چه استودیوهایی می تواند توسط سونی خریداری شود؟

بنظر شما سونی چه استودیی را باید خریداری کند؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    59

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
111120

برخلاف سیاست های چند سال اخیر مایکروسافت در طول تاریخ playstation سونی سلبقه درخشانی در جذب چندتا از برترین سازندگان و استودیوهای مستقل صنعت گیم را داشته است برای مثال خرید سازنده هلندی یعنی guerrilla games در سال 2004 با وجود نقدهای معمولی عنوان killzone خرید شریک چندین و چندساله sucker punch در 2011 جذب سازنده خلاق انگلیسی media molecule و از همه مهم تر naughty dog که همگی استودیوهایی مستقل بوده اند.

در حالی که این غول ژاپنی صنعت گیم تیم هایی را خریداری کرده استودیو هایی مانند PixelOpus با عنوان جدید Concrete Genie و santa monica با سری محبوب god of war را نیز برای ساخت عناوین انحصاری بنیان گذاری کرده است.
حال براساس آخرین مصاحبه مدیر ... آقای جیم رایان (SIE در پی افزودن استدیوها و تقویت تیم های بازیسازی First Party خود است) قصد داریم به بررسی 6 استودیو که ممکن است هدف بعدی سونی باشد بپر دازیم.

111111


Bluepoint Games
Founded: 2006
Location: Austin, Texas, USA


شاید بتوان این استودیو را بهترین مکان برای پورت ها و ریمیک ها در صنعت گیم دانست استودیو bluepoint در سال های اخیر با ساخت پورت های عالی ریمستر سه گانه uncharted و از همه مهم تر بازسازی عنوان shadow of the colossus ریمیکی که علاوه بر پایبندی به ریشه ها گیم پلی جدیدی را نیز برای نسل جدید ارائه میداد موفقیت و شهرت بسیاری کسب کرده است وحال نیز درحال ساخت ریمیکی بزرگ تر از shadow of the colossus است و شایعات زیادی در رابطه با اینکه این عنوان باز سازی metal gear solid و بیشتر از آن باز سازی demon souls (براساس شواهد) است پخش شده است حقیقتا بازسازی عنوان demon souls میتواند گزینه خوبی برای ps5 باشد.

احتمال خریداری شدن: کم با اینکه خریده شدن bluepoint توسط سونی منطقی بنظر میرسد اما قدرت استودیو بیشتر در ساخت ریمیک ها و ریمسترهاست و نه ساخت یک عنوان مستقل بنابر این سونی میتواند هرزمان وقتی که این استودیوی اهل تگزاس ایده جدیدی داشته باشد با آن همکاری کند.


111112

Housemarque
Founded: 1995
Location: Helsinki, Finland


این سازنده فنلاندی و سونی همکاری بسیار طولانی مدتی باهم داشته اند.

شناخته شده برای عناوین خوش ساخت آرکید نظیر resogun و مغز متفکر پشت عناوین کلاسیک ps store مانند super stardust HD . nex machina و عناوین دیگر نظیر matterfall.

احتمال خریداری شدن: بسیار زیاد. با توجه به بازدید اخیر Shuhei Yoshida رئیس کل SIE از استودیو و احتمال همکاری برای ساخت یک AAA صحبت های مدیر Housemarque در رابطه با پذیرفتن بودجه از ناشران بزرگ برای سرپا ماندن Housemarque گزینه بسیار مناسبی برای خرید است و از طرف دیگر استودیو به حمایت مالی بیشتری نیاز دارد چراکه نه این دو شرکای بسیار خوبی هستند!

111113


Insomniac Games
Founded: 1994
Location: Burbank, California, USA


یکی از مشهور ترین سازندگان playstation که هیچ وقت عضوی از استودیوهای سونی نبوده است!

insomniac games برای ساخت عناوین بزرگی همچون spyro the dragon . ratchet & clank و resistance برای خانواده playstation شهرت دارد
با توجه به موفقیت عظیم اخرین عنوان این استودیو یعنی spider man شکی در اینکه ادامه آن یا عنوانی دیگر از mascot قدیمی یعنی ratchet به صورت انحصاری برای ps5 ساخته خواهد شد نیست اما آیا شانسی هست که ted price بنیان گذار insomniac برای فروش استودیوی خود به سونی رضایت دهد؟

احتمال: بسیار کم. insomniac برای استقلال خود ارزش زیادی قائل است و در حال حاظر ارتباط بسیار خوبی با سونی دارد با اینکه ممکن است غول ژاپنی خدمات (حمایت) خود را نسبت به insomniac محدود کند اما در حال بنظر میرسد که همه چیز مرتب است و هر دو از همکاری با یکدیگر راضی هستند.

111114


Kojima Productions
Location: Shinagawa, Tokyo, Japan


فقط یک نفر میتواند استودیویی با نام kojima productions بنیان گذاری کند و آن هم خود کوجیماست!

بعد از ترک کونامی این بازی ساز بزرگ در کمتر از یک سال توانست با استودیوی نوپای خود شراکت جدیدی را با سونی آغاز کند و با همکاری guerrilla توانست از انجین قدرت مند آن یعنی decima برای ساخت اولین عنوان خود death stranding بهره ببرد این دو سازنده ارتباط بسیار قدرتمندی با یکدیگر دارند به طوری که اعضای guerrilla مدام برای بهبود بخشیدن به تکنولوژی سونی و کمک در توسعه آن از امستردام به توکیو سفر میکنند!

احتمال: کم :D. حقیقتا kojima productions بدون ساخت هیچ عنوانی تبدیل به یکی از استودیوی بزرگ صنعت است و این بزرگی را مدیون تلاش های سونی و همکاری دوستانه guerrilla است. کوجیما ارتباط بسیار خوبی با guerrilla دارد و سونی نقش اصلی در بنیان گذاری استودیواش را بازی کرده اما بعد از اتفاق ناخوشایند کونامی شاید که او (کوجیما) بخواهد که برای همیشه مستقل بماند! حتی اقدامات Andrew House مدیر سابق SIE نیز بی ارزش است چرا که کمپانی سونی را ترک کرده است.

111115


Remedy Entertainment
Founded: 1995
Location: Helsinki, Finland


یک سازنده فنلاندی دیگر که بخاطر ساخت عناوینی همچون max payne و از آن مهم تر دو انحصاری بزرگ xbox یعنی alen wake و quantum break شهرت دراد که بعد از همکاری بی نتیجه چندین و چندساله با مایکروسافت هر دو تصمیم به پایان همکاری با یکدیگر گرفته اند.

اولین عنوان مستقل این استودیو بعد از پایان همکاریش با مایکروسافت control است که بزودی بر روی تمام پلتفرم های بازار عرضه میشود.

جالب است بدانید که Remedy اخیرا حق انتشار عنوان خود یعنی alen wake را به دست آورده و شاید در آینده شاهد پورت ps4 از این عنوان باشیم. علاوه بر این بازدید Shuhei Yoshida از این استودیو و رفت و امد های بین اعضای Remedy و naughty dog فرست پارتی سونی احتمال همکاری را بیشتر میکند.

احتمال: بازم کم :D. Remedy در طی این سال ها استقلال خود را حفظ کرده است. پس خریده شدن آن توسط سونی کمی بعید بنظر میرسد اما ما میدانیم که چیزهایی بین غول ژاپنی و سازنده فنلاندی وجود دارد پس از شنیدن خبر همکاری Remedy و سونی برای ساخت یک AAA تعجب نکنید.

111116


Supermassive Games
Founded: 2008
Location: Guildford, England


استودیویی انگلیسی که همکاری طولانی مدتی با سونی داشته است.
شناخته شده برای ساخت چند عنوان برای ps move و ps vr ساخت dlc های little big planet و مهم تر از همه عنوان سینمایی until dawn که از عناوین خوب این سبک به شمار میرود.

احتمال:بسیار کم. اگر سونی قصد خرید این استودیو را داشت تا الان این کار را کرده بود................
بعد از یک همکاری طولانی مدت supermasive عنوان جدید و سینمایی خود یعنی the dark picture's antholigy را برای اولین بار به صورت مولتی پلتفرم و به کمک باندای نامکو به عنوان ناشر بزودی عرضه خواهد کرد.

آیا از این لیست راضی بودید؟ بنظر شما کدام استودیو برای خریده دن توسط سونی مناسب تر است؟

منبع
Feature: Which Studios Could Sony Realistically Acquire?
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
اصلا حمایت نمیشه! اینها توانایی ساخت یه بازی در حد انحصاری های تاپ سونی رو ندارن، باید افرادی جذب بشن که این استودیو رو متحول کنن، خوب سونی بخواد یه کارگردان در حد کوری یا بروس ، و چند تا لید بخش ها و نویسنده و اینها بگیره به اینها اضافه کنه ، خوب بره یه تیم دوم تو سانتامونیکا تشکیل بده ، هزینشم به شدت کمتره!



نه بابا ، اول اینکه این استودیو سابقه خاصی نداره، دوماً من می‌خوام سونی چند تا استودیو بخره تجهیز کنه ، نه صرفا jrpg, بلکه بازی های فانتزی و خلاقانه بسازن !
خب اگه میخواست که تا الان level5 که این همه انحصاری ساخته بود خریده بود ولی بدتر داره بی توجهی میکنه cy هم که مال نینتندو نصفش
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
خب اگه میخواست که تا الان level5 که این همه انحصاری ساخته بود خریده بود ولی بدتر داره بی توجهی میکنه cy هم که مال نینتندو نصفش
پنج درصدش ، چه خبره نصفش!
بعد خرید استودیو خوب و نامدار که خودش جایگاهی داره و بازی های خوبی میسازه چیزی نیست که من می‌خوام ، می‌خوام که چیزی جدید به بازار اضافه بشه! Cy هم تو بازار موبایل خیلی خوب عمل کرد ، باید ببینیم تو کنسول ها و بازی های سطح بالا چطور عمل می‌کنه ، چیزی که از cy خوشم اومده اینه که هم شدیدا بلند پروازن ، هم همون چیزایی رو میسازن که من می‌خوام سونی بهش ورود کنه!
 
آخرین ویرایش:

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
دلیل بی توجهی به Housemarque نمیفهمم چون واقعا استودیو خفنیه فکرش بکنید یچی مثل nex machina حالا AAA(stormdivers هست ولی بازی کوچکیه) بسازه ارت استایلشون فوق العادسremedy هم نخواستیم Housemarque و کوجیما بهترین گزینن
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
حالا از کجا معلوم درست باشه خبر خریدن و اینا؟ یهو دیدی هیچی رو نخریدن و سر کار بودیم
SIE در پی افزودن استدیوها و تقویت تیم های بازیسازی First Party خود است

بازار شاهد تغییر و تحولات بزرگیه ، به زودی گوگل هم ممکنه وارد شه و شروع کنه به خوشه چینی ، هر کی میخواد دووم بیاره باید توسعه بده خودش رو !
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,567
ا
خود جیم رایان تایید کرد که دنبال خرید چندتا استودیو هستن اصلا تاپیک واسه همینه
اگه درست باشه هیچکدوم از این استدیوها به درد سونی نمیخوره. سونی خودش دو تا استودیو شاخ داره تو بازیای داستان محور میتونه با تقویت اونا روی چند تا پروژه با هم کار کنن. سونی باید نقاط ضعفش رو تقویت کنه. سونی 3 تا ضعف بزرگ داره. یکی بازی ریسینگ یکی شوتر اول شخص و از همه مهمتر یه استودیو بازی آنلاین ساز که خیلی خالیه. یه استودیو که یه بازی مثل fortnite بسازه. فکر کن سونی یه بازی آنلاین در حد fortnite یا LOL بیرون بده همه غلاف میکنن.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
ا

اگه درست باشه هیچکدوم از این استدیوها به درد سونی نمیخوره. سونی خودش دو تا استودیو شاخ داره تو بازیای داستان محور میتونه با تقویت اونا روی چند تا پروژه با هم کار کنن. سونی باید نقاط ضعفش رو تقویت کنه. سونی 3 تا ضعف بزرگ داره. یکی بازی ریسینگ یکی شوتر اول شخص و از همه مهمتر یه استودیو بازی آنلاین ساز که خیلی خالیه. یه استودیو که یه بازی مثل fortnite بسازه. فکر کن سونی یه بازی آنلاین در حد fortnite یا LOL بیرون بده همه غلاف میکنن.
ریسینگ رو تو حساب کن ea هم ازش کشید بیرون ، رسما بازارش ظرفیت نداره که سونی بیشتر از همون گرانتوریسمو توش سرمایه گذاری کنه و حسابی سود کنه! فقط باید کیفیت و محتوای gt رو بالا ببرن!
فرست پرسون شوتر! هم خود مدیران سونی بارها گفتن سعیمون بر اینه که تو سبک های که شرکای تجاری مون بازی میسازن وارد نشیم و سهمی از بازار اونها رو ندزدیم ! و بازار هم اشباع از فرست پرسون شوتر و شوتر های مولتی و بتل رویال !حتی اگه بخواد شوتر هم بسازه گریلا هی و حاضره ! پس فکر نمیکنم این جز کمبود های سونی باشه!
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
ا

اگه درست باشه هیچکدوم از این استدیوها به درد سونی نمیخوره. سونی خودش دو تا استودیو شاخ داره تو بازیای داستان محور میتونه با تقویت اونا روی چند تا پروژه با هم کار کنن. سونی باید نقاط ضعفش رو تقویت کنه. سونی 3 تا ضعف بزرگ داره. یکی بازی ریسینگ یکی شوتر اول شخص و از همه مهمتر یه استودیو بازی آنلاین ساز که خیلی خالیه. یه استودیو که یه بازی مثل fortnite بسازه. فکر کن سونی یه بازی آنلاین در حد fortnite یا LOL بیرون بده همه غلاف میکنن.
درست که هست گفت بخاطر گوگل دارن میخرن اتفاقا بنظرم دوسه تاییشون خوبن اولی kp که خودشون ساختن اگه نخرنش خیلی مسخرس
دومی Housemarque که واقعا تو این سالها کارش تک و عالی بوده و لیاقتشه که سونی بخرتش
remedy هم بد نیست ولی.................
درباره ضعف ها که نگرانی وجود نداره گوریلا همین الانم داره رو یه fps شاخ با طراح گیم پلی killzone 2 یا R6 و کارگردان R6 میسازه دیگه چی از این بهتر؟
درمورد ریسینگ من و خیلی از طرفدارا GT قبول داریم و نظر منتقدا و فن بوی های گرامی برامون مهم نیست
اصلا فکر آنلاین رو هم نکن سونی تمرکزش رو آفلاینه البته KILLZONE یا FPS جدید نسل بعدشون قراره با یه مولتی هیولا بترکونه>:) forrtnite . LOL چیه گرفتی مارو؟:))
ریسینگ رو تو حساب کن ea هم ازش کشید بیرون ، رسما بازارش ظرفیت نداره که سونی بیشتر از همون گرانتوریسمو توش سرمایه گذاری کنه و حسابی سود کنه! فقط باید کیفیت و محتوای gt رو بالا ببرن!
فرست پرسون شوتر! هم خود مدیران سونی بارها گفتن سعیمون بر اینه که تو سبک های که شرکای تجاری مون بازی میسازن وارد نشیم و سهمی از بازار اونها رو ندزدیم ! و بازار هم اشباع از فرست پرسون شوتر و شوتر های مولتی و بتل رویال !حتی اگه بخواد شوتر هم بسازه گریلا هی و حاضره ! پس فکر نمیکنم این جز کمبود های سونی باشه!
فکر کنم درستش فرست پرسن باشه!:D FPS که همین الانم دارن میسازن خیالی نیست:-"
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
سونی تو زمینه ریسینگ سیمولیتور که هیچ مشکلی نداره .GT به خوبی این بخش رو پوشش می ده کافیه به میزان فروش جی تی اسپورت دقت کنیم تا ببینیم که سونی تو این زمینه نیازی به بازی دیگه ای نداره.زحمت بازیهای ریسینگ ارکید رو هم بقیه شرکتها برای سونی می کشن.
در مورد خرید شرکت جدید هم به نظرم قطعا سونی سراغ شرکتی می ره که توانایی ساخت بازی AAA با استانداردهای مد نظرش رو داشته باشه.به نظر من کوجیما پروداکشنز گزینه اول هست رمدی هم گزینه بعدی .مابقی شرکتها منهای اینسومنیاک استاندردهای سونی رو نمی تونن پاس کنن.اینسومنیاک هم که تکلیفش رو‌ تد پرایس قبلا مشخص کرده
 

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
من فقط دوست دارم remedy رو بخره و علاوه بر پشتیبانی مالی، نیروی کمکی هم بده که بتونه alan wake 2 رو با گیم پلی بهتری نسبت به قبلی ارائه بده (منظورم از نیروی کمکی فرد یا افرادیه که بتونن تو طراحی گیم پلی بازی تاثیرات مثبت ایجاد کنن، مثلا طراح گیم پلی gow که واقعا برای اون بازی عالی کرده بود)
 

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
از اونجا که اول نسل شوترای اول شخص اصلی بازار بین نسلی می‌شن و خیلی از لحاظ نسل بعدی بودن آنچنان نمیتونن اقناع کننده باشن و از اون طرفم هیلوی ماکروسافتم همین وضعیت رو داره آماده کردن یه شوتر تمام نسل بعدی برای اول نسل به نظرم خیلی به نفع سونی‌ه. تجربه‌ای که هیچجا دیگه تا یه مدتی نمونه‌ش نیست. حالا شایدم پر کردن این خلع رو باز یه ثردپارتی بر عهده بگیره. ولی از اون کارگردان Siege که دوباره برگشته بود گریلا چه خبر؟ یه سایت یا روزنامه هلندی هم چند وقت پیش خبرش اومده بود بعد هورایزن از گریلا گزارش تهیه کرده بودن انگار می‌گفت در حال حاضر روی کیلزون کار می‌کنن. یعنی تصور یه کیلزون شماره‌دار که مخلوط سندباکسی Shadowfall و شلوغی Killzone2 هست مغزمو ذوب می‌کنه. شما همین الان یعنی ده سال بعد از عرضه برو killzone2 بازی کن. از لحاظ سنگینی و سینماتیک بودن و حس ویژوآلی که به طور کلی بهت می‌ده بی اغراق هنوز شوتر اول شخص رو دستش ندیدم.
 
  • Like
Reactions: s.snake2

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
بریم یه سری شر و ور بنویسیم ملت بازیسنتر عصبی شن :D
مخصوصا در مورد اونی که با اطمینان از ضعف سونی تو یه زمینه ها حرف میزد انگار پلی استیشن مثل من که فقر آهن دارم فقر بازی انلاین داره :|
====

وقتی رو سیستم تون فورتنایت اجرا میشه یعنی عملا ضعفی در زمینه بازی های آنلاین F2P ندارید
تنها مسئله ای که میتونه این جا کمک کنه اینه که شما یا یه بازی تو این سبک بسازید که بزنه رو دست فورتنایت و فقط رو سیستم تون اجرا شه
یا یه چیزی تو این سبک بزنید که جدا از یونیک بودن تحت تاثیر فورتنایت قرار نگیره و با مخاطب های خیلی کوچیک تر، بازم برای پلتفرم ارزش گذار باشه

سونی و مایکرو و ننه و بابای جان کارمک هم بیخیال شید اصن، کسی رو میشناسید از پس همچین پدیده ای بربیاد؟
من فقط Valve به ذهنم میرسه :D... که خب اصن با توجه به موضوع تاپیک اشاره بهش هم نفس حروم کردنه...

فلذا کلا بیخیال بحث ضعف تو بخش آنلاین F2P شید. همچین چیزی وجود نداره.

========
در مورد بخش آنلاین تو بازی های AAA قضیه فرق می کنه به طور جزئی

مسئله این جاست، تو این بخش هم سونی ضعف نداره... COD و BF و Destiny و Mortal Kombat و EA Sports و... اونی که فکر می کنه پلی استیشن تو این زمینه ضعف داره آنلاین باز نیست، تو خیالات و وهم خودشه. حتی تو انحصاری ها هم با این که کم اند ولی بخش آنلاین U4 و tlou و بی شک در ادامه، Tlou 2 به شدت آنلاین های خوبی اند.

پس این چه فرقی با آنلاین F2P داره که گفتیم کلا بیخیال شید.
بحث تو "ایجاد تجربه منحصر به فرده" که بشه روش مانور داد. حالا اینم تقصیر سونی نیست. تقصیر مایکروسافت و در ادامه اش نینتندوئه که این کار رو انجام میدن
مایکروسافت که مسلما مشخصه. بخش آنلاین فورزا و گیرز به اندازه کافی خاص و معروف و قابل مانور هستند ولی گل سرسبدش مسلما هیلو ئه. که تو اوج افولش که Halo 5 باشه به شدت بخش آنلاین خفنیه... از اون جا که SoT بازی GaaS ـه. نمیدونم وضع آنلاینش چطوره ولی اگه "واقعا" بهش رسیده باشن اینم شاید اون جا باشه، پتانسیلش رو داره. (در مورد آشغالایی مثل CD3 و SOD2 نمیشه همچین چیزی رو گفت)
نینتندو این کار رو با SSBU و MK8(اینو جدیدا CTR میتونه رفع کنه) و در ادامه با یه چیز هیولایی مثل Animal Crossing دستش داره ولی خب گل سرسبدش Splatoon ـه که دلیل چراییش خارج از بحث فعلیه.

پس اگه الان سونی یکی رو بگیره براش یه دستینی خوب رو کنسولش انحصاری بزنه، خیلی کمک حال کسی نیست... مشابهش هست رو ایکس باکس دیگه، اسم اش دستینی ـه :|
یا باید یه چی بزنه تو فاز دستینی (به طور مثال) ولی خیلی خفن تر... که حوزه ای تو بازی های آنلاین نمیشناسم بشه "خیلی خفن تر" از چیزی که فعلا هست توش ظاهر شد.
یا مثل نینتندو و مایکروسافت یه چی بزنن که نه تنها به چیزای قبلی شبیه نباشه، بلکه چیزای بعدی بهش شبیه باشن

از این قضیه حمایت میشه :D چون حتی اگه در حد مایکروسافت هم ظاهر نشن باز یه چیزیه که جاذبه اش رو برای مخاطب یخورده متمایل به برند پلی استیشن حفظ می کنه جای این که واقعا هیچی نباشه.

ولی خب اگه همچین اتفاقی هم نیفته به نظرم مشکل عمده ای پیش نمیاد، تو بخش های دیگه، سونی کلی جاذبه برای کشیدن همون افراد داره
======

ریسینگ هم کسی از خر شیطون پایین نمیاد که قبول کنه اگه معجزه ای رخ نده همه چیز زیر سایه سری فورزا است:-?? و وعده های یامائوچی به صورت خالی چیزی رو درست نمی کنه و نمیتونن یهو گرن توریسمو رو یهو تو یه نسخه بیارن بالای چیزی که فورزا تو کل این سه نسل پشت هم با پیشرفت ساخته
شاید هم بتونن البته :D ولی گفتم اسم اون معجزه است

آآه و وقتی میگم همه چیز تو این سبک زیر سایه فورزا است، یعنی همه چیز!! فقط فکر کنم این وسط CTR و Mario Kart زیر سایه فورزا نرفتن که خب دیگه اینا (هرچند با کیفیت خیلی خوبی ولی) قشنگ تو جاده خاکی اند.
ریسینگ های تردپارتی هم کمک حال نیست. برای ضعف تو این بخش میشه به سونی خورده گرفت، ولی خب اصل مسئله فورزا است و ادامه حاکمیتی که به واسطه گیم پس مدام تقویت میشه...یعنی این که اگه مایکروسافت خراب کنه همه چی رو محتمل تره تا این که سونی بزنه یهو رو دستش.
======

خب بسه شر و ور... من کی باشم سونی و عملکردش رو نقد کنم :-?? شما باید در وهله اول یه سونی فن باشی تا بتونی از سونی انتقاد کنی و در وهله دوم همیشه یه PS4 داشته باشی. که من فاقد هر دو مورد ام پس میتونید جدی نگیرید و رد شید اصن :D

ولی جدی به عنوان کسی که پلتفرم های سونی، پلتفرم اصلی اش نیست و عموما متمایل به PC و نینتندوئه اگه از یه چی خوشحال باشم، عقب گرد خفن سونی تو بازی های ایندی و میدون دادن به PC و مخصوصا نینتندوئه. این یکی از جاذبه های خفن PS3 تو دوران نسل هفت بود به نظرم و این که الان همچین جاذبه ای رو پلتفرم اصلیم سوییچ داره خیلی خوشحالم.

درسته فاکتور System Seller ـی نیست (تقریباً!!) ولی چیزیه که به شدت می پسندم:x
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
ما بعد از اتفاق ناخوشایند کونامی شاید که او (کوجیما) بخواهد که برای همیشه مستقل بماند!
من این بخش متن اصلا قبول ندارم..........چون کوجیما همین چندوقت پیش از همین کونامیی که بهش فشار آورد تشکر کرد و گفت اگه اونا نبودن الان خودشم اینجا نبود فکر نمیکنم استاد همچین آدمی باشه:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر