گزارش پروژه‌ای که هرگز به پایان نرسید؛ ماجرای لغو The Last of Us Online از زبان یوشیدا!

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000008074.jpg


در مقطعی، سونی بیش از ۱۰ بازی لایو سرویس در دست ساخت داشت که قصد داشت تا مارس ۲۰۲۶ منتشر کند.ولی بسیاری از آنان به دلایل مختلف کنسل شده‌اند. یکی از این عناوین، The Last of Us Online بود که بعدها با نام Factions شناخته شد. با این حال، یوشیدا که اخیراً پلی‌استیشن را ترک کرده است، توانست این بازی را قبل از لغو شدن تجربه کند. او در مصاحبه‌ای با Sacred Symbols+ (به نقل از Push Square) گفت:

«بازی را انجام دادم و عالی بود.»

یوشیدا توضیح میدهد که استودیوی Bungie، سازنده بازی Destiny، برای کمک به توسعه این پروژه به کار گرفته شد، اما طبق گزارش‌ها، این تیم نگرانی‌هایی در مورد توانایی بازی در حفظ مشارکت بازیکنان برای مدت طولانی داشت.

او افزود:
«ایده ساخت The Last of Us Online از طرف ناتی داگ مطرح شد و آن‌ها واقعاً می‌خواستند این بازی را بسازند. اما بانجی برای آنها توضیح داد که ساخت یک بازی لایو سرویس چه چیزی را می‌طلبد، و ناتی داگ متوجه شد و گفت: 'اوه، ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم! اگر این کار را انجام دهیم، دیگر نمی‌توانیم بازی Intergalactic: The Heretic Prophet را بسازیم.' بنابراین این یک اشتباه در برنامه‌ریزی بود.»

یوشیدا درباره روند توسعه بازی‌های لایو سرویس در سونی توضیح داد که هیچ استودیویی مجبور به ورود به این سبک نشده است.

«طبق تجربه من، زمانی که استودیوها می‌بینند شرکت روی یک هدف بزرگ تمرکز دارد، آنها فکر می‌کنند که همراه شدن با این مسیر، شانس تأیید و پشتیبانی پروژه‌شان را افزایش می‌دهد. این‌طور نیست که [مدیر پلی‌استیشن استودیوز، هِرمِن هالست] به تیم‌ها بگوید که باید بازی لایو سرویس بسازند. این موضوع معمولاً به صورت متقابل شکل می‌گیرد.»

در آخر یوشیدا درباره این اتفاقات فقط گفت: «بله، واقعا افتضاحه.»​
 
همون بهتر که کلا بساط بازیهای آنلاین رو به کل جمع کنن تا بیشتر از این به صنعت گیم گند نزدن ....

نکته برتری پلی استیشن فعلا همینه که بازی های تخیلی آنلاین محور چرت و پرت تحویل ملت نمیده ....

اصلا همچین کاری به برند ناتی داگ ضربه میزد​
 
دم بانجی گرم چون اصلا این سبک بازیا باعث زوال استدیویی مثل ND میشه
ولی احیانا ناتی داگ بازیو تحویل بانجی میداد نمیشد؟
فقط اصل بازیو میساخت و مابقی تحویل بانجی!
 
دم بانجی گرم چون اصلا این سبک بازیا باعث زوال استدیویی مثل ND میشه
ولی احیانا ناتی داگ بازیو تحویل بانجی میداد نمیشد؟
فقط اصل بازیو میساخت و مابقی تحویل بانجی!
خودشون یه دستینی دارن که باید ساپورت شه. کنارشم ۲تا بازی دیگه دارن که قراره عرضه بشه. همینجوریش درگیر ۳تا بازین و کلیم تعدیل نیرو شدن. توان ساپورت همینارو داشته باشن هنر کردن ۴می بماند :D
 
  • Like
Reactions: Cait Sith
شاعر میگه ماست فروش هیچوقت نمیگه که ماستم ترشه.
البته در مورد یوشیدا باید از فعل ماضی استفاده کرد پس " هیچوقت نمیگه ماستهام ترش بودن" :D

انگاری بازیهایی که تا الان سونی داده رو ساپورت 10ساله کردن که بخوان یه همچین بازیی رو به خاطر نداشتن همچین پتانسیلی تو استودیو کنسل کنن؟
حالا لایوسرویس باشه یا نه.
همه که نباید WOW یا Destiny بشن.

کره ای ها 8-7 سال صرف ساخت یه MMO میکنن و رایگان منتشر میکنن که تهش یکی دو سال زنده میمونه (حتی بعضی وقتها زیر یک سال) ، سود خودشون رو میبرن و بعد خودشون به راحتی میکشنش پایین.

اینها که طبق روال حتما میخواستن تگ 50-40 دلاری بزنن تنگش .
خب مثل بازیهای دیگه سینگل پلیری که میسازن یکی دو سال براش آپدیت میدی و بعد باهاش خداحافظی میکنی.
همین الان راکستار با اون عظمت فکر نکنم بیشتر از 20-10 نفر روی Red Dead Online کار کنن.
اگه باهاش خداحافظی هم بکنه کسی نمیگه بالا چشم راکستار ابروست.

کارش رو کرده و تعداد بیشتر پلیرها عبور کردن.

حالا یوشیدا دیدگاه خودش رو گفته که حتما از نظر یکی مثل من گمنام قطعا معتبرتره.
ولی در هر صورت من اینطور فکر میکنم که خود بازی هم کشش لازم برای جذب پلیر رو نداشته و خب توجیه نداشته که بیش از این براش هزینه بشه.
اینکه حتما این مورد تو مشورت با بانجی براشون واضح تر شده.

وگرنه حتی اگه برنامه بلند مدتی براش میداشتن هم چنین بازیی میتونست با همین شرایط منتشر بشه و بعد با تعداد 30-20 نفر نهایتا سالی یه دونه اکسپنشن بگیره.
کاری رو که مثلا باقی استودیوها هر 3-2 ماه انجام میدن رو اون تیم یکسال یا بیشتر زمان داشت.

من اینطور فکر میکنم که امکان نداره ND یک بازی جذاب ساخته باشه و در مراحل پایانی توسعش بوده باشه ولی به خاطر اینکه پتانسیل ساپورت بلند مدتش رو نداشته بزنن اون رو کنسل کنن.
راحت ترین گزینه که خیلی کمپانیهای دیگه استفاده میکنن انتقال مسئولیت بازی به استودیوهای کوچکتره.

حتما باید Factions میرفت تو سطل زباله و از نو بودجه برای استودیوهای دیگه بزارن که اونها از صفر روی یه بازی سرمایه گذاری کنن و چندسال وقت صرفش کنن که بخواد به همین جایگاه برسه؟

هر جوری نگاه کنی اینی که یوشیدا میگه نمیتونه تمام حقیقت باشه.
قطعا نمیگم که دروغ میگه چون حتما ND توان ساپورت بلند مدت بازی رو نداشت .
ولی آیا راهکاری وجود نداشت که خود ND درگیر ساپورت بازی نباشه؟

به نظرم فرضیه اینکه تو اون جلسه با بانجی به این رسیدن که خود بازی امکان فیل شدنش بیشتره خیلی برجسته تر از اینه که به آینده و ساپورت بلند مدتش فکر میکردن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or