کوجیما از آزادی بازیکنان می‌گوید

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
73003283299056884832.jpg




هفته‌ی پیش در آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا)، خالق سری بازی Metal Gear یعنی هیدئو کوجیما فرصتی پیدا کرد تا به تعدادی از سوالات در مورد گذشته، حال و آینده‌ی فرنچایز Metal Gear پاسخ دهد. بخشی از این پرسش و پاسخ مربوط می‌شد به Metal Gear Open World و آزادی بازیکنان که در زیر می‌توانید آن را بخوانید.

Q: من یک سوال دارم که به طور خاص مربوط به MGS می‌شود. هرچه از MGSهای قدیمی به جلو حرکت کنیم متوجه می‌‍شویم که پیشرفتی در زمینه ی محیط Open World صورت گرفته است. اول از MGS3 و بعد از آن MGS4. و حالا هم به Ground Zeroes می‌رسیم. سوال من این است، آیا رسیدن به یک متال گیر Open world هدف نهایی در این فرنچایز است یا برنامه دارید که فراتر از آن نیز بروید؟

کوجیما: اول از همه اگر شما به کسی ماموریتی بدهید و به او بگویید که ماموریت تو این است که بری و این مرد را نجات دهی، شما از همین الان توانسته‌اید یک تجربه‌ی نمایشی را رقم بزنید. حال اگر بتوانید یک گام فراتر از آن بگذارید و به مخاطب خود قدرت انتخاب بدهید که چجوری به آن جا برود، چه زمانی به آن جا برسد، چه راهی را میخواهد برگزیند تا وارد محیط و مقر دشمن شود و این که مخفیانه عمل کند و غیره، شما حتی تجربه‌ی نمایشی بهتری را رقم زده اید و به مخاطب خود آزادی بیشتری داده اید. پس بیشتر از اینکه دوست داشته باشم هدفم این باشد که یک محیط Open World خلق کنم، بیشتر دوست دارم به بازیکنان آزادی بدهم که کارها را طوری انجام دهند که حس می‌کنند درست است.

تا این نقطه و این لحظه، اگر صد نفر آدم داشته باشید و یک بازی رو به آن ها بدهید تا بازی کنند. همشان در یک زمان به آن جا می‌رسند (برای انجام ماموریت)، همه ی آن ها یک مسیر را برمی‌گزینند و از تجهیزات یکسانی استفاده می‌کنند تا ماموریت را انجام دهند. اما کاری که من می‌خواهم انجام دهم این است که به بازیکنان آزادی مطلق بدهم. پس اگر شما صد نفر آدم داشته باشید و به آن ها این ماموریت را بدهید، آن ها با هزاران قصه‌ی مختلف باز خواهند گشت.

ممکنه آن ها در زمان های متفاوتی به آن جا برسند. مسیرهای متفاوتی را برای وارد شدن به مقر دشمن انتخاب کنند و از اسلحه و تجهیزات مختلفی برای انجام ماموریت استفاده کنند. پس به جای اینکه یک قصه‌ی نمایشی رقم بزنید، شما با هزاران قصه‌ی نمایشی حتی بهتر رو به رو خواهید شد. این واقعا چیزی است که من میخوام بهش برسم. پس این لزوما به این معنی نیست که من تنها هدفم خلق یک عنوان Open World است و تنها به این موضوع بسنده خواهم کرد. چیزی که من میخوام به مردم بدهم این است که قدرت انتخاب و آزادی داشته باشند تا بتوانند داستان مخصوص به خود را بسازند که هم بسیار به آن ها نزدیک و شخصی باشد. این کاریه که من می‌خواهم به انجام برسانم.


کوجیما در حال حاضر بر روی دو پروژه کار میکند؛ اولی که مربوط می‌شود به یک Metal Gear جدید تحت عنوان Ground Zeroes و دومی که یک پروژه ی محرمانه با اسم رمز Ogre میباشد. هر دوی این ها توسط موتور In-House کوجیما پروداکشن یعنی فاکس انجین ساخته میشود. همچنین اخبار کوچکی مربوط به شماره ی جدید Zone of the Enders نیز شنیده میشود که البته این عنوان به گفته ی کوجیما در مراحل ابتدایی ساخت به سر می‌برد.

Source
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
پیچاره یک سئوال پرسید اینقدر چواب کوجیما طولانی شد که کلا بیخیال مصاحبه شد..:d

=====

این انتخاب های مختلف بهترین گیم پلی ممکن هست..
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
ایده های بزرگی پشت PW بود که حروم شد درمحدودیت psp و انتخاب احمقانه پلتفروم توسط کوجیما. این حرفها و همونطور که خودش ام قبلا گفته "حرکت در راه PW" بهترین خبر میتونه باشه چون از هر نظر که فکرش بکنید جا برای گسترش داره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر