت پلیرهاش به شدت ریزش میکنه ..چون انگیزه ای برای ادامه دادن نداره..البته همه اینجوری نیستن.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Natural Killer
سه چهار سال از عرضه خود بازی گذشته. هنوز که هنوزه فقط یه کانسپت ارت نشون دادن.
اصلا چه اصراری هست یه استدیو که کارش عرضه بازی داستان محوره رو مجبور کنی بازی لایو سرویس عرضه کنه؟
در حد یه بخش مولتی پلیر ساده نگه می داشتن همه خوشحال تر بودن.
الان احتمالا فشار خیلی زیاده که بازی بتونه لایو سرویس باشه و در بلندمدت بتونه درآمد زایی خودش رو حفظ کنه که خب وقت و انرژی زیادی از ناتی داگ می گیره.

سونی قشنگ داره مسیر یوبی سافت رو ادامه میده. ده تا بازی گس بسازیم بلکم یکیش جواب بده.
 
تنها چیزی که در تاریخ مولتی نمیخواست لسته - جهان بازی های سینگل پلیر اتمسفریک وقتی مولتی توشون درمیارن برای من غیر قابل تحمله . هیچ نیازی نیست که در دنیای این بازی اونلاین دربیاریم میتونست یک ددنیای دیگه باشه . دقیقا مسیر مسیر یوبی سافته به قول دوستمون .
 
  • Smile
Reactions: milad2mars
تنها چیزی که در تاریخ مولتی نمیخواست لسته - جهان بازی های سینگل پلیر اتمسفریک وقتی مولتی توشون درمیارن برای من غیر قابل تحمله . هیچ نیازی نیست که در دنیای این بازی اونلاین دربیاریم میتونست یک ددنیای دیگه باشه . دقیقا مسیر مسیر یوبی سافته به قول دوستمون .
اینا دنبال ساخت یه بازی گس از لست آو آسن که چندین سال براشون ماشین چاپ پول باشه چون در حالت عادی هر 6 7 سال دارن یه بازی میسازن، میخوان بازدهی بالا بره! قطعا چیزی که دارن میسازن سالها ساپورت قراره بشه. از طرفی هم فک نکنم ربطی به داستان بازی اصلی داشته باشه
 
  • Like
Reactions: cameronx65
از همون اول اگه یه مولتی درست مثل نسخه ۱ میدادن بهتر بود همه هم دوست داشتن.
بحث خوب بودن مولتی نیست.
بحث پول ساز بودنش هست و اینکه بتونه حداقل 10 سال ملت رو توی اون بازی نگه داره. چیزی مث fortnite, apex و ...
که ظاهرا طبق استانداردای بانجی، اینی که ناتی داگ ساخته این ویژگیا رو نداشته.
مولتی لست 1 واقعا خوب بود، ولی بخاطر اینکه بخشی از بازیه پولی بود و توی بازی پولی نمیشه سیستم بتل پس پیاده کرد، اون فرمول جواب نمیده. آپدیت و انتشار طولانی مدت محتوا هم وابسته به پول ساز بودن بازی هست.
 
بانجی شاید پیشنهاداتی رو هم ارائه داده باشه، ولی چیزی که بلومبرگ میگه اینه که ایشون اساسا توانایی ناتی داگ یا حداقل چیزی که ساختن رو برای حفظ درازمدت پلیرها زیر سوال برده. :D
اصولا نمیشه به چیزایی که شرایر راجع به ناتی داگ میگه اعتماد کرد...
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
اصولا نمیشه به چیزایی که شرایر راجع به ناتی داگ میگه اعتماد کرد...
متاسفانه Jason Schreier بگه ماست سیاهه باید قبول کرد.

همینکه نیم ساعت قبل پابلیش کردن مقاله این شخص، ناتی داگ میاد بیانیه میده نشون میده همه حرفاش درسته.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or