چهار دهه با سامورایی هنرمند صنعت بازی : مروری بر فعالیت یکی از افراد نمادین صنعت بازی ؛ Shinji Mikami


بسیار عالی.من با سید موافقم.هیچ بازیسازی اندازه میکامی تنوع سبک نداره و واقعا انسان متحیر میمونه که چطور یک بازیساز میتونه از سوروایول هارور بره یک شوتر سوم شخص بساز یا از پلتفرمر به بیت ایم آپ

بی صبرانه منتظر نمایش گوست وایر هستیم و من فکر میکنم میکامی قرار هست یک اکشن ادونچر هک اند اسلش تحویل بده و در واقع یک کار تازه و نو برای کینگ به حساب میاد <:-P
 
بسیار عالی.من با سید موافقم.هیچ بازیسازی اندازه میکامی تنوع سبک نداره و واقعا انسان متحیر میمونه که چطور یک بازیساز میتونه از سوروایول هارور بره یک شوتر سوم شخص بساز یا از پلتفرمر به بیت ایم آپ

بی صبرانه منتظر نمایش گوست وایر هستیم و من فکر میکنم میکامی قرار هست یک اکشن ادونچر هک اند اسلش تحویل بده و در واقع یک کار تازه و نو برای کینگ به حساب میاد <:-P
دقییییییقا و جالب اینکه حتی ایشون رو K7 و Shadow of the Damned کار کرده بود و عجیب اینکه سید اشاره ای نداشته به اینا!!! چون سید خیلی suda 51 رو دوس داشت درست مثل خودم که عاششق K7 ام و هنوزم که هنوزه حتی یک اپسیلون کهنه که نشده هیچ، دوست دارم یه بار دیگه ریمستر pc یا نسخه ps2 شو بازی کنم. درست یادمه که سال 90 ، shadow of the dmaned لقب طه رسولی ترین بازی سال رو گرفته بود :) و برام جای تعجبه چطور سید اینو یادش رفت اشاره کنه، تا جایی که مغزم یاری می کنه فک کنم حتی بررسی ش هم خودش نوشته بود تو دنیای بازی! یادش بخیر! لعنت به این زمان که هر چی می گذره بدتر میشه. یادتون بخیر مجلات قشنگم ?
 
صحنه تاریخی مواجه با اولین زامبی در مجموعه رزیدنت اویل ( بازی اویل یک سال 1996 ) ، در این صحنه که بارها و بارها باهاش رو برو شدم در کنار احساس ترس فراوان یک حس کنجکاوی عجیبی داشتم و همیشه میخواستم جزء به جزء این منطقه رو بگردم ، این حسی بود که در تمام مناطق بازی داشتم ولی از این منطقه شروع شد و آقای میکامی این حس و در شماره های بعدی مجموعه رزیدنت اویل از جمله قسمت چهارم به خوبی ادامه دادن تا جایی که بعد از گذشت این همه سال از بازیای رزیدنت اویل هنوزم به خیلی از جزئیات این بازیا شک دارم که آیا اون قسمت و درست درک کردم یا باید بیشتر کنجکاوی کنم ؟!
 
بهزاد جان ممنون از بابت مقاله ای که نوشتی و دستت درد نکنه .

شینجی میکامی به نظر من حیف شد رفت زیر نظر Bethesda . واقعا حیف شد . ای کاش چنین شخصی میرفت زیر نظر یه کمپانی بزرگ AAA ساز حرفه ای کار میکرد تا بتونه این کارگردان و تهیه کننده بزرگ صنعت گیم کیفیت اصلی خودش رو در صنعت گیم نشون بده .

اون بازی Vanquish هیچ وقت اون چنان که باید و شاید در صنعت گیم بهش پرداخته نشد و تحویل گرفته نشد با توجه به نقد های خوبی که حتی سر این بازی صورت گرفت .

خلاصه این که دستت درد نکنه بابت مقاله خوبت .
 
کیف میکنم وقتی میبینم یک هنرمند با اون همه اثرهای به یاد ماندنی و نا میرا بعد از گذشت این همه سال از عمر پر برکتشون در میان دنیای بازی های دیجیتالی اصلا و ابدا درگیر جو ها و تب های زود گذر جامعه نمیشه و با تمام اعتماد به نفسی که از سر صداقت به وجود اومده میاد و بازی قشنگش و معرفی میکنه و همه را با تعجب و حسی آمیخته با امید و نا امیدی مبهوت و ساکت میکنه ولی من به تو امید دارم من به بازیت امید دارم من تازه فهمیدم اشتباه میکردم به دنبال گشایشی در رزیدنت اویل و اون بازیا بودم ، واقعیت این بود که تو هرچی بسازی خوبه نه چون طرفدارتم چون بهت ایمان دارم .
 
یکی از نکاتی که از بازی های میکامی خوشم میاد عدم فوکوس شدنش روی پارت جامپ اسکره ( برعکس کوجیما تو P.T ) میکامی همیشه سعی میکنه با اتمسفر و موزیک احساس استرس و دلهره به پلیر منتقل کنه.
کپکام وقتی میکامی از 2014 رفت دچار افت فاحش شد سال 2012 بهترین سال رو در ارائه لاین آپ داشت همینطور دومین رکوردار Resident Evil رو از نظر فروش منتشر کرد حتی بعد از رفتن میکامی از پس چند تا ریمیک هم بر نیومد ریمیک RE2 که تو خلوتی سال 2019 نتونست حتی گوتی شه یا برنده BAFTA شه. بهرحال امیدوارم میکامی برگرده به کپکام تا عملا آی پی رو که خودش جزو پایه ریزیاش بوده نجات بده.
 
یکی از نکاتی که از بازی های میکامی خوشم میاد عدم فوکوس شدنش روی پارت جامپ اسکره ( برعکس کوجیما تو P.T ) میکامی همیشه سعی میکنه با اتمسفر و موزیک احساس استرس و دلهره به پلیر منتقل کنه.
کپکام وقتی میکامی از 2014 رفت دچار افت فاحش شد سال 2012 بهترین سال رو در ارائه لاین آپ داشت همینطور دومین رکوردار Resident Evil رو از نظر فروش منتشر کرد حتی بعد از رفتن میکامی از پس چند تا ریمیک هم بر نیومد ریمیک RE2 که تو خلوتی سال 2019 نتونست حتی گوتی شه یا برنده BAFTA شه. بهرحال امیدوارم میکامی برگرده به کپکام تا عملا آی پی رو که خودش جزو پایه ریزیاش بوده نجات بده.
دقیقا حق با شماست ! جو محیط و موسیقی متن دوتا از بهترین و لذت بخش ترین چیزایی هست که من در بازیای آقای میکامی تجربه کردم و کلی هم باهاشون خاطره ساختم و هنوزم اون موسیقی ها مثل عطری خاص که آدم و دیوونه میکنه دیوونه ام میکنه ، اون محیط های پر از سکوت و رمز و راز باعث شد زندگی و بهتر از قبل ببینم و متوجه بشم چقدر میتونه زندگی زیبا و ترسناک و پر از هیجان باشه !!! با قسمت دوم صحبت شما هم کاملا موافقم ، آفرین ..
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or