پرونده اي كوچك براي انيميشن 9 (Nine)

versus

کاربر سایت
Sep 12, 2008
1,496
نام
سینا
پرونده اي كوچك براي انيميشن Nine

untitaled.jpg


اشاره : 9 يك انميشين جديد در ژانر اشكن و علمي تخيلي است كه توسط شان اكر كارگرداني شده و تيم برتون و تيمور بكمامبيتوف به صورت مشترك ان را طراحي كرده اند.
در اين فيلم ستاره هايي چون اليجاه وود ، جان سي رايلي ، جنيفر كانلي ، كريسپين كلدور ، مارتين لاندو ، كريستوفر پالامر حضور داشته اند و در واقع برداشتي بلند از انيميشن كوتاه اكر در اسكار 2005 است كه با همين نام توليد شده و حتي به دريافت جايزه هم نائل امد .انتخاب صداپيشگان كار توسط ميندي مارلين انجام شده و رابرت سنت پير مدير توليد ان است . فيلم به خاطر برخي از صحنه هاي خشن يا حتي ترسناك درجه نمايشي پي جي 13 گرفته است .

شناسنامه :

كارگردان : شان اكر
تهيه كننده : جيم لملي ، تيم برتون ، تيمور بكما مبيتوف ، دانا گينزبرگ
نويسنده : شان اكر
فيلمنامه نويس : پاملاتبر
صدا پيشگان : اليجاه وود ، جان سي ريلي ، جنيفر كانلي ، كريتوفر پالامر ، كريسپين گلاور ، مارتين لانداو ، فرد تاتاچيوري .
موسيقي : دني الفمن ، دبورالوري .
تدوين : نيك كن وي .
محصول : رلاتيوتي مديا ، استارز انيميشن
پخش : فوكوس فيوترز
اكران : 9 سپتامر 2009
مدت : 79
كشور سازنده : ايالات متحده امريكا
بودجه : 30 ميليون دلار
فروش ماه اول : 38 ميليون و 983 هزار و 190 دلار .

داستان (مختصر)​


nine001.jpg

هنگامي كه 9 ، موجود اصلي داستان كه قدم به زمين ميگذارد ، دوره پس از اخر زمان است و نسل بشر نابود شده . در اين ميان او اين بدبخت را دارد تا جماعتي محدود و اندك از هم ريشه هاي خود را پيدا كند و علي رقم اون يه تازه وارد است اما به خاطر حسن درايتي كه دارد ، سردمردار اين گروه ميشود و ان ها را به مكان امن هدايت ميكند . اين جمعيت قليل بايد ضمن حفظ جان خود از شر ماشين هاي كشنده ، دريابند كه چرا محكوم به نابودي اند و وي خيلي زود در ميابد كه اينده تمدن بشري به انها بستگي دارد .

كاركتر ها


untitlaed.jpg


كريستوفر پالامر (1) : ابتدا او را بايد يك دانشمن دانست ، از طرف ديگر عضو با به سن گذاشته ي گروه است و خود را رهبري ازاده انديش ميداند ، در عين حال بسيار با هوش كه با امدن 9 عقب نشيني ميكند.

مارتين لاندو (2) : موجودي مهربان و خوش اخلاق كه حالا به يك مخترع و متخصص بدل شده كه به روح هر اختراع عجيبي احاطه دارد او هرگز نميترسد . و كارگردان او را بسيار دوست دارد .
29%20Zzz.png


كاركتر 3 و 4 : اين دو كاركتر هيچ صدا پيشه اين ندارد و در حقيقت دوقلو ماجرا هستند كه ماشين هاي جستوجو گر و يابنده گروه به شمار ميروند .
10%20Speechless.png


جان سي رايلي (5) : مهندسي همه فن حريف با قلبي بزرگ و روحيه اي اشراف زاده كه او را واداشته در هر لحضه اي ارامش و صلح در گروه ايجاد كند البته از طرفي از كاراموزان كاركتر 2 نيز هست .

كريسپين گلاور (6) :او يك موجود با ديد و نظري وسيع است و علاقه ي فراواني به خلق هنر به خصوص نقاشي دارد و براي همين دستانش همچون قلم است و همين دست ها كليد كمك به همراهانش در لحضه هاي ناميدي شنا است .

جنيفر كانلي (7) : مبارزي شجاع و خودپسند كه تنها روح زنانه اين گروه است و به نوعي او را ماجراجويي مستقل ميدانند و براي ان كه سپري داشته باشد ، از استخوان اجساد براي خود زرهي ساخته است . از طرفي كاركتر محبوب تيم برتون در اين كار همين 7 است.

فرد تاتاچيوري (8) : كوچكترين كاركتر 8 است كه امده تا از عروسك ها در برابر نيرو هاي شيطاني و ماشيني محافظت كند . او موجودي تلفيقي است از نيم قيچي و نيم ساتور ! خلق شده تا از ديگران دربرابر خطر محافظت كند.

اليجاه وود (9) : صدا پيشگي اين موجود تازه متولد شده كه نقش اول كار است و قهرمان ماجرا به شما ميرود .به وود سپرده شده چون كارگردان معتقد بود او ميتواند به واسطه ي نقش خاصي كه در ارباب حلقه ها در نيوزلند بر عهده داشت ان را خوب كار كند .
22%20Annoyed.png


فيلم كوتاه 9

منبع اصلي اين اثر ساخته اي به همين نام و از همين كارگردان است كه يك انيميشن كامپيوتري كوتاه ميباشد و سال 2005 به عنوان پروژه دانشجويي وي در اسكار شركت داشته بود . تيم برتون وقتي اين كار را ديد چنان تحت جلوه هاي بصري اين كار قرار گرفت كه تصميم گرفت تا پيشنهاد ساخت نسخه هاي بلند ان را بدهد و نتيجه همين انيميشن شد كه توسط اكر خلق شده و فوكوس هم ان را اكران كرده .

ببخشيد كه يكم دير شد و از اكران كارتون خيلي گذشته .



untitlead.jpg

 

Aʍir Rәzʌ

کاربر سایت
May 12, 2008
4,749
ممنون زحمت کشیدی . :love:

در مورد داستان اضافه کنم که در مورد زمانی هست که انسان ها با اختراع ماشیت ها و روبوت ها میخواستن زندگی رو آسان بکنند ولی با توجه به زیاده خواهی انسان به زور این دستگاه ها رو نظامی کردن و دستگاه ها به خودشون حمله کردن و بشر و بشریت نابود شد و حالا روبوت مادر در خواب به سر میبره که به اشتباه شماره 9 اون رو به کار میندازه و حالا زمان مقابله با روبوت هست !

کسی که این عروسک هارو ساخته در هر کدوم قسمتی از روح خودش رو قرار داده که خـــیلی ایده ی زیبایی هست ! ... یک خصوصیات ترسویی اون (شماره 1) رو دار. یکی شجاعت و جوانمردی (9) و ... که همه با هم باید سرنوشت رو رقم بزنند ...
در کل انیمیشین بسیار زیبایی بود .
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
به نظرت اگه از بخش "کسی که این عروسک ها رو ساخته....." به بعد پاک بکنی خوب باشه؟ چون کسانی که ندیدن بخش جالب داستان اسپویل میشه براشون.
 

mohammad-gamer

کاربر سایت
May 23, 2008
772
نام
mohammad
به نظر من که اصلا انیمیشن به درد بخوری نبود داستانش عمق نداشت خیلی ساده و بچه گانه بود منظورم اینه که باید خیلی روی داستان کار میکردن این چی بود؟از اول آخرش معلوم بود
 

XagroX

کاربر سایت
Dec 1, 2008
1,268
نام
عرفان
داستان پر محتوا و عمیق رو داشت. در هر کدوم از اون 9 عروسک یک بعد از بعدهای 9 گانه شخصیت انسان(در اینجا) بیشتر نمود پیدا میکرد. که در نهایت با حذف چن تا از اونا و باقی موندن چن تاشون قسمتی از این شخصیتها در تنها موجودات دارای روح و هوشمند باقی مانده در زمین تا حدود زیادی از بین رفت و شاید این لازمه ی این باشه که تا مدتها جهان در حال ساخت و ساز بدون هیچ جنگ و خشونت و زیاده خواهی به حیاتش ادامه بده.
شاید داستان و انیمیشن ناین برای بچه ها جذابیتی نداشته باشه ولی در عمق داستان اون خیلی حرفها واسه گفتن هست.
انیمیشن و روایت داستان شاید از اول ساده به نظر بیاد اما در آخر کار مخصوصا صحنه ی آزادسازی روح ها از دل ماشین خلاق(ماشین ساز) راحت تونست اشکم رو دربیاره:( که این یعنی گیرایی داستان و خو گرفتن با شخصیتهاش .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر