چرا CrackDown 3 به قدرت 20 کنسول Xbox One نیاز دارد؟

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
روز گذشته در طول کنفرانس «گیمز کام» شرکت مایکروسافت در طول نمایش عنوان «کرک داون 3» اعلام کرد این عنوان به وسیله «Cloud» از قدرت 20 کنسول Xbox One بهره‌مند خواهد شد. اما حال سوالی پیش می‌آید که چرا این عنوان به این مقدار قدرت نیاز دارد. برای پیدا کردن پاسخ این سوال با ادامه خبر با سایت بازی‌سنتر همراه شوید.

4CKMx.jpg

قبل از شروع خبر لازم است به این نکته اشاره کنم که فعلا فقط اشاره شده بخش چند نفره بازی نیازمند این مقدار قدرت است و در خصوص تک چند نفره و استفاده آن از Cloud چیزی اعلام نشده است.

1- شما این قابلیت را خواهید داشت تا همه چیز و همه کس را نابود سازید.

هر چیزی که در شهر وجود دارد را می‌توانید نابود سازید. شما با اسلحه خود می‌توانید همه چیز را خورد و تکه تکه کنید، از دیوار گرفته تا کل ساختمان. میزان جزئیات واقعا حیرت انگیز است. با شلیک هر گلوله به دیوار می‌توانید جای گلوله و شکافی که در دیوار ایجاد شد‌ه‌است را پیدا کنید. در همین حال تکه‌هایی که از دیوار بر اثر شلیک اسلحه کنده شده بر روی زمین خواهد ریخت با هر شلیک شما و تخریب بیشتر، خورده‌های دیوار بر روی هم انباشته خواهد شد. همه‌چیز در بازی دارای فیزیک خاص خود خواهد بود و نسبت به عمل شما عکس‌العمل نشان خواهد داد. شما همچنین قادر خواهید بود کل شهر را به وسیله اسلحه‌های خود نابود و خراب کنید.

Y8TSW.png

2-با استفاده از Cloud تخریب‌های شما ثبت و ردیابی می‌شود.

از لحظه ای که شما تخریب را شروع می‌کنید و آن جسم خاص شروع به تکه تکه شدن می‌کند تا زمان تخریب کامل، کنسول Xbox One این توانایی را نخواهد داشت تا تمام عملیات را پردازش کند و این‌جا است که سرور های Cloud به کمک کنسول خواهد آمد. در واقع هر ساختمان توسط یک سرور Cloud ردیابی می‌شود و آن سرور وظیفه ثبت و ردیابی تکه تکه شدن قطعات و تخریب کامل را بر عهده دارد. زمانی که دو یا چند ساختمان بر اثر تخریب با یک دیگر بر خورد می‌کنند، سرور های Cloud مربوط به آن ساختمان ها به صورت مداوم و متصل به انجام عملیات تخریب و ثبت تخریب خواهند پرداخت تا مراحل تخریب به صورت کامل انجام و در نهایت خورده ها و تکه‌های ساختمان در یک قسمت ثبت شود.

aNzJC.jpg

3- CrackDown 3 می‌تواند در مواقع لزوم از قدرت 20 کنسول Xbox One استفاده کند.

هر تخریبی را که شما در یک زمان انجام دهید، نیازمند قدرت بیشتر برای پردازش است. تخریب چند ساختمان، جمع شدن تکه‌های ساختمان ها بر اثر تخریب، خرابی‌های ایجاد شده بر اثر شلیک گلوله‌ها و ... نیازمند قدرتی است که کنسول Xbox One به تنهایی قادر به پردازش آن نخواهد بود و با استفاده از تکنولوژی Cloud سازندگان بازی موفق شده‌اند از قدرتی برابر با 20 کنسول Xbox one برای پردازش عملیات مختلف در طول بازی استفاده کنند. البته این بدان معنا نیست که به محض شروع بازی کنسول شما به Cloud وصل خواهد شد و شروع به استفاده از قدرت 20 کنسول Xbox One خواهد کرد بلکه فقط در مواقع لزوم و با توجه به بار پردازشی، Cloud به کمک کنسول شما خواهد آمد. مثلا در نمایشی که در «گیمز کام» نشان داده شد، در زمان تخریب چند ساختمان از قدرتی برابر با پنج کنسول Xbox One برای پردازش استفاده شد.

2bVK3.jpg

4- تخریب پذیری فقط برای سرگرمی نخواهد بود.

تخریب پذیری در بازی فقط برای نشان دادن قدرت cloud نخواهد بود و شما می‌توانید برای پیش بردن استراتژی خود از آن استفاده کنید. به عنوان مثال در طول یکی از مراحل گروهی از دشمنان داخل یک ساختمان قرار دارند و شما می‌توانید با تخریب ساختمان، کل دشمنان را نابود سازید. در یکی دیگر از مراحل یکی از دشمنان در پشت دیوار مخفی شده‌است و شما می‌توانید با تیر اندازی به دیوار و عبور گلوله از آن به راحتی دشمن خود را از بین ببرید. با تخریب کردن پل ها می‌توانید ماشین هایی که در حال عبور هستند را متوفق و نابود سازید.

Pt9fp.jpg

5- ساختمان ها را کاملا نابود و یک دومینوی بزرگ در سطح شهر ایجاد کنید.

هماننید بازی دومینو می‌توانید با تخریب ساختمان ها یک دومینو عظیم ایجاد کنید. تنها کافی است ساختمان و جهت تخریب مناسب را انتخاب کنید و با نابود سازی آن ساختمان و سقوط آن بر روی ساختمان دیگر، در عرض چند دقیقه شاهد ایجاد یک دومینو عظیم و نابود سازی کل ساختمان‌های شهر باشید. فیزیک بازی به قدری دقیق است که کل مراحل پردازش را انجام خواهد داد.

blabX.jpg

6- اینترنت ندارید؟ نگران نباشید بازی دارای کمپین آفلاین هم خواهد بود.

بازی همانند شماره های قبلی دارای بخش کمپین تک نفره به صورت آفلاین هم خواهد بود. این بخش همانند شماره‌های قبلی با بخش داستانی و ماموریت‌های مختلف به این شماره باز خواهد گشت. در حالت آفلاین کمپین بازی بدون استفاده از Cloud اجرا خواهد شد و به همین دلیل دارای تخریب پذیری های عظیم نخواهد بود. البته هنوز مشخص نشده این بخش در حالت کلی از Cloud در حالت آنلاین استفاده خواهد کرد یا خیر. همچنین تایید شده که بازی دارای Co-Op چهار نفره خواهد بود.

عنوان کرک‌داون 3 در تاریخی نامشخص در سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول Xbox One منتشر خواهد شد. همچنین اعلام شده‌ بتا بخش چند نفره این عنوان در تابستان سال 2016 در دسترس کاربران Xbox One قرار خواهد گرفت.

منبع
 
آخرین ویرایش:
حاجیمون گفته بازی برای کانکشنای 2-4 mbs آپتیمایز میشه!
با این حساب ما هم می تونیم بازیش کنیم :cry:

آره متاسفانه یه عده ی زیادی فک میکنن قراره یه حالت استریم داشته باشه استفاده از کلاد و اینترنت 120 مگ میخواد, ولی تا جایی خودشون گفتن با اینترنت 4 مگ هم راحت میشه استفاده کرد از قدرت کلاد. حالا باید دید نتیجش چی میشه, به هر حال حتی اگه برای ما ایرانیا هم یکم مشکل ایجاد کنه 100% کشورای غیر جهان سومی راحت استفاده میکنن :d
 
من تنها کسیم که فکر میکنم این قابلیت تخریب صد در صد خوراک Sunset overdrive هست یا نه ؟ یعنی برداری داری رو ریل های مترو تو هوا حرکت میکنی با تدی بزنی نصف ساختمون رو منفجر کنی :D
 
آره متاسفانه یه عده ی زیادی فک میکنن قراره یه حالت استریم داشته باشه استفاده از کلاد و اینترنت 120 مگ میخواد, ولی تا جایی خودشون گفتن با اینترنت 4 مگ هم راحت میشه استفاده کرد از قدرت کلاد. حالا باید دید نتیجش چی میشه, به هر حال حتی اگه برای ما ایرانیا هم یکم مشکل ایجاد کنه 100% کشورای غیر جهان سومی راحت استفاده میکنن :d
این سیستم های کلود یه مشکلی که برای ما ایرانیا دارند اینه که باید Ping با سرور زیر 50 باشه . الان اکثرا 2-4 مگ را دارن فقط مشکل پینگه که مثلا یا ساختمون با دیلی تخریب میشه
 
دستت درد نکنه بابت مطلب
من استقبال میکنم از این تصمیمشون ، حالا ممکنه که ایرانیا نتونن اون طور که باید و شاید بهره مند بشن به طور دقیق از قابلیت
اما واقعا ایدش محشره
تخریب 100 % خیلی خوبه ، و یه نکته دیگه این که اگه بازی موفق بشه راه رو برای بازیای دیگه بازی میکنه و شاید حتی بدونه تو کنسول گیمینگ انقلاب ایجاد کنه و واسه پی سی گیمر ها شاخ و شونه بکشه : )
 
یه همچین چیزی هم فکر کنم سونی هم داشت اگه اشتباه نکنم ps now.
حالا بگذریم این سیستم معرکست یعنیی راحت جای سخت افزارو گرفت، چیزی فراتر از انقلابه.الان اینترنت تو جهان وضعیتی خیلی با ثباتی داره عین سخت افزار که همیشه هست.اما تو ایران به هیچ وجه قابل استفاده نیست.مردم آنلاین هم به زور میزنن چه برسه به پهنای باند واقعی ۴ یا ۲.
ولی اگه بازی سازها رو بیارن به این سیستم دیگه کارت گرافیک معنایی نداره:d
 
یه همچین چیزی هم فکر کنم سونی هم داشت اگه اشتباه نکنم ps now.
حالا بگذریم این سیستم معرکست یعنیی راحت جای سخت افزارو گرفت، چیزی فراتر از انقلابه.الان اینترنت تو جهان وضعیتی خیلی با ثباتی داره عین سخت افزار که همیشه هست.اما تو ایران به هیچ وجه قابل استفاده نیست.مردم آنلاین هم به زور میزنن چه برسه به پهنای باند واقعی ۴ یا ۲.
ولی اگه بازی سازها رو بیارن به این سیستم دیگه کارت گرافیک معنایی نداره:d

PS NOW ربطی به این نداره. این سیستم هم قزار نیست جای کارت گرافیک رو بگیره، بیشتر برای کمک به CPU هست.
 
PS NOW ربطی به این نداره. این سیستم هم قزار نیست جای کارت گرافیک رو بگیره، بیشتر برای کمک به CPU هست.
مگه اصلا رو پی سی هم هست که بخواد جای کارت رو هم بگیره؟:d
منظورم این بود که با این سیستم انقلاب عظیم ایجاد میشه که شاید برای خیلی ها جای سی پی یو و کارت گرافیک رو هم بگیره.(اونایی که میخوان برای قدرت بیشتر برن طرف پی سی منظورم هست)
چه طور ps now میتونه عملیات گرافیکی بازی رو هم انجام بده گفتم شاید این هم بتونه دستی تو این مورد داشته باشه.
این تخریب پذیری که ما دیدیم با این حافظه ها و سی پی یو ها و کارت گرافیک ها امکان پذیر نیست.
میدونم فیزیک به cpu بیشتر مربوط هست ولی گفتم شاید بتون کمکی هم به گرافیک بکنه دور از ذهن نیست.
 
مگه اصلا رو پی سی هم هست که بخواد جای کارت رو هم بگیره؟:d
منظورم این بود که با این سیستم انقلاب عظیم ایجاد میشه که شاید برای خیلی ها جای سی پی یو و کارت گرافیک رو هم بگیره.(اونایی که میخوان برای قدرت بیشتر برن طرف پی سی منظورم هست)
چه طور ps now میتونه عملیات گرافیکی بازی رو هم انجام بده گفتم شاید این هم بتونه دستی تو این مورد داشته باشه.
این تخریب پذیری که ما دیدیم با این حافظه ها و سی پی یو ها و کارت گرافیک ها امکان پذیر نیست.
میدونم فیزیک به cpu بیشتر مربوط هست ولی گفتم شاید بتون کمکی هم به گرافیک بکنه دور از ذهن نیست.

PS NOW یک سرویس هست که در اون بازی روی سرور اجرا میشه (شنیدم در سرورهاش از خود PS3 استفاده شده) و نتیجه هر فریم برای مصرف کننده ارسال میشه. اما توی این سیستم بازی روی خود کنسول اجرا میشه اما محاسبات فیزیک و تخریب و ... به کمک سرورها انجام میشن. یسری اطلاعات اولیه به سرور فرستاده میشن و محاسبات در سرور انجام میشن و نتایج مجدداً برای کنسول ارسال میشن که در نهایت از نتایج اونها برای حرکت و چرخش و ... اجسام استفاده میشه. این کار رو برای هوش مصنوعی (این یکی از اولین مطالعات موردی بوده که مایکروسافت انجام داده)، تغییرات آب و هوایی و جوی در بازیها (حرکت گیاهان و علفها یا آب با وزش باد و تولید طوفان و ...) و یا مثلاً باقی ماندن جای پای کاراکترها تا چندین ساعت روی زمین و ... هم میتونن استفاده کنن. حتی برای VR هم از همین تکنولوژی استفاده کردن و سعی کردن یسری مشکلات فعلی رو حل کنن. اینها مستقیماً با گرافیک در ارتباط نیستن اما در نهایت میتونن هم روی گیم پلی و هم گرافیک اثر گذار باشن. برای مثال فیزیک خوب یا تغییرات آب و هوایی داینامیک چیزهایی هستن که به زیبایی بازیها اضافه میکنن. البته Nvidia هم تکنولوژی‌ای رو برای نورپردازی های پیشرفته مبتنی بر کلود معرفی کرده که خب البته فکر میکنم هنوز جای کار زیادی داره ولی این هم باز میتونه یکی از موارد مورد استفاده در بازیها باشه.

Nvidia Intros Cloud-Based Light Rendering Tech

یک تفاوت دیگه این سیستم با سرویسهایی شبیه به PS NOW این هست که در اونها بازیها به صورت معمولی روی سرور اجرا میشن و نتیجه برای مصرف کننده ارسال میشه که در واقع همون چیزی هست که از بازیهای عادی انتظار داریم (فیزیک و هوش مصنوعی و ... در حد معقول) منتهی با Latency بیشتر و یا مثلاً تصاویر کم کیفیت تر (چون به نوعی تصاویر دارن استریم میشن). اما Cloud Compute در واقع برای اضافه کردن به محتوای بازیهای معمول هست، یعنی کنسول یا PC شما داره کار خودش رو انجام میده و در کنارش برای یسری از پردازشها از سرورها و ... هم کمک میگیره و نتیجه‌ای فراتر از چیزی که صرفاً بواسطه سخت افزار کنسول یا PC شما ممکن هست به شما ارائه میده.

هنوز مشخص نیست هزینه/درآمد زایی این تکنیک برای مایکروسافت چقدر هست و اگر که یک مدل اقتصادی خوب رو در کنار بستر سخت افزاری مناسب/منعطف بکار بگیرن بعید نیست که در آینده همه/اکثر بازیهای AAA از یک چنین قابلیتهایی استفاده کنن. بحثهای NeoGAF هم جالب هست در خصوص این تکنولوژی. 3 سال پیش که مایکروسافت در این باره حرف میزد چیزی جز تمسخر و ... نصیبش نمیشد. اما الان بحثها از "من باور نمیکنم"، "به من مدرک ارائه بدید" و ... رفته سمت "چیزی که مایکروسافت نشون داده صرفاً یک دمو تکنیکی هست"، "به من یک بازی retail نشون بدید که از این تکنولوژی استفاده بکنه" و در نهایت "سونی هم اگر بخواد میتونه از سرورهای Amazon استفاده بکنه" (چون این بحث دقیقاً همزمان با معرفی XB1 و PS4 مطرح شد به ابزاری برای بحث بین دو طرف تبدیل شده) رسیده.
 
من نمیدونم مولتی پلیرش چطوریه اما اگه اول مچ همه بزنن کل مپ رو خرد و خاکشیر کنن با RPG و نارنجک ، بعدش رو زمین صاف باید به بازی ادامه بدن ؟:|
تخریب پذیری 100 بدرد نمیخوره به نظر من . در حد همین Rainbow Six Siege یا BF باشه کفایت میکنه
 
خیلی قابلیت جالبه. کاملا برعکس xbox bc که به هیچ دردی نمیخورد....
این میتونه کفه ترازو رو در آینده کاملا به سمت ماکروسافت سنگین کنه
سونی اگر دیر بجنبه و خودشو نرسونه به سختی به زمین گرم میخوره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or