کنترلر Move جدید سونی با قابلیت گرم و سرد شدن

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
sony-temp-detecting-move-patent.jpg

بر طبق سند ثبت اختراع جدید سونی، کنترلر Move به واسطه یک باند پیچیده شده در اطراف آن (همان طور که در شکل دیده می‌شود)، این قابلیت را خواهد داشت که بسته به نوع عمل در بازی‌ها تغییر حرارت دهد.


مثلاً هنگام تیراندازی در بازی و داغ شدن اسلحه، کنترلر گرم‌تر و گرم‌تر می‌شود که پس از مدتی استفاده نکردن از اسلحه، کنترلر دوباره سرد می‌شود.


حباب کنترلر Move نیز با تغییر دما تغییر رنگ می‌دهد، وقتی که کنترلر سرد می‌شود رنگ آن آبی و هنگام گرم شدن رنگ آن قرمز می‌شود.


مثال‌های دیگر از ویژگی‌ جدید کنترلر Move تغییر دمای آن هنگام درگیری و مبارزه بازیکن در میدان نبرد ، هنگام آتش دشمن و همچنین مجروح شدن بازیکن به واسطه شوک الکتریکی است. همچنین این ویژگی جدید هنگامی که بازیکن در یک بازی به دنبال آیتم‌های مخفی می‌گردد نیز کابرد دارد، با نزدیک‌تر شدن بازیکن به آیتم مخفی کنترلر گرم شده و با دورتر شدن از آن کنترلر سرد می‌شود.(مانند یک فلزیاب حرارتی!)


همچنین این کنترلر برای خنک کردن کف دست و جلوگیری از عرق کردن آن استفاده می‌شود!

شما می‌توانید این فایل PDF را که مربوط به اختراع جدید سونی می‌باشد مطالعه کنید.

منبع
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
دقیقا چه ربطی به کنترلر جدید ماکرو داره؟ اون حرکات دست رو تشخیص میده و به بازی انتقال میده، این مسائلی که داخل بازی اتفاق میفته رو به دست انتقال میده.
خیلی شبیهن بهم؟
رو کنترلر های معمولی نسل بعد قرار بگیره و انتخابش در بازی اجباری نباشه , می تونه موفق بشه چون ایده جالبیه ...
من هم دقیقا همین نظر رو دارم. اگه درست ازش استفاده بشه نسل بعد در کنار sixaxis میتونه خیلی چیز خوب و به درد بخوری بشه. همون قابلیتش که میتونه مانع گرم شدن دسته و عرق کردن دست بشه خودش خیلی به درد بخوره.
متاسفانه این نسل از sixaxis هم اون طور که باید استفاده نشد.

پ.ن: کلا حسگر های حرکتی به درد کنسول ها و بازی های این نسل نمیخوردن. نه کینکت چیزی بود که بگی حتما باید باشه و خیلی به درد میخوره، نه موو. رو چشم و هم چشمی با نینتندو اومدن یه حرکتی بزنن که بگن ما هم حسگر حرکتی داریم.
پ.ن2: کلا با حسگر حرکتی مخالفم :D گیمینگ فقط با دسته یا موس و کیبورد. همون sixaxis به عنوان چاشنی کفایت میکنه :D
 

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
این از اون موارده که هیچ وقت اجرا نمیشه!b-)

امکان نداره با اون باطری بتونن دسته رو گرم کنند و اگرم گرم بشه در عرض 10 دقیقه به کل باطری خالی میکنه و باید دوباره شارژ بشه که امکان بازی رو از گیمر میگیره....:|

شاید این مورد خیلی جالب باشه ولی هیچ وقت اجرایی نمیشه و از طرفی خود کنترلر یه لایه پلاستیک داره که قبل از گرم شدن پارچه اون باید گرم بشه و به همین راحتی گرم نمیشه....
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
پ.ن: کلا حسگر های حرکتی به درد کنسول ها و بازی های این نسل نمیخوردن. نه کینکت چیزی بود که بگی حتما باید باشه و خیلی به درد میخوره، نه موو. رو چشم و هم چشمی با نینتندو اومدن یه حرکتی بزنن که بگن ما هم حسگر حرکتی داریم.
اتفاقا موفق هم عمل كردن ولي نه براي من و شمايي كه به قول معروف اهل بازيهاي هاردكور هستيم بلكه واسه كژوالها عالي بودن.......مخصوصا كينكت كه كلا سبك ورزشي و دنس رو اساسي متحول كرد و همينطور بازيهاي كودكان(بالاخره اينجور بازيها هم جزو بازار ديگه)

+

اين طرح گرم و سرد شدن هم جالبه ولي ارزش و صرفه اقتصادي نداره كه رو move پياده بشه و بهتر رو كنسولاي نسل بعد بياد ولي مساله اينه كه روي دسته هاي نسل بعد هم شديدا باتري خور خواهد بود و اگه اين طرح بياد بايد يه فكر اساسي به باتري دسته ها هم بكنن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر