پیش نمایش|COD:BLACK OPS 2

kkkz

کاربر سایت
Mar 3, 2012
105
COD BLACK OPS 2
سبک:ACTION/SHOOTER
سازنده:TREYARCH
ناشر:ACTIVISION
تاریخ انتشار:NOV/2012

عملیات سیاه
شروعی دوباره
اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.


بزرگ و متفاوت
میتوان بدون شک این مساله را بیان کرد که کمتر عنوانی میتواند با عرضه چندین سری فروشی خوب را در دو نسل حاصل کند و حتی هنوز هم برای طرافداران خود دلنشین و جذاب باشد.این عناوین در دنیای گیم و نسل امروز کمتر دیده شده اند.مگر مواردی خاص که با خلق داستانی درگیر کننده و جذاب و گیم پلی مهیج توانسته اند همچنان در عرصه رقابت بین هم سبکان خود باقی بمانند و انگار که گوی سبقت را از بقیه ربوده و خود را بعنوان بزرگترین عنوان در سبک خود میدانند.اما درست کردن تعداد زیادی عنوان از یک IP میتواند به شرکت ناشر و استدیو سازنده ضرر های زیادی را وارد کند.حال این بستگی به شرکت ناشر دارد که ایا میخواهد عنوانش را ادامه داده و یا به کار ان عنوان در جایی بالاخره پایان دهد.یکی از عناوینی که در سبک شوتر اول شخص حرف اول را میزند و این سبک با نامش گره خورده است، عنوان CALL OF DUTY است.این عنوان که تا کنون هشت نسخه از ان توط دو استدیوی INFINITY WARD وtreyarch ساخته و توسط صاحب امتیاز این عنوان یعنی شرکت activision منتشر شده , فراز و نشیب های زیادی را تاکنون به همراه داشته است.از ابتدا که cod منتشر شد تا کنون که جدید ترین نسخه از ان منتشر شده است این تفاوت ها و تغیییر ها به حدی زیاد بوده که سبک و سیاق عنوان را دگرگون ساخته است.اما همیشه این تغییرات ممکن است در یک عنوان درست و بجا نباشد.بسته به نوع و سبک گیم،تغییراتی که در یک عنوان میتواند اعمال شود اگر به مکانیزم اصلی گیم صدمه نزند و عنوان را از ریشه ی خود دور نکند،درست و بجاست.اما هنگامی که این تغییرات عمده با محصول نهایی همخوانی نداشته باشد،انجاست که دیگر شاهد موفقیت عنوان خود نخواهیم بود.حال که سری دیگری از عنوان محبوب COD بانام COD BLACK OPS 2معرفی شده است،باید دید که ایا این عنوان با تغییراتی که در سبک و مکانیزم خود اعمال کرده ، همانند بسیاری از عناوین بزرگ میتواند همچنان در گروه بازی های بزرگ جا بگیرد و نام بزرگ COD را یدک بکشد؟



.



تغییری شگرف اما..
هنگامی که ما با عنوانی در دنیای گیم اشنا میشویم بسته به علاقه ی خود از ان لذت خواهیم برد و یا با تجربه ان ترجیه میدهیم عناوینی را که در سبک مورد علاقه ما مشهور نیستند را تجربه نکنیم.این از جمله عواملی است که اجازه ورود عناوین ناشناخته را به یک سبک نمیدهد،و باعث شده تا بازی هایی همانند COD سالها بر سبک شوتر اول شخص حکومت کنند.اما همه ما میدانیم که هر بازی برای خود،دوران طلایی دارد و اگر ان دوران به پایان برسد،گویی فصل پاییز و خزان عنوان ما سررسیده و یا باید به فکر عنوان دیگری افتاد و یا با تغییراتی اساسی،رنگ و بویی تازه به عنوان داد.این، اصلی بود که در عناوین COD بخوبی رعایت شد.همه ما میدانیم که سری COD از جنگ جهانی دوم الهام گرفت و توانست با روایت داستانی خوب و هم چنین گیم پلی مهیج،طرفدارانی را در سطح دنیا بدست اورد.بطوری که هرکس را که پیدا کنید حتما یک سری از این عناوین را تجربه کرده است. اما هنگامی که چوب خط سوژه ی ما تمام شود،نمیتوان انتظار داشت که عنوان ما همانند گذشته محبوب باشد و بتواند فروشی شگرف را دارا باشد.اما میتوان با اضافه نمودن داستانی زیبا و گیم پلی درگیر کننده و همچنین المان های مثبت که در گیم دیگری دیده نشدند عنوان را در صدر محبوبیت و فروش قرار داد.در سری COD نیز، همیشه شاهد نواوری هایی بودیم که این گیم را از هم سبکان خود متمایز میکرد.هر بار که نسخه ای از بازی روانه بازار میشد قطعا طرفداران انتظار یک گیم پلی بهبود یافته را نسبت به نسخه قبل میکشیدند.زیرا این چیزی بود که از سوی دو تیم INFINITY WARD و TREYARCH بخوبی ثابت شده بود.اما هنگامی که سومین شماره از COD باز هم با موضوع جنگ جهانی دوم منتشر شد، همگان متوجه شدند که خزان این سری سرامده و دیگر شاهد روز های محبوبیت و فروش عالی این سری نخواهیم بود.اما در همین زمان بود که یک تغییر اساسی میتوانست یکی از بزرگترین عناوین FPS را از خاموشی و فراموش شدن نجات دهد.ان هم کشاندن بازی به سمت و سوی مدرنیزه شدن بود.زیرا این گیم هم باید خود را با شرایط و جو موجود وفق میداد تا از رقابت با هم سبکان خود عقب نماند.اما ایا ممکن است طرفداران از عوض شدن حال و هوای بازی و تغییر کلی ان از سبک قدیمی و رفتن به سوی جنگ های مدرن راضی نشوند؟این سوالی بود که تیم INFINITY WARD با عرضه COD 4 بخوبی توانست به ان پاسخی مثبت و قاطع بدهد تا دیگران بر این عقیده پایبند تر و استوار تر شوند که هنوز هم میتوان با تغییراتی اساسی یک عنوان را از تباه شدن نجات داد.



مدرنیزه اما تا چه حد؟
هنگامی که عنوان COD از سبک و سیاق جنگ های جهانی به سمت و سوی تکنولوژی پیشرفته و جنگ های مدرنیزه حرکت کرد،افرادی بر این باور بودند که تیم IW کاری اشتباه را انجام داده و نمیتواند همانند گذشته باعث محبوبیت این عنوان در بین هوادارانش شود.اما نکته ای در این میان وجود داشت.ان نکته این بود که یک گیم کامل و زیبا تنها از گیم پلی ویا زمان و لوکیشن اتفاق افتادن مراحل در ان تشکیل نمیشود.بلکه تیم سازنده میتواند با خلق کاراکتر هایی زیبا و هماهنگ با داستان،باعث محبوب شدن گیم خود شود.این،نکته ای بود که تیم IW بخوبی ان را رعایت،و توانست با مخلوت کردن کاراکتر هایی هماهنگ با محیط بازی،گیم پلی مهیج و جذاب تر از گذشته و داستانی زیبا،معجونی زیبا را به هواداران تحویل دهد.اما حال که عنوان COD BLACK OPS 2 از سوی TREYARCH معرفی شده سوالی را در ذهن خیلی از افراد و طرفداران ایجاد کرده است.ان سوال این است که ایا بکار گیری بیش از اندازه یک تکنیک و یا یک سوژه ان هم سوژه ای مثل فناوری و تکنولوژی ضربه ای به ریشه اصلی سبک خود نمیزند؟ حال که حتی خبر هایی هم از شبیه شدن بسیار جزئی گیم به سبک بازی های RPG به گوش میرسد.این دور شدن از ریشه اصلی و گرایش به سبک و سیاقی نو,تا حدودی به پتانسیل اصلی عنوان ضربه وارد میکند,اما با کمی خلاقیت و مهارت,میتوان ان را بادیگر المان های مثبت تلفیق کرد و باعث هرچه بهتر شدن گیم شد.






نقش افرینی،شوتر،معجونی عجیب!
خلق عنوانی شوتر که همراه با المان های RPG کاری سخت و دشوار است.حال که این عنوان COD هم باشد.اما TREYARCH اعلام کرده که در این عنوان شما در بعضی مراحل تصمیم خواهید گرفت که چگونه یک مرحله را پشت سر بگذارید.این حق انتخاب دیگر با خود شماست.برای مثال در یکی از مراحل که در نمایشگاه E3 از بازی به نمایش در امد،شما باید یاران خود و رئیس جمهور را با اسلحه اسنایپر ساپورت میکردید.اما تیم TREYARCH اعلام کرده که مثلا شما قادر خواهید بود در این مرحله(ویا مراحل دیگر)انتخاب کنید که ایا در این مرحله با اسنایپر از رئیس جمهور محافظت کنید و یا خودتان وی را همراهی کنید.این ها همه از جمله مواردی هستند که خبر از یک گیم با المان های یک بازی RPG میدهند.در بازی شما با انتخاب های متفاوتی مواجه میشوید که در مهیج تر شدن گیم تاثیر زیادی دارد.شما با انتخاب های خود باعث زنده ماندن و یا مردن بعضی شخصیت های عنوان میشوید و ممکن است حتی پایان بازی را تغییر دهید.حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که چه کسی را زنده بگذارید و یا بازی را چگونه به اتمام برسانید.





اینده ای سیاه
المان هایی زیبا،صحنه هایی سینماتیک،گرافیکی خیره کننده،نورپردازی طبیعی و زیبا و گیم پلی مهیج از جمله نیاز های یک گیم بشمار میروند.اما کمتر گیمی را در نسل حاضر شاهد بودیم که توانسته باشد تمامی این المان های مثبت را باهم دارا باشد.اگر بتوان یک توازن میان این بخش ها ایجاد کرد،قطعا شاهد یک عنوان بزرگ و محبوب خواهیم بود.تیم سازنده ممکن است تنها به گیم پلی اهمیت دهد،ممکن است به گرافیک نگاهی خاص داشته باشد و یا ممکن است تنها داستانی زیبا و درگیر کننده را مد نظر قرار دهد تا باعث پیشرفت گیم خود شود.اما عناوین بزرگی که در این نسل شاهد بودیم این المان های مثبت را باهم دارا بودند و توانستند تجربه ای از یک گیم مهیج را به ما منتقل کنند.اما دوباره عنوان COD باز گشته تا با خلق نواوری های تازه، به رخ کشیدن داستان سرایی خوب،گیم پلی درگیر کننده و گرافیک عالی همگان را مات و مبهوت خود کند.بازی در سال 2025 اتفاق می افتد.زمانی که تکنولوژی در کشور هایی مثل چین و امریکا به حدی پیشرفت کرده که روبات ها و کامپیوتر ها نقش اساسی را در زندگی مردم ایفا میکنند.حال این پیشرفت در ارتش های کشور های دنیا هم تاثیر گذاشته است.تاثیری که تا خدی خوب و تا حدی فاجعه بار محسوب میشود.دیگر شما در بازی همانند گذشته تنها با انسان ها روبرو نخواهید شد.بلکه با روبات هایی کوچک و بزرگ و با ابزار الات پیشرفته ای روبرو میشوید که در هیچ کدام از سری های COD ان را مشاهده نکرده اید.این،بخشی از تغییرات شگرف در CODBO2 است که همگان را به وجد اورده است.اما اگر اولین نسخه از بلک اپس را که در سال 2009 منتشر شد را تجربه کرده باشید،متوجه میشوید که این عنوان همانند بلک اپس 2 از این تغییرات عمده برخوردار نبود و بیشترین مزیتی که نسبت به دیگر هم نام های خود داشت داستان سرایی عالی بود که توسط نویسنده بازی CRAIG HOUSTON در بازی پیاده شده بود.داستان بازی روایت خوب وقابل قبول تری نسبت به عناوین قبلی سری COD داشت و در واقع داستانی از جنگ ویتنام را دنبال میکرد و همین موضوع بعلاوه گرافیکی زیبا و گیم پلی خوب توانست باعث موفقیت عنوان بلک اپس در سال 2010 شود تا همگان همیشه از ان به عنوان یکی از بهترین تجربه های عنوان COD یاد کنند.اما حال باید دید که ایا در این زمان که عنوان COD BO 2 داستانی خیالی از اینده ای دور را روایت میکند،میتواند به اندازه ان بلک اپس که در سال 2010 منتشر شد موفق باشد یا نه.اما چیزی که تاکنون از داستان بازی از سوی TREYARCH روایت شده،این موضوع را بیان میکند که در دوران سال 2025 فردی به نام رائول مندز(Raul Menendez)فرماندهی ارتش کشور چین را برعهده دارد که با تکنولوژی های فراوان و سلاح هایی پیشرفته به امریکا حمله کرده است.در واقع بازی داستان جنگ سرد دوم(خیالی)را بیان میکند.در این عنوان شما در نقش دیوید میسون پسر الکس میسون شخصیت نسخه اول قرار خواهید گرفت.اما بازی تنها در سال 2025 دنبال نمیشود.بلکه شاهد فلش بک هایی به دهه ی 80 میلادی هستیم که دوران جنگ سرد اول را نشان میدهد و در ان شما در نقش الکس میسون قرار خواهید گرفت و به همراهی فرانک وودز(از شخصیت های اصلی نسخه اول)مراحلی را پشت سر خواهید گذاشت.





TREYARCH STUDIO
استدیو TREYARCH در سال 1996 توسط Peter Akemann و Doğan Köslü در سانتا مونیکای کالیفرنیا تاسیس شد و در سال 2001 بطور رسمی جز یکی از استدیو های ACTIVISION در امد .این استدیو سازنده عناوین جیمز باند و COD بوده است.عناوین COD 2 و COD 3 و COD WORLD AT WAR و COD BLACK OPS را ساخته است.افتخاری که این استدیو بدست اورد،فروش 650 میلیون دلار بلک اپس پنج روز بعد از انتشار بود.





COD ،قویتراز گذشته
یکی از نکاتی که باعث شد تا عنوان COD BO که در سال 2010 منتشر شد جز یکی از بهترین سری های COD قرار بگیرد،گرافیک خوب ان بود.بازی بهمراه گرافیک خوب و نورپردازی عالی،تجربه ای باورنکردنی را به شما منتقل میکرد و گویی بهترین COD بعد از COD 4 عنوان بلک اپس بود.بله،درست فکر میکنید.ماجرا همین است.چیزی که بلک اپس داشت و دیگر عناوین COD بعد از COD4 نداشتند،ایجاد نواوری هایی همچون COD 4 بود.همانطور که میدانید عنوان COD 4 با انقلابی که در عرصه شوتر اول شخص ایجاد کرد توانست نام COD را بار دیگر بر سر زبانها بیاندازد.اما تغییری که تیم IW در COD4 ایجاد کرد یک تغییر جزئی مثل بهبود دادن موتور گرافیکی و یا بهبود دادن بخش گیم پلی نبود.تغییر تیم IW در این عنوان یک تغییر اساسی و اریشه بود که باعث عوض شدن کلی گیم شد.حال که TREYARCH این راه را حتی فراتر از باور های IW ادامه داده،دست به تغییراتی زده تا عنوانی حتی فراتر و زیبا تر از نسخه اول بلک اپس را برای هواداران به ارمغان بیاورد.یکی از تغییرات مثبت بازی را میتوان به بهبود یافتن موتور گرافیکی در دو بخش مالتی پلیر و سینگل پلیر دانست.طبق گفته ی تیم TREYARCH عنوان COD BO2 با 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.این تیم همچنین از تکنولوژی جدیدی در تکسچر ها با نام reveal mapping استفاده خواهد کرد که نورپردازی عالی را به محیط القا کرده،و در هرچه طبیعی تر نمایان شدن گرافیک کمک زیادی میکند.تیم TREYARCH سعی در هرچه طبیعی تر شدن و بهتر شدن گرافیک عنوان خود دارد.زیرا همانطور که اعلام کرده است تغییرات بسیار چشمگیری در موتور بخش مالتی پلیر اعمال کرده و گفته است برای بخش زامبی این عنوان(که یکی از محبوب ترین بخش های بلک اپس است)برنامه های جدیدی دارد و تعدادی مد جدید به این بخش اضافه کرده است.



اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.


کاراکتر ها
Raul Menendez
تنها اطلاعاتی که از این فرد منتشر شده است نشان میدهد که وی شخصیت منفی داستان بشمار میرود که ربات هایی با تکنولوژی بالا را به هر دو طرف جنگ یعنی هم چین و هم امریکا میفروشد و رهبری ارتش چین را هم بر عهده دارد.

David mason
دیوید میسون فرزند شخصیت اول بازی یعنی الکس میسون است.بعد از مرگ پدرش او به ارتش میپیوندد و در تنها تریلر بازی که یکی از شخصیت های اصلی بازی به نام فرانک وودز در ابتدای ان صحبت میکند اشاره میکند که تنها کسی که میتواند اتش جنگ را خاموش کند او است.یعنی همان دیوی میسون فرزند الکس میسون.



بجنگ تا اخرین نفس
اگر شما یکی از عناوین COD را بازی کرده باشید متوجه خواهید شد که شاید در ابتدا این عنوان همانند بقیه عناوین اول شخص یک بازی ساده بنظر برسد.اما با کمی پیشروی در گیم متوجه حسی درون خود خواهید شد که به شما اجازه نمیدهد این گیم را رها کنید.بلکه به پیشروی خود ادامه بدهید.نکته ای که شمارا در گیر خود میکند حس حماسی بازی است.شما در طی بازی با کاراکتر های زیادی برخورد خواهید کرد که به نوعی اگر در جریان گیم قرار بگیرید میتوانید با ارتباط درونی که با انها برقرار میکنید از عمق داستان این عنوان سر در بیاورید.وقتی که ذهن شما با یک گیم گره بخورد،قاعدتا از ان لذت خواهید برد و اگر در ان گیم ضعف هایی هم دیده شود،شما ان را نادیده گرفته و تنها نکات مثبت ان را یبینید.درست است.خوبی گیم هایی که از لحاظ مختلف دارای نکات مثبت هستند ای است که در انها نکات مثبت نکات و بخش های منفی را پوشش میدهند و طرز فکر فرد را به بازی عوض میکنند.این امری است که در سری COD ان را بارها و بارها دیده ایم.در سری MW شاهد ادامه پیدا کردن یک داستان زیبا تا سه شماره بودیم.همین داستان زیبا و دنبال کردن ان همانند یک سریال مخاطب را قانع میکند تا دنباله ان عنوان را خریداری کند.حال که عنوانی دیگر از این سری معرفی شده توانسته با دنبال کردن شخصیت های نسخه اول خود،ایجاد کردن داستانی پیچیده برای انها و بکار گیری نواوری های زیادی در گیم پلی بار دیگر امید هارا به این سری بعد از عنوان COD 4 زنده کند.حال باید دید که این عنوان میتواند همانند نیکان خود سابقه ای خوب داشته،وراه انها را بخوبی دنبال کند؟وایا میتواند نام CALL OF DUTY را ارج دهد؟ به هر حال تا منتشر شدن این عنوان نمیتوان چیزی را مشخص کرد.اما ایا میتواند همانند نسخه اول خب بعد از پنج روز 650 میلیون دلار فروش داشته باشد؟این عنوان سیزده نوامبر سال جاری برای هرسه پلتفرم اصلی منتشر خواهد شد.



اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟