چالشی ترین دورگه تاریخ

Rav3n Heart

کاربر سایت
Oct 13, 2010
1,261
نام
پویا
به جرات میتوان ادعا کرد بیشتر کسانی که آرزوی بازی سازی را در سر دارند ، فارغ از اینکه به هدف خود رسیده اند یا نه حداقل برای یکبار هم که شده گروهی از شخصیت های معروف بازی های رایانه را در کنار یکدیگر در یک بازی واحد ، تجسم کرده اند. طراحی و اجرای این ایده در دنیا بازی های رایانه ای همواره با ریسک های فراوانی همراه بوده و در بیشتر موارد بازی هایی که بر این اساس ساخته شدند، نتوانسته اند نظر مساعد بازی کنندهها و کارشناسان را به خود جلب کند.
البته در این بین بازیهایی که بر مبنای این ایده در سبک مبارزهای ساخته شده اند در مقایسه با سبک های دیگر حال و روز بهتری دارند. بازی های سبک مبارزه ای شروع قدرتمندی در نسل هفتم نداشتند، اما به مرور زمان و با عرضه بازیهایی مثل Dead Or Alive 4 و قسمت پنجم از مجموعه بازی های Virtual Fighter ، عناوین این سبک بار دیگر جان گرفتند. ایده پرخطری که در بالا به آن اشاره شد در نسل هفتم برای اولین بار در بازی Super Smash Bros. Brawl توسط "ماساهیرو ساکورای" به شکلی گسترده استفاده شد و تعداد زیادی از قهرمان های بازی های نینتندو در یک مبارزه گرد هم آمدند. البته پیش از عرضه این بازی در سال 2008 دو قسمت دیگر از این مجموعه در سال های 1999 و 2001 منتشر شده بود، اما شخصیت های هیچکدام از آنها تنوع و گستردگی نسخه ی Brawl را نداشتند. موفقیت نسخه Brawl با قرار دادن 36 شخصیت از بازی های متفاوت در کنار یکدیگر به سازندگان بازی های مبارزه ای دلگرمی دادند تا آنها هم دست به کار شوند.
در حال حاظر شخصیت های مهمان پای ثابت بیشتر بازی های مبارزه ای هستند ؛ از حضور "کریتوس" در مورتال کامبت تا "اتزیو" در Soulcalibur V. در اوایل سال 2012 میلادی ، درست زمانی که موتور سبک مبارزه ای حسابی داغ شده است، دنیای بازی ها منتظر یک پدیده است، بازی ای که میتواند استاندارد های جدیدی در سبک مبارزه رقم بزند.

ایده ای ناب ، اما پر مخاطره

استودیو های بازی سازی "نامکو" و "کپکام" سالهاست بر سر ساخت استاندارد ترین بازی های سبک مبارزه ای باهم سروکله میزنند. واضح است که درباره ی دو مجموعه محبوب و پرطرفدار "استریت فایتر و "تکن" صحبت میکنیم. تا همین چند وقت پیش حتی تصور اینکه شخصیت های محبوب این دو مجموعه در مقابل هم صف آرایی کنند برای طرفداران پروپا قرص بازی های مبارزه ای محال مینمود. اما در حمایش Comic Con سال گذشته این موضوع رنگ واقعیت به خود گرفت. در این همایش "یوشینوری اونو"، تهیه کننده ارشد کپکام رسما تایید کرد که استودیو های بازیسازی این شرکت مشغول ساخت یک بازی تلفیقی از شخصیت های "Street Fighter" و "Tekken" هستند. "اونو" در این همایش تاکیید کرد بازی کاملا به سبک و سیاق "Street Fighter" ساخته خواهد شد و طبق مذاکرات انجام شده با مسولان شرکت نامکو ، استودیو کپکام اجازه دارد بازی را با در نظر گرفتن شخصیت های "Tekken" ، با توجه به سلیقه خود بسازد، البته با رعایت تمامی موارد ثبت شده برای شخصیت های "Street Fighter". هرچند این دو بازی اولین عناوین دو رگه ای سبک مبارزه ای (Crossover Fighting Game) نیستند، اما بدون شک مهمترین بازی های این ژانر بحساب می آیند.

ادامه دارد..... بخش دوم: گیم پلی
گردآوری: وحید پولادی
منبع: نشریه دوهفتگی دنیای بازی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟