خبر رسمی کونامی: هیدئو کوجیما در ساخت ریمیک بازی Metal Gear Solid 3 نقشی ندارد

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
کونامی ضمن انتشار جزئیات اندکی از ساخت بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater، تأیید کرده که هیدئو کوجیما در روند توسعه این ریمیک نقشی ندارد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Metal Gear Solid: Delta Snake Eater

پس از شنیدن چندین شایعه و گمانه‌زنی، شرکت Konami مدتی پیش بالاخره از ریمیک بازی The Metal Gear Solid 3: Snake Eater رونمایی کرد. اکنون یکی از سخنگویان کونامی در صحبت‌های خود با IGN، تأیید کرده که هیدئو کوجیما، خالق سری متال گیر و یوجی شینکاوا، کارگردان هنری سری در ساخت نسخه ریمیک بازی دخیل نیستند.

کونامی گفته: «آن‌ها در ساخت بازی نقشی ندارند. با این‌حال، تیم توسعه برای ساخت ریمیک و سایر پورت‌ها (Metal Gear Solid: Master Collection) سخت تلاش خواهد کرد تا بازیکنان بیشتری در سراسر دنیا، بر روی چندین پلتفرم از این عناوین لذت ببرند.»

چه تیمی در حال ساخت ریمیک است؟​

کونامی تأیید کرده که توسعه‌دهندگان داخلی کونامی که در ساخت بازی‌های پیشین سری متال گیر نیز نقش داشتند، سازندگان اصلی این ریمیک محسوب می‌شوند. همینطور استودیوی Virtuos که سابقه کار بر روی سایر بازی‌های متال گیر را در کارنامه خود دارد، به توسعه Metal Gear Solid Delta: Snake Eater کمک می‌کند. پیش از معرفی رسمی بازی نیز شایعاتی در خصوص توسعه یافتن این ریمیک توسط Virtuos شنیده می‌شد، استودیویی که پیش از این بر روی بازی‌هایی مانند آنچارتد 4 و ریمستر دارک سولز کار کرده بود.

در ادامه کونامی در خصوص علت انتخاب شماره سوم سری برای بازسازی توضیح داد: «ما Metal Gear Solid 3: Snake Eater را انتخاب کردیم چرا که تولد بیگ باس (نیکد اسنیک) را به تصویر می‌کشد، چیزی که نقطه شروع سری متال گیر محسوب می‌شود. علت دیگر آن نیز این است که طرفداران بسیاری برای مدت طولانی درخواست بازسازی شدن نسخه سوم بازی را از ما داشته‌اند.»

در پایان، کونامی احتمال ریمیک شدن سایر بازی‌های سری را رد نکرد. کمپانی ژاپنی گفته که بر اساس خواسته بازیکن‌ها، ریمیک شدن نسخه‌های قدیمی‌تر سری را نیز در نظر می‌گیرد. بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater در زمان نامشخصی برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس |اس منتشر خواهد شد.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,936
مگه دیگه خواب امثال کوجیما و شینکاوا رو ببینن تو شرکت شخمیشون
نهایت دو سال دیگه هم ایشالا با شکست این ریمیک و سایلنت هیلهای شخمی که داره میسازه کلا این ای پیها رو‌ میفروشه و راحت میشیم😃
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,362
نام
مــاکــان
مگه دیگه خواب امثال کوجیما و شینکاوا رو ببینن تو شرکت شخمیشون
نهایت دو سال دیگه هم ایشالا با شکست این ریمیک و سایلنت هیلهای شخمی که داره میسازه کلا این ای پیها رو‌ میفروشه و راحت میشیم😃
من قبلا تو یکی از تاپیکها گفتم کونامی واقعا اگه آدم درستش رو پیدا کرده باشه میشه نبود کوجیما رو توجیه کرد.
ولی واقعا هیچجوره نمیشه بدون طراحی شخصیتهای شینکاوا نسخه جدیدی از متال گیر رو متصور بود.

خود کوجیما هم بدون استاد ساخت متال گیر براش قفله چه برسه به این گمنامهایی که الان سر پروژن.
====================
حالا این ریمیکه و همه طراحی شخصیتها ، داستان و... که نیاز دارن وجود داره.
ولی اگه بخوان فردا نسخه جدیدی بسازن اونهم بدون یک شخص کلیدی که درک درستی از دنیا و شخصیتهاش داشته باشه باید منتظر فاجعه بود.

این بی خبری و مانور ندادن روی شخصیتهای کلیدی تو تیم سازنده واقعا اصلا خوب نیست.
اینها برای سایلنت هیل ریمیک حتی روی آهنگساز اصلی مانور دادن.
یکی دو نفر کلیدی دیگه از تیم سایلنت رو آوردن که حداقل تو یک ویدئو به مردم نشون بدن که دارن با حساسیت این کار رو انجام میدن ، گرچه که تو ساخت بازی تاثیر مستقیم ندارن.

البته هنوز زمان زیادی دارن که این کار رو انجام بدن ولی برای MGS واقعا امیدوارم این حرکت نمایشی نباشه.
اینکه بگن فلانی هست و فقط مشاوره میده یا نظارت میکنه و فلان...
از این نظر بلوبر با سایلنت هیل ریمیک خیلی خیلی کار آسونتری داره تا تیم داخلی+ویرچوس که سر پروژن.
 
آخرین ویرایش:

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,936
من قبلا تو یکی از تاپیکها گفتم کونامی واقعا اگه آدم درستش رو پیدا کرده باشه میشه نبود کوجیما رو توجیه کرد.
ولی واقعا هیچجوره نمیشه بدون طراحی شخصیتهای شینکاوا نسخه جدیدی از متال گیر رو متصور بود.

خود کوجیما هم بدون استاد ساخت متال گیر براش قفله چه برسه به این گمنامهایی که الان سر پروژن.
====================
حالا این ریمیکه و همه طراحی شخصیتها ، داستان و... که نیاز دارن وجود داره.
ولی اگه بخوان فردا نسخه جدیدی بسازن اونهم بدون یک شخص کلیدی که درک درستی از دنیا و شخصیتهاش داشته باشه باید منتظر فاجعه بود.

این بی خبری و مانور ندادن روی شخصیتهای کلیدی تو تیم سازنده واقعا اصلا خوب نیست.
اینها برای سایلنت هیل ریمیک حتی روی آهنگساز اصلی مانور دادن.
یکی دو نفر کلیدی دیگه از تیم سایلنت رو آوردن که حداقل تو یک ویدئو به مردم نشون بدن که دارن با حساسیت این کار رو انجام میدن ، گرچه که تو ساخت بازی تاثیر مستقیم ندارن.

البته هنوز زمان زیادی دارن که این کار رو انجام بدن ولی برای MGS واقعا امیدوارم این حرکت نمایشی نباشه.
اینکه بگن فلانی هست و فقط مشاوره میده یا نظارت میکنه و فلان...
از این نظر بلوبر با سایلنت هیل ریمیک خیلی خیلی کار آسونتری داره تا تیم داخلی+ویرچوس که سر پروژن.
آدم درست تو خود اون شرکت نمیمونه اوناییم که موندن مشکل روحی دارن چون همه شون انواع و اقسام محدودیت و تحقیر و مجازات رو با خفت تحمل کردن طبق گزارشات:D مجازاتهایی مثل سوپوری تو مجتمعهای تفریحی کونامی و... البته سوای یکی دو نفر مثل یامائوکا
این استدیوها هم که بهشون این سایلنت هیل ها و ریمیک MGS3 رو داده واضحا عددی نیستن تو خوشبینانه ترین حالت شک ندارم متای چیزی که اینا بسازن از ۷۰ بالاتر نمیره. اومدن صرفا برای رزومه سازی و شناخته شدن، تا دیروز کی بلوبر و ویرتوس میشناخت؟ دموی اون یکی سایلنت هیل استریم (اسم سازنده بزرگش یادم نمیمونه نمیدونم چرا🤣) هم به هر چی شبیه بود جز سایلنت هیل. درست مثل سایلنت هیل ۲ ریمیک که اصلا حس ارجینال رو القا نمیکرد.

پ.ن: با اجازه تاپیک رو بوکمارک میکنم نمرات هر کدوم از این زباله ها اومد یکم در خدمت دوستان کوجیما هیتر باشم:D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,765
نام
مراد حلیمی
خیلی فن متال گیر نیستم و حال نمی کنم باهاش، ولی اگر بلایی که کونامی با سایلنت هیل جدید داره سر من و امثال من که طرفدارشیم میاره سر متال گیر هم بیاره، باید گفت ای کاش اصن سراغ این دو تا ip نمی رفتن و اجازه میدادن همونطر که جاودانه هستن جاودانه هم میموندن.
سایلنت هیل های جدید شبیه هر چی هست جز سایلنت هیل.

تا حالا این همه محتوای چرت یه جا ندیده بودم که کونامی تحویل مون داد

.
 
آخرین ویرایش:

Dante _Sparda

کاربر سایت
Jul 18, 2009
575
آدم درست تو خود اون شرکت نمیمونه اوناییم که موندن مشکل روحی دارن چون همه شون انواع و اقسام محدودیت و تحقیر و مجازات رو با خفت تحمل کردن طبق گزارشات:D مجازاتهایی مثل سوپوری تو مجتمعهای تفریحی کونامی و... البته سوای یکی دو نفر مثل یامائوکا
این استدیوها هم که بهشون این سایلنت هیل ها و ریمیک MGS3 رو داده واضحا عددی نیستن تو خوشبینانه ترین حالت شک ندارم متای چیزی که اینا بسازن از ۷۰ بالاتر نمیره. اومدن صرفا برای رزومه سازی و شناخته شدن، تا دیروز کی بلوبر و ویرتوس میشناخت؟ دموی اون یکی سایلنت هیل استریم (اسم سازنده بزرگش یادم نمیمونه نمیدونم چرا🤣) هم به هر چی شبیه بود جز سایلنت هیل. درست مثل سایلنت هیل ۲ ریمیک که اصلا حس ارجینال رو القا نمیکرد.

پ.ن: با اجازه تاپیک رو بوکمارک میکنم نمرات هر کدوم از این زباله ها اومد یکم در خدمت دوستان کوجیما هیتر باشم:D
احتمالا اگه کوجیما دخالت داشت شاید با توجه به داستان mgs v اضافاتی در ریمیک داشتیم
(اگه اشتباه نکنم اسکول فیس به ونوم میگه در طول ماموریت mgs3 بیگ باس پشتیبانی میکرده)
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,563
از اونجایی که گفتن داستان همونه و حتی صداها رو هم دوباره ضبط نکردن نقش داشتن کوجیما اهمیتی نداره
البته هنوز باید دید که تیکه ای از صدا رو کات یا محتویات دیگه ای رو حذف کردن یا نه و اینکه بازی Facial Capture داره یا نه, اما در کل اگه فقط همینجوریم به عنوان تهیه کننده میاوردنش ضرر نمیکردن.

و اما یه مشکل دیگه اینه که اسم کوجیما روی بازی نیست, هرچی که باشه سری رو خلق کرده
دست کم باید اسمش روش باشه, اینکاری که میکنن واقعا یکی از کثیف ترین ایرادات صنعت گیم, اینکه بازی ساز رو به بزرگی فیلم ساز و نویسنده نمیدونن.
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
خیلی فن متال گیر نیستم و حال نمی کنم باهاش، ولی اگر بلایی که کونامی با سایلنت هیل جدید داره سر من و امثال من که طرفدارشیم میاره سر متال گیر هم بیاره، باید گفت ای کاش اصن سراغ این دو تا ip نمی رفتن و اجازه میدادن همونطر که جاودانه هستن جاودانه هم میموندن.
سایلنت هیل های جدید شبیه هر چی هست جز سایلنت هیل.

تا حالا این همه محتوای چرت یه جا ندیده بودم که کونامی تحویل مون داد

.

گمونم فقط میشه به Silent Hill P امید داشت...
من ک شدیدا بهش امید دارم...
مخصوصا تم و تایم لاین قدیمی ِ ژاپن هست...
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,362
نام
مــاکــان
از اونجایی که گفتن داستان همونه و حتی صداها رو هم دوباره ضبط نکردن نقش داشتن کوجیما اهمیتی نداره
البته هنوز باید دید که تیکه ای از صدا رو کات یا محتویات دیگه ای رو حذف کردن یا نه و اینکه بازی Facial Capture داره یا نه, اما در کل اگه فقط همینجوریم به عنوان تهیه کننده میاوردنش ضرر نمیکردن.
پس شما Twin Snakes رو بازی نکردی که ببینی کارگردانی ، زوایای دوربین و تدوین بد حین سینماتیکهای بازی و گیم پلی چطور روی زبان بازی تاثیر گذاشته بود.
البته اونجا صداگذاریها دوباره انجام شده بود که طرفدارها و هیترهای خودش هم داره.

برای همین میگم حضور یک نفر از تیم اصلی یا کسی که DNA این بازی با دنیا و شخصیتهاش تو خونش باشه برای تیم سازنده و خروجی بازی حیاتیه.
حالا حضور خود کوجیما که بماند.
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,563
پس شما Twin Snakes رو بازی نکردی که ببینی کارگردانی ، زوایای دوربین و تدوین بد حین سینماتیکهای بازی و گیم پلی چطور روی زبان بازی تاثیر گذاشته بود.
البته اونجا صداگذاریها دوباره انجام شده بود که طرفدارها و هیترهای خودش هم داره.

برای همین میگم حضور یک نفر از تیم اصلی یا کسی که DNA این بازی با دنیا و شخصیتهاش تو خونش باشه برای تیم سازنده و خروجی بازی حیاتیه.
حالا حضور خود کوجیما که بماند.
اتفاقا بازیش کردم, همون 5 دقیقه اول هم گذاشتمش کنار و رفتم سراغ نسخه اصلی از بس که بد بود :D.

اینی که شما گقتی فرق داره, وقتی کونامی صداگذاری دوباره رو انجام نداده حقیقتا به کات سین ها هم دست نزده, یعنی در واقع کات سین ها مال همون نسخه اصلی و کارگردانی شده کوجیما ان, فقط به Facial Capture نیاز دارن که اگه نزارن بد میشه.
در کل از نظر داستانی تا اینجا چیزی نیست که عوضش کرده باشن, گیم پلی رو هم باید دید و بنظرم تا الان اتمسفر و گرافیک اصلا بد نبود با اینکه رنگ سبز محیط نسخه اصلی رو حفظ نکرده بود.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,936
گمونم فقط میشه به Silent Hill P امید داشت...
من ک شدیدا بهش امید دارم...
مخصوصا تم و تایم لاین قدیمی ِ ژاپن هست...
Did you mean Silent Hills P.T? :D
اون فکر کنم اف بود نه پی... اونم یه فاجعه مثل بقیه بازیهای اخیر کونامی میشه شک نکن
امید PT بود که کونامی ازمون گرفت.
انصافا یکی مثل شما با این سابقه باید قاعدتا از اینا قطع امید کرده باشه:|
ست کم باید اسمش روش باشه, اینکاری که میکنن واقعا یکی از کثیف ترین ایرادات صنعت گیم, اینکه بازی ساز رو به بزرگی فیلم ساز و نویسنده نمیدونن.
فکر کنم از کوجیما خاطره بد دارن:D کلا این کونامی شرکت خانوادگیه و تو کار قمار اینام هستن بیشتر به یاکوزا میخورن چه بسا باشن...
=====
پ.ن: کامنتای این تاپیک و تاپیک های مشابه رو مرور کردم تک و توک کامنتهای افراد ضد کوجیما... واقعا نفرت مثل تعصب خیلی میتونه خطرناک باشه
البته منظورم کامنتهای چند ساعت اخیر که چند نمونه کوت زدم از دوستان هم نیست
مورد هست تو سایت مقاله های بلند از بازیهای دیگه مینویسه میگه کوجیما حساب نیست!!!
=====
پ.ن2: دارم MGS V رو میرم
کم کم دارم باهاش ارتباط برقرار میکنم اگه تمومش کنم میرم پیس واکر هم تموم میکنم. فکر کنم سر این دو تا زیاد سخت گرفته بودم میخواستم مرحله ترکوندن تانک و کامیون هم آلارم نزنم:D
توجه کوجیما به مواردی مثل زبان تو بازجویی سربازها واقعا فوق العاده س. فکر زبان سفیدپوستهایی که تو افریقان هم کرده. من نمیدونم آدم چقدر میتونه نفرت بیجا داشته باشه از کسی:D نمیدونم البته شاید همون جریان خاطره بد...:D
 

cameronx65

کاربر سایت
Jun 12, 2023
357
پس فاتحه اش خونده است - مثل اینکه بگیم سولز است ولی میازاکی نقشی نداره یا ترمیناتور بعد کامرون نقشی نداره یا جونزه بعد اسپیلبرگ نیستش!
اینا همه اتفاق افتاد سولز 2 ضعیف بود- ترمیناتور هات همه اشغال بودن بعد از 2 که بهترین اکشن علمی تخیلی تاریخه - جونز بدون استیوی هم که فاتحه اش خونده شد .
 
  • Like
Reactions: Bhador_a

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
پس فاتحه اش خونده است - مثل اینکه بگیم سولز است ولی میازاکی نقشی نداره یا ترمیناتور بعد کامرون نقشی نداره یا جونزه بعد اسپیلبرگ نیستش!
اینا همه اتفاق افتاد سولز 2 ضعیف بود- ترمیناتور هات همه اشغال بودن بعد از 2 که بهترین اکشن علمی تخیلی تاریخه - جونز بدون استیوی هم که فاتحه اش خونده شد .
Demon Souls رو البته Bluepoint بدون دخالت میازاکی ریمیک کرد.
RE4 هم Capcom بدون دخالت میکامی ریمیک کرد. :D
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر