پیش بینی Nvidia پیرامون آینده تراشه های گرافیکی موبایل

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,231
نام
امیرحسین
51665914857158462709.jpg



بنابر یاداشتی که Nvidia در سایت خود منتشر کرده است ، این شرکت انتظار دارد با استفاده از تکنولوژی SoC تلفن های هوشمندی که با این تکنولوژی و با استفاده از پردازنده های این شرکت به بازار عرضه می شوند تا سال 2014 بتوانند به قدرت پردازش گرافیکی ای نظیر XBOX 360 دست یابند.
همچنین کارشناسان Nvidia معتقدند اگر چه زمانی بیش از این برای رسیدن به استاندارد GPU های به روز PC برای این تکنولوژی مورد نیاز است، اما می توان انتظار داشت تا چندسال آینده به این میزان از قدرت پردازش گرافیکی نیز با تکنولوژی SoC دست یافت.
SoC یا System-on-a-Chip معماری است که به سازندگان اجازه می دهد تا تمام پردازنده های مورد نیاز دستگاه خود را در یک پردازنده ی مجتمع گردآورند و با این کار به قدرت پردازشی بیشتری در آن واحد دست یابند.
هم اکنون Nvidia در حال طراحی پردازنده Tegra 3 مبتنی بر همین معماری و برای عرضه در سال جاری میلادی است، پردازنده ای که بنابر اعلام Nvidia اولین گام جدی برای دست یابی به گرافیکی سطح بالا و High End در دستگاه های قابل حمل است.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
خب هرچی گوشیها پیشرفت کنن تو همون مدت کنسولها هم پیشرفت میکنن و فاصله همین اندازه الان ثابت میمونه,قرار نیست که گوشیها به کنسولهای همون دوره خودشون برسن!!
الان هم بازیهای اندروید از sega genesis خفنتره!!!
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
هم اکنون Nvidia در حال طراحی پردازنده Tegra 3 مبتنی بر همین معماری و برای عرضه در سال جاری میلادی است، پردازنده ای که بنابر اعلام Nvidia اولین گام جدی برای دست یابی به گرافیکی سطح بالا و High End در دستگاه های قابل حمل است.
البته لازم به ذکر هستش که طراحی و تولید Tegra 3 حدودا در ماهای قبل کامل شده و به تولید هم رسیده .... در حال حاضر هم گوش HTC ONE X با یک CPU چهار هسته ای با کلاک 1.5 ghz و 1gb ram و Tegra 3 عرضه شده ... به اضافه اینکه در صفحه 4.7 اینچی این گوشی رزولیشن 1280x720 اجرا میشه و این موبایل قادر به رندر و پخش فایلهای 1920x1080 هم هست
تعدادی بازی هم شرکتهابا اسم TDH برای این چیپ طراحی کرده اند مثل Shadowgun TDH که ظاهرا از فیزیک و نورپردازی بالاتری بهره میبره و یک بازی Samurai که بر روی 60 فریم بر ثانیه اجرا میشه !
من خودم این گوشی رو تازه خریدم اما هنوز این بازیها رو تست نکردم اما به نظر میرسه از سایر smartphone ها tablet گرافیک بهتر و فریم بالاتری در پردازش داشته باشه .
ضمن اینکه یک سری App برای چیپ طراحی شده و چند بازی هم به طور اختصاصی برای Tegra 3 در حال ساخت هست که تا ماه بعد و June به بازار Android میان مثل Hamilton's adventure - dark meadow چند تای دیگه ...
 

Kevingamer441

کاربر سایت
Jan 7, 2010
928
نام
امید:دی
Tegra 6 احتمالا به يه اكسباكس نزديك شده باشه. ولي توليد محتوا خيلي مهمتره كه با كنسولها قابل مقايسه نيست.
عباس جان حرفش خیلی خوب بود.واقعا الان مشکل عمده آیفون و کلا I device ها و همچنین گوشی های جدید همینه بازی شاخ و درست حسابی نمیاد واسشون هر چقدم سخت افزار رو بالا ببرن همینیه که هست در صورتی که psp خیلی ضعیف تر بود ولی چه چیزایی که ما روش دیدیم!
 

$Dante$

کاربر سایت
Dec 3, 2010
667
ببینید شما نباید یه کنسول رو با یه دستگاه قابل حمل مقایسه کنید!
الان باید این دستگاه ها پیشرفت کنن و به حد ایکس باکس برسن تا عموم بیشتر ترقیب به خرید بازی بشن و بعد هم کنسول بخرن یا یه PC خیلی قوی این خودش یک نوع تبلیغات هم هست در کنار اینکه هر هر تکنولوژی باید پیشرفت کنه.
تولید محتوا هم کاملا مشخص هست که قابل مقایسه نیست ولی خب وقتی شرکت هایی مثل Gameloft بیشتر بشن اونوقت میشه رو این Device ها حساب بیشتری بازی کرد.
 

monan900

کاربر سایت
Jul 21, 2011
55
من الان یه گالکسی نوت دارم که قدرتش از ps2 بیشتره ولی چه فایده که یه بازی در حد و اندازه ps2 براش نیومده. باید بزاریم لبه کوزه آبش رو بخوریم. موقعی که بازی خوب براشون تولید نشه چه فایده ای داره.فقط از جیب ما پول کش میرن.
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
2,986
نام
Milad
DSC_6317_575px.jpg


به نظرم اون موقع بازیهای 360 رو میان دوباره روی موبایل ها ریلیز میکنن(مثل کاری که الان برای بازی های PS2 انجام میشه)!!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر