کوجیما از تجربیات PT و ساخت بازی جدیدی در سبک ترسناک می‌گوید

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
بعد از عرضه Death Stranding در اواخر سال گذشته، حال بنظر می‌رسد کارگردان این عنوان یعنی هیدئو کوجیما، ایده‌هایی برای ساخت یک بازی جدید “انقلابی” در سبک ترسناک را در ذهن دارد.

Hideo-Kojima.jpg


در حاشیه مراسم BAFTA آقای هیدئو کوجیما طی مصاحبه‌ای گفت: ” دموی PT در حد یک آزمایش باقی ماند، اما دوست دارم که روی یک بازی ترسناک دیگر کار کنم.” کوجیما ادامه داد: ” می‌خواهم روی عنوانی کار کنم که از روش‌های جدید و انقلابی برای خلق ترس استفاده کند، بازی‌ای که حسابی مخاطبان را بترساند!”

این بازیساز ژاپنی در ادامه در مورد PT و دلایل ترسناک بودن آن صحبت کرد: “PT یک تجربه خاص بود. ریشته اصلی ترس انسان، ناشناخته‌ها است. تولید PT یک آزمایش برای برانگیختن این واکنش و احساس طبیعی بود. بنابراین، بازخوردها همانگونه بود که انتظار داشتیم، PT به عنوان تیزر یک موفقیت عالی به حساب می‌آید. این عنوان یک دموی مرموز، ساخته شده توسط یک سازنده نامعلوم بود که بدون اطلاعات یا معرفی خاصی منتشر شد و از تکنیک ناشناخته بودن استفاده کرد. از آنجایی که ما یکبار این کار را انجام داده‌ایم، نمی‌توانیم مجددا آن را تکرار کنیم.”

بعد از کنسل شدن ساخت بازی Silent Hills و تلاش ناموفق برای ساخت آن، بنظر می‌رسد استودیو Kojima Productions که حالا تبدیل به یک استودیوی مستقل شده، می‌خواهد دوباره شانس خود را برای خلق اثری در سبک ترسناک امتحان کند.

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
به سونی چه مربوطه خودش خراب کرد

ربطش به سونی این بود که باید یک بازی با پروداکشن ولیو بالا میساخت که همگام با جریان اصلی فرست پارتی های سونی هم باشه! و نتیجه شد این آش شلم شورا

اگر اون زمان کمپانی ای مثل اپیک بود که الان اوئدا رو داره پشتیبانی میکنه، کوجیما هم پشتیبانی میکرد به نظرم دث استرندینگ در نهایت یک بازی کوتاه و جمع جور تر میشد و در عین حال منسجم تر
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
ربطش به سونی این بود که باید یک بازی با پروداکشن ولیو بالا میساخت که همگام با جریان اصلی فرست پارتی های سونی هم باشه! و نتیجه شد این آش شلم شورا

اگر اون زمان کمپانی ای مثل اپیک بود که الان اوئدا رو داره پشتیبانی میکنه، کوجیما هم پشتیبانی میکرد به نظرم دث استرندینگ در نهایت یک بازی کوتاه و جمع جور تر میشد و در عین حال منسجم تر
تا دیروز مشکل فقط تبلیغات سونی بود الان که بحث بین کنسول ها بالاگرفته از رو زور سونی آش شلم شوربا درست کرده؟:D

تنها اشتباهی که کوجیما کرد تو این چند سال این بود که موافقت کرد این بازی رو انحصاری بسازه که الان فن بوی های دو طرف با هر دلیل چرت و مسخره ای بخوان بهره ببرن از وضعیت این بازی
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
تا دیروز مشکل فقط تبلیغات سونی بود الان که بحث بین کنسول ها بالاگرفته از رو زور سونی آش شلم شوربا درست کرده؟:D

تنها اشتباهی که کوجیما کرد تو این چند سال این بود که موافقت کرد این بازی رو انحصاری بسازه که الان فن بوی های دو طرف با هر دلیل چرت و مسخره ای بخوان بهره ببرن از وضعیت این بازی

اینکه شما سریع بحث رو به کنسول وارز تبدیل میکنی نا امید کننده است! من هنوز که هنوزه دث استرندینگ رو کامل تجربه نکردم و حالا حالا ها نخواهم کرد و اصلا از من یک کامنت نمیتونی پیدا کنی که بازی رو ترول کرده باشم یا نه برعکس

وقتی داری برای یک کمپانی پلتفرم هولدر بازی میسازی نمیتونی به توقعاتی که از بازیهای بلاک باسترش داره بی تفاوت باشی

کوجیما باید بازی شو مستقل میساخت، کوتاه تر، تدوین سخت تری اعمال میکرد، از پرچمداری برند پلی استیش در سال 2019 فرار میکرد، اینقدر به بند دث نمیچسبودند که تمام و کمال از امکانات فرست پارتیهای سونی استفاده کرده و غیره ...
 
  • Like
Reactions: g4mer

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
اینکه شما سریع بحث رو به کنسول وارز تبدیل میکنی نا امید کننده است! من هنوز که هنوزه دث استرندینگ رو کامل تجربه نکردم و حالا حالا ها نخواهم کرد و اصلا از من یک کامنت نمیتونی پیدا کنی که بازی رو ترول کرده باشم یا نه برعکس

وقتی داری برای یک کمپانی پلتفرم هولدر بازی میسازی نمیتونی به توقعاتی که از بازیهای بلاک باسترش داره بی تفاوت باشی

کوجیما باید بازی شو مستقل میساخت، کوتاه تر، تدوین سخت تری اعمال میکرد، از پرچمداری برند پلی استیش در سال 2019 فرار میکرد، اینقدر به بند دث نمیچسبودند که تمام و کمال از امکانات فرست پارتیهای سونی استفاده کرده و غیره ...
دیگه فکر کنم همه حتی خود کوجیما قبول داره که سونی بهش آزادی عمل داده و برای این من میتونم منابع زیادی برای شما بیارم.
شما بمن بگو این که شما هنوز بازی رو تجربه نکردی و نظرت این که بازی منسجم نیست و باید کوتاه تر ساخته میشد و اینا رو همه گردن سونی میدونی رو من نباید رو حساب مشکل شما با سونی بدونم؟
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
دیگه فکر کنم همه حتی خود کوجیما قبول داره که سونی بهش آزادی عمل داده و برای این من میتونم منابع زیادی برای شما بیارم.
شما بمن بگو این که شما هنوز بازی رو تجربه نکردی و نظرت این که بازی منسجم نیست و باید کوتاه تر ساخته میشد و اینا رو همه گردن سونی میدونی رو من نباید رو حساب مشکل شما با سونی بدونم؟

امی هنینگ سره ساخت انچارتد 4 آزادی عمل داشت و میخواست یک سیستم پلتفرمینگ جدید برای سری (و کلا بازیهای ادونچر) پی ریزی کنه ولی وسط پروژه کنار گذاشته شد و سپس بروس استارلی و نیل دراکمن انچارتد 4 رو با همون فرمول قدیمی سری و تلفیقاتی از دلست ساختند! کاری که امی هنینگ میخواست بکنه این بود که در مراحل پلتفرمر خودت مسیر صعودت رو بسازی. مثلا به جای اینکه مسیرهای صعود از سنگ ها در مراحل از قبل مشخص باشه شما این توانایی رو داشته باشی با شلیک گلوله به صخره برای خودت یک جا سوراخ درست کنی و بتونی ازش چنگک اوزیون کنی و بری بالا و ...
راد فرگوسن تو تک تک مصاحبه های قبل از عرضه گیرز5 جار میزد که آزادی عمل داره و بعد از اینکه گیرز5 موفقیت چشمگیری بدست نیاورد، هم خودش رفت که هیچ، کارگردان مولتی هم از استدیو رفت

این آزادی عمل در دنیای سرمایه داری جفنگه! وقتی کمپانی X روی اثر شما حداقل چند ده میلیون دلار هزینه کرده، "باید" کاری کنی که این سرمایه برگرده. میخوای کوجیما باشی میخوای یک بازیساز ناشناخته در هند! هیچکاک که خودش اصلا باعث شکل گیری جایگاه کارگردان در سینما مقابل تهیه کنندگان شد تز های اساسی در این باره داده. چه برسه که ما در مدیوم ویدیو گیم صحبت میکنیم.

من خودم دث استرندینگ رو بازی نکردم ولی حداقل 7 8 ساعت ازش ویدیو گیمپلی و کات سین دیدم (حتی بیشتر) (دلیلی هم که هنوز سراغش نرفتم به علت ناراحتی شدید درونیم هست که چرا کوجیما از اصل خودش دور شده). من وقتی میبینیم که انچارتد 4 بیش از حد طولانیه (مراحل پلتفرمر که نه چالش خاصی داره و نه از لحاظ داستان پیش برنده است)، وقتی میبینم GoW سکانس های رفت و امد طولانی اضافه در محیطهای خالی داره، وقتی همین اشکالات هم یکی دو اثر جهان باز دیگه سونی هم هست، نمیتونم یک معادل سازی کنم و این اشکلات دث استردینگ هم بابت توقعات ناشر بدونم؟

اتفاقا من سونی رو بابت دث استردینگ انچنان مقصر نمیدونم چون کوجیما عاقل و بالغ بوده و n سال تو این صنعت فعالیت کرده. ولی این رو میدونم تمام مشکلات بازی رو نمیشه پای کوجیما گذاشت. کسی که در عین حال رفته زیره بلیط سونی و مجبوره بره با AMC قرارداد ببنده و تبلیغات واکینگ دد رو بذاره تو بازی تا بخشی از بودجه تامین بشه ...

پ ن: این هم اضافه کنم شایعه شده بود سونی از فروش دث اصلا راضی نیست و الان هم میبینیم که کوجیما خیلی آزادانه داره درباره اثر بعدی ش صحبت میکنه که به نظرم اگر قرار بود دوباره انحصاری پلی استیشن باشه کمی وضعیت فرق میکرد و این صحبت ها باید برای متینگ های تبلیغاتی خوده سونی میرفت. در کل اینکه بازی بعدی کوجیما انحصاری پلی استیشن باشه 50/50 هست به نظر من براساس شواهد فعلی
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
امی هنینگ سره ساخت انچارتد 4 آزادی عمل داشت و میخواست یک سیستم پلتفرمینگ جدید برای سری (و کلا بازیهای ادونچر) پی ریزی کنه ولی وسط پروژه کنار گذاشته شد و سپس بروس استارلی و نیل دراکمن انچارتد 4 رو با همون فرمول قدیمی سری و تلفیقاتی از دلست ساختند! کاری که امی هنینگ میخواست بکنه این بود که در مراحل پلتفرمر خودت مسیر صعودت رو بسازی. مثلا به جای اینکه مسیرهای صعود از سنگ ها در مراحل از قبل مشخص باشه شما این توانایی رو داشته باشی با شلیک گلوله به صخره برای خودت یک جا سوراخ درست کنی و بتونی ازش چنگک اوزیون کنی و بری بالا و ...
راد فرگوسن تو تک تک مصاحبه های قبل از عرضه گیرز5 جار میزد که آزادی عمل داره و بعد از اینکه گیرز5 موفقیت چشمگیری بدست نیاورد، هم خودش رفت که هیچ، کارگردان مولتی هم از استدیو رفت

این آزادی عمل در دنیای سرمایه داری جفنگه! وقتی کمپانی X روی اثر شما حداقل چند ده میلیون دلار هزینه کرده، "باید" کاری کنی که این سرمایه برگرده. میخوای کوجیما باشی میخوای یک بازیساز ناشناخته در هند! هیچکاک که خودش اصلا باعث شکل گیری جایگاه کارگردان در سینما مقابل تهیه کنندگان شد تز های اساسی در این باره داده. چه برسه که ما در مدیوم ویدیو گیم صحبت میکنیم.

من خودم دث استرندینگ رو بازی نکردم ولی حداقل 7 8 ساعت ازش ویدیو گیمپلی و کات سین دیدم (حتی بیشتر) (دلیلی هم که هنوز سراغش نرفتم به علت ناراحتی شدید درونیم هست که چرا کوجیما از اصل خودش دور شده). من وقتی میبینیم که انچارتد 4 بیش از حد طولانیه (مراحل پلتفرمر که نه چالش خاصی داره و نه از لحاظ داستان پیش برنده است)، وقتی میبینم GoW سکانس های رفت و امد طولانی اضافه در محیطهای خالی داره، وقتی همین اشکالات هم یکی دو اثر جهان باز دیگه سونی هم هست، نمیتونم یک معادل سازی کنم و این اشکلات دث استردینگ هم بابت توقعات ناشر بدونم؟

اتفاقا من سونی رو بابت دث استردینگ انچنان مقصر نمیدونم چون کوجیما عاقل و بالغ بوده و n سال تو این صنعت فعالیت کرده. ولی این رو میدونم تمام مشکلات بازی رو نمیشه پای کوجیما گذاشت. کسی که در عین حال رفته زیره بلیط سونی و مجبوره بره با AMC قرارداد ببنده و تبلیغات واکینگ دد رو بذاره تو بازی تا بخشی از بودجه تامین بشه ...

پ ن: این هم اضافه کنم شایعه شده بود سونی از فروش دث اصلا راضی نیست و الان هم میبینیم که کوجیما خیلی آزادانه داره درباره اثر بعدی ش صحبت میکنه که به نظرم اگر قرار بود دوباره انحصاری پلی استیشن باشه کمی وضعیت فرق میکرد و این صحبت ها باید برای متینگ های تبلیغاتی خوده سونی میرفت. در کل اینکه بازی بعدی کوجیما انحصاری پلی استیشن باشه 50/50 هست به نظر من براساس شواهد فعلی
هنینگ رو وسط کار انداختن بیرون و ما الان نمیتونیم از روی یک "اگر" تصمیم بگیریم که اگه هنینگ میساخت بازی موفق تری میبود یا خیر به علاوه این که uncharted 4 تو زمینه طراحی گیم خطی خیلی از زمان خودش جلوتره و اصلا و ابدا شکست حساب نمیشه. این ویدیو رو در مورد طراحی محیط و لول دیزاین بازی ببین حتما:



برگشت سرمایه فقط از روی فروش محصول نیست. کاری که سونی کرد 4 سال استفاده تجاری و برندینگ از اسم کوجیما بود و هر سرمایه داری میدونه اعتبار مهم تر از پول.

DS نه هر بازی دیگه ای جزو دسته هنر های تعاملی جا میگیرن. من نمیدونم شما یا دوستان دیگه چجوری مثل مدیوم فیلم با این آثار رفتار میکنید و نتیجه گیری میکنید. مثل این میمونه که شما بخوای اسکریپت یه فیلم بخونی و بگی فیلم خوب یا بد. حالا اصلا نمیخوام بحث کنم که بازی چرا اتفاقا منسجم و چرا باید همینجوری باشه که هست.

و این که شما فکر میکنی از قضا GOW و U4 هم رفت و آمد طولانی داره و این ربط میدی به این بازی و وجه مشترکشون که سونی هست و فشار آوردنش برای بزرگ تر ساختن بازی برای من دلیل خنده داری هست و به نظرم این دیدگاه همونطور که گفتم جهت دار. این طور که من از اخباری که تو طول ساخت بازی میومد برداشت میکنم فشار سونی سر تاریخ عرضه و پنهان کردن مولتی پلتفرم بودن بازی بود و الا با همچین اثر متفاوتی طرف نبودیم.

حالا اگه بازی بعدیش مولتی پلتفرم بود میبینید که چقدر هیت کامنت و ترول کمتر میشه. البته این فقط از جانب اکس باکس فن ها نیست سونی فن ها هم به نوبه ی خودشون خوب از خجالت بازی درومدن که مثلا زبون مایکرو فن ها رو ببندن برای امتیازات. خلاصه تصمیم بدی برای شخصی مثل کوجیما که بخواد انحصاری بسازه و این جوری اثر خودش بکشونه به حاشیه و جنگ کنسولی.
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,230
من خودم دث استرندینگ رو بازی نکردم ولی حداقل 7 8 ساعت ازش ویدیو گیمپلی و کات سین دیدم (حتی بیشتر)
بالاخره کامل تجربه نکردی یا فقط ویدئو دیدی تکلیف مارو مشخص کن:D
(دلیلی هم که هنوز سراغش نرفتم به علت ناراحتی شدید درونیم هست که چرا کوجیما از اصل خودش دور شده)
الهی بَمیرم برات:D خب پس شما کوجیما و بازیاش رو درست نشناختی چون این بازی در راستای مسیریه که بازیهای قبلیش رفتن ( از نظر دیزاین در گیم پلی و دنیای بازی و دیگر المانها که از حوصله توضیح خارجه)
من وقتی میبینیم که انچارتد 4 بیش از حد طولانیه (مراحل پلتفرمر که نه چالش خاصی داره و نه از لحاظ داستان پیش برنده است)، وقتی میبینم GoW سکانس های رفت و امد طولانی اضافه در محیطهای خالی داره، وقتی همین اشکالات هم یکی دو اثر جهان باز دیگه سونی هم هست، نمیتونم یک معادل سازی کنم و این اشکلات دث استردینگ هم بابت توقعات ناشر بدونم؟
داداش شما مشکلت جای دیگس خودتم میدونی:D در مورد GoW که قبلا توضیحات کامل بهت دادیم جوابی هم نداشتی الانم زدی به اکتشافات جدید مثل محیط های خالی:D باز خوبه DS رو سینما زده ندونستی هنوز:D شمایی که ویدئو زیاد دیدی از بازی ( 7-8 ساعت!!) باید بدونی که این بازی در مورد چیه و چرا چنین دیزاینی دنیاش و گیم پلیش داره. فک کنم ویدئوها رو خوب ندیدی یه 7-8 ساعت دیگه بازم ببینشون:D
ولی این رو میدونم تمام مشکلات بازی رو نمیشه پای کوجیما گذاشت. کسی که در عین حال رفته زیره بلیط سونی و مجبوره بره با AMC قرارداد ببنده و تبلیغات واکینگ دد رو بذاره تو بازی تا بخشی از بودجه تامین بشه ...
بازی مشکل خاصی نداره که بخواد به پای کوجیما باشه یا کس دیگه. همون چیزیه که از اول قرار بوده باشه و همونم ساخته شده بدون اینکه چیزی کم و زیاد بشه. اتفاقا کمترین شباهت رو هم به مین لاین بازی های سونی داره از هر جهت که فکر کنی. اصلا اینکه چنین بازیی با چنین کانسپت و دیزاینی وجود داره بخاطر آزادی عمل کامل و داشتن بودجه خوب در دست کوجیما هستش( که اتفاقا صدای خیلی از سونی فن های اینجا رو هم درآورده بود:D). تبلیغات درون بازی هم اگه شما یکم با کارهای کوجیما آشنا بودید ( که بعید میدونم باشید) میدونستید که بار اول نیستش و قبلا هم در MGS ها از این چیزا زیاد بوده.
پ ن: این هم اضافه کنم شایعه شده بود سونی از فروش دث اصلا راضی نیست و الان هم میبینیم که کوجیما خیلی آزادانه داره درباره اثر بعدی ش صحبت میکنه که به نظرم اگر قرار بود دوباره انحصاری پلی استیشن باشه کمی وضعیت فرق میکرد و این صحبت ها باید برای متینگ های تبلیغاتی خوده سونی میرفت. در کل اینکه بازی بعدی کوجیما انحصاری پلی استیشن باشه 50/50 هست به نظر من براساس شواهد فعلی
حالا شما اول بشین بجای ویدئو دیدن همین DS رو بازی کن، بازی بعدیش رو از الان نگرانش نباش:D میگیم یه چیزم برا ایکس باکس بزنه دیگه اینطوری ناراحت نباشی از دست کوجی سان:D
 
آخرین ویرایش:

GZ454

کاربر سایت
Apr 2, 2020
217
بالاخره کامل تجربه نکردی یا فقط ویدئو دیدی تکلیف مارو مشخص کن:D

الهی بمیر برات:D خب پس شما کوجیما و بازیاش رو درست نشناختی چون این بازی در راستای مسیریه که بازیهای قبلیش رفتن ( از نظر دیزاین در گیم پلی و دنیای بازی و دیگر المانها که از حوصله توضیح خارجه)

داداش شما مشکلت جای دیگس خودتم میدونی:D در مورد GoW که قبلا توضیحات کامل بهت دادیم جوابی هم نداشتی الانم زدی به اکتشافات جدید مثل محیط های خالی:D باز خوبه DS رو سینما زده ندونستی هنوز:D شمایی که ویدئو زیاد دیدی از بازی ( 7-8 ساعت!!) باید بدونی که این بازی در مورد چیه و چرا چنین دیزاینی دنیاش و گیم پلیش داره. فک کنم ویدئوها رو خوب ندیدی یه 7-8 ساعت دیگه بازم ببینشون:D

بازی مشکل خاصی نداره که بخواد به پای کوجیما باشه یا کس دیگه. همون چیزیه که از اول قرار بوده باشه و همونم ساخته شده بدون اینکه چیزی کم و زیاد بشه. اتفاقا کمترین شباهت رو هم به مین لاین بازی های سونی داره از هر جهت که فکر کنی. اصلا اینکه چنین بازیی با چنین کانسپت و دیزاینی وجود داره بخاطر آزادی عمل کامل و داشتن بودجه خوب در دست کوجیما هستش( که اتفاقا صدای خیلی از سونی فن های اینجا رو هم درآورده بود:D). تبلیغات درون بازی هم اگه شما یکم با کارهای کوجیما آشنا بودید ( که بعید میدونم باشید) میدونستید که بار اول نیستش و قبلا هم در MGS ها از این چیزا زیاد بوده.

حالا شما اول بشین بجای ویدئو دیدن همین DS رو بازی کن، بازی بعدیش رو از الان نگرانش نباش:D میگیم یه چیزم برا ایکس باکس بزنه دیگه اینطوری ناراحت نباشی از دست کوجی سان:D
بازی بعدیشم با سونی هس هزینهاش بنظرم چون هرمن هالست رو پشتش داره کوجی
 
  • Like
Reactions: lomis

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
هنینگ رو وسط کار انداختن بیرون و ما الان نمیتونیم از روی یک "اگر" تصمیم بگیریم که اگه هنینگ میساخت بازی موفق تری میبود یا خیر به علاوه این که uncharted 4 تو زمینه طراحی گیم خطی خیلی از زمان خودش جلوتره و اصلا و ابدا شکست حساب نمیشه. این ویدیو رو در مورد طراحی محیط و لول دیزاین بازی ببین حتما:



برگشت سرمایه فقط از روی فروش محصول نیست. کاری که سونی کرد 4 سال استفاده تجاری و برندینگ از اسم کوجیما بود و هر سرمایه داری میدونه اعتبار مهم تر از پول.

DS نه هر بازی دیگه ای جزو دسته هنر های تعاملی جا میگیرن. من نمیدونم شما یا دوستان دیگه چجوری مثل مدیوم فیلم با این آثار رفتار میکنید و نتیجه گیری میکنید. مثل این میمونه که شما بخوای اسکریپت یه فیلم بخونی و بگی فیلم خوب یا بد. حالا اصلا نمیخوام بحث کنم که بازی چرا اتفاقا منسجم و چرا باید همینجوری باشه که هست.

و این که شما فکر میکنی از قضا GOW و U4 هم رفت و آمد طولانی داره و این ربط میدی به این بازی و وجه مشترکشون که سونی هست و فشار آوردنش برای بزرگ تر ساختن بازی برای من دلیل خنده داری هست و به نظرم این دیدگاه همونطور که گفتم جهت دار. این طور که من از اخباری که تو طول ساخت بازی میومد برداشت میکنم فشار سونی سر تاریخ عرضه و پنهان کردن مولتی پلتفرم بودن بازی بود و الا با همچین اثر متفاوتی طرف نبودیم.

حالا اگه بازی بعدیش مولتی پلتفرم بود میبینید که چقدر هیت کامنت و ترول کمتر میشه. البته این فقط از جانب اکس باکس فن ها نیست سونی فن ها هم به نوبه ی خودشون خوب از خجالت بازی درومدن که مثلا زبون مایکرو فن ها رو ببندن برای امتیازات. خلاصه تصمیم بدی برای شخصی مثل کوجیما که بخواد انحصاری بسازه و این جوری اثر خودش بکشونه به حاشیه و جنگ کنسولی.

یکم بحث الکی داره کش دار میشه و سعی میکنم خلاصه تر جواب بدم. انچارتد 4 امی هنینگ ممکن بود انقلابی بشه یا افتضاح! هر چی ولی سونی دید طبق خواسته هاش نیست و خداحافظی. بحث سر نتیجه نیست. بحث سره اینکه ناشر (تهیه کننده و صاحب اصلی اثر) دیده برخلاف چیزی که میخواد و سازنده رو گذاشته کنار، به همین راحتی. یک مثال مایکروسافتی هم زدم که متهم نشم به فن بازی طبق معمول. حالا شما میگی سونی که حداقل چند ده میلیون دلار روی دث خرج کرده، استدیو های فرست پارتی ش رو درگیر پروژه کرده و ... از سازنده هیچ توقع ای نداره؟
نکته دوم هم خواستم بگم یوشیدا یک زمانی میگفت که ساخت یکسری انحصاریها برای ما بازگشت مالی ندارند ولی به خاطر پرستیژ ازشون حمایت میکنیم. یک سوال سونی فعلی که بازیهای فرست پارتی ش رو مثل نقل و نبات روی PC عرضه میکنه با فلسفه اون زمان مطابقت داره؟

مسله بعدی اینکه اکثریت بازیهای سونی تکنفره خطی بودند (اواخر نسل هفتم و ابتدای نسل فعلی) و حالا تو این فروم ما نمیبینیم ولی بسیار بابت کمیت محتوا (تایم پلی) نقد میشدند. سونی امده اکثره این بازیها رو جهان و یا نیمه جهان باز کرده ولی حالا اکثریت بابت ریتم و تمپو مشکل دارند. هرکی انچارتد 4 بازی کرده باشه میدونه که بشدت مراحل پلتفرمر اضافی درون بازی وجود داره که با کات کردنش تایم بازی کمتر میشد ولی ریتم بهتری داشتیم. دث استرندینگ هم شدیدا از این مشکل رنج میبره. و جدا از این مسائل آیا تماشای کات سین یک ساعت نیاز به تجربه گیمپلی داره؟ زمانی که میگم بازی نیاز به تدوین سخت تری داشت، تمام بخش های بازی رو اشاره میکنم

درباره بند آخرم بگم کوجیما یکی از عاشقان برند پلی استیشن هست، دموی خارق العاده PT رو بدون هیچ قراردادی فقط برای پلی استیشن 4 منتشر کرد (اگر پروژه سایلنت هیلز ادامه پیدا میکرد قاعدتا برای باقی پلتفرم ها می امد ولی خب بازم انتخاب اولش پلی استیشن بود) سالهای سال تمام نسخه های اصلی متال گیر در ابتدای عرضه انحصاری پلی استیشن بودند. این رفتار فن های پلی استیشن با دث و کوجیما ناجوانمردانه بود. کوجیما تو اینستا زمان رونمایی اولیه پلی استیشن 5 لوگوشو داخل اینستاگرام منتشر کرد ...

پ ن: درباره اون ویدیو و صحبتی که درباره لول دیزان انچارتد 4 کردید، نمیخوام جسارت کنم و میترسم بحث کنسول وارز بشه ولی کسی که یک مرحله هیلو و هف لایف زده باشه همچین چیزی به ذهن ش نمیاد که تایپ کنه و یا ویدیو براش بسازه ....

در کل دث استرندینگ و ایده اش قربانی بلاک باستر شدن بود که هم کوجیما این وسط مقصره (کامنت قبلی گفتم) و هم سونی ...

بگذریم بحث مثل همیشه به جنگ کنسولی ختم میشه، مدت هاست بحث موشکافی در این فروم مرده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر