ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
چگونه نسخه اصلی رزیدنت اویل ۴ شاخصترین بازیِ کپکام در سبک هک اند اسلش شد؟
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="ARTHUR WESKER" data-source="post: 5092780" data-attributes="member: 134390"><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]242070[/ATTACH]</span></p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">رزیدنت اویل ۴ از این مجموعه بازی تفاوت زیادی داشت، اما ارائه اولیه از داستان بازی آنچنان متفاوت بود که در سبک خودش بسیار شاخص شد.اگرچه بقیه بازیهای این مجموعه هم به نوبه خود موفق بودهاند، اما هیچ بازیای شبیه به رزیدنت اویل ۴ نیست. این تغییر پرهیجان در فرمول امتحانشده و موفق مجموعه بازی رزیدنت اویل با ترکیب شاهکار کپکام در ژانر وحشت و بقا با تمرکز با اکشن، نشان داد که از همان ابتدا باید عنصر اکشن بالاتر از هر چیز دیگری در این بازی قرار بگیرد. با این حال، یک تکه از این مفهوم بسیار جلوتر از بقیه بخشهای آن بود.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">تمرکز بیش از حد بازی روی سبک روان اما بیمحتوا، عنصر اکشن و دوری از ریشههای کمشتاب ژانر بقا در بازی باعث شد تا اینطور بهنظر برسد که پایه اصلی رزیدنت اویل ۴ بیش از حد روی عنصر اکشن متمرکز است. اما کپکام تصمیم گرفت به جای کنار گذاشتن این اثر، آن را در نمونه اولیه بازی شیطان هم میگِریَد (دویل مِی کرای) به کار بگیرد. این مجموعه بازی حالا خودش یکی از فرانچایزهای بزرگ کپکام به حساب میآید و باورش سخت است که این بازی نفسگیر از یک مجموعه بازی متفاوت (رزیدنت اویل) متولد شده است.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]242071[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>برنامه اصلی کپکام برای رزیدنت اویل ۴ </strong></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">با اینکه رزیدنت اویل ۴ در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، اما این مجموعه بازی از سال ۱۹۹۶ که برای اولین بار منتشر شده بود، برای خودش نامی دست و پا کرده بود. این بازی که قرار بود به چهارمین عضو خانواده رزیدنت اویل تبدیل شود، در سال ۱۹۹۹ مورد اعلام قرار گرفته بود و برای انتشار روی پلیاستیشن ۲ برنامهریزی شده بود. کارگردان بازی، کامیا هیدکی قصد داشت تا با یک بازی اکشنِ باحال و خاص، اوضاع را عوض کند، که مسلماً باعث میشد این بازی از بقیه بازیهای مجموعه رزیدنت اویل متفاوت شود.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نسخههای متفاوتی از بازی مورد توسعه قرار گرفتند و در بسیاری از آنها، لئون اس. کندیِ رزیدنت اویل ۲ به عنوان شخصیت اصلی به بازی بر میگشت. این نسخهها از بازی شامل گشتوگذار لئون در یک قلعه رمزآلود، آلوده شدن با یک ویروس توهمزا و جنگیدن هم با زامبیها و هم با دشمنان فراطبیعی بودند. با این وجود، این نسخهها بعد از کنار گذاشته شدن ایده اصلی بازی مطرح شده بودند. </span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نویسنده رزیدنت اویل ۲ که سعی داشت بتواند بر اساس بینش کامیا به یک بازی اکشن-محورتر چیزی خلق کند، به فکر خلق یک شخصیت اصلی جدید به نام تونی افتاد. تونی به لطف فناوریهای زیستی جدید شکستناپذیر بود، اما معلوم نبود این قضیه چگونه به زامبیهای بازی ارتباط پیدا میکرد.مفهوم در حال توسعه بازی از پسزمینههای پیشین بازی صرفنظر کرد و به جای آن، طرحی وحشتناک و گوتیکرا به مراحل بازی تزریق کرد که این فضا بیشتر بر مناطقی از انگلستان و اسپانیا حاکم بود. تا جایی که به نظر میرسید، این اقدامات نتیجه نداد. حداقل برای بازی رزیدنت اویل جواب نداد.</span></p><p></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]242072[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>چگونه رزیدنت اویل ۴ به بازی شیطان هم میگرید تبدیل شد</strong></span></p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">ایدههای جالب کامیا برای رزیدنت اویل بیش از حد پرشتاب و سریع بود. شینجی میکامی، کارگردان اولین بازی این مجموعه و تهیهکننده کلّی رزیدنت اویل، بقیه کارکنان را متقاعد کرد که این ایدهها را به یک بازی جدا تبدیل کنند. کامیا دوباره به طراحی این بازی پرداخت و این بار جای زامبیهای رزیدنت اویل را با شیاطین عوض کرد. همچنین از کمدی الهی دانته آلیگیریکه بیشتر با نام دوزخ الهی شناخته میشود، الهام گرفت. با این کار، شخصیت اصلی بازی دانته نام گرفت که شباهت بسیار زیادی با لئونِ با موهای سفید داشت.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">با توجه به شخصیت و لباسهای کاملاً متفاوت دانته که باعث میشد او همراهی عالی برای بیرون رفتن و نوشیدنی خوردن باشد، او شباهت کمتری به شخصیتهای کتاب آلیگیری داشت و برای کامیا بیشتر یک نمونه کامل از شخصیتی با روحیه ریلکس و با زبانی تند بود. با قرض گرفتن عناصر اکشن از دیگر بازیهای کپکام مثل اونیموشا و بازی پرطرفدار استرایدر، خروج از قالب بازی رزیدنت اویل به آخر رسیده بود. </span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">بازی شیطان هم میگرید با دریافت بازخوردهای عالی، بهسرعت برای خودش نامی دست و پا کرد و اکشنِ قدیمی سبک هک اند اسلش را به عصر امروزی گیمینگ وارد کرد. متاسفانه این به این معنی بود که امکان وجود یک رزیدنت اویل اکشنتر که میتوانست داستان و فرمول این مجموعه بازی را تغییر بدهد، از دست رفت. اما خودِ رزیدنت اویل ۴ هم بسیار تاثیرگذار از آب در آمد و بنابراین سخت است بشود گفت این کار، یک قدم اشتباه در ساخت بازی بود یا قدمی درست.</span></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><a href="https://www.cbr.com/resident-evil-4-devil-may-cry/">How the Original Resident Evil 4 Became Capcom's Most Stylish Hack-n-Slash Franchise</a></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARTHUR WESKER, post: 5092780, member: 134390"] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full" alt="m2m7i0N.jpg"]242070[/ATTACH][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]رزیدنت اویل ۴ از این مجموعه بازی تفاوت زیادی داشت، اما ارائه اولیه از داستان بازی آنچنان متفاوت بود که در سبک خودش بسیار شاخص شد.اگرچه بقیه بازیهای این مجموعه هم به نوبه خود موفق بودهاند، اما هیچ بازیای شبیه به رزیدنت اویل ۴ نیست. این تغییر پرهیجان در فرمول امتحانشده و موفق مجموعه بازی رزیدنت اویل با ترکیب شاهکار کپکام در ژانر وحشت و بقا با تمرکز با اکشن، نشان داد که از همان ابتدا باید عنصر اکشن بالاتر از هر چیز دیگری در این بازی قرار بگیرد. با این حال، یک تکه از این مفهوم بسیار جلوتر از بقیه بخشهای آن بود. تمرکز بیش از حد بازی روی سبک روان اما بیمحتوا، عنصر اکشن و دوری از ریشههای کمشتاب ژانر بقا در بازی باعث شد تا اینطور بهنظر برسد که پایه اصلی رزیدنت اویل ۴ بیش از حد روی عنصر اکشن متمرکز است. اما کپکام تصمیم گرفت به جای کنار گذاشتن این اثر، آن را در نمونه اولیه بازی شیطان هم میگِریَد (دویل مِی کرای) به کار بگیرد. این مجموعه بازی حالا خودش یکی از فرانچایزهای بزرگ کپکام به حساب میآید و باورش سخت است که این بازی نفسگیر از یک مجموعه بازی متفاوت (رزیدنت اویل) متولد شده است.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full" alt="wp605312.jpg"]242071[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6][B]برنامه اصلی کپکام برای رزیدنت اویل ۴ [/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]با اینکه رزیدنت اویل ۴ در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، اما این مجموعه بازی از سال ۱۹۹۶ که برای اولین بار منتشر شده بود، برای خودش نامی دست و پا کرده بود. این بازی که قرار بود به چهارمین عضو خانواده رزیدنت اویل تبدیل شود، در سال ۱۹۹۹ مورد اعلام قرار گرفته بود و برای انتشار روی پلیاستیشن ۲ برنامهریزی شده بود. کارگردان بازی، کامیا هیدکی قصد داشت تا با یک بازی اکشنِ باحال و خاص، اوضاع را عوض کند، که مسلماً باعث میشد این بازی از بقیه بازیهای مجموعه رزیدنت اویل متفاوت شود. نسخههای متفاوتی از بازی مورد توسعه قرار گرفتند و در بسیاری از آنها، لئون اس. کندیِ رزیدنت اویل ۲ به عنوان شخصیت اصلی به بازی بر میگشت. این نسخهها از بازی شامل گشتوگذار لئون در یک قلعه رمزآلود، آلوده شدن با یک ویروس توهمزا و جنگیدن هم با زامبیها و هم با دشمنان فراطبیعی بودند. با این وجود، این نسخهها بعد از کنار گذاشته شدن ایده اصلی بازی مطرح شده بودند. نویسنده رزیدنت اویل ۲ که سعی داشت بتواند بر اساس بینش کامیا به یک بازی اکشن-محورتر چیزی خلق کند، به فکر خلق یک شخصیت اصلی جدید به نام تونی افتاد. تونی به لطف فناوریهای زیستی جدید شکستناپذیر بود، اما معلوم نبود این قضیه چگونه به زامبیهای بازی ارتباط پیدا میکرد.مفهوم در حال توسعه بازی از پسزمینههای پیشین بازی صرفنظر کرد و به جای آن، طرحی وحشتناک و گوتیکرا به مراحل بازی تزریق کرد که این فضا بیشتر بر مناطقی از انگلستان و اسپانیا حاکم بود. تا جایی که به نظر میرسید، این اقدامات نتیجه نداد. حداقل برای بازی رزیدنت اویل جواب نداد.[/SIZE] [CENTER] [ATTACH type="full" alt="wp10592230.jpg"]242072[/ATTACH] [SIZE=6][B]چگونه رزیدنت اویل ۴ به بازی شیطان هم میگرید تبدیل شد[/B][/SIZE] [/CENTER] [SIZE=4]ایدههای جالب کامیا برای رزیدنت اویل بیش از حد پرشتاب و سریع بود. شینجی میکامی، کارگردان اولین بازی این مجموعه و تهیهکننده کلّی رزیدنت اویل، بقیه کارکنان را متقاعد کرد که این ایدهها را به یک بازی جدا تبدیل کنند. کامیا دوباره به طراحی این بازی پرداخت و این بار جای زامبیهای رزیدنت اویل را با شیاطین عوض کرد. همچنین از کمدی الهی دانته آلیگیریکه بیشتر با نام دوزخ الهی شناخته میشود، الهام گرفت. با این کار، شخصیت اصلی بازی دانته نام گرفت که شباهت بسیار زیادی با لئونِ با موهای سفید داشت. با توجه به شخصیت و لباسهای کاملاً متفاوت دانته که باعث میشد او همراهی عالی برای بیرون رفتن و نوشیدنی خوردن باشد، او شباهت کمتری به شخصیتهای کتاب آلیگیری داشت و برای کامیا بیشتر یک نمونه کامل از شخصیتی با روحیه ریلکس و با زبانی تند بود. با قرض گرفتن عناصر اکشن از دیگر بازیهای کپکام مثل اونیموشا و بازی پرطرفدار استرایدر، خروج از قالب بازی رزیدنت اویل به آخر رسیده بود. بازی شیطان هم میگرید با دریافت بازخوردهای عالی، بهسرعت برای خودش نامی دست و پا کرد و اکشنِ قدیمی سبک هک اند اسلش را به عصر امروزی گیمینگ وارد کرد. متاسفانه این به این معنی بود که امکان وجود یک رزیدنت اویل اکشنتر که میتوانست داستان و فرمول این مجموعه بازی را تغییر بدهد، از دست رفت. اما خودِ رزیدنت اویل ۴ هم بسیار تاثیرگذار از آب در آمد و بنابراین سخت است بشود گفت این کار، یک قدم اشتباه در ساخت بازی بود یا قدمی درست.[/SIZE] [CENTER][SIZE=6][URL='https://www.cbr.com/resident-evil-4-devil-may-cry/']How the Original Resident Evil 4 Became Capcom's Most Stylish Hack-n-Slash Franchise[/URL][/SIZE][/CENTER] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
چگونه نسخه اصلی رزیدنت اویل ۴ شاخصترین بازیِ کپکام در سبک هک اند اسلش شد؟
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft