چرا LoS2 ضعیف عمل کرد: وضعیت اسفبار کارکنان Mercury Steamو مشکلات داخلی استدیو*اپديت*

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
19860750043573506091.jpg

Enric Alvarez رییس استدیو Mercury Steam

بعد از انتشار نمرات LoS2 تقریبا همه هوادارن و گیمرها شوکه شده بودند که چطور ممکن است تیمی که پشت عنوان زیبایی مثل LoS بوده چنان دنباله ضعیفی برای آن ساخته باشد. حال پس از گذشت چند روز کاربر معتبر Kingshango از فروم (Castlevania Dungeons) که قبلا ارتباط خود با یکی از اعضای Mercury Steam (به صورت ناشناس) را ثابت کرده، سخنان زیر را از جانب وی بیان کرده است:

خب دوست دارم یه سری از مسائل مربوط به ساخت این بازی (LoS2) رو بگم..... کار کردن روزانه در مرکوری استیم واقعا خسته کننده و آزار دهنده است. این حرفا رو بخاطر اشخاصی که هر روز مجبور بودن این جهنم رو تجربه کنند میگم، خصوصا اون کسایی که (این پروژه) رو به سمت افتضاحی که LoS 2 اسمشه هدایت کردن:

- کوجیما هیچ ارتباطی با ساخت نسخه اول بازی نداشت. اون اومد، از استدیو بازدید و تاییدش کرد و یه سری برگه رو هم امضا کرد و....... همین! مشارکتش توی MoF و LoS2 از این هم کمتر بود.

- اکثریت تیم میدونند بازیی که ساختیم آشغالی بیش نیست و کوچیکترین ارتباطی به عنوان با کیفیت قبلیمون (LoS1) نداره. هیچکس از نمرات پایینی که گرفتیم تعجب نکرده.

- اگه بخاطر LoS2 کسی رو بخواییم سرزنش کنیم اون شخص Enric Alvarez ـه. کسی که با بی توجهی به طراح ها، هنرمندا و برنامه نویس ها، توسعه بازی رو صرفا با توجه معیارها و عقاید خودش به پیش میبرد. شاید از دید سایت ها و مجلات آدم جالبی به نظر بیاد و دیوید کاکس و پیتر مولینکس اون رو یه Visionary و آینده نگر ببینند ولی این شخص (Enric Alvarez) یه سری مشکلات جدی داره. Enric یه آدم بدجنس و شیطونه و از زمان موفقیت Lords of Shadow 1 اینقدر غرورش زیاد شده که حتی جرات نمیکنی اگه توی راهرو یا جایی دیدیش بهش سلام کنی!

بی اعتمادیش به همکاران غیر قابل باوره. بیشتر اعضای تیم بعضی امکانات و Feature های بازی رو باید از خبرگزاری ها میفهمیدن تا اینکه از مسئول استدیو! اینجا اصلا فرهنگ همکاری وجود نداره..... فقط یه تعدادی آدم هستن که دارن به صورت کورکورانه تحت اختیار یک آدم به حساب آینده نگر (Enric) کار میکنند.

- ساختار استدیو همچنان بسیار قدیمیه. بزارید یه مثالی براتون بزنم: موتور مخصوص استدیو(که مشکلات زیادی هم داره) تنها توسط 2 نفر کدنویسی شده که یکی از اون ها هم از بنیانگذارهای استدیو و موزد اعتماد های Enric ـه. برنامه نویس های جدید حق دسترسی به کدهای انجین و آپدیت کردن و بهبود اون رو ندارن و روند کارها هنوز به صورت قدیمی طی میشه.

- تعداد زیادی از بنیانگذارای استدیو افرادی هستن که هیچگونه توانایی در اداره اون ندارن. اکثر اوقات توی استدیو توسعه دهنده های تازه کار اطلاعاتشون از رییساشون بیشتره. همچین ساختاری فقط به یه روند توسعه کند، پر از ایراد و بی معنی ختم میشه که نتیجه اش رو توی LoS2 داریم میبینیم.

- تک تک طرح ها باید توسط Enric Alvarez مورد بازبینی و تحریف قرار بگیرن. خیلی از طراح های بازی از این روند خسته شدن و استدیو رو ترک کردن.

- Art Direction این بازی(LoS2) دستخوش تغییرات و در واقع میشه گفت سلاخی شده. بعد از اینکه Enric تمام تصمیمات مهم و ایده های کارگردان هنری پروژه های قبلیمون (از جمله LoS1) رو رد کرد، اون تصمیم گرفت که از استدیو بره. در واقع میشه گفت یه مبارزه بین دو غرور بود که Enric اون رو شروع کرد (یکی از خصوصیاتش که از دوران حضورش در Rebel Act با خودش به اینجا آورده). در حال حاضر کارگردان هنری قبلیمون در همون مادردید حضور داره و به استدیو Tequila پیوسته و داره روی بازی RIME کار میکنه.

- تعداد زیادی از اعضای تیم که از وضعیت اینجا خسته شدن پیشنهاد هایی که سایر استدیو ها بهشون دادن رو قبول کرده و استدیو رو ترک کردن. تقریبا هر ماه یه تعداد از بازیساز ها رو میبینم که از استدیو میرن و دنبال فرصت های جدید شغلی میگردن -واقعا ناراحت کننده است-. خیلی جالبه که بزرگترین استدیوی تولید کننده عناوین AAA حتی حاضر نیست پیشنهاد جدیدی به اعضاش بده و اونا رو نگه داره. شرکت مرکوری استیم ارزشی برای افراد با استعدادی که براش کار میکنند قائل نیست. تا الان هیچ چیزی به اسم اضافه حقوق یا چیزایی از این دست به اعضای استدیو داده نشده. حتی خبری از تاییدیه های ساده ای مثل "آفرین تیم کارتان خوب بود" هم نیست.

- مدیریت تولیدی این پروژه افتضاح بوده، خیلی وقتا روسای هر بخش Deadline ها رو نادیده میگرفتن و معیارهای خودشون رو برای هر بخش قرار میدادن. به همین دلیل پروژه 6 ماه تاخیر خورد و هزینه سرمایه گذاری (این 6 ماه) هم از جیب خود Mercury Steam داده شد.

- خیلی ها دارن وضعیت فعلیمون رو با کمپانی قبلی که در اون کار میکردیم مقایسه میکنند: Pyro Studio(تیم سازنده Cammandos). با بخش QA (تضمین کیفیت) مثل حیوونا رفتار میشه، با حقوق خجالت آور و زورگویی تقریبا روزانه.

- آینده مون خیلی بد به نظر میاد.... اونم با ناشری مثل کونامی که بخاطر ساخت یه بازی ضعیف ازمون ناراضیه.

- بعد از کامل شدن LoS2 مرکوری استیم 35 نفر از کارمندانش رو اخراج کرد و واقعا خجالت آوره که هیچ سایت یا خبرنگاری به این موضوع نپرداخته. در چند روز آینده باید منتظر اخراجی های بیشتری نیز باشیم.

- و نهایتا میخوام بگم که همه چیز اینجا بد نیست. میخوام بگم که تیم واقعی پشت استدیو واقعا افراد خارق العاده ای هستند. اگه همه این افراد که به خاطر ساختار قدیمی استدیومون نمیتونند ترفیع بگیرن، شانس این رو داشتن تا آینده کمپانی رو تعیین کنند، آینده خیلی روشنی در انتظارمون میبود. علاقه و توانایی که توی این استدیو وجود داره رو من هیچ جا ندیدم، اما متاسفانه (این افراد) عقب نگه داشته شدن. من واقعا امیدورام کسانی که این متن رو میخونند درک کنند که ما اینجا چی کشیدیم. بهر حال یه نفر باید این حرفا رو بزنه تا بعد از عرضه بازی توی زمان گم نشه.

ممنون از اینکه به حرفام گوش دادید.
منبع

آپدیت :
یکی دیگه از اعضای MS هم جلو اومده و حرفا رو تایید کرده (فقط خواسته تا اسمش فاش نشه).

ظاهرا در خود استدیو تعدادی از اعضا با بخش های مخفی کاری، تبدیل شدن دراکولا به موش و بعضی مسائل دیگه مشکل داشتن و نمیخواستن توی بازی وجود داشته باشند. همچنین وسطای پروژه بعد از جدا شدن کارگردان هنری قبلی چندین کارگردان هنری مختلف اومدن و رفتن و برای همین طراحی محیط ها در بعضی بخش ها فوق العاده زیبا و در بخش های دیگه خیلی معمولیه. این منبع همچنین کنترل Alvarez روی همه چیز و همه تصمیمات و عدم دسترسی برنامه نویس ها به منابعی مثل انجین بازی رو نیز تایید کرده.

همچنین این منبع جدید گفته که هنوز وضعیت مرکوری استیم مشخص نیست چون سران استدیو هیچگونه جلسه ای نزاشتن و هیچ چیزی رو بهشون توضیح ندادن و تیم سازنده اصلا نمیدونه نظر کونامی در مورد LoS2 چیه و چه آینده ای در انتظارشونه. ظاهرا خود تیم هم باید خبرا رو از رسانه ها بشنوه نه از مسئولای استدیو.

آپدیت 2:
یکی دیگه از Developer های اسپانیایی هم پیش اومده و حرفا رو تایید کرده. ایشون یه سری توضیحات در مورد وضعیت صنعت بازیسازی در اسپانیا دادن و گفتن که به هیچ عنوان توقع نداشته باشید کسی بیاد به صورت عمومی یا حتی در یک جلسه خصوصی در مورد اینجور مسائل حرف برنه، چون نه تنها به راحتی اخراج میشه بلکه هیچ استدیو بازیسازی دیگه ای هم در اسپانیا استخدامش نمیکنه و تا آخر عمر باید صنعت رو کنار بزاره!

این منبع همچنین بیان کرده که مسئولای مرکوری بشدت دنبال شخصی هستند که اطلاعات رو به بیرون منتشر کرده و اون شخص با بیان این حقایق زندگی کاری خودش رو به خطر انداخته.

در آخر هم از خواننده ها خواسته تا احترام بیشتری به این افراد که زندگی کاری خودشون رو به خطر انداختن تا این وضعیت اسفبار رو بیان کنند، نشون بدن و همینجوری حرفاشون رو دروغ یا صرفا تنفر از رییسشون ندونند.

منبع
 
آخرین ویرایش:
دستت درد نکنه عالی ترجمه شده ، واقعا ادم بعضی وقتا نمیدونه پشت پرده چه میگذره که یک استودیو انقدر عقب گرد میکنه ؛ دل پری هم داشت این کارمند ، ولی حق داره بعد این افتضاح از :|چشم کونامی و منتقدان و مردم بایدم منتظر اخراجی هلی بیشتر بود و وضعشون نا امید کنندس ، قیافه طرف معلومه چه گ...
 
- کوجیما هیچ ارتباطی با ساخت نسخه اول بازی نداشت. اون اومد، از استدیو بازدید و تاییدش کرد و یه سری برگه رو هم امضا کرد و....... همین! مشارکتش توی MoF و LoS2 از این هم کمتر بود.
وقتشه بعضی ها چند وقت سر بزنن به بیابون و یه چند وقتی این طرفا پیداشون نشه...
 
اگه عنوانو نمی‌دیدم فک می‌کردم مصاحبه با یکی از کارمندایه یکی از کمپانیای ایرانیه :|:d
ولی در کل بازیش ضعیف و افتضاح نیست دیگه. اینا زیادی دارن گندش میکنن. کپکام ثانیه به ثانیه رویاهایه ما رو نابود می‌کنه انقدر اعتماد به‌نفسش پایین نیست.
 
وقتشه بعضی ها چند وقت سر بزنن به بیابون و یه چند وقتی این طرفا پیداشون نشه...

حالا این طرف یه حرفی واسه خودش زده و کاملا مشخصه چرا اون حرفا رو زده، این شور حسینی تو واسه چیه؟:دی
نکنه انتظار داشتی بیاد بگه بله، تمام موفقیت نسخه اول بازی مال کوجیمائه و ما این جا هیچ کاره بودیم!
 
واقعا براشون ناراحت شدم ولی در کل بیشتر از اینکه ناراحت بشم عصبانی شدم آخه یکی نیست به ایشون بگه تویی که میخواستی این ها رو بگی چرا همون اوله کار نرفتید پیش کونامی و اعتراض کنید؟! یا اصلا کونامی هم نه به همین روش حرفهاتون رو زودتر میزدید تا شاید کونامی میتونست یک کاری بکنه و جلوی این گندکاری رو میگرفت و یک بازی به این صورت بیرون نمی اومد. نشستن هیچ کس هیچی نگفته خبرنگار ها هم میدیدن حتما خبری نیست دیگه به اون صورت هم گیر نمیدادن. امیدوارم کونامی یک فکری بکنه برای این وضعیت.

یک سوال: الان مرکوری زیر نظر کونامی کار میکنه یا کلا جداست؟ خوده IP مطلق به کونامی دیگه؟


راستی دوستان هم که انگار در کل مطلب رو نخوندن و فعلا گیر دادن به کپکام :d انقدر از دست کپکام شاکی هستن همه خود به خود میرن به کپکام گیر میدن :d
 
واقعا با خودن این حرفا بدجور حالم گرفته شده. اصلا وقتی بازی رو انجام میدید این حرفا همش براتون کم کم رنگ میگیره.
********************************
کوجیما: من روی پروژه LoS هیچ کاره بودم.

کاربران BC: غلط کردی تو خودت LoS رو به اینجا رسوندی خبر نداری.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or