درود.
بزودی شاهد آغاز به کار پروژه بزرگ ارتباطی اتصال اروپا به خاورمیانه خواهیم بود.
سال گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت با شرکت های عمانتل، روس تلکوم و C&W بریتانیا قرارداد همکاری برای ایجاد بزرگراه ارتباطی بین ایران و اروپا منعقد کردند که براساس آن مسیر ارتباطی با اتصال آلمان به عمان از طریق کشور ایران شکل گیرد.
طول این مسیر ارتباطی با فیبرنوری که تداعی کننده نقش تاریخی کشورمان به عنوان اتصال دهنده شرق به غرب و شمال به جنوب دنیا از طریق جاده ابریشم است حدود 6 هزار کیلومتر با ظرفیت 540 گیگابایت بر ثانیه اعلام شده که ظرفیت نهایی آن به 3.2 ترابایت بر ثانیه خواهد رسید.
محمود خسروی با اشاره به انعقاد توافقنامه چهارجانبه برای ایجاد بزرگراه ارتباطی بین ایران و اروپا از تلاش ایران به عنوان مسیر جایگزین کانال سوئز و مبادله اطلاعات از این طریق خبرداد و اظهار داشت: 10درصد ارتباطاتی که از مسیر کانال سوئز مبادله می شود را از طریق ایران برقرار می کنیم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه این شاهراه ارتباطی می تواند جایگزینی برای مسیر کانال سوئز که ارتباطات کشورهای منطقه و اپراتورهای بزرگ بین المللی را تامین می کند، باشد گفت: با ایجاد ترانزیت ایران و اروپا – EPEG - می توان از این طریق پهنای باند اینترنت را به صورت مستقیم از فرانکفورت آلمان تامین کرد اما هدف اصلی این پروژه تامین پهنای باند نیست بلکه ترانزیت ارتباطات بین شرق و غرب دنیا است که در این راستا ایران می تواند مسیری جایگزین برای تبادل اطلاعات از کانال سوئز باشد که این امر منشا خیر و برکت بسیاری در آینده برای کشور خواهد بود.
وی گفت: هم اکنون مسیر اصلی ترانزیت ارتباطات از طریق کانال سوئز تامین می شود که حدود 25 ترابایت اطلاعات را رد و بدل می کند و مسیر دیگری برای این مهم وجود ندارد اما کنسرسیوم های بسیاری در دنیا در حال شکل گیری هستند تا مسیرهای رزرو و جایگزینی برای آن ایجاد شود و در صورتیکه پروژه EPEG در زمان مقرر به پایان برسد اولین مسیر جایگزین کانال سوئز خواهد بود.
خسروی چشم انداز پروژه ترانزیت ایران و اروپا را انتقال حدود 2.4 ترابایت اطلاعات از مسیر ایران به عنوان مسیر جایگزین کانال سوئز اعلام کرد که می تواند درآمدزایی ارزی بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد.
با اجرای کامل این پروژه تنها کانال سوئز بسته تبادل بین المللی را برعهده نخواهد داشت و پروژه ارتباطی ایران و اروپا فرصتی فراهم می کند تا در کنار مسیری که از طریق کانال سوئز می گذرد راهی میانبر، ایمن و جایگزین برای کشورهای منطقه و اپراتورهای بزرگ بین المللی به وجود بیاید.
این امر تسهیل کننده رقابت کشورمان در فضای بین المللی و چشم انداز تازه ای برای نقش آفرینی بیشتر در افق ارتباطات جهانی خواهد بود و می تواند نیازمندیهای پهنای باند اینترنت کشورمان را نیز به خوبی تامین کند.
..........
1. این پروژه باعث انتقال سریعتر دیتا از خاور میانه به اروپا خواهد شد.
2. باعث دسترسی کشورهای عضو به اینترنت ارزانتر خواهد شد (اما در ایران کاهش قیمت اعمال نخواهد شد)
3. پینگ تایم پیش بینی شده در این مسیر از عمان به فرانکفورت آلمان در مسیر کوتاه 91 و در مسیر بلند 98 میلی ثانیه است. یعنی تقریبا پینگ تایم ایران به قلب اروپا با استفاده از این مسیر به زیر 75ms خواهد رسید.
4. متاسفانه تاثیرات این پروژه برای کاربران ایرانی مشخص نیست اما برای کاربران کشور های عضو میشه به کاهش پینگ تایم افزایش کیفیت و کاهش قیمت اینترنت اشاره کرد.
بزودی شاهد آغاز به کار پروژه بزرگ ارتباطی اتصال اروپا به خاورمیانه خواهیم بود.
سال گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت با شرکت های عمانتل، روس تلکوم و C&W بریتانیا قرارداد همکاری برای ایجاد بزرگراه ارتباطی بین ایران و اروپا منعقد کردند که براساس آن مسیر ارتباطی با اتصال آلمان به عمان از طریق کشور ایران شکل گیرد.
طول این مسیر ارتباطی با فیبرنوری که تداعی کننده نقش تاریخی کشورمان به عنوان اتصال دهنده شرق به غرب و شمال به جنوب دنیا از طریق جاده ابریشم است حدود 6 هزار کیلومتر با ظرفیت 540 گیگابایت بر ثانیه اعلام شده که ظرفیت نهایی آن به 3.2 ترابایت بر ثانیه خواهد رسید.
محمود خسروی با اشاره به انعقاد توافقنامه چهارجانبه برای ایجاد بزرگراه ارتباطی بین ایران و اروپا از تلاش ایران به عنوان مسیر جایگزین کانال سوئز و مبادله اطلاعات از این طریق خبرداد و اظهار داشت: 10درصد ارتباطاتی که از مسیر کانال سوئز مبادله می شود را از طریق ایران برقرار می کنیم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه این شاهراه ارتباطی می تواند جایگزینی برای مسیر کانال سوئز که ارتباطات کشورهای منطقه و اپراتورهای بزرگ بین المللی را تامین می کند، باشد گفت: با ایجاد ترانزیت ایران و اروپا – EPEG - می توان از این طریق پهنای باند اینترنت را به صورت مستقیم از فرانکفورت آلمان تامین کرد اما هدف اصلی این پروژه تامین پهنای باند نیست بلکه ترانزیت ارتباطات بین شرق و غرب دنیا است که در این راستا ایران می تواند مسیری جایگزین برای تبادل اطلاعات از کانال سوئز باشد که این امر منشا خیر و برکت بسیاری در آینده برای کشور خواهد بود.
وی گفت: هم اکنون مسیر اصلی ترانزیت ارتباطات از طریق کانال سوئز تامین می شود که حدود 25 ترابایت اطلاعات را رد و بدل می کند و مسیر دیگری برای این مهم وجود ندارد اما کنسرسیوم های بسیاری در دنیا در حال شکل گیری هستند تا مسیرهای رزرو و جایگزینی برای آن ایجاد شود و در صورتیکه پروژه EPEG در زمان مقرر به پایان برسد اولین مسیر جایگزین کانال سوئز خواهد بود.
خسروی چشم انداز پروژه ترانزیت ایران و اروپا را انتقال حدود 2.4 ترابایت اطلاعات از مسیر ایران به عنوان مسیر جایگزین کانال سوئز اعلام کرد که می تواند درآمدزایی ارزی بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد.
با اجرای کامل این پروژه تنها کانال سوئز بسته تبادل بین المللی را برعهده نخواهد داشت و پروژه ارتباطی ایران و اروپا فرصتی فراهم می کند تا در کنار مسیری که از طریق کانال سوئز می گذرد راهی میانبر، ایمن و جایگزین برای کشورهای منطقه و اپراتورهای بزرگ بین المللی به وجود بیاید.
این امر تسهیل کننده رقابت کشورمان در فضای بین المللی و چشم انداز تازه ای برای نقش آفرینی بیشتر در افق ارتباطات جهانی خواهد بود و می تواند نیازمندیهای پهنای باند اینترنت کشورمان را نیز به خوبی تامین کند.
..........
1. این پروژه باعث انتقال سریعتر دیتا از خاور میانه به اروپا خواهد شد.
2. باعث دسترسی کشورهای عضو به اینترنت ارزانتر خواهد شد (اما در ایران کاهش قیمت اعمال نخواهد شد)
3. پینگ تایم پیش بینی شده در این مسیر از عمان به فرانکفورت آلمان در مسیر کوتاه 91 و در مسیر بلند 98 میلی ثانیه است. یعنی تقریبا پینگ تایم ایران به قلب اروپا با استفاده از این مسیر به زیر 75ms خواهد رسید.
4. متاسفانه تاثیرات این پروژه برای کاربران ایرانی مشخص نیست اما برای کاربران کشور های عضو میشه به کاهش پینگ تایم افزایش کیفیت و کاهش قیمت اینترنت اشاره کرد.
آخرین ویرایش: