کارت گرافیکهای اکسترنال در راه استاندارد شدن!

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
6s1f3hdhmtrd1uwa1q5b.jpg
1yz0svsamqrc9j06qsea.jpg


با توجه به زمزه آپگرید شدن کنسولهای نسل فعلی دیدم بد نیست نگاهی به این تکنولوژی جدید در غالب یه خبر بشه که بر میگرده به چند هفته قبل، شاید توی مدل جدیدتر کنسولهای نسل فعلی این قابلیت تعبیه بشه یا حتی ممکنه از قبل تعبیه شده باشه!
چند ماه پیش خبرهایی در مورد پورت جدید شرکت Intel یعنی Thunderbolt 3 منتشر شد که درگاهی با سرعت و پهنای باند بالا و Latency پایین به حساب میاد که پروتوکلهای PCI Express رو هم ساپورت میکنه یعنی میشه باهاش اطلاعات یک پردازشگر گرافیکی مثل یک کارت گرافیک رو با راندمان بالا و بدون اینکه نگرانی زیادی بابت پهنای باند و تاخیر در سیکلهای پردازش وجود داشته باشه! به یک سیستم مستقل منتقل کرد.
شاید وجود یک کارت گرافیک اکسترنال چندان هم نا آشنا نباشه ولی کارتهای اکسترنال موجود همشون در واقع همون مدلهای اینترنال هستن که با یک سیم کشی اضافی به پورت PCI Express روی مادربرد داخل Desktop PC ـها یا لبتاپها وصل میشن و غالبا دردسرهایی مثل سیم کشی اضافه برای پاور و غیر استاندارد بودن و مسائل دیگه رو هم دارن.
اما تکنولوژی جدید که اخیرا تستهای نهایی اون تکمیل و درایورهای اون هم در دسترس قرار گرفته این امکان رو فراهم کرده که وصل شدن یک کارت گرافیکی اکسترنال به یک سیستم مستقل مثل یک کنسول بازی، لبتاپ و پی سی و یا هر وسیله دیگه ای که به این پورتها مجهز شده به راحتی وصل کردن یک پورت یو اس بی امکان پذیر باشه.
علاوه بر اینتل شرکت AMD هم اخیرا فناوری جدید خودش رو که مبتنی بر همین تکنولوژی Thunderbolt 3.0 هست به اسم AMD XConnect معرفی کرده که روی لبتپاهای نسل جدی Razer به کار گرفته میشه.

Thunderbolt™ 3 – The USB-C That Does It All | Thunderbolt Technology Community
The New Razer Blade - World's Most Advanced Gaming Notebook
 

ata2000

کاربر سایت
Mar 30, 2014
86
به نظر من که این به درد بسیاری از افراد میخوره مثلا من لپ تاپ دارم و پردازندش intel corei 5 هستش وگرافیکمم که آنبورد هستش و به درد گیمینگ نمیخوره ولی اگر کارن گرافیک اکسترنال داشته باشم میتونم به راحتی بازی کنم.
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,991
نام
احمد
ata2000@

خب دقیقا این کارتای اکسترنال قراره برای افرادی مثل شما باشه !
بیشترین کاربرد رو هم تو لپتاپ ها و الترابوک ها داره ، دیگه نیازی نیست هزینه زیادی برای خرید یه گیمینگ لپتاپ بشه ، میشه یه لپتاپ با cpu قوی گرفت و با کارت اکسترنال بهترین بازیا رو انجام داد
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
این فعلا در مورد کنسول ها عملی نیست چون ذات کنسول کلا تغییر میده و هدف کنسول ها و یجوری بهم ریختگی پیش میاد هر کی بخواد سیستمی تعریف کنه واسه بازیش و...
 
  • Like
Reactions: Rezahajizadegan

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,208
نام
هکر SQL INJECTION
شرکت مثل Asus و Acer و MSI محصولاتی دادن به همین شکل
برای لبتاپ ها خیلی اوضاع بهتر میشه دیگه مسئله داغ کردن و .... اهمیت نداره سعی کنید از این به بعد لب تاپ با پورت Thunderbolt 3 بگیرد
هنوز زیاد نیست تعداد کمی لب هست
 
  • Like
Reactions: Mr. Children

bayern_vahid

کاربر سایت
Dec 9, 2009
5,724
نام
وحید
یکی از بهترین ایده هاست و به نظر من میتونه برای گیمرها تا قبل از همه گیر شدن کلود گیمینگ حرکت رو به جلوی خوبی باشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر