چرا Half Life Alyx برروی VR ساخته شد

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
Valve همیشه تکنولوژی VR را به عنوان یک عنصر مهم در نظر گرفته است. از ساخت هدست مخصوص VR خودش تا ساخت فرنچایز های مهمش بر روی آن. هرچند ما هنوز امیدواریم که نسخه سوم را به عنوان یک بازی کلاسیک در سبک خودش ببینیم، اما در عین حال خوشحالیم که Valve برروی VR یک عنوان کامل از فرنچایز را خلق کرده. چیزی که در ادامه آمده مصاحبه کوتاه Game Informer است با آقای Robin Walker:



Game Informer: به ما در مورد پایه و اساس پروژه بگین. چطور به این نتیجه رسیدیدن که بازی برای VR ساخته بشه؟

Robin Walker: زمانی Vive عرضه شد ما مشغول کار بر روی The Lab شدیم تا ببینیم چه پتاسیل هایی برای ساخت عناوینی براساس VR وجود دارد. با چلو رفتن پروژه، بیشتر به این نتیجه میرسیدیم که هرچند کار کردن بر روی چیزی کثل The Lab لذت بخش هست، اما خیلی از پلیرها دنبال تجربه های جدی تر و عمیق تری هستند که در حد عناوین AAA باشند. و میدانستیم که ما در شرایطی هستیم تا این خواسته را برآورده کنیم. حالا بعد از چهار سال سازندگانی دیگری نیز به این ایده ما نزدیک شده اند و ما امیدواریم که Half Life: Alyx آنها را در این راه تشویق کند.


Game Informer: چطور اطمینان حاصل میکنین که بازی دقیقا حس Half Life داشته باشه، با وجود اینکه برای VR ساخته شده؟

Robin Walker: ایده اولیه صرفا وارد کردن امکانات و موارد موجود در Half Life 2 و اجراشون بر روی VR بود. این سریعترین راه بود تا متوجه باشیم بازی و انجین برروی VR از نظر تکنیکی چطور عمل میکنن. اما به طور سورپرایز کننده ای دیدیم که همه چیز خیلی خوب و طبیعی داره در این حالت اجرا میشه. حتی بدون اینکه لازم باشه کار خیلی خاصی روش انجام بدیم. از همین ابتدا معلوم بود که VR و Half Life خیلی خوب میتونن در یک محیط اجرا بشن. بنابراین بازی حس Half Life رو میده، چون در واقع همون Half Life هست که داره تو محیط VR اجرا میشه. این دنیای جدید باعث میشد تا بتونیم بازی رو با ایده های جدیدی گسترش بدیم در حالی که هنوز حس و اتمسفر سابق رو داشته باشه.

01qr_hla.jpg


Game Informer: آیا احساس میکنین که در حال گسترش مرزهای VR هستین؟

Robin Walker: حتی مکانیزم های سنتی و نرمال و پایه ای شوترها هدف گیری اسلحه و شلیک کردن مثل که Half Life Alyx ازشون استفاده میکنه یک حالت منحصر به فرد با VR دارن. اینکه با دست و چشم خودتون هدف گیری رو انجام بدید خیلی حس متفاوتی نسبت به استفاده از کنترل و ماوس داره. این حس در تمام موارد بازی مثل بقیه مکانیزم ها، طراحی مراحل و حرکات و ... وجود داره. بنابراین تمام امکاناتی که پلیرها انتظار دارن در بازی هست، اما تمامشون رو در یک حالت جدید تجربه میکنن. در همین حال المان هایی هم وجود دارند که کاملا جدیدن.


Game Informer: در مورد روند داستانی چه چیزی میتونین به ما بگین؟ خیلیا فکر میکنن چون بازی یک پیش درآمد هست، داستان رو به جلو نمیبره. آیا فکر میکنین این حرف ها درستن؟

Robin Walker: ببینین Half Life Alyx یک عنوان کامل در سریHalf Life هست. چه از نظر امکانات و محتوا موجود در بازی، چه از نظر مهم بودن داستان در تمام سری. از این نظر یک عضو مهم هست که داستان بزرگی رو بیان میکنه و گسترش میده و روبه جلو میبره.


Game Informer: فکر میکنین که Alyx به فن های بازی در مورد پایان Episode 2 چیزی رو توضیح میده؟

Robin Walker: فکر میکنم بد نباشه که پلیرها قبل از Alyx یه بار Episode 2 رو بازی کنن.


Game Informer: چه حرفی دارین به فن هایی بزنین که امیدوارن Alyx باعث شده باشه که برروی Half Life 3 شروع به کار کنین ؟

Robin Walker: فرنچایز Half Life خیلی برای همه ما مهم هست. و خوبه که این پروژه ها باعث بشه دوباره با مکانیزم ها و کارکتر ها و اتمسفر سری آشنا بشیم. بعضی از اعضای Alyx از زمان ساخت Half Life 2 در استودیو بودن و بعضی افراد تیم حتی در ساخت نسخه Half Life هم شرکت داشت. در عین حال بعضی ها هم Alyx اولین پروژشون در فرنچایز Half Life بوده، و امیدوارن که آخریش نباشه. به طور قطع Alyx معنیش برگشتن ما به دنیا Half Life هست و نه فاصله گرفتن ازش.


Source
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
با اینکه پشمام هنوز داره فر میخوره ( :D ) بعد دیدن دموی گیم پلی و واقعا درک میکنم تصمیم سازنده ها رو مبنی بر VR ساختن بازی امیدوارم همونجوری که گفتن بازی همون HL کلاسیکه که داره روی VR اجرا میشه بر عکسش هم اتفاق بیوفته و واسه استفاده عادی گیم پلی بازی رو بهینه کنن و بعدا منتشرش کنن وگرنه با این وضعیت موجود یکی مثل من عمرا بتونه این عنوان رو تجربه کنه (البته اولش باید زنده بمونم :| )
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر